La Ludwig Band es reafirmen amb «Gràcies per venir»

Amb els seus treballs anteriors, La Ludwig Band s’havien consolidat com la banda catalana de folk del moment amb grans influències com Bob Dylan, Jaume Sisa o Pau Riba. Des del primer moment van demostrar molta ambició i un gran talent. En el seu nou àlbum, «Gràcies per venir» (The Indian Runners i Ceràmiques Guzmán), no perden l’essència, però mostren una part molt més rockera amb Bruce Springsteen com a principal influència.

Springsteen com a nou referent

Els teclats enèrgics, les guitarres elèctriques i la bateria són els instruments que donen el toc distintiu a aquest àlbum. Que el grup digui que Springsteen ha sigut el seu referent principal no és casualitat. L’inici instrumental de cançons com ‘El meu amor se n’ha anat de vacances’, ‘Contraban’ o ‘Per allà Lesseps’ podria ser interpretat perfectament per l’E Street Band. I si comencés a sonar la veu del Boss, ningú se sorprendria. Però la veu que sona és la de Quim Carandell, que amb el seu timbre tan característic fa que La Ludwig Band sigui un grup únic.

Amb aquest treball, la banda mostra una versió que, fins ara, només havien deixat entreveure. També hi podem trobar un rock clàssic que tira cap als blues dels 50, com a ‘Bon amic, vell amic’ o a Les portes del passadís’. Però tampoc perden la seva essència folk. Un exemple, «Has tornat a venir, Judes». A més, hi ha un parell de balades que fan baixar una mica les revolucions per equilibrar l’energia de l’àlbum. ‘Gronxador’ —aquí podem veure-hi una mica de Sisa— és la cançó de tancament, i no hauria pogut donar un final millor: «Que el final de tota aquesta història només té una conclusió: la fortuna és una nòria, i la sort, un gronxador».

Lletres sinceres sense perdre el sentit de l’humor

Sovint, quan la música destaca molt, ens oblidem de les lletres. I en aquest àlbum, igual que en els altres, són molt bones. En aquesta ocasió hi trobem cançons més reflexives i autoreferencials que abans, però sense deixar de banda la gran capacitat d’explicar històries divertides i iròniques. Històries que, en algun cas, l’oient es pot portar al terreny personal. Si hem de fer una menció especial, ha de ser per ‘Manela, no vull currar per vostè’. Qui no ha tingut mai una feina horrorosa durant l’estiu?

S’ha de dir que, deixant de banda els grans grups consolidats, s’agraeix que en el panorama musical català hi hagi propostes com les de La Ludwig Band. I no és que hagin inventat la sopa d’all; el rock no és pas un gènere nou. Però, en les noves generacions d’artistes, ho sembla. Sense menysprear la música urbana que està triomfant, ni molt menys, poder veure en directe un grup que toca instruments i que, a més, ho fa bé és d’agrair.

El carisma que té La Ludwig Band a l’escenari és un component que també els fa ser el grup que són. I les seves cançons portades al directe, tot i que pugui semblar impossible, encara guanyen més. En definitiva, hi ha moltes ganes de veure’ls en la nova gira que acaba de començar.

- Publicitat -

Entrevista a Marc Giró: «Et donen l’Ondas i et tornes millor persona»

Marc Giró acaba de guanyar el Premi Ondas gràcies al seu programa de TVE «Late Xou», que primer es va emetre pel circuït català i que actualment es pot veure per a tot l’estat espanyol.

Curiosament aquesta entrevista estava ja tancada abans que el Marc guanyés el premi i per tant ha estat d’allò més oportuna la conversa amb el popular presentador i escriptor.

Ens ha explicat que des de que té el premi s’ha tornat millor persona del que ja era. Té moltes ganes de donar les gràcies i ha notat que companys de feina i persones amb les quals ha treballat s’han alegrat moltíssim. També ha afegit que no es pensava que guanyar l’Ondas seria tan reconfortant.

A RAC1 van rebre’l amb aplaudiments després de guanyar el premi i ara demana que cada dia l’aplaudeixin.

També hem parlat del seu programa de RAC1 «Vostè primer», que defineix com una mescla de jarana i tinglado, que està molt a gust fent-lo cada dia i fins i tot ha proposat fer-lo en cap de setmana.

