Una gira amb Al·lèrgiques al pol·len

Foto: Martí Bassedas

Resum del grup

Al·lèrgiques al Pol·len és una girlband nascuda al barri de Gràcia el 2019, que gràcies a la seva música indie-pop i els seus tres discs, s’han fet un lloc en les tendències de la música en català, en especial, aquest últim any, amb el seu nou disc Cants, crits i baralles. Aquest reportatge fotogràfic segueix a les Pol·len en dos concerts de la seva gira d’estiu mentre presenten aquest nou disc, fet íntegrament en català.

Foto: Martí Bassedas

La vida de les seves integrants

Berta Batiste

La bateria és un dels instruments de la base més importants d’un grup. Aquest conjunt d’instruments donen cos i ritme a les cançons i han de ser tocats per una experta. La Berta és mestre de primària, saxofonista des dels sis anys i toca la bateria des dels quinze. A més d’Al·lèrgiques, toca el saxo alt a una Big Band d’una escola de música.

Maria Riba

La Maria és una artista polifacètica. A més de ser pianista des dels cinc anys és directora, dramaturga i fundadora de La Santa Companyia. És monitora de menjador i professora de música d’infants, mentre estudia filologia catalana. Com em va dir ella: «Compondre és el que més em mola, però jo tinc molt clar que em vull dedicar a escriure».

Marina Rico

Una cançó sense veu sempre sona buida, com si li faltes alguna cosa. És per això, que la Marina és una peça fonamental d’Al·lèrgiques al Pol·len. Monitora de l’esplai GMM i monitora de menjador, la cantant principal de les Pol·len ha estudiat educació primària i actualment estudia piano, llenguatge musical i cant, tot i que el primer cop que va començar a cantar va ser amb l’inici del grup.

Ona Salabert

El baix és l’altre instrument que conforma la base d’un grup de música. Històricament, ha rebut poc reconeixement per part de les audiències, però Al·lèrgiques al Pol·len no sonaria igual si no hi fos. Graduada en infermeria i fent un màster en pediatria, l’Ona ha tocat tota la seva vida el contrabaix fins que amb la creació d’Al·lèrgiques va agafar un baix per primer cop. També és monitora del GMM amb la Marina.

Joana Subirats

La Joana és una de les dues guitarres d’Al·lèrgiques, capaç de tocar una guitarra acústica o una guitarra elèctrica mentre canta melodies de les cançons. A més de donar cos a les cançons gràcies als acords de la guitarra, també és l’altre cantant del grup. És una aficionada del teatre, i per això és actriu a La Santa Companyia, però també li encanta la música, i per això està estudiant a l’ESMUC i fa un pòdcast de música.

Emma Dotres

L’altra guitarra del grup la toca l’Emma, que és guitarrista des dels deu anys. Tot i fer tants anys que toca la guitarra, té complexa de baixista i el seu instrument preferit és la marimba, com ens ha explicat ella. L’Emma és historiadora i està fent un màster de polítiques socials i acció comunitària. Treballa a una cooperativa de cultura comunitària i és educadora del patrimoni, fent tallers per la gent interessada.

Foto: Martí Bassedas

Com va la gira d’aquest estiu

L’11 d’abril d’aquest any, va sortir al públic Cants, crits i Baralles, el tercer disc del grup, fet íntegrament en català. Dues setmanes més tard, el 27 d’abril, les Pol·len van començar la seva gira d’estiu amb un concert al Centre Artesanal Tradicionarius, una sala de música al mig de Gràcia. Allà van presentar el disc per primer cop davant del seu públic i també va ser el tret de sortida per un estiu ple de música i concerts.
Jo he tingut la sort de poder estar amb elles a dos concerts diferents: al Monifestat (una trobada de monitors i monitores d’Esplac) i al festival No Callarem. Tots dos concerts espectaculars. La combinació de balls, energia, passió i bona música crea uns espectacles que el públic gaudeix durant tota l’estona amb molt d’entusiasme.

