Maria Fort ens presenta ‘Ara et prometo’

Foto: David Murga

Maria Fort estrena el seu nou single «Ara et prometo». Amb una formació musical diversa que inclou la música clàssica, corals i influències contemporànies, Maria Fort es va donar a conèixer guanyant el concurs de versions «Covers» de Ràdio Flaixbac el 2020. Aquest èxit la va inspirar a escriure les seves pròpies cançons i explorar una gamma eclèctica d’influències musicals.

Després d’estar un temps experimentant amb el món de la producció, l’artista es reuneix amb Joel Llauradó, productor i beatmaker, per construir una producció enèrgica, fosca i ballable que ens transporta, tant amb la lletra com amb la música, en un espai nocturn.

La lletra narra l’intens retrobament entre dues persones en un club nocturn, on, després de dubtes i obstacles, deixen enrere totes les pors que els havien frenat, posant èmfasi en l’adrenalina de l’enamorament.

L’equip que acompanya a la Maria Fort en aquest projecte són el Joel Llauradó en la producció i mescla, Javi Vacuum en la masterització, Mikel Llobera en el disseny de la portada i Max Gener en la direcció artística.

«Ara et prometo» és el primer avançament del seu nou projecte, i anirem descobrint novetats en les pròximes setmanes.

- Publicitat -

The Gramophone Allstars serà la big band resident al Barcelona Festival de Nadal

The Gramophone Allstars Big Band serà la banda resident de l’edició d’enguany del Barcelona Festival de Nadal. Entre el 16 i el 29 de desembre oferiran un total de 12 concerts al cor de la Plaça de Catalunya, cada tarda a les 17h00 i sempre amb accés gratuït.

L’anunci té lloc just després de llançar el nou disc «Call Your Friends», i dels celebrats concerts de presentació al Círculo de Bellas Artes de Madrid i a la Sala Apolo de Barcelona, plena de gom a gom.

Sempre amb l’ska-jazz per bandera, The Gramophone Allstars van mutar en big band amb l’aclamat «Jazzmaica» (2014) que fins i tot es va publicar al Japó. Amb el següent disc “Maraca Soul” (2017) van obrir el ventall rítmic a altres sonoritats caribenyes com el boogaloo o el calipso. Posteriorment han publicat tres discos de curta durada: “The Reel Influence”, el single “Let’s Get It On” (versionant Marvin Gaye) i l’EP “Love Letter” (2021). Amb 150 concerts a l’esquena en format big band, aquest 2023 retornen amb l’esperat “Call Your Friends”, que es publica en vinil, CD i digital.

- Publicitat -

Els Catarres publiquen «Invencibles» un disc amb grans col·laboracions

Els Catarres són una de les bandes més estimades del territori català. S’ho han guanyat a pols després de facturar al llarg de més de deu anys de carrera un cançoner carregat de hits que ja formen part de l’imaginari col·lectiu català. Per a culminar les celebracions d’aquesta data tan rodona, el desè aniversari de la banda, Els Catarres han unit en un sol disc onze de les seves cançons més emblemàtiques i les han reinterpretat i enregistrat de nou amb col·laboracions excel·lents.

Es titula Invencibles i es troba sencer a les plataformes digitals i en un format físic molt especial que es podrà comprar als concerts del grup. A banda de les cançons, els invencibles que formen part del treball són els artistes que hi ha volgut participar. Joan Dausà a «Tokyo», Stay Homas i Zoo a «Vull estar amb tu», el cantant basc Zetak a «Invencibles», els Figa Flawas a «Jenifer», l’Escolania de Montserrat a «Diamants», Lluis Llach a «Un sostre fet d’estrelles», Els Amics de les Arts a «Tintín», Balkan Paradise Orchestra a «Rock & Roll» i una selecció dels principals artistes del País Valencià com Xavi Sarrià, Smoking Souls, La Fúmiga, La Gossa Sorda i El Diluvi a «En peu de guerra», Sopa de Cabra a «La porta del cel». El disc acaba amb una versió de «Fins que arribi l’alba» en el format simfònic del concert al Sant Jordi Club de l’any 2019 i un bonus track de «Cor» el single que van publicar al maig d’aquest any i que encara no formava part de cap disc.

