La Tour de Carol ens regala un tema d’amor postmodern sota el nom de Perreo.
«Perreo» és una declaració d’intencions en la qual Guillem, Pau, Albert i Alex busquen reinventar el so del seu pop rock urgent i fresc amb els ritmes urbans contemporanis del perreo o la bachata.
Un tema editat publicat pel segell Vankiki Rècords novament produït per Noel Campillo i masteritzat per Adam Grover en Sterling Sound (Nashville)
La Tour de Carol estarà presentat el seu nou single a la sala Heliogabal de Barcelona el pròxim 29 de Juny.
Els Catarres continuen fent història i continuen rebent l’escalf d’un públic molt fidel, que ha exhaurit les entrades dels seus quatre concerts consecutius de celebració del seu 10è aniversari a la Sala Apolo cinc mesos abans. En total, 4.800 entrades que supera l’aforament del Sant Jordi Club, el recinte on van començar a celebrar aquesta efemèride.
El grup d’Aiguafreda va sorprendre a tothom aquest febrer amb l’anunci d’aquesta gran festa, que serà el colofó final a dos anys de celebracions. En total, faran quatre concerts consecutius a la Sala Apolo dedicats cadascun a un dels seus darrers quatre discos. Dimecres 22 de novembre dedicaran el concert al disc Postals, dijous 23 a Big Bang, divendres 24 a Tots els meus principis i dissabte 25 a Diamants.
Aquests concerts tan especials, únics i irrepetibles, formen part del cicle Curtcircuit que organitza l’ASACC, i comptaran amb una introducció musical i visual que evocarà l’època i el context de cadascun dels discos. No obstant això, als quatre concerts també hi haurà una part dedicada a les cançons més emblemàtiques del grup, que de ben segur faran ballar tot el públic assistent.
Al llarg dels dos anys que haurà durat la celebració, el trio d’Aiguafreda no han parat: han publicat la biografia Els Catarres X escrita pel periodista Jordi Basté, han enregistrat i publicat el disc Diamants, el cinquè de la seva carrera, amb èxits com «Diamants», «Animals» o «Honestament», han omplert el Sant Jordi Club en l’estrena del disc Diamants, han realitzat un centenar de concerts al llarg dels Països Catalans, han enregistrat amb els valencians La Fúmiga «Cançons d’amor», un homenatge a les cançons més emblemàtiques de la discografia dels dos grups, i a mitjans de maig van publicar la cançó «COR», una cançó que unia el so original del grup amb una sonoritat més actual, amb un missatge que resumeix molt bé la filosofia creativa catarra: fer les coses des del cor.
La relació d’Els Catarres amb ASACC no és nova ja que l’any 2016 van organitzar plegats una gira que reivindicava les sales de concerts que va portar als osonencs a fer una gira de dos caps de setmana que va penjar el cartell de soldout a les principals set sales de concerts de Barcelona.
Àlex Pérez presenta «eterns», un nou single amb què obre una nova etapa sonora. Una cançó de celebració de l’amistat, rememorant aquells moments únics de la infància, aquests estius eterns.
Amb un so actual que transita entre el que és orgànic i el que és electrònic i que desprèn bon rotllo i frescor, l’Àlex fa un homenatge als seus amics en una cançó vitaminada, alegre, que farà que la gent balli, canti i celebri.
La banda sonora perfecta per carregar-te d’energia positiva aquest estiu i acompanyar els trajectes amb cotxe, els viatges, les festes i la platja.
El músic n’ha presentat un videoclip, dirigit per Pol Mansachs i protagonitzat per Jaume Casals, Mariona Canadell, Pau Camós, Clàudia Marés i el propi Pérez.
El passat divendres 23 de juny, Mazoni va presentar el seu nou single titulat «Balla amb mi». Després de llançar la balada «Sense pluja però amb diluvi» al febrer, l’artista de la Bisbal ha contraatacat amb un estil més electrònic i rítmic en aquest nou tema inèdit. A més, «Balla amb mi» és la cançó oficial del festival de dansa Figueres es MOU 2023 i ja es troba disponible a totes les plataformes de música.