Com a espectador, reps felicitat, diversió i un punt de proximitat que un grup de gran calibre mai serà capaç de donar-te, ja que al final, elles es continuen veient a si mateixes com sis noies de Gràcia, i no tenen la sensació d’estar tenint l’èxit que tenen. Són apassionades a l’escenari i el públic respon a aquesta passió cantant les lletres de les cançons a ple pulmó. I m’ha passat més d’un cop, que en acabar un concert, m’han vingut coneguts a dir-me que no coneixien el grup abans del concert i que ara són fans indiscutibles d’Al·lèrgiques al Pol·len. Transmeten un «bon rollisme» comparable amb grups molt grans, i això és una cosa que no es pot aprendre: o ho tens o no.

Intercalen les seves cançons amb petitets monòlegs on expliquen anècdotes, o fan bromes amb el públic, sempre per mantenir-los entretinguts i divertits. També tenen coreografies durant certes cançons, que s’han preparat amb molta antelació i atenció al detall.

Abans de ser una girldband, però, les Pol·lens són un grup d’amigues. Quasi una família. Entre elles hi ha anys d’amistat, que no venen de fer un grup de música, sinó d’abans. S’ho passen bé fent el que fan i, com que ho fan, transmeten aquesta sensació al públic, que s’ho passa igual de bé que elles.

Aquest estiu encara els queden moltíssims concerts, així que si teniu l’oportunitat, aneu a veure-les. Si ho feu, passareu una nit per recordar!

Foto: Martí Bassedas

Un reportatge d’en Marti Bassedas.

- Publicitat -

Julen ens alleugera la calor amb ‘El gel’

Un any després del seu disc de debut ‘Caiguda Lliure’ (2022), Julen presenta «El Gel», el seu primer treball d’aquest 2023.

Aquest senzill és la primera pista del futur musical de l’artista, on aposta per un so més electrònic, actual, però sense perdre’n l’essència. Trenca el gel, precisament, amb una sonoritat pop més treballada i madura, que encomana una energia festiva i nocturna que et carrega de bones vibres i et posa de bon humor. Un tema que resulta el reflex de la seva personalitat alegre i divertida però des d’una perspectiva més adulta.

- Publicitat -

El Cruïlla tanca edició amb 76.000 persones durant les quatre jornades

Just quan s’obrien les portes de la quarta i última jornada del Cruïlla, es realitzava la roda de premsa de valoració del festival on el seu director Jordi Herreruela afirmava «Hem fet el festival que sempre havíem somiat», resum d’una edició que més enllà de les xifres -76.000 persones durant les quatre jornades- es consolida ja no només com una cita ineludible de l’agenda cultural, sinó també com a exemple d’un model de festival diferent.

Amb la seva clara aposta pel públic local, (61% de Barcelona, ​​29% de la resta de la província de Barcelona, 7% de la resta de Catalunya i un 3% de la resta d’Espanya), un públic divers (un 47% de públic entre 30 i 40 anys, un 35% més gran de 40 anys, un 10% entre 25 i 30 i un 8% entre els 18 i els 25) Cruïlla ha esdevingut un festival consolidat, menys vinculat a la seva programació musical i amb un públic fidel a la proposta: el 51% dels assistents al festival el 2023 havien vingut a una altra edició del Cruïlla.

Un any més el Cruïlla s’ha reivindicat com un festival proper, ampli i amb la mirada posada en el seu públic en un format pensat per a la ciutat que l’acull.

- Publicitat -

Empordà Music Festival exhaureix totes les entrades

Foto: Anna Pascual

L’Empordà Music Festival penja avui el cartell de «sold out». Ja no queden entrades de la segona edició de l’EMPORDÀ MUSIC FESTIVAL que se celebrarà el proper dissabte 29 de juliol al Passeig Marimon Asprer i a l’aparcament de l’antic camp de futbol de la Bisbal d’Empordà. A partir de les 17 h i fins ben entrada la matinada, 5.000 persones podran gaudir dels concerts de The Tyets, Buhos, Suu, Doctor Prats, Lildami i Lal’ba. A més, els disjòqueis Carles Pérez de Ràdio Flaixbac, emissora oficial del festival, i Ryna seran els encarregats de tancar la nit i fer que la música no deixi de sonar, ni entre concert i concert, durant les més de 10 hores de festival.

