Els Amics de les Arts publiquen «Les paraules que triem no dir»

A les portes del seu vintè aniversari com a banda i ja totalment consolidats com una referència per la seva sòlida i impecable trajectòria, Els Amics de les Arts sorprenen amb un nou treball just un any després de la publicació del seu celebrat Allà on volia.

Les paraules que triem no dir és la peça que completa el puzle, la cara B d’un díptic amb què el grup es va proposar fer balanç a nivell vital. Fidels al seu propòsit de narrar el seu pas per la vida a cop de cançó, les set històries presents a Les paraules que triem no dir radiografien el grup des d’una perspectiva íntima i alhora contundent, que va del cant a l’amistat de «Sort que sou aquí» fins a la nostàlgia familiar d’ «Aquests dinars» passant per la delicadesa de «Dormir al teu costat».
Els personatges que inspiren les cançons dins Les paraules que triem no dir, callen més que parlen, però les seves veus ens identifiquen a tots i retraten de nou les nostres vides.

- Publicitat -

Raye es converteix en la gran triomfadora dels Brit Awards 2024

Foto: Henry Nicholls/ AFP

Aquest dissabte va tenir lloc a Londres la gala dels Premis Brit 2024, on Raye, la màxima guardonada, ha estat la principal protagonista de la gala.

Entre els premis aconseguits destaquen el de «artista de l’any» o «cançó de l’any» que ha sigut per ‘Escapism’.

Així i tot, també cal destacar altres guanyadors reconeguts en l’àmbit global com el de la Dua Lipa, Jungle o fins i tot Harry Styles.

La gala ens va deixar algunes actuacions musicals destacables, com les de Dua Lipa, Jungle, Tate McRae, Raye o Kylie Minogue.

GUANYADORS:

Millor artista del Any                                                                                               Arlo Parks
Central Cee
Dave
Dua Lipa
Fred again..
J Hus
Jessie Ware
Little Simz
Olivia Dean
Raye (GUANYADORA)

Grup de l’Any
Blur
Chase & Status
Headie One & K-Trap
Jungle (GUANYADOR)
Young Fathers

Àlbum de l’Any
Blur – The Ballad of Darren
J Hus – Beautiful and Brutal Yard
Little Simz – No Thank You
Raye – My 21st Century Blues (GUANYADORA)
Young Fathers – Heavy Heavy

Millor grup dance
Barry Can’t Swim
Becky Hill
Calvin Harris (GUANYADOR)
Fred again..
Romy

Cançó de l’Any
Calvin Harris and Ellie Goulding – Miracle
Cassö, Raye and D-Block Europe – Prada
Central Cee – Let Go
Dave & Central Cee – Sprinter
Dua Lipa – Dance The Night
Ed Sheeran – Eyes Closed
J Hus ft Drake – Who Told You
Kenya Grace – Strangers
Lewis Capaldi – Wish You The Best
PinkPantheress – Boy’s a Liar
Raye featuring 070 Shake – Escapism (GUANYADORA)
Rudimental, Charlotte Plank and Vibe Chemistry – Dancing Is Healing
Stormzy ft Debbie – Firebabe
Switch Disc and Ella Henderson – React
Venbee & Goddard – Messy In Heaven

Millor Artista Nou
Mahalia
Olivia Dean
PinkPantheress
Raye (GUANYADORA)
Yussef Dayes

Artista Internacional de l’Any
Asake
Burna Boy
Caroline Polachek
CMAT
Kylie Minogue
Lana Del Rey
Miley Cyrus
Olivia Rodrigo
SZA (GUANYADORA)
Taylor Swift

Millor grup de hip-hop/rap
CasisDead (GUANYADOR)
Central Cee
Dave
J Hus
Little Simz

Grup Internacional de l’Any
Blink-182
Boygenius (GUANYADOR)
Foo Fighters
Gabriels
Paramore

Millor Artista R&B
Cleo Sol
Jorja Smith
Mahalia
Raye (GUANYADORA)
SAULT

Millor Rock/Alternatiu
Blur
Bring Me The Horizon (GUANYADOR)
The Rolling Stones
Young Fathers
Yussef Dayes

Millor artista pop
Calvin Harris
Charli XCX
Dua Lipa (GUANYADORA)
Olivia Dean
Raye

Cançó Internacional de l’Any
Billie Eilish – What Was I Made For?
David Kushner – Daylight
Doja Cat – Paint The Town Red
Jazzy – Giving Me
Libianca – People
Meghan Trainor – Made You Look
Miley Cyrus – Flowers (GUANYADORA)
Noah Kahan – Stick Season
Oliver Tree & Robin Schulz – Miss You
Olivia Rodrigo – Vampire
Peggy Gou – (It Goes Like) Nanana
Rema – Calm Down
SZA – Kill Bill
Tate McRae – Greedy
Tyla – Water

