Miley Cyrus tendència a Espanya per escriure un tuit a Pedro Sánchez

La cantant Miley Cyrus és tendència aquesta nit de divendres a Twitter per un crit que ha escrit dirigit especialment al president espanyol Pedro Sánchez, a qui li demana que li respongui per missatge directe.

En el missatge, la cantant recorda com Espanya es va unir al Black Lives Matter i li demana unitat contra el virus i es pregunta si l’estat espanyol també se sumarà a la campanya de Global Citizen on reclamen als líders europeus realitzar tests i tractaments contra la Covid-19, especialment en zones marginades on està tenint un greu impacte.

L’artista no només s’ha dirigit a Sánchez, ja que també ha escrit als dirigents dels Països Baixos, Irlanda i Itàlia amb el mateix text que amb el president espanyol.

Sánchez ha contestat durant el matí de dissabte explicant que Espanya ja col·labora amb algunes iniciatives i que el seu és un compromís ferm.


La xarxa va reaccionar ràpidament al tuit i va omplir Twitter de mems i respostes originals.

- Publicitat -

El Festival Strenes es reinventa de nou i segueix endavant enguany

Les actuals normatives provoquen que l’Strenes tal com estava plantejat no es pugui dur a terme. Amb tot, el festival ha lluitat fins al darrer moment per poder mantenir-se encara que sigui en un format diferent. L’organització no ha volgut deixar la ciutat de Girona sense Strenes, ni els grups de música i a tota la seva cadena de valor sense feina. Per aquest motiu el festival gironí s’ha adaptat a aquesta nova normalitat per presentar un Strenes 3.0 en un format mixt entre públic presencial i streaming de pagament en alguns concerts. L’Strenes s’adapta doncs, a aquest nou format que pel que sembla, fins que no hi hagi una vacuna, ha vingut per quedar-se. Des de l’organització, el festival calcula que donarà feina a més d’un centenar de professionals del món de la cultura. Un dels sectors que més està patint aquesta crisi.

Els concerts que s’han pogut mantenir són els d’estrena de nou disc de Sopa de Cabra,Blaumut i Suu i també els concerts únics de celebració del 25è aniversari del mític Nirvana Unplugged i els dos concerts de Miki Núñez. Com a novetat s’incorpora al cartell el concert de presentació del nou disc de Mala Rodríguez.

Les entrades es posaran a la venda dilluns a les 10h del matí, ja que durant aquest cap de setmana el festival vol agrair als usuaris que ja tenien entrada comprada, amb la possibilitat de comprar novament i de manera anticipada la nova entrada.

La major part d’artistes que no s’han pogut mantenir a aquest Strenes 3.0 es podran veure a la pròxima edició del festival. Les entrades de tots els concerts de pagament seran retornades de manera íntegra.

- Publicitat -

Black Eyed Peas anuncien el disc «Translation» pel divendres 19 de juny

Black Eyed Peas han presentat avui els temes que formaran part del seu nou disc «Translation«, que arribarà el divendres 19 de juny i que inclourà col·laboracions d’artistes de la música llatina com Shakira, Maluma, J Balvin, El Alfa, Ozuna, Nicky Jam o Piso 21.

El disc trobarem èxits com ‘Ritmo’ o ‘Mamacita’, així com ‘No mañana’, el nou senzill del grup estrenat aquest mateix divendres en col·laboració amb El Alfa.

El so llatí impregna els últims èxits del grup i a jutjar per les bones xifres aconseguides amb ‘Ritmo’, el grup seguirà així almenys de moment.

Tracklist
1. RITMO (Bad Boys For Life) [with J Balvin]
2. FEEL THE BEAT (with Maluma)
3. MAMACITA (with Ozuna & J. Rey Soul)
4. GIRL LIKE ME (with Shakira)
5. VIDA LOCA (with Nicky Jam & Tyga)
6. NO MAÑANA (with El Alfa)
7. TONTA LOVE (with J. Rey Soul)
8. CELEBRATE
9. TODO BEUNO (with Piso 21)
10. DURO HARD (with Becky G)
11. MABUTI (with French Montana)
12. I WOKE UP
13. GET LOOSE NOW
14. ACTION
15. NEWS TODAY

- Publicitat -

Primavera Sound 2021 exhaureix en una setmana totes les entrades

El Primavera Sound ha exhaurit tots els abonaments i les entrades de dia per la seva vintena edició i ho fa fet en poc més d’una setmana des de que es van posar a la venda els abonaments el passat dia 3 de juny.

Les ganes de música en directe i l’atractiu cartell que han presentat ha estat clau a l’hora d’acabar totes les entrades, moltes de les quals ja s’havien venut per l’edició d’aquest any i que a causa de la pandèmia de coronavirus es va haver de posposar fins al 2021.

Des de l’organització agraeixen a les 65.000 persones que tot i les dificultats actuals han confiat un cop més en el festival i han adquirit o conservat les entrades.