Ens ha explicat que no té un grup de Whatsapp amb els seus companys del programa «Les 1000 i una», de TV3, però es tenen apreci sincer, sense anar més lluny ell està casat amb en Santi Villas, que també sortia al programa.

- Publicitat -

Primera Llista – 21 al 27 octubre

Kenya Grace és un dels descobriments de la temporada i manté el número 1 amb ‘Strangers’.

Entren a la llista

Ana Mena – Madrid City
Figa Flawas – Xtraterrestres
Iñigo Quintero – Si no estás
Alfred García – Els teus ulls

Surten de la llista

Imagine Dragons – Waves (16 setmanes)
David Guetta – Baby don’t hurt me (25 setmanes)
Figa Flawas – Aurora (6 setmanes)
Karol G – Mi ex tenía razón (5 setmanes)

Aspirants

Zara Larsson feat. David Guetta – On my love (5 setmanes)
Roger Padrós – El món (4 setmanes)
*NSYNC – Better place (3 setmanes)
Jason Derulo & Meghan Trainor – Hands on me (novetat)
Charli XCX & Sam Smith – In the city (novetat)
Jung Kook feat. Jack Harlow – 3D (novetat)
31 FAM & Mushkaa – Spavila (novetat)

La Llista Nº 559

#ArtistaCançóSet.Var.
01Kenya GraceStrangers5=
02Dua LipaDance the night21+1
03Miley CyrusUsed to be young8+1
04Mushkaa & JulietaNo m’estima +10-2
05Olivia RodrigoGet him back!5+2
06Tate McRaeGreedy2+17
07Olivia RodrigoVampire16-1
08Calvin Harris ft. Sam SmithDesire10=
09Selena GomezSingle soon7=
10Peggy Gou(It Goes Like) Nanana14-5
11Els Amics de les ArtsTothom es separa8+1
12Cassö feat. RayePrada4+1
13Bebe Rexha & David GuettaOne in a Million10-3
14Troye SivanRush13-3
15Mama DoushaRikiti2+13
16Jung Kook feat. LattoSeven13-2
17TwocolorsCynical9=
18SiaGimme Love5+4
19Sebastián Yatra & Manuel TurizoVagabundo17-3
20SexenniSupernova7=
21Joan DausàJo mai mai (10 anys)12-6
22CocoLlimona i sal6+3
23The TyetsCoti x Coti34-2
24Buhos feat. Juan MagánEl món de veritat16-5
25Ed SheeranAmerican Town2+6
26SexenniPer la borda21-2
27Mushkaa & RootsEl mambo15-1
28Troye SivanGot me started3+5
29Iñigo QuinteroSi no estás1🆕
30AitanaLas Babys19-1
31Stay Homas & The TyetsLa platja18-1
32Ana MenaMadrid City1🆕
33OneRepublicMirage2+4
34Figa FlawasXtraterrestres (na de na)1🆕
35Els Catarres feat. Stay Homas & ZooVull estar amb tu2+5
36Miley CyrusFlowers40=
37The TyetsOlívia27-3
38Figa FlawasMussegu30=
39Alfred GarciaEls teus ulls1🆕
40Calvin Harris ft. Ellie GouldingMiracle31-1

- Publicitat -

KM.0 publiquen «Les coses que som»

Foto: Pol Fuentes

KM.0 és un grup integrat per set músics d’arreu de Catalunya que es van anar sumant al projecte amb la idea de musicar un poema que va caure a les seves mans: ‘A tu’. Tot això passava just abans de la pandèmia, i durant aquest temps han fet que la seva música es vagi cuinant a foc lent, treballant i cuidant cada tema al detall. El passat 2022 van començar a rodar ja per tot el país!

La música que ofereix KM.0 és de collita pròpia, d’aquí el seu nom, destacant l’aparició de pinzellades d’electrònica en cadascun dels temes. El seu directe inunda els escenaris d’alegria i optimisme gràcies a la seva música festiva!

Després de presentar alguns avançaments com ‘Em quedo’, ‘Va canviant’ i ‘Part de mi’ -que han estat tot un èxit i ja estan sonant a les ràdios musicals catalanes- per fi arriba el seu esperat àlbum ‘Les coses que som’. Aquest disc és el resultat de treballar plegats durant un any replet d’experiències i coneixent-se com a equip musical i com a persones. ‘Les coses que som’ és haver trobat un punt musical en comú entre tots els membres del grup, on estan còmodes i satisfets amb el resultat.