A banda d’oferir una programació musical paritària i íntegrament en català, el festival creix tant en qualitat com en quantitat en aquesta edició. Hem ampliat la zona de gastronomia, el village, amb 11 food trucks amb plats per a tots els gustos i amb opcions per a les persones celíaques, veganes i vegetarianes. També hem duplicat les barres de bar i afegim el Move&Flow d’Estrella Damm, un estand d’autoservei de cerveses que funciona a través d’una aplicació mòbil. També, per reduir el temps d’espera i les possibles cues, tots els assistents podran comprar prèviament online el got reciclable i els paquets de consumicions que es bescanviaran per tokens just després de passar el control d’accés. Per garantir la connectivitat en tot moment dins el recinte, hi haurà una xarxa wifi gratuïta gràcies a la col·laboració amb l’empresa de telecomunicacions Vera. Per últim, un any més comptem amb el suport del Punt Lila i la carpa Som.nit.

- Publicitat -

Declan McKenna reapareix amb ‘Sympathy’

Declan McKenna acaba d’anunciar el seu retorn amb ‘Sympathy’ el primer avançament del seu tercer disc, que arribarà després de «Zeros» editat el 2020.

El músic ha dedicat els darrers anys a aprofundir en el seu costat més íntim i introspectiu amb ‘My house’, però ara obre una nova etapa amb aquesta producció sense doble sentits. El músic explica que és com un somni sobre l’amor i la compassió i convida a alliberar-nos de les inhibicions i connectar-nos amb la veritat amb la resta de persones, en comptes de pensar massa i amagar els nostres propis sentiments

La cançó s’ha gravat a Los Angeles sota la mà del productor Gianluca Buccellati, que se’l coneix pels seus treballs amb Arlo Parks o Lana del Rey.

- Publicitat -

Depeche Mode actuaran a Barcelona el 16 març de 2024

Depeche Mode tornaran a Barcelona el 16 de març de 2024, després del seu pas per l’edició d’enguany del Primavera Sound.

La mítica banda presentarà el seu nou disc «Memento Mori», al Palau Sant Jordi, en una de les 4 actuacions que han programat a l’estat espanyol. Les altres són una a Bilbao i dues a Madrid.

Les entrades es posaran a la venda el 19 de juliol a través d’El Corte Inglés, així com la xarxa Ticketmaster. Dos dies abans hi haurà prevenda a LiveNation.es.

- Publicitat -

Tash Sultana i Rubén Blades, els protagonistes de la segona jornada del Cruïlla 2023

Foto: Victor Parreño

El segon dia del Cruïlla, governat pels ritmes llatins de Rubén Blades, Los Van Van i Omara Portuondo, l’excel·lent musicalitat de Judit Neddermann i la inesgotable energia de Tash Sultana, ha esdevingut un èxit i s’ha presentat calorós, enèrgic, festós i eufòric.

El primer que es va escoltar va ser ‘LAR’, l’últim àlbum de la cantant de Vilassar de Mar Judit Neddermann produït pels germans Figueres, qui van estar presents a la bateria i a la guitarra elèctrica. La música de Judit Neddermann va iniciar la segona jornada del Cruïlla amb elegància i la característica sensació de benestar, satisfacció i harmonia que transmeten les seves composicions. Tot i això, a uns 15 minuts d’acabar la seva actuació i en plena cançó, el so es va veure interromput durant uns escassos vint segons, tot i que  posteriorment no se li va prestar gaire importància.

La salsa de l’orquestra cubana Los Van Van, presents a l’escenari Vueling, van omplir tot l’espai corresponent al seu espectacle de joves -i no tan joves- fanàtics d’aquest atemporal gènere musical, la majoria d’aquests amb un enamoradís talent innat per l’estil de ball que acompanya i van donar pas als següents artistes convidats, representants d’estils amb la mateixa arrel rítmica, com és el cas de Rubén Blades, qui va presentar el seu nou directe a mans de la Big Band de Roberto Delgado, i nacional, com és el cas d’Omara Portuondo, cantant del popular Buena Vista Social Club i gran representant del son cubà i els boleros que, amb 92 anys, continua fent l’esforç de pujar als escenaris per regalar-nos la seva presència vocal.

