Nick Cave & the Bad Seeds actuaran a Barcelona el 24 d’octubre

Foto: Megan Cullen

Nick Cave & The Bad Seeds anuncien la seva primera gira europea des del 2017. Una de les ciutats escollides ha estat Barcelona, on el grup actuarà el 24 d’octubre al Palau Sant Jordi.

La gira serveix per presentar el nou disc «Wild God» que arribarà el 30 d’agost. Al concert no hi faltaran alguns dels seus grans clàssics.

The Murder Capital seran els encarregats d’obrir el show.

Les entrades es posen a la venda el 22 de març a les 10 del matí a través del web del grup.

- Publicitat -

The Tyets triomfen als Premis Enderrock

El duet mataroní The Tyets ha estat el gran guanyador dels XXVI PREMIS ENDERROCK – PREMIS DE LA MÚSICA CATALANA 2024, celebrats aquest dijous 14 de març a l’Auditori de Girona, amb quatre guardons i un premi compartit amb Stay Homas. La NIT DELS PREMIS ENDERROCK, presentada pels comunicadors Alba Riera i Andreu Juanola, ha servit d’aparador de diversos nous directes i s’ha alçat com un altaveu de la qualitat i diversitat del panorama musical.

El palmarès dels premis anuals de la música catalana ha coronat The Tyets com els grans artistes de l’any, amb tres guardons atorgats pel vot popular (millor artista, millor disc de música urbana per Èpic solete (Luup Records) i millor cançó per la inesgotable «Coti x coti»), i el reconeixement de la crítica com a millor artista de l’any. La palafrugellenca Sílvia Pérez Cruz ha marxat a casa amb dos premis sota el braç com a millor disc de cançó d’autor per Toda la vida, un día (Sony Music), tant pel públic com per la crítica, un reconeixement ex-aequo amb el Corsé (Vida Records) de la compositora i pianista també empordanesa Clara Peya. I la vilassarenca Irma Farelo, coneguda com a Mushka, també s’ha emportat dos ENDERROCKS amb el premi a la millor artista revelació pel públic i el millor disc de música urbana segons la crítica per Tas loko mixtape (autoeditat).

El PREMI ENDERROCK D’HONOR ha estat per a Sisa (Barcelona, 1948), que l’ha rebut a les portes del cinquantè aniversari del mític Qualsevol nit pot sortir el sol (Zeleste-Edigsa, 1975). El músic nord-català Pascal Comelade, que l’any 1974 va compondre i enregistrar el seu primer àlbum, Fluence (Pole, 1975) ha estat reconegut amb el PREMI ENDERROCK A LA TRAJECTÒRIA. Al llarg de cinc dècades, ha estat un músic allunyat de la visió d’artista virtuós i diví, i sempre ha fet la seva apostant pel rock com a cultura popular, el minimalisme aplicat a les seves melodies i el compromís amb la identitat catalana. Avui ho ha tornat a demostrar quan ha recollit la ‘e’ interpretant la seva peça «Vals burlesc» amb el seu inseparable pianet de joguina. El Premi Joan Trayter a la millor producció s’ha entregat a Pep Saula, membre de Sexenni i responsable de desenes de cançons de la nova fornada.

ELS GUARDONS DEL PÚBLIC

Durant la gala dels XXVI PREMIS ENDERROCK s’han revelat deu guardons per votació popular. L’any passat el duet mataroní de música urbana The Tyets va guanyar el premi a la millor cançó per «De l’1 al què», un presagi d’un èxit que només acabava de començar, ja que enguany han merescut el guardó a millor disc de música urbana per Èpic solete (Luup Records), millor cançó per la seva arxiconeguda sardana-reggaeton «Coti x coti» i el reconeixement com a millor artista de l’any en la votació popular.

El guardó al millor videoclip se l’ha endut el grup barceloní Stay Homas per «La platja», en una cançó amb la col·laboració amb The Tyets. I, per la seva banda, el terrassenc Miki Núñez ha guanyat el premi al millor disc en llengua no catalana per 121 (Universal Music), i el santfeliuenc Joan Dausà ha rebut el vot del públic com a millor directe.

