Arriba ‘Un Vici’, el segon avançament del nou disc d’Anaïs Vila

La cantant i compositora Anaïs Vila llença el segon i últim avançament del que serà el seu quart disc. En aquesta cançó, en que guitarres elèctriques acompanyen la seva veu, ens parla sobre desitjos ocults: allò que no diem, però que sentim. Ens trobem amb un tema diferent; juganer i descriptiu alhora, i amb una textura molt més recitada a la que estem acostumats. 

La cançó compta amb la col·laboració de molts artistes, com Jordi Bastida o Gerard de Pablo, a les guitarres i cors, respectivament. Aquest caràcter més acústic i poètic ens dona una pista sobre les característiques d’aquest proper disc.

“Ara sempre” és un àlbum on es barregen la senzillesa i la profunditat amb una producció molt acurada, en que podem trobar la veu i la guitarra com a principals acompanyants. L’autora retrata l’ansietat, l’emergència climàtica, les relacions de parella i les respectives ruptures per emmarcar les barreres i anhels d’aquells que viuen la dècada dels trenta. L’àlbum el formen onze cançons de pop independent, amb pinzellades de folk, molt allunyades de qualsevol element artificial 

Anaïs Vila és una compositora i cantant catalana. El seu nou disc s’afegirà a la seva discografia, actualment forma per “Entre els dits” (Temps Record, 2015), “Fosc, cançons per veure-hi clar” (Temps Record, 2017)  i “Contradiccions” (Temps Record, 2020). Aquests l’han portat a actuar en escenaris com el Festival Strenes de Girona (abril 2016) o al Teatre Kursaal de Manresa. Vila també ha estat finalista als Premis Descoberta i Enderrock com a artista revelació i millor cançó d’autor per “Entre els dits”

El dia 26 de gener publica el seu nou àlbum “Ara sempre”.

- Publicitat -

Zoo fan balanç dels seus 10 anys a ‘Epíleg’

Zoo van anunciar aquesta setmana el seu adéu de la indústria musical, coincidint amb el seu desè aniversari. La banda va publicar un vídeo amb el títol d»Adéu’ que va aixecar molts comentaris a les xarxes davant d’aquest inesperat final del grup.

La formació això sí deia adéu amb 10 concerts per celebrar els 10 anys de trajectòria musical.

Fa uns mesos i durant el Cabró Rock en Panxo ens va explicar que aquest 2024 serviria per preparar nova música, que no farien concerts i que no sabien quan tornarien. Finalment alguna cosa deu haver passat i han decidit dir adéu (tot i que tothom espera que sigui un fins aviat). El mateix Panxo ens explicava com se sentien una mica fora d’aquesta òrbita de nous grups i artistes que estan apareixent, però que ells volien continuar endavant.

Aquest dimecres han publicat ‘Epíleg’, on repassen els deu anys d’existència del grup, recordant moments clau de la seva història.

El grup ha compartit el següent text:

Així, més o menys, va passar tot.
10 anys de pura vida.
Gràcies a totes.

“Estil, agitació i propaganda”. EPÍLEG

- Publicitat -

Afinant l’oïda: les novetats del Nadal

Bon any a tothom!

Després de 3 (merescudes) setmanes de vacances, torno avui amb una sorpresa i és que aquesta setmana hi haurà dos blogs! Un avui amb totes les novetats del Nadal, i un a partir de divendres amb les novetats d’aquestes setmanes. Us porto un munt de música nova per començar l’any de la millor manera. Espero que durant aquestes festes hagueu pogut gaudir de moltíssima música. I si no ha sigut així, aquí estic jo per ajudar-vos.

Com sempre, ara que comença un nou any, també començo una nova playlist, tancant la de l’any passat amb més de 50h de cançons. Us deixo per aquí la nova llista.

Anem ara sí amb tot allò que he descobert aquests dies:

 

Novetats del Nadal:

  • D’entre les millors notícies d’aquest Nadal, tenim el retorn de Vetusta Morla amb un nou single anomenat “La Sábana de Mis Fantasmas” i publicat per sorpresa i sense previ avis el dia 22. I és que quan formes part d’una banda històrica, no cal cap mena de promoció o campanya, només posar-li emoció. I d’això, i de gust musical, van sobrats. Aquesta cançó parla d’aprendre a ballar amb les teves pròpies pors. Gràcies al Pare Noel, els podré veure en directe al ALMA Festival a Barcelona aquest 6 de juliol. No us els perdeu, ja que per mi són el grup nacional amb millor qualitat musical en directe. Una passada.

