Suu i Carlos Sadness es retroben a ‘Postal barata’

La cantant barcelonina Suu i el cantant i productor Carlos Sadness tornen a treballar junts a «Postal barata», una cançó pop en majúscules que troba la frescor i la sinceritat habituals en aquest parell, que ja s’ha pogut escoltar en el disc Ventura (2020) i en cançons posteriors com «Barcelona tropical». Composada a mitges i produïda per Carlos Sadness, la cançó és una crítica a la imatge idíl·lica estiuenca a la postal forçada i artificial, que moltes vegades no té res a veure amb el món real. «Postal barata» banalitza aquest tipus de comportaments que prioritzen els likes en contraposició a fets més irrellevants, però de ben segur més importants i menys superficials.

«Postal barata» pretén recordar a la seva audiència, la importància de saber amb qui i què compartim en aquests moments de felicitat estival. Al final això és tot el que es necessita per sentir-se plenament feliç dins la «postal» que recull l’essència del que es viu.

Un any després de la sortida de Karaoke, el seu tercer disc, i de la gira que l’ha acabat portant a visitar les principals ciutats i festivals d’arreu de l’estat, arriba aquest nou single que a més a més ha comptat amb la mescla de Tomás Pérez (Funambulista, Lalaloveyou…) i les guitarres de Jordi Bastida, que acompanya a Carlos Sadness a les seves gires internacionals.

Aquestes són les dates on podrem trobar la Suu de gira aquest estiu:

29/06 – Madrid Orgullo (Madrid)
01/07 – Canet Rock (Canet de Mar)
08/07 – Cruïlla Festival (Barcelona)
12/07 – Pirata Beach Festival (Gandia)
14/07 – Festival Alta Segarra (Calaf)
15/07 – Nits a la Fresca (Solivella)
28/07 – Festival Jardins de Terramar (Sitges)
29/07 – Empordà Music Fest (La Bisbal d’Empordà)
05/08 – Festa Major de Sant Esteve de Palautordera
07/08 – Arts d’Estiu (Pineda de Mar)
11/08 – White Summer (Palamós)
14/08 – Festa Major de Porreres
28/08 – Festa major de La Seu d’Urgell
30/09 – Petits Camaleons (Sant Cugat del Vallès)
12/10 – ÓH Festival (Sant Fruitós de Bages)

- Publicitat -

The Tyets tancaran la gira «Èpic Solete» el 16 de novembre de 2024 al Sant Jordi Club

The Tyets són el grup de moda aquest 2023 gràcies al seu disc «Èpic Solete» que està trencant rècords mai vistos, gràcies a temes com ‘Coti x Coti’ que ja suma més de 10 milions de reproduccions a Spotify, per formar part d’un bon grapat de llistes de tot el país i per ser la banda sonora de moltes persones.

Una gira que els està portant per un bon grapat de pobles i ciutats de Catalunya i que ja té data de tancament: 16 de novembre de 2024. Falta més d’un any, però el grup de moda vol fer un concert final de gira ben potent amb moltes col·laboracions.

Les entrades es posen a la venda el proper 5 de juliol.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by THE TYETS (@thetyets)

- Publicitat -

Entrevista a Oxigen: «La nostra idea és poder fer un concert només amb temes propis»

Els Oxigen són una colla de joves que fa anys que els hi seguim la pista, perquè tot i la seva joventut (16-17 anys) es veu la preparació musical que tenen i que no són una banda més d’adolescents amb ganes de triomfar. Tenen gràcia, tenen cultura musical i una bona posada en escena.

Ara presenten el seu primer disc «No fa tant«, format per 7 temes creats per tot el grup, que serveix per començar una nova era després d’haver començat amb les versions (com tants d’altres grups).

Hem conegut històries o «cositas» que van passar mentre gravaven el disc, també ens han explicat que tenen un bon grapat de concerts aquest estiu, dels quals ens han avançat que aniran combinant els temes propis amb les versions, però que la seva intenció en el futur és poder interpretar només cançons d’Oxigen.

- Publicitat -

Entrevista a Samantha: «Els meus seguidors em cuiden molt, són molt bonics»

Hem quedat amb la Samantha que ha vingut un dia de promoció per Barcelona, coincidint amb el recent estrenat nou disc «Antídoto«. Tot i que durant l’entrevista hem quedat que el titular que en trauríem seria «La gent és imbècil» (estàvem parlant de política), al final he trobat que després de l’estona agradable que havia passat amb ella, era millor buscar un altre que no despertés l’odi que generen algunes persones.

