Maria Jaume estrena ‘Ressaca a sa platja’

Vespres d’alt voltatge i ressò de ritmes llatins. És la sorprenent proposta de Maria Jaume per les nits d’estiu i pels matins de l’endemà. El nou single “Ressaca a sa platja”, ens descobreix una faceta inèdita de la compositora mallorquina, que es reinventa de nou sense renunciar a la seva personalitat.

Enregistrada i produïda per Lluís Cabot (Da Souza) amb la col·laboració de Pau Riutort, “Ressaca a sa platja” compta amb mescles de Joan Borràs (Oques Grasses) i masterització de Victor Garcia.

Aquest 2023 està publicant nova música en format single digital: “Ressaca a sa platja” pren el relleu a “Lo Que Romp Es Coret”, publicada el maig passat amb excel·lent acollida.

A més, Maria Jaume es manté activa als escenaris acompanyada per la seva banda, ampliada aquest estiu a format quintet amb la incorporació de la teclista Lídia Rodríguez, que se suma a Lluís Cabot (baix), Joan Vallbona (guitarra) i Joan Torné (bateria). Les properes dates de la gira són a Berga (20/7), Tarragona (21/7), Mont-ral (29/7), Riudarenes (04/8), Campanet (12/8), Beniarrés (19/8), i Clariana (02/9).

- Publicitat -

Cruïlla de Tardor 2023 anuncia la programació

Després d’un increïble Festival Cruïlla 2023, torna la nova edició del Cruïlla de Tardor, un cicle de concerts que ja s’ha fet lloc a l’agenda de tots els melòmans de Barcelona. Diferents sales de la ciutat obriran les portes per acollir una programació eclèctica que combina artistes referents amb músics emergents de l’escena catalana.

Obrirà foc Niña Polaca, el 4 de novembre, i Ciudad Jara, el 10 de novembre, a la Sala Apolo, seguit del concert de Funzo & Baby Loud el dissabte 11 al Sant Jordi Club. Novembre continuarà carregat de concerts amb la doble sessió de Pinpilinpussies + Vecinos el divendres 17 a la Sala Wolf i Victorias + Banani el 18 al Sidecar. Aterrarà l’africana Fatoumata Diawara al Paral·lel 62 el dimecres 22 i gaudirem de les barcelonines Al·lèrgiques al Polen el 24 a la Sala Wolf. L’endemà, i tancant un novembre ple d’opcions musicals, 31 FAM representarà els son urbans en català al Sant Jordi Club mentre ressona la interessant proposta de Joan Miquel Oliver a Razzmatazz. El cicle acabarà al desembre protagonitzat per Nena Daconte el divendres 1 a la Sala Wolf.

Entrades ja a la venda al web del festival.

- Publicitat -

De festa amb Bastille a Barcelona

Foto: Gerard Escaich

Us imagineu anar al Poble Espanyol i de cop començar a fer salts i ballar al costat de Dan Smith dels Bastille? Doncs això ha passat fins a dos cops diferents en el concert que el grup ha ofert aquest dilluns a Barcelona.

El cantant i líder del grup ha baixat fins a dues ocasions i s’ha passejat per tota la zona de pista, de grada, cantant i gaudint el concert com si es tractés d’un seguidor més. Aquestes coses s’agraeixen i fan que la barrera i distància entre l’artista i l’espectador desaparegui per complet.

Alguns músics ja els hi agrada això de sentir la música al màxim i viure-ho al costat dels seus fans, però sempre que passa ens sorprèn i ens deixa amb molt bones sensacions.

Això ha passat en aquest concert que ha programat el Festival Alma, i que ha començat amb ‘Good grief’, una d’aquelles cançons que indiquen que el que vindrà a continuació serà una gran festa. Amb un inici així res feia pensar que seria una nit avorrida de dilluns. Ha estat com anar de festa amb els teus amics, però sumant a una banda que s’ha mostrat molt comunicativa en tot moment, parlant fins i tot alguns d’ells en castellà i fins i tot dient algunes paraules d’agraïment en català! Aquests són els petits detalls que fan gran a un artista o grup.

