Primera Llista – 29 abril al 5 maig

No hi ha qui pugui amb The Tyets que sumen una quarta setmana de lideratge amb ‘Coti x Coti’.

Entren a la llista

David Guetta feat. Anne-Marie & Coi Leray – Baby don’t hurt me
Post Malone – Chemical

Surten de la llista

Sara Roy – Ja no m’importa (6 setmanes)
Edu Esteve – No vull despertar (6 setmanes)

Aspirants

Miki Núñez – Entre un millón (5 setmanes)
Purple Disco Machine feat. Kungs – Substitution (4 setmanes)
Julieta – Cari (4 setmanes)
Flashy Ice Cream – Quan em tornes a mirar (4 setmanes)
Black Eyed Peas feat. Daddy Yankee – Bailar conmigo (3 setmanes)
Milky Chance – Living in a haze (2 setmanes)
Sexenni – Bora Bora (2 setmanes)
Koers – Gent com tu (2 setmanes)
Stay Homas – The only one (novetat)
David Kushner – Daylight (novetat)
La Fúmiga – Principis (novetat)
Mushkaa & roots – Sembla mentida (novetat)
Lewis Capaldi – Wish you the best (novetat)

La Llista Nº 534

#ArtistaCançóSet.Var.
01The TyetsCoti x Coti9=4
02Stay HomasLa nòria12=
03ViccoNochentera10=
04Rosalía & Rauw AlejandroBeso5+2
05Miley CyrusFlowers15-1
06Calvin Harris ft. Ellie GouldingMiracle6+2
07The Weeknd & Ariana GrandeDie for you (remix)8-1
08SZAKill Bill17+1
09La Fúmiga & Els CatarresCançons d’amor15-4
10Tiësto feat. Tate McRae10:357=
11Ed SheeranEyes Closed5+4
12BuhosLa nit està que crema11+1
13Bizarrap & ShakiraBZRP Music Sessions #5315-2
14LildamiM’és igual11=
15TriquellCBD i espardenyes11+3
16Karol G & ShakiraTQG8-4
17The TyetsBailoteo22=
18LoreenTattoo8+1
19Miley CyrusRiver3+7
20Doctor PratsLoviu Baby6+3
21Harry StylesAs it was56=
22TriquellJugular26-2
23Figa FlawasMussegu5+4
24The TyetsOlívia2+6
25Quevedo & Myke TowersPlaya del Inglés10-9
26Meghan TrainorMade you look24-2
27Switch Disco & Ella HendersonReact9-2
28Meghan TrainorMother6+1
29Els Amics de les ArtsCitant Mercè Rodoreda13-7
30AitanaLos Ángeles4+2
31RosalíaLLYLM13-3
32SexenniKlk quieren las chicas5+3
33Imagine DragonsSymphony16-2
34Gertrudis, Macaco & David RosM’agrada3+2
35David Guetta & Bebe RexhaI’m Good (Blue)33-1
36ScorpioNenes presumides2+2
37Post MaloneChemical1🆕
38Els Amics de les Arts & Eva AmaralLa nit sembla que serà nostra3+1
39David Guetta feat. Anne-Marie & Coi LerayBaby don’t hurt me1🆕
40Miki Núñez & Alfred GarcíaElectricitat22=

- Publicitat -

Sandra Hunter publica el seu primer disc «CAELVM»

«CAELVM», així es diu el nou treball de la cantant i compositora SANDRA HUNTER del qual ens presenta la primera part, «CAELVM: IN TEMPESTATE».

El single, MOONCHILD (The Fairytale Version), i el primer videoclip, presentat fa uns mesos, ja ens revela que serà una trama d’episodis.

Compost de set cançons en anglès. La setena, que tanca aquesta primera part, un tema de característiques èpiques combina anglès i català. «CAELVM» fusiona el gènere pop amb música medieval, celta i, fins i tot, èpica al llarg de les disset cançons que acabaran completant el seu nou treball al mes d’octubre, el qual presentarà a Barcelona el dissabte 18 DE NOVEMBRE al Teatre Casino L’Aliança del Poble Nou.

