Judit Neddermann ha presentat «LAR» que ja esta disponible a plataformes digitals, arriba acompanyat d’un homònim visual que ha dirigit Isaac Fluxà. És un migmetratge que acompanya cadascuna de les cançons, com els vídeos que hem pogut veure als avançaments de «Celebrar» i «Ells Teus Ulls».
Aquest àlbum s’ha editat en format CD i LP. Aconsegueix les edicions exclusives i signades a la botiga oficial.
L’artista ja ha anunciat les primeres dates on presentarà aquest nou projecte.
Malson Atmosfèric és aquell grup que sempre els han mirat per sobre l’espatlla al passadís de l’institut. Música reivindicativa i alhora desenfadada sobre les ganes de menjar-se el món i perdre les preocupacions.
Durant aquest 2022 han avançat quatre senzills del seu primer àlbum debut, produïts per Geri i zneakyboi, amb la col·laboració d’Oriol de Ramon (The Tyets) i DAAX (Flashy Ice Cream, Santa Salut) en la mescla, i Adrià Reig i Xavier Lek Farré al màster. A més l’últim avançament van comptar amb un remix del DJ Marsal Ventura, reconegut exlocutor de Flaix FM i recentment actuar al festival Tomorrowland.
Aquests senzills ja acumulen més de 90 mil reproduccions online i ja els han portat a aparèixer a alguns dels mitjans digitals, radiofònics i televisius més reconeguts. També els ha dut a tirar endavant diversos concerts en banda, comptant amb els seus productors i Joan Matacàs (oxigen) a la bateria i Lluís Albets al baix, sent partícips i guanyadors al festival Insomni i el Concurs Jove de Vilablareix. També han anunciat la seva participació en el festival Strenes.
«Casa» és la proposta més arriscada de Malson Atmosfèric fins la data, una rumba catalana amb tocs indie, a l’estil Milky Chance. Aquesta cançó ha estat enregistrada pel grup a El Local Estudi de Vilablareix, i ha sigut masteritzada per Omar Ferreté a Fatlab Studi.
Aquesta és de les lletres més personals de l’àlbum que està produint el grup, narrant l’acceptació que implica una ruptura, ja sigui en una relació com en una amistat. Això també ha sigut plasmat per l’equip de Flame TV, dirigit per Jason Palma, sota la direcció d’art de Núria Hugas (Santa Salut), estilisme de Nona Soldevilla, suport de Cristina Ramon i una llarga figuració, comptant l’avi del mateix cantant.
La portada i els crèdits han sigut dissenyats per LoiNeverSleeps.
Sexenni presenta ara ‘Bora Bora’ on el jove grup se’n va de viatge cap a una atmosfera paradisíaca a ritme de cúmbia amb sonoritats urbanes. Des de la perspectiva d’un viatge amb el primer amor, Sexenni ho deixa estar tot per escapar de la monotonia i crear un univers propi on combinen imatges tropicals mesclades amb el seu imaginari galàctic característic. Deixant enrere la tristesa, el grup juga amb les paraules fent referències des de l’art polinesi fins a la cultura tant nostrada com la literatura del segle d’or o la música de Sergio Dalma. Tot això mantenint el to satíric i desenfadat que tant caracteritza al grup.
La cançó arriba després de ‘Houston’, el tema principal de la Volta a Catalunya, així com de ‘Klk quieren las chicas’.
Totes elles formaran part d’un disc que veurà la llum al setembre. Abans tindrem temps de veure’ls en directe, entre altres llocs el 21 d’abril a la Sala Razzmatazz.
Ivette Nadal emprèn un nou camí acompanyada del segell Picap amb qui ja està començant a desvetllar tot el que està per arribar aquest 2023! Ja va avançar ‘Pensament blau’, un tema que fa referència als ulls blaus i al pensament blau com una metàfora del far o la llum del mar, aquella mirada sàvia, entenimentada i madura que amb un sol gest de mirar-nos ja canvia i millora el nostre comportament.
Però abans de presentar aquest nou àlbum sota el nom ‘Les hores blaves’, Ivette Nadal fa un segon avançament amb ‘Cançó per a tu’. Un senzill especial, ja que inicialment era un encàrrec cinematogràfic, i per tant, no neix de l’autobiografia de la cantant. El disc ‘Les hores blaves’ està molt vinculat amb la filosofia i aquesta és una cançó d’amor tendre i jove, d’aquells que busquen què volen i qui volen ser. Curiosament, mesos més tard de treballar en aquesta cançó, tot va acabar passant com si de manera premonitòria es tractés. L’artista de Barcelona, amb tot el bagatge que ja té, ha tingut la gran sort de cantar aquest tema amb un artista tan reconegut -i sobretot amic- com és el Manolo García. Gràcies a aquesta col·laboració, on les veus es persegueixen i s’acompanyen, ‘Cançó per a tu’ s’ha convertit en un senzill ple d’alegria i amb molt més pes; la cançó que donarà pas a un cinquè disc en solitari de la cantant de Barcelona, que molt aviat veurà la llum.
