Sexenni presenten els seus nous temes a la Razzmatazz 2

Foto: Suricat

Un any després d’haver publicat el seu àlbum debut, «Retrats», el grup lleidatà Sexenni encara volta per Catalunya presentant la seva música. Ahir ho van fer a la sala Razzmatazz 2 de Barcelona, amb tres noves cançons que formaran part del seu proper àlbum.

El tema amb què van obrir el concert va ser, de fet, el primer d’aquests avançaments, ‘Houston’. I tot i fer només uns mesos que es va publicar, el públic la va cantar com si formés part del repertori des de sempre. I els altres dos senzills, ‘Klk quieren las chicas’ i ‘Bora Bora’, també van tenir una molt bona rebuda. De fet, els assistents van celebrar efusivament la notícia que el proper àlbum de la banda veurà la llum aquest mateix 2023.

Tot i que el concert va començar amb problemes de so, al cap d’un parell o tres de cançons es van solucionar i els Sexenni van poder fer un repàs de la seva discografia, amb temes ja mítics com ‘Sarrià boy’, ‘Tengo o ‘El puma’. Per cantar un dels seus primers èxits, ‘Crema catalana’, va sortir a l’escenari el també lleidatà Yung Rajola, amb qui havien col·laborat per fer la cançó.

Com no podia ser d’una altra manera, el show va acabar amb ‘De Lao’, i la sala va embogir. Malgrat que no estava plena s’hi respirava un molt bon ambient, i si el concert hagués durat més d’una hora no hauria sabut cap greu. Esperem que amb el nou material que sortirà aquest any, la banda pugui allargar una mica més aquestes grans festes que munten allà on van.

- Publicitat -

Les 10 gires que més diners han recaptat

Billboard ha compartit l’actualització de les 10 gires que més diners han recaptat de tota la història. Entre els noms trobem un bon grapat de bandes de rock, com Guns N’Roses, AC/DC, The Rolling Stones i altres com U2, Coldplay, Ed Sheeran o Harry Styles. Això sí, el que s’emporta el lideratge és la gira de comiat d’Elton John, que encara no ha finalitzat i ja suma més de 853 milions de dòlars.

La llista està predominada per veus masculines i no apareix cap artista femenina, tot i l’enorme èxit de cantants com Beyoncé, Taylor Swift, Billie Eilish, Adele o Madonna.

10- HARRY STYLES – Love on Tour (2021-Actual)
Recaptació: $418 milions
Entrades venudes: 3.2 milions
Número de concerts: 138

9- AC/DC – Black Ice World Tour (2008-10)
Recaptació: $442 milions
Entrades venudes: 2.8 milions
Número de concerts: 107

8- ROGER WATERS- The Wall Live (2010-13)
Recaptació: $459 milions
Entrades venudes: 4.1 milions
Número de concerts: 219

7- COLDPLAY – A Head Full of Dreams Tour (2016-17)
Recaptació: $524 milions
Entrades venudes: 5.4 milions
Número de concerts: 115

6- THE ROLLING STONES – No Filter Tour (2017-19, 21)
Recaptació: $547 milions
Entrades venudes: 2.9 milions
Número de concerts: 58

5- THE ROLLING STONES – A Bigger Bang Tour (2005-07)
Recaptació: $418 milions
Entrades venudes: 3.2 milions
Número de concerts: 138

4- GUNS N’ ROSES – Not in This Lifetime… Tour (2016-19)
Recaptació: $584 milions
Entrades venudes: 5.4 milions
Número de concerts: 158

3- U2 – U2 360° Tour (2009-11)
Recaptació: $736 milions
Entrades venudes: 7.3 milions
Número de concerts: 110

2- ED SHEERAN – The ÷ (Divide) Tour (2017-19)
Recaptació: $776 milions
Entrades venudes: 8.9 milions
Número de concerts: 258

1- ELTON JOHN – Farewell Yellow Brick Road Tour (2018-20, 22-Actual)
Recaptació: $853 milions
Entrades venudes: 5.5 milions
Número de concerts: 293

- Publicitat -

Guillem Bautista estrena ‘Lluny de tu’

En Guillem Bautista Novo és un músic emergent de vint-i-quatre anys que porta en contacte amb la música des dels quatre anys. Recentment, ha iniciat el seu projecte musical llançant dos àlbums: “NU” i “Corrents”, a més de tres singles: “De lio en lio”, “Tot és radiant” i “La protagonista”. Amb l’arribada de la primavera, en Guillem ha pres distància i ha compost, produït i masteritzat “Lluny de tu”.

