«Fruit del deliri», el retorn d’Oques Grasses

El gener del 2022 Oques Grasses va tancar la seva gira amb un apoteòsic concert al Palau Sant Jordi de Barcelona. I ho van deixar clar: «aquest concert no és el final de res, és el principi d’una nova etapa», missatge que afirmava Josep Montero a la meitat del concert i que va anar seguit d’una cridòria i d’un dubte resolt. Any 2024. Des de llavors silenci absolut. Pausa. Repòs.
L’etapa comença i els Oques tornen a la càrrega.

Podríem dir que «Fruit del deliri» (Halley Records, 2024) és un disc atrevit i que segueix la tendència que ja van explorar al disc del 2021 de perdre’s en noves sonoritats i deixar de banda el so més clàssic del seu pop a la cassola i de les trompetes característiques de la música que ha predominat l’escena d’aquest país els últims anys. De fet, no n’hi trobem gaires de seccions de vent al disc. Hi trobem més aviat sons electrònics combinats amb modulacions de la veu i aires moderns que es combinen a la perfecció amb les percussions, i que sumades fan un so en molts casos enèrgics i festius, i en altres, sons més purs i despullats en tots els sentits. Des de la potència eclèctica (a ‘Cap amunt’) fins a la senzillesa més impol·luta (a, per exemple, ‘Sort de tu’). Passant per ‘Bambi’ i el ‘Ping pong’. Tota una barreja d’estils que equilibrades formen la bellesa sonora absoluta de les 12 peces que formen el disc.

Si ens parem a comparar (cosa que és sempre un error en un país tan petit com el nostre) el nou disc d’Oques no s’assembla a pràcticament res del que hi ha ara mateix al mercat. Tot i que des del seu darrer disc i de l’incomparable concert al Palau han passat moltes coses en l’àmbit musical: la irrupció de les sonoritats urbanes i els ritmes llatins; els Oques s’han atrevit a no pujar al tren d’aquesta tendència i han aconseguit fer el que fan, crear un estil tan propi que sembla que no sigui seu, i que a la vegada manté l’essència més pura d’Oques Grasses.

JOSEP MONTERO CORRENT PELS CAMPS I PENSANT EN JUBILAR-SE
Si el més atrevit ha estat la nova sonoritat que han explorat, els missatges que utilitzen a les cançons tampoc es queden curts. Les lletres del nou disc són més íntimes i deixen entreveure un Josep Montero que fins ara no havíem conegut del tot: parlant-nos d’experiències personals, de records d’infantesa, de l’amor, dels sentiments i de la seva vida. No tot és parlar de festa, de música i coses maques, que també, sinó que és en molts casos parlar d’ell i de les seves mogudes personals i del que fan sentir-lo una mica més persona. Un retrat més intimista que no coneixíem fins ara i que ens permet veure qui s’amaga rere el guitarele dels concerts. L’estètica sonora no seria res si la lletra que l’acompanya no fos tan acurada i privilegiada.

‘Córrer pels camps’, però també ‘Ping pong’, ‘Sort de tu’ o ‘Jubilar-me’ parlen de tot això i deixen veure un Josep Montero íntim. Obert de cor. La seva lletra és poesia, detall, delicadesa i emoció. És sensible, pura i real. Josep Montero sap perfectament el que fa.

JULIETA, AL·LÈRGIQUES I CALÇOTS 
Les col·laboracions són un altre tema. Desprenen una harmonia i una connexió natural poc comparable a altres propostes que ens puguem imaginar. La primera que trobem és ‘Gossejo’, una cançó que és una completa festa i on s’acompanyen de les Al·lèrgiques al Pol·len. Ritmes potents i enèrgics dominen la cançó on fan referència al Boig per tu dels també Osonencs, Sau, o al ‘Yo perreo sola’ de Bad Bunny.

La proposta amb Julieta a ‘Com el dia i la nit’ és d’una altra categoria. És deliciosa i excel·lent. Segurament una de les millors cançons que puguem trobar en qualsevol disc. És naturalitat, com si aquest parell fessin cançons junts tota la vida. La lletra, el missatge, les veus, la música. Ho té tot. Una base instrumental que comença i que acaba igual i que a poc a poc es va complicant arribant a la duresa. Com l’amor. Un tic-tac en el temps.

I els Figa Flawas posen la festa grossa. Aire fresc d’estiu, un diluvi que cau i que explota quan cal. Just quan li ‘Toca’.

