Entrevista a VerdCel i el seu projecte «Petricor»

Alfons Olmo ha tornat amb un treball en majúscules, molt més que un llançament discogràfic. Es diu «Petricor» i en ell comença un punt d’inflexió en la seva trajectòria, una ruptura que marca la diferència. Músiques de síntesi evocadora i una força poètica elaborada. Un disc per a ments inquietes i paladars exigents.

Petricor no arriba només en forma de disc, sinó també en forma de llibre amb una novel·la gràfica de Daniel Olmo i textos elaborats expressament per 17 escriptores i escriptors dels Països Catalans i més enllà: Josep Piera, Núria Cadenes, David Segarra, Ester Xargay, J.V. Frechina, entre d’altres.

Hem quedat amb l’artista i ho hem fet a una llibreria, concretament l’Ona, per conversar rodejats de cultura, de saviesa i viure més intensament aquella conversa i aquell moment.

No ens havia passat mai que un cop finalitzada l’entrevista, algú ens digués que s’havia quedat amb ganes de dir alguna cosa més. Per això hem decidit a peu de carrer treure la gravadora del mòbil i que l’Alfons ens digués el que en el moment de l’entrevista se li havia passat per alt.

Una conversa pausada, tranquil·la, d’aquelles que com la música de VerdCel s’han de viure, s’han de sentir.

- Publicitat -

Entrevista a Púniks que es presenten amb «Sa Curta»

Els eivissencs Púniks editen a través de Delirics el seu primer disc «Sa Curta» on mesclen diferents sons contemporanis com el Reggaetón, l’Indie pop, el House i el Drum & Bass, amb lletres i sentiments que versen sobre la nostàlgia d’estar lluny de casa, l’hedonisme d’una nit d’estiu a l’illa, l’estima a la natura i la lluita per un món millor.

Hem quedat amb en Karlus, ja que en Toni (Slim Samurai) no ha pogut venir i hem estat parlant de la cultura eivissenca, de la vida del Karlus i del present, passat i futur del grup.

I hem acabat amb una interessant recomanació musical!

- Publicitat -

Entrevistem a dani6ix & IZZKID el fenomen musical del moment

A Primera Fila feia molts dies que sentíem a parlar d’aquest parell d’artistes del maresme, en dani6ix i Izzkid (Dani i Pau) i finalment hem quedat amb ells per fer un cafè i descobrir què s’amaga darrere de la cançó ‘Van Gogh’, un tema que es va fer viral a TikTok i va catapultar la cançó a les llistes virals del moment.

És llavors quan vam veure que més enllà de ‘Van Gogh’ hi havia vida i talent. Ho demostren amb el seu EP «Stem Vius!» que serveix com a carta de presentació d’un duet que estem convençuts tenen molt a dir en el present i futur.

Unes cançons que t’atrapen i una manera d’entendre la música que encaixa a la perfecció amb el seu públic.

No tenen cap discogràfica al darrere, però sí que ens han explicat que algunes s’han posat en contacte amb ells i que valoraran totes les propostes per veure quina s’escau més amb el que fan i volen fer.

El cap de setmana van presentar durant dues nits el seu disc i tot i que ara mateix no tenen més concerts previstos, però de ben segur que aniran sortint coses.

També ens han explicat que ben aviat publicaran una nova cançó, que de moment anomenen ‘El merengue’, tot i que ja ens avancen que no es dirà així.

- Publicitat -

Oques Grasses anuncien gira pel 2024 a varis festivals catalans

La gran notícia que Oques Grasses havien de donar aquest dimarts al vespre ha estat algunes de les dates de presentació d’un nou disc que el grup osonenc farà el 2024. No hi ha detalls sobre el sisè disc, que es preveu arribi durant la primavera.

El primer concert tindrà lloc el 20 d’abril a la província de Tarragona i una setmana després actuaran a l’Strenes, de Girona.

També s’ha confirmat la seva participació al Cabró Rock, al Canet Rock, al Cruïlla, l’Empordà Music Festival, Sons del Món, Calafell Beach Festival o Pirata Beach Festival. Algunes de les dates encara no s’especifica el nom del festival ni la seva ubicació. El darrer concert que apareix al web tindrà lloc a Madrid el 4 d’octubre.

