Entrevista a Dan Peralbo sense el Comboi ni Angelina Jolie

‘Cosa Fina’ (The Yellow Gate Records) és el nom del nou disc de Dan Peralbo i El Comboi. Els de Torelló (Barcelona) han creat un disc de rock d’ amics que els hi encanta fer música junts. Un àlbum amb les seves cinc cançons preferides i a on predominen les guitarres elèctriques, les lletres desacomplexades i purament juvenils. Històries divertides però amb un profund rerefons. Una picada d’ullet. Una fiblada a pell o una estona de cel.

Ens hem trobat amb en Dan, que ha vingut sense El Comboi ni tampoc de l’Angelina Jolie, una de les protagonistes del seu darrer treball.

Hem conversat una estona, hem tingut col·laboracions i promo sorpresa d’una altra cantant que passava per allà i al final en Dan ha sobreviscut a l’entrevista.

El 18 de maig actuaran a l’Heliogàbal i compte que queden molt poques entrades.

- Publicitat -

Montflorit avancen el seu nou disc amb ‘Decepció’

Foto: Lidia Ruego

Indie pop català, psicodèlia i rock. Aquestes són les coordenades sonores de Montflorit, quartet establert a Cerdanyola del Vallès. Montflorit han arribat trepitjant fort i saben com fer florir la bellesa del pop a la contundència del ritme.

«Decepció» és el primer avançament del que serà el seu segon EP; una cançó reflexiva sobre la crisi d’identitat que convida a assumir les conseqüències contextuals d’una decisió radical. Les inquietuds musicals caracteritzen les seves cançons i afegeixen personalitat a cada un dels talls sense perdre cohesió.

Guitarres psicodèliques, lletres personals, bases amb alegria rítmica i llengua catalana. Entre les seves referències musicals es troben Cala Vento, El Petit de Cal Eril i Real Estate.

Actualment Montflorit està polint el seu nou treball, un segon EP, gravat a l’estudi Barceloní Caballo Grande que veurà llum la primavera de 2023 sota l’espasa del segell Estudio Mazmorra (Medalla, Zarza, RR, The Saurs), on aposten per dur més amunt l’energia sobre l’escenari.

- Publicitat -

Clara Peya i Ferran Palau presenten ‘El tall’

«El Tall» parla de la confiança i del poder. De poder fer-nos responsables de com saber guarir, sostenir i cuidar els nostres actes i com aquests repercuteixen en la vida de l’altra.

És el segon single del pròxim àlbum de Clara Peya, que parla sobre la bellesa de la imperfecció i que sortirà el proper setembre 2023. Un projecte molt especial on hi han col·laborat tretze cantants com Ferran Palau en aquest nou single, i d’altres com Silvia Pérez Cruz, Leo Rizzi, Salvador Sobral, Albert Pla, Maren, Ede, Àlex Serra, Anna Ferrer, Iris Deco, Marina Herlop, Momi Maiga i Pol Batlle.

- Publicitat -

La Maria Hein es vesteix de ‘La dama de Mallorca’

Maria Hein és una jove felanitxera que ens va enganxar amb la calidesa del seu primer àlbum “Continent i contingut”, del segell Hidden Track, amb la producció i la participació de Ferran Palau i Jordi Matas, i precedit per cançons com ‘Idò un Cafè’.

El bagatge musical de la Maria Hein, i aquesta veu tan particularment magnètica, l’ha portat a guanyar premis com Millor Cançó i Millor Artista Revelació d’Enderrock 2021. Ara ens deixa bocabadades amb «La dama de Mallorca», versió de la tonada popular mallorquina -també coneguda com a «La dama d’Aragó»- , que inclou una producció de Ferran Palau i de b1n0.

Hein actualitza la melodia original amb nous sons electrònics i timbres sintètics. El senzill va acompanyat d’un videoclip que ha estat dirigit i produït per Esther Ji, Júlia Aguilar, Andrea Doy i Mar Poblet. “Ella pren aigua beneïda / i ses piques tornen flors”, diu la cançó mentre Maria Hein es pentina la seva llarga cabellera.

Amb «Club», single en col·laboració amb Julieta -la diva del pop català-, Hein aparcava momentàniament la seva captivadora malenconia per endinsar-se en un terreny més desenfadat. I ara despunta amb una proposta molt acurada mantenint la presència vocal en un primer pla, tal i com en el seu primer àlbum. Amb aquest treball la Maria és capaç de dur-nos a les entranyes de les Balears.