El grup britànic es troba de gira recordant el disc «Bad Blood» que aquest any celebra el desè aniversari de la seva publicació. D’aquest treball n’hem pogut escoltar fins a 10 cançons, entre elles els ‘Laura Palmer’, ‘Things We Lost in the Fire’, ‘Overjoyed’, ‘Bad Blood’ o ‘Flaws’. Tampoc han faltat ‘Off the night’ o ‘Oblivion’.

El show ha començat molt fort i s’ha anat mantenint ben amunt la majoria de la nit, tot i que la part central s’han ajuntat tres temes que han fet abaixar una mica el ritme que portava el directe. Això sí, la tranquil·litat ha durat poc, per avançar cap a una recta final d’allò més intensa.

En Dan s’ha mostrat molt simpàtic durant bona part del concert, interactuant amb les persones situades al sector proper a l’escenari. Fins i tot agafant el telèfon d’una de les seves seguidores i fent-ne broma.

Ha estat una gran manera de començar la setmana, amb un grup que cau en gràcia, amb unes cançons que tots hem escoltat alguna vegada a la vida, però que a més té la capacitat de fer de cada concert una experiència ideal per cada persona que els va a veure.

El show s’ha acabat amb el seu gran èxit ‘Pompeii’, molt esperada en tot moment, que ha servit com a colofó final d’una gran festa amb amics i amb en Dan.

 

- Publicitat -

Itaca Band ens mengen a petons ‘A l’alba’

Itaca Band ens ofereixen la seva banda sonora per aquest estiu amb ‘A l’alba’, composta per Albert García i produïda a tres mans entre Genís Trani, Àlex Pérez i el mateix Albert García.

Amb una lletra vitalista i plena d’energia juntament amb els marcats sons llatins amb una secció de vents que identifiquen ràpidament l’ADN del grup, fan venir ganes d’aixecar-se i ballar fins l’infinit. “A l’alba” compta amb la col·laboració de Dounia Zolati, que coprotagonitza juntament amb els membres d’ Itaca Band el videoclip que acompanya l’estrena d’aquest nou senzill.

- Publicitat -

Anastacia omple el Poble Espanyol de números 1 i carisma

El Festival Alma ha tancat aquesta setmana portant a una de les grans veus que ens ha deixat l’escena pop els darrers vint-i-cinc anys (el 2024 en farà 25 del llançament del seu primer senzill). Anastacia, aquesta cantant sorgida d’un talent show, ha sobreviscut al llarg de tots aquests anys, a un bon grapat de noves veus que l’hi han fet competència, però ella té una cosa que potser altres només poden aconseguir amb ús d’algun efecte sonor o algun programa informàtic: la veu. La seva màgica veu que des del primer instant et captiva amb tota la seva sensualitat i poder de seducció.

Els locutors de ràdio han presentat nombrosos cops a l’artista, com aquella cantant blanca amb veu de dona negra. Ella és Anastacia, una cantant que no ha tingut una vida fàcil, però que ha pogut superar tots els entrebancs i facturar un bon grapat de números 1 que amb el pas dels anys s’han tornat clàssics del pop.

Anastacia s’ha mostrat en tot moment molt comunicativa amb el públic català, tot i que pràcticament ha fet tot el seu discurs en anglès. Per sort sembla que bona part dels assistents tenien aprovat el first i s’han assabentat del que ha dit la nord-americana. Entre les moltes històries que ha comentat amb el seu gran carisma, hi ha la relacionada amb el seu nou disc, que sembla que trigarem poc a poder-lo escoltar! Serà el mes de setembre quan editi el relleu de «Evolution».