La majoria d’entrades ja estan a la venda al web del grup.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by OQUES GRASSES (@oquesgrasses)

- Publicitat -

James Blake actuarà a la desena edició del Vida

Foto: Amanda_Charchian

El Vida està presentant el seu cartell poc a poc i diàriament per donar a cada banda la importància que es mereix. A través del seu canal de difusió V4M (twitch.tv/vidafestival), el festival ha anunciat en els darrers dies quatre nous artistes que se sumen a Guillem Gisbert, Alizzz, CANNONS, Standstill, La Ludwig Band i Mar Pujol en el cartell del desè aniversari del festival.

Avui s’ha anunciat el primer cap de cartell d’aquesta edició: James Blake. El cantant, compositor, multiinstrumentista i productor britànic opera discreta però decisivament com el motor enigmàtic d’alguns dels àlbums més influents del segle XXI i, simultàniament, s’ha convertit en un gran artista pop amb la seva producció en solitari. L’escenari principal del Vida s’impregnarà de la seva amalgama sonora única presentant el seu sisè àlbum, que s’ha publicat recentment.

La setmana passada es va anunciar el grup andalús Derby Motoreta’s Burrito Kachimba, els precursors de la kinkidelia, el seu propi culte amb un panteó de déus i deeses entre allò lisèrgic i allò macarra. Una banda que des del llançament del seu primer single no ha deixat de sumar èxits a la seva imparable carrera. També es va fer pública la participació al Vida de pablopablo, guanyador de dos premis Latin Grammy i estrenant nova etapa amb la guitarra com a principal eina pel seu art d’elaborar cançons majúscules. Adiós Amores, el secret millor guardat del pop nacional fins ara. Una banda andalusa de melodies yeyés, psicodèlia i copla espanyola, formada per Iman Amar i Ana Valladares.

La desena edició tindrà lloc del 4 al 6 de juliol.

- Publicitat -

El disc de La Marató 2023 arribarà el 3 de desembre

El proper 17 de desembre arribarà una nova edició de La Marató de TV3, que enguany tractarà sobre la salut sexual i reproductiva.

Unes setmanes abans, el dia 3, arribarà El disc de la Marató, que en un sol dia ven més que cap altre treball, ja sigui en format físic amb els principals diaris del país, o bé a través de la compra online. El disc de La Marató acumula més de 3 milions de còpies venudes en les seves 18 edicions realitzades fins ara i ha ingressat més de 10 milions d’euros per La Marató.

Entre els artistes i grups que en formaran part enguany, trobem noms com The Tyets (versionant ‘Summercat’, de Billie The Vision and the Dancers); Figa Flawas i Ven’nus (‘Per què he plorat’, de Dagoll Dagom); Stay Homas (‘Isn’t she lovely’, de Stevie Wonder); Siderland i Vicco interpretaran ‘Nit vuitantera’, Roger Padrós (‘Story of my life’, de One Direction); o Chanel (‘Agua’, de Jarabe de Palo). També figuren entre els artistes que trobarem al disc: Belen Aguilera, Al Bano, Vanesa Martín, Paula Mattheus, Andrés Suárez, Abril Pastor, Dani Fernández, Vaya con Dios, així com tots els participants de la segona edició del concurs Eufòria.

TRACKLIST

TEMES I ARTISTES

1. Som persones/ Belén Aguilera
2. Una història a explicar/ Roger Padrós
3. Quan vas marxar/ Vanesa Martín
4. Lambada / Arjau, Alba Careta i Laura West
5. Aigua / Chanel
6. Summercat / The Tyets
7. Nit Vuitantera / Vicco i Siderland
8. Per què he plorat? / Figa Flawas i Ven’nus
9. Mil batalles/ Eufòria (Alèxia, Carla, Carlos, Clàudia, Domènec, Elena, Emmi, Ethan, Hèctor, Jan, Jim, Natalia, Nei, Paula, Sofia, Tomàs)
10. Si em deixes tu / Dani Fernández
11. Felicitat / Al Bano
12. Sense por / Paula Mattheus.
13. Què és una dona / Vaya con Dios
14. Una espurna al cel / Abril Pastor
15. Valentes/ Andrés Suárez
16. Va com va / Paula Koops i Marmi
17. No tinc paraules / Stay Homas
18. Cor fort/ Les que Faltaband i Lorena
19. Llibertat/ Ignasi Terraza, Mònica Rodés Green, Sara Terraza, Janna Aran, Julen i Band Tokades

Aquí es pot escoltar un fragment de totes les cançons.