Un nou àlbum de KM.0 que parla de les vides dels integrants, vivències i situacions reals que han viscut fins al dia d’avui, de la manera més orgànica i directa. Aquest disc també compta amb col·laboracions potents com la de la Gemma Humet, que ja va sortir a la llum en un dels avançaments. Ara, no et perdis la presentació del disc a La Nau de Barcelona el pròxim 9 de novembre!

- Publicitat -

Novetats de la setmana: Rolling Stones, blink-182, The Chainsmokers, Bombay Bicycle Club

Aquesta setmana d’octubre arriba l’esperat nou disc dels Rolling Stones «Hackney Diamonds», on col·laboren artistes de la talla de Lady Gaga, Stevie Wonder o Paul McCartney.

També arriba el retorn dels membres originals de blink-182 amb «One more time…». The Chainsmokers estrenen un disc amb 8 noves produccions, mentre que Bombay Bicycle Club editen «My big day» on col·laboren Damon Albarn i Holly Humberstone.

Entre la resta de novetats internacionals trobem:

Pentatonix – The greatest Christmas hits
Angelus Apatrida – Aftermath
Within Temptation – Bleed out
Cher – Christmas
Eli Paperboy Reed – Hits and misses
Parcels – Live Vol. 2

A casa nostra també han arribat els nous treballs de 31 FAM, Marta Shanti, Saüc en Flor, Montflorit amb un EP format per 5 cançons i sota el títol de «Decepció«. També ha arribat La Ludwig Band amb «Gràcies per venir» o els Km.0 amb «Les coses que som».





- Publicitat -

Marta Shanti ens mostra allà «On comença el camí»

Foto: Aitor Rodero

La cantautora Marta Shanti presenta el seu nou disc On comença el camí (2023, Cases de la Música); el primer disc de llarga durada de l’artista catalana, després de dos EPs, Ànima (2022) i Arrels (2021). De la mà de Cases de la Música, Shanti presenta 16 cançons produïdes per Jordi Díez, amb qui ja va produir Ànima i amb qui creen un binomi singular. “És un plaer treballar amb un productor i músic com el Jordi; m’entén a la perfecció quan li explico els sons que vull que vesteixin les meves cançons, amb colors, imatges i textures. Té una paciència infinita i un coneixement profund de la música i les seves dinàmiques”, explica l’artista.

On comença el camí comprèn 16 cançons que Marta Shanti ha composat al llarg de la seva trajectòria. Cançons dels inicis, cançons dels moments de canvi, cançons del present, cançons reivindicatives. Un compendi de gèneres musicals i universos que convergeixen en un sol camí: el de l’Artista, el de la Vida. “Tot caminant és com es dibuixa el camí. El títol és una declaració d’intencions: tinc clar que la música és el meu camí de vida; i és, també, la voluntat de retre homenatge a tots els estadis que transitem: vivim en un constant aprenentatge, i cada pas endavant és un inici, empès per totes les passes que ens han dut fins aquí, per totes les persones que han confiat en nosaltres i han cregut en el nostre potencial de transformar la realitat (o no), incloses, nosaltres mateixes”, explica Marta Shanti.

L’estil de l’artista és una barreja d’estils que va des del pop i rock clàssics, a fusions amb folk, soul, jazz i beats electrònics, en una experimentació musical lliure que Marta Shanti vertebra juntament amb Jordi Díez per crear un univers propi per a cada cançó. “Cada cançó és única; explica una història i necessita un ritme, una melodia i un estil concret i propi; no crec que sigui un disc que es pugui catalogar dins d’un sol gènere, i això m’agrada; és com jo, polièdric, polifacètic, camaleònic”, confessa la cantautora.
Al disc hi han participat, també, diversos músics: Dídac Santisteban, col·laborador habitual de Marta Shanti en el directe, ha gravat diverses veus a cançons com Casa. Moi Vázquez ha fet els arranjaments de guitarra a Ja no et vull i T’estimo; i Alberto González a l’acordió de peces com Dimonis! (Pandèmia) i Muntanya.

Amb més de 150 concerts realitzats, Marta Shanti continua els directes amb la gira de presentació d’On comença el camí, a duet i amb el nou format amb banda + dansa. Les properes dates són a Barcelona, a la mostra de música jove Desconnecta, el 21 d’octubre; a la taverna d’El Foment de Girona el 18 de novembre en format duet; al centre jove El Kaliu de Lliçà de Vall el 24 de novembre també a duet i el 25 de novembre a l’Aliança de Lliça d’Amunt, amb banda i artistes convidades.

