31 FAM, Julieta, Iglú o Vicco al White Summer 2024

El Grup Clipper’s ha desvetllat avui els primers artistes confirmats que participaran a la dotzena edició de White Summer, l’esdeveniment que, durant l’agost de 2024, inundarà la Costa Brava amb cultura, música, gastronomia i moda.

Aquest festival, que ha estat un referent durant més d’una dècada, presenta una programació diversa i eclèctica a Palamós, oferint propostes artístiques per a tots els gustos. Els visitants podran explorar de nou una àmplia gamma d’activitats interactives, espectacles en directe, tallers creatius i exhibicions artístiques que s’estenen per tot el recinte del festival. Un espectacle que convida a gaudir de l’energia contagiosa de White Summer amb activitats per a totes les edats, generacions i tipus de famílies, en un ambient màgic i acollidor.

El pròxim 4 d’agost, l’artista darrere de l’èxit supervendes «Nochentera», Vicco, actuarà a l’escenari principal de White Summer. Per part seva, la cantant, compositora i lletrista de l’Empordà, Genna, presentarà un nou EP a l’escenari village.

L’endemà, el 5 d’agost, la banda tribut ROX7 Experience, recrearà a l’escenari principal de White Summer, els concerts originals de Roxette, transportant al públic a un temps i una època mítica a través de cançons tan llegendàries com «It must have been love», entre altres. I, a l’escenari village, Arte Final presentarà l’EP Confesiones.

El 6 d’agost, el productor, compositor i intèrpret de la Corunya, Carlos Ares presentarà el seu primer disc Peregrino a l’escenari principal de White Summer, un projecte alternatiu amb el qual ha bolcat més d’una dècada de trajectòria musical. Addicionalment, el grup barceloní Iglú, presentarà el tercer àlbum d’estudi de la banda a l’escenari village.

Un any més, no pot faltar la màgia a White Summer, per això el pròxim 7 d’agost el Mag Lari presentarà a l’escenari principal del festival l’espectacle Strafalari, amb el que promet grans il·lusions i participació del públic, reflectint un característic estil humorístic i extravagant. A més, el cantant, compositor i productor estatunidenc Morris Madrone portarà a l’escenari del village un so retro-pop-rock.

Després de l’èxit que van tenir a la passada edició, el grup electro-pop Ladilla Russa, considerat com un dels grups humorístics de referència del país, actuaran el 8 d’agost a l’escenari principal de White Summer. Abans, el duo barceloní que navega entre la música i la performance Killin Cactuz presentaran a l’escenari del village l’EP Beats, Boys & Kitties.

El 9 d’agost la intèrpret, compositora i productora Julieta portarà a l’escenari principal de White Summer l’espectacle Tu Juru La Ju Tour després d’haver-se consagrat com un dels màxims referents de la nova escena pop catalana. A més, Ven’nus presentarà Post-Mullet a l’escenari village.

L’endemà, 10 d’agost, els herois indie de South-Yorkshire, The Reytons, arribaran a White Summer per presentar l’àlbum Ballad Of A Bystander a l’escenari principal. Addicionalment, la banda de rock alternatiu de Barcelona Speaker Cabinets presentarà l’àlbum Tales From New Babel a l’escenari village.

L’11 d’agost, els sis integrants de 31 FAM, demostraran a l’escenari principal de White Summer perquè s’han convertit en un referent de la música urbana del país. A més, directes des de la costa del Baix Empordà, Classe B ens oferiran una «versió costa-bravera de la vida» a l’escenari del village.

Així mateix, el grup de tribut a l’Oreja de Van Gogh, La Reina del Pop portarà al públic de l’escenari principal el 12 d’agost a reviure les melodies que ens han acompanyat tants anys d’aquest grup mític i encara actual del pop en espanyol. D’altra banda, la jove promesa, Gon Abril, interpretarà, acompanyat d’una guitarra, algunes cançons a l’escenari del village.

Continuant amb el cartell, el 13 d’agost, la banda anglesa The K’S esvalotarà l’escenari principal del festival amb un vibrant directe i el quintet Roller Disco Combo combinaran melodia i harmonia vocal amb contundència rítmica a l’escenari village.