- Publicitat -

Bruce Springsteen exhaureix pràcticament les entrades del 20 de juny a Barcelona

Bruce Springsteen and The E Street Band han venut en tan sols 30 minuts 50.000 entrades per al seu concert del 20 de juny del 2024 a l’Estadi Olímpic de Barcelona . Ara mateix només queden disponibles algunes entrades de visibilitat lateral i VIP. Després d’aquesta gran demanda d’entrades, la promotora Doctor Music i el management de Bruce Springsteen estan estudiant en aquests moments la possibilitat d’oferir nou concert a Barcelona.

El promotor Neo Sala va avançar fa unes dies a RAC1 que no descartava un segon concert a Barcelona, depenent de com anés la venda d’entrades i més tenint en compte que hi ha dates disponibles a la gira del Boss.

- Publicitat -

Òscar Boyle ens presenta ‘Crucigramas’

El jove cantautor Òscar Boyle està començant la seva carrera presentant senzill a senzill el seu nou EP que porta com a nom «Empty Pages». Un disc de curta durada on l’Òscar es refugia en les seves cançons.

Després de debutar aquest mes de març amb ‘One Last Time’, de la mà d’El Teler, posteriorment va presentar Empty Pages i aquest dimarts 14 de novembre ens presenta el tercer tema, ‘Crucigramas’.

A Crucigramas Boyle parla del moment que veiem com una persona important s’allunya de les nostres vides. Un amic, un familiar, una parella… En aquell moment ens refugiem en mentides, autoenganys i excuses que ens porten a laberints sense sortida. Una cançó que compta amb la col·laboració de l’actriu Raquel Díez per crear un duet màgic. Una cançó plena de guitarres i petits detalls per generar un coixí musical de fragilitat perquè per sobre les dues veus puguin jugar i parlar-se dibuixant aquesta trama dolorosa i trista.

Per jugar a favor de la metàfora, també hi ha col·laborat la dissenyadora i directora creativa Erica, més coneguda com @acrosseri, que ha treballat amb artistes com Lola Índigo o Laura Gibert. L’Erica ha fet un videloyric on les paraules i les frases es van dibuixant a llapis dins dels mots encreuats, «crucigramas», i mostra la fragilitat i la tristor de la cançó escapant d’estètiques digitals i buscant un ambient més «analògic» més de veritat.

Òscar Boyle segueix treballant amb Àlex Pérez, qui l’ha acompanyat tant com a productor i enginyer de gravació i mescla, com fent l’acompanyament amb el seu petit segell que porta per nom El Teler Music.
Juanjo Muñoz dels estudis Catmastering ha estat, de nou, l’encarregat del màstering.

- Publicitat -

Ven’nus estrena el doble senzill ‘CAP TROSSET DE MI’

‘CAP TROSSET DE MI’ és un missatge reflexiu, directe, concís i cru. Així és com Ven’nus, l’autora de la joia de disc Bocaterrosa, el seu primer àlbum, o el recent senzill «T’HI QUEDES», que ha començat a sonar a les ràdios fórmules del país, s’endinsa en la seva era més nostàlgica.

A «CAP TROSSET DE MI» expressa el moment en el qual t’adones que l’esfera que engloba els dies de la persona que desitges, ja no hi ha cap tros de tu. No hi ha dessuadores, ni mitjons a l’armari. Ni converses, ni sentiments, ni emocions. Res del que havia significat el dia a dia amb aquella persona especial perdura. És el moment de recrear-se en els records. Vol posar so a l’esfera que engloba la seva realitat, una que ja no és compartida, impotència i dosis de realitat a parts iguals. En aquesta balada de sonoritats pop, la producció ha anat a càrrec de la mateixa Ven’nus i acabada per Vernat.

Després de compartir dues gires i crear singles d’èxits plegats, com «D’estoc», senzill del seu primer disc, Ven’nus i Vernat continuen fent equip per continuar explorant sonoritats plegades. «CAP TROSSET DE MI» anirà acompanyada d’una peça audiovisual amb Isaac Fluxà com a director, indagant en la part física i literal de perdre –una relació, un amor, una amistat, un sentiment…-.

