Arriba la 35a edició del Mercat de Música Viva de Vic

Crèdits: MMVV

Aquest 2023 se celebra per trenta-cinquè any consecutiu el Mercat de Música Viva de Vic. Un esdeveniment que de manera anual aglomera alguns dels principals noms de la indústria musical, no només catalana, sinó internacional. Aquest any se celebrarà del 13 al 16 de setembre, i al seu cartell es poden trobar noms d’artistes com Clara Peya, Julieta, The Tyets o Judit Neddermann.

El MMVV reuneix professionals de diferents sectors de la indústria musical, per tal de compartir experiències i afavorir la contractació d’espectacles. No només s’hi poden trobar concerts, sinó que també es celebren conferències, presentacions, showcases i exposicions, entre d’altres.

L’any passat el festival capdavanter de la Catalunya Central va poder tornar a celebrar-se sense les restriccions que havien marcat l’anterior edició, encara pandèmica.

- Publicitat -

Figa Flawas i Lluís Gavaldà presenten ‘Xalalà’

L’èxit no és una casualitat. Aquesta afirmació no és banal, si es té en compte la inspiració, la constància, el talent i el compromís del grup de Valls, Figa Flawas. En pocs mesos, aquesta banda tarragonina ha convençut crítica, ràdios comercials i fans i s’ha convertit en un dels grups revelació de 2023. La seva cançó «MUSSEGU» s’acosta als 2 milions d’streams a les diferents plataformes digitals, havent sigut virals fins a la sacietat a TikTok, seguit de l’èxit aconseguit amb el seu últim llançament «DIABLA», en col·laboració amb la rapera del Maresme, Mushkaa.

La nova cançó, «XALALÀ», arriba per a triomfar. Una cançó composta i produïda pels propis Figa Flawas, que de forma divertida i gairebé còmica, parla de la celebració de la vida en comunitat. Amb amics, amb família o amb qui sigui, però sempre rodejats d’algú amb qui compartir i gaudir del simple fet d’estar junts i juntes. En aquest sentit, no hi ha millor companyia que la de l’inestimable Lluís Gavaldà d’Els Pets, un dels cantants més icònics, reconeguts i estimats de Catalunya, amb una trajectòria impecable de gairebé 40 anys component i cantant algunes de les cançons més representatives de la història del pop català, que converteix aquesta nova cançó en la unió perfecta de diverses generacions de músics de casa. De fet, la converteix en la unió perfecte de pop, urban, pares i mares, fills i filles, Facebook, Instagram, Tiktok, el present i el futur.

«Xalar» significa gaudir. Una expressió típica del tarragonès, que pràcticament ha caigut en desús i que el grup ha decidit recuperar. I és que «xalar» és el resum perfecte de l’esperit i l’essència d’una cançó que de ben segur serà la banda sonora de moltes vetllades d’aquest estiu.

«XALALÀ» ve acompanyada d’un videoclip obra del seu filmmaker de capçalera, Liam D, i protagonitzat pels mateixos Figa Flawas i Lluís Gavaldà. Un missatger en forma de cotxe teledirigit, irromp en la vida de diversos grups de persones per fer arribar una carta al seu destinatari. L’escena final reuneix els personatges al voltant d’una taula, tot menjant i bevent, tot reforçant el concepte de la cançó, que no és altre que mostrar que formant part de comunitats ens fem més forts i només així es pot teixir una xarxa segura.

L’èxit incontestable dels Figa Flawas es confirma amb una gira de més de 60 concerts -una trentena des d’ara fins al setembre- que els portarà a recórrer els principals escenaris i places de Catalunya. Estaran presents a Valls, Tarragona, Palafrugell, Sitges, Igualada, Mataró, Badalona o Vilanova i la Geltrú i a festivals com l’Acampada Jove, Strenes, Microfusa, Clotilde o Festiuet.