El 14 d’agost, la cantant i compositora Carmesí sorprendrà el públic de l’escenari principal de White Summer amb un directe en format trio que té l’objectiu d’afegir a l’emoció de les cançons el caràcter pròxim i fins a còmic de l’artista. A més, l’artista francoespanyol Moissac presentarà la nova música en la que actualment està treballant a l’escenari village.

I, el 15 d’agost, com és tradició a White Summer, podrem gaudir d’una de les festes més desitjades i esperades del moment. La Holi Party de White Summer serà un espectacle ple de música i color amb Dj’s, animacions i llançament de pols Holi de colors organitzats al ritme de la música. A més, el grup barceloní Krögers, presentaran un primer treball en català titulat Una discussió Entranyable a l’escenari village.

D’aquesta manera, White Summer tornarà a oferir a Palamós aquest estiu un paradís de creativitat, música en directe, gastronomia i moda durant el mes d’agost, convertint-se en un lloc on la imaginació cobra vida i on es fusionen diverses formes d’expressió artística.

Les entrades per als primers dies i artistes confirmats de White Summer, ja estan disponibles al web del festival.

- Publicitat -

Siderland presenten el nou senzill ‘No m’importa’

Siderland presenta «No m’importa», el seu nou senzill avançament del que serà el seu nou disc.

Una cançó que parla dels haters i de la voluntat de continuar fent música malgrat les crítiques. En definitiva, una crida a no arronsar-se davant dels insults a la xarxa.

El grup torna a les sonoritats més pop en un tema lluminós que, malgrat la contundència del missatge, també és una celebració de l’alegria i l’arribada del bon temps.

- Publicitat -

Lluís Gavaldà i Joan Pau Chaves estrenen ‘Dona’m gent’

Dos mesos mes tard de l’estrena discogràfica de Lluís Gavaldà i Joan Pau Chaves, aquest duet publiquen el seu segon senzill Dóna’m gent. Es tracta d’una cançó composada per en Lluís d’aires dylanians que reivindica la gent anònima que sense fer escarafalls lluita de manera constant per qüestionar el món que ens envolta. Amb Dóna’m gent, Lluís i Joan Pau Chaves aposten per un cant col·lectiu i militant tenyit d’inconformisme que traspua un optimisme adult i crític amb el sistema.

Aquesta segona cançó ve acompanyada per un clip rodat a Montblanc dirigit per l’Aleix Costa, que vol ser un homenatge als músics de carrer. Tant aquesta cançó com el primer senzill Meva formaran part de l’espectacle «Sona la cançó», que tombarà tot aquest 2024 arreu del territori, després de trenta concerts durant el 2022 i el 2023 i una vintena llarga més enguany que, a dia d’avui, han exhaurit les localitats de tots i cadascun dels concerts.

«Sona la cançó» és un concert amb un fil argumental basat en el llibre del Lluís del mateix títol, que traça i ressegueix de manera lúdica i apassionada el fill invisible que lliga les peces més conegudes d’Els Pets amb les cançons que les van inspirar.

PRIMERS CONCERTS 2024

20 abril- Ateneu Banyoles
17 maig- La Bisbal d’Empordà
18 maig- Cava Llopart
26 maig- Tortosa
12 juliol- Vilafant
17 d’agost- Sorpe (Pallars)
18 d’agost- Barbens
22 d’agost- Vilaseca
30 d’agost- Mataró

- Publicitat -

Travis presentaran el seu nou disc el 28 d’agost a Barcelona

Travis, la banda escocesa de rock alternatiu, multiplatí i guanyadora de diversos premis BRIT, torna aquest 2024 amb un concert el 28 d’agost a la sala Razzmatazz de Barcelona, on presentaran el seu disc «L.A Times«, que es publicarà el 12 de juliol.

Les entrades es posaran a la venda aquest divendres 19 d’abril a les 10:00h a través de doctormusic.com i entrades.com. El preu serà de 38 Euros (despeses de distribució no incloses).

- Publicitat -

Els Amics de les Arts com a casa, a Girona

Els Amics de les Arts, a l'inici del concert al Teatre Municipal de Girona / Foto: Àlex Mata

Els Amics de les Arts van omplir a vessar el Teatre Municipal de Girona, en la seva presentació al Festival Strenes. De fet, no un, sinó dos cops. Doblet pel grup que presentava el seu nou disc d’estudi «Les paraules que triem no dir» (Pistatxo Records, 2024) en un escenari que per ells és com casa: «Girona, estem molt contents, això ja és gairebé casa nostra!», va exclamar Joan Enric Barceló al principi del concert. «No patiu, que farem cançons del nou disc però també clàssics de sempre».