  • Aquest divendres surt FOMO, el nou projecte de Triquell, un EP – live amb el que l’artista català explora nous sons i textures. Abans però, hem pogut escoltar “FUMS!”, el primer single, on ens trobem ja una nova versió més electrònica, més psicodèlica. Amb aquests nous temes, més els del primer àlbum, han construït una peli amb visuals immersius que podrem gaudir en directe a l’Ideal de Barcelona del 17 al 20 de gener.

Una de les meves discogràfiques preferides, Sonido Muchacho, ha desafiat amb èxit a Luup Records amb el seu Sonido Muchacho ama la Navidad Vol.1, una compilació de noves nadales on trobem temes dels seus grups, com Aiko el Grupo, El buen Hijo, Menta, La Bien Querida o Marcelo Criminal. D’entre elles, destaco “No Te Mueras Nena (Esta Navidad)” d’un dels grups més en forma del panorama indie: Mujeres.

  • Hipergéminis, una nova banda formada per Beto i Kobe de Niña Polaca ha publicat les seves primeres dues cançons. Em quedo amb “Fuego Lento” amb Diamante Negro, una cançó amb la qual presenten el seu so com a banda, proper al so, òbviament, de Niña Polaca, però també d’altres bandes dels 70 com Television o inclús Pink Floyd. A més, ens asseguren la publicació d’un primer disc molt prometedor durant aquest 2024.

  • LA ÉLITE va compartir el primer single del seu pròxim disc, després de l’èxit de Nuevo Punk publicat l’any passat sota el segell de Cala Vento, Montgrí. La nova cançó s’anomena “Gran Noche” i torna a ser un homenatge a la festa, una mescla de sintes i punk que estarà present a tots els pogos de 2024.

  • Tot i continuar triomfant amb els seus projectes per separat, Massaviu ha tornat amb el primer single del seu pròxim disc, que esperem que surti aquests pròxims mesos. “Els Somnis Que Tenim” és la intro del disc i també la primera que podem escoltar. Pels més fans, haureu escoltat que es tracta d’una reinterpretació de “l’última nit d’estiu” de l’àlbum de 2022 que porta el mateix nom. Una versió molt més animada, com així prometen que serà tota la resta.

  • Feia ja mesos que podíem escoltar un fragment de “Poc a poc” a l’Instagram de l’Amygdala, i des de llavors que estava esperant que la publiqués. A part, tindrem nou disc aquest any. Molt content que es faci tekno en català i a més, a aquest nivell. Ganes de ballar-la en directe.

 

Descobriments:

  • Possiblement la cançó que més he escoltat aquestes setmanes: “As the World Caves In” d’una de les promeses del pop britànic Matt Maltese. El vaig descobrir a la presentació del cartell del Festival Vida 2024 i des de llavors no me la puc treure del cap. Sona molt semblant a altres artistes com Alex Turner o Men I Trust. Aquest 2023 va publicar Driving Just To Drive, el seu quart àlbum amb només 26 anys i el podrem sentir en directe aquest estiu a Vilanova. Com sempre, el Vida descobrint bandes súper interessants.

  • I no és l’únic descobriment. També està confirmada la banda d’indie-rock nacional Pipiolas, que ens tocaran en directe el seu primer disc No hay un Dios, amb el que es van presentar com una de les bandes indie-pop a tenir molt en compte. Va ser publicat amb Elefant Records i on trobem cançons com “Todas Las Horas”, amb Ginebras. Si us han agradat, aquest divendres treuen  “La Niña Bonita”, una cançó amb Rigoberta Bandini.

  • Fent també els deures pel pròxim Primavera Sound, he estat repassant la discografia de la SZA i m’he trobat amb aquesta joia amb Kendrick Lamar: “Doves In The Wind”. Cançó inclosa en l’àlbum Ctrl de 2017. Em flipa com combinen les dues veus sota la base de boom-bap i un sample de Redman. No deixeu de veure el videoclip si voleu veure a Kendrick com a mestre (?) de Kung Fu de SZA.