Els Catarres ha repetit respecte a l’any passat i ha aconseguit un nou premi a millor disc de pop-rock per a la celebració del seu 10è aniversari amb Invencibles (Halley Records), en què han reinterpretat els seus grans èxits amb una desena de convidats, mentre que en la categoria de folk el guardó se l’ha agenciat el quintet El Pony Pisador per The Longest Ponys (Guspira Records), un treball amb la col·laboració del grup britànic The Longest Johns.

- Publicitat -

Cloe i Lluc estan ‘Locos’

Ara mateix Cloe es troba en ple procés de producció del que serà el seu àlbum de debut, que veurà la llum aquest 2024. Abans però, ja ens ha avançat alguns temes com ‘Trampa’, ‘Entre el fum’, ‘P*TA SEXY’ i ‘En el club’. Quatre senzills frescos i ballables on l’artista barcelonina ha explorat dins del gènere Urban i Funk Carioca, i fins i tot, ha aconseguit en temps rècord superar les deu mil reproduccions convertint ‘Entre el fum’ en tot un èxit que ja està sonant a les ràdios musicals catalanes com ELS40 Urban, Flaixbac i iCat FM, entre d’altres.

Ara, Cloe ens fa un nou avançament presentant-nos la seva primera col·laboració: ‘Locos’, de la mà del Lluc, un dels artistes del moment dins l’escena musical catalana. ‘Locos’ és un reggaeton que parla d’una història d’amor des de la pell dels dos protagonistes i sens dubte, una vegada més, Cloe ho torna a fer; crea un autèntic èxit per ballar!

- Publicitat -

Salvatge Cor tanquen etapa amb ‘Ja sé l’amor’

La banda mallorquina acomiada l’etapa de CRUÏLLA aprofundint encara més si és possible en les textures folktròniques presents en els darrers treballs de Bon Iver.

A ‘Ja sé l’amor’ Llorenç Romera Pericàs posa música a un poema de l’incombustible Enric Casasses (Premi Nacional de Cultura de Literatura 2012 i Premi d’Honor de les Lletres Catalanes 2020) inclòs a Que dormim?.

El músic s’ha atrevit a abordar en solitari la producció d’aquest tema en que les veus tenen un protagonisme essencial, acompanyat als cors per Clara Fiol (Marala), amb mix de Marina Bril i màster de Victor Garcia.

- Publicitat -

Laminal estrenen ‘Intacte’

Actualment Laminal, es troben en ple procés de creació del seu primer treball: ‘(In)tacte’, que veurà la llum molt aviat i que ens aproparà a moments de claustrofòbia i eufòria personal i col·lectiva; una dualitat que explora les dues cares de la moneda de la vida i de dos anys plens de contrastos. Sota la producció de Miquel Cuixart a l’Estudi Sotrack – Lāminal enregistraran 10 cançons que transpiraran una il·lusió intacta i omnipresent, malgrat els reptes i entrebancs viscuts.

Fins ara, ja ens han avançat ‘Xarxa neuronal’ i ‘Petjades fumejant’. Ara, Lāminal presenten ‘Intacte’, tema que dona nom al seu àlbum de debut. Una peça on ressona la melancolia i la determinació, i que parla de com canvien les nostres prioritats amb el pas del temps. Una dualitat que es veu reflectida també en l’estil i la dinàmica de la peça, amb un primer bloc de pop ballable i un segon de coda final pausada i ambiental.

‘Intacte’ és una confrontació amb les transformacions de les relacions al llarg del temps, com evolucionen i com nosaltres canviem amb elles. La importància de mantenir viva la passió, la força interior que ens impulsa a seguir. Aquest tercer avançament també ens convida a mirar enrere amb nostàlgia, però també cap endavant amb determinació, donant pas a noves oportunitats.