Com que l’artista està de gira amb «I’m Outta Lockdown» la major part de les cançons que hem pogut escoltar han estat grans èxits, dels seus inicis, com ‘Paid my dues’, ‘Freak of nature’, la preciosa cançó que cantava amb Ben Moody ‘Everthing burns’, en aquesta ocasió acompanyat pels seus fantàstics músics; també han sonat ‘Sick and tired’, ‘One day in your life’ o ‘Not than kind’. No podem deixar de mencionar la potent versió que tots els seus músics i ella han fet del ‘Sweet child o’mine’, que ens ha deixat sense alè. Pel final i abans del bis s’ha deixat el seu èxit atemporal ‘I’m outta love’, que ha fet cantar, ballar i saltar a tothom.

Però hi havia ganes de més, per això després d’uns instants de reclam ha tornat a sortir a l’escenari per interpretar el seu gran èxit ‘Left outside alone’ que ha acabat precisament amb ella ‘alone’ a sobre l’escenari i amb el públic cantant-la a capella deixant molt bones sensacions entre tots els seguidors de l’artista.

- Publicitat -

Talarn Music Experience, allà on volen Els Amics de les Arts

Cau el sol al pantà de Santa Antoni i Lo Quiosc s’omple de gent en la segona jornada del Talarn Music Experience 2023. L’encarregat d’obrir la nit de divendres va ser Caïm Riba que va presentar les cançons del nou àlbum «El racó dels pensaments». Seguidament, Els Amics de les Arts oferirien quelcom més que un concert, una nit especial, una autèntica festa.

Acompanyat d’Alexandre Reixac al baix i Alex Tenas a la bateria, Caïm Riba va oferir un concert a tres amb un so força sòlid amb ritmes i lírica optimista marca del cantautor. La clarinetista Teresa Nogueron s’afegia a l’espectacle per interpretar la cançó que dona nom al nou disc. Riba va idear una playlist marcada per temes positius com ‘Un dia perfecte’ o ‘Em sembla bé’, però també hi va haver espai per ‘La reina de la ciutat’ i altres cançons paradigmàtiques de l’imaginari urbà del barceloní d’adopció. La recta final del concert se la reservava per clàssics com ‘Els homes llop’ i homenatges sentits amb ‘Noia de porcellana’ –interpretada amb la guitarra del seu pare– i ‘Mare’, de l’àlbum «Nararai».

Passades les 11 de la nit, Els Amics de les Arts pujaven a l’escenari amb la polifonia inicial d»Allà on volia’ que marcava l’inici d’un concert en què els tres cantants –i el quintet, per extensió– estarien pletòrics. El grup arriba a la majoria d’edat retornant als escenaris després de dos anys de treva per presentar en directe el seu sisè disc, vuit cançons amb el seu segell inconfusible. Amb un directe elèctric i enèrgic, el trio va repassar el seu últim treball amb cançons com ‘Citant Mercè Rodoreda’, ‘Estimeu-me’, ‘Cada cel’, ‘De córrer per tot Nova York’ i ‘La nit sembla que serà nostra’. I és que aquest darrer tema sonava amb un to profètic veient la comunió entre artistes i públic en una espècie de competició per definir qui mostrava més entrega.

En aquest clima –fresc però càlid alhora–, Joan Enric Barceló i Ferran Piqué van baixar de l’escenari, rodejats de més de mil persones, per cantar a ple pulmó una cançó que té dos títols: «Louisiana (o els camps de cotó)». No es van oblidar tampoc de hits de la seva discografia com ‘No ho entens’, ‘El seu gran hit’, ‘Ja no ens passa’ o ‘4-3-3’. Precisament, en aquesta gira Els Amics dediquen un bloc íntim per a les velles glòries. A tres veus i una guitarra acústica van interpretar un medley nostàlgic que rescata ‘La merda se’ns menja’, ‘Armengol’ i ‘L’Arquitecte’, per enllaçar amb tota la banda ‘L’home que dobla en Bruce Willis’.

Tot i que el públic –àvid de clàssics– reclamava un ‘Bed & Breakfast’, Els Amics encaraven la recta final encomanant-se a l’esperit del cineasta francès de la popular ‘Jean-Luc’ per acabar cantant als desamors amb ‘Semblava que fossis tu’.

