Vic Mirallas i Mama Dousha es converteixen en ‘Vampirs’

Poques setmanes després que ens sorprengués amb el primer senzill del que serà el seu esperat quart àlbum de llarga durada, «Gestos», en Vic Mirallas enceta l’any de la millor manera possible: presentant-nos una nova cançó amb, ni més ni menys, que un dels artistes catalans del moment, Mama Dousha. D’aquesta manera, a través de «Vampirs», ambdós artistes ens mostren la hipotètica situació d’un amor entre dues persones que s’acaben convertint en aquesta popular criatura del nostre imaginari fantàstic comú, per construir una relació romàntica que s’escapi de qualsevol esquema tradicional preestablert. Allunyant-se així d’una societat cada cop més superficial i quadriculada, i deixant de patir pels problemes que ens brinda una vida finita.

Una bonica metàfora per expressar els desitjos que tenen els dos músics de poder convertir l’amor en quelcom etern, tot construint un castell sustentat a partir d’una lletra sincera, tendre i sensible, a la vegada que directe. Sense deixar de banda una base musical minimalista, però exquisida, que ens acaricia les orelles amb cada acord i cada arpegi de guitarra, i que ens permet caminar gràcies a un bombo que ens ajuda a no perdre mai el ritme des de la meitat del tema. Fet que s’acompanya d’unes veus que empasten a la perfecció.

Una peça deliciosa que es complementa amb un videoclip dirigit de la mà de Júlia Neddermann i Sebi Escarpenter, que juga amb els miralls i els reflexes d’en Vic i d’en Mama Dousha, per contrarestar els desitjos dels artistes amb la pròpia realitat terrenal amb la que compten. Perquè tot i voler-ho amb ànsies, els seus reflexes encara apareixien en cada vidre platejat que troben al seu davant. Excepte en el darrer pla del clip. Serà perquè ambdós s’acabaran convertint realment en vampirs?

- Publicitat -

Afinant l’oïda: Triquell, Vic Mirallas i Mama Dousha

Ja torno a ser aquí! Ració doble aquesta setmana que si no se m’acumulava la feina. Espero que hagueu pogut gaudir de les cançons que vaig compartir amb vosaltres el dimecres, perquè avui torno amb moltes més!

Novetats

  • Dia important avui amb el release d’american dream, el nou disc de 21 Savage, que acompanyarà a la nova pel·lícula que narrarà la trajectòria de la seva vida, dirigida per Donald Glover (Childish Gambino) i protagonitzada per Caleb McLaughlin (Stranger Things). En quant a l’àlbum, primer en solitari des de 2018, després de l’èxit absolut de SAVAGE MODE II amb Metro Boomin (2020) i Her Loss amb Drake (2022). Veurem com envelleix, però després de la primera escolta m’ha semblat un disc molt sòlid i que confirma que el d’Atlanta segueix al seu prime (no com Kid Cudi, qui també ha tret disc, però uf…). Colabos amb Young Thug, Summer Walker, Lil Durk, Travis Scott… Però jo em quedo amb les de Brent Faiyaz a “should’ve wore a bon”, Mariah the scientist a “dark days” i Burna Boy i Metro Boomin a “just like me”. També amb altres cançons com “all of me” o “redrum”.

  • Per altra banda, setmana molt trista, ja que ZOO ha anunciat el final de la seva banda, després de més de 10 anys de carrera i tres discos espectaculars amb els quals ens han acompanyat sempre. És molt possiblement el grup que més cops he vist en directe a la meva vida i un dels que més m’ha marcat i amb els que millor m’ho he passat. Queden 10 concerts per poder tornar a sentir himnes de Tempestes Venen del Sud, Raval o Llepolies en directe. Els de Gandia marxen després de fites com les d’omplir el Palau Sant Jordi fent música reivindicativa en valencià. Ja no tornarem a veure res igual. Únics i inigualables. Ens deixen amb  “Epíleg”, la seva última cançó en la qual fan un repàs de la seva carrera, acompanyada del següent videoclip.