- Publicitat -

Àlex Pérez ens convida a agermanar-nos amb ‘tot el que som’

«Tot el que som» és una cançó que neix el desembre de 2022 a Casamance, Senegal, on Àlex Pérez va participar a un projecte de nexes musicals i culturals impulsat per Projektami i La Claqueta Social on també participava Planeta B i Brutal Beat. Sense pretensions, van anar disposats a fer que la vida els sorprengués i unir la cultura musical de casa nostra amb la de Casamance.

En tornar a casa, aquesta cançó va anar creixent. Per una banda, l’Alguer Miquel, poeta, escriptor i cantant de Txarango, en va posar uns petits versos d’un poema seu. També s’hi van sumar a les percussions en Joan Palà (percussionista d’Stay Homas) i el percussionista de la Casamance Ajo Dieme, que ja fa anys que viu a Catalunya.

És una cançó que parla d’agermanar-nos, de compartir el que som al voltant del foc, cosa que feien cada nit abans de dormir. Parla de les vivències diferents que podem tenir, però que, al cap i a la fi, som molt més a prop del que pensem i del que diuen els mapes.
Una cançó que convida a encendre una foguera per ballar, cantar i compartir el que tenim i, sobretot, el que som. Una cançó que és una abraçada que no entén de fronteres. La Claqueta Social en va fer el videoclip aquella mateixa nit gràcies a les mans i la càmera de l’Enrique Carrillo i posteriorment amb l’ajuda de la Irene Casals a l’edició i el color.

En aquest viatge a Casamance, va sorgir la màgia des del primer dia i van aprofitar per enregistrar i gravar les cançons i els videoclips de tot un disc sencer de rap combatiu amb l’Almamy, un raper local de Tendouck que fa valdre la terra, la gent i la riquesa de la Casamance. A més vam enregistrar diferents artistes locals en col·laboració amb la campiona d’Espanya de beatbox Jhana Beat.

L’Àlex hi anava com a productor amb el seu estudi El Teler en versió portàtil, posant les seves mans al servei de les gravacions, però una nit a Cap Skirring, un poble de pescadors, va conèixer al cantant Hala Hala que el va convidar a participar en un dels seus concerts on van fer una forta connexió. El matí següent es van trobar per fer aquesta cançó que és pont entre cultures. Així va néixer la cançó «tot el que som».

- Publicitat -

Arriba ‘És amb tu’, el nou senzill d’Èric Vinaixa

El cantant barceloní torna tres anys després de «La més bonica història» i presenta ‘És amb tu’, una cançó pop lluminosa, vital i positiva. La cançó és una declaració d’amor a qui o a allò que el fa més feliç. El riff de guitarra, la melodia i les harmonies vocals fan que el senzill s’enganxi a qui l’escolti.

A més a més,  aquesta és la primera cançó del seu nou disc, que s’editarà el pròxim mes de desembre. El concert de presentació d’aquest treball serà el 2 de febrer a la Sala Luz de Gas, dins del festival Barnasants!

- Publicitat -

Lluc presenta ‘ALS GENS’, el primer avançament del pròxim EP

Lluc torna amb l’aposta més arriscada que ha fet fins a la data: ‘ALS GENS’. Aquesta és una cançó energètica i fosca composta pel Miki Lloret i Galgo Lento a la producció. És la primera vegada que es duu a terme aquesta col·laboració, però no serà l’última. Aquest senzill és el primer avançament d’un EP que veurà la llum a principis del 2024.

El de Santa Maria de Palautordera continua donant-nos un so que el diferencia, un enllaç entre l’indie i l’urbà que, sumat a la seva capacitat per fer cançons que enganxen, fan que Lluc sigui una de les propostes més engrescadores del panorama actual.

Fa pocs mesos que l’artista va publicar «peixcru’s shisha lounge«, on jugava amb ritmes de l’afro i de la música africana. Ara, amb aquest avanç, Lluc es consagra com un artista versàtil i variat, però sempre fidel al seu estil tan personal.

- Publicitat -

The Tyets ens porten de festa a ‘Tornem a casa’

Després de l’èxit sense precedents d’Èpic Solete, des de fa mesos que totes les mirades estan posades sobre el pròxim llançament dels The Tyets. Un llançament que arriba aquest divendres 17 de novembre amb el single “Tornem a casa”: una bomba de rellotgeria EDM i un bon statement del que són capaços de fer.