Millor acte de rock alternatiu
Blur
Bring Me The Horizon (GUANYADOR)
The Rolling Stones
Young Fathers
Yussef Dayes

Millor Acte R&B
Cleo Sol
Jorja Smith
Mahalia
Raye (GUANYADORA)
Sault

- Publicitat -

Entrevista a Roba Estesa: «De lo bo, lo millor» són els grans èxits dels últims mesos

Roba Estesa celebren 10 anys de la seva maqueta i ho fan publicant «De lo bo, lo millor», que tot i el nom no és un discs de grans èxits, o sí, ja que segons ens expliquen són les millors cançons que han creat els darrers mesos i que han decidit incloure en aquest treball.

Un disc eclèctic amb presència d’electrònica com ja passa des del 2020, amb una mica de so urbà, però sense deixar de banda el seu característic so que els ha fet ser una de les bandes preferides de moltes persones.

Hem parlat de l’evolució de la indústria els darrers 10 anys, de com veuen el panorama musical, amb molt poca presència de bandes femenines, ara potser hi ha més solistes…

La presentació del disc serà el 21 de març a l’Apolo. Posteriorment també actuaran a Girona, entre altres llocs.

- Publicitat -

Garbage actuaran el 9 de juliol a Barcelona

Garbage anuncien un concert a la Sala Razzmatazz de Barcelona el proper 9 de juliol, com un dels concerts de presentació del seu últim disc «NO GODS NO MASTERS», editat el 2021.

El grup es troba preparant una reedició de «Bleed like me» per commemorar els seus 20 anys. Per altra banda també treballa en un nou disc.

Feia una vintena d’anys que el grup no actuava a una sala de la capital catalana, ja que les darreres visites havien estat en festivals, com el Cruïlla.

Les entrades es posaran a la venda el divendres 8 de març des de les 10 del matí a LiveNation.es, mentre que el dia 6 hi haurà prevenda pels clients del Banco Santander i el dia següent pels usuaris registrats a LiveNation.es. El preu de les entrades serà de 40 euros (+ despeses).

- Publicitat -

Primera Llista – 2 al 8 març

Foto: Eric Hart JR

No hi ha canvis al número 1 i Teddy Swims manté el lideratge amb ‘Lose control’ la seva carta de presentació a casa nostra.

Toca dir adéu després de 52 setmanes al ‘Coti x Coti’, dels Tyets!

Entren a la llista

La Fúmiga & The Tyets – Covards
Beyoncé – Texas Hold ‘Em

Surten de la llista

The Tyets – Coti x Coti (52 setmanes)
Els Catarres, Stay Homas i Zoo – Vull estar amb tu (20 setmanes)

Aspirants

Iglú – Tota la vida (6 setmanes)
Soolking & Gazo – Casanova (6 setmanes)
Suu – Últimamente (4 setmanes)
dani6ix & Izzkid – Enemics (4 setmanes)
Calvin Harris feat. Rag’n’Bone Man – Lovers In A Past Life (2 setmanes)
SZA – Saturn (novetat)
Disturbed – The sound of silence (Cyril remix) (novetat)
Sexenni & The Tyets – Grup de pop (novetat)
Karol G feat. Tiësto – Contigo (novetat)
Roger Padrós – El lloc (novetat)

La Llista Nº 578

#ArtistaCançóSet.Var.
01Teddy SwimsLose Control7=
02Benson BooneBeautiful Things4+6
03Noah KahanStick season8+1
04Jack HarlowLovin on me11-1
05The Weeknd ft. JENNIE & Lily-Rose DeppOne of the girls7-3
06La FúmigaTornar12=
07Tate McRaeGreedy21=
08Ariana GrandeYes, and?7-3
09Emilia & TINILa_Original.mp37+1
10OfenbachOverdrive14-1
11Dua LipaTraining Season2+12
12Paul RussellLil Boo Thang8+1
13CyrilStumblin’ In4+2
14Dua LipaHoudini16-2
15Marshmello feat. P!nk & StingDreaming17-4
16Kygo feat. Ava MaxWhatever5+1
17Figa Flawas4 KISSUS6+2
18JulietaLokura11-4
19Lost Frequencies feat. BastilleHead Down9+2
20Alfred GarciaEls teus ulls20-4
21NebulossaZorra3+6
22The TyetsTornem a casa15-4
23Sofia CollHere to stay4+5
24Edu EsteveMASSSTIMAS6+1
25Stay HomasXinu Xano16-5
2631 FAMA la meva vera14-4
27David Guetta feat. Kim PetrasWhen We Were Young16-1
28Sia & Kylie MinogueDance alone2+5
29TriquellPLÀSTIC6+2
30Roger PadrósEl temps10-6
31GinestàLa meva sort2+5
32MahmoodTuta Gold2+6
33Kenya GraceStrangers24-2
34Olivia RodrigoVampire35-2
35Àlex PérezSeguirem cantant5=
36Els Amics de les ArtsLes paraules que triem no dir3+1
37BeyoncéTexas Hold’Em1🆕
38Dua LipaDance the night40-4
39Júlia Blum & Mama DoushaNo vull i vull (remix)2+1
40La Fúmiga & The TyetsCovards1🆕