DELIRI COL·LECTIU
Si ja amb l'»A tope amb la vida» (Halley Records, 2021) hi havia la incògnita de superació del que va ser el «Fans del Sol» (Halley Records, 2019), amb el nou disc dels Oques, no n’hi ha hagut per menys. Si amb un van aprovar de sobres les expectatives del seu antecessor, amb aquest no s’han quedat curts. Oques ha madurat, s’han fet encara més purs, amb una evolució pràcticament natural amb el temps i fàcil d’identificar respecte als seus antecessors. Noves sonoritats que fins ara no havíem conegut i un creixement artístic, musical, i personal que fan d’aquest nou disc d’Oques una nova etapa de la banda més gran, més madura, més personal, íntima, i sobretot una nova porta a conèixer Oques.

Doneu-li les oportunitats que calgui, Oques s’ha fet esperar pels millors dels motius. Gràcies, Oques, ben tornats. Us trobàvem a faltar.

- Publicitat -

Balma i Ven’nus s’ajunten a ‘Prou que m’agrada’

BALMA és un duet de productors i artistes de música electrònica que fusionen gèneres com el House, el Drum and Bass, l’UK Garage i la música urbana més actual. Sota el lema ‘Soft bakalas’, el projecte irromp amb un so particular i original dins de l’escena catalana i presenta un directe inspirat en una sessió de club, en la qual interpreten instruments, controladors, percussions i veu.

Després del seu primer llançament: ‘X083’ -que acumula més de 200.000 reproduccions a Spotify- i els posteriors singles que han firmat, ja sigui com a artistes principals o com a productors (Ven’nus, Mariana També, MEMÉ, Sofia Coll…), finalment, BALMA inicia un nou rumb publicant el primer avançament del seu àlbum de debut, que veurà la llum a la tardor del 2024.

‘Prou que m’agrada’ és el primer tast del nou àlbum de BALMA. Un tema amb sonoritat pop-electrònica i referències de la música club dels 2000, que parla de l’estima que perdura després de superar una ruptura amorosa; quan el rancor desapareix i només queda el desig de felicitat cap a l’altra persona. Aquest primer avançament compta amb la col·laboració de Ven’nus, artista de renom dins l’escena musical catalana, i qui també apareix al videoclip dirigit pel Pau Cruanyes (Biznaga de Plata de Málaga, Premis Gaudí) i Helena Roig (Neisha, Okdw, Mainline Magic Orquestra) a càrrec de la fotografia.

- Publicitat -

Martigo continua explorant sons amb ’99’

L’escena urbana catalana està a punt de rebre una nova i revolucionària contribució amb el llançament de «99», l’últim single de l’artista emergent Martigo. Conscient de l’estat incipient del gènere urbà a Catalunya i la rica diversitat d’estils que encara resta per explorar, Martigo aposta per un nou camí amb «99», un tema que promet ser un abans i un després per al reggaeton català.

«99» es distingeix per ser una proposta atrevida i innovadora dins de l’escena musical catalana, on Martigo fusiona el reggaeton dur, cru i fogós amb una clara influència de les tendències internacionals, tot mantenint l’essència i l’autenticitat del seu estil. Aquest single no sols representa una aposta per la diversificació del gènere urbà a Catalunya, sinó que també evidencia el potencial de Martigo per liderar aquesta nova onada musical.

Amb «99», Martigo ens convida a explorar els límits del reggaeton, transportant-nos a un univers sonor on la intensitat rítmica i les lletres provocadores juguen un paper central. La seva música és un reflex de les influències globals del gènere, adaptades a l’escenari català amb un toc personal i inconfusible.

«99» no sols captivarà l’audiència catalana, sinó que també servirà com a pont per a l’expansió del reggaeton català més enllà de les nostres fronteres.

- Publicitat -

Entrevistem a Blaumut que estrenen ‘Camises de palmeres’ i anuncien disc

Blaumut han presentat aquest vespre el videoclip de la primera cançó que forma part del seu nou disc, el sisè de la seva carrera titulat «Abisme», que es publicarà el 26 d’abril en dues parts, una primera formada per 5 temes -entre elles aquesta «Camises de palmeres»- i 5 més per octubre d’aquest mateix any.