- Publicitat -

Mosaic estrenen ‘Gira-sol’

Arriba el bon temps i, amb ell, un nou single de Mosaic: ‘Gira-sol’, el penúltim avançament del proper disc que veurà la llum a finals d’any.

‘Gira-sol’ és un tema fresc, estiuenc, que fa referència a les bones vibracions i l’energia positiva que transmet estar amb la persona que més vols.
Una cançó carregada de bon rotllo i optimisme on no poden faltar la guitarra, les trompetes i uns bons «para-ra, para-ra». Una oda a l’estiu que us transporta al mar, a la brisa salada ia la il·lusió de compartir la vida amb la vostra persona preferida.

De la producció se n’ha encarregat en Pep Saula (Sexenni).

- Publicitat -

Les cançons de l’estiu 2023

Un any més des de Primera Fila t’oferim un bon grapat de cançons que són candidates a sonar a tot arreu durant aquests mesos estiuencs. Algunes d’elles fa temps que s’arrosseguen i res fa pensar que deixin de sonar durant aquest estiu.

Stay Homas & The Tyets – La platja

Es va estrenar fa pocs dies i ja s’ha convertit en tot un èxit! I és que quan ajuntes a dues de les bandes catalanes més populars doncs evidentment que és un valor assegurat. I si a la lletra hi inclous referències a Plats Bruts ja ni us expliquem!

Miki Núñez – Gelat

Un altre especialista en cançons estiuenques, ja siguin buscades com ‘Eterno Verano’ o no com ‘Me vale’. El Miki ens convida al seu Gelat que ve carregat de bon rotllet i que de ben segur no ens podrem treure del cap!

Figa Flawas – Mussegu

Aquest és un exemple de cançó que no té una estació de l’any com a protagonista, el grup s’està viralitzant des de fa temps i aquesta cançó estem convençuts que seguirà sonant.

Sexenni – Per la borda

Què dir del darrer tema dels lleidatans? Ells i les tortugues ens faran passar un estiu d’allò més alegre amb una cançó que quan l’escoltes ja no te la treus del cap! I quin gust eh…

Ginestà – De tot el món

El bon rotllet que ens dóna aquesta cançó no és normal! Ja ens imaginem està al costat de les nostres persones estimades compartint estones, mentre de fons hi sona aquesta producció de Ginestà.

Gertrudis, Macaco i David Ros – M’agrada

Hi tant si ens agrada el retorn de Gertrudis, que sempre ens transmeten bones vibracions amb les seves cançons. En aquesta, s’acompanyen de Macaco i David Ros per fer encara més rodona la peça.

Julieta – Cari

Mentre esperem el tercer capítol del seu proper àlbum seguim gaudint del primer d’ells amb aquest ‘Cari’ que et trasllada a una nit d’estiu amb els amics i que passi el que hagi de passar.

Buhos & Juan Magán – El món de veritat

Ens ha sorprès Juan Magán cantant en català! Aquesta nova versió de ‘El món de veritat’ no l’hem vist venir, però com una cançó de Buhos té tot el què ha de tenir per ser ballada en tots els estats possibles, ja sigui de tranquis o de festa!

Figa Flawas & Mushkaa – Diabla

Una de les cançons que més estan agradant entre aquest parell de noms que cada dia tenen més anomenada entre l’escena urbana del país. Aquesta ‘Diabla’ encara li queda recorregut!

Els Catarres – Cor

Aquest tema ens recorda als inicis d’Els Catarres, però adaptat al so actual del grup. I evidentment quan parlem del grup d’Aiguafreda parlem de festa, amics, família i diversió. Amb ‘Cor’ això és més que evident que tornarà a passar.

Joan Dausà – Jo mai mai (10 anys)

El bo d’en Joan Dausà es passarà l’estiu recordant el desè aniversari de ‘Jo mai mai’, però també al present amb la nova cançó ‘Judit’. I com sempre amb aquella manera que té de connectar amb el públic que el fan ser un clar candidat a ser un dels més sonats aquest estiu.