Cada cançó de l’àlbum tindrà el seu propi videoclip, a través dels quals s’explicarà la història de Moonchild, una elfa del bosc que fuig del seu poble natal amb el seu estimat però pateix una desil·lusió i intenta reconstruir la seva vida. Els videoclips també faran la funció de capítols d’aquesta saga, al més pur estil J.R.R. Tolkien.

Per què «MOONCHILD» reapareix en el nou treball? Recordem que la Sandra va presentar el seu primer EP titulat «MOONCHILD» al desembre de 2019. «L’EP contenia quatre temes que vaig composar en moments diferents i em vaig decidir a gravar-los. Es va optar per una producció electrònica per fer-lo més comercial, tot i que dins el meu cap sonava com un conte de fades. Va començar la pandèmia i, com va passar a molts artistes, la creativitat es va posar en marxa i van començar a sonar a la meva ment melodies i fragments de lletres acompanyant a Moonchild i em vaig adonar que s’havia quedat tancada a la meva imaginació, que ningú sabia qui era, com era, què sentia… Era com un personatge fora del seu llibre.“

Amb aquesta fusió tan característica de pop amb música medieval i de fantasia, la Sandra vol donar a conèixer un estil on ha trobat el seu lloc.
L’estrena de la segona part de «CAELVM» està prevista per al proper mes d’octubre.

- Publicitat -

Novetats de la setmana: The National, Jessie Ware, Julieta, Renaldo & Clara

Aquesta darrera setmana del mes d’abril ens ha portat el nou disc de The National, ple de col·laboracions interessants, així com la nova producció de Jessie Ware. Bebe Rexha ha publicat el seu «Bebe», mentre que Beach House han editat un nou EP. Labrinth presenta noves cançons, com també ho fa Diplo.

A casa nostra la setmana ens ha deixat un EP de Julieta, el quart disc de Renaldo & Clara, el debut de La Cantina, Sandra Hunter, Maria Fort, Estona de cel, Dan Peralbo & El comboi, Martinett, Licus, Júlia Colom o Montse Castellà.






- Publicitat -

The Tyets es converteixen en el grup en català amb més oients mensuals a Spotify

Ahir mateix The Tyets anunciaven a les xarxes socials que s’havien convertit en el grup en català més escoltat amb una mica més de 472.000 oients mensuals.

L’èxit del disc «Èpic solete» ha propiciat que superessin a Txarango (394.000 oients) i Oques Grasses (463.000). Feia molt temps que les dues bandes s’erigien com les més populars a Spotify, però l’enorme èxit dels Tyets ha fet que se situïn com el grup en català més escoltat.

Tot i això encara hi ha molta diferència en el rànquing dels artistes catalans que tenen una o fins un 50% del seu repertori en català. Allà trobem artistes com Rosalía, Bad Gyal, Nil Moliner, que sumem milions d’oients cada mes.

ARTISTES/GRUPS EN CATALÀ (+50% DE CANÇONS) SPOTIFY – OIENTS MENSUALS

1 The Tyets – 472.100
2 Oques Grasses – 463.100
3 Txarango – 394.600
4 Buhos – 343.000
5 Zoo – 294.900
6 31 FAM – 271.800
7 Els Catarres – 235.300
8 Doctor Prats – 219.800
9 Manel – 201.100
10 Sopa de Cabra – 195.000
11 La Fúmiga – 186.700
12 Julieta – 169.300
13 Els Amics de les Arts – 161.400
14 Joan Dausà – 155.100
15 Blaumut – 149.200
16 Gertrudis – 140.800
17 Els Pets – 128.300
18 Lildami – 122.300
19 Flashy Ice Cream – 121.800
20 Pau Vallvé – 118.300

