Sexenni & The Tyets fan un ‘Grup de pop’

Aquesta setmana arriba una de les col·laboracions més potents fins el moment que es convertirà en tot un èxit i sonarà a totes les emissores musicals catalanes: ‘Grup de Pop’, un tema on el grup revelació lleidatà Sexenni i el duet mataroní de moda, The Tyets, s’han ajuntat en una cançó que narra la història de tot jove que es vol dedicar a la música i acaba, per voluntat o sense tenir cap més remei, abocat a fer música pop. Barrejant un punt de vista autobiogràfic amb molt d’humor i ironia, els dos grups canten sobre formar una banda amb 15 anys, fer concerts sense que ningú t’escolti i, tot i això, seguir lluitant per fer música.

Aquest nou senzill compta amb la producció del Pep Saula (membre de Sexenni), on introdueix la barreja d’elements tradicionals de la música pop, sons electrònics, sintetitzadors, samples i auto-tune, portant així el so pop del grup lleidatà a un territori més urbà i modern. El videoclip està dirigit per l’Alba Muñoz, on els vuit membres dels dos grups aprenen a ser estrelles del pop, fent paròdia de la seva pròpia carrera.

- Publicitat -

Tot a punt pel Cruïlla Primavera 2024

Júlia i Pau Serrasolsas, Ginestà, en una imatge de promoció del disc - Foto: Eli Penya

Cruïlla Primavera, com cada any, portarà a diferents sales de Barcelona una cuidada selecció de concerts imprescindibles abans que la calor s’apoderi de la ciutat i arribi el moment de tornar a gaudir de les nits a l’aire lliure.

Obrirà foc el 14 de març Acid Arab un dels grups més innovadors de l’electrònica actual per la seva capacitat per incorporar i anticipar-se a diverses influències culturals dins la música de ball. Dope D.O.D el trio de rapers dels Països Baixos amb arrels africanes i angleses coneguts per les seves fortes línies vocals, els seus ritmes pesats i agressius i la seva particular mescla de hip hop clàssic amb l’electrònica, seran encarregats de tancar Cruïlla Primavera a finals d’abril.

Entre aquestes dues propostes actuaran 5 bandes que presentaran per primera vegada el seu nou disc al públic de Barcelona.

La banda transfeminista Roba Estesa, portarà el dia 21 de març a la Sala Apolo «De lo bo, lo millor» el disc que celebra, en forma de crònica, els 10 anys d’història del grup, ja al mes d’abril, concretament el dia 5, serà el torn dels argentins Peces Raros que al mes de gener van presentar el seu nou EP per fer més curta l’espera per la presentació del seu nou disc.

El mateix dia 5 d’abril, aquest cop a la sala Wolf, serà el torn de Carmen 113 que actualment estan de gira per presentar «Diva», el sisè treball del grup.

El dies 12 i 20 d’abril actuaran dues de les formacions catalanes que més estan donant de parlar aquest 2024: Ginestà, que presentarà a Barcelona el seu nou disc «Vida meva» un l’àlbum que segons Mondosonoro «destaca que Ginestà són una de les formacions en millor estat del panorama actual català i que ja estan preparats per actuar en recintes més grans a Catalunya i, per què no, començar a deixar empremta fora de terres catalanes», i Figa Flawas, que amb el seu nou disc «La Calçotada» ha tornat a posar de manifest l’excel·lent salut de l’escena urbana catalana.

- Publicitat -

Roba Estesa celebren 10 anys amb «De lo bo, lo millor»

Es compleixen deu anys des que Roba Estesa van publicar la primera maqueta sota aquest nom que tantes alegries i experiències les ha fet viure. Deu anys d’història, lluita, reivindicació i de superar adversitats en el món de la música essent una banda de dones i persones amb identitats dissidents. Quelcom que no és fàcil, encara avui dia.
Roba Estesa són el clar exemple del que és fer i tocar bona música, ho porten demostrant tots aquests anys sobre els escenaris i ho continuaran demostrant enguany amb De lo bo, lo millor, el seu quart disc.