El reggae dels navarresos Iseo & Dodosound i el talent tècnic de la multiinstrumentista Tash Sultana, qui va desenvolupar un exigent i minuciós espectacle en què es va lluir com a guitarrista, bateria, baixista, saxofonista, flautista i, per sobre de tot, com a cantant, improvisant unes melodies que exposaven el seu talent vocal, que comprès un espectacular registre de sis octaves (Do 2 – La 7),  van seguir alimentant les ànsies de festa dels assistents i van donar pas a l’actuació de Bomba Estéreo, que van acabar d’esgotar les energies dels seus assistents amb la seva energia descomunal.

- Publicitat -

Primera Llista – 8 al 14 juliol

Mesos després de guanyar Eurovisió, Loreen es fa amb el lideratge de la Primera Llista amb ‘Tattoo’.

Entren a la llista

Olivia Rodrigo – Vampire
Buhos feat. Juan Magán – El món de veritat
Bizarrap & Rauw Alejandro – BZRP Music Sessions #56

Surten de la llista

Bizarrap & Shakira – BZRP Music Sessions #53 (24 setmanes)
Mushkaa – Sembla mentida (9 setmanes)
Post Malone – Chemical (10 setmanes)

Aspirants

Anne Marie & Shania Twain – Unhealthy (2 setmanes)
Lal’Ba – Parella imperfecta (2 setmanes)
Suu – Postal barata (2 setmanes)
Mushkaa & Roots – El mambo (novetat)
Peggy Gou – (It Goes Like) Nanana (novetat)

La Llista Nº 544

#ArtistaCançóSet.Var.
01LoreenTattoo18+2
02The TyetsOlívia12-1
03Dua LipaDance the night6+1
04David Guetta feat. Anne-Marie & Coi LerayBaby don’t hurt me11+2
05The TyetsCoti x Coti19=
06Figa FlawasMussegu15-4
07SexenniPer la borda6+2
08Purple Disco Machine & KungsSubstitution8=
09Stay Homas & The TyetsLa platja3+3
10Calvin Harris ft. Ellie GouldingMiracle16-3
11RosalíaTuya3+6
12Sebastián Yatra & Manuel TurizoVagabundo2+16
13Els Amics de les Arts & Eva AmaralLa nit sembla que serà nostra13-2
14Joan DausàJudit9=
15Gertrudis, Macaco & David RosM’agrada13-5
16Miley CyrusFlowers25=
17David KushnerDaylight10-4
18OneRepublicRunaway6+2
19Kylie MinoguePadam Padam4+6
20AitanaLas Babys4+7
21La FúmigaPrincipis9=
22Els CatarresCor6+1
23Rosalía & Rauw AlejandroBeso15-4
24Miki NúñezGelat3+8
25Ed SheeranEyes Closed15-10
26SZAKill Bill27-8
27Imagine DragonsWaves2+9
28The Weeknd feat. MadonnaPopular5+1
29TriquellCBD i espardenyes21-7
30Olivia RodrigoVampire1🆕
31Stay HomasLa nòria22-5
32JulietaCari10-2
33GinestàDe tot el món3+2
34ViccoNochentera20-3
35Figa Flawas & Lluís GavaldàXalalà2+4
36Harry StylesAs it was66-2
37The TyetsBailoteo32-4
38Bizarrap & Rauw AlejandroBZRP Music Sessions #561🆕
39TriquellJugular36-1
40Buhos feat. Juan MagánEl món de veritat1🆕

- Publicitat -

La música urbana, la gran protagonista del primer dia del festival Cruïlla

Triquell - Cruïlla

El festival Cruïlla 2023 obre les portes amb un primer dia enfocat a la música urbana, alimentant el desig de festa i diversió de totes aquelles persones que estan per determinar la direcció que està prenent -o que ja l’ha pres-, la tendència musical. Amb artistes com TriquellWosCruz Cafuné i Nicki Nikole ha arrancat aquesta edició d’un Cruïlla molt treballat, on, a més dels abundants espais comercials dels seus patrocinadors, que no passen desapercebuts, i els elements paramusicals inherents als assistents i la seva música, també hem pogut veure artistes, dibuixants i grafiters pintant els seus propis murals.