Oxigen – 43

Són molt joves però ja acumulen a les seves esquenes un bon grapat de concerts i de cançons que els ha fet obrir camí a la indústria musical del país. Amb aquesta cançó avancen el seu primer disc, que esperem amb moltes ganes. De moment amb aquesta cançó i el seu videoclip queda clar que l’estiu és seu.

Figa Flawas & Lluís Gavaldà – Xalalà

La tornada d’aquesta cançó enganxa des del primer instant i si a sobre hi sumes la veu d’en Lluís Gavaldà, què hi podem dir? TEMASSSUUUUU! i a ballar i cantar: xalalàaaaa!

Aitana – Las Babys

Això de recuperar melodies dels 80 i 90 està de moda i sinó que li diguin al David Guetta. La catalana ens transporta al so disco dels Whigfield a ‘Las babys’ una altra de les cançons que té tots els ingredients per ser un èxit estiuenc.

Chanel & Abraham Mateo – Clavaito

Des d’Olesa ens arriba la Chanel que després del seu èxit a Eurovisió segueix desplegant tot el seu talent, ara al costat d’Abraham Mateo. Aquesta cançó porta setmanes triomfant a tot el país i de ben segur li queda corda per estona.

Rosalía – Tuya

Què té Rosalía que tot el què fa s’acaba enganxant de mala manera? Segur que qualsevol de les seves cançons es podria fer tips de sonar durant els mesos més calorosos. La seva darrera cançó no n’és una excepció. Però tampoc descartem gens que en unes setmanes n’estreni una altra!

Sebastián Yatra & Manuel Turizo – Vagabundo

Aquest parell porten uns quants anys que els seus senzills sonen sense parar a les emissores del nostre país. I què passa si s’ajunten? Doncs que fan aquesta bomba estiuenca que ens deixa viciats des de bon començament!

Bizarrap & Rauw Alejandro – BZRP Music Sessions #56

La sessió 56 ha arribat coincidint amb l’arribada de l’estiu, amb una clara intenció de situar-se com la cançó que més sonarà al llarg dels propers mesos. Sembla que ho ha de tenir tot de cara per triomfar ajuntant aquest parell! Ho descobrirem a finals d’agost!

Dua Lipa – Dance the night

La banda sonora de Barbie ens porta de nou a les nostres vides a Dua Lipa, amb un tema que ens transporta al seu últim disc «Future Nostalgia». Aquest ‘Dance the night’ olora a número 1.

David Guetta, Anne-Marie, Coi Leray – Baby Don’t Hurt Me

El que dèiem abans de repescar sons del passat i adaptar-los al present. En Guetta després de fer-ho amb ‘I’m good’ ara ho fa amb ‘Baby don’t hurt me’, on ens torna a portar a les nostres vides el ‘What is love’ dels Haddaway.

Loreen – Tattoo

Loreen continua triomfant després de guanyar Eurovisió amb aquest ‘Tattoo’, el tema que als catalans ens recorda a aquell ‘Flying Free’ de Pont Aeri i que per la raó que sigui continua agradant i molt! Nostàlgia?

Calvin Harris & Ellie Goulding – Miracle

Si amb ‘Outside’ i ‘I need your love’ els hi va anar de conya, no era d’estranyar que aquest parell tornessin a repetir la fórmula i a sobre tornessin a triomfar a les llistes. Aquest ‘Miracle’ olorava a número 1 des del primer dia.

Kylie Minogue – Padam Padam

Aquest ‘Padam Padam’ ha tornat a situar al mapa a l’australiana Kylie Minogue, que s’ha fet viral gràcies a aquesta cançó que formarà part del seu nou disc. Ja li tocava tornar a figurar entre les llistes d’arreu del món!

Núria López – Juliol

La Núria és una d’aquelles veus que sempre venen de gust escoltar, ja sigui a l’estiu, a la tardor o a la primavera. Aquesta forma part del disc «00:00» i és perfecta per aquests mesos.