«KETAAMBTU / captrossetdemi», l’acompanyant en format remix de «CAP TROSSET DE MI», deixa enrere la melancolia i interpreta el moment on, internacionalment i intergeneracional, ens aboquem a la nit i a la desconnexió ràpida -i, a vegades, tòxica- com a remei per oblidar un mal tràngol.

Vibrarem amb sonoritats club i una lletra poc entenedora, on el missatge ja no és tan important com sí que ho és el fet d’escoltar-se i anar en sintonia amb el teu propi cos. En definitiva, una oda a l’ànsia de trobar solució als problemes que ens envolten. Aquesta producció, de nou compartida entre Ven’nus i Vernat, ve acompanyada de material d’arxiu de l’etapa més clubera de Ven’nus, concretament en els darrers anys, treballant en el món de la nit. Enregistrat per ella mateixa, no s’oblida de la seva etapa com a cineasta. Ven’nus escriu, produeix, enregistra. Una dona jove tot terreny que èxit rere èxit està consolidant la seva carrera. Un projecte que, ben segur, aportarà moltes alegries durant els anys que venen.

- Publicitat -

Mor el músic i mànager Vicenç Fontestad ‘Sente’

Foto: Obeses

El món de la música està de dol aquest dilluns després la mort de Vicenç Fontestad ‘Sente‘, històric bateria dels Ja T’ho Diré, que ha mort als 66 anys.

Amb els Ja T’ho Diré va gravar cinc treballs d’estudi, així com discs en directe o alguna maqueta. El seu darrer concert va ser el 2012 en una gira especial de 5 concerts que va culminar el 19 de juliol a Ciutadella. Posteriorment el 2022 van rebre el Premi Enderrock d’Honor de la Música Balear i es van reunir per últim cop els cinc membres del grup.

El bateria de la històrica formació menorquina Ja T’Ho Diré, Vicenç Fontestad ‘Sente’ (1957-2023), ha mort avui als 66 anys després d’una llarga malaltia. El músic ciutadellenc també va ser bateria de l’Orquestra Sifasol i de l’Orquestra Aquarel·la de Girona.

El 2001 va començar a alternar la seva vida de músic amb les tasques de promoció a Música Global i posteriorment el 2013 va fundar la seva pròpia discogràfica Imés Management, on va representar entre altres a Obeses i al seu líder Arnau Tordera, que han estat els primers d’acomiadar-se amb uns emotius missatges a les xarxes socials.

- Publicitat -

Lildami i Els Amics de les Arts estrenen ‘Saps fer-ho’

Els Amics de les Arts i Lildami han estrenat aquest vespre ‘Saps fer-ho’ una cançó conjunta que van gravar el passat més de juliol sota la producció de Sr. Chen.

‘Saps fer-ho’ és una cançó pop, melòdica, pròxima al brit pop amb el segell inconfusible d’Els Amics de les Arts i la sempre efectiva intervenció rapera de Lildami. La cançó atraparà sense remei als seus públics, que de ben segur hi trobaran un al·licient per a posar-se a ballar en un context de tardor que més aviat convida al contrari. “Saps fer-ho” és un divertimento que parla de la típica (o del típic) ex que ja es té superat, que de sobte reapareix per a tocar les tecles adequades per sembrar dubtes. Qui no ha tingut un o una ex totalment superada que ha sabut perfectament com tornar a entrar al nostre cor?

La cançó s’acompanya d’un videoclip divertit dirigit pels mateixos Lildami i Els Amics de les Arts.

- Publicitat -

Oques Grasses donen senyals de vida i ens citen dimarts 14 a les 8 del vespre

Oques Grasses han reaparegut aquest diumenge amb un breu vídeo a les seves històries d’Instagram amb una data i hora concretes: el dimarts 14 a les 8 del vespre. Tot plegat amb una música de fons, que qui sap si serà un futur senzill del grup o no.

Aquest és el primer missatge que el grup publica en molts mesos, després del final de gira que van fer a principis d’any al Palau Sant Jordi. El grup osonenc ha dedicat aquest any a preparar el relleu de «A tope amb la vida», que està previst que arribi durant la primera meitat del 2024.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...