De lo bo, lo millor és una crònica vibrant de la vida quotidiana. A través de la fusió sonora del pop amb diferents estils i referències, com a elements electrònics o música tradicional i popular, les Roba Estesa aborden temes com la crisi dels trenta, les relacions afectives queer i la precarietat laboral d’aquest món frenètic, que les obliga a trobar l’equilibri entre les seves vides i la passió per la música. Una proposta eclèctica i trepidant que demostra que Roba Estesa són moltes coses, i totes molt bones.

Deu anys, quatre discos, molts escenaris i mil històries que encara queden per cantar. Això és el que trobarem en aquest De lo bo, lo millor de Roba Estesa, que podrem gaudir als concerts de presentació a la Sala Apolo de Barcelona el 21 de març en el marc del Cruïlla Primavera i el 12 d’abril a La Mirona de Girona, en el marc del festival Strenes.

- Publicitat -

Classe B presenten el seu primer disc «Fa de mal dir»

Després de d’avançar 4 singles amb cançons com «Ranci del 1000» o «Que no t’ho expliquin» aquest dijous 29 de febrer Classe B presenten «Fa de mal dir», el seu primer EP d’estudi. Aquest primer treball està format per sis cançons per ballar amb sons actuals, que repassen un desamor terrenal i quotidià.

Son histories que s’enfoquen des del positivisme, la festa, i les ganes d’estar bé amb un mateix i amb la gent que ens envolta i ens estima. Cançons fetes com un pop en un garatge

La cançó «Poc se’n Parla», inclosa al nou EP, compta amb la col·laboració de Dan Peralbo, músic de Torelló i íntim amic de la banda. Aquesta unió crea una connexió única entre els dos projectes.

Les sis cançons que composen «Fa de mal dir» han estat creades combinant l’auto-producció a Pepita Studios i a l’estudi empordanès de CLASSE B. Compten amb la col·laboració de productors de renom com Hugsound, Sergi Bagó, i Jordi Bosch (Cardamomo Studios).

El disc el presentaran el 7 de març a l’Heliogàbal amb entrades exhaurides.

- Publicitat -

Maria Jaume i Julieta estrenen ‘Trista a Miami’

«Trista a Miami» és el darrer avançament del tercer àlbum de Maria Jaume, que publicarà el 15 de març, amb què s’endinsa en un territori pop cada vegada més electrònic i vibrant, seguint l’estela dels anteriors singles «Mala via», «Xin-xin i bye bye» o «Ressaca a sa platja». La cançó compta amb la participació de la cantant Julieta com a artista convidada.

El nou treball ha estat produït per Lluís Cabot (Da Souza) amb la col·laboració de Pau Riutort, mescles de Joan Borràs (Oques Grasses) i masterització de Victor Garcia.

La presentació oficial en viu tindrà lloc el 22 de març a l’Auditori de Girona. La gira seguirà el 10 d’abril a la sala Apolo [2] de Barcelona, mentre que el primer concert a Mallorca serà el 20 d’abril al Teatre Principal d’Inca, tots amb entrades ja a la venda. També ha confirmat la presència en esdeveniments com el Primavera Sound, el Festival Maig, el Mobofest o la festa d’aniversari del Vida Festival.

- Publicitat -

Charli XCX presenta el seu nou disc «BRAT»

El sisè disc de Charli XCX es dirà «BRAT» i arribarà aquest proper estiu. Així ho ha fet saber la cantant que ha confirmat que tindrà 15 cançons i que durarà 41 minuts i 21 segons.

L’artista ha presentat la portada del disc, que segons ha explicat és el seu preferit de tots els que ha editat, encara que sempre digui el mateix de tots ells. També ha renegat sobre el seu últim disc «Crash», ja que era massa comercial i pop.