  • Tornem aquí amb un cas prematur, el de Tommy Newport, qui només amb 21 anys ja ha publicat èxits que se’n van directe a la llista d’indie, com “Movie Screen”, “Yellow Lines” o “Stargazer” amb EARTHGANG. L’artista mig britànic mig americà, té un so inspirat per bandes que he recomanat abans per aquí, com Still Woozy, Phoenix, PawPaw Rod o MGMT. Brutal com sona el seu falset sota les línies funky de baix.

  • Un dels descobriments de la setmana ha estat el tema “hmu” de greek. Un altre cop, un artista americà de només 21 anys, que em va saltar a la ràdio de Spotify, i literalment em pensava que estava escoltant una nova cançó de Frank Ocean. No diré res més. O sí, perquè resulta que forma part de l’àlbum EXTC (2022), on també trobem cançons com “safety”. En escoltar aquesta última, em pensava que estava escoltant Daniel Caesar. Gaudiu-les.

  • Si busqueu alguna cosa més animada, us recomano molt “Evil” de Doov, un raper underground de Nova Jersey que mescla els seus raps amb una base electrònica i molt enèrgica que estic segur que et farà ballar.

  • Seguim amb un altre artista emergent, Weiland i el seu “Dangerous Woman” de l’àlbum Vices (2022). Synthpop que us transportarà a les millors cançons de Daft Punk o Tame Impala. I està produïda per MIKE DEAN. Quasi res.

  • Acabo avui la (llarga) ronda de recomanacions amb més indie-pop, de la mà de THE DRIVER ERA la banda formada pels germans Ross i Rocky Lynch. Us porto “Rumors”,  una cançó que se m’ha quedat al cap des de la primera escolta.

 

Abans d’acabar, m’agradaria comentar que és possible que durant aquest any no tingui temps de publicar el blog els divendres, així que ho faré tan aviat com pugui.

Una abraçada, ens veiem llavors!

Ciao 😊

- Publicitat -

Cesk Freixas celebra 20 anys amb una gira de comiat i nou senzill

Cesk Freixas compleix aquest 2024 els 20 anys de carrera musical i ho vol celebrar amb els seus seguidors publicant la cançó «La meva sort» que arribarà el 16 de gener.

«La meva sort és una cançó-resum i una cançó-agraïment. Va néixer amb la voluntat d’encapsular en poc més de tres minuts el sentit original d’escriure cançons, de fer-ho per defensar causes justes i comunes, i volia cantar-ho amb vestit de GRÀCIES, per acompanyar-me al llarg d’aquests 20 anys, i per deixar-me acompanyar-vos en els moments feliços, i també en els que no ho són tant».

Una gira que finalitzarà la primavera de 2025 i que servirà perquè el cantautor del Penedès es retiri de manera indefinida dels escenaris. El primer d’ells serà el 4 de febrer al Teatre Joventut de l’Hospitalet de Llobregat a les 19 h dins del cicle de concerts del BARNASANTS.

- Publicitat -

Billie Eilish guanya el Globus d’Or per «Barbie» amb ‘What Was I Made For’

Billie Eilish ha estat la vencedora en la categoria de millor cançó dels Globus d’or, gràcies a ‘What Was I Made For‘, una de les peces incloses a la banda sonora de «Barbie», juntament amb ‘Dance the night’, de Dua Lipa, que també figurava entre les possibles guanyadores.

Eilish ha recollit el premi al costat del seu germà Finneas. Ha explicat que quan li van encarregar la cançó no estava en un dels seus millors moments anímics, però que gràcies al seu germà és la raó per la qual és qui és. També ha donat les gràcies a la directora de la pel·lícula Greta Gerwig, així com a algunes de les persones amb les quals ha treballat a la producció.

Les paraules que han provocat més comentaris positius han estat quan ha explicat com de miserable i deprimida se sentia, però com escriure aquesta cançó la va salvar una mica. I un any després aquí estem. És realment surrealista, em sento molt afortunada i agraïda.

 

- Publicitat -

Zoo anuncien que pleguen amb una última gira

Zoo anuncien una darrera gira per tancar 10 anys de trajectòria musical. Ho han comunicat a través d’un vídeo publicat a les xarxes socials, on expliquen que faran 10 concerts, un per cada any de trajectòria i que posarà punt final on tot va començar, a Gandia.