I la gràcia a més és que aquella nit precisament repetien dos cops al mateix escenari. Dues cites amb hores diferents que encetaven la gira del nou disc, però que realment «aquest és el primer concert i l’estrena de la gira, els que vindran després ja seran els segons!», van voler dir en to de gràcia el grup.

La nit va ser una festa constant tot i que la primera part de la cita va ser la més calmada i nostàlgica de totes. Per molts, sigui per a bé sigui malament, les lletres dels Amics tenen la màgica capacitat d’emocionar, i aquella nit ja de primavera era ideal. ‘Ciència-Ficció’, ‘No ho entens’, ‘Reykjavík’, ‘Et vaig dir’, ‘Tots els homes d’Escòcia’ o ‘Louisiana o els camps de cotó’ van ser algunes que es van deixar escoltar al concert.

I la festa seguia amb ‘El seu gran hit’, ‘Tothom es separa’ i ‘4-3-3’. Un seguit de cançons que van ser capaces de fer aixecar el públic de les seves butaques per capgirar la platea en una pista de ball.

En definitiva, familiaritat, una més que excel·lent sintonia dalt de l’escenari, tendresa, i molta emoció. Va ser un directe impecable, tret d’algun error amb la melodia que els acompanyava i que Dani Alegret va saber solucionar al peu de la lletra. Els Amics de les Arts van saber capgirar Girona d’aquella manera que pocs saben fer i molts saben gaudir, tot i ser comprensius, alegres, festius, i tenir ganes de jugar-s’ho tot a una (o a dues, pel doblet de la nit) i a voler jugar amb elefants imaginaris per crear ratllades o expectatives. Però bé, tot el que va passar allà dins s’hi va quedar per recordar, més enllà d’algunes paraules que al final van triar no dir.

- Publicitat -

La festa familiar de Ginestà triomfa a Barcelona

Ginestà van presentar aquest divendres el seu nou disc «VIDA MEVA» a la sala Paral·lel 62, que presentava un aspecte d’allò més bo, amb tota la platea plena de gent celebrant la vida i la música en directe.

Els germans Serrasolsas han aconseguit captivar un cop més al seu públic, amb un disc en el qual han fet un canvi de rumb, amb un so més electrònic en algunes cançons, però sempre amb el seu segell personal i amb unes lletres que emocionen a qualsevol.

La nit va ser una muntanya russa d’emocions, des dels moments més festius, passant pels més acústics, en els quals el grup brilla molt més.

Ginestà va emocionar-nos amb temes com ‘Mama’ en companyia de la seva germana Maio i l’aparició de la seva mare, que es va fondre en una sentida abraçada grupal que va posar-nos la pell de gallina. També va ser especialment reeixida el moment de ‘Júlia’ amb les boniques paraules d’en Pau cap a la seva germana.

El fet de fer un concert en sala va permetre escoltar temes que potser en altres recintes no podran sonar i va ser un luxe poder tornar-nos a capbussar amb himnes com ‘Estimar-te com la terra’ o ‘Ulls d’avellana’. Tampoc va faltar-hi ‘L’Eva i la Jana’, amb la seva coreografia imprescindible.

A part de l’aparició de la Maio, la resta de col·laboracions de «VIDA MEVA» també van fer acte de presència al concert, així vam poder gaudir de ‘Sota el focus’, amb en Triquell; ‘Un piset amb tu’, amb Álvaro Surma de Niña Polaca; i ‘Els ocells’ amb la Maria Hein.

Tot i alguns problemes de so a l’inici del concert, l’espectacle va continuar amb total normalitat i es va cantar, ballar i gaudir en cadascuna de les cançons del grup. Amb reivindicacions, amb passejada d’en Pau per sobre el públic i amb aquesta germanor i abraçada familiar que serveix per definir a la perfecció la seva música.

Us deixem amb un recull d’alguns moments del concert:

- Publicitat -

Primera Llista – 13 al 19 abril

Poc els hi ha durat l’alegria a Emilia i Tini que perden el lideratge de la mà d’Ariana Grande que es fa amb el número 1 gràcies a ‘We can’t be friends (wait for your love)’.