Segons han explicat ells mateixos durant l’acte, «Abisme» es «Un disc que explora el concepte d’enfrontar-se a allò que desconeixem des del punt de vista de la curiositat i la intuïció, deixant al descobert tot el que ens genera i ens remou aquest procés».

«El disc es publicarà en dos capítols. El primer capítol s’editarà únicament en format digital, i no serà fins a la sortida del segon capítol que es podrà adquirir el disc íntegre en format físic (CD i vinil).
Aquesta idea sorgeix del fet que Blaumut vol donar importància a cadascuna de les
peces que integren el disc, dosificant-les i donant-los l’espai necessari perquè puguin
respirar, créixer, i puguem descobrir les capes, les profunditats i el particular abisme de
cada cançó.

El videoclip l’ha dirigit Marta Pérez i Verge de la productora «Murmuri» i s’ha rodat entre Arenys de Mar i el Delta de l’Ebre.

Abans de l’estrena del videoclip hem parlat amb tres dels seus components, de tot i això i de la vida.

- Publicitat -

Dua Lipa estrena ‘Illusion’ amb un vídeo rodat a Barcelona

Dua Lipa ha estat protagonista aquesta setmana a la ciutat de Barcelona, després de deixar-se veure en diferents punts de la ciutat, però també pel concert privat que aquest dijous va fer al Palau Sant Jordi, juntament amb The Killers.

Ara és notícia, en aquest cas per l’estrena del seu nou senzill ‘Illusion‘ que formarà part del seu nou disc «Radical Optimism» que s’espera pel 3 de maig.

El videoclip ha estat rodat a les piscines Picornell, de Barcelona, confirmant un cop més la bona sintonia entre la ciutat i l’artista.

- Publicitat -

Oques Grasses publiquen «Fruit del deliri»

Han passat tres anys des d’A tope amb la vida. Tres anys, més de 70 milions de reproduccions de les deu cançons que el conformen i una llarga gira que va culminar ara fa una mica més d’un any amb un comiat col·lectiu i emocionant al Palau Sant Jordi. Durant tot aquest temps, Josep Montero s’ha dedicat a viure, a inspirar-se, a interpretar i a produir cançons noves. Concretament, una col·lecció d’onze cançons que marcaran de nou un punt d’inflexió no només per a Oques Grasses, sinó també per tota la gent que els escolta. Fruit del Deliri és el disc més personal i íntim dels osonencs, el menys complaent. Un viatge que passa del deliri més mundà, que ha portat a la humanitat pel pedregar, al deliri del que somnia en l’impossible. Si no imaginem coses impossibles, mai les assolirem.

El disc compta amb l’espera de milers d’oients habituals dels Oques Grasses que esperen amb candeletes tota la nova tralla de cançons inèdites que ha preparat la banda, amb les inestimables col·laboracions de Figa Flawas, Julieta i Al·lèrgiques al Pol·len.

En una dotzena d’anys Oques Grasses han trencat tots els esquemes fent sempre el que els ha donat la gana. Les cançons dels seus cinc discos superen els 300 milions de streamings, els dos últims -Fans del Sol del 2019 i A tope amb la vida del 2021- són Disc d’Or, les cançons «In The Night» i «La gent que estimo» són Discos de Platí i altres cançons com «Sta guai», «Serem ocell» o «Elefants» són Disc d’Or. El seu darrer concert fins a la data, va ser ara fa un any, quan els osonencs van celebrar el seu desè aniversari amb l’espectacle «La gent que estimo» que va omplir a vessar el Palau Sant Jordi.

GIRA OQUES GRASSES 2024

20/04 Cruïlla DO Terra Alta (Batea)
27/04 Strenes (Girona) – SOLD OUT
25/05 Presentació Pirata Beach Festival 2024 (València)
01/06 Sensenom Festival (Palma)
14/06 Cabró Rock (Vic)
22/06 Calafell Beach Festival (Calafell)
01/07 Canet Rock (Canet de Mar)
12/07 Pirata Beach Festival (Gandia)
13/07 Cruïlla (Barcelona)
27/07 Empordà Music Festival (La Bisbal d’Empordà)
04/08 Sons del Món (Roses)
04/10 Pirata Madrid Festival (Madrid)

- Publicitat -

Minibús Intergalàctic es presenten amb «Meditacions des dels Miratges Mercúrics»

El grup gironí Minibús Intergalàctic presenta el seu esperat primer disc «Meditacions des dels Miratges Mercúrics». Un còctel metzinós de rock psicodèlic i àcid folk que promet delectar tant als nostàlgics del pop dels seixanta com a les orelles més obertes als estímuls dels temps actuals.