The Tyets – Coti x Coti

No cal ni dir-ho, però ‘Coti x Coti’ no serà només una de les cançons de l’estiu, sinó que de ben segur que serà de l’any. La força del senzill està trencant tots els rècords mai vistos abans per una cançó en català i segurament que seguirà sonant els següents mesos, ja sigui amb la versió original o amb la remix, que ja supera el milió de reproduccions a Spotify.

A totes aquestes propostes hi anirem afegint algunes novetats més a mesura que es vagin presentant. Sabem que els propers dies n’han d’arribar i de ben segur que la llista s’anirà ampliant!

La llista l’anirem actualitzant a Spotify

- Publicitat -

Entrevista a Neus Rossell: «Actualment no hi ha gaire música reivindicativa»

Hem anat fins a TV3 per parlar amb la Neus Rossell, mestra, professora de música i també comunicadora! És una de les presentadores del programa de Catalunya Ràdio «El Búnquer», juntament amb en Peyu i en Jair Domínguez.

Hem començat parlant de la seva professió com a mestra, també del seu somriure i alegria que tant contagia, tot i que no a tothom (hi ha gustos per tot).

La seva relació radiofònica amb en Peyu, o la seva relació sentimental amb en Jair també han estat algunes de les qüestions que han sortit durant la conversa. De fet ens ha explicat el moment que li van explicar al Peyu que ella i el Jair eren parella.

Ens hem ajuntat dues persones que ens agrada molt parlar i no ens n’hem adonat i ja portàvem quasi 45 minuts conversant, com si fóssim amics de tota la vida que queden al bar per explicar-se la vida. M’he sentit molt còmode i diria per les seves expressions i respostes que ella també.

També hem parlat del gran èxit de la gira teatral que faran els del Búnquer la propera temporada, que han hagut d’ampliar funcions i que en tres dies han venut més de 10.000 entrades.

Finalment també hem volgut saber la seva opinió sobre la música que s’està fent i ha estat força crítica en aquesta qüestió o també per la falta de cançons més reivindicatives

- Publicitat -

Horaris del Canet Rock 023

La setmana vinent arriba la novena edició de Canet Rock i aquest dimarts s’han donat a conèixer els horaris de les actuacions d’enguany.

En Triquell serà l’encarregat de donar el tret de sortida a les 6 de la tarda amb les cançons del seu debut «Entre fluids». Posteriorment a tres quarts de 7 serà el torn de Pupil·les, mentre que Pèl de Gall agafaran el relleu una hora més tard. 31 FAM posaran el seu so urbà a dos quarts de nou. A dos quarts de deu arribarà el show de JM Mainat, un dels clàssics del Canet Rock.

A les 10 de la nit en Joan Dausà recordarà el «Jo mai mai» que enguany celebra 10 anys, mentre que a les 11 serà el torn dels Stay Homas i el disc «Homas». A un quart d’una Els Amics de les Arts ens oferiran una selecció dels seus grans èxits, abans que la Suu faci el seu particular «Karaoke».

Els Catarres agafaran la batuta a un quart de tres de la matinada, per donar pas al fenomen The Tyets que pujaran a l’escenari a les 3.15. A dos quarts de 5 Auxili desplegaran tota la seva energia abans del fi de festa amb Buhos, previst a les 5.30 del matí.

Entre concert i concert està previst que diferents DJ’s posin tot el ritme necessari per continuar la festa: Ernest Codina, Carles Pérez, Dj Enigma, Mon DJ, DJ Trapella i l’incombustible Miquel del Roig.

Les portes s’obriran a les 5 de la tarda i durant més de 12 hores es podrà gaudir d’algunes de les bandes més importants del panorama català.