- Publicitat -

Kaiser Chiefs ens fan vibrar amb «Easy Eighth Album»

Feia 5 anys que Kaiser Chiefs no publicaven disc i la veritat és que se’ls ha trobat a faltar. Aquest divendres finalment ha arribat «Easy Eight Album» un treball que enganxa des del primer fins el darrer tema i que em retorna als anys on els vaig descobrir, amb els seus brutals riffs i amb les tornades ben fàcils de cantar.

El grup ha creat un disc molt cohesionat que enganxa i on es nota que s’ho han passat bé fent-lo. La banda explica que tot el món els hi diu com de difícil es el segon disc, ells ho van superar amb el seu brutal «Yours Truly, Angry Mob». Afegeixen que sempre els hi han fascinat els grups que se’ls va permetre arribar fins el vuitè disc, exemples com els de Pink Floyd o R.E.M.

El resultat és una col·lecció de cançons que es mouen entre el rock, l’electrònica, el dance o el pop. El disc compta amb les col·laboracions de Nile Rodgers o de Amir Amor, que saben aportar-li el seu talent i que queda palès durant tot el treball.

Kaiser Chiefs ha explicat que una gran influència pel disc han estat els Duran Duran, i és que van estar-se escoltant moltes cançons del grup mentre estaven creant el disc, fet que es pot comprovar en la sonoritat del treball molt dels anys vuitanta.

La cançó que obre el disc ‘Feeling alright’ és una autèntica meravella, la cançó ideal per gaudir en directe a un concert o a una nit desenfrenada a la discoteca. És la carta d’obertura ideal d’un treball que no es fa gens carregós en els 30 minuts que dura, que et deixa una sensació de en vull més. Per sort la banda té 7 discs més per tornar a recuperar quan et quedes amb ganes de més.

Les cançons que m’han enganxat més, a part de la mencionada, han estat ‘Reasons to Stay Alive’, on el potent baix de Simon Rix hi té molt a veure i on s’apropa al territori del mític ‘Personal Jesus’ de Depeche Mode. També m’ha agradat ‘Burning in flames’ per la seva èpica, sona a himne i ja la veus recordant-la amb el pas dels anys. Evidentment no m’oblido de ‘Jealousy’ la més popera del treball, la més comercial i divertida, un petit homenatge a Beautiful South.

No podem deixar de parlar de la picada d’ullet a Noel Gallagher a ‘Noel Groove’, amb un so molt de l’estil de l’excomponent d’Oasis.

Un molt bon disc i té molt de mèrit en un grup que sembla que ja tingui tots els seus grans èxits creats, però que continua demostrant que té molt a dir. I ja diuen que no pensen pas parar, que ja toca anar pel novè!

- Publicitat -

Txenia estrena el seu himne pel 8M ‘Àngel’

‘Àngel’ és el quart avançament de Paradigma, el nou àlbum de la Txenia. Després de l’èxit aclaparador dels primers singles, que sonen diàriament a diversos emissores musicals de Catalunya, Txenia torna ara més forta que mai amb ‘Àngel’.

Una cançó que es publica l’1 de març a totes les plataformes digitals i que pretén transcendir com un autèntic himne feminista, un crit valent i alliberador. Una oda a la força col·lectiva i a la sororitat entre dones. «Àngel» emergeix com un himne del 8M, el Dia Internacional de la Dona.

El single està produit per Sergi Perez Berk (OBK, La Unión, Berk & The Virtual Band) i publicat sota el segell Crea Music. El nou projecte de la Txenia ha arribat amb força per revolucionar la indústria catalana actual, aportant un so nou, trencador i fresc.

