Entrevistem a Guiem Soldevila que ens presenta «Intimari»

Guiem Soldevila és un cantant menorquí que recentment ha publicat «Intimari». Un conjunt de 9 cançons on posa música a poemes de diferents autors. Una proposta ben diferent però sincera, emocional i, perquè no, atrevida.

Hi podem trobar de tot, des de reivindicacions a la terra, fins a peces recuperades de fa temps (com és el cas de ‘La Sirena’). També hi trobem ‘La gran dolor que la llengua no pot dir’ una cançó que si bé la lletra és ben amable, actual i fresca, la lletra és d’Ausiàs March feta al segle XV! Déu-n’hi-do!

Hem parlat amb ell perquè ens expliqui una miqueta més del que amaga el disc. També per saber com ha estat el procés de portar una peça artística del terreny textual-oral al de la música. Entre aquestes altres preguntes hem passat una bona estona, prèvia a la diada de Sant Jordi. Per mi, «Intimari» formarà part de la meva banda sonora d’aquest dia. Serà també la teva?

 

 

- Publicitat -

Entrevistem a Pol Bordas que ens presenta «L’hora del pati»

En Pol Bordas ens ha parlat del seu EP «L’hora del pati» on expressa tot el que sent, en un treball d’aquells que qualsevol persona es podrà fer seu pels temes que es tracten.

El músic el presentarà en directe el 4 de maig a la Sala la Nau, de Barcelona.

- Publicitat -

Entrevista a Laura Andrés: «És molt bonic veure com un projecte petit pot omplir sales»

Hem compartit una estona agradable amb la pianista (i moltes més coses) Laura Andrés, que la tardor va publicar el disc «Kintsugi», ple de sentiment i de moments que fan remoure a qualsevol persona.

Aquest divendres omple la sala Luz de Gas, amb el seu projecte amb el piano com a únic (o gairebé) protagonisme. I ens ha explicat que és molt bonic veure un projecte tan petit pot arribar a omplir i exhaurir entrades.

Més endavant tindrem l’ocasió de veure-la de nou, en aquesta ocasió al Festival Porta Ferrada, a Sant Feliu de Guíxols.

Un disc que no podeu deixar d’escoltar, amb una artista que quan parla només pots callar i escoltar, més o menys com quan es posa a tocar el piano.

Al final de l’entrevista ens ha regalat uns instants amb el seu piano. Un moment imprescindible.

- Publicitat -

Laura West ens presenta el seu nou senzill ‘PKAMI’

Després de l’èxit de «Cobarde», Laura West ens sorprèn aquest abril amb el seu primer single exclusiu en català, «PKAMI».

El tema, produït per Bengro, ens porta el so pop-urbà que caracteritza l’artista afegint una base amb ritmes africans que, juntament amb una lletra a l’idioma nadiu de la catalana, no deixarà el seu públic indiferent. Es tracta d’un tema molt energètic amb què l’artista vol animar els seus oients a fer una introspecció i plantejar-nos com podem arribar a percebre l’amor avui dia.

I és que «PKAMI» parla del moment en què ens adonem que hem idealitzat una persona i de com la ment ens pot jugar males passades de tant en tant. En retrobar-se amb un amor passat, la Laura recorda com se sentia presa en una relació en què pensava que coneixia l’altra persona, quan la realitat era molt diferent i la imatge que ella havia creat a la seva ment no es corresponia. És aquí quan l’artista es pregunta «Per què a mi?».

- Publicitat -

Musica’t Pals arriba aquest estiu amb Arnau Tordera, Els Pets, Elena Gadel o Pau Vallvé

Arriba una nova edició del Musica’t Pals carregada de propostes de qualitat, amb consolidant la ferma aposta per la música en català, els concerts confortables en espais singulars i la inclusió del públic familiar.

El cartell de la quarta edició del festival palsenc, que arrencarà el 21 de juliol i s’allargarà fins el 19 d’agost, inclou noms d’allò més destacats, diversos i per a tots els públics: Arnau Tordera, Lali Begood, Els Pets, El Pot Petit, Pau Vallvé, Els Atrapasomnis i Elena Gadel i Marta Robles. I a això s’hi suma un factor diferencial que cal tenir en compte: els dos primers concerts són de franc (Arnau Tordera, el 21 de juliol; i Lali Begood, el 23), alhora que la resta tindran preus populars.

