Jonas Brothers portaran el seu «The Tour: Five Albums. One Night» a Barcelona. Serà el 25 de maig, al Palau Sant Jordi, de Barcelona, el mateix lloc on van actuar farà 4 anys, abans que el coronavirus aturés tota la indústria musical.
Les entrades es posen a la venda el divendres 4 d’agost a través de LiveNation i la xarxa Ticketmaster. El dia abans hi haurà prevenda a LiveNation.es.
La banda presentarà el seu darrer treball «The Album», però tampoc deixaran de banda els seus grans èxits.
✨ Jonas Brothers actuarán en Barcelona el 25 de mayo. ¡Única fecha en España!
‘La platja’, l’èxit viral dels Stay Homas amb The Tyets, ha estat la cançó que més ha sonat a la ràdio del nostre país durant aquest mes de juliol que estem a punt de tancar. Així ho certifica l’informe mensual que publica APECAT.
També ha estat un bon mes per Miki Núñez, que veu com el seu ‘Gelat’ també debut a la llista directament des de la posició 3. Per la seva part, Joan Dausà escala fins el segon lloc amb la nova versió del ‘Jo mai mai’. Gran pujada també de Sexenni que amb ‘Per la borda’ sumen 11 llocs i ja són setens.
La nova versió d’El món de veritat’, de Buhos amb Juan Magan, s’estrena des del sisè lloc, mentre que ‘Xalalà’ la col·laboració de Figa Flawas amb Lluís Gavaldà debuta des del novè lloc.
Fora del top 10 també trobem altres novetats a la llista: Ginestà ‘De tot el món’ (12); Suu ‘Postal barata’ (15); Lal’Ba ‘Parella imperfecta’ (16); La Fúmiga ‘Finals’ (20); Edu Esteve ‘La cadena’ (22); Ramon Mirabet ‘El crit’ (23); Julieta ‘T’enxules’ (26); Sara Roy ‘Tocar el cel’ (27); i Paula Valls ‘És estrany’ (29).
Sinead O’Connor ha mort als 56 anys, segons informa Irish Times. L’artista ha perdut la vida, després d’un any i mig de la mort del seu fill adolescent, que es va escapar d’un centre mèdic, on es trobava sota vigilància per risc de suïcidi.
El mateix mitjà ha reproduït un comunicat de la família: «Amb gran tristesa anunciem la mort de la nostra estimada Sinéad. La seva família i amics estan destrossats i demanem respecte en aquests moments tan difícils».
L’artista irlandesa va tenir una infància molt complicada, amb abusos físics i sexuals per part de la seva mare. Quan va fer 33 anys es va intentar suïcidar i durant molts anys va ser carn de les revistes del cor i programes sensacionalistes.
L’artista deixa un bon grapat d’àlbums i cançons tan conegudes com la versió del tema ‘Nothing compares 2 U. La seva carrera va tenir força alts i baixos, però els darrers anys tot plegat es va veure agreujat per la bipolaritat a la qual va ser diagnosticada, així com d’altres problemes de salut mental.
The Gramophone Allstars Big Band torna aquesta tardor amb nou disc! L’esperat nou àlbum de la banda es dirà «Call Your Friends» i estarà marcat per un alt nombre de col·laboracions especials que el grup anirà revelant properament. Avui podem anunciar ja la data de la presentació oficial a Barcelona: el dijous 26 d’octubre a la Sala Apolo [2]. Les entrades ja estan disponibles amb les primeres 50 a preu especial.
La big band liderada per Genís Bou porta 15 anys buscant incansablement el punt de trobada entre la música afroamericana i els ritmes jamaicans. Van començar a forjar la seva personalitat musical amb discos com ”Just delightin” (2008), ”Simbiosi” (2010) i “Levitant a la deriva” (2011) i, ja amb el grup ampliat fins al format de big band, van publicar els aclamats àlbums “Jazzmaica” (2014) i “Maraca soul” (2017). Posteriorment han publicat diversos singles i EPs: “The Reel Influence” (2019), “Let’s get it on” (2020) i “Love letter” (2021). Tota aquesta activitat ha permés al grup consolidar-se com una de les big bands més actives i amb més personalitat del nostre panorama musical.
El festival ARTS d’estiu, de Pineda de Mar, no es podrà celebrar enguany, ja que el departament de Territori de la Generalitat de Catalunya no autoritza la celebració de l’esdeveniment a la platja dels Pins de Pineda de Mar, emplaçament on s’ha realitzat els últims anys. a causa d’una interpretació rigurosa de la normativa referent a l’impacte sonor a la població. Les denúncies d’un reduït grup veïnal del municipi presentades al Síndic de Greuges contra la gestió del soroll feta per l’Ajuntament de Pineda el 2022 han estat el detonant de l’actual situació.