Entren a la llista

Hozier – Too sweet
Imagine Dragons – Eyes closed
Buhos & Mar Lucas – Today is the day

Surten de la llista

Sofia Coll – Here to stay (9 setmanes)
Stay Homas – Xinu Xano (21 setmanes)
La Fúmiga – Tornar (17 setmanes)

Aspirants

Justin Timberlake – No angels (4 setmanes)
Ava Max – My oh my (2 setmanes)
David Guetta feat. OneRepublic – I don’t wanna wait (novetat)
Dua Lipa – Illusion (novetat)
Artemas – i like the way you kiss me (novetat)

La Llista Nº 584

#ArtistaCançóSet.Var.
01Ariana GrandeWe can’t be friends (wait for your love)4+8
02BeyoncéTexas Hold’Em7=
03Benson BooneBeautiful Things10=
04Figa Flawas4 KISSUS12+1
05Dua LipaTraining Season8-1
06Kygo feat. Ava MaxWhatever11=
07Emilia & TINILa_Original.mp313-6
08Disturbed feat. CyrilThe Sound of Silence6+5
09Teddy SwimsLose Control17-2
10La Fúmiga & The TyetsCovards7+1
11CyrilStumblin’ In10-3
12DjoEnd of beginning2+12
13Tate McRaeGreedy27-1
14GinestàLa meva sort8+1
15MahmoodTuta Gold8+1
16Noah KahanStick season14-6
17Sexenni & The TyetsGrup de Pop5+2
18SZASaturn6-4
19Belén Aguilera & JulietaThelma & Louise4+4
20Mushkaa & Bad GyalSexeSexy2+10
21Ariana GrandeYes, and?13-3
22Oques GrassesCom està el pati2+9
23Calvin Harris & Rag’n’Bone ManLovers in a Past Life5-1
24Pharrell Williams & Miley CyrusDoctor (Work it out)5+2
25Dua LipaHoudini22-4
26Olivia RodrigoObsessed2+7
27Sopa de Cabra & TriquellQue et vagi bé5+1
28Shakira & Cardi BPuntería2+6
29Els Amics de les ArtsLes paraules que triem no dir9-4
30OfenbachOverdrive20-10
31Lost Frequencies feat. BastilleHead Down15-14
32Alfred GarciaEls teus ulls26=
33Sia & Kylie MinogueDance alone8-6
34NebulossaZorra9-5
35Nil MolinerAra3+3
36Galantis feat. David Guetta & 5 Seconds of SummerLighter4+1
37HozierToo Sweet1🆕
38Marshmello feat. P!nk & StingDreaming23-3
39Imagine DragonsEyes Closed1🆕
40Buhos & Mar LucasToday is the day1🆕

- Publicitat -

Llum estrena ‘A galope’

L’ex-concursant del programa de TV3 Eufòria, la Llum, ha estrenat la cançó ‘A galope’. Amb la seva veu s’obrirà pas entre sons de metall, aire, sorra i estridències animals.

“Té el seu lloc des de sempre en aquesta cort” trencant així l’aposta amb l’experimentació i la fusió amb el pop; a llegües de qualsevol altra expressió comparable o similar del panorama musical nacional actual.

La Llum presenta WITHOUT DARKNESS, el paisatge brut i humit des d’on l’artista il·lustra el seu pla per a arribar fins on el seu melancolisme ambiciós la porti.

Si en el seu últim EP NO LIGHT (Desembre 2023) la trobaves solcant la mar damunt d’una balena, en aquest l’observes sortint de les entranyes d’un cavall blanc, arribant sense perdre el temps del pur èxtasi del primer track i single ‘A galope’.

- Publicitat -

Pèl de Gall publica ‘Com si fos ahir’, segon senzill del seu nou disc

El grup Pèl de Gall publica single del nou àlbum. Seguint en la línia habitual de la banda, oferint una música pop-rock alegre, potent i festiva. També compten amb lletres fresques i un toc salat i mediterrani amb el qual ens descriuen sentiments i situacions de la vida quotidiana. 