Com que també hem parlat del suport que té per part dels seus seguidors, he pensat que seria un bon homenatge a tots ells i elles.

També ens ha explicat que farà gira, que passarà per Barcelona i que té moltes ganes de començar-la.

Hem parlat de com és viure a Madrid o de que no venia a Barcelona des de la Mercè del 2022.

També hem conegut alternatives de títols pel seu nou disc, que tenia anotat al bloc de notes de l’iPhone.

pd. Salutacions a la Nina Jordà que apareix el seu cap a mitja entrevista. Sempre present, sempre eficient.

- Publicitat -

Pelat i Pelut ens presenten ‘La mama’

Pelat i Pelut destapa la seva part més entranyable i ens mostra sense complexes la relació d’afecte i admiració que hi ha entre un fill, en aquest cas el cantant del grup, i la seva mare.

És la primera vegada que la banda fa referència a una persona amb un vincle concret respecte a un integrant de la banda. Però a la vegada, descriu un sentiment que desperta la nostra part més familiar i és fàcil poder-hi empatitzar. L’obra vol ser una declaració sincera d’amor dels fills cap a les seves mares.

De lletra senzilla però clara i profunda, és una cançó emotiva que ens entra més pel cor que per les orelles, i, a la vegada, és manté fidel a l’essència del grup que ens convida a fer festa i a moure la cintura a ritme de batxata.

La Mama es el segon avançament del nou disc de Pelat i Pelut, que veurà la llum a finals d’aquest any.

- Publicitat -

Maria Hein presenta ‘FETS DE FIL’

Fotografia de Clara Ako de Arizaleta

Després de publicar la seva versió de la cançó popular ‘LA DAMA DE MALLORCA’, Maria Hein torna amb ‘FETS DE FIL’. Aquest és el primer single del que serà el seu segon àlbum i que veurà la llum al setembre.

En aquesta cançó que parla de desamor, la cantant mallorquina aposta pel pop amb presència de sintetitzadors, que ja havia utilitzat discretament en alguns dels seus temes anteriors. El seu pròxim àlbum seguirà aquest camí, amb un fort component electrònic i una producció minimalista. Producció, per cert, que ha anat a càrrec de Sr. Chen i Ferran Palau.

Maria Hein va debutar el 2021 amb l’àlbum «Continent i contingut», que li va fer guanyar quatre premis Enderrock entre el 2021 i el 2022. Aquest any ha estat nominada als premis Alícia com a millor talent emergent. Queda clar, doncs, que a la cantant de ses illes li espera una carrera ben profitosa.

- Publicitat -

Lal’Ba uneixen sardana i batxata a ‘Parella imperfecta’

Lal’Ba un dels grups de pop urbà amb més projecció del moment té nou single: «Parella Imperfecta». Una cançó que forma part del seu primer àlbum No hi ha dies dolents (Promo Arts Music Records). La producció ha estat d’en Joan Palà.

Un tema que sorprèn per la seva original fusió entre dos estils tan allunyats com la sardana i la batxata. I com sona? Doncs La’Ba han facturat una cançó actual, ballable i amb una lletra molt original, que parla d’una manera irònica de les diferències entre una parella que s’acaba de conèixer, i que veu que la seva relació és impossible.

Destaquem fragments de la lletra com: Jo era un flabiol i tu un tamborí / Eres la subscripció que havia de cancel·lar / Estar amb tu és com fer allioli sense ou / Eres més sec que el pantà de Sau.

Lal’Ba s’ha posicionat com un dels grups del moment amb cançons com Quan Arribi Lal’Ba o Abella Reïna. Aquest estiu els podrem veure a:

6 juliol. Festival Cruïlla. Barcelona

14 juliol. Festival Anòlia. Igualada

20 juliol. Sant Sadurní d’Anoia

29 juliol. Empordà Music Festival. La Bisbal d’Empordà

07 agost. White Summer. Palamós

25 agost. Vilassar de Dalt

01 setembre. L’Escala

30 setembre. Sant Cugat del Vallès

+ dates per anunciar

 

- Publicitat -

Vittara estrenen ‘Sovint’ en col·laboració amb en Triquell

El grup d’indie rock VITTARA segueix mostrant el seu nou arsenal musical amb ‘Sovint’, una cançó creada de la mà d’en Triquell. Les dues visions artístiques s’uneixen en una cançó potent, que busca oferir una nova manera d’entendre les cançons estiuenques, barrejant les sonoritats ballables i fresques, amb la sensibilitat musical que caracteritza a les dues parts.