Des de l’organització i l’Ajuntament de Pineda de Mar s’ha treballat intensament i s’ha redibuixat el festival amb una proposta de mínims per atendre a totes les peticions i requeriments limitant el nombre de concerts, la sonometria i el tancament del recinte a les 12 de la nit, però tot i els esforços invertits aquestes últimes setmanes finalment no serà possible.
El festival porta tres anys celebrant-se al mateix espai, única zona del municipi que amb les condicions actuals permet la idiosincràsia d’un esdeveniment d’aquestes característiques, amb un interès turístic, econòmic i cultural pel municipi i que en la seva última edició va obtenir els permisos sense problemes i es va celebrar segons la llicència municipal i complint amb les normatives: «Ara, a menys de 10 dies de l’inici dels espectacles i sense capacitat de maniobra, no tenim cap altra alternativa que suspendre definitivament el festival».
ARTS d’Estiu va néixer fa 11 anys amb la voluntat de generar una nova proposta cultural pels estius a la zona del Maresme. El festival va tenir molt bona acollida i va créixer amb rapidesa. L’any 2021 i a petició dels organitzadors, TheProject va entrar en el projecte com a soci executiu per fer un salt professional i assegurar-ne la continuïtat. El festival estava consolidat: 38.000 entrades venudes i 65.000 visitants al 2022, i excel·lents expectatives per aquest any, amb més del 70% de l’aforament complet fins dilluns.
L’import de les entrades de les actuacions cancel·lades es tornarà íntegrament al mateix sistema des del que van ser adquirides durant els propers dies.
Tot i les males notícies, sortosament ha estat possible salvar alguna de les actuacions d’aquesta edició, canviant de recinte i reubicant els concerts al Guíxols Arena (Festival de la Porta Ferrada, Sant Feliu de Guíxols), l’auditori a l’aire lliure més gran de Catalunya. A només 43 minuts amb cotxe des de Pineda de Mar, els shows de Carlos Rivera, Rozalén, Sopa de Cabra i Els Amics de les Arts + The Tyets segueixen endavant i les entrades adquirides seran vàlides per accedir al nou recinte.
Anti-Flag han dit adéu de forma totalment inesperada, a través d’un comunicat a Patreon on confirmen la seva separació.
«Anti-Flag s’ha dissolt. Hem canviat els paràmetres del nostre Patreon perquè no es realitzi cap càrrec mensual més. Començarem a processar el retorn dels diners pagats les pròximes setmanes».
Poc després del missatge, tant la pàgina web del grup com les seves xarxes socials han estat eliminades.
A principis d’aquest any el grup va editar el disc «Lies They Tell Our Children».
El Teatre Texas començarà la seva primera temporada a l’octubre recuperant l’èxit Austràlia, escrit i dirigit per Israel Solà. L’obra és va estrenar el curs passat a la Sala Flyhard i va exhaurir en poques setmanes totes les localitats.
Es tracta d’una comèdia dramàtica amb aires de ‘road trip’ que narra la història de tres dones que s’han d’enfrontar al gran dilema de tenir, o no, descendència. Ester Cort, Meritxell Huertas i Carme Poll protagonitzen aquesta obra que reflexiona sobre els vincles familiars a partir de la història de tres germanes: Elena i Mercè, que viuen a Barcelona, i Laia, resident a Austràlia. Totes tres es retroben quan la Laia li demana a l’Elena si li donaria un òvul per poder engendrar un fill amb el seu marit (interpretat per l’actor Brian Lehane).
Austràlia suposa el debut dramatúrgic d’Israel Solà, fora de la seva companyia habitual, La Calòrica. El text parteix d’una vivència d’una persona de l’equip artístic i tracta també sobre les pors, les pressions, els desitjos i les frustracions que genera la maternitat.
La temporada teatral de l’Espai Texas també estarà marcada per l’estrena de Pongo, nou espectacle de les actrius Judit Martín, Alba Florejachs i Mónica Ballesteros. Es tracta d’una comèdia que porta més enllà el gènere de la improvisació teatral.
L’espectacle parteix dels «pongos», dit també dels objectes decoratius de dubtós gust o utilitat que hi ha a totes les cases, que el públic porta al teatre. Els pongos amaguen centenars d’històries i anècdotes a través de les quals les actrius faran aparèixer desenes de personatges protagonistes de divertides i hilarants històries. Un gran homenatge a tot allò inútil.