Flashy Ice Cream presentaven fa un any el seu tercer àlbum ‘HANGOVER’ (febrer 2022),la tercera referència del grup on es pot veure l’evolució de la banda en tots els aspectes, tant en l’àmbit musical com visual. Seguidament, els de Sabadell va presentar l’EP ‘AFTERSUN’.
Amb l’arribada de la primavera del 2023 presenten un nou senzill: ‘Quan em tornes a mirar’, el nou hit estiuenc de Flashy Ice Cream que parla de la sensació d’estar enamorat d’algú, tant enamorat que és com si anessis “col·locat” de l’altra persona. També, aprofiten per expressar que ara la vida els somriu i que per fi, poden celebrar el seu èxit després de tant de treball.
Un mambo mixejat amb batxata que et farà ballar i vacil·lar on sigui: discoteques, festes i platges durant tot l’estiu, i que la gent arribi a vibrar com ho fa el grup!
Després de presentar la programació artística de la nova edició, integrada per 42 propostes de música emergent i d’espectacles de música familiar, la FiM Vila-seca dona a conèixer la programació per dies, així com el programa d’activitats per professionals.
Sota el lema «On tot comença», la programació de la FiM d’enguany oferirà una cinquantena de concerts i espectacles entre el dijous 4 i el diumenge 7 de maig, tot ells d’accés lliure i gratuït. A la secció emergent, s’ha apostat per noms desconeguts, s’han acollit propostes innovadores i s’ha donat espai a escenes musicals invisibilitzades. A la secció familiar i tots públics, s’han començat a assajar fórmules de suport a la creació, s’han programat formacions amb músics molt joves i s’ha apostat per companyies noves. La FiM Vila-seca 2023 renova el seu compromís amb la feminització dels escenaris, amb un 65% de propostes liderades o formades per dones. I a més, aquesta edició inclou propostes formades per persones no binàries i per persones racialitzades.
Les activitats professionals tindran lloc del dijous 4 al dissabte 6 de maig. L’organització de la fira de música emergent i familiar preveu convocar més de 400 professionals del sector musical català, andorrà i valencià. S’hi celebraran més de 20 activitats adreçades al públic professional que inclouen una selecció acurada de showcases i espectacles musicals, amb un nombre destacat d’estrenes i novetats. A més, compta amb reunions ràpides, pitchings, mentories exprés, espais de networking i totes les facilitats de l’Àrea PRO del Castell de Vila-seca. Les activitats professionals són d’accés lliure per a les professionals acreditades.
Com a novetats, la FiM Vila-seca acollirà la trobada semestral de Programa.cat i co-organitza la Jornada Catalan Arts per a Professionals Emergents, un programa específic adreçat a professionals emergents del sector de la música, especialment mànagers, bookers i estudiants de gestió musical.
Aquest divendres arriba «Antares» el debut de la Scorpio, que aquest dimecres ha ofert un listening party a la sala Heliogàbal, de Barcelona. Hem anat fins allà per gaudir de les noves cançons i per saber algun detall més d’aquest disc que arriba aquesta setmana.
‘Antares’ és l’estrella anomenada “cor de l’escorpí” i la més brillant d’aquesta constel·lació, és per això que aquest primer treball porta aquest nom. Fer públics els sentiments de la Scorpio per primera vegada amb la vulnerabilitat personal que això suposa, la sinceritat que predomina en les seves composicions, el fet que sempre hagi considerat que l’art neix de les pròpies emocions més pures, juntament amb el símbol de l’escorpí que l’acompanya en el seu projecte artístic, fa que aquest disc sigui tan especial i porti per nom ‘Antares’.
Un àlbum que es basa en tres columnes fonamentals: la fama, l’amor i el “jo” anterior; a partir d’aquests pilars, sorgeixen 11 cançons que conformen l’àlbum, on el canvi és l’única constant, tal com ho ha estat per a ella aquest últim any, per això es troben cançons de tot tipus i sentiments molt variats, encara que sempre amb un clar fil conductor: acceptar i créixer.