- Publicitat -

Afinant l’oïda: Guillem Gisbert, La Sra. Tomasa i Humbe

Guillem Gisbert
Guillem Gisbert

Bon dia a tothom 🙂 Ja estem a març de cop i volta!! Fort. I fort també que ja porto 50 setmanes fent això, i em segueix agradant. Espero que a vosaltres també. Accepto bizums.

 

Novetats:

  • Anem, obviament, a l’esdeveniment de l’any: el disc de Guillem GisbertBalla la masurca!, ja està disponible. Sóc possiblement la persona menys objectiva del món amb aquest home, faci el que faci m’encantarà. I així ha sigut. Amb aquest disc en solitari, es continua afirmant com un dels millors lletristes i cantautors de Catalunya, sinó el millor. Ningú explica històries amb melodies com ell. Podria ser un nou disc de Manel perfectament, tipic disc que millora cada vegada que l’escoltes, i cada vegada que prens atenció a la lletra i als ritmes.Us juro que he plorat a l’escoltar el blues de “Les aventures del general Lluna”, produïda per La Ludwig Band. També m’ha encantat “Miracle a les Planes” i la seva orquestra. Potser, les meves dues preferides de lo nou. Per posar-li un però, realment hauria agraït que fossin una miqueta més curtes. De veritat, com farà per aprendre’s totes les lletres??? Ho veurem a l’Apolo.

 

  • Seguim! “stayinit” és la nova cançó de Fred again… on col·labora amb Lil Yachty i Overmono per crear un altre èxit. Molt fan de la nova etapa del DJ britànic de remesclar artistes de hip-hop, com ja havíem vist a “leavemealone”. El vídeo m’ha donat massa ganes d’anar de festa.

 

  • Tommy Newport està en el seu peak. No para de treure temazos. “Sweet Dream” és l’última cançó que ens ha compartit, i m’ha encantat. Aquest és 100% el seu any, de veritat, l’heu d’escoltar, perquè us agradarà!!

 

  • Smino is back, amb el single “mister misfit but aint missed a fit in months”. Per començar, ultra fan del títol. També del seu flow. Amb sort, a partir d’aqui anirà publicant més cançons aquests mesos. I si és del nivell de Luv 4 Rent, estarem contents.

 

  • Ja està fora l’EP de La Sra. Tomasa ¡SUENA!. Com havien promès, és un retorn a les arrels de l’inici del projecte, amb més presència de salsa i drum and bass. Tornen com sempre a combinar els millors ritmes llatins amb la música electrònica, transmetent una vitalitat i alegria increïble. A veure que més ens tenen preparat de cara al setembre! De les noves, m’ha encantat “I’m Alive” amb Masta Quba, A.C.O. i Cirujano Resendez.

A més a més, durant la setmana vam poder escoltar “De paso”, una col·laboració de la Tomasa en forma de bolero, dins de CAPRICHOS, el nou disc del raper J Dose.

 

  • Matt Champion… quin descobriment. L’ex-Brockhampton ha publicat “Slug”, el seu segon single després de “Aphid” amb Dijon. Si la primera ja em va semblar única i original, aquesta ho és encara més. Divertida i per ballar. Quines ganes de descobrir el disc sencer.

 

  • Los Chikos del Maiz ha anunciat que deixa els escenaris, de moment de manera indefinida. Possiblement tanquen el xiringuito per sempre. I marxen amb una gira en la qual s’acomiadaran dels escenaris i passaran, com ha de ser, per Barcelona. A més, ho faran amb música nova, com “Vicente Barrera (fascista de primera)” cançó dedicada al vicepresident de valència, conseller de cultura, feixista i extorero. Amb “La Siembra” no em van convèncer, però això és un hitazo. A més, amb sample de Nas i el seu “Life is a Bitch”. Tocarà despedir-se d’una banda, per mi, històrica.

 

  • Aquesta setmana he descobert a l’artista mexicà REM, que ha publicat un nou single anomenat “Humbe”. És una espècie de mescla entre Omar Apollo i Sen Senra, és a dir, R&B xulo. La cançó formarà part del seu proper disc, que podrem escoltar al llarg d’aquest any. Mireu el vídeo per captar millor les vibes de l’artista.

 

  • Habla de Mí en Presente segueix presentant el seu proper disc, aquest cop amb “Cada vegada” el seu nou senzill on col·laboren amb Vernat, que es va poder escoltar ahir per primer cop en directe en la seva gira per bodegues, i que ja està disponible. Un altre cop sóc bastant imparcial, però trobo que han fet un upgrade quant a qualitat en la producció i en les interpretacions que pinta molt bé.