- Publicitat -

Joan Dausà acomiadarà el 2023 amb una gira per Catalunya amb el seu piano

Dausà encara la recta final de la seva gira presentat una gira de Nadal i recuperant un dels seus formats més exitosos, el de piano i veu. Fa tres anys que el seu tradicional concert de Nadal es realitzava només a Barcelona.

Enguany Dausà encara una gira arreu del territori on repassarà el seu cançoner de la manera més íntima i despullada, i on cantarà nadales i altres singularitats en un dels formats que més èxit va donar-li a la seva primera etapa com a músic.

Després d’aquests concerts de Nadal, el 20 de gener, Dausà tancarà tres anys de gira al Palau Sant Jordi amb l’espectacle anomenat «La Gran Bogeria». En l’actualitat ja s’han venut més de 12.000 entrades. Dausà serà un dels pocs artistes que cantant en català aconsegueixin omplir un dels recintes més prestigiosos de casa nostra. Després d’aquest concert l’artista iniciarà un temps de descans per poder preparar noves cançons de cara al 2025.

Les entrades ja estan a la venda al web del músic.

DATES DE LA GIRA DE NADAL

ELS PINS DEL METGE, VILADA – 08.12.23
TEATRE AUDITORI, SALOU – 17.12.23
SANTA MARIA DEL MAR, BARCELONA – 20.12.23 (SOLD OUT)
SANTA MARIA DEL MAR, BARCELONA – 21.12.23
TEATRE BARTRINA, REUS – 28.12.23
TEATRE BARTRINA, REUS – 29.12.23
TEATRE PRINCIPAL SABADELL – 30.12.23
TEATRE MUNICIPAL EL JARDÍ, FIGUERES – 04.01.24

- Publicitat -

Yung Rajola estrena ‘Peter Pan’

Yung Rajola és un raper lleidatà veí de Barcelona que fa pop urbà sensible. Amb el seu primer disc, Cor trencat (2021), un treball conceptual que girava al voltant del desencís del jovent, ja va demostrar que tot i la seva edat, tenia més carrer -emocional- que la majoria d’artistes contemporanis. Ara, just després de publicar els avançaments «De flor en flor» i «Balada de les cites que no surten bé» -dues cançons que parlen de diferents classes de desamors-, llança «Peter Pan», que és el tercer avançament i la cançó que dona títol al seu segon disc, que veurà la llum el 27 d’octubre.

A «Peter Pan» Yung Rajola parla del desig inevitable de no fer-se gran. Rajola hi expressa un sentiment de rebuig a les feines de merda, als dolors físics, a Hisenda, a l’economia inestable… Qui vol créixer quan el futur és inevitablement precari? Escoltar «No vull fer-me gran, vull ser un infant, per sempre més, com Peter Pan, sempre volant per Neverland» provoca tendresa infinita i ganes de regalar-li abraçades reconfortants. Ja ho diu ell mateix: «Sóc de l’any 1994, ja quasi frego els 30. Sento que sóc un nen petit en el cos d’algú que ja comença a ser gran. Em costa fer-me a la idea que me n’he de fer gran».

A aquest single, que ha estat produït per Pep Saula (component del grup lleidatà Sexenni) s’acompanya d’un videoclip realitzat per Alex Alcalde on es veu (i es viu) una rutina anodina d’una persona adulta. D’ençà que es desperta fins que es queda adormida a un bar fent canyes. Va a treballar, a passejar, a comprar… però sempre amb cara de pomes agres. No té la vida que vol. I això el porta a acabar les jornades a un bar, sol, i amb la cervesa com la més fidel aliada.

Gràcies a cançons com les publicades i com les que estan a punt de veure la llum, Yung Rajola s’està transformant en un cronista cru i mordaç de la realitat de la gent jove que comença a no ser-ne, una generació fràgil que la societat hauria de cuidar amb cotonets.

- Publicitat -

MTV cancel·la la gala dels premis EMAs 2023

Els MTV Europe Music Awards han cancel·lat la gala que s’havia de celebrar a París el proper 5 de novembre a causa del conflicte entre Israel i Palestina. Així mateix, el fet que França hagi elevat fa uns dies el risc d’atemptat, després de l’assassinat d’un professor, també s’ha tingut en compte per decidir cancel·lar definitivament l’edició d’enguany.