‘Com si fos ahir’ ens transporta al passat, a uns anys d’infantesa plens de fantasia i aventura, quan teníem al nostre costat persones que ara ja no hi són. Amb un tempo més rebaixat i un aire més urbà i modern, remarca el poder dels records, que fan que les vivències i els éssers estimats que ens deixen en algún punt del camí siguin immortals. Subratlla la idea de que els records són el major tresor que tenim.  

Totes les cançons d’aquest nou disc han estat composades per Francesc Pons i n’Ernest Martí. Han comptat amb  la producció de David Rosell i al mes de gener de 2024 es van enregistrar i mesclar als Estudis Can Pardaler. Finalment, es van masteritzar per Carlos Hernández als estudis CHC Mastering. 

‘Com si fos ahir’ és el segon single que el grup llença d’aquest nou àlbum.  Aquesta primavera se’n llençaran tres, i l’últim sortirà a la tardor.

- Publicitat -

Boom Boom Fighters i Javito & Tropiko presenten ‘Pol·len’

‘Pol·len’ és un tema d’amor per aquelles nits d’estiu que saps com comencen, i que acaben encara millor. Carretera, manta, un lloc màgic, la colla i bona música. El nou tema es pot definir com a reggae digital d’aires pop quasi rumberos, amb els que fotografien musicalment allò que tant els agrada.

El single sorgeix de la col·laboració a cavall entre Mataró i Girona, en una fusió de ritmes reggae, pop i rumba amb l’amor d’estiu com a tema central. La cançó ens transporta a les nits màgiques del Xiringuito X d’Empuriabrava, capturant la passió, l’aventura i l’esperit lliure de l’estiu.

Ells mateixos expliquen que “per la gent de Mataró, anar a Girona és com anar a las Vegas: saps quan entres, però no quan en surts… sense horaris, sense frens”.

La cançó s’inspira i captura les nits boges d’aquests elements al Xiringuito X d’Empuriabrava i que recull també “aquell moment en què estàs prop del xoc anafilàctic per poder dormir amb la persona que vols”

El que fa l’amor de primavera… Sempre ha de tenir una banda sonora a l’alçada 

- Publicitat -

Afinant l’oïda: Irieix, Oques Grasses i BALMA

Irieix
Irieix

We’re so back!! Nou divendres de moltíssims releases. No us decebrà. Us comentaré també un parell de les últimes setmanes que no hi ha hagut blog. Per cert, demà ens veiem al Festival Òrbita!!

 

NOVETATS

  • Ja està aquí la segona entrega de Future Metro Boomin. 2 discos en un mes… Espectacular. I més, amb el context en el qual estem: el beef de Kendrick a Drake i J.Cole, el disc i posterior disculpa d’aquest últim… i ara… resulta que WE STILL DON’T TRUST YOU és un disc doble!És dels primers cops que escolto un disc de hip-hop a cegues, sense entrar a xarxes i sense mirar els (hidden) feats, per poder-los anar descobrint a mesura que l’escolto. Tot i que justament, m’esperava més col·laboracions, ho recomano molt.A la primera part, com se sospitava, deixen una mica de banda el trap per explorar l’R&B. Gran performance de The Weeknd a la intro que porta el mateix nom que el disc, o sobretot a “All to Myself” i a “Always Be My Fault”. M’han agradat també “Beat It” (la millor), “Drink and Dance” i “One Big Family”. La sorpresa gran arriba al final de “Red Leather”, amb l’aparició del puto J. Cole. Després de tot… Confirma el seu canvi d’equip, i signa la pau, perquè no hi ha beef. Increïble.Tot i que jo no sóc tan fan d’aquest gènere, i prefereixo aquesta primera part, Future és sens dubte el rei del Trap, i així es pot comprovar al disc 2, on el seu nivell s’eleva, amb l’aparició de rapers com A$AP ROCKY o Lil Baby a “All My Life”. Oportunitat perdudíssima d’escoltar a Pusha T rebentant a Drake again.  Ara per ara, em quedo amb el disc del mes passat, perquè temes com “Like That” o “Type shit” no se superen.