ARTISTES/GRUPS AMB MENYS D’UN 50% DE MÚSICA EN CATALÀ

1 Rosalía – 45.501.800
2 Bad Gyal – 6.156.100
3 Nil Moliner – 2.193.800
4 Joan Manuel Serrat – 1.679.500
5 Sergio Dalma – 1.450.800
6 Rita Payés – 943.500
7 Rigoberta Bandini – 936.300
8 La Pegatina – 925.300
9 Dorian – 881.800
10 Love of Lesbian – 781.500
11 Alizzz – 668.300
12 Loquillo – 657.100
13 Miki Núñez – 551.300
14 Stay Homas – 468.900
15 Alba Reche – 418.300
16 Sidonie – 409.600
17 Arnau Griso – 386.200
18 Sílvia Pérez Cruz – 379.700
19 Refree – 375.000
20 Lágrimas de Sangre – 303.700

- Publicitat -

Renaldo & Clara publiquen el seu quart disc «La boca aigua»

El quart disc de Renaldo & Clara comença amb el que podría ser un avís del que vindrà: «Així com un globus també s’infla el cor». Igual que un globus, les seves cançons s’escapen de les mans fins perdre’s de vista i exploten amb un soroll brusc que espanta a qui agafa desprevingut.

A La boca aigua hi trobem tot el que ha fet de Renaldo & Clara un dels grups més importants del panorama català: pop, canvis imaginatius que fan que les cançons semblin tenir dos tornades diferents, ritmes de hip hop antic, arranjaments fresquísims i unes lletres enverinades i exactes que ens parlen de gairebé tots els estats de l’amor.

Acompanya a la sortida el videoclip de El riu, el tercer single del disc i una de les cançons més emocionants de La boca aigua.

Totes les cançons estan co-produïdes per Clara Viñals -juntament amb Innercut, Joan Borràs o Hidrogenesse- afegint a la seva paleta de sons ritmes de funk brasiler i UK Garage (S’està millor al carrer), o de reggaetón suau imaginat per Tom Tom Club (Per tu el que faci falta), acompanyades del pop electrònic efervescent que va marcar el seu anterior disc com els hits El riu, Trobo a faltar o Globus.

- Publicitat -

La Fúmiga canten a les primeres vegades a ‘Principis’

«Maleït aquell que a l’inici d’una història d’amor no creu que serà per sempre.»

Amb aquesta frase de l’escriptora francesa Sidone-Gabrielle Colette, La Fúmiga cimenta l’argumentari de la seva nova cançó «Principis», que parla de la sensació que tothom ha tingut, té o tindrà de les «primeres vegades». El naixement d’una nova relació sempre està carregat de descontrol, neguit, felicitat i incertesa… un cúmul de sensacions que transformen la realitat fins a la caricatura irracional.

Tot i que La Fúmiga sempre s’ha mostrat enfrontat a l’amor romàntic, el cert és que sovint s’ha inspirat i ha cantat als sentiments que provoquen les relacions. Sense anar més lluny, a «Principis», animen a viure les relacions des del principi sense lligams ni restriccions. Tot amb l’objectiu de viure la vida de forma plena, amb tota la intensitat possible, deixant enrere les pors i l’autoprotecció que sol ser fruit de les males experiències amb relacions passades.

La cançó s’emmarca en el pop festiu carregat d’electrònica que tant bons resultats està donant a La Fúmiga, i que tant públic d’arreu de l’estat està atraient. La producció la firma com és habitual, Mark Dasousa d’Atomic Studio d’Ondara, al País Valencià. La mescla és de Genís Trani.

El clip que acompanya la sortida del nou single ha estat rodat a València ciutat per Icònic. Mostra les dues cares del protagonista que viu un canvi radical durant un mateix dia passant d’un estat de monotonia a un estat d’eufòria quan coneix a l’altre protagonista.