Enguany, Mazoni celebra el seu 20è aniversari i aquesta efemèride coincideix amb un moment de canvi pel projecte liderat per Jaume Pla, originari de l’Empordà. El grup compta ara amb una nova formació, amb Natán Arbó al baix i Adrià Bravo als teclats i programacions. Junts, han iniciat una gira commemorativa i estan llançant una sèrie de singles.
Del 27 de juny al 2 de juliol, el festival Figueres es MOU presentarà 25 espectacles de dansa a la capital de l’Alt Empordà. La majoria d’aquests espectacles seran gratuïts i es realitzaran als carrers i places de la ciutat, amb l’objectiu de fer que l’expressió artística de la dansa sigui accessible per a tothom.
Roba Estesa ha llançat aquest dilluns el seu nou single «STIKINLOVA«. Amb aquest, el grup vol reivindicar els amors i les amistats d’estiu, i ho fa a ritme de fuisó urbana, pop-rock i electrònica. El tema, produït per les mateixes components del grup, Xerach Peñate i André Nascimbeni, té una lletra que és una crida a la importància de cuidar els vincles i de tenir gent en qui recolzar-te. Afegit a això, al llarg de la cançó Roba Estesa dona un missatge de denúncia a la fiscalització de l’amor.
El videoclip, que ha pres com a localització el Càmping El Llac de Banyoles, retrata un campament d’estiu. En aquest, es pot veure les components del grup gaudir i endinsar-se a anuncis de turisme vintage. A més a més, la peça realitzada per Pablo Montes Frouchtman, Gemma Martz i Marta Silgado, compta amb referències cinematogràfiques com ara High School Musical, Camp Rock, La Llamada o del grup Macedònia.
El grup transfeminista nascut a Tarragona l’any 2011, continua amb la seva estel·lar trajectòria i ara promet convertir «STIKINLOVA» en un dels hits de l’estiu. Recupera aquí la seva última entrevista a Primera Fila.
Sr. Corella s’estrena amb el seu primer disc «La bèstia de foc«, un llarga durada autoeditat sota segell independent. Autodefinit ell mateix com a un cantautor invisible amb el permís dels músics de veritat, Sr. Corella arriba a escena amb un potent disc sota el braç.
Són un total de 15 cançons les que formen el disc: ‘Desig’, ‘Secret’, ‘Temps’…
Música, lletres i la seva corresponent interpretació, tot de collita pròpia. Tot i això, també hi participen Sisco Vidal Sanz a la guitarra en cançons com ‘Maquillatge’ i ‘Història d’amor’, on també es compta amb la veu de Glòria Freixas.
Roger Gascon, que ha estat el productor del disc, també hi ha col·laborat enregistrant les bateries, el baix, la guitarra, ukelele, piano o les percussions. Procés que s’ha dut a terme a Gate 24 durant la primavera d’aquest any.
Figa Flawas repeteixen al primer lloc de la llista amb ‘Mussegu‘ la bachata en català del moment.
Entren a la llista
Rosalía – Tuya
Ginestà – De tot el món
Miki Núñez – Gelat
Stay Homas feat. The Tyets – La platja
Surten de la llista
Buhos – La nit està que crema (18 setmanes)
Edu Esteve – Ara que em mires (5 setmanes)
Aitana – Los Angeles (11 setmanes)
Miley Cyrus – River (10 setmanes)
Després de compartir els dos primers avanços de l’àlbum, els singles ‘Thunder Rumbles’ i ‘Rock n’ Roll’, avui la icònica banda australiana The Cat Empire publica ‘Money Coming My Way’. Es tracta del tercer single d’avançament del seu pròxim àlbum «Where The Angels Fall», que veurà la llum divendres 25 d’agost. Money Coming My Way’ es presenta com una cançó enganxosa, amb un ganxo de trompetes i un ritme ple de color.
