Xanguito són una de les formacions més exitoses que ens arriben de les Illes Balears. Hem volgut parlar amb en Joan Muntaner el cantant, compositor i líder del grup, que ens ha explicat les claus del disc.
També hem parlat dels concerts que tenen previstos i d’aquesta “Eufòria” que fa referència el títol del disc.
Els Catarres han tingut un inici de 2022 d’allò més espectacular. Sumen 4 mesos on les seves cançons ocupen el número 1 dels temes que més sonen a les ràdios del país. Després de 3 mesos amb ‘Diamants’ com a cançó més escoltada, ara el relleu és pel senzill ‘Animals’ que debuta directament al primer lloc, confirmant l’èxit de la banda d’Aiguafreda.
El segon lloc és per els Stay Homas que sumen 20 llocs amb ‘Here2Play’ una de les peces del seu últim mixtape.
Itaca Band pugen fins al tercer lloc amb ‘Com una bala’, mentre que Blaumut i Oques Grasses mantenen el quart i cinquè lloc amb ‘El que vull’ i ‘Elefants’, respectivament. Sisè lloc per Joan Dausà amb ‘Que vingui algú’, mentre que Manu Guix debuta a la setena plaça amb ‘Com dues gotes d’aigua’. Joan Masdéu entra al top 10 amb ‘No en tens prou’ i The Tyets debuten a l’11 amb ‘De l’1 al què’.
Altres debuts a la llista: Doctor Prats ‘A poc a poc’ (nº19), Miquel Abras i Sergio Dalma ‘Fills del mar’ (nº21), Romà Oliver ‘Com el mar’ (nº22), Guineu ‘La solució’ (nº26), Koers ‘El teu amor’ (nº28) i Els Catarres ‘Avui t’he vist’ (nº30).
Les llistes del més punxat a les ràdios catalanes és una iniciativa de APECAT.
Aquest mes també hem conegut el llistat de les cançons en català que més van sonar a les ràdios del país durant el 2021 i on Oques Grasses es van situar primers amb ‘Bye bye‘, seguits per Miki Núñez amb ‘No m’ho esperava’ i Suu amb ‘Barcelona tropical’.
‘Com vols que no digui amor si és el que ens ha dut fins a aquest lloc?’
Amb aquesta pregunta, en Carles Pauné, un jove igualadí de vint-i-cinc anys, ens planteja una qüestió universal i intergeneracional. Una pregunta que ens ha tret la son més d’una nit a tots i a totes.
Ell, però, ho fa des d’un punt de vista càlid, nostàlgic i molt íntim. Un terreny que domina profundament.
Parla de les pors que naixen a l’estimar de noves maneres i assenyala la mancança d’eines que com a societat tenim a l’abast per encarar aquestes situacions.
Segons el que en Paunezz explica, ‘Com vols’ narra la història de dos adolescents que, incrèduls del poder de l’amor, barallen els seus cossos en llits secrets descobrint el plaer homosexual. Ningú els ha ensenyat que es poden estimar, i malgrat és evident i, a mesura que avança el temps els fets els defineixen per si sols, els dos joves no s’atreveixen a mirar-se els ulls per dir-se tot allò que es volen dir. Parla de negar-se a un mateix amb un seguit de situacions quotidianes com mirades clandestines en festes, esborrar converses de Whatsapp per no ser descoberts pels amics, d’acabar les nits a una casa desconeguda…etc. Però també destaca que amb els anys, un/a aprèn a estimar d’una manera més transparent.
Durant el procés creatiu i de composició, l’ha acompanyat una part intrínseca del projecte: el seu productor musical, AYGUA.
Amb aquest segon EP, en Carles Pauné torna a obrir-se al món de la música amb noves formes, melodies i lletres. I no ho fa de qualsevol manera, sinó que ens regala peces audiovisuals edulcorades, repletes de sensibilitat i amb una estètica molt càlida i cuidada. S’espera pel 12 de maig.
1 de juny. Concert de Presentació de l’EP#2 a La Deskomunal de Sants amb Reïna
El videoclip denota influències estilístiques i narratives de ‘Call Me By Your Name’, però portat a les terres i als costumismes més propers. Aquest videoclip ens apropa a la història que en Paunezz ens volia fer arribar a través del seu nou single amb una textura i calidesa pròpies del món analògic.
L’equip artístic i tècnic l’ha ajudat a crear aquest univers de recreació memorística. Al capdamunt de cada càrrec hi ha: Jordi Estapé (direcció), Henry Gill (direcció de fotografia), Júlia Gr (direcció d’Art) i el mateix Paunezz com a Productor de la peça visual.
