Svetlana publiquen el seu debut «Marrana»

El duet barceloní Svetlana treu per fi el seu primer àlbum d’estudi, MARRANA, després d’haver publicat un reguitzell de senzills des de finals del 2021, any en què es van donar a conèixer amb Moderna del raval.

Svetlana és un duet musical barceloní format per dos amics de Poblenou, Júlia Díaz i Roc Bernadí, que componien cançons durant nits de festa interminables. Les seves cançons s’enfoquen des del divertimento, perquè és el tret que els uneix i els defineix, però també des de la reivindicació. La seva música canalitza la crítica a través de l’humor, així com la necessitat de comunió i empoderament de les persones que no encaixen dins la norma.

El nou àlbum, MARRANA, que consta de dotze temes eclèctics –però que es complementen–, sorgeix com una carta de presentació d’Svetlana, a partir d’una reflexió al voltant d’un concepte que les representa: allò «marranu». Ser una marrana és un modus vivendi: és ser una desviada, una eufòrica, una fan empedernida de la gresca, una romàntica enamoradissa…, però també una histriònica, violenta, insegura, amorosa i contradictòria.

MARRANA és un viatge des del seu primer tema fins a l’últim, en què l’oient passarà per un tràngol propi de la generació Z: la desolació d’un present precari i un futur incert, la festa, l’amor i la violència com a resposta, l’experiència queer i l’oda a l’amistat en clau d’aliança. En resum: des de l’humor, la desvergonya i la ironia, el duet vol reapropiar-se de l’etiqueta estigmatitzant i celebrar l’empoderament de «ser una marrana».

A més, el disc compta amb diverses col·laboracions amb artistes del territori d’estils molt diferents, com les Ketekalles, Habla de Mí en Presente, Ouineta i la ballarina d’Svetlana ari llobet, artistes que encaixen dins la idiosincràsia eclèctica del grup.

A banda del nou àlbum, el grup presenta nova gira: MARRANA WORLD TOUR, que donarà el tret de sortida en dues grans capitals, Barcelona i Madrid. Dos concerts amb un directe esbojarrat i surrealista. El primer tindrà lloc a la sala Razzmatazz 2 de Barcelona, el dijous 11 d’abril. Uns dies més tard el grup debutarà a la capital espanyola, a la Sala El Sol de la Gran Via madrilenya, el diumenge 28 d’abril.

Un tret característic del duet ha estat precisament el seu directe: els múltiples shows que han ofert per tot el territori (on destaquen concerts com el de les Barraques de Sitges, o els de la Sala Apolo i La Nau de Barcelona) han estat un lloc de trobada per a la festa, l’excés i la desinhibició. El grup compta amb diverses ballarines (que també són cantants i actrius), que l’acompanyen a performar un show dinàmic, ple de coreografies i versions de cançons que faran ballar a tothom. Anar a un concert d’Svetlana és molt més que ser públic: siguis com siguis, coneguis o no les cançons, el grup aconsegueix incloure’t en un pacte on, durant unes hores, tothom traurà a la llum la seva marrana interior.

- Publicitat -

Royal Blood celebren 10 anys amb un concert el 15 de juliol a Barcelona

Royal Blood estan de celebració, ja fa 10 anys de la publicació del seu primer disc i ho volen celebrar tocant-lo en directe davant del seu públic.

El duet ha anunciat una gira que passarà el 15 de juliol per la sala Razzmatazz de Barcelona, on faran sonar temes emblemàtics com ‘Out of the black’, ‘Little monster’ o ‘Figure it out’, entre altres.

Les entrades es posen a la venda el proper 28 de març a les 10 del matí al web de Bring The Noise i The Music Republic.

 

- Publicitat -

Àlex Pérez celebra la vida amb «Tot el que som»

«Tot el que som» és el nou disc d’Àlex Pérez, el seu primer disc al costat de la discogràfica Música Global i amb el management de Diàspora Colab SCCL. És un disc de 10 cançons per ballar de festa, per cantar al cotxe, amb les amigues, als concerts, a la dutxa… Però també un disc per reflexionar, mirar endins i treure-ho tot. “Tot el que som” és una celebració de la vida potenciant el valor de les petites coses, les quotidianes, l’amor que tenim cap allò que fem i som.