Aquesta cançó parla de com la immediatesa del moment fa que tot sigui molt canviant “menys tu, que si vols pots quedar-te aquí al meu costat”, tot i que “vas prometre’m que vindries a sopar, i esperant s’ha enfredat”. Aquesta cançó, com la majoria de les que l’artista ha tret fins al moment, parla de temes tan quotidians que tots els seus oients s’hi poden sentir identificats en un moment o un altre, i aquesta és la màgia d’en Guillem, que fa sentir còmplices a tots els seus seguidors d’un mateix sentiment.

- Publicitat -

Barraques de Sitges anuncia el cartell pel seu 10è aniversari

Foto: Bernat Almirall

El col·lectiu de Barraques de Sitges ha presentat avui un cartell de luxe pel seu 10è aniversari que es celebrarà els dies 18, 19 i 20 d’agost, amb les grans novetats de que tornen a La Fragata, espai dels seus orígens, i també que tornen al format gratuït, després dels anys de pandèmia.

L’organització segueix apostant per un cartell amb el millor dels Països Catalans, tenint en compte grups catalans de primera línea com Buhos, The Tyets, o Ginestà; del País Valencià, grups com La Fúmiga, Smoking Souls, o Xavi Sarrià; o de les Illes Balears amb el rock menorquí de Pèl de Gall. Una clara aposta per la llengua catalana i que també segueix donant suport a les llengües germanes com l’euskera, amb En Tol Sarmiento i Bulego, dos dels grups del moment a Euskal Herria.

L’organització segueix creient en un cartell paritari on el 50% dels grups hi ha presència femenina. Un cartell on també han anunciat que hi haurà música per tots els públics per obrir-ho més a tot el poble, en seran també protagonistes grups de versions com Les Que Faltaband, un grup de dones que versionen cançons fetes per dones; Fescat Goes Punk, versionant el millor de la música en català en un format més rocker; DJ’s; hi haurà humor amb Guillem Estadella i música pels més menuts de la casa amb Lali BeGood, artista sitgetana que juntament amb el DJ Brendv Blu B2B Santi Aranya actuaran com a artistes de talent local.

Una de les novetats serà que el primer dels tres dies de concerts es celebrarà la gran festa del 10è aniversari titulada: “10 anys – 10 artistes”, on serà una nit diferent de les que s’han vist fins ara, en anys anteriors. Encara quedaran 2 artistes més per confirmar que diran més endavant.

- Publicitat -

La festa dels The Tyets a la Mirona

Foto: Marc Clapés

Aquest 2023 ja hem vist fins a tres vegades als Tyets en directe. El seu disc «Èpic Solete» està agradant moltíssim i l’equip de Primera Fila està enamorat de les seves noves cançons, tal com ho estava també amb els seus anteriors èxits.

El divendres vam coincidir a La Mirona fins a quatre persones de l’equip: l’Adrià Garnica, la Xènia Danés, l’Arnau Xuclà i un servidor.

Tot i que el factor sorpresa no hi ha per haver-los vist ja a l’Apolo o a Lleida, veure el grup de moda en directe és senyal inequívoc que gaudiràs de mala manera, com així va ser.

Feia molt temps que no gaudia tant en directe com ho estic fent amb l’actual gira dels Tyets. A Catalunya la música en català està en un gran moment i si teniu l’ocasió consumiu concerts d’artistes i bandes del país.