En aquesta edició havien d’actuar entre altres David Guetta, Jung Kook o Ozuna. Entre les artistes amb més nominacions figuren Taylor Swift, Miley Cyrus o SZA.

Des de l’organització han emès un comunicat explicant que han decidit no seguir endavant per precaució cap als milers de treballadors, artistes i fans de tot el món que pensaven viatjar per la gala. Així mateix, creuen que no és el moment per una celebració com aquesta amb les vides que s’estan perdent en aquests moments. I acaben desitjant poder tornar el novembre de l’any vinent.

Els guanyadors de l’edició d’enguany rebran el seu premi, tot i no fer-se la gala.

- Publicitat -

Saüc en flor editen el seu tercer disc «Albor»

Albor és el tercer EP del grup Saüc en flor. Aquest treball, enregistrat a Cardamomo Studio, obre una nova etapa del grup. Una transformació cap a sons més elèctrics, sense perdre les arrels ni abandonar-se als tempos de la tecnologia.

Als nous temes miren al funk, el jazz i la psicodèlia abraçant la seva ànima més juganera i còsmica. Un punt foll que manté l’essència del folk d’autor que els ha caracteritzat. A Dimonis, el poeta Enric Casasses recita fragments recollits per Verdaguer durant els seus exorcismes.

El treball es presentarà en directe el 18 de novembre a Pineda de Mar. El coreògraf Quim Bigas ha ballat tot el disc sencer sota la mirada de la càmera d’Alicia Egorov. El videoclip d’Irresistible n’és una petita mostra. El vídeo s’estrenarà sencer en un acte especial aquest desembre.

- Publicitat -

31 FAM presenta el seu nou disc «X SI ENS VEIEM EN UNA ALTRA VIDA»

El grup de Sabadell, que ja va fer havia avançat tres temes del nou disc els passats mesos (Pacte de família, Al cantu i Septiembre), ara presenta un disc ple d’intensió i amb una àmplia varietat de gèneres, en que es permeten retre homenatge a Jarabe de Palo a «Et camelo si tu em mires». X SI ENS VEIEM EN UNA ALTRA VIDA tal com defensa el grup, «parlar sense filtres en aquest panorama cada vegada més censurat».

Amb aquest darrer treball, 31 Fam ha volgut explorar nous límits i buscar una marca molt més seva a través de les seves lletres i una producció molt diferent de la que s’havia vist fins ara. X SI ENS VEIEM EN UNA ALTRA VIDA sens dubte marcarà un abans i un desprès en la carrera dels 31 Fam.

L’àlbum compta amb diverses col·laboracions com la de Good Jan de la P.A.W.N. Gang – a Pacte de família- o també la de Mushka, amb qui col·laboren a Spavila. Es tracta d’un tema sentimental de reggaetón lent que està acompanyat d’un videoclip gravat juntament amb la cantant, disponible a Youtube.

La gira de presentació de X SI ENS VEIEM EN UNA ALTRA VIDA começarà el 25 de novembre al Sant Jordi Club, dins del marc del Cruïlla Tardor, en un concert pel que encara queden entrades.

 

- Publicitat -

Drake empata en números 1 amb Michael Jackson als Estats Units

Drake ha aconseguit aquesta setmana sumar un nou número 1 als Estats Units gràcies a ‘First person shooter‘, una de les cançons del disc «For all the dogs«.

La gràcia és que la lletra de la cançó és que en un moment diu «estic a una d’igualar a Michael«, fet que al final s’ha acabat produint. I és que tant un com l’altre sumen 13 números 1 amb els seus corresponents senzills.

Tot i aquestes espectaculars xifres, encara queda lluny dels 20 números 1 dels Beatles o dels 19 de Mariah Carey.

Per celebrar aquesta fita ha compartit una fotografia a Instagram on fa un muntatge amb una imatge de Michael Jackson, que vesteix una dessuadora de OVO, el segell de Drake.

Tot i els molts números 1 que suma Drake, la majoria d’ells no passen d’una sola setmana al primer lloc i ens hem de remuntar fins el 2018 amb ‘In my feelings’, per trobar una cançó que hagi resistit vàries setmanes a dalt de tot.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...