El disc està format per 4 elements, 4 pilars, 4 eixos que creen les temàtiques del disc. El primer és foc: totes aquelles cançons que giren al voltant dels sentiments, de les emocions, tot allò que ens genera un foc interior i ens fa sentir vives. El segon element és el temps: totes aquelles cançons que prenen consciència del passat, el present i el futur, el pas del temps en les nostres vides. El tercer són les mans que representen aquelles cançons en les quals es pren consciència de la comunitat, pensar en plural, donar, compartir, recolzar, acompanyar… I, finalment, tenim les cançons que tenen com a element la mirada: mirar endins per conèixer-nos i escoltar-nos, però també saber mirar enfora per prendre consciència del que ens envolta i com influïm i ens influeix el que ens passa.

Va néixer el desembre de 2022 a Casamance, Senegal. Allà l’Àlex va conèixer al cantant senegalès Hala Hala amb el que va fer un concert improvisat a la bateria. Van connectar ràpidament i van decidir fer una cançó que parlés del que els unia, valorar el que són i tenen en comú. Sense saber-ho, en aquell moment es plantava la llavor del que seria el fil conductor de l’àlbum.

Un disc produït i compost íntegrament per l’Àlex Pérez, excepte una cançó que l’ha coproduït amb el seu germà Marc Pérez (“no tornarà”) i una altra (“moonlight”) que la va començar a escriure al costat de Juanjo Montserrat, compositor músic i productor de Mallorca que ha escrit hits com “Tacones Rojos” de Sebastián Yatra, amb el que va guanyar un Latin Grammy.

Com diu l’Àlex, si el disc vol ser la celebració del que som, el projecte només es podia plantejar d’una manera, en plural, en equip. Per això hi apareixen molts noms als crèdits del projecte. Començant per la cantant valenciana ESTHER que col·labora en la cançó “aprendre a estimar-se”, o el cantant de Txarango Alguer Miquel que ens regala uns versos de poesia abans de començar la cançó “tot el que som” amb la col·laboració del cantant senegalés Hala Hala. Com a músics hi figuren Martí Sánchez (bateria), Miki Santamaria (baix), Joan Palà (percussions) i Ajo Dieme (percussions). Però el projecte no s’entendria sense les portades fetes amb collage de cartulines per l’artista Kota Faces (Pol Lupiáñez) o les mescles de l’enginyer d’àudio Alex Carretero.

“Tot el que som” es presentarà en diferents concerts a festivals, festes majors i places que aviat s’anunciaran a través de les xarxes. Seran uns concerts potents i enèrgics on el disc prendrà sentit i, per fi, celebrarem plegats la vida, les petites coses, i tot allò que som.

Com a punt important, l’Àlex Pérez ha cuidat cada detall d’aquest disc, ja que volia començar aquesta nova etapa sense que se li escapés res. «Entenc la música com un mitjà d’expressió artístic, emocional i ideològic, però també com un procés artesanal», per això ha preparat un marxandatge especial per la seva botiga online i concerts. Es tracten d’unes arracades fetes 100% a mà i de ganxet pel projecte @trencadis__ , un projecte del baix Montseny, a més d’unes samarretes de cotó amb un traçat ètic. «La indústria de la moda és de les indústries més salvatges amb el medi ambient i la humanitat, per això era indispensable generar una alternativa a l’hora de tenir el meu propi marxandatge».

- Publicitat -

Yung Rajola presenta ‘La cúmbia del cargol’

Yung Rajola presenta «La Cúmbia del Cargol», una cançó per ballar i passar-ho la mar de bé amb els amics. És una cançó pensada per compartir amb un plat a taula, com per exemples les típiques calçotades catalanes o les típiques caragolades de la terra natal d’en Rajola, Lleida. Una d’aquelles jornades que s’allarguen amb sobretaula és el que ha inspirat al lleidatà per aquest tema, que és el primer que llença després de publicar el seu segon disc Peter Pan.

Per aquest especial llançament, Yung Rajola torna a comptar amb Pep Saula, del grup Sexenni, per a la producció, una producció cuidada i original en el repertori de l’artista, que aquest cop s’atreveix amb una cúmbia. Pel videoclip, disposa del seu videograf de confiança, Alex Alcalde, el seu habitual company de confiança.

