Guillem Gisbert ha estrenat aquest dijous la seva aventura en solitari amb ‘Les dues torres’ i ‘Waltzing Matilda’, dues de les cançons que formaran part d‘un disc que inclourà 11 cançons i que s’espera pel març de l’any vinent.
El líder de Manel obre d’aquesta manera la seva etapa en solitari, després que el grup anunciés una hibernació.
A ‘Les dues torres’ el músic converteix les dues torres de la Vila Olímpica en protagonistes, mentre que a ‘Waltzing Matilda’ ret el seu particular homenatge a una ex forjant una oda a l’amor després de l’amor.
De moment es desconeix com sonarà musicalment el disc, però en declaracions a TV3 Gisbert ha explicat que les dues cançons haurien pogut formar part d’un disc de Manel.
Gisbert presentarà en directe el treball en festivals com el Primavera Sound, l’Strenes, l’Embassa’t o el Vida. Així mateix la presentació tindrà lloc a la Sala Apolo amb les entrades exhaurides des del dia que es van posar a la venda.
En declaracions a RAC1, Gisbert ha volgut tranquil·litzar als seguidors de Manel dient que el grup publicarà més discs i que en cap cas s’han separat i que tornaran, no sap quan, però que no serà d’aquí a 10 anys.
TROYE SIVAN – ONE OF YOUR GIRLS
THE STROKES – LAST NITE
THE XX – ON HOLD
HAIM – HOME
NOAH KAHAN I HOZIER – NORTHERN ATTITUDE
GIRL IN RED – I WANNA BE YOUR GIRLFRIEND
THE KILLERS – ALL THESE THINGS THAT I’VE DONE
REMI WOLF – DISCO MAN
BIFFY CLYRO – BIBLICAL
MAC DEMARCO – MY KIND OF WOMAN
SOCUNBOHEMIO – LA VIDA MENTRESTANT
SUFJAN STEVENS – MYSTERY OF LOVE
JET – LOOK WHAT YOU’VE DONE
DIZZY – OPEN UP WIDE
ILSEY – SOMEONE ELSE
BEABADOOBEE I LAUFEY – A NIGHT TO REMEMBER
MUNA I PHOEBE BRIDGERS – SILK CHIFFON
Canet Rock ha presentat avui la seva propera edició amb una gran festa amb artistes, públic i sector musical i mediàtic. El festival arriba el 6 de juliol complint 10 anys i convertit en l’escenari de referència de la música que es fa als Països Catalans i ho celebrarà amb una edició molt especial que combinarà trajectòria amb les noves tendències musicals. El 6 de juliol, el Pla d’en Sala tornarà a obrir portes per a les més de 25.000 persones que cada any han omplert el recinte en aquestes deu edicions.
La setmana passada el festival ja va anunciar la participació d’Oques Grasses, que tornen als escenaris després d’un any sabàtic amb una gira exclusiva per presentar nou disc. I avui s’ha presentat el cartell complert amb The Tyets i 31 Fam, grans fenòmens musicals actuals que ja van debutar a l’escenari de CANETROCK en l’edició anterior, acompanyats d’una combinació de bandes amb una àmplia trajectòria com Els Catarres, o amb una especial connexió amb el públic del festival com La Fúmiga, Miki Núñez i Ginestà i de debutants com Figa Flawas, Julieta, i O-Erra.
A més, hi haurà un espectacle singular i inèdit de producció pròpia per celebrar el 10è aniversari del festival: La Banda Canetrock, formada per més de 30 artistes que durant aquests deu anys han pujat a l’escenari del festival amb un repertori de cançons insígnia de la història de CANETROCK.
Com cada any el festival oferirà més de 12 hores de música i festa ininterrompudes amb la participació del polifacètic Miquel del Roig i els Dj Trapella, DJ Ernest Codina, MonDJ i Dj Enigma.
Aquest dimarts ha arribat ‘oral‘ l’esperada col·laboració entre Björk i Rosalía, una cançó que feia setmanes que s’havia anunciat i que finalment ha vist la llum el dia de l’aniversari de la islandesa.