Triquell ha estat l’artista escollit per arrancar aquesta edició del festival, estrenant l’escenari de Vueling, situat a la part inferior i més a prop del mar. Acompanyat pels seus músics i amb un públic aparentment molt fidel, l’artista de Sant Quirze ha presentat un directe molt potent i elegant on s’hi ha pogut viure l’essència del seu particular estil.

A pocs metres, però, ja estava actuant Delaossa, i en poca estona s’iniciava el directe de les catalanes Las Ninyas del Corro i el cantant rap argentí Wos, que va deixar tot el festival exasperat en actuar amb una excel·lent banda que ho va donar tot amb arranjaments rock i metal on predominaven les distorsions i l’agressivitat pròpia d’aquest gènere musical.

Els caps de cartell

Els artistes més esperats, entre aquests Cruz Cafuné, Sen Senra i Nicki Nicole, van protagonitzar la resta de la nit i van aconseguir recarregar pràcticament tot l’espai de seguidors. El primer, una de les eminències del panorama de l’Hip-hop nacional, va oferir una actuació en solitari en què presentava, tal com va esmentar, l’avenç del seu nou show.

El gallec Sen Senra, amb una estètica musical més enfocada al R&B i una presència no tan dinàmica, però que va equilibrar amb la presència d’intensos colors i un reduït grup de coristes, es va encarregar de preparar anímicament el públic pel gran concert de l’estrella de la música urbana argentina Nicki Nicole. Acompanyada d’un nombrós grup de ballarins i ballarines, uns efectes visuals ostentosos i les col·laboracions -en vídeo- d’artistes com Young Miko i Bad Gyal, la cantant es va poder mostrar com si fos a casa seva: enèrgica, feliç, propera i amb una actitud molt poderosa.

- Publicitat -

El Festival Vida tanca la novena edició amb 30.000 assistents

Fotografia: Víctor Parreño

La novena edició del Vida ha omplert la Masia d’En Cabanyes amb les millors propostes musicals del moment, amb artistes consolidats i també d’emergents. Durant tres dies, han passat per Vilanova i la Geltrú un centenar d’artistes internacionals i nacionals.

Entre els grups i cantants més destacats del panorama internacional, s’ha pogut gaudir de SuedeThe Libertines, Aurora, Julieta Venegas, Spiritualized, Whitney, Jorge Drexler, Franc Moody o L’Impératrice. També hi ha hagut propostes estatals com Lori Meyers, Valeria Castro, dani, La Costa Brava, La Plazuela, o Irenegarry. També s’han programat molts artistes catalans com Queralt LahozNúria GrahamJulietaSocunbohemioHenrioMaria JaumeErnest CrusatsVen’nusMaria HeinHabla de Mí en PresenteGalgo LentoMassaviu, entre molts altres. Del total d’artistes programats, pràcticament la meitat han estat dels Països Catalans.

Tot i la pluja del primer dia, que va obligar a parar els concerts de Lori Meyers i Habla de mí en Presente i les sessions de Djs posteriors, aquesta edició del festival ha estat tot un èxit. En total, ha aplegat 30.000 espectadors i espectadores.

«10th Revolution», el desè aniversari del Vida

La desena edició del Vida ja s’està posant en marxa, i el seu lema és «10th Revolution». Per al festival, la seva proposta és molt necessària. El Vida posa les persones al centre i permet que tant artistes com assistents visquin una experiència diferent a la Masia d’En Cabanyes. L’espai té un aforament per a 25.000 persones, però està limitat a 10.000 per dia amb la voluntat de tractar el públic com a persones i no com a unitats.

Una altra revolució del Vida és la descentralització de la cultura. Al llarg de les nou edicions ha portat a Vilanova i la Geltrú artistes tan rellevants com Lana del Rey, Madness, Wilco, St. Vincent, Franz Ferdinand, Phoenix, The Flaming Lips. També ha programat artistes actualment consolidats que hi van fer els seus primers concerts com Rosalia, Parcels, Rigoberta Bandini o Balthazar.