- Publicitat -

La FiM arriba als 20 anys i anuncia la programació

La FiM, fira de Música Emergent i Familiar de Vila-seca complirà 20 edicions del 16 al 19 de maig, posicionant-se com a cita professional referent del sector musical a Catalunya. La FiM Vila-seca ha programat per aquesta edició 39 propostes musicals que faran fins a 55 actuacions a 8 escenaris de la ciutat tarragonina.

Sota el lema «Demà és ara», Vila-seca esdevindrà novament l’epicentre musical d’un país que bull de creativitat i que té set de propostes artístiques de qualitat. La programació de la FiM d’enguany presenta una programació arriscada, diversa i equilibrada, i un programa professional al servei del sector. La FiM Vila-seca 2024 renova el seu compromís amb la feminització dels escenaris i la seva aposta per les propostes en primícia. D’aquesta manera, dels més de 150 artistes que trepitjaran els escenaris, un 65% seran propostes liderades o formades per dones i un 92% dels projectes musicals que es presentaran son estrenes o novetats.

L’accés als concerts de la FiM és lliure i gratuït i només requerirà reserva prèvia per als espectacles amb aforaments reduïts. La FiM Vila-seca comptarà amb un total de 8 espais de programació: el Castell de Vila-seca, el Celler de Vila-seca, el Parc de la Formiga, l’Auditori Josep Carreras, l’Auditori Alcalde Josep Malapeira, el magatzem i trencadora d’avellanes «Cal Parera» i la Plaça de Voltes.

- Publicitat -

Nil Moliner i la importància d’estimar-se a un mateix a ‘ARA’

Nil Moliner acaba de compartir ‘ARA‘ una cançó inèdita que trobem a l’edició deluxe del seu tercer disc «Lugar Paraíso» i que ha arribat aquest dimecres.

La cançó parla de la importància que per ell té estimar-se a si mateix i abraçar-se ben fort. Una bona teràpia amb la qual vol tornar a atrapar al seu públic.

L’edició deluxe també inclou una edició instrumental de totes les cançons del disc.

La presentació del disc tindrà lloc el 20 d’abril al Palau Sant Jordi, de Barcelona.

- Publicitat -

La Ludwig Band, Maria Jaume o Ariox al Festival Maig

Cada cop podem trobar més propostes descentralitzades de música en directe arreu del territori. Una d’elles és el Festival Maig, que se celebra a la localitat tarragonina de Santa Coloma de Queralt, a la Baixa Segarra. El festival vol posar en valor el món rural com a espai de trobada per celebrar la cultura, el coneixement i la vida.

Aquest any, els dies 24 i 25 de maig acollirà noms ben coneguts com La Ludwig Band o Maria Jaume, que acaba de publicar disc. Hi haurà el rock dels barcelonins Mujeres o els madrilenys La Paloma, i noms que comencen a despuntar, com el d’Ariox. També hi actuaran el grup barceloní TIEMEI, Yudi Saint X i BOYE. Les nits acabaran amb el DJ Aldo, Eli Kapowski, DJ Coco i Sideways DJ.

Les entrades es poden comprar a la pàgina web del festival.

- Publicitat -

Fila Indie – 3×24

ESPECIAL 90’s

TRACKLIST

JAMES – SIT DOWN
WEEZER – BUDDY HOLLY
THE WANNADIES – YOU & ME SONG
NIRVANA – COME AS YOU ARE
SUEDE – BEAUTIFUL ONES
BECK – LOSER
RADIOHEAD – CREEP
SEMISONIC – CLOSING TIME
THE BELOVED – SWEET HARMONY
BLUR – TENDER
PULP – DISCO 2000
THE CARLATANS – THE ONLY ONE I KNOW
PRIMAL SCREAM – MOVIN’ ON UP
BELLE AND SEBASTIAN – THE BOY WITH THE ARAB STRAP
TRAVIS – TURN

- Publicitat -

El Festivot arriba els dies 1 i 2 de juny amb una nova edició

Els dies 1 i 2 de juny arriba a l’Auditori de Girona una nova edició del Festivalot, el festival organitzat pels Amics de les Arts, dedicat al públic més familiar.