- Publicitat -

Flashy Ice Cream publiquen la seva mixtape «Don Gelato»

Després de l’èxit rebut amb els dos singles avançament del disc («Celebro i bec» i ALBA) arriba el moment de presentar el tema ENAMORAT. És la cançó escollida per la sortida oficial del nou disc dels Flashy Ice Cream, DON GELATO.

Un tema força estiuenc, de ritmes tropicals i un regust a mambo a la base. ENAMORAT ens trasllada a un ambient càlid, relaxat, amigable i festiu… Un tema que ens transporta a unes vacances a la costa, a una festa a un club nocturn… o una nit passional a un apartament de platja.

El nou single «Enamorat» de Flashy Ice cream és molt representatiu del que aporta el grup amb el seu nou àlbum: Ritme, bon rotllo, festa i molt d’amor!

Flashy Ice Cream és un grup de música urbana en català originari de Sabadell. Està format per dos main vocals, Sneaky Flex i Giancana, un productor, Daax i un filmaker i dissenyador gràfic C.Turu.

En aquest últim any s’han acumulat més d’1 milió d’streams a les principals plataformes digitals (Spotify, Youtube, Apple music, Amazon Music…).

La música de Flashy Ice Cream la qualificaríem de música urbana en català, mesclant des de sons de trap, a rap, a dancehall i a reggaetón. Sons frescos i actuals que reben influències a nivell musical que van des d’ASAP Rocky, a PNL, a Sfera Ebbasta o al mateix LilDami, amic amb qui han col·laborat en diverses ocasions.

- Publicitat -

Lady Antebellum canvien de nom per les seves connotacions racistes

La formació de country Lady Antebellum ha anunciat a través d’Instagram que han decidit canviar el seu nom pel de Lady A, ja que volen ser més inclusius.

La banda explica que les darreres setmanes han obert els ulls a les injustícies, la desigualtat i els prejudicis que han patit les dones i els homes negres i que continuen patint cada dia. El grup explica que quan es van formar fa 14 anys van anomenar-se en honor a l’estil sureny «Antebellum», que els recordava a la música que es feia al sud i que més els hi ha influenciat, des del rock, passant pel blues, gospel, r&b i per suposat el country.

Ara però expliquen que no van tenir en compte les associacions d’aquesta paraula amb el període de la història anterior a la Guerra Civil, que inclou la esclavitud. La banda es mostra avergonyida i expliquen que mai havia estat la seva intenció ferir a ningú.

Lady A es va fer molt popular al nostre país el 2010 amb ‘Need you now’, però cap altre cançó ha arribat a triomfar fora de les fronteres americanes.

- Publicitat -

Neix el cicle de concerts Sala Barcelona

Aquest matí s’ha anunciat la primera fornada d’artistes que protagonitzaran el «festival» Sala Barcelona, un cicle de concerts totalment nou organitzat per l’Associació de Sales de Concerts de Catalunya en col·laboració amb l’Institut de Cultura de Barcelona. Tindrà lloc entre el 2 de juliol i el 3 d’agost d’enguany al Castell de Montjuïc de la capital catalana.

El Niño de Elche, Cala Vento, Hidrogenesse, Medalla, The Zephyr Bones, Da Souza, Joana Serrat, Ladilla Rusa, Cora Novoa són només alguns dels noms que composen aquest cartell fortament nacional, per motius obvis.

L’objectiu principal del projecte és recaptar fons per a les sales de concerts de Barcelona després d’aquests mesos de tancament forçat.

Les entrades pel cicle Sala Barcelona ja estan a la venda a través de Codetickets. El preu temporal de les entrades és de 12 euros, sense costos de gestió.

Programació

2 de juliol: Clara Peya
3 de juliol: Papa Topo + Evripidis And His Tragedies
4 de juliol: Cala Vento
5 de juliol: Los Aurora
9 de juliol: Da Souza + Marialluïsa
10 de juliol: Hidrogenesse
11 de juliol: The Zephyr Bones + Medalla
12 de juliol: Barcelona Gipsy Balkan Orchestra
16 de juliol: A Contra Blues
17 de juliol: Vàlius «10 Anys» + Colaboradores
18 de juliol: Cora Novoa + Fatamorgana + Guay!
19 de juliol: The Black Barbies
23 de juliol: Tarta Relena
24 de juliol: Los Retrovisores
25 de juliol: River Omelet
26 de juliol: El Niño de Elche
30 de juliol: B1N0 & Fr13nd5 + PHOAC
31 de juliol: Fundación Tony Manero

1 d’agost: Belgrado + SDH
2 d’agost: Joana Serrat & The Great Canyoners + Anna Andreu
8 d’agost: Putilatex + Samantha Hudson
14 d’agost: Playback Maracas
23 d’agost: Nakany Kanté
28 d’agost: AWWZ (Live) + Carla
29 d’agost: The Velvet Candles + Torontos
30 d’agost: Ladilla Rusa + Pin y Pon DJS

- Publicitat -

Entrevista al periodista Sergi Mas

En Sergi Mas és un home de ràdio, però també de tele! Amb ell hem repassat alguns dels programes on ha treballat i hem recordat moments històrics viscuts al mitjà.