A «Meditacions des dels Miratges Mercúrics» hi trobem la tradició de sons folk, pop i rock amb influències psicodèliques dels anys 60 i 70 -de casa i d’arreu actualitzats al present. A les lletres s’hi condensa, també, una mirada hedonista i alegre cap al món confús i decadent que, afirmen, els ha tocat viure.

Produït per Vicente Macià (Carrots, Pigmy), el disc debut de Minibús és un huracà d’aire fresc i lisèrgic. Un recull de 10 peces necessàries, majoritàriament inèdites, amb la revisió d’algunes cançons que ja apareixien a la seva sessió gravada en directe. Destaca també la participació de Ferran Resines a la part final de la gravació des del seu estudi Caballo Grande a Barcelona.

- Publicitat -

Sons del Món anuncia el cartell de l’estiu 2024

La dissetena edició de Sons del Món és una de les més ambicioses de la seva història, ja que, a banda d’un cartell artístic protagonitzat pels grans noms del panorama musical nacional i internacional, el festival es posicionarà com un dels principals difusors de les propostes turístiques que ofereix el territori, i també un dels principals avaladors dels productes gastronòmics propis que s’ofereixen a l’Empordà.

Programació a la Ciutadella de Roses

Anastacia, una de les grans dives internacionals, que acumula més premis i més reproduccions de les seves cançons, realitzarà a Roses l’únic concert que farà aquest estiu a l’estat espanyol. Al Sons del Món interpretarà el seu darrer disc Our Songs al costat dels grans èxits de la seva carrera. Els argentins God Save The Queen, considerats com el millor tribut del món de Queen, tornaran a la Ciutadella amb nou espectacle després de l’èxit obtingut a les seves anteriors visites. David Bisbal, un dels grans noms de l’escena pop estatal i internacional, durà a terme el seu únic concert a la demarcació dins de la seva gira de grans èxits «Volaré». Luz Casal, la gran dama de la cançó i una de les icones del pop-rock dels noranta, presentarà el seu darrer disc i les grans cançons que ja formen part de la banda sonora de moltes generacions, a l’únic concert d’aquest estiu a la Costa Brava. També presentarà el seu nou disc Sergio Dalma, un dels artistes més estimats de casa nostra. Joan Dausà, un dels grans artistes de casa nostra, oferirà a la ciutadella de Roses un dels tres únics concerts que farà aquest any, a on repassarà els seus grans èxits. Antònia Font, un dels grups de culte del pop-rock mallorquí, han tornat amb una gira íntima on es podran gaudir amb les cançons més importants de la seva discografia. Oques Grasses, el gran grup de l’escena festiva de casa nostra, està d’enhorabona gràcies al seu nou disc. El darrer concert d’aquesta gira a Catalunya serà a la Ciutadella de Roses. The Tyets, sense cap mena de dubte, el fenomen musical de l’any, presentaran nou espectacle. El seu públic ja té ganes de ballar la sardana més gran de la Costa Brava a ritme del seu himne «Coti x coti». Maria Hein, una de les artistes més innovadores del pop català, presentarà el seu nou disc obrint el concert d’Oques Grasses. Anaïs Vila, una cantautora amb cançons molt treballades, presentarà el seu nou disc obrint el concert de Joan Dausà. Ariox, la representant del sad pop català, també presentarà el seu nou disc obrint el concert de The Tyets.

Programació als Cellers

Maria del Mar Bonet actuarà al Celler Vinya dels Aspres. La cantant mallorquina farà un repàs al seu cançoner a un espai de luxe situat a Cantallops. Albert Pla actuarà al Celler Martí Faixò, un celler situat en un paratge únic, des d’on Pla oferirà el seu format acústic, repassant els grans hits de la seva carrera. Clara Peya, una de les artistes més interessants i amb més credibilitat del moment, presentarà el seu nou treball al Celler La Vinyeta de Mollet de Peralada. La Ludwig Band, la banda revelació d’aquest 2024, actuarà al seu Empordà natal presentant les cançons del seu nou disc Gràcies per venir al Celler Empordàlia.
Les entrades pels concerts als cellers inclouen una copa de vi i comptaran amb aforaments molt i molt exclusius.