Va ser l’any 2020 quan el Musica’t Pals va prendre el relleu al cicle de Concerts a la Fresca (que van arrencar l’any 2016). El Musica’t Pals està organitzat per l’Ajuntament de Pals i produït per la promotora Dmusical. Les entrades poden adquirir-se a través del web del festival i, pels concerts gratuïts, també hi haurà reserva d’entrades online per qui vulgui assegurar-se l’accés: www.festivalmusicat.cat

- Publicitat -

Les nits de Barcelona arriba al Palau de Pedralbes aquest estiu

Avui s’ha presentat al Palau de Pedralbes el festival Les Nits de Barcelona que organitzarà la promotora de concerts referent en la indústria musical Clipper’s Live. En el transcurs de l’acte, l’organització del festival ha revelat el cartell amb els artistes que, a partir del 27 de juny i fins al 26 de juliol, ompliran de cultura els emblemàtics jardins del Palau de Pedralbes, així com el nom, imatge i filosofia que tindrà l’esdeveniment.

Natalia Lafourcade, Tom Odell, Morat, Sebastián Yatra, Melody Gardot, Manhattan Transfer, Antonio Orozco, Alizzz, David Bisbal, Diego el Cigala, Els Amics de Les Arts, Havasi, Ainhoa Arteta, Molotov, Taburete, Carles Sans, Ara Malikian, Gloria Trevi, God Save The Queen, De Simba a Kiara – el tribut al Rei Lleó, Lildami, Las Migas, Delafé y las Flores Azules, Buhos, Mariona Escoda, Elefantes, Meritxell Neddermann, Sergi Carbonell, Brodas Bros i Sara Roy componen Les Nits de Barcelona 2023.

El festival es dividirà en dues fases. Una primera fase composta per deu nits en la zona del jardí. I, una segona fase de vint nits en un auditori situat enfront del Palau de Pedralbes. Comptant amb una programació total de trenta espectacles.

White Summer organitzarà l’espai Village de Les Nits de Barcelona i dinamitzarà les hores prèvies i posteriors als concerts amb espectacles de tipus visual i caràcter festiu.

Les entrades de Les Nits de Barcelona es posaran a la venda divendres 21 d’abril a les 10:00h en la web oficial del festival.

- Publicitat -

Miles Kane publicarà «One Man Band» el 4 d’agost

Miles Kane ha donat a conèixer aquesta setmana detalls sobre el seu cinquè disc, que portarà per nom «One Man Band» i es publicarà el 4 d’agost.

El músic n’ha avançat el primer senzill ‘Troubled son’, que el propi cantant ha definit com una cançó que resumeix a la perfecció el disc. A més, afegeix que creu que ha estat la cançó més idònia per tornar.

El nou treball estarà format per onze cançons on ha buscat una combinació entre el so més clàssic i els sons actuals.

- Publicitat -

Foo Fighters anuncien disc i estrenen ‘Rescued’

Foo Fighters anuncien el primer disc després de la mort de Taylor Hawkins el març de l’any passat. «But Here We Are» estarà produït pel propi grup en col·laboració amb Greg Kurstin i el descriuen com el primer capítol de la nova vida del grup.

Estarà format per deu cançons, que s’estrenaran el 2 de juny. De moment ja en podem escoltar el primer senzill ‘Rescued’.

Sobre el nou disc, Grohl explica que el disc serà una resposta brutalment honesta i emocionalment crua a tot el què el grup ha suportat els últims temps. Un disc on es viurà des de la ràbia, el dolor, la serenitat o l’acceptació.

La banda només ha anunciat dues actuacions europees als festivals Rock Am Ring i Rock Im Park.