  • Els que també estan celebrant 10 anys de carrera, però no marxen són el duo de Navarra Iseo & Dodosound, que publiquen el seu tercer single, “Ahora Sé”, últim avançament del seu pròxim disc “EN LA TORMENTA” (el primer íntegrament en castellà) i tercera cançó amb la qual encerten, aquest cop portant-nos una canso una mica més calmada, però igual de bona. Ganes d’escoltar el disc sencer.

  • Cole Benett segueix publicant singles del que serà el seu àlbum de compilacions All Is Yellow, sota la marca Lyrical Lemonade. Després de les cançons amb Juice WRLD, Cordae, Dave etc. ara torna amb “Fallout” on ha ajuntat ni més ni menys que a Gus Dapperton, Lil Yachty i Joey Bada$$. Una fusió d’estils que funciona perfectament en una de les meves cançons preferides d’avui.

  • Com ja us vaig avançar dimecres, avui ha sortit “FOMO” el nou EP de Triquell. Sis cançons experimentals, atmosfèriques, electròniques i més fosques que al que ens tenia acostumats. Acompanyat de productors i artistes del talent d’Andy Wheels, Wise Mike, Scotty DK i Vernat, aconsegueix desmarcar-se d’Eufòria i crear un so personal, únic i original gravat des de l’estudi de casa seva. M’ha flipat.

  • ORQUIDEAS és el nou disc de Kali Uchis, qui, a part, acaba d’anunciar juntament amb Don Toliver, que tindran un fill. Quart disc i segon en espanyol per l’artista colombiano-estadunidenca. Veurem si aconsegueix equiparar l’èxit del seu projecte Red Moon In Venus que va sortir l’any passat. Hi trobem featurings amb El Alfa, Karol G o Rauw Alejandro. Les meves preferides: “Te Mata” i “Igual que un Ángel” amb Peso Pluma.

  • Del combo entre Vic Mirallas i Mama Dousha neix “vampirs”, i quan ajuntes a un dels artistes amb més qualitat musical de Catalunya amb l’artista català emergent del moment, només pot sortir bé. A més, les veus encaixen molt bé. La cançó formarà part del quart disc de Vic Mirallas que es publicarà el 23 de febrer.

  • Després del pas de Julieta, ara és Mushkaa qui arriba a Gallery presentant “El Disfraz”, nova cançó que estarà inclosa en la mixtape SexySensible que podrem escoltar divendres que ve. La veritat és que sona increïble. A favor de la Mushkaa en aquestes cançons menys urban.

Descobriments:

  • Continuant amb la línia de l’últim blog, el Festival Vida em segueix recomanant gent súper top. Aquest cop us recomano molt okdw. És l’àlies de Virts Martos,  una artista de Barcelona que combina RnB amb jazz i pop en català en el seu primer LP 08880. M’han encantat cançons com “Angry Virts” i “Només amigues”. Ha estat produït pel productor Peter Party, guanyador d’un Latin Grammy amb Nathy Peluso. Necessito una col·laboració amb Galgo Lento ja!

  • Fent la llista del BBK d’aquest 2024, he descobert a la banda bilbaïna d’indie airu, que aquest passat octubre van publicar el seu àlbum debut Con lo bueno y con pena. La meva preferida, “Coloco los pies”, però val la pena escoltar-lo sencer, ja que crec que han aconseguit un so súper interessant i original, i hi ha grans cançons com la balada “Verte de espaldas” o “Bailar sobre mi espalda”. També dels singles anteriors destacar “Voy tan deprisa”. Molt top.

  • Si esteu buscant música semblant a Giveon o Tai Verdes, aquests dies he descobert a Victor Ray. Nascut a Uganda però resident a UK, amb només 23 anys ha passat de tocar al carrer a publicar cançons com “Stay For a While” o “It Only Cost Everything”, del seu primer EP i felt.. M’ha captivat la seva veu i com s’adapta a diferents gèneres com el soul o el rock.