- Publicitat -

La cançó ‘Olívia’ dels The Tyets arriba en format conte

Després de l’èxit del disc «Èpic Solete» dels The Tyets, ja es considera un clàssic del pop català amb una gran sonoritat de lletres quotidianes i molt conegudes; entres elles: ‘Coti x Coti’ ‘Bailoteo’ i ‘Olívia’. Aquesta última, ‘Olívia’,  ja no és només una cançó, sinó que s’ha convertit en un llibre infantil pels més petits de la casa.

El conte d’Olívia explicarà la història que narra la cançó a través de les il·lustracions de Laia Berloso i editat per l’editorial Nanit.

Sempre és motiu de celebració quan arriba un nou membre a la família, és per això, que el conte pretén poder reviure aquesta sensació sempre que el lector el llegeixi.

Cal destacar que la tirada inicial de 200 contes signats en preventa es van esgotar ràpidament. Però ja està disponible a totes les llibreries.

A la llibreria Ona de Barcelona es podrà gaudir d’una presentació del llibre el dissabte 16 de març al matí i també a Mataró, a la llibreria Dòria a la tarda, però això sí, amb accés limitat i reserva prèvia.

- Publicitat -

Bon Jovi publicaran el seu nou disc «Forever» el 7 de juny

Bon Jovi estan celebrant els 40 anys de carrera i sembla que no en tenen prou i ja han anunciat que el seu nou disc es dirà «Forever» i que es publicarà el 7 de juny.

Per anar obrint boca han estrenat el senzill ‘Legendary’ amb un so molt característic dels darrers anys del grup.

Per altra banda la celebració dels 40 anys continua i molt aviat es podrà veure a Disney + la sèrie documental «Thank You, Goodnight: The Bon Jovi Story» on s’explica tota la història del grup amb totes les persones que n’han format part.

- Publicitat -

Damare! ens atrapen amb ‘On Hold’

Foto de Adrián Profumo

El quartet Damare! és una cruïlla musical que uneix diversos camins. Alguns simplement dibuixen la procedència dels seus membres, anant des de Mallorca a Rússia, passant per la Vall d’Uixó, a Castelló, i el Japó, per confluir a la facultat d’arquitectura de Barcelona, on es va fundar la banda el 2018. Altres són itineraris d’anada i tornada al nucli de gèneres tan variats com el neo-soul, el jazz, el trip-hop, el R&B i fins i tot el hip-hop o el rock.

‘On Hold’ és el seu nou single. Després de gravar el 2019 Back to Sigarrillos, el seu àlbum de debut completament autogestionat, a l’estudi Sol de Sants, i el segon, Liquid Payment, també autoeditat, ni més ni menys que amb Paco Loco i Ramon Aragall l’any passat, el quartet barceloní ja prepara el terreny per a la qual serà la tercera referència. I si la primera els va servir sobretot d’aprenentatge, i la segona per definir, polir i acotar el seu so particular, aquesta tercera està destinada a ampliar la seva base de seguidors, que ja acudeixen sol·lícits als seus concerts, on regna una espontaneïtat viva que els atorga una vibrant força escènica.

El nou tema, un sinuós trot de cinc minuts i mig de pura elegància, és un cant neo-soul i gairebé bluser a la desesperació amorosa. Enregistrat, com sempre, en directe, descartant i afegint idees des de la improvisació, ‘On Hold’ és el lament d’algú que se sent atrapada en una relació tòxica esperant sentir-se estimada. La resolució se’ns mostra al final del videoclip que acompanya el single, l’estètica del qual, el vestuari, les càmeres utilitzades i fins i tot el mòbil que apareix ens remeten inevitablement als anys 90. Com la seva música, que definitivament és d’una altra època i coordenades. Seran d’un altre temps i altres llocs, però Damare! han arribat a aquí i ara per quedar-se.

- Publicitat -

KM.0 ens parlen de les pors prèvies quan t’agrada algú a ‘tujahosaps.mp3’

Just abans d’acabar el 2023, KM.0 presentava el seu àlbum de debut: ‘Les coses que som’, un disc que ja ha deixat èxits com ‘Em quedo’ o ‘Va canviant’, temes que han estat sonant a les ràdios musicals catalanes, i un treball també que compta amb col·laboracions potents com la de la Gemma Humet. ‘Les coses que som’ és haver trobat un punt musical en comú entre tots els membres del grup, és per això que el disc parla de les vides dels integrants, vivències i situacions reals que han viscut fins el moment.