Aquesta notícia contradiu el que en Panxo ens va explicar durant la darrera edició del Cabró Rock, on va dir-nos que el 2024 no publicarien disc, que descansarien, que prepararien noves cançons i que després tornarien.

@primerafila.cat

Panxo: “El 2024 pararem per fer un nou disc amb molta tranquil·litat”. #zoo

♬ original sound – Primera Fila

La banda actuarà a la propera edició de la Telecogresca, en la que serà una de les darreres ocasions de veure’ls en directe.

- Publicitat -

Ariana Grande torna el 12 de gener amb ‘yes, and?’

Ariana Grande ja té a punt el seu retorn al panorama musical després d’alguns anys de silenci. La data prevista pel seu nou senzill ‘yes, and?‘ serà el divendres 12 de gener, una data on també coincidirà amb la nova proposta de Lil Nas X.

L’artista ho ha compartit a les xarxes i ha estat molt celebrat pels seus seguidors que feia temps que esperaven notícies al respecte.

El darrer disc de l’artista va ser «positions» editat el 2020, tot i que darrerament la vam poder escoltar en el remix de ‘Die for you’, amb The Weeknd, en un dels temes més populars del 2023.

- Publicitat -

Fila Indie – 3×14

TRACKLIST

LIAM GALLAGHER & JOHN SQUIRE – JUST ANOTHER RAINBOW
NOAH KAHAN & GRACIE ABRAMS – EVERYWHERE, EVERYTHING
MASSAVIU – ELS SOMNIS QUE TENIM
THE VACCINES – NORGAARD
TROYE SIVAN – STRAWBERRIES & CIGARETTES
PUBLIC ACCES TV – IN THE MIRROR
TOBIAS JESSO JR – HOW COULD YOU BABE
THE WILD FEATHERS – I CAN HAVE YOU
CRYSTAL FIGHTERS – LOVE ALIGHT
JAGWAR TWIN – BAD FEELING (OOMPA LOOMPA)
COLONY HOUSE – CANNONBALLERS
KEVIN ABSTRACT – MADONNA
CROSSES – INVISIBLE HAND
NEON TREES – LOSING MY HEAD
SUECO & BEA MILLER – YOURS
BBY – HOTLINE
THE LAST DINNER PARTY – NOTHING MATTERS
CANNONS – LOVING YOU

- Publicitat -

Primera Llista – 6 al 12 gener

The Tyets comencen el 2024 liderant la Primera Llista amb ‘Tornem a casa‘ la seva proposta més EDM!

Entren a la llista

Lost Frequencies feat. Bastille – Head Down

Surten de la llista

Mushkaa i Julieta – No m’estima + (20 setmanes)

Aspirants

Triquell – Fums (3 setmanes)
Sofia Coll – Here to stay (novetat)
Teddy Swims – Lose control (novetat)
Paul Russell – Lil Boo Thang (novetat)
Noah Kahan – Stick season (novetat)

La Llista Nº 570

#ArtistaCançóSet.Var.
01The TyetsTornem a casa7+2
02Ana MenaMadrid City12-1
03Alfred GarciaEls teus ulls12-1
04Tate McRaeGreedy13=
05OfenbachOverdrive6+11
06Els Catarres feat. Stay Homas & ZooVull estar amb tu13-1
07Dua LipaHoudini8=
0831 FAMA la meva vera6+2
09Els Catarres feat. Figa FlawasJenifer7-1
10Marshmello feat. P!nk & StingDreaming9+2
11TylaWater10-5
12Aitana & Danna PaolaAQYNE8+2
13David Guetta feat. Kim PetrasWhen We Were Young8=
14Jason Derulo & Meghan TrainorHands on me10+1
15Kenya GraceStrangers16-4
16Stay HomasXinu Xano8+2
17Jack HarlowLovin on me3+7
18Mama DoushaRikiti13-9
19The Kid Laroi feat. Jung KookToo Much7+2
20Figa FlawasXtraterrestres (na de na)12-3
21Olivia RodrigoVampire27-1
22Tate McRaeexes4+1
23La FúmigaTornar4+10
24Guillem GisbertWaltzing Matilda5+2
25MushkaaEntre el fum9-6
26Dua LipaDance the night32-4
27JulietaLokura3+9
28Marcel i Júlia feat. Alguer MiquelJoc de mans5+1
29SiaGimme Love16-2
30Els Amics de les ArtsTothom es separa19-5
31The TyetsCoti x Coti45=
32Olivia RodrigoGet him back!16-4
33Ed SheeranAmerican Town13-1
34Jung KookStanding next to you2+3
35Mama Dousha & Joan GarrigaL’amor no està de moda5=
36Roger PadrósEl temps2+4
37Sara RoyBallant sota la lluna4+1
38Peggy Gou(It Goes Like) Nanana25-4
39CocoLlimona i sal17-9
40Lost Frequencies feat. BastilleHead Down1🆕