De moment aquest dijous ja es podrà escoltar el senzill ‘Von Dutch.

- Publicitat -

Taylor Swift anuncia un segon concert a Madrid

Feia alguns dies que circulava el rumor que un possible canvi en el calendari de La Lliga podria propiciar un segon concert de Taylor Swift a l’estadi Santiago Bernabéu i avui la notícia s’ha fet oficial.

El 29 de maig hi haurà una nova oportunitat per veure a l’artista, després que les entrades del dia 30 volessin en molt poc temps.

Un número limitat de fans que es van registrar prèviament seran els escollits per poder comprar les entrades i a partir d’avui rebran informació al seu correu electrònic. En tan sols una hora s’han exhaurit totes les localitats.

L’artista segueix amb el seu «The Eras Tour» un show de més de tres hores i amb més d’una quarantena de cançons dividides en diferents actes.

- Publicitat -

Fila Indie – 3×21

TRACKLIST

SAINT MOTEL – MY TYPE
SCOUTING FOR GIRLS – THIS AIN’T A LOVE SONG
BLUR – COFFEE & TV
VANCE JOY – MESS IS MINE
KAISER CHIEFS – BEAUTIFUL GIRL
KINGS OF LEON – SUPERSOAKER
FOO FIGHTERS – THESE DAYS
THE SNUTS – MILLIONAIRES
TAMMANY HALL NYC – CINDY
OF MONSTERS AND MEN – KING AND LIONHEART
THE NATIONAL PARKS – I BETTER GO
VAMPIRE WEEKEND – CAPRICORN
THE MOSS – THE PLACE THAT MAKES ME HAPPY
VACATIONS – OVER YOU
PACIFIC AVENUE – STRAWBERRY DAYDREAM
DOMINIC FIKE – MAMA’S BOY
PHOEBE BRIDGERS – KYOTO

- Publicitat -

The Tyets, Mushkaa o La Pegatina a la segona edició del Ressons Penedès by Cruïlla

Després d’estrenar-se l’any passat amb una primera edició molt exitosa, Ressons Penedès, – una iniciativa impulsada per Cruïlla, amb el suport del Departament de Cultura (Generalitat) i el Consell Comarcal de l’Alt Penedès; en col·laboració amb D.O. Penedès, D.O. Cava, Penedès Turisme, la Diputació de Barcelona, i 18 municipis de l’Alt Penedès- celebrarà la segona edició els pròxims 3, 4 i 5 de maig.

El festival ha presentat avui una programació plena de música a diferents espais del Penedès com cellers, diversos pobles i també la capital, Vilafranca del Penedès, fusionant d’aquesta manera els grans protagonistes del territori: el vi i el cava amb la música.

En total seran 29 actuacions repartides en diversos escenaris del territori que tornarà a oferir tant concerts de gran format com propostes més intimistes.

Ressons Penedès 2024 es presenta amb la intenció renovada de fusionar els grans protagonistes de l’entorn Penedès en un esdeveniment únic, reunint de nou la cultura i l’enoturisme en un entorn geogràfic espectacular i acollint en un cap de setmana grans artistes del panorama musical català i estatal:

The Tyets, Mushkaa, La Pegatina, Ladilla Rusa, Azucarillo Kings, Chano Domínguez, Cris Juanico, Dani Nel·lo + Organ Trio, David Carabén, Dj Trapella, Ferran Palau, Gemma Humet, Joan Garriga i el Mariatxi Galàctic, Marala, Morochos, Sergi Carbonell, Caïm Riba, Carlota Flâneur, Cinta, Ian Sala, Les Salvatges, Marta Knight, OKDW, River Omelet, Sidral Brass Band, Sunday’s Ska Jazz i Vecinos.