El tema va ser creat a finals dels 90 i arriba ara en forma de crítica per frenar la proliferació del salmó de piscifactoria, que podria posar en perill l’ecologia marítima d’Islàndia.
La cançó parla d’aquell moment que coneixes algú i no saps si és amistat o acabarà en alguna cosa més i això t’excita.
Aquest dimarts s’ha presentat el cartell del Primavera Sound, que tindrà lloc del 30 de maig a l’1 de juny de 2024 al Parc del Fòrum, un any més amb jornada inaugural el dimecres 29 i també edició de diumenge 2 de juny.
Entre els noms anunciats trobem Pulp, Lana del Rey, Phoenix, Vampire Weekend, Troye Sivan, SZA, Deftones, Charli XCX, Justice, Kim Petras, Mitksi, PJ Harvey, The National, FKA twigs, American Football, Yo la Tengo, Arca i un llarg etcètera en un nou cartell paritari.
Hi haurà presència d’artistes catalans com Guillem Gisbert, Ferran Palau, Renaldo & Clara, Maria Hein, Mushka i Maria Jaume.
Fins demà a les 23.59 hi ha disponible un formulari al web del Primavera Sound per registrar-se per la fan sale, amb un abonament que costa 265 euros i un de VIP a 495, més despeses. El 23 de novembre els usuaris registrats rebran un correu amb les indicacions per accedir a la fan sale, des de DICE. La venda general serà el 24 de novembre a les 11 del matí a DICE.
Joan Dausà publica una cançó que posa en valor el retrobament amb les persones estimades per Nadal, i el record a tots aquells i aquelles que ja no hi son i que han estat importants a les nostres vides. Un tema de pop intimista i vitalista que ens recorda la sonoritat més primigènia del músic amb el piano i la veu com a fils conductors
.
La cançó ha estat produïda per Santos&Fluren, productors habituals de Dausà .Lyona signa el videoclip de la cançó que protagonitza el mateix Joan Dausà.
Aquesta cançó es podrà escoltar en directe a la gira de Nadal que es durà a terme arreu del territori, i que passarà per la Basílica de Santa Maria del Mar de Barcelona, el Batrina de Reus, o el Jardí de Figueres. Una gira que finalitzarà el pròxim 20 de gener al Palau Sant Jordi i per la qual queden un miler d’entrades a la venda.
Aquesta nit han tingut lloc els Billboard Music Awards on es guardona el més venut i escoltat als Estats Units. Poques sorpreses ens uns premis on Morgan Wallen ha obtingut 11 guardons i Taylor Swift 10.
Wallen és l’actual rei del country i aquest any ha venut 5 milions de còpies als Estats Units de «One thing at a time».
Tampoc han aconseguit premis Miley Cyrus, SZA, Arctic Monkeys, Drake, The Weeknd, Coldplay, Karol G, Bad Bunny, Beyoncé o la banda sonora de Barbie.
La gala ha tingut un bon grapat d’actuacions musicals entre elles Mariah Carey que ha interpretat ‘All I Want For Christmas is You’, sent el primer cop que la canta a una gala de premis. També van actuar Tate McRae, Karol G, David Guetta amb Bebe Rexha, Morgan Wallen o Peso Pluma.