El disc ha estat produït per en Pep Saula i en Jan Aygua i compta amb col·laboracions estel·lars com el propi disc.
Els igualadins Marialluïsa estrenen un nou single i videoclip, “7 de novembre de 2022”, un viatge en el temps cap al darrer concert de Bon Iver a la sala Apolo de Barcelona, la data del qual li dona títol. És la tercera entrega d’una sèrie de singles que estan publicant al llarg d’aquesta temporada, i en què han comptat amb la complicitat d’un productor diferent per a cadascun d’ells, aportant així nous matisos i colors a la paleta sonora del grup.
A «7 de novembre de 2022», l’encarregat de l’enregistrament, producció i mescla ha estat el músic i productor vigatà Jordi Casadesús (Núria Graham, La Iaia). Als dos singles anteriors, els productors convidats van ser Ildefons Alonso (El Petit de Cal Eril) a “Feel Free”, i Dani Ferrer (Love of Lesbian, Egon Soda) a “Les nits sense dormir”.
El grup presentarà en directe les noves cançons el proper dissabte 15 d’abril a Sant Feliu de Llobregat (Els Pagesos, en el marc del Curtcircuit), Vic (21/4, Jazz Cava) i Vilanova i la Geltrú (Vida Festival BBQ), entre d’altres.
‘No M’ha Servit de Res (NMSDR)’ és el nou senzill del grup barceloní VITTARA, que serveix com a segon avançament del que serà el seu proper treball.
En aquest tema, la banda abandona les guitarres estridents i les bateria potents, per deixar pas a una melodia suau i una lletra íntima, que treu la cara més emocional del grup fins ara. En la cançó es pot entreveure també com VITTARA ja comencen a jugar amb l’electrònica a la secció rítmica, per exemple, un fet que s’està consolidant com un nou eix estilístic per a ells.
‘No M’ha Servit de Res (NMSDR)’ para sobre aquells moments en que sembla que les coses no acaben de sortir, quan just al final de la carrera tot es trenca i s’esfondra pels dits. Des d’aquest record, el grup intenta posar amb paraules i música el sentiment amarg de la derrota, que també amaga una sensació reconfortant en el fons.
Aquest divendres arribarà el debut de l’Scorpio «Antares» un disc creat al costat dels productors Pep Saula i Jan Aygua, i amb senzills com ‘Deja vu’ o ‘Sayonara’.
Ara acaba de compartir “Nenes presumides” una oda a la seguretat d’una mateixa. En aquest single l’artista ha volgut englobar les tres columnes base de l’album, el seu jo interior, la fama i l’amor, les quals totes menciona en diferents moments de la cançó.
L’artista explica que sent que la Scorpio més urbana torna amb aquest single ballable i empoderat on nomes es pot imaginar ala gent ballant-la a la discoteca o a casa seva sentint-se la més diva de totes.
Kaiser Chiefs acaben d’estrenar ‘Jealousy‘ una nova producció que formarà part del proper disc del grup, del qual de moment encara no se’n sap ni el títol ni quan arribarà.
La peça arriba com a continuació de ‘How 2 Dance’, una proposta que van estrenar la tardor passada.
Sobre ‘Jealousy’, el líder del grup Ricky Wilson explica que han passat 20 anys fent cançons que han estat un èxit, altres que han estat tot el contrari. Com a músic, un cop eliminades totes les preocupacions i la por al fracàs, l’únic que queda és la llibertat i la diversió. Wilson adverteix que quan escoltin ‘Jealousy’ no se la podran treure del cap.
Actualment el grup té entre mans una gira pel Regne Unit, així com alguns festivals aquest estiu.
Després de “MAI”, arriba “ARA”, la nova aposta musical de Joan Liaño. El jove artista de Granollers ens torna a sorprendre amb un nou tema, que canvia de paradigma estilístic en relació a la seva anterior cançó per aportar noves sonoritats i mostrar un altre perfil artístic.
Amb “ARA”, Joan Liaño s’endinsa en els ritmes més discotequers i ballables. La temàtica d’aquesta nova cançó ens parla de l’empoderament personal, de creure en nosaltres mateixos i en les nostres possibilitats. Per aquest motiu, Joan Liaño ens commina a viure i empoderar-nos ja mateix, és a dir, “ARA”.
Aquest nou single arriba després de l’èxit de la primera proposta de l’artista, una cançó anterior a aquesta novetat que ja suma milers d’escoltes a les plataformes digitals i milers de visualitzacions del seu videoclip a YouTube.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...