Actualment el podem escoltar amb «Cinqüenters» a Ràdio Estel i descobrir la seva fantàstica web plena de records i vivències.

- Publicitat -

Jason Derulo s’apunta a l’èxit de TikTok ‘Laxed (Siren Beat)’

Després del gran èxit global de ‘Laxed (Siren Beat)’, produïda pel jove artista neozelandès Jawsh 685, el cantant americà Jason Derulo afegeix la seva veu per crear el nou hit pop Savage Love (Laxed – Siren Beat), que ha vist la llum aquesta matinada a través de Columbia Records.

La cançó original es va publicar el 24 d’abril d’aquest mateix any i ràpidament es va viralitzar a la plataforma TikTok, arribant a les primeres posicions de la llista de la plataforma. Fins a la data la cançó ja compta amb més de 55 milions de vídeos dins de la pròpia plataforma. A més, es troba en el Top50 de Shazam a nivell global i en el Spotify Viral en més de 15 països al voltant de tot el món.

Jason Derulo ha portat la cançó a el següent nivell, aconseguint un resultat molt enganxós i que segur, no ens traurem del cap durant molt de temps.

- Publicitat -

El Festival de Cap Roig es posposa al 2021

El Festival de Cap Roig, organitzat per Clipper’s Live amb l’impuls de CaixaBank, posposa a 2021 la seva vintena edició, que estava prevista entre el 10 de juliol i el 22 d’agost de 2020, per les circumstàncies excepcionals de la crisi sanitària provocada per la COVID-19. Després d’analitzar durant les darreres setmanes la viabilitat i possibilitats d’adaptar el Festival a les noves mesures que afecten la celebració d’espectacles culturals, la direcció de Festival de Cap Roig ha pres la decisió d’ajornar l’edició d’enguany com a mostra del compromís i la responsabilitat de l’organització amb la salut dels assistents, els artistes i els diferents equips involucrats aquest esdeveniment musical.

Els concerts de Manel, Pablo Lopez, Els Amics de les Arts, Maestro, Supertramp’s Roger Hodgson, Estopa, Ara Malikian, Sergio Dalma, El Pot Petit, Blaumut, David Bisbal, Mag Lari (Cap Roig mini), Morat i Antonio José, s’han reprogramat per a l’estiu del 2021 i les persones que havien adquirit les entrades podran mantenir-les o sol·licitar el seu reemborsament.

Les actuacions de The Lumineers, Yann Tiersen, Lionel Richie, Mika, Gilberto Gil-Nos a Gente, Herbie Hancock, Juan Diego Flórez, Andrea Bocelli, Travis, Aitana i Julio Iglesias, s’han cancel·lat i en les pròximes 48 hores s’efectuarà la devolució de l’import de les entrades.

A principis de l’any que ve es revelarà el cartell complet de Festival de Cap Roig 2021, una cita amb la música que permetrà tornar a gaudir dels artistes més rellevants en un impressionant paratge davant de la mar, els Jardins de Cap Roig, durant les nits d’estiu de la Costa Brava.

- Publicitat -

Cesc presenta ‘Queda’t amb mi’

Cesc desprès d’aquest standby esdevingut per la crisis del COVID19 ens presenta “Queda’t amb mi”.

Una cançó que neix d’una pèrdua i explica el camí, o un dels possibles camins, que venen després d’aquesta. Tot i tractar la mort és un himne de vida i progrés. Amb una mirada resilient. La cançó està vestida d’un folk-pop que et transporta a artistes com «Mumford and sons» o «Of monsters and men».

Aquest jove talent, que omple els passadissos del metro de Barcelona i els carrers de les principals ciutats d’Europa, ja ha arribat per quedar-se. Gràcies a la seva gran connexió́ amb el públic, ha aconseguit acumular milers de seguidors, fet que li ha permès fer el salt a les principals sales i festivals de Catalunya acompanyat de grans artistes del panorama musical actual.

Aquest 2020 el podrem veure a festivals que encara segueixen en peu com el White Summer, Fred Festival o CanetRock 020.

- Publicitat -

Entrevista a Marc Mateu aka Red Pèrill

Hem conversat amb en Marc Mateu, conegut pel seu projecte Red Pèrill i amb el qual hem parlat de música, del què ha estat fent durant el confinament, però també d’altres qüestions relacionades amb el sector musical.

No ens ha respost a preguntes compromeses, però sí que ens ha avançat novetats sobre el seu futur disc, així com un cantant que fins que va conèixer en persona no li queia molt bé.

Tot plegat en un inici amb una gran errada que tard o d’hora havia de passar!

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...