Yung Rajola i The Tyets. El caliu popero dels mataronins i la introspecció del lleidatà abraçats en un nou pas que confirma l’aposta clara de l’artista de ponent per l’indie pop d’autor. “Cada Dia” no és una cançó de desamor més. És un tall que vol musicar el drama adolescent i alhora confessar que els joves també s’emocionen i s’esmicolen per dins tot i viure en un món pilotat per la incertesa i la idealització constant.
“Cada dia” és el tercer single de ‘</3’, el seu nou EP previst pel 8 de maig, que a banda de ser un canvi de rumb pel projecte, amb una aposta clara per l’indie-pop d’autor; és també la cara b del seu primer llarga durada “COR TRENCAT” (Halley Records, 2021). Una cançó confeccionada la primavera de l’any passat a la Kate, el conegut estudi dels Tyets i rematada per Sr. Chen pocs mesos després al seu estudi de Calafat. Amb una producció més instrumental que de costum, tant en Rajola com el grup mataroní han pretingut fusionar els seus dos móns: el caliu popero dels tiets i les lletres més introspectives del lleidatà. Aquesta col·laboració, a més, ha desembocat en una bona amistat i la participació de l’artista de Ponent en projectes com ‘Animalari Urbà’ (Luup Records, 2021).
‘”Cada dia” parla del deteriorament de la parella, entesa dins el marc de l’amor romàntic. Com allò que abans funcionava d’una manera tan perfecta, ara s’ha transformat en una creu més gran a cada dia que passa. Una cançó clàssica de desamor, feta per 3 joves de la generació Z que busquen entendre les seves emocions dins un món cada vegada més incert i més replet de sobre-informació. Ja que, encara que en milers de sèries i pelis se’ls emmarqui dins un jardí hedonista d’Epicur, els joves també senten. I ho fan de la mateixa manera que ho han fet els seus pares o els seus avis, sols que d’una manera més eclèctica i embrollada. Tot són preguntes. “Cada dia” és el perfecte exemple del què és un drama adolescent.
La direcció del videoclip de “Cada Dia” va a càrrec del joves directors Alex Alcalde, també realitzador i membre de Trap With Moderation, i Pau Aguilà, qui ha treballat en clips com ‘Tengo’, dels també lleidatans Sexenni. A més, han comptat també amb la participació d’un folgat equip d’estudiants de l’escola ECCIT de Lleida.
Hem conversat amb en Manu Guix que ha publicat “Moments” després de pràcticament cinc anys sense editar disc. Ja ens ha avançat que mirarà de no esperar tant a tornar a treure disc, tot i que estigui ficat en mil i una aventures.
Ens ha parlat d’elles, també de la confecció d’aquest disc, també dels seus espectaculars directes, així com del retorn de “OT”.
Justin Bieber ha publicat avui a les seves xarxes socials ‘I Feel Funny’, un curt vídeo dirigit per Cole Bennet que serveix per promocionar el proper senzill, titulat ‘Honest’. Al vídeo hi podem veure una recopilació de preses enregistrades des del telèfon mòbil del director, gravades durant els descansos del videoclip del proper single.
Al vídeo, protagonitzat pel Justin, hi podem veure també al cantant i raper nord-americà Don Toliver. Això indica que ‘Honest’ serà una col·laboració entre aquests dos. No serà el primer cop que els sentirem junts, ja van treure Don’t Go el passat 2021. Tot i que no sabem data encara, el vídeo s’acaba dient que el single arribarà molt aviat.
Després d’anunciar a Juan Luis Guerra, Rubén Blades, Residente, Jack White, Duran Duran, Hot Chip, Molotov, Rigoberta Bandini, Zahara, Rozalén, Rels B o Trueno entre altres Cruïlla incorpora a Editors al seu cartell.
La propera edició del Festival Cruïlla es celebrarà del 6, 7, 8 i 9 de juliol al Parc del Fòrum i les entrades i abonaments del festival ja estan disponibles a cruillabarcelona.com
Més de 15 anys, 6 àlbums, milers de concerts per tot el món. En aquest punt, Editors fa la vista enrere i es pregunta: “Què és el millor que he fet fins avui?”. Així és com naixia Black Gold, un recopilatori del millor que han fet mai. I el següent pas era lògic: crear el directe d’Editors definitiu, un concert que inclogui exclusivament el millor de la seva història.
Papillon, Munich, Smokers Outside The Hospital Doors… són només alguns dels himnes del llegat d’Editors a la història del rock alternatiu. Ara, la banda està preparant un esperat setè disc d’estudi, que s’afegirà a Black Gold, Upside Down, Frankenstein i Heart Attack.