Tracklist

01. Rescued
02. Under You
03. Hearing Voices
04. But Here We Are
05. The Glass
06. Nothing At All
07. Show Me How
08. Beyond Me
09. The Teacher
10. Rest

- Publicitat -

Coneixem «El Refugi» dels Oniria

Oniria és una banda musical de Pop-Rock procedent del Bages, becada en diferents àmbits per Cases de la Música. El grup el conformen 3 integrants: Maria Campabadal (veu), Néstor Bravo (baix), Jofre Vall (guitarra), als quals se’ls uneix una banda (saxo, trompeta, teclat i bateria) per potenciar el so del seu directe.

El seu àlbum debut, titulat «El Refugi», compost per vuit cançons que van des de la potència sonora de molts dels seus temes fins a la introspecció acústica de la cançó homònima al disc «El Refugi», va veure la llum el març de 2023, i el seguirà una gira presentació al llarg de tot l’any, la qual ja va començar a finals del 2022 amb el concert de presentació a la Sala Stroika de Manresa.

L’àlbum produït a ‘STRK Lab’, mesclat i masteritzat per ‘Gate24’ (Roger Gascon) promet instaurar-se en el circuit de música local, presentant-se íntegrament en català i cantat per una veu femenina.

Hem quedat amb en Néstor i la Maria per parlar del disc i dels seus projectes.

- Publicitat -

Greta Van Fleet presentaran el seu nou disc el 3 de desembre a Barcelona

Greta Van Fleet actuaran el proper 3 de desembre al Sant Jordi Club on presentaran el seu tercer disc «Starcatcher«, que arribarà el 21 de juliol.

Les entrades es posaran a la venda el 21 d’abril a les 10 del matí, tot i que el dia abans hi haurà prevenda a LiveNation.es.

La gira dels nord-americans començarà el 24 de juliol i en ella s’hi podran escoltar els grans èxits del grup així com les d’aquest tercer disc, del qual ja se n’ha pogut escoltar la cançó ‘Meeting the master’.

- Publicitat -

Mor el guitarrista Mark Sheehan de The Script

NURPHOTO VIA GETTY IMAGES

Els irlandesos The Script han anunciat la mort del seu guitarrista i fundador Mark Sheehan, que ha mort als 46 anys després d’una breu malaltia que ha patit.

La banda demana respecte en aquests durs moments que estan passant, tant per la seva família com pels seus amics.

The Script es va fer molt popular el 2008 amb temes com ‘The Man Who Can’t Be Moved’, que ràpidament se situaria com un dels temes de l’any. Posteriorment continuarien triomfant amb cançons com ‘Hall of fame’, ‘Superheroes’ o ‘Rain’. El seu darrer disc va ser un recopilatori de grans èxits, editat el 2021.

Entre els artistes que han expressat el seu condol trobem Ryan Tedder, Ed Sheeran, Hozier o Ella Henderson.

- Publicitat -

Mússol Festival anuncia les primeres confirmacions per la quarta edició

Després de tres primeres edicions amb bona acollida, el pròxim 6 de setembre a les 20:30h a la Paral·lel 62, se celebrarà la quarta edició del Festival Mússol.

La jove compositora indie bilbaïna establerta a Barcelona, Maren, els lleidatans Renaldo i Clara, les tarragonines Roba Estesa, la cantant experimental Marina Herlop i Karina Pasian-descoberta per Quincy Jones, actualment corista d’Alejandro Sanz i nominada als Grammy al millor àlbum de R& B contemporani l’any 2008- són els primers noms confirmats que conformaran un cartell que combinarà noms de l’escena de casa amb d’ internacionals. Aviat s’anunciarà la resta del cartell.

Una de les característiques del Festival és el seu format poc habitual. Acompanyats d’una magnífica backing band de músic presents en tot el concert, que s’aprenen tot el repertori a la perfecció i emulant cada sonoritat del disc original, cada artista interpretarà tres temes dels més emblemàtics de la seva carrera. Tots ells seran presentats per la cantant i compositora Júlia Blum.

Les entrades ja es poden adquirir la pàgina web oficial a partir del 17 €.

També s’incorpora la fila 0, un lloc on les persones que no puguin assistir a l’esdeveniment, però vulguin col·laborar amb la causa, puguin fer donacions per AFANOC (enguany els beneficis van aquí, concretament, a la casa dels Xuklis, un lloc d’acollida a les famílies dels nens que tenen càncer).

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...