La versió de ‘Wonderwall’ de Los Sobraos sonant pels altaveus marcava el punt final d’un concert estel·lar. Entre voler i volar Els Amics de les Arts s’han enlairat amb un públic agraït i generós, en un entorn i un festival que deixa empremta.

- Publicitat -

Primera Llista – 15 al 21 juliol

Dua Lipa torna al lideratge de la Primera Llista gràcies a ‘Dance the night‘ el tema principal de la pel·lícula «Barbie».

Entren a la llista

Mushkaa & Roots – El mambo

Surten de la llista

Triquell – Jugular (36 setmanes)

Aspirants

Anne Marie & Shania Twain – Unhealthy (3 setmanes)
Lal’Ba – Parella imperfecta (3 setmanes)
Suu – Postal barata (3 setmanes)
Peggy Gou – (It Goes Like) Nanana (2 setmanes)
Michael Schulte & R3HAB – Waterfall (novetat)
Troye Sivan – Rush (novetat)

La Llista Nº 545

#ArtistaCançóSet.Var.
01Dua LipaDance the night7+2
02David Guetta feat. Anne-Marie & Coi LerayBaby don’t hurt me12+2
03LoreenTattoo19-2
04The TyetsOlívia13-2
05SexenniPer la borda7+2
06Stay Homas & The TyetsLa platja4+3
07The TyetsCoti x Coti20-2
08Figa FlawasMussegu16-2
09Sebastián Yatra & Manuel TurizoVagabundo3+3
10RosalíaTuya4+1
11Purple Disco Machine & KungsSubstitution9-3
12Joan DausàJudit10+2
13Calvin Harris ft. Ellie GouldingMiracle17-3
14Miki NúñezGelat4+10
15AitanaLas Babys5+5
16Kylie MinoguePadam Padam5+3
17OneRepublicRunaway7+1
18Miley CyrusFlowers26-2
19Els Amics de les Arts & Eva AmaralLa nit sembla que serà nostra14-6
20Els CatarresCor7+2
21Gertrudis, Macaco & David RosM’agrada14-6
22Olivia RodrigoVampire2+8
23Imagine DragonsWaves3+4
24La FúmigaPrincipis10-3
25David KushnerDaylight11-8
26SZAKill Bill28=
27The Weeknd feat. MadonnaPopular6+1
28Rosalía & Rauw AlejandroBeso16-5
29Ed SheeranEyes Closed16-4
30GinestàDe tot el món4+3
31TriquellCBD i espardenyes22-2
32Figa Flawas & Lluís GavaldàXalalà3+3
33Bizarrap & Rauw AlejandroBZRP Music Sessions #562+5
34JulietaCari11-2
35Stay HomasLa nòria23-4
36Buhos feat. Juan MagánEl món de veritat2+4
37ViccoNochentera21-3
38Harry StylesAs it was67-2
39The TyetsBailoteo33-2
40Mushkaa & RootsEl mambo1🆕

- Publicitat -

Arriba la ‘Calitat’, de White Pèrill

El 6 de novembre de 2022 Red Pèrill anunciava el tancament del seu projecte artístic amb un post a les xxss poc després de la publicació del seu EP de comiat «Operació Miniatura».

Amb ganes d’assumir nous reptes i desmarcar-se una mica de tota la càrrega i vivències del seu alter ego més habitual, va decidir canviar de rumb i provar nous camins. De fet ja havia anat publicant coses d’electrònica instrumental a nom de Music To Do Things (música ambiental/experimental) i també a nom a White Pèrill, amb un EP d’enfoc més proper al house, el nu-jazz o el post-rock.

L’actualització del nom artístic i del concepte ja és tota un declaració d’intencions. Els anys no passen en va i la perilla antigament pèl-roja ja és ben canosa. D’aquí el canvi del Red pel White.