 

  • Continuem amb l’altre disc del dia, Fruit del Deliri d’Oques Grasses. Anem a veure com està el pati. Les cançons en les quals intenten innovar, amb sons encara més electrònics que en els últims dos discos a mi em sap greu però no funcionen (per exemple les 3 primeres). Les colabos amb Al·lèrgiques al pol·len i Figa Flawas… tampoc. Del que si són els millors, i ho seguiran sent, és en escriure balades: “COM EL DIA I LA NIT” amb la Julieta és boníssima, igual que “CÓRRER PELS CAMPS”, “JUBILAR-ME” (tot i que això de -falta molt amorch- no feia gens de falta) o “PINGPONG” i “SORT DE TU”, les millors. També a favor de “MOLTA TRALLA”. Dubtes de què faran tots els músics a l’escenari. Oques ha tornat, i malgrat el que molts voldrien, segueixen en plena forma. Definitivament un dels millors grups en català de la història recent.

  • Quina brutalitat com sona la nova de Judeline. No deixeu d’escoltar “mangata” amb uns bons auriculars. Folklore andalús, house i producció, entre d’altres, de Rob Bisel (SZA). Els visuals també espectaculars, és gairebé un curt. ARTISTA en majúscules. I aquest és el primer single del seu primer disc, que estic segur que serà un dels discos de l’any en l’àmbit nacional. I a més, se’n va de gira amb J. Balvin, per la cara.

 

  • Tampoc podia faltar el nou single de Dua Lipa, “Illusion”, amb un videoclip gravat a les piscines Picornell de Barcelona, després d’actuar amb The Killers al Palau en la convenció de McDonalds i de passejar-se per la nostra ciutat com si no fos la Dua Lipa. La cançó, com els altres dos singles, produïda per Kevin Parker, és un escàndol. Pop legend!

 

  • De l’esperat disc debut de Nia Archives, la nova reina del drum and bass i el jungle d‘UK, Silence Is Loud, em quedo a part dels singles, que ja eren boníssims, amb altres com “Tell Me What It’s Like”, “Nightmares”, “Killjoy !” o la millor: “F.A.M.I.L.Y.”. Innovatiu, amb influències de Britpop i neo-soul, i sona fresquíssim. Encara tinc un record inoblidable del seu bolo al Primavera l’any passat. Tant de bo repetir.

 

  • I parlant de temes que sonen frescs… Heu escoltat lo nou d’irieix???? Que top. Ha publicat un nou EP anomenat NINGÚ NO FARÀ MÉS PER CATALUNYA: (2 cançons en català), i a part de ser el millor títol del dia, “No hi ha manera” i “He vist la por” són de les més originals que he sentit en català en molt de temps.

 

  • Ja ho he comentat un parell de cops, però un dels descobriments d’aquest any ha estat del de Jordan Ward i el seu flow. Avui torna amb “Player Two”, el seu nou senzill que forma part de la BSO de Don’t Tel Mom THe Babysitter’s Dead. M’han agradat molt la melodia i la tornada i la seva veu és brutal.

 

  • Avui també hem pogut escoltar el segon disc de la noruega girl in redI’M DOING IT AGAIN BABY!, és la seva nova presentació, després de 3 anys, amb grans cançons molt variades com “Ugly Side”, “Pick Me” o “You Need Me Now” amb Sabrina Carpenter, que  justament avui ha tret un nou single anomenat “Espresso” i que ha aconseguit captivar-me, gràcies a la seva línia de baix. Em sento el més proper a que m’agradi Taylor Swift que mai.


  • Nou Gallery Session de… LA ÉLITE!!!!!! i no venen sols, sinó que els acompanya el Diego Ibáñez de Carolina Durante. Brutal. La cançó es diu “Plan de Mierda” i és l’últim avançament del segon disc dels de Lleida, Escaleras al Cielo. No puc esperar a ballar-la en directe. 24 de maig a l’Apolo!

 

  • Noga Erez ha tornat amb un nou single, anomenat “Vandalist”. Segon, després de “Come Back Home” (que aprofito també per recomanar-vos) per l’artista de Palestina que sembla que està preparant un nou disc, després del fantàstic KIDS (2021). M’han encantat la línia de baix i els canvis d’estil al llarg de la cançó. Billie Eilish type song.

 

  • PARTYNEXTDOOR segueix amb el rollout del seu nou projecte, P4. Aquest cop amb la sortida de “L o s e M y M i n d”, un altre himne de R&B que se suma a les altres 3, de les que ja havíem parlat. Molt bona pinta. La portada…

 

  • De Music EP, el nou EP de TRISTÁN!, em quedo amb “Pinky Ring”, la col·laboració amb Daniela Lalita. M’ha agradat molt la atmosfera que genera, les “sad but cool” vibes. Veurem si aconsegueix arribar al nivell dels seus companys Mori, Rusowsky o Ralphie Choo. De moment, el projecte va cap amunt!