- Publicitat -

Empordà Music Festival arriba aquest estiu amb The Tyets, Doctor Prats, Suu o Lildami

Foto: Anna Pascual

Aquest matí s’ha presentat la segona edició de l’Empordà Music Festival que se celebrarà el proper 29 de juliol a La Bisbal d’Empordà. Lildami, Buhos i Ryna han estat els encarregats de desplegar la pancarta de l’edició d’enguany des d’un globus aerostàtic que s’ha enfilat fins a 30 metres sobrevolant l’Empordà. The Tyets, Suu, Doctor Prats, Lal’lba i Carles Pérez, juntament amb els anteriors, són els artistes que formen el cartell d’aquest 2023.

L’organització manté l’essència del projecte amb una programació paritària de més de 10 h, amb els artistes nacionals del moment, per a tots els públics i preus populars. Aquests són els trets més diferencials amb altres festivals de la zona. Com l’any passat, hi ha 5.000 entrades a la venda, de fet ja es poden comprar des de fa uns mesos, i el ritme està sent molt bo, fins i tot superant les expectatives i aritmètiques que el 2022. A dia d’avui, ja hi ha 2.000 entrades venudes. Recordar que es poden comprar a través de la web del festival www.empordamusicfestival.com

A més, el festival amplia els serveis de l’anterior edició amb un mínim de 10 food trucks que oferiran plats diversos, també pensant amb persones amb intoleràncies i al·lèrgies alimentàries, vegetarianes i veganes; i la barra i el punt de venda de tiquets seran més llargs amb el doble de cambrers per evitar cues.

- Publicitat -

Sara Roy ens emociona amb ‘Tocar el cel’

Foto: Berta Lacondéguy

«Tocar el cel» és una cançó diferent a la resta del cançoner de la cantautora Sara Roy. La cançó, que es publica dimarts 25 d’abril, neix d’una proposta de col·laboració de la Fundació Aspasim i el seu taller ocupacional El Botó Màgic, que és una companyia de conta contes per a infants formada per persones amb discapacitat intel·lectual. Des del primer moment, Roy es va sumar a la proposta de crear una nova cançó que es convertís en l’himne de l’Embotona’t Festival, una iniciativa que vol apropar la cultura a aquelles persones que habitualment tenen dificultats per accedir-hi.

Un cop accepta la proposta, Sara va decidir viure en primera persona la feinada que realitza aquest col·lectiu. El resultat va ser que criatures, famílies i monitors i monitores van arribar al fons del cor de la Sara Roy i li van inspirar la nova cançó.

«Tocar el cel» està carregada de positivisme i pretén donar visibilitat a les situacions viscudes amb l’associació i alhora tocar el cor i fer arribar el missatge fent més visibles les problemàtiques dels nens amb discapacitats. La cançó és un viatge on les emocions, el futur i l’esperança van de la mà. Potser per això la tornada diu: «cridarem que tot està per fer, brindarem i farem nostre el temps, sé que amb tu la vida és més bonica, sabem que avui tot és possible». Un crit d’esperança i vida.

Des del primer moment, Sara Roy va tenir clar que tots els components d’El Botó Màgic havien d’estar presents a la gravació, per això no va dubtar a convidar-los a l’estudi, on criatures, famílies i monitors i monitores van sumar-se cantant a la tornada. Una experiència única on les criatures van viure de forma plena el procés d’enregistrament de «Tocar el cel». El videoclip que acompanya la publicació es va rodar en una festa que va comptar de nou amb tots i totes les implicades incloent les criatures més petites de l’associació, que mostren com és el seu dia a dia.

«Tocar el cel» ha estat enregistrada als estudis Medusa de Barcelona sota la producció de Genís Trani.

La primera edició de l’Embotona’t Festival tindrà lloc el pròxim 11 de juny al Poble Espanyol de Barcelona organitzat per la FUNDACIÓ ASPASIM.

L’EMBOTONA’T FESTIVAL comptarà amb diferents actuacions musicals, com la de la Dàmaris Gelabert, Xiula, Reggae per Xics o Clams, a més a més d’altres propostes culturals com les d’El Botó Màgic amb la col·laboració de la Sara Roy i el Mic del SX3, les de Vivim del Cuentu, El Gecko con Botas, Els Astres, l’Anna Gusó i la Joana Bruna, Nexe Fundació, o Noemí Font i disposarà de tallers, gegants inclusius, food trucks i moltes altres sorpreses.