No hi va haver cap moment en tota la nit que el públic no parés de cantar, ballar i gaudir al ritme de la música dels mataronins. Ho feien amb ‘El tonteo’, passant per ‘Clar que t’he trobat a faltar’ (amb aparició de la Julieta), amb ‘Hamaking’, ‘Menorca’, ‘Txarango al Canet Rock’ i evidentment amb les preferides ‘Olívia’, ‘Bailoteo’ i la sardana del moment, la viral ‘Coti x Coti’, que va servir per tancar la nit.

Abans de tot això el grup d’Olesa Lal’Ba van ser els encarregats d’obrir la nit (ara ja no es diu grup o artista teloner, tal com ens van explicar a una entrevista aquesta setmana). Van repassar les cançons del seu debut «No hi ha dies dolents», on van brillar unes lletres i unes melodies que molts reconeixien gràcies al bon suport que tenen dels mitjans. ‘Estic per tu’, ‘Abella reina’ o ‘Quan arribi lal’ba’ van sonar i van fer vibrar als espectadors que omplien La Mirona.

- Publicitat -

Primera Llista – 22 al 28 abril

Foto: Marc Clapés

Els Tyets continuen liderant la Primera Llista per tercera setmana consecutiva amb ‘Coti x Coti’.

Entren a la llista

The Tyets – Olívia
Scorpio – Nenes presumides

Surten de la llista

Sam Smith – I’m not here to make friends (8 setmanes)
P!nk – Trustfall (10 setmanes)

Aspirants

Lal’Ba – Estic per tu (9 setmanes)
Miki Núñez – Entre un millón (4 setmanes)
Purple Disco Machine feat. Kungs – Substitution (3 setmanes)
Julieta – Cari (3 setmanes)
Flashy Ice Cream – Quan em tornes a mirar (3 setmanes)
David Guetta feat. Anne-Marie & Coi Leray – Baby don’t hurt me (2 setmanes)
Black Eyed Peas feat. Daddy Yankee – Bailar conmigo (2 setmanes)
Post Malone – Chemical (novetat)
Milky Chance – Living in a haze (novetat)
Sexenni – Bora Bora (novetat)
Koers – Gent com tu (novetat)

La Llista Nº 533

#ArtistaCançóSet.Var.
01The TyetsCoti x Coti8=3
02Stay HomasLa nòria11=
03ViccoNochentera9+2
04Miley CyrusFlowers14=
05La Fúmiga & Els CatarresCançons d’amor14-2
06The Weeknd & Ariana GrandeDie for you (remix)7=
07Rosalía & Rauw AlejandroBeso4+2
08Calvin Harris ft. Ellie GouldingMiracle5+5
09SZAKill Bill16+3
10Tiësto feat. Tate McRae10:356+1
11Bizarrap & ShakiraBZRP Music Sessions #5314-3
12Karol G & ShakiraTQG7-5
13BuhosLa nit està que crema10+2
14LildamiM’és igual10+2
15Ed SheeranEyes Closed4+5
16Quevedo & Myke TowersPlaya del Inglés9-6
17The TyetsBailoteo21-3
18TriquellCBD i espardenyes10=
19LoreenTattoo7+2
20TriquellJugular25-3
21Harry StylesAs it was55+1
22Els Amics de les ArtsCitant Mercè Rodoreda12-3
23Doctor PratsLoviu Baby5+5
24Meghan TrainorMade you look23-1
25Switch Disco & Ella HendersonReact8=
26Miley CyrusRiver2+9
27Figa FlawasMussegu4+5
28RosalíaLLYLM12-4
29Meghan TrainorMother5+2
30The TyetsOlívia1🆕
31Imagine DragonsSymphony15-2
32AitanaLos Ángeles3+5
33Sara RoyJa no m’importa6-6
34David Guetta & Bebe RexhaI’m Good (Blue)32-1
35SexenniKlk quieren las chicas4+1
36Gertrudis, Macaco & David RosM’agrada2+2
37Edu EsteveNo vull despertar6-3
38ScorpioNenes presumides1🆕
39Els Amics de les Arts & Eva AmaralLa nit sembla que serà nostra2+1
40Miki Núñez & Alfred GarcíaElectricitat21-1