El passat 1 d’abril es va posar a la venda “We have wasted the chance but we are fine” el primer disc dels mallorquins Go Cactus, un treball de rock’n’roll, que agradarà als fans del surf rock i del garage.
El trio format per en Pau i els dos Joan han fet més d’uns quarantena de concerts, també fora del nostre país i han actuat als Estats Units o al Regne Unit.
N’hem volgut parlar amb tots tres, també de la gira que faran aquest any o de la música que tenen entre mans.
Marcel i Júlia publiquen “Que no s’acabi mai“, una nova cançó que arriba just abans de la llarga gira que tenen preparada per aquest estiu que passarà per festivals com Canet Rock o el Festival Cruïlla.
“Que no s’acabi mai” és un recull d’instantànies de la vida que ens recorda que els millors moments de la vida es troben en les coses més senzilles, orgàniques i pures. Instants d’amor en el sentit més ampli de la paraula.
A diferència de “En Òrbita”, el Disc Català de l’Any segons RNE, la nova cançó ha estat composada, produïda, gravada i mesclada al seu propi estudi, que a partir d’ara serà el seu estudi de referència. Marcel i Júlia estan constantment treballant per aconseguir una sonoritat pròpia. En aquest sentit, “Que no s’acabi mai” és un tema carregat de ritmes, llum i que convida a ballar des del primer moment.
El videoclip l’ha dirigit Joan Sanmartí.
GIRA:
29/04/2022 – Tarragona – Sala Zero – Tarragona 30/04/2022 – Premià de Dalt
02/05/2022 – Figueres
06/05/2022 – Vilanova i la Geltrú – La Daurada
13/05/2022 – Manresa – Sala Stroika
29/05/2022 – Girona – Festivalot
02/07/2022 – Canet Rock
07/07/2022 – Festival Cruïlla – Barcelona
Lil Nas X ha fet saber a través de la newsletter als seus seguidors les dates de la seva gira mundial. “Long Live Montero Tour” acabarà amb un concert al Sant Jordi Club de Barcelona el dia 17 de novembre, després de començar el setembre pels Estats Units i passar per diferents ciutats europees durant la tardor.
Sembla que la gira seria per presentar el seu debut “Montero”, tot i que el músic ja ha anat estrenant altres cançons des de llavors.
Així mateix, el raper ha confirmat que el seu segon disc està gairebé acabat.
Les entrades sortiran el proper 6 de maig a la venda a LiveNation, mentre que dos dies abans hi haurà prevenda.
Fa uns dies, Paula Ribó, més coneguda com a Rigoberta Bandini, va anunciar a través de les seves xarxes que s’acostaven novetats. “Dentro de una semana es el día de la madre y aunque yo no sea El Corte Inglés vengo cargada de sorpresas“, va piular.
Alguns seguidors ja s’intuïen per on anirien els tirs, i poc després es van confirmar les sospites. La cantant catalana va publicar una foto al seu compte d’Instagram, on anunciava que el dia 1 de maig, coincidint amb el dia de la mare, sortirà a la llum el videoclip de la cançó ‘Ay Mamá’. A la imatge se la pot veure amb un vestit futurista, probablement del rodatge. Així doncs, ja podem preveure per on estarà encaminat.
Si amb això no n’hi havia prou, la cantant catalana va deixar anar una altra bomba: una “nova” versió de la cançó: ‘Ay Mamá (Génesis)‘. Diem “nova” perquè, com ella ha explicat, aquesta és una de les moltesopcions que van quedar enrere en el procés de producció. La versió definitiva conserva alguns dels versos mítics de l’original (“No sé por qué dan tanto miedo nuestras tetas” o “A ti que tienes siempre caldo en la nevera”), però l’estructura de la cançó és bastant diferent i inclou, també, altres estrofes.
L’estil musical també ha canviat bastant entre una versió i l’altra; la que acabem de descobrir és bastant més electrònica que la que va ser definitiva. Tot i els canvis, aquesta nova-vella cançó també té molta força, però caldrà veure quina rebuda té per part del públic en els pròxims dies.
‘Ay Mamá’ ja s’ha convertit en tot un himne. Tot i que la cantant no va aconseguir anar al Festival d’Eurovisió, el seu tema va ser un dels més aclamats al Benidorm Fest. De fet, ja acumula més de 22 milions de reproduccions a Spotify.
L’espera pel videoclip es farà llarga, però d’aquí menys d’una setmana i en una data molt encertada, ja podrem gaudir de l’art visual de la cançó que, difícilment, deixarà ningú indiferent.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...