CALITAT és el primer avançament d’un treball a nom de WHITE PÈRILL & FRIENDS, en el qual l’electrònica i els convidats seran el fil argumental però altre cop hi hauran veus i lletres i això que es fa a vegades en la música pop (?).

La lletra de la cançó és d’inspiració cruyffista i és per això que en un moment donat apareix el mismíssim Johan a mitja cançó per entregar-nos un missatge que podria ser un manifest.

Però en ple estiu es decideix a publicar un senzill de factura quasi bé mainstream que tan pot recordar a Radiohead com a B1N0 o Daft Punk.

- Publicitat -

Troye Sivan apuja la temperatura amb ‘Rush’

Per si no fes prou calor aquests dies, Troye Sivan, estrena el videoclip de ‘Rush’ el seu nou senzill, un tema disco, on el músic i actor se sent la mar de còmode.

El videoclip mostra una espècie de nau on hi ha muntada una festa plena de nois i noies que s’ho passen d’allò més bé, barrejant alcohol i el que faci falta. Una festa on el propi cantant demostra el seu art per lligar a qui faci falta!

- Publicitat -

Xanguito ens presenten ‘Cor eixut’

Foto: Tuco Martín

El grup mallorquí Xanguito presenta el seu nou senzill “ Cor eixut ”, una oda musical que combina ritmes llatins amb influències de popfolk mediterrani.

Xanguito, ja reconegut per la seva popularitat al panorama musical balear, ens sorprèn amb una fusió captivadora que uneix l’energia del reggaetón amb l’essència de la música més tradicional pop balear.

‘Cor eixut’ relata metafòricament el viatge d’un peix que s’escapa del mar, i que acabarà entenent que no pot viure sense aigua. Com ens explica la lletra de la cançó: «He descobert que tu ets aigua, i el meu cor està sec»

Xanguito, grup musical de Mallorca que va néixer el 2017, s’han consolidat en una referència dins l’escena musical balear, amb tres discos d’estudi i cançons que ja formen part del repertori popular de les Illes Balears. La seva música es caracteritza per ser un mestissatge d’estils i ritmes, creant una proposta fresca i festiva. El seu so fusiona elements de diferents gèneres, com el pop, el folk, l’electrònica i la música llatina, donant lloc a una experiència sonora energètica i contagiosa, única dins el panorama musical de les Illes Balears. Les lletres de Xanguito se centren principalment en temes com l’amor i la natura, transmetent missatges positius i plens de vitalisme. Les cançons reflecteixen l’essència mediterrània, amb lletres que evoquen la bellesa dels paisatges illencs i la connexió amb la terra.

- Publicitat -

Cap Roig Festival confirma prop de 38.000 entrades venudes abans d’iniciar l’edició

Foto: Jose Irún

El Cap Roig Festival, organitzat pel Grup Clipper’s amb l’impuls de CaixaBank, ha venut abans de l’inici del festival més de 37.952 entrades per als diferents espectacles de la seva 23a edició, xifra que representa el 78% de l’aforament total a la venda. Dels 23 concerts d’aquesta edició, 6 ja han penjat el cartell de «sold out» i els altres estan a punt d’esgotar totes les entrades. El festival s’iniciarà aquest divendres 14 de juliol amb l’actuació de la llegenda del rock britànic Rod Stewart, mentre que la cloenda anirà a càrrec del cantant David Bisbal, que celebrarà vint anys de carrera sobre l’escenari del Cap Roig Festival el 19 d’agost.

A dos dies de la inauguració del Cap Roig Festival, el públic encara pot adquirir les últimes entrades per als concerts d’ Ara Malikian (15 de juliol), Els Amics de les Arts (22 de juliol), Damien Rice (28 de juliol), Pablo López (29 de juliol), Mika (30 de juliol), Pablo Alborán (31 de juliol), Stay Homas (1 d’agost), Simply Red (2 d’agost), Taburete (4 d’agost), Sílvia Pérez Cruz (6 de agosto), Els Catarres (9 de agosto), Dàmaris Gelabert (11 d’agost), Luz Casal (12 d’agost), Manuel Carrasco (14 d’agost), De Simba a Kiara – El tribut al Rei Lleó (15 d’agost), Vanesa Martín (17 d’agost) i Juan Diego Flórez (18 d’agost).