- Publicitat -

Estona de cel presenta el seu àlbum “Cançons que no parlen de res”

El grup d’Osona presenta un nou EP format per 6 noves cançons de rock en català. Aquest projecte és el primer gravat en un estudi, concretament a l’estudi de Pep Sala, qui també ha col·laborat en el disc.

“Cançons que no parlen de res” també dona nom al primer senzill de l’àlbum. Una cançó romàntica que no deixa enrere els ritmes propis del grup. Resulta una explosió de força, un tema animat, constant, que s’enfoca en una crida d’atenció cap a la persona estimada. El seu compositor, Joan Bassets, explica que “la cançó parla de totes aquelles cançons d’amor que s’han escrit i que mai han arribat al destí que havien d’arribar, i al capdavall, no han parlat de res a qui ho havien de fer”

El projecte, format per 5 cançons més enfoca aquest sentiment romàntic des de diferents punts de vista. A ‘olor de flors’ tenim un ritme més tranquil que mostra més nostàlgia i contrasta amb altres cançons més dinàmiques com ‘La lluna i el sol’. 

Estona de Cel és un projecte de rock en català format per Joan Bassets, Pau Espona, Martí Vancells, Bernat Vancells, Quim Puertas i Aniol Valls. Totes les cançons son de composició i producció pròpia. Es defineixen a ells mateixos com un grup que: “estimem el rock, i estimem les cançons romàntiques. Hem unit aquests dos conceptes per fer una música bonica, que el públic també estimi”

“Cançons que no parlen de res”, el seu segon àlbum, va veure la llum el passat 22 de desembre de 2023 de la mà de l’Indi Music.

- Publicitat -

The Last Dinner Party guanyen el BBC Sound of 2024

Els BBC Sound of ja tenen guanyadors pel 2024. Són The Last Dinner Party, un grup de Londres, que segons la BBC marcarà musicalment l’any i que seran tota una revelació musical.

La formació ha superat a noms com Peggy Gou, Kenya Grace, Tyla o Sekou.

La BBC Sound va predir en el futur que noms com Adele o Sam Smith acabarien triomfant, com finalment s’ha vist. No sempre cal acabar en primer lloc per arribar a la fama. Artistes com James Blake o Frank Ocean no van guanyar però han acabat triomfant.

The Last Dinner Party es van estrenar la primavera passada amb ‘Nothing Matters’ que fins al moment és la seva cançó més popular. Coincidint amb l’anunci del seu premi BBC Sound, acaben d’estrenar ‘Caesar on a TV Screen’ on parlen de l’èxit, concretament del reconeixement i admiració cap als altres.

- Publicitat -

Mushka estrena l’àlbum “SexySensible” aquest gener

L’Irma Farelo, més coneguda com a Mushka traurà a la llum el nou àlbum “SexySensible” el dijous 18 de gener a les deu de la nit.

Afirma que és el projecte més real i íntim que ha fet fins ara, centrant-se sobretot en ella mateixa. El nom del disc fa referència a les seves dues cares que mai pot dissimular. Ens confessa que ella és tant Sexy com Sensible i es veurà reflectit en el disc.

Aquest nou projecte compta amb nou cançons, la majoria produïdes per Roots i Bexnil. A més, la seva germana Greta també col·laborarà a la cançó ‘Señal de respeto’.

L’artista presentarà el disc els dies 1 i 2 de febrer a la Sala Apolo, que presentarà un ple absolut els dos dies.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...