- Publicitat -

Arriben «Les hores blaves», de l’Ivette Nadal

Ivette Nadal és una cantautora i poeta catalana. Fins al 2022 ha publicat quatre discos i quatre poemaris. Va ser als 17 anys quan va decidir enregistrar el seu primer disc, ‘Guerres dolcíssimes’, àlbum amb el qual va actuar als indrets més emblemàtics del panorama musical català: Auditori de Barcelona, Palau de la Música Catalana, Barnasants i Festival Cruïlla, entre d’altres.

Ara, emprèn un nou camí acompanyada del segell Picap amb qui ja està començant a desvetllar tot el que està per arribar aquest 2023! Després d’avançar-nos ‘Pensament blau’, un tema que fa referència als ulls blaus i al pensament blau com una metàfora del far o la llum del mar, aquella mirada sàvia, entenimentada i madura que amb un sol gest de mirar-nos ja canvia i millora el nostre comportament; va presentar ‘Cançó per a tu’, una col·laboració amb un artista tan reconegut -i sobretot amic- com és el Manolo García.

Amb quatre discos de trajectòria, dos d’autoria compartida amb Pascal Comelade i quatre poemaris a la mà, per fi podem dir que neix ‘Les hores blaves’, el cinquè disc en solitari d’Ivette Nadal, de la mà del poemari ‘Camí del text’.

‘Les hores blaves’ és un àlbum que suposa una etapa calmada de l’artista, emocionalment, com en l’àmbit de l’arranjament i la tria de les lletres. Si es dediqués a la pintura, humilment diria que està a l’etapa blava. Últimament, són les mirades blaves les que acompanyen a la cantant: una manera de mirar, amb clarividència, salut, bondat, serenor i també, una nova manera d’estimar i comunicar-se.

‘Les hores blaves’ és el disc que permet a l’artista estar més arrelada a la nit i al dia.

- Publicitat -

Bivac estrenen el seu disc «Memòries d’un demà»

Després de mesos de treball intents BIVAC neix aquest 2023 de la mà d’un grup de joves del Pla de l’Estany amb ganes de fer bona música.

El seu estil beu dels clàssics del pop-rock català, passant per sons més actuals i que conformen un segell propi en totes les seves cançons.

Aquest divendres s’estrenen presentant el seu primer EP “Memòries d’un demà”, un recull de 5 cançons que mostren com encara la vida el grup i que, des d’avui, ja podeu trobar a totes les plataformes digitals.

A més, el passat dissabte dia 15 d’abril es van proclamar guanyadors de la final provincial de concurs “DESTACA’T 2023”, portant-los aquest juliol a tocar en marc de l’Acampada Jove a la final del concurs «MÚSICA JOVE» amb artistes d’arreu dels Països Catalans. Aquest és el «Punt de partida» amb el que BIVAC vol donar a conèixer la seva música arreu.

- Publicitat -

Habla de Mí en Presente comparteixen ‘Nuevxs amigxs’

Habla de Mí en Presente és una de les bandes joves més originals de la música independent espanyola. Nascuda a Berlin a mans d’un alemany, un francès i dos catalans, la formació ha sorprès gràcies a una barreja genial i molt genuïna de rumba i música electrònica batejada com technorumba. La genètica alemanya, francesa i catalana tiene poder.

D’aquesta unió tan especial va néixer el disc Vivir más -considerat un dels 50 millors discos nacionals de 2022 per Mondosonoro- i, posteriorment, una llarga gira a través de la qual, els Habla de Mí en Presente s’ha anat creuant amb molta gent que ja forma part de les seves vides: artistes, bandes, equips creatius, tècnics, periodistes, promotores de concerts i festivals, persones ràndom que gaudeixen de la música… És per aquesta raó que la seva nova cançó es titula «Nuevxs amigxs»: Un homenatge, doncs, a la voluntat d’ampliar el cercle de persones importants de les nostres vides.