  • Acabem amb KhakiKid, un raper de 22 anys de Dublin que té cançons com “Shlumped Up”. Encara no ha publicat cap LP, però estarem molt atents a quan ho faci, ja que està preparant Elevator Music, el seu primer projecte en solitari. Si sou fans de Mac Miller, Anderson .Paak o Tyler The Creator, us molarà.

 

Què us han semblat?

Fins a la setmana que ve!

- Publicitat -

Lil Nas X fa aparèixer uns falsos Michael Jackson, Ed Sheeran o Taylor Swift a ‘J CHRIST’

La promoció de ‘J CHRIST‘ el nou senzill de Lil Nas X fa dies que se’n sent a parlar, ja que l’artista no ha parat de compartir imatges, mems i tota mena de moments que han fet crear molta expectació davant de l’estrena de la seva nova producció.

Abans de l’estrena del videoclip es va poder veure un tràiler on diferents dobles de famosos acudien a la suposada estrena del tema. Allà s’hi podien veure des d’Ed Sheeran, passant per Taylor Swift i fins i tot Michael Jackson. Al final tots tres i molts més apareixen també al videoclip, que recorda al de ‘Montero (Call Me By Your Name)’ amb les visites al cel i a l’infern.

El videoclip ha estat escrit i dirigit pel mateix artista, que es posa en la pell de Jesús, Moisès i fins i tot Satanàs.

La resta millor que ho veieu vosaltres mateixos.

- Publicitat -

Ariana Grande estrena ‘yes, and?’

Un dels grans llançaments internacionals d’aquest divendres és el que protagonitza Ariana Grande amb ‘yes, and?‘, una nova cançó d’Ariana Grande, amb un so molt nostàlgic, que ens remet a la dècada dels 80 i 90, amb un pop electrònic que farà les delícies dels seus seguidors. De fet alguns diuen que és el ‘Vogue’ de Madonna del Segle XXI.

De la producció se n’ocupen Max Martin, Ilya i la pròpia cantant.

La cançó formarà part del seu setè disc «Eternal Sunshine«.

- Publicitat -

Novetats de la setmana: Triquell, Chanel, The Vaccines, Kid Cudi

Aquesta setmana de gener ens porta l’interessant EP que ha editat en Triquell, al costat de productors de renom com Scotty DK o Vernat. Es diu FOMO i es podrà gaudir en directe durant uns quants dies a l’Ideal de Barcelona.

La també catalana Chanel estrena «Agua!» el disc on inclou alguns dels seus últims èxits, com ‘Clavaíto’, ‘SloMo’ o ‘Loka’.

Kid Cudi presenta «Insano» un treball format per 21 cançons, on s’hi inclouen col·laboracions amb Travis Scott, Pharrell Williams, XXXTentacion, Lil Wayne o Young Thug.

La música més alternativa ens la porten els britànics The Vaccines amb el seu «Pick-up full of pink carnations».

També trobem nou material d’Armin Van Buuren o Kali Uchis.




- Publicitat -

Alvert presenta ‘Cors’ en companyia de Cooba

Després de publicar alguns senzills que ja han estat tot un èxit com ‘CREMA CATALANA’, ‘LA TEVA OLOR’ i l’estiuenca ‘EMBOLIK’, Alvert presenta l’últim avançament del seu primer disc de la mà de la Cooba: ‘CORS’. Nom també del seu primer àlbum que sortirà el 26 de gener.

L’amor a la música, a la família, l’amor a primera vista, l’amor passional, l’amor d’estiu, el desamor, l’amor propi i l’amor a l’amistat. Vuit amors que l’Alvert ha viscut i ha volgut recollir en forma de disc, el seu primer disc: ‘CORS’. En aquest treball, el cantant de Mataró s’allibera, se sincera i presenta totes les seves facetes. Un àlbum informal, amb ganes de jugar i fer somriure l’oient.