Com l’any passat, els concerts seran l’excusa perfecta per gaudir del Penedès, en un festival que tindrà lloc amb concerts de carrer gratuïts a diferents espais com Avinyonet del Penedès, Castellví de la Marca, La Granada, Font-Rubí, Castellet i la Gornal, Gelida, Pontons, Mediona, Sant Cugat Sesgarrigues, Sant Sadurní d’Anoia, Santa Fe del Penedès, Vilafranca del Penedès, Santa Margarida i Els Monjos, Torrelavit o Torrelles de Foix.

De nou, el festival serà una molt bona oportunitat per visitar altres indrets del territori que també acolliran diversos escenaris del festival, com els cellers CAVES BLANCHER, FREIXENET, CASTELO PEDREGOSA i VILARNAU a Sant Sadurní d’Anoia, REXACH BAQUÉS a Guardiola de Font-Rubí, CAN RÀFOLS DELS CAUS a Avinyonet del Penedès, GIRÓ RIBOT a Santa Fe del Penedès, MONTRUBÍ a Font-Rubí, ORIOL ROSSELL a Sant Marçal – Castellet i la Gornal i SEGURA VIUDAS a Torrelavit. A més a més, el CAVA CENTRE de Sant Sadurní acollirà el concert inaugural amb Marala, el divendres 3.

Ressons Penedès by Cruïlla va néixer el 2023 amb la intenció de fusionar els grans protagonistes del territori: el vi i el cava amb la música, en un esdeveniment únic. La primera edició va convertir-se en el primer gran festival que inaugurava la temporada en una fusió de música i d’enoturisme: un cartell ambiciós a cellers i caves i espais patrimonials i naturals del Penedès.

- Publicitat -

Roger Padrós canta a l’amistat a ‘El lloc’

Foto: Ohiane Inchaustegui

Roger Padrós segueix presentant les noves cançons que formaran part del que serà el seu segon disc.

Un treball enfocat a portar la música de cantautor a un altre nivell. Parlant de temes importants en l’àmbit social i cultural però des d’unes cançons properes, fresques, amb diversitat d’estils.

Et fas gran i els amics volen, com tu. Busquen nous camins i noves aventures.
El dia a dia ens roba tota l’atenció i no ens deixa marge per aquelles llargues nits d’estiu on tot era possible.

Però tot i així, sempre hi ha un moment per retrobar-se. Per prendre alguna cosa i explicar-se la vida.

‘El lloc’ és un cant a l’amistat. La de tota la vida. Per la que sembla que no hagi passat el temps. És la família triada, que com aquest tema, et fa feliç i et convida a somriure.

- Publicitat -

«Tot està per fer» el nou àlbum de La Fúmiga

Enmig d’un panorama musical català on la música urbana amb bases electròniques té una gran popularitat i la música de banda perd força entre el públic més jove, La Fúmiga ressorgeix després de tres anys, amb un nou àlbum amb gèneres molt diversos com el pop, l’indie o inclús l’electrònica, però sense perdre la seva essència que tant els caracteritza. Amb el nom de «Tot està per fer», el grup valencià es retroba moltes emocions, des de l’eufòria fins a la nostàlgia.

D’entrada, el primer que ressalta i crida l’atenció en les cançons d’aquest nou àlbum és la gran quantitat de gèneres usats, però sempre amb la mateixa base que sempre els caracteritza. Un clar exemple podria ser, ‘Koales’ en què les trompetes fan que no deixin de perdre aquella essència que tant els caracteritza.

Pel que fa a les seves col·laboracions, la primera que trobem és a la cançó de ‘Covards’, amb un dels capdavanters del panorama musical català, The Tyets. Després dels seus dos grans èxits ‘Havia de passar’ i ‘Txarango al Canet Rock’, s’han tornat a superar amb un nou senzill. Mitjançant la barreja dels seus dos estils, els dos grups han pogut trobar la fórmula perfecta per crear el que serà un nou gran èxit al panorama musical català. Mesclant la base electrònica i les trompetes que tant caracteritzen el grup valencià, fa que es converteixi amb una de les cançons més enganxoses de l’àlbum.