- Publicitat -

Coachella 2023, una edició marcada per l’èxit

Coachella, el festival de major magnitud als Estats Units, va tancar aquest cap de setmana amb un èxit aclaparador i grans artistes al cartell. És un dels esdeveniments més esperats de l’any, i donada la seva importància no sorprèn trobar-hi alguns dels artistes més importants del moment. Rosalía, Bad Bunny o Blackpink són només alguns dels noms que han trepitjat l’escenari aquests dies. Han estat dos caps de setmana plens d’actuacions memorables, per tant aprofitem per repassar alguns dels moments més destacats que ens ha deixat el festival.

1. «If Only I» en primícia

El grup Two Friends va actuar el primer dia presentant el que és el seu nou tema inèdit,» If Only I». Una actuació que va començar en solitari i que va acabar amb Bebe Rexha a l’escenari. El tema i les col·laboracions (a les quals s’hi afegeix Loud Luxury) va despertar el furor entre el públic. S’espera que el llançament oficial de la cançó sigui al llarg d’aquest estiu.

2. El retorn de Frank Ocean

Després de cinc anys, l’artista nord-americà va fer la seva reaparició als escenaris dins d’aquest gran festival. Deixant de banda que el públic va haver d’esperar més d’una hora per veure sortir Frank Ocean, aquest va obrir l’actuació per la porta gran cantant «Novacane«. Tot i que cantant va aclarir que no estrenaria música nova en aquell show, va confirmar que el nou àlbum és una realitat i està més a prop del que ens pensem. Deixem un dels moments més destacats que va brindar l’artista.

3. L’esperada actuació de Bad Bunny

Si hi havia un nom que generava grans expectatives al llarg del primer cap de setmana, era Bad Bunny. El cantant Puerto Riqueny va actuar el primer dia de festival, deixant, per tant, el llistó molt alt de cara a les següents jornades. Un dels temes més esperats, i amb l’artista va obrir el show, va ser «Titi me preguntó«. Un públic més que entregat i un Bad Bunny que ho va donar tot a l’escenari. Clarament, una combinació que té molts números de convertir-se en guanyadora.

4. El «Motochella» de Rosalía i Rauw Alejandro

La cantant de Sant Esteve Sesrovires va prometre donar-ho tot i això va fer. Durant l’hora que va passar a l’escenari, va brindar al públic un show complet, com als que ens té acostumats, repassant alguns dels seus grans hits com Saoko, Bizcochito o Héroe, d’Enrique Iglesias. Però el gran moment d’aquesta actuació va arribar quan, de la mà del seu promès Rauw Alejandro, Rosalía va interpretar VampirosBeso. Dos temes finals que van embogir al públic i segur que van deixar amb ganes de més.

5. L’aparició estel·lar de Zendaya

Si bé és cert que el concert de Labyrinth ja va estar plena de grans moments, tot el públic es va endur una sorpresa quan va aparèixer a l’escenari Zendaya per cantar All Of Us, tema que forma part de la banda sonora d’Euphoria (sèrie de la qual n’és la protagonista).  Aquells qui eren fans de la sèrie ja havien gaudit prèviament de la cançó I’m Tired, que també es troba al repertori de la sèrie. L’actuació amb Zendaya, però, passarà a ser de les més recordades del festival.

6. BLACKPINK trencant rècords

El grup de k-pop va demostrar l’auge continuat del gènere en convertir-se amb la retransmissió amb més espectadors de la història del festival. Ni més ni menys que 250 milions d’espectadors van veure l’actuació en directe a través del seu canal de YouTube. El grup coreà, format per Jennie, Jisoo, Rosé i Lisa va presentar alguns dels seus temes més exitosos a l’escenari d’un dels festivals més prestigiosos del món.

Dos caps de setmana de Coachella que han tancat amb grans actuacions d’alguns dels artistes del moment. L’edició d’aquest 2023, per tant, ha estat un èxit rotund i ens ha deixat amb grans moments, com els protagonitzats per Rosalía, Bad Bunny o BLACKPINK, que van ser dels més esperats i van acomiadar aquesta edició del festival en gran.

 

- Publicitat -

Entrevista a Triquell: «Com abans acceptem que tots som egoistes i egocèntrics menys vendrem la moto a la penya»

Hem començat la setmana compartint una estona amb en Cesc Triquell que fa unes setmanes va editar el seu debut «Entre fluids» ple de bones cançons com ‘Road Trip’, ‘Laberint’, ‘CBD i espardenyes’ o ‘Jugular’ entre altres.