HORARIS:

17.00 Portes
18.00 Triquell
18.45 Pupil·les
19.45 Pèl de Gall
20.30 31 FAM
21.30 JM Mainat
22.00 Joan Dausà
23.00 Stay Homas
00.15 Els Amics de les Arts
01.15 Suu
02.15 Els Catarres
03.15 The Tyets
04.30 Auxili
05.30 Buhos

- Publicitat -

Taylor Swift anuncia «The Eras Tour» 2024

Taylor Swift ha anunciat noves dates per «The Eras Tour» pel continent europeu, amb una sola parada a l’estat espanyol. Serà el 30 de maig a l’estadi Santiago Bernabéu.

Per agilitzar el procés de compra s’ha organitzat una inscripció per poder aconseguir les entrades.

Els fans es poden inscriure a la pàgina web i rebran un codi exclusiu amb el qual tindran accés preferent.

Tot i això, el registre no garanteix l’accés a les entrades ni a la seva venda. Més informació al web de l’artista.

- Publicitat -

Entrevista a Falcon & Firkin que presenten «Cançons nues»

Parlem amb vosaltres perquè fa poc heu estrenat un nou disc: ‘Cançons Nues’. Què ens en podeu dir?

El disc Cançons Nues es un recull de cançons que expressen el dol produït per la pèrdua del meu pare, al febrer de 2020. Un sempre tendeix a pensar que som eterns i que la mort no ens tocarà mai i menys en éssers propers fins que realment passa. Les vuit cançons que formen el disc van ser composades durant els mesos posteriors a la pèrdua del pare i expressen els sentiments de no poder gaudir més de la seva companyia, i de l’estima que tots li tenim, tant meva com a fill, com també en nom de la mare i de la meva dona i els nostres quatre fills, que tant s’estimava i tant l’estimaven a ell. Precisament al disseny del disc hi apareixen tot un seguit de dibuixos fets a l’escola pels quatre nets de l’avi, que li donen encara més sentit al concepte del disseny gràfic que acompanya a les lletres de les cançons.

De fet sembla que ja teniu la mà trencada per fer discs perquè ja teniu una bona trajectòria. Què hi podrem trobar a ‘Cançons Nues’ que no hi haguem trobat a les altres propostes?

Potser unes lletres més intimistes i sinceres que en altres treballs. En aquest cas parlo més de mi que en qualsevol dels altres discos.

Com definiríeu el disc?

En quant a les lletres, com hem dit, parla del dol per la pèrdua d’un ser estimat. Pel que fa al so, buscàvem un so més rocker i pur, que dotés a les cançons del caràcter que requerien. S’hi inclouen flautes irlandeses, whistles, sintetitzadors, uilleann pipe, violins, etc., per dotar el disc d’un estil que en podríem dir rock celta. És una sonoritat nova per nosaltres, diferent a la dels nostres anteriors treballs.

Quin ha estat el seu procés d’elaboració? Quan comença a agafar forma?

Les cançons del disc les vaig composar al piano en aquest cas, a diferència de les altres vegades, que sempre composo amb la guitarra. Vaig fer les meves maquetes a casa i després les vaig portar a l’estudi on les vam acabar de pulir per arribar al resultat final.

També val a dir que fa uns mesos vau treure un llibre on recolliu anècdotes i vivències de la banda. A «SI NO FOS PER TU Seixanta Cançons i els meus records» què hi podem trobar més enllà del que he dit?

Doncs s’hi poden trobar totes les lletres de la nostra discografia, com a bloc principal del llibre. A més hi ha una mica de biografia meva com a compositor i també la història de la banda amb anècdotes divertides i un ampli recull fotogràfic de concerts, fotos promocionals de la banda, cartells de concerts, estudis de gravació, mitjans de comunicació, etc. Recomanem als nostres seguidors que el comprin, ja que hi descobriran coses nostres que de ben segur desconeixen.
Parlant del llibre, volia agrair al Sr. Antoni Daura de Llibres Parcir de Manresa que és l’editorial que m’ha editat el llibre per la seva paciència i el seu mestratge al llarg de tot el procés de creació, jo he après molt al seu costat i des d’aquí, vull aprofitar per agrair-li.