«Principis» és, a més, el tret de sortida a una gira espectacular que va començar el passat mes de gener i que duu per nom «Fotosíntesi final». La gira constarà de més de 60 concerts que passaran pels principals escenaris del País Valencià i Catalunya. També se’ls podrà veure a Madrid, Saragossa, Bilbao i Santiago de Compostela i per festivals com Viñarock, Pirata Beach Festival, Canet Rock Mallorca, Arenal Sound, Rototom, Lo Riu Sona, Acampada Jove o Xocorock.

- Publicitat -

Joan Dausà celebra 10 anys de ‘Jo mai mai’ estrenant ‘Judit’

Joan Dausà està vivint un dels moments més dolços de la seva carrera. Enguany celebrarà els deu anys del Jo Mai Mai, una de les seves cançons més conegudes, i amb la qual Dausà es va donar a conèixer al món.

Per retre homenatge a aquesta efemèride l’artista de Sant Feliu, publica un nou Ep de
dos cançons on es pot escoltar una nova versió més pop de la popular cançó, i la cirereta del pastís, que és la cançó Judit.

A Dausà se li ha acudit fer la segona part del Jo Mai Mai, centrant tota l’atenció a la protagonista de la primera part. Que passaria si deu anys després vol quedar amb tu el teu amor platònic? Dausà planteja un tema universal en una cançó que compta amb Martí Maymó i Santos & Fluren a la producció, que una vegada més saben combinar perfectament l’emotivitat i èpica de l’artista, amb el pop indie que tan els caracteritza. Una cançó que torna a deixar un final obert i que qui sap si d’aquí deu anys en podrem escoltar la tercera part.

La popular realitzadora Lyona, ha estat la responsable dels dos videoclips. Judit ha estat enregistrat al barri de Gràcia i compta amb la presència de Sara Espígul, Jan Cornet i Santi Ricart, els actors que van protagonitzar Barcelona Nit d’Estiu. El film de Dani de la Orden inspirat per la cançó.

- Publicitat -

Maluks avancen el seu nou disc amb ‘M.A.L.U.K.S’

«M.A.L.U.K.S.», així, lletra a lletra, és el primer single del segon disc d’aquest combo femení valencià, ‘Cor i foc’, un llarg previst pel 19 de maig.

El nou treball de les reines de l’electro-tropicalisme valencià del moment compta amb vuit noves peces farcides de dancehall, ritmes llatins, rap i urban, reggae i fins techno.

Maluks, el grup, es van presentar en societat amb ‘Som i Vibrem’, el seu primer àlbum, el 2021 i d’ençà s’han convertit en les reines de l’electro-tropicalisme valencià.

Per fer boca i entrar en matèria del nou treball, que comptarà amb 8 peces produïdes per Genís Trani i Jota Terranegra, Maluks presenten un videoclip capitanejat per Héctor Pinos, Helga Ambak i Clàudia Oviedo que, sota una estètia urban i amb forta presència de coreografies i balls, reflecteix perfectament el moment de la banda i les seves ganes de canvi, empoderament, força i confiança.

El clip és una avant-sala del que podrem veure en directe, primeres presentacions confirmades a Vila-real (12/05), Muro (19/05), València (26/05) i La Patum de Berga (10/06).

- Publicitat -

‘La nòria’, de Stay Homas, la cançó que més ha sonat a la ràdio durant l’abril

Stay Homas han situat ‘La nòria’ com la cançó en català que més ha sonat a les emissores de ràdio al nostre país durant el mes d’abril, segons ha informat APECAT. Va ser el primer senzill del disc «Homas».

En segon lloc el fenomen ‘Coti x Coti’, de The Tyets, que escala des de la plaça 15. Buhos són tercers amb ‘La nit està que crema’.

Gran pujada per Edu Esteve i ‘No vull despertar’ que suma 9 llocs en un mes. I ja que parlem d’escalades importants la dels Porto Bello amb ‘Cantar-te’ també és de les que fa goig, ja que passa del lloc 27 al 5.