Una conversa plena de reflexions, de descobriments, de sorpreses (com la beguda que s’ha pres) o de passió, la que sento per la música que fa l’artista.

No us perdeu la seva gira i si teniu l’ocasió escolteu el seu disc i seguiu les seves reflexions de Twitter.

Una xerrada que continuarà properament i és que ens hem quedat amb ganes de més.

- Publicitat -

Elèctrica Dharma celebra amb èxit els seus 50 anys al Palau Sant Jordi

Foto: Web Companyia Elèctrica Dharma | Companyia Elèctrica Dharma

A crits de «força Dharma» s’encenia la nit de dissabte al Palau Sant Jordi amb l’enèrgica formació de la Companyia Elèctrica Dharma, qui va decidir celebrar els seus 50 anys compartint escenari amb algunes de les veus més representatives de l’escena musical catalana, predicant a crits la tradició i la cultura amb la presència de diables, castellers i bastoners. Una nit dominada pel record, la companyonia i la festa.

Després d’una primera col·laboració de caràcter tradicional amb Maria del Mar Bonet, els germans Fortuny van optar per introduir les dues grans promeses del trap català: Santa Salut i The Tyets, que, després de contagiar el públic amb el seu caràcter jovial, van acabar la seva actuació fent menció, a ple pulmó, de la frase més representativa de la lluita del poble català «els carrers seran sempre nostres!». A més, les veus de Gemma Humet i Magalí Sare van aparèixer per rendir homenatge a Esteve i Josep Fortuny. Tots aquests van estar conduïts per la singular expressivitat sonora del saxo de Joan Fortuny i l’harmoniosa afinitat de Carles Vidal, Lluís i Maria Fortuny, Pep Rius i Iban Rodríguez, membres actuals de la Companyia Elèctrica Dharma.

També s’hi va sumar Gossos, que es van tornar a reunir per oferir-nos el clàssic Muntanyes Russes, interpretada a sis veus, i Celtas Cortos, que van avalotar la platea en cantar el seu èxit 20 de abril en català. Quim Portet, Joan Reig, Bernat Sánchez i Gerard Quintana també van compartir escenari amb la mítica formació del barri de Sants. A més, l’esdeveniment es va complementar amb una intervenció de Jordi Cuixart, que va recitar el seu poema Resistir és vèncer, escrit durant la seva estança a la presó.

La resta de col·laboracions, protagonitzades pel percussionista Xavi Tàsies, el productor del seu últim àlbum Flamarada Bernie Sànchez, el conjunt de vents i percussió Balkan Paradise Orchestra i l’equip de música i dansa senegalès Karamala, va redirigir l’espectacle cap a una espècie de festa major en la qual van participar la Colla Bastonera, els Castellers i els Diables de Sants, la Cobla Principal del Llobregat, els Timbalers i Grallers de Catalunya i el Camell de Molins de Rei, aquest últim acompanyat per la cèlebre cançó La Presó del Rei de França.

- Publicitat -

Beth Rodergas: “Recordar és tornar a viure”

Foto: Júlia Termes

Vint anys regalant música, explicant la seva vida cantada i passa el temps, però la Beth Rodergas continua interpretant cada una de les lletres amb la mateixa senzillesa i posant molt d’amor a cada un dels moviments.

Ahir al Teatre Municipal de Girona vam celebrar la seva llarga carrera recordant cada un dels racons més íntims de la cantant.
L’escenografia és la suficient per entendre que podríem estar al traster de casa, amb la butaca, la làmpada i sobretot maletes; maletes amb records que ahir vam tornar a viure.

El concert va ser la conclusió de tots aquests anys, agafant els temes més populars, però també d’altres que havien marcat un abans i un després a la carrera de la Beth.
Va començar relatant els seus inicis i va remarcar no només el moment en què la seva carrera va fer un gir i va decidir començar a escriure també en català sinó el moment que va agafar les maletes i va marxar a Londres.

Acompanyada de la seva tripulació (com va dir ella) amb Joina Canyet a les tecles, Jordi Franco al baix i contrabaix, Pablo Garrido a la guitarra acústica, Xavi Molero a la bateria i Albert Solà a la guitarra elèctrica, la Beth ens explicava aquest viatge amb temes com «Rain on me» o «Home». Aquí la seva vida anava massa ràpid, va necessitar marxar per trobar el lloc on sentís pau interior, necessitava trobar la seva identitat i seguir el seu propi camí perquè com diu la cançó «we are here to live our lives».

