Entrevista a enMatu i als seus amics!

enMatu acaba de presentar el seu disc «Llaços» i hem quedat amb ell a un bar de Gràcia, on feia una presentació en directe del treball. N’hem parlat una estona fins que han fet acte de presència alguns dels protagonistes d’aquella presentació. En Pol i en Pau s’encarregaven de presentar l’acte i resulta que en Pau és un tiktoker amb prop de 200.000 seguidors. El podeu seguir si voleu!

Per la seva banda, enMatu és un d’aquests nous artistes que cauen bé i és que sap fer bé la seva feina. Així mateix força persones de la professió ens demanava que li féssim una entrevista.

El juliol el podrem veure a Premià de Mar actuant, tot i que abans alguna cosa més hi haurà.

- Publicitat -

Entrevista a Habla de Mí en Presente: «Al nou disc hem volgut explicar la veritat del què ens està passant»

Habla de Mí en Presente han publicat el seu nou disc «de todo se sale» un nou treball que deixa molt bones sensacions, amb cançons que t’atrapen ràpidament i on el grup ha volgut ser més sincer que mai explicant el que estaven sentint en el moment de crear els temes. I és que tots els membres del grup estan a punt de superar els 30 anys i encara aquesta situació explicant tot el que els hi ha sortit del pap.

Una entrevista que hem començat amb en Pau fins que en Max s’hi ha afegit, ja que s’havia equivocat d’ubicació. Esperem que el dia del concert de presentació vagi a la sala que toca! Que per cert serà a l’Apolo el 18 de maig.

- Publicitat -

enMatu ens lliga amb el seu primer EP «Llaços»

Llaços és el primer EP d’enMatu. En aquest treball, enMatu s’alia amb alguns dels noms més interessants de la nova escena urbana catalana (Xavi Coca de The Tyets, IZZKID & dani6ix…) per presentar-se formalment. “LLAÇOS” és un EP curt, petit i immadur. Aquest EP no és més que el reflex de la manera com viu i entén l’amor, les relacions, els LLAÇOS… l’enMatu. Un amor cursi i ridícul, trist i còmic, tímid però marranu.

Musicalment, experimenta amb diferents ritmes i sons però sempre pivotant al voltant del reggaeton. Aquest treball és una fotografia desacomplexada de la realitat artística i vital d’enMatu. Amb cançons marranes com ‘GULUSSINA’ i ‘GORMITI’, altres més emotives i personals com ‘NO SOC CANTANT’, i altres més petardes com ‘FIAT 500’ o ‘UN JOC’. El que tenen en comú? HITS per ballar aquesta primavera.

enMatu ha emergit com una nova veu vibrant en la música urbana catalana. Amb la fusió de reggaeton, trap, rnb i afrobeat, entre d’altres estils, ha anat cridant l’atenció del públic més atent, a més de fer-se un nom dins de les promeses de l’urbà a Catalunya. Les seves lletres i melodies exploren les relacions personals amb una combinació de melancolia i modernitat. Les col·laboracions amb artistes del moment, com dani6ix i izzkid, a l’icònic disc de Nadal del Roots, consoliden un nou col·lectiu que puja amb força i que ja rep el suport d’artistes com The Tyets o Mushkaa. Una nova escena prometedora de la qual enMatu forma part com a artista clau.

- Publicitat -

BOYE estrena el seu debut «A DÓNDE VAIS?»

Foto: Javier Castán

BOYE és un personatge que vol deixar empremta. La seva irrupció en qualsevol tipus d’esdeveniment sempre afegeix alguna cosa més. Al cinisme i a la visió crua de la societat l’acompanya de gamberrisme i d’irreverència. Crític i desenfadat, profund i lleuger, divertit i eloqüent. BOYE Té el seu propi llenguatge, i les seves pròpies picades d’ullet. Crits com “OYE BOYE” o balls com el del dit de ‘NA’ fan i frases com “Aquest embolic no el vaig veure venir” fan que el situïs en un univers propi. És un personatge que no té pèls a la llengua, que critica allò que no li agrada, que es posa en perill, que parla cruament d’allò que li sembla injust i que està connectat amb la realitat social contemporània.

Musicalment s’apropa a artistes com Childish Gambino, Kendrik Lamar, C. Tangana o Kae Tempest. I estèticament s’agermana amb Ernesto Artillo, Javier Castán, o Camila Falquez.

La creació de narratives i universos particulars així com la seva posada en escena fan de l’ecosistema BOYE un lloc on emocionar-se, riure’s, ballar i plorar són benvinguts.

Per moments satíric i divertit, però sempre reflexiu i punxant, combinant una lírica poètica i profunda amb un to burleta i gairebé gamberro, l’àlbum de debut de BOYE llança la pregunta de què estem fent com a societat i si és sostenible la nostra manera de vida.