  • El gènere de pop-club nostàlgic en català no es va acabar amb el disc de la Maria Jaume. Balma i Ven’nus ens porten “Prou que m’agrada”, primer single de l’àlbum debut dels Balma, que em sembla un hit que ho rebentarà als directes (i a l’Heliogàbal). Que, per cert, save Helio!!!! Us deixo per aquí un article que resumeix molt bé el que està passant amb una de les úniques sales de gràcia (i sales petites de Barcelona) que estima la cultura musical i aposta per la música en directe i els artistes emergents.

 

  • Seguim amb una cançó de This Could be Texas, l’àlbum debut de English Teacher. Es tracta d’una nova banda britànica d’indie rock alternatiu, que us vull descobrir amb el frenètic i oníric tema “The World’s Biggest Paving Slab”. El riff the guitarra, súper enganxós.

 

  • Anant ja a les cançons d’anteriors setmanes, la gran sorpresa ha estat el nou disc de The Libertines. Gairebé 10 anys després del seu últim treball tornen amb All Quiet On The Eastern Esplanade. Escolteu-lo sencer perquè és fantàstic. L’indie-pop britànic segueix viu! “Mustangs” i “Night Of The Hunter” les millors.

 

  • Only God Was Above Us és el nou disc de Vampire Weekend. I no és un disc, és un discàs! Els singles ja us els vaig recomanar, però de les noves, heu d’escoltar cançons com “Ice Cream Piano”. M’ha encantat. El podrem gaudir en directe al Primavera Sound d’aquest any.

 

  • Getting ready pel Primavera, m’he estat escoltant la setlist de Omar Apollo, fet que m’ha servit per confirmar que és un tros d’artista, i que té una discografia molt interessant. Avui us recupero el seu “Endlessly” del seu millor disc, Ivory de 2022. A més, també va publicar un nou single, anomenat “Spite” i que segueix el seu últim EP Live For Me, en el que sembla que serà un nou àlbum de l’artista mexicà, que va camí de ser de 10.

 

  • “Carretera Perdida” és el títol del nou senzill de Alizzz, el segon del seu pròxim disc, Conducción Temeraria que es publicarà a principis de maig. Després d’escoltar aquesta cançó, podem dir que sembla que aquest nou projecte tindrà un so una mica més obscur. Interessant veure cap a on dirigeix el seu so. Jo personalment, sóc fan seu.

  • Acabem ja amb les noves cançons de Cage The Elephant: “Neon Pill” i “Good Time”, que formaran part de Neon Pill, el nou LP de la banda que podrem escoltar a partir del 17 de maig. M’ha molat molt el so de les cançons, proper a l’indie-rock psicodèlic, que m’ha recordat a grups com Foster The People.

 


 

DESCOBRIMENTS:

 

  • Si alguna cosa té bona TikTok, és que permet descobrir nous artistes. És el cas de Bungalow Collect, un grup de Brooklyn que fa una espècie de disco rap. La seva cançó “Tell Me Where To Go”, del disc 2021 Eleven Patterns, és brutal. Sintes i baixos funkies i versos alegres i carismàtics, que se’t queden al cap.

 


 

Fins aqui un dels divendres més prolífics de l’any! Digueu-me coses 🙂

- Publicitat -

Novetats de la setmana: Oques Grasses, Girl in Red, Mark Knopfler, Linkin Park

Setmana del gran llançament de «Fruit del deliri» el sisè disc d‘Oques Grasses, que arriba carregat de bones propostes i amb un so renovat.

També la setmana ens deixa la nova aventura musical de Girl in Red amb «I’m doing it again baby!», així com la banda sonora de «Back to black: Songs from the Original Motion Picture» amb cançons d‘Amy Winehouse, però també d’artistes com The Shangri-Las, Billie Holiday o The Libertines.

El desè disc de Mark Knopfler és «One deep river», mentre que Linkin Park editen el recopilatori «Papercuts» amb alguna peça inèdita. James presenta «Yummy» o també trobem «Realismo mágico» de Carlos Sadness.





- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...