Gertrudis acaben de presentar el seu nou senzill ‘Amor XXL’, que també és el nom de la gira estiuenca que farà la banda de la Garriga.
Per aquesta nova cançó s’han ajuntat amb el grup urbà Bounce Twice i compten de nou amb la producció de Roger Rodés.
La banda està preparant un nou disc, tot i que per escoltar-lo haurem d’esperar a principis de 2023.
“GIRA AMOR XXL”
4 de juny – Ivars d’Urgell
18 de juny – Berga
25 de juny – Olesa de Montserrat
29 de juny – Rubí
1 de juliol – La Pobla de Claramunt
15 de juliol – Santa Margarida i els Monjos
21 de juliol – El Tinglado, Vilanova i la Geltrú
12 d’agost – Roses
13 d’agost – Moià
17 de setembre – Campdevànol
El festival Primavera Sound anuncia la cancel·lació del concert que The Strokes havien d’oferir aquest divendres a Barcelona. La banda ha emès un comunicat on expliquen que tenen un positiu de Covid que els hi impedirà fer el concert.
El grup, que ja es troba a Barcelona, en excepció d’un dels seus membres, no pot desplaçar-se al festival pels motius explicats.
El Primavera Sound oferirà la possibilitat de que tots els que tinguin adquirides entrades de dia per aquest divendres puguin assistir el dia 10, quan el grup està previst que faci el segon concert que estava previst.
Per substituir a The Strokes, s’han intentat portar a molts noms, però per qüestions d’exclusivitat amb altres festivals o ciutats ha estat complicat. Finalment Mogwai s’incorporaran aquest divendres i actuaran a l’escenari Cupra, mentre que Caribou oferirà un directe al Pull&Bear.
Lamentem comunicar-vos que The Strokes cancel·len la seva actuació del divendres 3 de juny a Primavera Sound Barcelona – Sant Adrià 2022. pic.twitter.com/VJxSCLuHC5
El Poble Espanyol ha sigut la localització escollida per acollir la jornada inaugural del festival Primavera Sound, amb les actuacions de The Linda Lindas, Wet Leg, Teto Preto i Rina Sawayama.
The Linda Lindas
A les set de la tarda ha sortit puntual, a l’escenari, el grup nascut a Los Ángeles The Linda Lindas. Ningú diria que les seves quatre integrants tenen entre 11 i 17 anys. Amb el seu punk rock, han mantingut l’energia a dalt de tot durant els tres quarts d’hora que ha durat la seva actuació, amb temes com ‘Growing up’, ‘Remember’ i inclús dues cançons dedicades als gats d’una de les components. Aquesta era la primera vegada que les californianes actuaven fora dels Estats Units, però, tot i estar fora de la seva zona de confort, han demostrat una gran professionalitat. El grup s’ha acomiadat amb ‘Racist, Sexist Boy’, que ha fet moure el cap amunt i avall a una bona part del públic.
Wet Leg
Més gent s’ha començat a acumular davant l’escenari esperant l’entrada de Wet Leg. Un cop han aparegut, acompanyades d’una gran ovació, s’han posat a tocar tímides, però amb l’estil divertit que tant les caracteritza. El duo britànic, junt amb la seva banda, no s’han oblidat de tocar algunes de les seves cançons més mítiques: ‘Ur Mum’, ‘Wet Dream’ –versionada fa uns dies per Harry Styles– o ‘Supermarket’, entre altres. I mentre elles es deixaven anar, el públic –entre el qual hi havia autèntics fans– no ha parat de cantar i ballar durant tot el concert. Això sí, el punt àlgid ha estat amb l’últim tema. ‘Chaise Longue’, la cançó que les va catapultar a la fama, ha aconseguit fer saltar les primeres files, i unes quantes més enllà. Amb aquest hit s’han acomiadat del seu primer dia al festival.
Teto Preto
Amb Teto Preto s’ha anat fent de nit. La seva música, d’allò més psicodèlica, ha ressonat per tot el Poble Espanyol. El públic, més passiu que en les actuacions anteriors, però no menys atent, continuava omplint tot l’espai disponible.
Rina Sawayama
No hi podia haver millor manera d’acabar la nit que amb Rina Sawayama. Només hi ha una paraula per descriure la seva actuació: increïble. La primera cançó, ‘Dinasty’, ha sigut èpica gràcies a la combinació de la seva veu angelical amb el metal. Abans del darrer tema ha interpretat el seu últim senzill, ‘This Hell’. Aquest és un avançament del seu proper àlbum, que veurà la llum aquest setembre, tal com ha anunciat abans de començar a cantar. Aquest ha estat, sens dubte, el concert més gaudit pels assistents. La cantant britànica-japonesa ha fet saltar, ballar i cantar tot el Poble Espanyol que, en més d’una ocasió, s’ha passat una bona estona corejant el seu nom.
Després d’aquesta exitosa arrencada, la festa ha seguit a la sala Upload, amb De1l Girlz x Dani Rev, KOKOKO!, DJ Travella i Debit.