Al top 10 debuten ‘Loviu baby’, de Doctor Prats (nº9), mehtre que The Tyets situen ‘Olivia’ al 10. Fora del top 10, debut pels Figa Flawas i ‘Mussegu’ (nº13); Gertrudis i Macaco ‘M’agrada’ (nº17); ‘Et deixo la mà’, de Mariona Escoda (nº19); ‘Globus’ de Renaldo & Clara (nº27) i Júlia Blum amb ‘Cançons amb títols llargs’ (nº29).

 

 

- Publicitat -

Xanguito volen que deixem a banda els prejudicis amb ‘OooOooo♡oooOooO’

Xanguito, el fenomen musical balear liderat per Joan Muntaner està d’estrena. El seu nou senzill «OooOooo♡oooOooO» ja està disponible a totes les plataformes digitals.

Aquesta nova cançó està feta a base de melodies i estructures pop que es barregen amb elements electrònics, incloent instruments acústics folk com ho són en aquest cas la guitarra clàssica, el guitalele o el laúd.

En aquesta ocasió, Xanguito expliquen com és d’important viure sense por i sense prejudicis, sortir al carrer i ajuntar-se amb la gent que ens fa feliç, amb un missatge clar: «junts brillem molt més que de forma individual».

El títol resumeix el claim de la cançó, que és aquell crit en forma d'»o» que repeteixen les seves tornades i que ens situen en un festival en directe on s’uneixen milers de persones com si fos una de sola, en cos i ànima, deixant-se emportar pel poder de la música. El cor, al centre del títol, representa l’oient, que és, en definitiva, el protagonista de la cançó.

«OooOooo♡oooOooO» ha estat produïda per Joan Muntaner a Quinart Studios amb la col·laboració directa de Jordi Tugores, que també s’ha encarregat de realitat el mix final. Aquesta història s’emmarca en els carrers de Palma de Mallorca, en un videoclip dirigit per Rubén Capilla en un pla seqüència de 3 minuts i que ens evoca els inicis del grup, fent la seva música als carrers rodejats de vianants i exhibint la seva vessant més propera.

- Publicitat -

Entrevista a Land of Coconuts: «La nova cançó és un cant a la vida»

Un cant a la vida, a gaudir amb els teus amics, perquè mai saps el que pot passar. Així descriuen Land of Coconuts el seu nou senzill ‘Puc ser fàcil’, una de les cançons que el grup ha decidit publicar durant aquest 2023, abans de l’arribada del nou disc el 2024.

També ens han parlat dels seus plans a mig termini, del seu projecte i de com costa viure de la música.

Ells segueixen amb el seu rotllo particular, que els fa tenir aquest carisma especial. Seguiu-los de ben a prop.

- Publicitat -

Entrevista a Ivette Nadal: «Amb la darrera cançó del disc espero obrir un nou camí»

Hem quedat amb la Ivette Nadal que ens ha presentat el seu nou projecte «Les hores blaves» un àlbum que suposa una etapa calmada de l’artista, emocionalment, com en l’àmbit de l’arranjament i la tria de les lletres.

Hem volgut conèixer detalls del disc, especialment ens hem quedat sorpresos amb ‘Les cartes d’amor‘ la peça que tanca el treball i que segons ens ha comentat li agradaria que obrís un nou camí.

També ens ha explicat que la gira del disc arribarà més endavant, ja que abans vol tancar la presentació del disc «En nom de la ferida» al costat de Pascal Comelade. El concert serà el 27 de maig al Teatre Principal, de Sabadell.

Ens ha explicat com veu el panorama musical i que per la figura d’una dona cantautora de trenta anys no hi ha lloc i que si no fas música urbana sembla que no tinguis un espai i se sent orfe. Tampoc comparteix l’estètica que porten els joves a sobre l’escenari, tot i que ho respecta i que creu que fa molt mal. Afegeix que pensa que està molt bé la llibertat i que la dona vagi com vulgui sobre l’escenari però que les que no volen anar així no se sentin obligades a passar per aquí i tinguin llibertat.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...