La següent col·laboració que hi descobrim és amb el duet Ginestà, amb una cançó que porta el nom del mateix àlbum, ‘Tot està per fer’. Sense perdre les ganes de ballar que ens provoquen la majoria de les seves cançons, els grups han sabut mesclar perfectament la nostàlgia i l’eufòria en un sol tema.

La tercera que hi trobem és amb un altre dels grups revelació i popular del moment, els Figa Flawas, anomenada ‘Ja dormiré’. Mitjançant la gresca i energia del duet vallenc, el grup valencià ha fet que es converteixi també amb una de les més explosives i enganxoses del disc. Per tant, ens és inevitable pensar que aquest tema serà un dels més esperats pel públic en els seus pròxims concerts d’aquesta nova gira.

La quarta i última col·laboració d’aquest nou àlbum és amb una artista valenciana amb el nom de Naina, i s’anomena ‘Que tia!’. També podríem definir-la com una de les més marxoses del disc, a través de les trompetes que tant caracteritza el grup valencià. Cal dir a més que per aquells que l’hem escoltat fins al final, el grup i l’artista valencians ens guarden una petita sorpresa al final, que la fa diferent i curiosa de les altres cançons del treball.

Tot i que aquest nou àlbum destaca per ser marxós, i molt ballable pels seus oients, també ens han deixat alguna cançó, en què la podríem definir com a més emotiva o nostàlgica. Com per exemple ‘Tornar’, en què segurament la converteix en la cançó que als seus concerts ens farà encendre les llanternes dels mòbils i cantar-la abraçats d’aquella gent que més estimem.

Finalment, m’agradaria ressaltar una última cançó de l’àlbum, la de ‘Rècord Mundial’, una altra d’aquelles que ens fa emocionar, per la seva temàtica, la qual va dedicada a una supervivent d’accident aeri anomenada Vesna Vulovic.

En definitiva, amb el seu nou àlbum, La Fúmiga ens ha tornat a demostrar que continuen superant-se any rere any, tornant a ser un dels capdavanters del panorama musical català, perquè tal com ens diuen en aquest nou disc, encara tot està per fer.

- Publicitat -

El gran èxit de la 1a edició del festival Cruïlla Hivern

Pau Debón, cantant d'Antònia Font, ahir al Palau de la Música Catalana. Foto: Festival Cruïlla

El festival Cruïlla Hivern ha arrasat en la seva primera edició i ha fet sold out als 9 concerts que va haver-hi des del 17 de gener al 23 de febrer.

Els noms de gran ressò dels cantants catalans, espanyols i internacionals que oferia la cartellera van aconseguir més de 22.706 assistents.

El festival va iniciar-se amb Kruder & Dorfmeister a l’Apolo per celebrar el seu trentè aniversari. L’endemà Pol Batlle va dedicar el concert per finalitzar el seu projecte musical i amb convidats inesperats al Paral·lel 62. Cupido va cantar el dissabte a Razzmataz on el seu públic no podia parar de ballar.

Sidonie va actuar dos dies seguits a Razzmataz juntament amb Vecinos el dia 27 de gener i Dan Peralbo i el Comboi el dia 28.

El mes de febrer va ser molt intens amb l’obertura de Pau Vallvé i el seu final de gira i la consagració del cantant gallec Sen Senra.

El grup mallorquí Antònia Font també va tenir representació al festival cantant al Palau de la Música. El grup de murcià Viva Suecia va tenir l’oportunitat de fer el seu final de gira al Sant Jordi Club.

La setmana van tancar-la les bandes de Mujeres, Rombo i Los Blenders aconseguint un públic molt animat.

L’última setmana van actuar Sexy Zebras i Delaporte amb l’acompanyament de Los Eclipses, una festa electrònica que va tancar el festival.

Després d’aquesta primera edició i de l’èxit obtingut, el festival ja està preparant una segona edició pel Cruïlla Hivern 2025.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...