Després d’una gira tan extensa com la que han fet els The Tyets aquest any 2023, el concepte de “tornar a casa” sempre ha estat molt present en les setmanes de carretera de la banda, i el single que presenten aquest divendres parla, justament, del sentiment de tornada al lloc on tornes a ser tu. Produït a mig camí entre Suècia i Mataró amb el productor suec Championmadeit, Oriol de Ramon, Xavier Coca i Pol Banchs, mesclats i masteritzat a càrrec d’Aleix Iglesias, “Tornem a casa” és un senzill d’electrònica molt enèrgic, amb unes vibes molt tomorrowland i en definitiva una cançó molt ballable perfecte per la temporada de clubs aquest hivern.

“Tornem a casa” és un nou exemple de quant camaleònics poden ser els The Tyets. Cada tema que publiquen és diferent de l’anterior buscant sempre un nou cop d’efecte, sempre al capdavant de les tendències musicals mundials. La banda ha tornat a confiar en la productora Buum Films per dirigir el videoclip de “Tornem a casa” un habitual al capdavant dels visuals dels The Tyets sota la direcció de Sergi Pujantell.

- Publicitat -

The Smashing Pumpkins, Avril Lavigne, The Tyets i Oques Grasses al Cruïlla 2024

A inicis d’aquesta setmana, el Festival Cruïlla ja va fer públics els dos primers grups confirmats de la seva catorzena edició, Oques Grasses i The Tyets. A aquests dos grups catalans se li sumen avui les confirmacions d’altres artistes, tan internacionals, com Avril Lavigne, The Smashing Pumpkins, Trueno o Peter Fox, com nacionals, com són Amaral, Funzo & Baby Loud, Shinova, Albert Pla i Figa Flawas. Tots aquests, i molts més que es confirmaran més endavant, tindran cabuda als escenaris del Festival Cruïlla 2024 entre el 10 i el 13 de juliol al Parc del Fòrum. Les entrades ja estan a la venda a cruillabarcelona.com

Després de 35 anys de recórrer escenaris d’arreu del món, The Smashing Pumpkins aterrarà a Barcelona en la seva nova gira The World is a Vampire Tour per portar-nos el seu so tan propi, eclèctic i singular. El grup de Chicago, que enguany celebra els 30 anys d’un dels seus àlbums més icònics, Siamese Dream, actuarà el dissabte 13 a l’escenari principal del Cruïlla en el que serà el seu únic concert a Catalunya.

Un altre dels plats forts del Festival Cruïlla 2024 serà la icona canadenca Avril Lavigne. La cantautora, reconeguda mundialment pel seu estil grunge pop-rock i grans hits com «Complicated», «Girlfriend» o «Sk8er boi», farà parada per Barcelona vint anys després del seu últim concert a la ciutat. Farà un únic concert a Catalunya el pròxim divendres 12 de juliol també a l’escenari principal del Festival Cruïlla 2024.

Amaral celebrarà un aniversari únic durant l’any vinent amb una gira que farà parada el 12 de juliol al Festival Cruïlla. Aquest 2024, mentre continuen immersos en la preparació dels seus nous àlbums d’estudi, Amaral, una banda en constant evolució, repassarà els moments i melodies que han acompanyat diverses generacions durant aquests 25 anys.

Un altre dels artistes confirmats per aquesta nova edició és l’argentí Trueno. El jove raper que va aconseguir posicionar-se entre els freestylers més vistos en el món, aterrarà a Barcelona el dimecres 10 per presentar la seva música al públic barceloní.

El mateix dimecres 10, i després d’haver passat pel Cruïlla Tardor tot exhaurint entrades al Sant Jordi Club, Funzo & Babyloud tornaran al Cruïlla però aquesta vegada per formar part de la programació del festival d’estiu. Amb un disc que ha estat número 1 de vendes a Espanya i una gira que ha arrencat amb totes les entrades venudes abans de començar, l’embranzida dels germans d’Alacant no s’atura i també tindrà parada als escenaris del festival.