Una altra iniciativa revolucionària ha estat l’aposta pel creixement horitzontal amb accions com la creació del segell Vida Records o del V4M (Vida for Musicians), un espai creatiu i de confluència entre artistes, audiència i el mateix festival. A la vegada, és un laboratori i un canal de difusió audiovisual que està actiu tot l’any i que permet als músics desenvolupar nous projectes i forjar sinergies.

La desena edició del Vida se celebrarà del 4 al 6 de juliol de 2024. Els abonaments es posaran a la venda aquest dimarts 4 de juliol a les 8 del matí.

- Publicitat -

Canet Rock 023 reivindica la cultura catalana i clama contra el feixisme

Foto: Gil Ayats

Aquest dissabte va tenir lloc la novena edició del Canet Rock que va reunir a alguns dels grups i artistes més en forma dels Països Catalans, en un moment on la cultura valenciana i balear tremola arran de la irrupció de formacions d’extrema dreta a les institucions, fet que provoca moltes cancel·lacions de concerts o que directament no es contractin segons quins artistes i propostes.

Davant d’aquest fet, els artistes d’aquesta novena edició es van ajuntar a sobre l’escenari i van fer uns parlaments sota el lema «Aturem el feixisme».

Foto: Gil Ayats

Una nova edició del festival que va portar molts joves amb estelades i amb crits d’independència durant les més de 12 hores que va durar el Canet Rock.

Musicalment, en Triquell va ser l’encarregat d’obrir la jornada, amb un sol imponent que queia, però que no va ser prou impediment perquè una gentada es concentrés al Pla d’en Sala per veure a un dels concursants d’Eufòria que més agraden.
El músic de Sant Quirze va poder oferir una selecció més breu de l’habitual del seu nou disc «Entre fluids», suficient per escoltar algunes de les perles del disc, com ‘Clímax’, ‘Road Trip’, CBD i espardenyes’, NPC’ o ‘Jugular’. Una vegada més va demostrar que estem davant d’un artista que ha vingut per quedar-se.

Posteriorment arribarien des del País Valencià les Pupil·les, carregades de reivindicacions i amb tota la potència i festa que ens tenen acostumades. Pèl de Gall es van estrenar al Canet Rock deixant molt bones sensacions, amb una posada d’escena molt notable i deixant molt satisfet a tot el públic. De ben segur que repetiran en futures edicions.

Els 31 FAM eren un dels grups més esperats d’aquesta edició, i és que per primera vegada actuaven en un festival on moltes de les persones reclamaven des de feia temps la seva presència. El concert va ser una autèntica festa, en alguns moments s’escoltava més el públic cantar que als propis artistes i és que la immensa majoria se sabia tot el repertori de memòria.

En Joan Dausà feia una colla d’anys que no oferia un directe al Canet Rock i l’ocasió s’ho mereixia! 10 anys del seu mític ‘Jo mai mai’ que van fer cantar a l’uníson a tots els joves (i no tan joves) que s’aplegaven aquest dissabte al festival. No van faltar cançons festives com ‘La gran eufòria’, ‘Ho tenim tot’, ‘Tot anirà bé’, o propostes més recents com ‘Judit’. El concert va acabar com tothom esperava, amb el ‘Jo mai mai’ i amb en Dausà entremig del públic deixant-se portar per tots els seus seguidors.

Els Stay Homas són uns repetidors els darrers anys i enguany amb més sentit que mai, després de la publicació de «Homas», per tant va ser tot un luxe poder escoltar cançons noves com ‘La nòria’, però també peces com ‘Let it out’, ‘Here2Play’ o ‘Stay Homa’. Una de les sorpreses de la nit va ser l’aparició dels The Tyets durant ‘La platja’ una de les bandes sonores d’aquest estiu.

Passada la mitjanit Els Amics de les Arts pujaven a l’escenari amb un recull dels seus grans números 1, com ‘Ja no ens passa’, ‘El seu gran hit’, ‘Louisiana o els camps de cotó’, o ‘4-3-3’, així com ‘Jean-Luc’ o les recents ‘Mercè Rodoreda’ o ‘La nit sembla que serà nostra’. Tenir els Amics al cartell és un senyal inequívoc que deixaràs bones sensacions i que et quedaràs amb ganes de més i és que passen els anys però continuen sent un dels grups més en forma sobre els escenaris.