En aquesta ocasió, Habla de Mí en Presente deixen a banda el ventilador per navegar entre referències tan diferents com «Walk On The Wild Side» de Lou Reed, Kings of Convenience o una part més rapejada que podria firmar Residente de Calle 13 o el Bad Bunny de «Yo no soy celoso».

«Nuevxs amigxs» compta amb un videoclip firmat pel seu realitzador habitual Ignasi Àvila, que en aquest cas evoca els recursos en forma de llibre o de programa de TV que servien per aprendre llengües a la seva adolescència.

PRIMERES DATES CONFIRMADES
22/04/23 – Festes de la Primavera (Hospitalet de Llobregat)
29/04/23 – Falset
26/05/23 – Festival Maig (Santa Coloma de Queralt)
29/06/23 – Vida Festival (Vilanova i la Geltrú)
14/07/23 – Acampada Jove (Sant Sadurní d’Anoia)
21/07/23 – Festa Major Palafrugell
27/07/23 – Festa Major La Garriga
24/08/23 – Festa Major Prades
31/08/23 – Festa Major Vilafranca del Penedès
01/09/23 – Festival Gigante (Alcalá de Henares)

- Publicitat -

Stay Homas estrenen la delicada ‘The Only One’

Stay Homas publiquen la cançó «THE ONLY ONE», el darrer avançament del que serà el seu segon disc: HOMAS, que veurà la llum divendres 5 de maig. «THE ONLY ONE» és una cançó acústica molt propera i natural que els barcelonins pràcticament xiuxiuegen a cau d’orella amb les seves delicioses i harmonioses veus acompanyats per una guitarra. Sembla simple, però no ho és. El missatge, com és habitual en ells, és positiu. Parla d’aquella persona que, amb una sola mirada, ens fa sentir especials i, a la vegada, aconsegueix fer-nos esborrar tots els dubtes i les pors que solen amargar-nos l’existència.

La cançó ha estat produïda per Arnau Figueres i Kquimi Saigi, productors habitual de la banda, amb qui han treballat la majoria de cançons del disc.

Des d’aquest febrer, Stay Homas han avançat un total de tres cançons molt diferents pel que fa a producció, però totes elles cançons de pop rodones que enganxen des de la primera escolta i, és clar, en comptar amb el tret característic del grup: les veus del Klaus, el Guillem i el Rai perfectament harmonitzades. Amb «Ese beso» en castellà, «La nòria» en català i, ara, «The only one» en anglès, la banda barcelonina segueix demostrant que és capaç d’emocionar en qualsevol idioma, que no té fronteres creatives i que són el grup més polièdric del panorama musical estatal. HOMAS es perfila com un dels discos més especials d’aquest 2023.

- Publicitat -

Joan Rovira ens presenta el seu lloc preferit

Foto: Xènia Tena

«El meu lloc preferit» és el quart disc de Joan Rovira. Un disc que combina l’essència més intimista i delicada del cantautor amb els ritmes més festius i llatins.

Aquest cop, l’artísta ha gravat i auto-produït el seu disc des de casa, aconseguint un so molt més càlid i proper.

Les cançons cançons que conformen el disc estan escrites en català tret de «Mi lugar en ti», una cançó on ha col·laborat la seva germana Carol Rovira.

Aquest disc arriba en un moment vital per Joan Rovira. Es retroba amb ell mateix i recupera l’essència de la guitarra i la seva veu, ja madura. Connecta amb les seves arrels, amb El seu lloc preferit, que és la seva terra, la seva música i la gent que estima.

- Publicitat -

Novetats de la setmana: Enter Shikari, Tiësto, Cala Vento, Sílvia Pérez Cruz

La setmana ens deixa discs internacionals dels Enter Shikari o de Tiësto, però també iann dior, Everything but the Girl o Jethro Tull. A casa nostra són Cala Vento, Joan Rovira, Ivette Nadal i Sílvia Pérez Cruz els qui presenten noves produccions.






- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...