Shinova arrencarà una nova era amb ‘El Presente’, el nou àlbum que vindran a presentar el pròxim 12 de juliol al Festival Cruïlla 2024. Els de Bizkaia publicaran el seu cinquè disc al llarg de l’any vinent, després d’haver llançat ja una petita pinzellada del que serà amb el primer senzill «Alas».

El dissabte dia 13 de juliol el Cruïlla acollirà el músic i cantautor alemany Peter Fox, veu principal del famós grup de hip hop, reggae i dancehall alemany Seeed. La seva nova música arriba en un moment oportú: abraça la novetat i és un al·legant a l’esperança, a la lleugeresa vital en temps difícils, a deixar-se emportar i afrontar nous reptes i on millor que presentar-la que al Festival Cruïlla.

Albert Pla és molt més que un artista, que un personatge o que un geni: és totes aquestes coses alhora. Amb una capacitat infinita per a reinventar-se i una personalitat que no deixa indiferent a ningú. L’11 de juliol de 2024 arribarà al Festival Cruïlla amb una nova juerga catalana sota el braç sota el nom de Rumbagenarios, el seu nou espectacle al costat de The Surprise Band.

En poc més de tres anys de trajectòria, Figa Flawas han bombardejat el panorama musical del nostre país amb èxits de tot tipus, propostes eclèctiques i himnes generacionals. Aquest fenomen indiscutible farà que el 10 de juliol de 2024 arribin al Festival Cruïlla on presentaran un nou disc que està a punt de sortir del forn.

Tota la informació i entrades a la venda a Cruillabarcelona.com

- Publicitat -

Roba Estesa ens proposen el reggaetó lent ‘LNTMNT’

Foto: Roc Pont

Un reggaetó lent, amb un punt de punch i electrònica. Roba Estesa ens ofereix “LNTMNT”, un nou avançament del seu pròxim disc, que veurà la llum la primavera de l’any vinent. Produït per Arnau Figueres, aquest reggaetó lent ofereix un nou pas de cara a l’objectiu de reformular el so del grup, passant d’un folk més tradicional que ho va marcar tot als seus primers discos, a un de més actual i electrònic, que ja va començar a sonar en el seu anterior disc Rosa permanent, i que segur que seguirà un camí evolutiu fins desembocar en el seu nou disc.

“LNTMNT” és una cançó d’amor a dojo, una relació LGTBIQ+ que des d’una perspectiva humorística, però també crua com la realitat, construeix un imaginari sàfic amb conceptes com les relacions a distància, la quotidianitat, la passió i el sexe, tot tractat de forma natural. Tal com confessen elles mateixes a “LNTMNT” se senten per primera vegada “sexis” parlant de manera tan explícita del romanticisme i l’erotisme.

El llançament és especial gràcies a la col·laboració que les Roba Estesa han fet amb la pastissera Laura Zurriaga (@croquetadexocolata), una creadora de contingut que arreplega 87.4k followers a Instagram i 38.1k a TikTok. Juntes han preparat l’estètica d’aquesta cançó, al voltant d’una galeta McGuffin, que s’ha enviat a companys i companyes de professió per gaudir plegades d’aquest avançament.

Aquesta cançó se suma als dos avançaments ja publicats, “Stikinlova” dedicat als amors i les amistats d’estiu i “El<3 a 1K” (el cor a mil) que parla de les coses que posen el cor a mil amb la col·laboració de Tremenda Jauría.

- Publicitat -

Fila Indie – 3×08

TRACKLIST

LORDE – RIBS
BLEACHERS – ROLLERCOASTER
HER’S – WHAT ONCE WAS
BAND OF HORSES – THE FUNERAL
LORD HURON – THE NIGHT WE MET
BOMBAY BICYCLE CLUG – ALWAYS LIKE THIS
GROUPLOVE – TONGUE TIED
COLD WAR KIDS – FIRST
THE WOMBATS – LET’S DANCE TO JOY DIVISION
MEN I TRUST – SHOW ME HOW
ARCTIC MONKEYS – MAD SOUNDS
MUMFORD & SONS – LITTLE LION MAN
BON IVER – SKINNY LOVE
MAGGIE ROGERS – LIGHT ON
SUFJAN STEVENS – CHICAGO
COLDPLAY – GUNS