La Suu va ser la següent en aparèixer a l’escenari, ja amb una mica de retard horari, però que ràpidament va contagiar-nos del seu bonrotllisme, amb temes del disc «Karaoke», però també dels seus altres discs. Una nova posada en escena, uns músics ben talentosos, especial menció a les llums i com sempre amb la gràcia personal, d’una artista que per algun motiu sempre la conviden a tots els festivals.

Els Catarres són el grup que més vegades ha actuat al Canet Rock (amb permís de Miquel del Roig) i una vegada més es va posar tothom a la butxaca amb els seus himnes atemporals. És un grup simpàtic, que ho dona tot a l’escenari, que tant és si són les 2 de la matinada com les 10 de la nit, que ells demostren que són uns professionals i que volen que t’ho passis bé. Amb moments tendres com la versió acústica de ‘Tokyo’, però també festius com la ‘Jenifer’, una de les més aclamades per tothom.

El grup de moda va arribar a quarts de 4 de la matinada, amb un dels millors concerts que es van viure en aquesta edició. Sempre reclamo al Canet Rock més interaccions entre artistes i amb The Tyets això es va fer realitat.

Van aparèixer sobre l’escenari la Julieta (que no actuava aquest any, però que jo animaria a contractar-la l’any vinent) amb ‘Clar que t’he trobat a faltar’, també els Stay Homas, que repetien ‘La platja’, així com Els Amics de les Arts amb ‘Amics, tiets i coneguts’.

Moment especial amb ‘Txarango al Canet Rock’, canviat per ‘Les tietes al Canet Rock’, després d’uns anys on el grup hi va assistir com a públic o treballant a les barres. Es va tancar el cercle.

The Tyets són un dels grups més en forma del moment, prova d’això l’èxit que estan tenint amb ‘Èpic Solete’ i amb l’anunci del concert final de gira el 2024 al Sant Jordi Club.

Després dels The Tyets vam veure un bon grapat de gent marxant del recinte, eren prop de les 5 de la matinada i potser la gent no coneixia prou Auxili per quedar-se a gaudir d’ells. Sigui com sigui, els que es van quedar eren els autèntics fans de Canet Rock que volien veure sortir el sol! Enguany amb els Buhos, que sempre despleguen aquella energia, qui sap si gràcies a les seves famoses ‘Birres i més birres’, que els fan ser el grup perfecte per actuar ben entrat el matí.

Un any més el festival deixa molt bones sensacions, amb sold out, amb molt bon ambient i amb la sensació que més que un festival de música més és un punt de trobada amb amics, tietes i coneguts, un lloc on tornes cada any amb l’alegria de saber que et trobaràs a la gent a qui estimes.

 

- Publicitat -

El Festival Vida arriba al seu final amb gran èxit de Jorge Drexler i The Libertines

Fotografia: Clara Orozco

El Vida ha tancat la seva novena edició sent tot un èxit, i ha portat a Vilanova i la Geltrú artistes de gran nivell. Malgrat la pluja del primer dia, que va fer cancel·lar els concerts a partir de les 2 de la matinada, el festival s’ha viscut amb total normalitat i s’ha gaudit al màxim. Ahir vam acomiadar el festival amb actuacions exemplars com les íntimes de Valeria Castro o Ven’nus i les grans festes de Jorge Drexler o The Libertines. 

Ven’nus i Valeria Castro: les actuacions més íntimes

La tarda va començar amb Ven’nus presentant el seu segon àlbum, “Bocaterrosa”. Tot i fer servir sintetitzadors i autotune, el missatge transparent i sincer de les seves cançons es transmetia perfectament a l’audiència. En general, una actuació tranquil·la sota els arbres de La Cabana, que refugiaven el reduït públic del sol de les cinc de la tarda. El moment final amb ‘Nena’, però, va aconseguir posar a ballar les primeres files d’assistents. Després del concert, vam parlar una estona amb ella sobre aquest últim treball.