Ara, KM.0 torna per presentar-nos ‘tujahosaps.mp3’, una cançó pop que parla de les pors prèvies a quan t’agrada algú. Tot allò que no ens atrevim a dir per por a que les coses no acabin funcionant i tot allò que ens perdem pel camí per por a intentar-ho.

- Publicitat -

El dance de XANA torna de la mà de lal’Ba amb ‘Sushi Shangai’

Als inicis dels 2000, la música electrònica era un dels estils que més sonaven a les ràdios i pistes de ball d’arreu del planeta. La primera cantant a atrevir-se a fer dance en català va ser la Xana, a qui se la considera «la pionera del dance català».

Cançons com Tinc Ganes de festa, Em poses a 100 o Indecent van fer-se virals ràpidament. Xana també va ser pionera en regalar la seva música, ja que aquestes cançons no es van arribar a publicar mai a cap disc, i es podien descarregar a través de la web moguda.com. Avui descarregar-se música és innecessari, però el 2008 regalar la teva música a través d’internet era un dels debats del moment al sector, i no estava massa ben vist. Actualment, aquestes cançons només es troben a Youtube.

Xana era un projecte compartit amb dos dels dj’s productors que actualment més reconeixement tenen dins de l’escena dance internacional. Sak, conegut com a Sak Noel, que ara viu i treballa a Miami i que es va popularitzar gràcies a la cançó Loca People, un èxit d’abast mundial que va acumular milions de vendes. Mak és un dels productors de dance residents a Catalunya més sol·licitats i està al darrere de gran part dels darrers remix d’èxit d’artistes catalans del moment.

Després de publicar l’any passat el seu primer disc No hi ha dies dolents (Promo Arts Music Records), Sushi Shanghai és el primer single publicat per Lal’ba aquest 2024. El trio d’Olesa de Montserrat continuarà aquest any la seva gira de concerts mentre prepara noves cançons que s’aniran publicant durant els pròxims mesos.

- Publicitat -

Dua Lipa anuncia el seu tercer disc «Radical Optimism»

Foto: Tyron Lebon

Dua Lipa ha anunciat aquest dimecres que el seu esperat tercer disc es dirà «Radical Optimism» i que es publicarà el 3 de maig.

Serà el relleu del popular «Future Nostalgia» i s’espera amb moltes ganes, després d’haver-ne pogut escoltar els senzills ‘Houdini’ i ‘Training Season’, amb un so més psicodèlic que li ha donat Kevin Parker dels Tame Impala.

Així mateix també ha donat a conèixer els títols de la resta de cançons, sembla que no inclourà cap col·laboració, a no sé que es publiqui algun remix.

El disc estarà inspirat en el propi autodescobriment de la cantant, i que es nodreix des de l’alegria i la felicitat de tenir les coses clares en situacions que abans li semblaven impossibles d’afrontar. Fa un parell d’anys, un amic li va mostrar el terme «Optimisme radical» i va sentir curiositat de jugar amb ell i d’incorporar-lo a la seva vida.

A partir d’aquí es va trobar repassant la història musical de la psicodèlia, el trip hop o el britpop, gèneres que es va endur a l’estudi de gravació.

- Publicitat -

Mushkaa anuncia l’esperada col·laboració amb Bad Gyal a ‘SexeSexy’

Mushkaa havia repetit varis cops durant les entrevistes i preguntes que li feien que ‘SexeSexy‘ la cançó que faltava per escoltar del seu nou disc NO seria una col·laboració amb la seva germana Bad Gyal. Doncs sembla que ens va ben enredar ja que acaba de compartir un vídeo a TikTok on la veu amb la seva germana ballant i cantant la cançó.

Ara només falta esperar quin dia la podrem escoltar tota sencera, però el seu públic ha reaccionat molt positivament a aquesta esperada col·laboració.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...