- Publicitat -

‘L’alegria que passa’ torna al Teatre Poliorama avalada per 60.000 espectadors

Dagoll Dagom encara les darreres funcions de gira de L’alegria que passa abans de tornar a Barcelona. Del 9 de desembre al 28 de gener, l’aplaudida adaptació del clàssic modernista de Santiago Rusiñol torna a l’escenari que en va viure la seva estrena, amb Àngels Gonyalons de nou en els papers d’Alcalde i Clown, després de ser rellevada per Maria Molins durant la gira. La resta de la companyia està formada per Mariona Castillo, Cisco Cruz, Guillem Fole, Júlia Genís, Eloi Gómez, Pol Guimerà, Pau Oliver i Guillem Ripoll. Entre la temporada anterior i la gira, més de 60.000 persones ja han vist el darrer espectacle de creació de Dagoll Dagom.

La companyia està duent a terme una llarga gira que ha portat l'»Arca del talent» a 17 poblacions de Catalunya, València i Mallorca. El 3 de desembre, Vic viurà el darrer dels bolos de l’espectacle abans que la companyia s’instal·li de nou al Poliorama, tot i que durant el mes de febrer també es podrà veure a Sabadell i a Sant Cugat. Es tracta de la darrera gira que farà la companyia, ja que té previst cessar la seva activitat després de fer una darrera reposició de Mar i Cel la temporada vinent.

L’alegria que passa ha estat àmpliament reconeguda amb tres premis Teatre Barcelona -millor adaptació, millor musical i millor interpretació musical per a Àngels Gonyalons- i sis premis TeatreMusical.cat -millor musical de gran format, millor intèrpret femení protagonista per Àngels Gonyalons, millor intèrpret femení de repartiment per Mariona Castillo, millor coreografia per Ariadna Peya, millor direcció escènica i millor llibret per Marc Rosich-. També està nominada a sis Premis Butaca -millor musical, millor actriu de musical per Àngels Gonyalons i Mariona Castillo, millor actor de musical per Eloi Gómez, millor espai sonor per Jordi Ballbé i millor composició musical per Andreu Gallén-.

Un primer cap de setmana en pro de la llengua catalana

El primer cap de setmana de funcions, la companyia s’alia amb Plataforma per la Llengua i la Coordinadora d’Associacions per la Llengua Catalana per tal de dur a terme una acció en benefici del català. Part de l’aforament de les funcions es destinarà a joves i a estudiants de català per tal que puguin assistir en un espectacle teatral en llengua catalana.

Tant la Plataforma per la Llengua com la Coordinadora d’Associacions per la Llengua Catalana comparteixen valors centrats en la defensa, promoció i preservació de la llengua i la cultura catalanes, i busquen promoure la cohesió social a través del català, considerant-lo un element identitari i cohesionador de la societat catalana.

 

- Publicitat -

Els Catarres estrenen nova versió de ‘Jenifer’ al costat de Figa Flawas

Foto: Mufama creatives

Els Catarres acaben de presentar una nova versió del seu gran èxit ‘Jenifer’ i ho han fet modificant part de la seva lletra i fent-ho en companyia de Figa Flawas.

La nova versió del gran èxit del grup arriba amb perles a la seva nova lletra:

«Jo que sóc més radical que un oient de La Sotana cremant Urquinaona i Laietana
Jo que de la Rosalia sempre escolto Milionària, sóc més de Figa Flawas i Catarres
Jo que sento devoció pel romesco i els calçots i el pa amb tomàquet sagrat (Salsa de calçots!)
Jo no guanyo Grammys perquè canto en català, no em vacil·lis amb elits culturals! (Que passa nen!)»

La cançó formarà part del disc que el grup editarà aquest divendres on reinterpretaran alguns dels seus grans èxits dels darrers 10 anys, al costat d’altres artistes i grup que s’han volgut sumar a la celebració.

Després de gaudir del ‘Vull estar amb tu‘, amb Stay Homas i Zoo, o de ‘Un sostre fet d’estrelles‘, amb Lluís Llach, aquesta és la tercera proposta que el grup presenta abans de la publicació del disc.

La setmana vinent el grup actuaran durant quatre nits a l’Apolo de Barcelona en uns concerts amb entrades exhaurides des de fa mesos.

 

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...