Els concerts que ja han exhaurit les seves entrades de forma anticipada són: Rod Stewart (14 de juliol), Sebastian Yatra (16 de juliol), Norah Jones (21 de juliol), Joan Dausà (5 d’agost), Lola Índigo (7 d’agost) i David Bisbal (19 d’agost)

- Publicitat -

L’Acústica de Figueres celebra 20 anys amb un gran cartell

El Festival Acústica, de Figueres, celebra el seu vintè aniversari del 31 d’agost al 3 de setembre, i ho fa amb un cartell que fa goig. Durant aquells dies passaran per la capital de l’Alt Empordà noms com: The Tyets, Stay Homas, Julieta, Mushkaa, Triquell, La casa azul, Figa Flawas, Socunbohemio, Cala Vento, Buhos, Al·lèrgiques al pol·len, Miki Núñez, La La Love You, Lal’Ba, Queralt Lahoz o Maria Escarmiento, entre altres.

També està previst una jornada de música urbana o una celebració especial pels 20 anys, amb noms com els de Judit Neddermann, Marina Rossell, Albert Pla o Quimi Portet.

El fi de festa el posarà la Orquestra Diversiones, amb tot el seu show.

HORARIS i UBICACIONS

DIJOUS 31 AGOST

21:00 CORADA ● Plaça Catalunya
22:30 LOS NIÑOS DE JESÚS ● Plaça Catalunya
00:30 BUHOS ● Plaça Catalunya
02:00 ALDO COMAS & LIA JENSEN ● Plaça Catalunya

DIVENDRES 01 SETEMBRE

18:00 SEMIFINAL SONA 9 ● Plaça Catalunya
19:00 EL POT PETIT ● Rambla
20:00 PENÉLOPE ● Plaça Palmera
20:00 FIGUERES URBANA presenta
“LES DONES JA NO PLOREN, LES DONES FACTUREN” amb:
NIWA ● JESSYSARAH ● NOIA DAINA ● GENNA
21:00 AL·LÈRGIQUES AL POL·LEN ● Plaça Palmera
22:00 FIGA FLAWAS ● Plaça Catalunya
22:30 CALA VENTO ● Plaça Palmera
23:00 MIKI NÚÑEZ ● Rambla
00:00 TRIQUELL ● Plaça Catalunya
01:00 THE TYETS ● Rambla
01:30 MARIAN DACAL & EVA MARTÍ
“REMEMBER DANCE” ● Plaça Catalunya
01:30 QUERALT LAHOZ ● Palmera
02:30 MAKEN ROW ● Plaça Catalunya

DISSABTE 02 SETEMBRE

19:00 ESPECTACLE 20 ANYS ACÚSTICA ● Rambla
20:00 ERNEST PRANA ● Plaça Palmera
20:00 CABOT ● Plaça Catalunya
21:00 LAL’BA ● Plaça Catalunya
21:30 SOCUNBOHEMIO ● Plaça Palmera
22:00 JULIETA ● Plaça Catalunya
23:00 LA CASA AZUL ● Rambla
23:30 MUSHKAA ● Plaça Palmera
00:00 LA LA LOVE YOU ● Plaça Catalunya
01:00 STAY HOMAS ● Rambla
01:30 SERIAL KILLERZ ● Plaça Palmera
01:30 MARIA ESCARMIENTO ● Plaça Catalunya
02:30 RUBEN RIDER & COSMIK DJ ● Plaça Catalunya

DIUMENGE 03 SETEMBRE

18:30 AMBAUKA ● Rambla
20:00 ORQUESTRA DI-VERSIONES ● Rambla

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...