PRINCIPALS GUANYADORS
Top Artist
Drake
Luke Combs
Morgan Wallen
SZA Taylor Swift
Top New Artist
Bailey Zimmerman
Ice Spice
Jelly Roll
Peso Pluma Zach Bryan
Top Male Artist
Drake
Luke Combs Morgan Wallen
The Weeknd
Zach Bryan
Top Female Artist
Beyoncé
Miley Cyrus
Olivia Rodrigo
SZA Taylor Swift
Top Duo/Group
Eslabon Armado
Fifty Fifty Fuerza Regida
Grupo Frontera
Metallica
Top Billboard 200 Artist
Drake
Luke Combs
Morgan Wallen
SZA Taylor Swift
Top Hot 100 Artist
Drake
Luke Combs Morgan Wallen
SZA
Taylor Swift
Top R&B Artist
Beyoncé
Chris Brown
Rihanna SZA
The Weeknd
Top R&B Male Artist
Chris Brown
Miguel The Weeknd
Top R&B Female Artist
Beyoncé
Rihanna SZA
Top Rock Artist
Jelly Roll
Noah Kahan
Stephen Sanchez
Steve Lacy Zach Bryan
Top Rock Duo/Group Arctic Monkeys
Foo Fighters
Metallica
Top Rock Touring Artist Coldplay
Depeche Mode
Elton John
Top Billboard 200 Album
Drake & 21 Savage Her Loss
Metro Boomin Heroes & Villains Morgan Wallen One Thing at a Time
SZA SOS
Taylor Swift Midnights
Top Soundtrack Barbie: The Album
Black Panther: Wakanda Forever – Music From and Inspired By
Elvis
Metro Boomin Presents Spider-Man: Across The Spider-Verse (Soundtrack From and Inspired by the Motion Picture)
Top Gun: Maverick
Top R&B Album
Beyoncé Renaissance
Brent Faiyaz Wasteland
Drake Honestly, Nevermind
Steve Lacy Gemini Rights SZA SOS
Top Rap Album Drake & 21 Savage Her Loss
Future I Never Liked You
Lil Baby It’s Only Me
Metro Boomin Heroes & Villains
Travis Scott Utopia
Top Country Album
Luke Combs Gettin’ Old
Luke Combs Growin’ Up Morgan Wallen One Thing at a Time
Taylor Swift Speak Now (Taylor’s Version)
Zach Bryan American Heartbreak
Top Rock Album
Hardy The Mockingbird & the Crow
Jelly Roll Whitsitt Chapel
Noah Kahan Stick Season
Steve Lacy Gemini Rights Zach Bryan American Heartbreak
Top Latin Album Bad Bunny Un Verano Sin Ti
Eslabon Armado Desvelado
Ivan Cornejo Dañado
Karol G Mañana Será Bonito
Peso Pluma Génesis
Top Hot 100 Song
Metro Boomin, The Weeknd & 21 Savage “Creepin’”
Miley Cyrus “Flowers” Morgan Wallen “Last Night”
SZA “Kill Bill”
Taylor Swift “Anti-Hero”
Top Collaboration
David Guetta & Bebe Rexha “I’m Good (Blue)” Metro Boomin, The Weeknd & 21 Savage “Creepin’”
Rema & Selena Gomez “Calm Down”
Sam Smith & Kim Petras “Unholy”
The Weeknd & Ariana Grande “Die For You”
Top Billboard Global 200 Song Miley Cyrus “Flowers”
Rema & Selena Gomez “Calm Down”
SZA “Kill Bill”
Taylor Swift “Anti-Hero”
The Weeknd & Ariana Grande “Die for You”
El L’ÍTACA SANT JOAN 2024 serà l’escenari del Catalan Dream la nit de la Gran Revetlla a la platja de l’Estartit: The Tyets, Mushka i Julieta coincidiran per única vegada en un escenari aquest estiu i serà per oferir un concert irrepetible i carregat de sorpreses. L’ocasió s’ho valia i -poca broma- el festival ha fet públic l’anunci en una de les cridaneres pantalles gegants de Times Square, a la icònica intersecció d’avingudes de Manhattan. Un encreuament de camins similar al que ha fet coincidir les trajectòries artístiques dels tres artistes destacats de l’escena urbana catalana, que han enriquit la seva trajectòria a base de col·laboracions, creacions conjuntes i una forta amistat. És per això que el Catalan Dream tocarà el cel per Sant Joan, amb la congregació del trident urban del país i amb les Illes Medes de teló de fons en la que promet ser la Gran Revetlla de Catalunya.