També vam conversar amb l’Ernest Crusats, que després d’haver format part del grup La iaia, ha començat una carrera en solitari i ahir va presentar el seu àlbum «La font gelada» a l’escenari La Cova.

A l’escenari més íntim i especial del Vida, El Vaixell, s’hi va presentar una dolça Valeria Castro, vinguda des de les Illes Canàries. Amb una proposta també sincera i vulnerable, va omplir l’espai amb la seva música amb una forta herència folklòrica. En les seves cançons té molt presents la seva terra i la seva gent, com en ‘Cuídate’ o ‘Guerrera’, que dedica a la seva mare i la seva àvia. Al final de l’actuació va rebre una fortíssima ovació del públic, que la cantant va aconseguir mantenir en un preciós silenci durant els quaranta minuts que va durar la seva actuació.

Queralt Lahoz i La Plazuela: herència flamenca

Queralt Lahoz va començar la seva actuació amb el sol ardent encara present. Fos pel sol o no, ella brillava dalt de l’escenari amb la seva actitud empoderada, però divertida a la vegada. Convidant el públic a acompanyar-la amb les “palmas” va fer una gran exhibició de la seva capacitat per combinar el flamenc amb el trap, fent gaudir a tothom amb els ritmes ballables dels seus temes.

I ben entrada la nit, La Plazuela van revolucionar La Cabana amb el seu particular flamenc electrònic i funk. Tant l’espai de davant de l’escenari com els voltants estaven a petar de gent saltant i ballant amb els compassos accelerats de la seva música. Tant va ser el seu èxit que, quan semblava que el concert s’havia acabat, tothom va començar a corejar “otra, otra” perquè no en tenien prou d’aquella festa. I així va ser, perquè es va allargar 15 minuts ben bons. Veure i escoltar el grup granadí en directe no té res a veure amb fer-ho a través dels auriculars, sens dubte. 

Jorge Drexler: els ritmes llatins s’apoderen del Vida

Des del primer moment que Jorge Drexler va aparèixer amb la seva guitarra, l’espai de l’escenari principal es va convertir en una pista de ball. L’artista uruguaià va interpretar alguns dels seus últims temes, de l’àlbum «Tinta y Tiempo», però es va centrar a fer un repàs per les dècades de la seva discografia. Amb temes com ‘Todo se transforma’, que el públic va cantar de principi a final, ‘Transporte’, ‘Movimiento’ o ‘Bailar en la cueva’ va transmetre la seva passió per la música i el bon rotllo a tothom qui era allà. Sorprenentment, però, no va cantar ‘Telefonía’, cançó que té un Latin Grammy. Drexler va demostrar ser capaç d’entrellaçar les cançons com un engranatge, amb un relat fluid i gairebé literari.

Spiritualized i The Libertines: rock anglès dels 90 en estat pur

L’inici del concert de Spiritualized no va ser gaire multitudinari. Probablement, el fet que apostessin per interpretar temes amb moltes parts instrumentals, llargues i monòtones hi va ajudar. Al cap de mitja hora ben bona, va començar a sonar algun tema més animat i amb l’essència del rock clàssic, que va fer que més gent s’hi apropés. Però per als que no eren fans del grup, va ser un concert que es podia arribar a fer pesat en algun moment, perquè algunes cançons es feien repetitives. A favor seu, s’ha de dir que l’execució va ser impecable i digna d’un grup amb dècades de trajectòria.

En la banda oposada, The Libertines van revolucionar el Vida i van posar fi als concerts de l’escenari principal amb l’energia al màxim. Entre el públic s’hi van formar «olles» en repetides ocasions, com amb ‘Horror Show’ o ‘Can’t Stand Me Now’. El grup britànic va tenir algun moment desafortunat, com quan van saludar a Barcelona en comptes de Vilanova, o quan van cantar un «Viva España». Aquest fet, que es va tornar a repetir al final del concert, els va fer rebre uns quants xiulets per part del públic. Això no va ser suficient, però, perquè els més fans deixessin de gaudir al màxim amb aquesta banda mítica dels 2000.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...