Com sorgeix la idea de fer aquest llibre?

La idea prové d’uns quants anys enrere, quan vaig pensar que seria una bona idea resumir la trajectòria del grup i posar-la en valor a través d’una obra d’aquest tipus. Amb 10 discos, creia que era el moment de fer un punt i seguit i deixar escrit en forma de llibre el que havíem fet fins ara. A més lo de incloure les lletres ho trobo interessant perquè jo sóc dels d’abans, dels que comprava CD’s i me’n llegia les lletres i penso que ara amb l’streaming digital això s’ha perdut una mica. A mi m’agradava molt llegir les lletres de les cançons que m’agradaven.

Deixem el llibre a banda i tornem al disc. Quins concerts teniu previstos per aquest any?

Aquest 2023 hem tocat a Manlleu, a Barcelona i a Manresa, al Teatre Kursaal, que va ser un concert molt especial. Ara a l’estiu tenim varis concerts programats pel Bages i voltants, per exemple a Manresa, Salelles, Casserres, Puigreig, Navarcles, Navès, entre altres.
De cara a la tardor hi ha algunes sales confirmades a Sabadell, L’Estarit, Calella, Cardedeu o La Palma de Cervelló, per exemple.

Com serà el directe? Quines sorpreses hi haurà per la gent que us vingui a veure?

El nostre directe es basa en les cançons més emblemàtiques dels nostres 10 discos. És un directe potent que va de menys a més i creix amb força a la segona part del concert. Us convidem que vingueu a veure’ns, no us deixarà indiferents.

- Publicitat -

Oxigen s’ajunten amb Buhos a ‘Sorra i sal’

Oxigen estrenen ‘Sorra i Sal’ on narren una nit de Sant Joan en la que el protagonista viu un seguit d’experiències que recorda vagament l’endemà. El matí següent, es llevarà estirat a la platja enlluernat pel sol radiant i amb un ressaca de ca l’ample. Incapaç d’incorporar-se, farà l’esforç de recordar la glòria viscuda la nit anterior.

La cançó porta un ritme molt ballable, amb un estil únic dins l’àlbum, mesclant elements de salsa i rumba, i amb tints característics de les havaneres.

La cançó és introduïda per una línia de piano salsera seguida per uns vents que en el pont es llueixen amb una frase festiva tocada a l’uníson. Al final, hi ha una parada que ens transporta a l’escenari que proposa la lletra (cantat per en Guillem Solé de Buhos) i que condueix a una tornada final plena d’energia.

- Publicitat -

Clima estrenen ‘Algú com tu’

«La por que sents avui demà ja no hi serà, no ho pensis més, deixa que passi, segur que et sorprendrà. Si el cap et dona voltes i no saps on anar, davant teu hi ha infinits camins que un dia hauràs d’explorar».

Així sona «Algú com tu», el nou tema del grup empordanès Clima. Una cançó que encoratja a ser valent, a equivocar-se, a fer un pas endavant amb un missatge a favor de superar les pors i atrevir-se a perseguir els nostres somnis. Parla d’aquells moments d’indecisió en què costa fer un pas endavant per la pressió i la por al que és desconegut. Una sensació habitual per molts de nosaltres en èpoques de canvis. Equivocar-se pot ser una oportunitat per créixer, per transformar-se. Equivocar-se vol dir viure!

Produïda per Miki Santamaria de Doctor Prats, «Algú com tu» ve acompanyada d’un videoclip enregistrat al Xiringuito X de la platja de la Rubina, a Empuriabrava. Aquesta ubicació proporciona una atmosfera estiuenca al vídeo musical, reforçant el missatge positiu i vitalista de la cançó.