Sense haver vist mai la Beth en directe i sols coneixent alguna de les seves cançons més populars, vaig sortir del Teatre tenint la sensació que la coneixia des de feia anys. I és que crec que l’ordre dels temes que cantava podrien estar vinculats a cada una de les seves vivències.

Ahir vam treure la pols a tots els records que la Beth tenia guardats al traster de casa, vam obrir les maletes i vam recordar el viscut.

- Publicitat -

La La Love You fan vibrar el Cruïlla Primavera

Ahir vam poder gaudir del plat fort del Cruïlla Primavera d’aquest any, els La La Love You, que ens van fer gaudir d’alguns dels seus temes ja clàssics, però també altres singles del seu pròxim àlbum, Blockbuster.

En un ambient proper, l’Oscar, en David, en Rober i la Lídia, que s’estrenava com a baixista amb el grup, estaven radiants en un escenari que ocupava bona part de la terrassa exterior del centre comercial Westfield Glòries. El públic, molt entregat, cantava a l’uníson amb els hits i esperava, espectant, els temes nous.

L’inici del concert, que es va retrassar només cinc minuts, va començar amb el hit Más Colao Que El Colacao, i el públic barceloní va començar a ballar. Seguidament van tocar alguna cançó que ja forma part de la seva discografia, com El Momento Perfecto o Quédate Conmigo, que van gravar amb la catalana Suu. I una mica més tard, els fans van embogir amb La Canción del Verano.

Després li va tocar al nou single més divertit del seu nou àlbum Todo Me Sale Mal. Amb la lletra projectada a la pantalla, el públic cantava com en un karaoke. Amb Tenía Tanto Que Darte, la versió que van treure l’any passat amb la pròpia Nena Daconte, el concert ja arribava al seu final.

La última cançó, com no podia ser altre, va ser el tema amb el que tant ho van petar durant la pandèmia, i del qual parlem a l’entrevista que ens van concedir, El Fin Del Mundo. Amb unes pilotes inflables amb les que la gent jugava, van acabar el concert mentre el públic, encara amb l’energia molt amunt, seguia cantant el tema que els va sepultar a la fama.

 

- Publicitat -

Amor i tendresa amb InnerCut, PHOAC i Ferran Palau

Frame del videoclip del nou tema dels tres artistes catalans.
Frame del videoclip del nou tema dels tres artistes catalans.

Els artistes InnerCutPHOAC i Ferran Palau s’han unit per publicar la cançó ‘Amb tu’. A cavall del pop suau que caracteritza Palau, i amb tocs de hip-hop, Adrià Domènech (InnerCut), Pau Vehí (PHOAC) i Palau presenten una cançó de sonoritats electròniques, base lo-fi i una lletra d’amor i tendresa. La cançó ha anat acompanyada d’un videoclip casolà i d’estètica vintage, on inclús apareixen imatges d’un viatge a Londres d’un dels cantants.

Masteritzada per Jan Valls i publicada al divendres 21 d’abril, ‘Amb tu’ ens parla d’un amor encara latent, però trencat. «Amb tu dins el meu cap, aviat fins que es fa tard. Amb tu dins meu, encara que m’has fet molt mal…» entonen als primers versos. «… que vull un fill, que vull un préstec. Vull una casa que tingui jardí, i no cuidar-lo, i fer-ho amb tu…» fraseja Palau al breu solo que protagonitza a mig tema.

Aquesta, de fet, és la segona aparició de Palau en el que portem de 2023. Després de fer gira amb el seu últim àlbum «Joia» (2021, Hidden Track Records), Palau va fer els últims concerts a Cardadeu i Girona a finals del mes de gener. Des de llavors, ha col·laborat a l’ultim disc de la cantant sabadellenca Ven’nus a la cançó Melic. A més, aquesta setmana, també ha anunciat que ha posat veu a un dels temes del treball que presentarà la pianista i cantautora, Clara Peya, a finals del mes d’abril.

Amb tot, un tema de tres artistes catalans, d’amor, i a les portes de Sant Jordi. Un tema, a més, on es barreja l’anglès i el català, una nova faceta de PHOAC i InnerCut, qui acostumen a compondre les seves cançons íntegrament en anglès, o castellà.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...