Després d’una primera i exitosa gira pel territori, Pongo es podrà veure per primera vegada a Barcelona.
L’Espai Texas, el nou equipament cultural de Barcelona
El projecte del nou Espai Texas serà una realitat a partir de l’octubre. L’obertura serà possible gràcies als suport públic, les aportacions privades dels socis impulsors però també gràcies a les 2032 persones que han participat d’una campanya de micromecenatge a través de la qual s’han pogut recaptar 138.970€.
Actualment l’equipament es troba en ple procés d’obres de millora i rehabilitació, gràcies a les quals l’antic cinema Texas es convertirà en un espai pionner que combinarà cinema, teatre i gastronomia. El projecte, que preveu començar l’activitat a l’octubre, mantindrà dues sales de cinema que projectaran pel·lícules d’estrena, supervendes internacionals doblades al català i pel·lícules de reestrena en versió original subtitulada al català. El teatre de l’Espai Texas tindrà un aforament per a 200 persones, i es convertirà una salaque combinarà estrenes contemporànies i comercials amb èxits nascuts en sales de proximitat i que necessiten fer el salt a aforaments més grans.
En un comunicat emès per l’organització del Primavera Sound, han assegurat que, després de fer una «avaluació exhaustiva» d’aquesta primera edició del festival a Madrid, conclouen que el festival no es podrà dur a terme l’any vinent. El festival ha assenyalat que va ser «una de les edicions més complicades». Les «dificultats externes» a les quals van haver de fer front en són la causa.
El balanç del festival va ser més que satisfactori en un pla musical. Però no es van complir les expectatives que tenien, segons ha explicat Almudena Heredero, la directora del Primavera Sound Madrid. A més, afegeix que l’experiència del públic no va ser la ideal per culpa de certs aspectes logístics.
En el comunicat, l’organització també creu que Madrid, de cara al 2024, no compta amb un espai que pugui «allotjar amb garanties un esdeveniment de la seva magnitud», fent referència a les exigències del públic, els requisits de producció i el desplegament musical.
No hi haurà edició de cara al 2024 després de tots els problemes que hi va haver a Arganda del Rey aquesta edició, tot i que reconeixen que es van sentir molt benvinguts a Madrid. L’organització, però, no tanca les portes a tornar a la capital en un futur i deixen en l’aire una possible edició al 2025.
Aquest divendres ha mort a Nova York el músic Tony Bennett, als 96 anys, segons ha confirmat el seu publicista. Bennett feia 7 anys que patia Alzheimer, tot i que no va ser fins al 2021 quan ho va fer públic, moment on va anunciar la seva retirada dels escenaris.
El músic va sumar una vintena de premis Grammy durant les 7 dècades on va dedicar-se a crear cançons. Els darrers anys se’l va poder escoltar al costat de Lady Gaga, amb la qual fins i tot van sortir de gira.
Al llarg de la seva vida suma un bon grapat de números 1 del jazz, com ‘The way you look tonight’ així com ‘Steppin’ out with my baby’.
Les últimes dècades el vam veure col·laborant amb Amy Winehouse, Norah Jones o la mencionada Lady Gaga.
Will.i.am i Britney Spears estrenen una nova col·laboració anomenada ‘Mind your business’, que arriba 10 anys després de ‘Scream & Shout’ la cançó que els va unir per primera vegada.
El títol de la cançó és d’allò més oportú, ja que l’artista ja ha expressat darrerament la seva frustració amb els documentals sobre la seva vida.
Tot plegat arriba després de la notícia que la princesa del pop presentarà la seva pròpia autobiografia «The Woman in me» que s’espera pel 24 d’octubre.
És la segona cançó que l’artista presenta després d’aconseguir desfer-se de la tutela del seu pare. La primera va ser ‘Hold me closer’, amb Elton John.
Els Stay Homas col·loquen «LA PLATJA» entre les 10 cançons més virals a Spotify Espanya. Aquesta cançó on hi col·laboren The Tyets, forma part de HOMAS, el segon disc dels barcelonins, que va veure la llum el 5 de maig i que ja suma 6.400.000 reproduccions, a Spotify.
El segell independent barceloní Halley Records també està d’enhorabona ja que també ha col·locat entre el top 50 la cançó «MUSSEGU» dels vallencs Figa Flawas -que des del mes d’abril apareixen en aquesta llista-, i la versió «El món de veritat» que els Buhos acaben de publicar amb la col·laboració de Juan Magán.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...