L’anunci arriba després d’exhaurir en pocs dies les 500 entrades que s’han posat a la venda «a cegues» (sense anunciar cap artista) i a preu d’escàndol apostant com sempre per ser un festival popular a preus assequibles. El Festival ÍTACA anuncia els primers artistes confirmats a l’ÍTACA SANT JOAN 2024, que se celebrarà els dies 22 i 23 de juny. I no val a badar: aquesta mateixa setmana ÍTACA, Cultura i Acció també farà públics els primers noms del 22 de juny, el dissabte previ a la revetlla de Sant Joan.
Aquest avançament és la primera carta de presentació de L’ÍTACA SANT JOAN 2024. I cal seguir el festival de ben a prop: encara s’ha de desvelar un ampli desplegament de noms d’artistes que, a més de la platja de l’Estartit, ÍTACA oferirà a preus populars a diversos municipis empordanesos, potenciant l’essència del festival. L’objectiu: seguir millorant l’experiència del públic i fer arribar la cultura a tots els racons del territori amb una ferma voluntat d’oferir concerts a indrets emblemàtics, així com revitalitzar les places com a centre neuràlgic i pilar fonamental de la vida popular empordanesa. I és que l’any passat els espectacles de pagament de l’ÍTACA van cloure registrant més de 15.000 assistents, refermant la proposta com un dels cincs festivals de pagament de la Costa Brava amb major nombre d’espectadors.
Prolífics, virtuosos i desenfadats són els tres adjectius que millor defineixen a La Ludwig Band, la banda emergent que està revolucionant el panorama musical català gràcies a les seves lletres agudes i el seu esperit satíric. Al 2022 van ser els guanyadors del Premi Talent Gironí de l’Strenes i, ara, el festival aposta per ells programant-los a les Escales de la Catedral de Girona, l’escenari més emblemàtic del festival, el dia 3 de maig.
En quatre anys aquests gironins han publicat quatre discos, el més recent és Gràcies per venir, publicat fa un mes. El nou disc que presentaran a l’Strenes potencia l’esperit coral de la banda amb arranjaments que s’eleven cap a sonoritats més roqueres, enfocades al directe, sense deixar de banda les harmonitzacions ordides i delicades. Les lletres segueixen sent el pal de paller de La Ludwig Band i que expliquen histories de personatges vinguts de l’amistat, la feina i l’amor.
Aquest concert se suma als ja anunciats d’Oques Grasses, que estrenaran disc i nou escenari a l’Strenes, el Palau de Fires de Girona; de les estrenes de Guillem Gisbert, que ha exhaurit les entrades dels dos passis a les Escales de la Catedral de Girona, i dels Gossos, que pràcticament han exhaurit les entrades pel primer concert del seu retorn a l’Auditori de Girona; de l’estrena a Catalunya del nou disc de La Fúmiga a La Mirona de Salt; i la presentació del nou disc dels Figa Flawas, també a La Mirona.
Les entrades pel concert de La Ludwig Band es posen a la venda aquesta tarda a les 19h al web de l’Strenes.
Mama Dousha desbanca a Tate McRae del lideratge de la Primera Llista amb ‘Rikiti’ aquesta cançó que està triomfant des de fa setmanes al país.
I atenció a l’espectacular entrada de ‘Houdini’, de Dua Lipa, que debuta en la cinquena posició, una de les entrades més fortes de tota la història de la Primera Llista, només superada per ‘Señorita’, de Camila Cabello i Shawn Mendes (posició 4) i ‘Easy on me’, d’Adele, que va debutar al tercer lloc.