Ja han passat 4 anys del darrer disc de Panic! At The Disco i Brendon Urie ja anuncia el seu retorn al panorama musical amb “Viva Las Vengeance“, que arribarà el 19 d’agost i del qual avui se n’ha estrenat el tema homònim.
L’artista ha presentat el videoclip de la cançó, dirigit per Brendan Walter i disponible a Youtube.
Així mateix també s’anuncia una extensa gira pels Estats Units, el Regne Unit i alguns països europeus, tot i que de moment cap d’ells és el nostre.
Aquest mes de maig ‘A poc a poc’ de Doctor Prats s’ha convertit en la cançó que més ha sonat a les emissores del nostre país, fent una pujada espectacular respecte a l’abril, on ha passat del lloc 20 a l’1.
També fan una pujada enorme els lleidatans Sexenni i el seu ‘De Lao’, que en tan sols un mes ha passat del 15è lloc al 4, per una de les bandes de moda en aquests moments.
El segon tema més radiat de maig ha estat ‘Here2Play’ dels Stay Homas, seguit d”Animals’ d’Els Catarres. Itaca Band són cinquens amb ‘Com una bala’, Blaumut sisens amb ‘El que vull’, mentre que el setè lloc l’ocupa Manu Guix amb ‘Com dues gotes d’aigua’.
En vuitè lloc debuta David Ros amb ‘Estimant salvatge’, mentre que a la novena plaça també trobem la novetat de ‘Quan arribi lal’ba’ de lal’ba.
Fora del top 10 trobem altres novetats entre els 30 temes més radiats al maig: Sau amb ‘Color de sang’ (20), Porto Bello i Nerea Rodríguez amb ‘Som de foc’ (23), Marcel i Júlia ‘Que no s’acabi mai’ (24), Mishima ‘Un lloc que no recordi’ (26), ‘Galtes vermelles’ dels Iglú i Lluc (27), ‘Trobo caravana’ de Cronopios (28) i ‘Una cita’ de Ginestà‘ al lloc 29.
Les llistes del més radiat a les emissores del país està confeccionat cada mes per l’APECAT i es pot consultar al seu web.
El Dcode torna aquest 2022 amb un cartell format per noms com The Kooks, Crystal Fighters, The Hives, Years & Years, Xoel López, Deluxe, Maximo Park, Viva Suecia, Delaporte, Carlos Sadness o Fuel Fandango entre altres.
El festival madrileny tindrà lloc el 17 de setembre a la Universidad Complutense. Les entrades es posen a la venda aquest dijous a les 11 del matí a través del web del festival, així com LiveNation i Ticketmaster, amb preu especial de 39 euros fins a exhaurir places. Les entrades Vip costaran 104 euros.
Els italians Maneskin van estrenar el seu nou senzill ‘Supermodel‘ durant la nit d’Eurovisió, un any després que la banda en fos la guanyadora.
Ara per fi podem gaudir del videoclip del nou èxit del grup, que compta amb la producció de Max Martin i en el qual pretenen fer un homenatge al cinema clàssic dels anys 50, així com les pel·lícules que Quentin Tarantino feia als anys 90.
El grup explica que volien capturar l’esperit cinematogràfic sobre un personatge enigmàtic i a partir de la idea inicial vam demanar ajuda de Ben Chapelle que és qui s’ha encarregat de recrear alguns fotogrames i seqüències de les pel·lícules dels 90 i algunes del Hollywood del cine clàssic dels 50.
El vídeo és tendència a Youtube i en ell trobarem referències que van des de Pulp Fiction, passant per Reservoir Dogs o Run Lola Run entre altres.
Després de l’èxit del disc “(A)MAR”, Sara Roy encara l’estiu del 2022 amb ‘Una cançó d’amor‘, tot i que com ella mateixa explica, no és una cançó d’amor convencional. Darrera una lletra romàntica, idíl·lica i sincera s’amaga la declaració d’amor cap a una mateixa.
La cançó parla de la importància de cuidar-se, estimar-se i fer-se carícies salades de tant en tant. Així mateix, també d’acceptar-se amb les virtuts i defectes que ens acompanyen i ens fan ser qui som.
A ‘Una cançó d’amor’ també hi trobem l’Àlex Pérez a les guitarres acústiques i elèctriques. La preproducció ha estat d’en Jordi Pinyot, mentre que la producció és d’en Genís Trani Nadal.
Feia dos anys que teníem ganes de parlar amb els Iglú i aquest dimarts ho hem fet, en un moment on el grup no ha tret nova música, però sí que treballa en un nou disc. També té un estiu amb alguns concerts, en festivals com el White Summer.
També hem tingut temps de parlar de maduresa, de Ferran Palau o de la vida. I ens ha marcat tant aquesta originalitat de “el nou disc serà més madur” que hem decidit que sigui el titular, tot i que ni de bon tros és el més destacat.
EL TEST DE PRIMERA FILA
Al nostre Instagram podràs escoltar com els Iglú han passat el test!