Amb referents com Bad Gyal, Lola Índigo i la recent onada urbana catalana, ‘CORS’ pretén endinsar a qui l’escolti en un món de colors, fantàstic i a vegades, de plàstic i superficial.

La presentació del disc tindrà lloc el dia 1 de febrer a Heliogàbal.

- Publicitat -

Entrevista editada amb Pelat i Pelut

A Primera Fila no editem mai les entrevistes, és una cosa que sempre comentem als nostres convidats i les úniques vegades que hem fet tal feina és perquè hi ha hagut algun problema tècnic, passava algú pel mig o algun artista ens ha demanat que editéssim un moment on deien coses que millor no vegin la llum.

Però aquest cop ens ha passat una cosa que mai ens havia passat i és que falta tot l’inici de l’entrevista, ja que el nostre preciós trípode va caure a l’inici i va desconnectar un cable que va fer que el so dels primers minuts fos mooooolt dolent.

O sigui que en aquesta entrevista us perdreu el moment que presentem el grup, que comentem el somriure fals que un d’ells fa, també quan en Guillem se l’avisa que no es pot fumar en el recinte de la Fàbrica Damm. També quan presentem al grup i el disc «Termomix».

Però trobareu la resta de la conversa, quan parlem del concert de l’Atlàntida, de Vic (3 de febrer), dels Figa Flawas o dels temes del disc.

Tot i perdre un tros d’entrevista encara teniu 16 minuts per gaudir.

- Publicitat -

Sexenni donen protagonisme al sexe a ‘Suant la samarreta’

Els lleidatans Sexenni ens presentaven el passat mes de setembre el seu segon disc: ‘Supernova’. En aquest treball el grup navegava per emocions més profundes i pels reptes que comporta créixer, explorant les complexitats de l’amor, la maduresa i el pas del temps. L’àlbum seguia una clara línia sonora pop amb influència dels anys 80, on s’aventuren amb temes disco, música d’arrel més festiva, i fins i tot cançons més fosques, introspectives i electròniques.

Ara però, ni l’hivern ni la boira impedeixen que pugi la temperatura de Sexenni. En una col·laboració amb el Centre Jove de Salut Sexual de Lleida, presenten ‘Suant la samarreta’, el seu nou single pujat de to on el sexe n’és el protagonista. Sobre una eclèctica base que barreja rumba, sonoritats urbanes i UK garage, els lleidatans canten als plaers més carnals de la vida d’una manera irònica però alhora saludable. Com és habitual en ells, la lletra presenta tot de referències a la cultura popular: des de comparacions amb els Beatles, fins a referències esportives als jocs olímpics de Rio de Janeiro i Roland Garrós. Precisament, és a partir de la frase “ballem a dins, esquerra-dreta rollo Roland Garrós” d’on surt la idea pel videoclip, dirigit per Alba Múñoz, que combina imatges de la cultura popular amb una temàtica esportiva basada en el clàssic joc de tenis Wii Sports.

- Publicitat -

Lluc estrena ‘HENNA’ amb el duet de moda Dani6ix i Izzkid

‘HENNA’ és el nou single del Lluc amb la col·laboració de dos dels artistes del moment: Dani6ix i IZZKID. Aquesta cançó és el segon llançament d’un EP de quatre cançons en total, produïdes per jamzz.

Un reggaeton lent, però molt ballable faran que ‘HENNA’ apunti a ser un hit.

El passat novembre va estrenar-se ‘ALS GENS’, el primer single d’aquest petit àlbum amb la col·laboració de Galgo Lento.

El Lluc és un dels artistes amb més projecció dins el panorama musical català. La seva música barreja el món urbà amb l’indie pop aconseguint diferenciar-se de la resta de propostes de l’escenografia.