- Publicitat -

Maruja Limón & Habla de mí en presente, vigilants de la platja a ‘Quiéreme’

Els Habla de Mí en Presente continuen donant mostres del gran moment d’inspiració que passen. Després de publicar a finals d’abril la cançó «Nuevxs amigxs» on donaven la benvinguda a totes les amistats fetes al llarg de l’exitós primer disc i la posterior gira, ara publiquen una nova cançó acompanyats d’unes noves amigues, les Maruja Limón.

La cançó es titula «Quiéreme» i és una rumba -technorumba- molt estiuenca composta per les sis components de Maruja Limón i els cinc integrants d’Habla de Mí en Presente, amb la producció de l’alemany Jonathan Hamann, dels Habla. «Quiéreme» és un clam pel desig entre dues persones que des del primer moment que es veuen, es desitgen i es disposen a viure el seu desig compartit. A prop del mar, passant una nit d’estiu, arriben a pensar fins i tot que possiblement es coneixen de vides anteriors. Dues ànimes que viatgen através de l’espai i el temps. És possible que l’amor sigui efímer, però tenen la certesa que es tornaran a trobar.

«Quiéreme» va començar agestar-se entre les dues bandes a Barcelona, al voltant d’una trobada amistosa, i que s’ha anat forjant a foc lent per crear una peça amb un viatge sonor i emocional capaç de representar les onze voluntats que l’han composta. Ha estat enregistrada a L’Atlàntida Estudio de la mà de l’enginyer de so Mario Patinyo i el màster ha anat a càrrec de Borja Ruiz de Hello Samples.

El videoclip està dirigit per Ignasi Àvila, el director artístic d’Habla de Mí en Presente, amb l’ajuda d’Elisabet Mateu, amb qui forma un fantàstic duo creatiu. Per explicar el viatge dels amants de la cançó, es veuen els onze membres de totes dues bandes a dos universos televisius que s’expliquen per si sols: «Baywatch» (Los vigilantes de la playa) i «La Isla de las Tentaciones» per explicar com les ànimes viatgen a través de l’espai i el temps.

- Publicitat -

Woody Allen donarà el tret de sortida al 55è Festival de Jazz de Barcelona

Woody Allen arribarà a Barcelona el 19 de setembre, per protagonitzar el que serà el seu únic concert al nostre territori. El Teatre Tívoli acollirà aquesta cita tan especial, que donarà la benvinguda i el tret de sortida al festival.

La passió pel jazz de Woody Allen és a l’origen del seu nom artístic, homenatge al gran clarinetista, saxofonista i director d’orquestra Woody Hermann. De fet, fins i tot en alguna entrevista Allen ha dit que el seu amor pel jazz és més poderós que el seu amor per l’art que l’ha fet cèlebre, el cinema.

Clarinetista aficionat i col·leccionista erudit de jazz clàssic, Allen toca des de fa anys amb una banda –fins a la seva mort, el 2020, dirigida per Eddy Davis, i ara per Conal Fowkes– que li ofereix el plaer de rememorar a l’escenari ídols reals i ficticis, com ara Emmet Ray, el protagonista de Sweet and lowdown, guitarrista que té com a referent i mite Django Reinhardt.

A punt de fer 88 anys, Allen torna a Barcelona per debutar al nostre festival i continuar amb la seva feina de proselitisme a favor de la millor música del món, el jazz.

Amb Woody Allen començarà doncs una intensa tardor jazzística que inclou noms com Joshua Redman, Bebel Gilberto, Sergio Mendes, Ron Carter, Richard Bona, Michel Camilo, Andrea Motis, Clara Peya, Maro, Chris Potter, The Bad Plus, Joey Calderazzo, Dave Douglas, Marco Mezquida, Sofiane Pamart, la Sant Andreu Jazz Band i Carles Benavent, entre molts d’altres, a banda de l’habitual sèrie flamenca De Cajón!, que ja ha confirmat noms com Miguel Poveda i Tomatito.

Les entrades es posaran a la venda el dimecres, 21 de juny a les 11:00 del matí a la web oficial del Festival jazz.barcelona.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...