 

  • Del nou disc de ScHoolboy QBLUE LIPS m’he guardat “THank god 4 me”, a part del primer single  ​“Yeern 101” que ja vaig recomanar per aquí. Tot l’àlbum val la pena si estàs molt in de hip-hop experimental (i dur!). Producció i raps molt top.

 

  • De l’Erasmus que vaig fer a Roma, m’enduc a AINÉ, un artista d’indie i R&B italià que vaig descobrir en un directe a la àadio i que fa temes com el seu nou avançament, “Scappare – Guigno”. Una cançó que formarà part del seu nou disc. Si us mola el rollete soul, no us el perdeu. Instrumentalment em sembla boníssima: elegant i hipnòtica.

 


 

Recomanacions:

  • Aquesta setmana m’he viciat molt fort un altre cop a ODDLIQUOR, pensant ja en el seu concert a Barcelona el 26 d’abril a la sala nau. No us descobreixo res però volia deixar per aquí “Pisando Charcos”, una de les seves millors cançons (juntament amb altres com “CURSIII”, “Hermanita”, o “elpulsomevasuperrápido”). Si esteu sensibles, passeu pàgina.

 


 

Per cert, Twenty One Pilots ha tornat, amb una cançó….. fluixa. Quina pena. També podeu escoltar els nous discos de Besmaya o Jacob Collier, o els senzills de Ghouljaboy o Maria Escarmiento, entre d’altres.

Fins a la setmana que ve 🙂

- Publicitat -

Twenty One Pilots tornen amb ‘Overcompensate’

Twenty One Pilots tornen el proper 17 de maig amb un disc que es dirà «Clancy» i del qual aquest mateix divendres se n’ha estrenat el senzill ‘Overcompensate‘.

L’anunci del nou treball arriba després d’una misteriosa campanya que la banda ha fet amb alguns pòsters amb el seu nou logotip, que ha aparegut en ciutats com Barcelona o Londres. També alguns fans han rebut algunes cartes…

Tracklist

1. ‘Overcompensate’
2. ‘Next Semester’
3. ‘Midwest Indigo’
4. ‘Routines In The Night’
5. ‘Backslide’
6. ‘Vignette’
7. ‘The Craving (Jenna’s Version)’
8. ‘Lavish’
9. ‘Navigating’
10. ‘Snap Back’
11. ‘Oldies Station’
12. ‘At the Risk Of Feeling Dumb’
13. ‘Paladin Strait’

- Publicitat -

Miley Cyrus estrena ‘Doctor (Work It Out)’ al costat de Pharrell Williams

Miley Cyrus comença el mes de març amb una nova cançó, tot i que això de nova s’hauria d’agafar amb pinces, ja que ‘Doctor (Work It Out)‘ es va fer el 2013 i havia de formar part del disc «Bangerz», tot i que finalment se la va descartar.

Fa unes setmanes, Pharrell Williams la va va interpretar durant la desfilada de Louis Vuitton a París, i després de tots els comentaris que van arribar la diva ha decidit que ja tocava que veiés la llum.

El 2023 va ser molt bo per la Miley que va situar ‘Flowers’ com la cançó número 1 a tot el món.

- Publicitat -

Novetats de la setmana: Guillem Gisbert, Roba Estesa, Kaiser Chiefs, Liam Gallagher

El mes de març comença amb el disc en solitari de Guillem Gisbert, l’esperat «Balla la masurca!» ja és una realitat. També ho és «De lo bo, lo millor» el disc on Roba Estesa celebren 10 anys. La setmana també ens ha deixat el primer treball dels Classe B o nous treballs de Mourn i la Sra Tomasa.

Fora de casa nostra ens arriben bones propostes com les de Kaiser Chiefs o Liam Gallagher amb John Squire, així com el setè disc dels Everything Everything o un EP de Inna.








- Publicitat -

Vienna ens parla de les absències a ‘Cançó de partida’

Després de l’èxit rotund d’aquest disc, el grup presentava ‘Eixir d’aquí’, una invitació a viure la vida, on comptaven també amb la col·laboració del grup valencià Auxili i, d’aquesta manera, convertien aquest senzill en una mescla perfecta de ritmes llatins, pop, indie i reggae.

Ara, la banda alacantina torna amb més força que mai i amb moltes propostes per descobrir-nos; sempre conservant la seva essència pop, i aportant un toc més alternatiu en aquesta cançó, Vienna presenta ‘Cançó de partida’. Un tema que parla de les absències físiques i mentals, i et transporta a un espai íntim que va creixent a poc a poc per explotar en una tornada final que allibera, per fi, la tensió de la lletra i la melodia.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...