A més de la producció d’Arnau Vallvé, pulmó del projecte musical de BOYE, Roger Pi, Julio Bernardo i el gran Raül Refree també col·laboren al disc acompanyant el seu autor en les seves incursions folklòriques.

Amb el llançament del disc, BOYE estrena també el vídeo de «MOCHILAS», dirigit per ell mateix amb la participació d’actors i actrius de renom com Macarena García o Elena Martín, a través del qual il·lustra a la perfecció l’habitual transferència de ferides emocionals , el traspàs d’aquelles motxilles que tots carreguem.

- Publicitat -

Sofia Coll ens diu ‘Q NO’

Després de presentar-se amb «Here to Stay» a la passada edició del Benidorm Fest, Sofia Coll ara ens porta «Q NO», una cançó que entra dins del gènere pop electrònic urbà, una proposta diferent i única dins del panorama català fet per una artista femenina que no deixa indiferent a ningú com és la Sofia.

«Q NO» ha estat produïda per Miguel García (AllNightProducer), productor que ha treballat amb artistes com Belén Aguilera, Lluna KI, Marlena, Aleesha o Mala Rodríguez.

- Publicitat -

La periodista Georgina Arnau presenta el seu projecte Genna amb ‘El pacte’

La periodista, presentadora de televisió i locutora de ràdio, Georgina Arnau, mostra el seu vessant més creatiu i personal amb el seu projecte musical que porta per nom Genna.

La cantant, compositora i lletrista de l’Empordà publica la seva primera cançó titulada El pacte, el primer senzill d’una llista de temes que conformaran el seu pròxim EP que veurà la llum durant aquest any.

El primer senzill parla de la reconciliació amb aquells llocs o espais que en algun moment de la vida havien tingut un significat especial. Quan les coses canvien, ens fa por tornar-los a trepitjar i és aquí on neix l’acord per intentar construir un nou relat, lluny del que en una altra vida havia estat casa. El tema ha estat produït pels compositors i cantants Uri Plana (Siderland) i Roger Argemí, de l’estudi Doreste Records.

Genna ofereix una proposta musical original i plena d’emoció que combina l’indie-pop amb pinzellades de música electrònica. Els capítols de la seva vida són la matèria literària d’on beuen les seves lletres, que parlen d’allò més quotidià.

La cantant farà aquest any una gira de presentació amb les actuacions ja confirmades als festivals White Summer o Tingladu, entre altres.

- Publicitat -

Aina Reig estrena el segon capítol del seu disc: ‘La Indiferent’

Cantant, ballarina i actriu, la gironina Aina Reig es postula com una de les noves promeses de l’escena pop catalana. La seva és una proposta diferent, que fusiona una base comercial pop-urbana amb lletres que tenen un pes simbòlic important i que parlen de l’amor i el desamor sense caure en la banalitat i el sexisme de les lletres que solem trobar en la música urbana.

Representant la rosa verda, ‘La indiferent‘ ens vol transmetre la fragilitat i efimeresa del pas de la gent per la nostra vida i el buit que ens deixen. Fa referència a la banalització amb què es tracten les relacions avui en dia, però representat altre vegada amb un toc humorístic i reforçant la idea d’empoderament i autoestima.

Jugant amb una base de reggaeton soft, la cançó ens transporta a un bar on comença una suposada història d’amor però presentada com un joc amb data de caducitat.

El videoclip de la cançó torna estar protagonitzat pel nostre company de Primera Fila Arnau Figueroa, així com Jan Gil, que demostren el seu talent com a ballarins.

- Publicitat -

Alfred García presenta ‘Llamas en el cielo’

Alfred García ens regala una nova cançó sota el títol de «Llamas en el cielo», composta per ell i produït pel mateix Alfred i Pol Álvarez amb què tornen les guitarres i els palmells tan característics d’aquesta nova era de l’artista, encara que apropant-se a un so més pop al que ens tenia acostumats amb «Els teus ulls».

Amb tocs de folklore espanyol i una història d’amor a la seva lletra, Alfred García floreix com a primavera en un nou single ple de referències a la cultura musical del país que sorprendran les orelles més bregades i que enamorarà tots els públics.

En paraules del propi Alfred:

«»Llamas en el cielo» és una sensació, un sentiment que neix de les emocions i els moments més genuïns. Neix d’aquesta albada on el desig d’un dia nou ens acosta una mica més als nostres somnis i a com fer-los realitat. Com fer-ho perquè la vida no ens cremi massa, creant a foc lent al voltant de la foguera més bonica del món.

Només sóc un compositor que intenta estimar i cuidar la bellesa, com la veu acompanya la guitarra, i el vent les respostes. No puc complir els desitjos impossibles. No puc predir el futur. Ni baixo la Lluna fins al teu llit, ni m’elevo fins al cel per baixar-te el Sol, ni lluitar contra les marees. Però, tot i això, puc imaginar-ho, fer-ho cançó. I que ho ballem junts algun dia al meu jardí.
Aquesta és la meva certesa, aquesta és la meva cançó. Tu.»