La setmana ha començat molt bé amb el directe de la jove noruega Sigrid, que presentava el seu nou disc “How To Let Go”, editat a principis d’aquest mes de maig.
La cantant iniciaria el seu directe cap a dos quarts de nou, després de gaudir de Thomas Headon, un músic australià però que fa vida al Regne Unit. La seva mescla de indie pop-rock ha servit per començar a escalfar l’ambient abans de l’arribada de la cantant. Headon ens ha regalat un bon grapat de cançons pròpies, però també alguna versió que ha entusiasmat a un públic que tenia ganes de ballar.
Foto: Marc Clapés
Però com dèiem el plat fort era el de la guanyadora del BBC Sound of 2018: Sigrid. L’artista va debutar el 2017, però va ser a partir del següent any quan el seu nom va començar a agafar força arreu del continent. Les seves melodies enganxaven i sonaven a tot arreu. Èxits com ‘Don’t Kill My Vibe’, ‘Strangers’, ‘Don’t feel like crying‘ o ‘Mirror‘ es van fer un lloc als cors de molts europeus i algunes emissores de ràdio del nostre páis fins i tot arribaven a fer-les sonar.
Però en directe hem pogut comprovar com el seu talent és merescut. Tot i que ella ha al·lucinat des de bon inici del concert amb la reacció del públic (que se sabia les seves cançons de pe a pa), com amb l’ambient que hi havia a la sala. Moltes ganes de passar-s’ho bé, de descobrir com sonaven en directe les cançons del nou disc. Evidentment no hi han faltat ‘It gets dark’, ‘Burning bridges’ o la mencionada ‘Mirror’.
El concert ha tingut moments per ballar, altres per cantar a l’uníson, moments per emocionar-se amb l’artista al piano interpretant ‘Home to you‘, per fer pujar una persona del públic o per gaudir veient com no només nosaltres ens ho passàvem bé, ella somreia, flipava i s’alegrava del què estava vivint aquella nit.
Una nit que ningú volia que s’acabés, un dilluns amb aires de dissabte. Sense cap mena de dubte que començar la setmana amb Sigrid és una sort.
Després d’una parada obligatòria per la pandèmia, la sala Apolo era l’encarregada d’acollir el passat dissabte la segona edició de l’IMB Festival. Una jornada amb més de 7 hores d’entre xerrades, meetings i música en directe organitzada per estudiants de la MusicBusiness Management de l’IMBSchool de Barcelona.
Les portes s’obrien a les 15 h de la tarda per començar amb les sessions de benvinguda així com les diverses xerrades organitzades enfocades al sector de la indústria musical. Entre aquestes la de la youtuber Julieta Wibel amb la seva conferència sobre l’estètica del futur de la música, la de Santi Ricart amb ‘La cançó: origen i fi de la música’ o fins i tot la presentació del projecte ‘TheGallery‘, un aparador obert a artistes emergents.
Però el plat fort de la tarda començava a les 19:30h, un show case de diversos artistes emergents s’iniciava a la sala del Paral·lel fins a tocar les 23 h de la nit. Els primers a actuar van ser DiAphan amb el seu estil particular, una barreja de surrealisme introduït amb el dub, el reggae i l’electrònica en el seu directe potent i enèrgic.
També va trepitjar fort Tina Masawi amb la potència de la veu i estil diferenciat. A més a més, durant el festival van actuar també JoannaCrass, Irieix o Samuel Nagati que tots ells van descarregar a l’escenari d’Apolo tota l’energia possible.
La segona edició de l’IMB Festival tancava la nit de la millor manera possible. Amb un èxit rotund d’una nova edició, amb una excel·lent organització i una sala a petar de gent saltant i ballant al ritme de bona música.
La cançó zneaky! neix de la necessitat de destapar una nova etapa musical, utilitzant el nom de l’artista (zneakyboi) com a pilar principal del canvi: “Ja no em dic boi, ara em diuen zneaky”. Aquest recurs serveix per simbolitzar l’evolució artística i personal d’aquest jove productor musical i cantant de les terres de Ponent. Per tant, la cançó narra el dilema entre el passat de l’artista i la seva nova realitat, repassant el camí recorregut fins a l’actualitat sobre un pop rock estrident.
Eduard Dueñas, més conegut com zneakyboi, és un jove productor i cantant de 19 anys de Lleida. Des de l’adolescència comença a composar i aviat a provar el cant sobre les seves produccions, cada cop millorant la seva elaboració des de l’autogestió.
Després de diversos senzills el passat 2021 publica el seu primer àlbum autoproduït titulat Dins meu, 8 cançons on Dueñas ens mostra una visió introspectiva del seu entorn i la seva situació personal, apostant per un estil urbà en català allunyat dels estereotips. Ara amb Metz Records prepara un segon àlbum on innova amb més sons propers al rock i altres ritmes urbans.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...
Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
Galetes estrictament necessàries
Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.
Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.
Galetes de tercers
Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.
Si manteniu aquestes galetes habilitades ens ajudareu a millorar el lloc web.
Activeu primer les galetes estrictament necessàries perquè puguem desar les preferències!