Entren a la llista
Dua Lipa – Houdini
Aitana & Danna Paola – AQYNE
David Guetta feat. Kim Petras – When we were young
Stay Homas – Xinu xano
Surten de la llista
Sebastián Yatra – Vagabundo (20 setmanes)
Cassö – Prada (7 setmanes)
Aitana – Las Babys (21 setmanes)
Bebe Rexha i David Guetta – One in a million (13 setmanes)
Aspirants
Marcel i Júlia – Bon viatge (4 setmanes)
Scorpio – M’enxixo (3 setmanes)
Lal’Ba – X una nit (3 setmanes)
Ofenbach – Overdrive (novetat)
The Kid Laroi feat. Jung Kook – Too much (novetat)
Mama Dousha & Joan Garriga – L’amor no està de moda (novetat)
Els Catarres feat. Figa Flawas – Jenifer (novetat)
The Tyets – Tornem a casa (novetat)
Començo a escriure el post d’aquesta setmana molt content, perquè dimarts vaig veure per primer cop en directe a Brent Faiyaz (i a Tommy Richman) a Razz i va ser increïble. A més, avui veig a La M.O.D.A. per 2312347234 vegada, però no em deixa de fer la mateixa il·lusió que el primer dia. També, han confirmat a James Blake al Vida cosa que em porta obsessionant tota la setmana, només d’imaginar-me’l passejant pels carrers de Vilanova i la Geltrú. Quines ganes. I la setmana que ve confirmacions del Primavera Sound!!!! Esteu nerviosxs? Jo sí.
NOVETATS:
La cançó que recomanaré a continuació la vaig descobrir un dia qualsevol fent scroll per TikTok, quan vaig sentir un trosset de “Slowdown (girl what’s up)” de l’artista francès YellowStraps i em vaig quedar atrapat. A partir de llavors vaig buscar-la a Spotify i vaig veure que no estava publicada, i xafardejant, em vaig adonar que no l’havia pogut penjar per un tema de copyright, ja que el compositor original no li havia donat permís. Tot i així vaig seguir a l’artista per si algun dia podia penjar-la, i el dia ha arribat. M’ha cridat l’atenció aquesta espècie de Bedroom R&B mesclat amb UK garage que no havia sentit fins ara i que trobo que és un gènere a explotar. Us comparteixo també el seu TikTok, ja que fa edits molt xulos.
Després de “SE MATA”, Cristina Len reapareix amb “CASTIGO” el segon single del seu nou projecte, un altre cop produït pel BRONQUIO. Aquest cop en forma de reggaetón trist si és que aquest concepte existeix. Potser me l’acabo d’inventar. En tot cas la base a la tornada s’enganxa moltíssim i la cançó m’ha molat.
“Vivo del aire” és el nou single de Depresión Sonora i és tot un himne per les persones que estan en la mateixa situació econòmica que jo. Possiblement la seva cançó més accessible, tot i que el so continua sent únic. El tema surt després de la aparició de la banda pel Festival B i de les col·laboracions amb Carolina Durante, i formarà part del seu nou EP Makinavaja que podrem escoltar aquest 2024.
Tot i el vici històric a l’últim disc de Calcutta, sembla que no he tingut prou d’indie en italià i aquesta setmana m’he trobat amb el nou senzill del cantautor Fulminacci, “Filippo Leroy”, una reflexió sobre l’art i les crisis d’identitat que m’ha convençut. Escoltarem l’àlbum que té entre mans.
Realment aquest àlbum va sortir la setmana passada, però farem veure que no ha passat res. Parlo de Heaven Knows de PinkPantheress. I és que aquests dies he tingut més temps per escoltar-lo amb calma i hi ha cançons que m’han agradat molt. Em quedo sobretot amb “Mosquito” i amb “True romance”. Chill Drum & Bass from UK.
Boom Boom Fighters i Cookah P han publicat un EP anomenat Hereus del Dancehall, que defineix bàsicament el que són, els millors quant a dancehall i reggae actual en català. M’ha agradat molt “Misick” (també en part per la referència a Rick & Morty, evidentment). Ganes de ballar-la a un sound.
Tory Lanez ha publicat (aquest cop des de la presó) l’edició Deluxe del seu disc Alone at Prom. La versió original ja era molt top, amb cançons com The Color Violet, Lady of Namek o Lavender Sunflower. Doncs aquesta setmana ens ha sorprès amb 9 temes nous dels quals m’agradaria recomanar Shut Up & Love, Poison Ivy, Wilona’s Workshop i Crystal Strawberry. Boníssim vibe en el que es consolida com un dels discos d’R&B de la dècada. Si us molen The Weekend o Michael Jackson, és aquí.