- Publicitat -

Entrevista a DJ Trapella: «M’agrada molt improvisar en els meus shows»

DJ Trapella és una de les artistes amb més presència als festivals del nostre país. Des del Maresme arriba a la Sala Apolo o també en festivals com el Cruïlla Terra Alta, la Sala Clap i un bon grapat de recintes on li reclamen la seva presència.

Ens ha explicat com treballa, com li agrada viure els directes, amb la improvisació com a punt de partida i l’emoció de no saber mai com anirà la nit. Pura adrenalina.

Està feliç del moment que està vivint, de com li han anat les coses als darrers anys i ens confessa com li agrada fer ràdio. Aquesta temporada la podem trobar a iCat amb les seves seleccions acurades.

Contagia bones vibracions i et passaries l’estona amb ella, ja sigui de festa o fent una birra. Una d’aquelles persones que suma i molt.

- Publicitat -

Dani6ix i l’IZZKID publiquen «Xiringuito MIX»

Dani6ix & IZZKID estan de tornada amb un nou projecte que promet ser la banda sonora de l’estiu: «Xiringuito MIX». Aquest nou llançament és una col·lecció vibrant de remixos del seu primer àlbum, «Stem Vius!», reinventats amb un toc electrònic i House.

Amb aquesta nova proposta, Dani6ix & IZZKID no només reafirmen la seva versatilitat musical, sinó que també ofereixen als seus seguidors una nova manera de viure les cançons.

El duo assegura que cada remix manté l’essència del tema original, tot afegint un ritme energètic que és perfecte per a qualsevol festa a la platja o trobada casual.

- Publicitat -

Elena García avança el seu nou EP amb ‘No M’Escoltes’

Elena García, la banda de pop independent formada per la compositora del mateix nom juntament amb Pol Ishanda i Oscar Chic, s’incorpora al roster de Oso Polita i debuta amb No M’Escoltes, un inspirador relat sobre la importància de la salut emocional, la toxicitat de les personalitats dominants i la necessitat de posar límits.

Aquest aperitiu de l’EP que veurà la llum a la primavera, beu de sons electrònics i ambientals, i els girs flamencs i ritmes moderats que hi trobem el doten d’una gran sensibilitat, la qual també és molt present a les lletres. Enregistrada i produïda per Carlos Dueñas a l’estudi ArticWave de Barcelona, ​​igual que la resta de cançons que formen l’imminent EP, la cançó va sorgir d’un moment de transformació personal i musical de la compositora, i desperta i reflecteix una sensació d’alliberament, una resposta a aquells que imposen el seu poder a cop de guitarres i sintetitzadors.

El videoclip que acompanya la cançó segueix l’estela del missatge de la mateixa i és una mena de recreació del tema de l’ego al voltant del que aquesta gira. Dirigit per Dani Martínez, reflecteix una persona vulnerable que es cansa i es revela fins a convertir-se en protagonista; una paradoxa sobre el concepte de l’egocentrisme.

El prometedor projecte ha anat creixent des que va veure la llum el juny del 2023, i el resultat d’aquesta breu però intensa trajectòria en què han guanyat diversos concursos és «Wabi Sabi», el seu primer EP. Tot plegat, i com ja es pot comprovar en aquest primer single, captura una inspiradora visió de la bellesa i evoca l’essència de l’estètica japonesa que celebra tot allò incomplet i efímer i imperfecte.

Ja coneixem algunes de les dates en què es podrà gaudir de l´especial directe de la banda. Entre més dates per anunciar, estaran el 27 d’abril al Beer Live de Vilanova, el 17 de maig a la FIM de Vilaseca, el 3 d’agost actuaran a la Sota de palmera a Tarragona, i el 8 de juny obriran el concert de Guillem Gisbert de la mateixa ciutat.

- Publicitat -

Fila Indie – 3×26

TRACKLIST

BAKAR I SUMMER WALKER – HELL N BACK
OF MONSTERS AND MEN – MOUNTAIN SOUND
DOTAN – LOUDER
SIVILIAN – BEST BEFORE
LOCAL NATIVES – WHEN AM I GONNA LOSE YOU
PAT BURGENER – OZONE
D4VD – FEEL IT
BEABADOOBEE I CLAIRO – GLUE SONG
GRACE IVES – LULLABY
JOVANNI CARDENAS – DISAPPEAR
KHALID – AMERICAN TEEN
FUN – CARRY ON
HIPPO CAMPUS – BUTTERCUP
BAD SUNS – CARDIAC ARREST
JAMES BLAKE – RETROGRADE
BOMBAY BICYCLE CLUB – SHUFFLE
CHRISTINE AND THE QUEENS – TILTED

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...