‘Sovint’ ens parla des de la nostàlgia sobre trobar a faltar a algú, sobretot en els períodes més calorosos de l’any, però viatjant també a través de totes les altres estacions.

VITTARA i Triquell intenten en aquesta cançó plantejar des d’un nou punt de vista les cançons d’estiu, enfocant-la des dels seus prismes particulars.

Un videoclip també acompanya la cançó, una peça dirigida per Serafina Ventura, que narra una enigmàtica història que protagonitzen els quatre components de la banda, juntament amb Triquell.

- Publicitat -

Jason Derulo actuarà a Barcelona el 6 de desembre

Jason Derulo torna a Barcelona el proper 6 de desembre al Sant Jordi Club, on oferirà un repàs a tota la seva col·lecció de números 1.

Les entrades estaran a la venda el proper divendres 30 de juny, a partir de les 10h a través de doctormusic.com i entrades.com.

Actualment es troba treballant en el seu esperat cinquè àlbum, el primer de llarga durada des d’Everything Is 4, del 2015.

- Publicitat -

‘Quemado de la luna’, el nou single de Penélope

Fotografia promocional de Penélope

La banda de fusió Penélope ha tret aquest dimecres el seu nou single ‘Quemado de la luna’.  El tema parla de la soledat més profunda, que fa que les persones s’aïllin del seu món exterior, i ho fa mitjançant la figura d’un home llop. Amb aquesta cançó el grup fa un viatge al passat i recupera els sons electrònics i el homestudio. El videoclip que l’acompanya ha estat gravat i dirigit per Sergi Carmona i Martí Palazón.

Ara fa pràcticament un any del llançament del que va ser el seu últim àlbum «Esto es una locura». És per això que Penélope ha volgut deixar enrere el so analògic i recuperar l’electrònica i els sintetitzadors, sons que recorden al seu àlbum debut «Polvos Mágicos».

Penélope es defineix com un grup de fusió nascut entre Barcelona i la Costa Brava amb diverses influències. Entre aquestes es troben el flamenc, el folklore llatí o el rock. La banda, composta per Magí Valls, Eloi Ros, Aitana Chanca, Pablo Hanz i Josep Tremoleda, té un so particular que combina l’electrònica amb l’analògica. A això, li afegeixen lletres que narren vivències personals i que poden ser tant dolces com crues.

- Publicitat -

Olivia Rodrigo anuncia el seu segon disc «Guts»

Olivia Rodrigo ha anunciat que el seu segon disc es dirà «GUTS» i s’editarà el 8 de setembre. L’artista ho ha fet públic, pocs dies abans de l’estrena de ‘Vampire’, el primer avançament d’aquest àlbum, que arribarà el divendres 30 de juny.

De moment no ha mostrat la llista de cançons del disc, però sí que ha explicat que parlarà sobre com està tractant de descobrir qui és en aquest moment de la seva vida. Sent que va créixer 10 anys de cop entre els 18 i els 20 anys, a causa de la intensitat amb la qual ho va viure tot. I espera que el disc mostri tot plegat.

Olivia Rodrigo es va fer molt popular gràcies al seu debut «SOUR» on trobàvem temes com ‘Drivers license’ o ‘Good 4u’.

- Publicitat -

Lewis Capaldi cancel·la la seva gira mundial per problemes de salut

Lewis Capaldi ha anunciat la cancel·lació de tots els concerts previstos els propers mesos, a causa dels problemes de salut relacionats amb la síndrome de Tourette que pateix i que li impedeixen de realitzar els concerts amb normalitat.

La gira passava per Barcelona el mes de setembre, després d’haver hagut de cancel·lar anteriorment la data prevista.

El músic ha emès un comunicat a les xarxes on explica que acostumava a gaudir de cada segon dels concerts, però encara està aprenent a ajustar-se a l’impacte que el Tourette té en ell, com es va poder comprovar al concert que va oferir a Glastonbury, on el públic va haver d’ajudar-lo a acabar el directe.

L’artista ha explicat que necessita més temps per posar en ordre la seva salut mental i física, per tal de poder continuar fent el que més estima molt més temps.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...