Danny Brown també ha tret música nova, presentant Quaranta, un nou disc després de Scaring The Hoes. Una mica igual que aquest, és una mica massa experimental per mi, però té coses interessants, com la producció en general, que és increïble, i la cançó que dona nom a l’àlbum.
Microbio ha tret aquesta setmana el segon single del que serà el seu tercer disc en solitari, HUMO SAPIENS. “La mierda que nos gusta más” és una cançó d’amor dedicada al rap amb l’energia i el missatge als quals ens té acostumat també amb Lágrimas de Sangre.
DESCOBRIMENTS:
Fa uns dies que reflexiono sobre un concepte, que em va venir a partir de l’àlbum de Troye Sivan, el de Calcutta i l’últim single de la GIN. I és la utilització de sintes que em transmeten directament un sentiment de nostàlgia. Així que ahir, investigant una mica més, em vaig dedicar a fer una playlist de cançons que compartien aquests aspectes. Tot això és una excusa per compartir-vos la llista, que m’ha quedat increïble, i per explicar-vos que fent-la, vaig descobrir l’artista French 79 i el seu tema “Diamon Veins” amb la Sarah Rebecca. Si us agrada Daft Punk, no us la perdeu! I si us apassiona, dijous que ve el tindrem en directe a Razz.
L’altre descobriment de la setmana ha estat l’artista britànic Reuben James i amb temes com “What U Need” amb Ric Wilson, o “So Cool”, que pels que em coneixeu, sabreu que és totalment la meva salsa. R&B, Jazz, Soul i Hop-Hop, tot en una. Flow èpic.
Per cert, abans d’acabar m’agradaria també destacar el nou remix de La Carretera, de Triángulo de Amor Bizarro amb VVV [Trippin’you] en una versió més ravera de la cançó. Totalment a favor. A part, realment hi ha hagut moltes cançons noves aquesta setmana, però la veritat és que per un motiu o un altre no m’ha acabat de convèncer cap. Per una banda, Andre3000 (Outkast) acaba de publicar un disc després de 17 anys, però resulta que són 87 minuts d’ell tocant la flauta, amb títols com: “The Slang Word P(*)ssy Rolls Off the Tongue With Far Better Ease Than the Proper Word Vagina. Do You Agree?” o “I Swear, I Really Wanted to Make a “Rap” Album but This Is Literally the Way the Wind Blew Me This Time”, self explanatory. També ha sortit el segon single de Bleachers, una mica massa lenta. El mateix per la nova de bob junior, de la Ven’nus o de Cora Yako. Drake ha tret un EP després de dir que deixava la música durant un temps fa dues setmanes… prou ja. El que sí que val la pena és el videoclip de First Person Shooter, dels millors que he vist aquest any.
Pels que se us ha fet curt el post d’avui 2 coses:
1. El de la setmana passada va ser llarguíssim així que el podeu recuperar.
2. Tyler the Creator ha penjat la seva actuació al Camp Flog Gnaw sencera a Youtube així que podeu dedicar 1h a mirar-la aquí!
Aquesta setmana comencem el repàs de novetats amb propostes de casa com el disc d’Els Catarres and friends, ja que la banda s’ajunta amb altres artistes i grups per versionar alguns dels seus grans èxits, coincidint amb el desè aniversari de la banda.
Boom Boom Fighters & Cookah P ens presenten el seu EP «Hereus del dancehall» format per cinc noves cançons. Per la seva banda Fortuu editen el seu primer disc «42».
A nivell internacional trobem nou treball de Madness o de Kurt Vile, també Emeli Sandé presenta noves produccions, així com Dolly Parton, 2 Chainz o la banda sonora de «The hunger games» amb Olivia Rodrigo fent el tema principal.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...