- Publicitat -

Edu Esteve obre una nova etapa i estrena ‘A200’ i ‘MASSSTIMAS’

Després de l’èxit de «La Primavera», «No *Vull Despertar» i «La Cadena», els tres primers senzills del seu EP «ARA O MAI», Aquest divendres 12 de gener l’ Edu Esteve comença l’any amb dues cançons que formaran part d’un nou projecte que anirà veient la llum al llarg de l’any en diferents blocs, cadascun representant una etapa diferent de l’artista i on es podrà escoltar cançons i gèneres diferents sota un mateix fil argumental.

El nou projecte d’Edu Esteve gira al voltant dels colors, colors que transmeten unes emocions específiques, de la mateixa manera que ho fan les cançons. Aquests colors son el vermell, el verd, el blau i el groc.

Sota aquesta premissa, ara es torn del Vermell i ho fa amb un split de dues cançons on la primera d’elles es titula «MASSSTIMAS». Un tema on barreja sons electrònics i ritmes llatins, i amb la seva veu auto tunejada. La cançó parla sobre una relació entre persones en la que es prometen una sèrie de coses però finalment no es compleixen, tot celebrant aquest trencament.

L’altra producció arriba amb el títol de «A200», també està format per sons electrònics i autotune on l’artista parla sobre el descobriment de la industria musical en primera persona, quan de cop i volta hi entres i veus com funciona realment.

 

- Publicitat -

Mushkaa estrena ‘El disfraz’ des de Gallery Session

La Mushkaa ha estat la darrera convidada de Gallery Session i ho ha fet interpretant ‘El disfraz’ una de les cançons que formaran part del seu nou projecte «SexySensible«.

La cançó compta amb la producció de roots, un dels seus col·laboradors habituals i ja es pot escoltar a Spotify o Youtube.

Fa un mes va ser una altra artista catalana, la Julieta, l’encarregada de participar-hi, en aquella ocasió la cantant va fer-ho en català amb ‘Lokura’.

Els dies 1 i 2 de febrer Mushka omplirà l’Apolo on presentarà en directe tots els seus èxits.

- Publicitat -

El Festival Empremtes dona el tret de sortida i suma nous artistes

Aquest divendres 12 de gener de 2024 a les 20:30 h a La [2] de L’Apolo, EMPREMTA SOLIDÀRIA donarà el tret de sortida de la tercera edició de Festival Empremtes.

Paula Valls, Magalí Sare, Classe B i Xavi Fornaguera s’afegeixen al cartell anunciant inicialment format per Júlia Blum, Kuu, Grabu, Roger Padrós, Raquel Lúa, Ferran Exceso i tots ells interpretaran dos temes propis.

EMPREMTA SOLIDÀRIA és en col·laboració entre Casa Terra i el Festival Empremtes organitzat per La Última Milla Producciones i Faro Music. Tots els beneficis d’aquest concert solidari anirà destinat a la feina imprescindible de l’activista nepalesa Indira Ranamagar i la seva organització Prisoners Assistance Nepal, que lluita per acabar amb la presència de nens i nenes innocents a les presons de Nepal i del món.

Per a fer un concert accessible a tothom, destaca la presència d’una intèrpret de llenguatge de signes que anirà acompanyant totes les cançons presents.

Les entrades ja es poden adquirir per 10 € al web d’Empremtes.

El festival estarà repartit en sales barcelonines com Apolo, la Sala (2) de l’Apolo), Razzmatazz, Luz de Gas, New Fizz, Casino de l’Aliança i la sala Wolf.

Al llarg d’aquests quatre mesos, hi actuaran noms de la talla de Marwán (19 de gener), Sofía Ellar (27 de gener), Blaumut tancant la seva gira Blaumut 10 (1 de febrer), Mazoni (24 de febrer) amb el seu darrer concert abans de la seva aturada indefinida. Així mateix, també formen part del cartell noms com Marina Rosell (5 abril), Izaro (9 de febrer), La Bien Querida (10 de febrer), Manu Guix & The Veterans (1 de març), Las Migas que presentaran el seu nou treball (5 d’abril), Roger Mas (13 d’abril), Antílopez (23 de febrer) o Funambulista (19 d’abri), entre altres.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...