El village estarà obert els mateixos dies que es duguin a terme els concerts de 19h a 02h. Cada dia hi haurà concerts per promocionar el talent local i sessions de dj que s’anunciaran pròximament. El preu per entrar al village serà de 7€ amb consumició inclosa i els menors fins a 12 anys no paguen entrada.

Les entrades de tota la programació ja són a la venda al web del festival.

- Publicitat -

Fila Indie – 3×25

TRACKLIST

THE BLACK KEYS – THIS IS NOWHERE
CAGE THE ELEPHANT – OUT LOUD
TWO DOOR CINEMA CLUB – HAPPY CUSTOMERS
TRAVIS – GASLIGHT
NEW WEST – THOSE EYES
WALLOWS – YOUR APARTMENT
VAMPIRE WEEKEND – MARY BOONE
VITTARA I GUINEU – REFERENT II
LORDE – TAKE ME TO THE RIVER
ROYAL OTIS – MURDER ON THE DANCE FLOOR
KINGS OF LEON – SPLIT SCREEN
ALL TIME LOW – BIRTHDAY
KACEY MUSGRAVES – DEEPER WELL
GUILLEM GISBERT – LES AVENTURES DEL GENERAL LLUNA
AMERICAN AUTHORS – MY LAST DIME
GO CACTUS – IS IT TODAY

- Publicitat -

Entrevistem a Roger Padrós i parlem «A contrallum»

Fa unes setmanes que en Roger Padrós va editar el seu nou disc «A contrallum», treball que vam anar coneixent mica en mica amb senzills que va anar estrenant, entre ells ‘El món’, o ‘El temps’, que va ser la seva proposta pel Benidorm Fest.

Hem parlat de l’experiència de participar en aquest concurs, també de la producció del nou disc o de la presentació que en va fer al Festival Strenes, que va ser molt ben valorada pels assistents del concert.

També ens ha explicat que el proper 23 d’abril arribarà ‘El record’, un tema que de moment encara no es pot escoltar del disc i que té molta relació amb la seva àvia.

- Publicitat -

Billie Eilish anuncia el seu tercer disc «Hit Me Hard and Soft»

Feia dies que s’especulava amb el retorn de Billie Eilish, després que l’artista compartís a través de les seves històries d’Instagram (i només pels seus millors amics) diferents imatges que feien preveure un imminent retorn.

I així ha estat, ja que l’artista ha confirmat que el proper 17 de maig arribarà «Hit Me Hard and Soft» el seu tercer treball, que estarà format per 10 cançons, que es podran escoltar el mateix dia del llançament, ja que no està previst editar-ne cap senzill.

Un cop més l’artista torna a treballar amb el seu germà Finneas, amb qui ja ha treballat anteriorment.

La cantant explica en una nota de premsa que el disc fa exactament el mateix que suggereix el títol: et colpeja fort i suau tant amb la lletra com amb la melodia, mentre destrossa gèneres i desafia tendències al llarg del camí.

Tracklist

1. Skinny
2. Lunch
3. Chihiro
4. Birds of a Feather
5. Wildflower
6. The Greatest
7. L’Amour De Ma Vie
8. The Diner
9. Bittersuite
10. Blue

- Publicitat -

Dua Lipa i The Killers oferiran un concert privat al Palau Sant Jordi

Barcelona inicia avui un congrés a la Fira de Barcelona que reunirà una convenció global de l’empresa McDonalds que reunirà persones provinents de 135 països diferents, fins el dia 11 d’abril. Està previst que prop de 17.000 persones hi participin, fet que ha provocat un ple absolut en alguns hotels de Barcelona.

Una de les sorpreses que tenen preparades pels visitants és un concert privat al Palau Sant Jordi per aquest mateix dijous, que sembla que comptarà amb la presència de Dua Lipa i The Killers. De fet a ella ja se l’ha vist pogut veure a una coneguda discoteca de la capital catalana, mentre que el grup de Brandon Flowers té previst oferir un concert dimecres a la Sala Razzmatazz, que presentarà un ple absolut.

La convenció de McDonalds finalitzarà el dijous amb aquest concert al Palau Sant Jordi, a partir de les 5 de la tarda, amb The Killers obrint la vetllada i deixant a Dua Lipa com a plat fort. Posteriorment està prevista una afterparty al Poble Espanyol, tal com avança El Periodico.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...