The Cat Empire presenta així la seva nova etapa com a banda, amb els membres tradicionals d’aquesta, Felix Riebl i Ollie McGill, donant nova vida a l’ADN de la formació i donant la benvinguda a un meravellós col·lectiu de músics. Amb ells, els australians continuen explorant nous estils i enfocaments mentre celebren la fusió de sons internacionals provinents d’artistes locals.
Amb el seu nou disc, The Cat Empire explora nous estils i enfocaments mentre celebren el creuer de sons internacionals provinents d’artistes locals. Per això tenen clar que «Where The Angels Fall», el seu nou àlbum, serà una obra ambiciosa. I és que compta amb una llista de més de 30 músics contemporanis que toquen a l’àlbum.
Amb un historial de múltiples discs de platí, premis, gires amb entrades exhaurides i més de 250 milions de reproduccions, The Cat Empire ha entrat oficialment en la seva merescuda etapa daurada.
Des de la costa del Baix Empordà es dona a conèixer el grup CLASSE B, una proposta fresca que explica, en català i sense complexes, històries que tothom pot fer seves. Es presenta amb la cançó RANCI DEL 1000, una proposta ballable, discotequera i molt pop, que reivindica les arrels festivaleres del grup. A través de la seva música, CLASSE B vol aportar al mercat una versió costa-bravenca de la vida, on lluny de les multituds i del dia a dia a tota castanya, les festes prenen un sentit especial. Juga amb un pop ballador, alhora que aposta per elements de la música disco i urbana, creant així una proposta estiuenca i actual.
Fotografia: Instagram de Subliminal @subliminal_marc
Després del seu debut amb «El Presumit» el 2022, que el va fer sonar a les principals ràdios catalanes, el cantant barceloní SUBLIMINAL presenta el seu segon àlbum, «LUBO».
Aquest treball està format per set cançons, entre les quals hi ha els singles ‘Per tu ningú’, ‘Cor blindat’, ‘Tu tens raó’ i ‘Un pla millor’. També compta amb algunes col·laboracions, com la de ‘Pibas en atardeceres’, amb el productor Franklin Dam. Aquest tema s’ha presentat amb videoclip.
L’estil musical d’aquest disc segueix la línia de l’anterior, amb sons urbans com el reggaeton, el trap o el pop. A més, parla de les coses bones de la vida, des de l’amor fins a l’amistat. Ho fa, però, amb un to més seriós i adult.
Des de la seva estrena, SUBLIMINAL s’ha anat guanyant un lloc en la nova escena pop/urbana catalana. Al costat d’artistes més consolidats com The Tyets o Figa Flawas, ha entrat amb força dins del panorama musical català establert.
La sessió 56 de Bizarrap ja és una realitat! S’ha estrenat i ho ha fet en col·laboració amb Rauw Alejandro, amb una peça que de ben segur es converteix en una de les imprescindibles d’aquest estiu.
El tema arriba després de presentar la 55 amb Peso Pluma, estrenada a principis de mes i que suma més de 110 milions de reproduccions, només a Spotify, on es manté al top 3 Global des de fa dies.
Per primera vegada, el productor i cantant Juan Magán, amb 7,8M d’oients mensuals a Spotify i 850k followers a Instagram es presta a fer una col·laboració en català amb Buhos, un dels grups de referència de la música popular i mestissa catalana amb prop de 3 7 4k oients mensuals, amb un acumulat a Spotify de 73M d’streams i 73k followers a Instagram.
En aquest nou single, compost per Guillem Solé i Pep Saula i que compta amb la producció del mateix Juan Magán, Victor Magán i Genís Trani, conflueixen la crítica al moment en què vivim i les relacions que establim a través de les xarxes socials.
La gira que compta amb prop de 60 concerts confirmats, passarà durant el 2023 per les principals ciutats i festivals d’Espanya i com van anunciar recentment, faran per primera vegada gira europea recorrent Madrid, Londres, Rotterdam, Utrecht o Milà.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...