Enguany amb noms com Miki Núñez, Stay Homas, Figa Flawas, Soul&Funk i El Monstre de Colors.

El dia 1 de juny es podrà gaudir de Soul&Funk, on s’oferirà un viatge per la història de la música negra. Es podrà vaure a les 10.15 del matí a les 3 de la tarda. Miki Núñez presentarà els seus últims èxits a les 16.30 i dues hores més tard tornarà a oferir un nou concert.

Els Stay Homas posaran la música el matí de diumenge a les 10 i a les 12.30. També al matí es podrà gaudir del Monstre de Colors, a les 11 i a les 12.15- Mentre que Figa Flawas presentaran «La calçotada» a les 17 i a les 18.15h.

Les entrades ja estan a la venda al web del festival.

- Publicitat -

Maria Jaume agafa el vol de l’electrònica amb «Nostàlgia Airlines»

A les cançons de Maria Jaume sempre hi ha hagut un punt de melancolia; d’aquella que se sent quan arriba setembre i toca deixar enrere els moments viscuts a l’estiu. Potser les sonoritats, les temàtiques o el fet de ser mallorquina hi tenen alguna cosa a veure. Al seu tercer àlbum, «Nostàlgia Airlines», aquest últim factor hi juga un paper important.

Els beats manen

Ara, però, Maria Jaume ho fa des d’una sonoritat electrònica i urbana, sumant-se a la tendència actual del panorama català. De fet, a l’àlbum hi encaixa com un guant la col·laboració amb Julieta, ‘Trista a Miami’. ‘Pura geografia’ o ‘Quina Pena’ podrien inclús ser obra de la barcelonina. Una de les altres convidades a destacar és Renaldo & Clara a ‘Super mala pinta’, que ha deixat el seu toc pop que també lliga amb la resta del disc. Tot i el pes que tenen els beats al llarg de l’àlbum, cada cançó té una energia que permet diferenciar-la de la resta.

Nostàlgia mallorquina

Malgrat aquesta similitud musical amb tot el que s’està fent ara, la mallorquina conserva la seva essència. En part, és gràcies a les qüestions que tracta i a les seves lletres. En aquest nou treball, explora des dels amors passats i els crushes d’estiu, fins a les ressaques a la platja, passant per la massificació turística de Mallorca. I tot això, amb el seu caràcter de sempre, que ens fa pensar que el passat va ser millor que l’ara.

Per exemple, a ‘Cala Rajada 1964’, retrata la idíl·lica Mallorca dels anys 60. Un sample de ‘Bajo el Cielo de Palma’, del mallorquí Bonet de San Pedro, l’enllaça amb la tropical ‘Hoteles, sol y playa’, que expressa la tristor de veure com s’ha transformat l’illa. En aquesta cançó hi participa Pau Debon, d’Antònia Font. I l’univers mallorquí es completa amb l’última col·laboració del disc, ‘Balada des Trast’, on Mar Grimalt ens retorna la Maria Jaume que vam conèixer el 2020.

A la platja s’hi ha d’anar sense auriculars per gaudir-la amb els cinc sentits, però aquest és un àlbum ideal per escoltar mentre prens el sol i l’única preocupació que tens és triar de quin gust serà el gelat que et menjaràs al vespre. També serà ideal escoltar-lo quan s’acabi l’estiu, contagiant-nos de la nostàlgia característica de Maria Jaume. La seva, sempre serà una nostàlgia bona.

- Publicitat -

Roger Padrós estrena el seu segon disc «A Contrallum»

A Contrallum» és un disc potent i directe. Cançons de cantautor absolutament redefinides i amb caràcter propi, fruit de la recerca de sons nous i melodies que enganxen des del primer moment. Diferents estils i punts de vista amb un mateix propòsit, arribar directe a la pell de qui les escolta.

Un treball d’introspecció personal i musical que explota cap a fora, per plasmar que, realment el que ens mou és el que ens emociona. I alhora ens fa de mirall del buit que tots, de vegades, consumim i prediquem.
El dol, la felicitat, l’amistat, la confiança, l’autoestima, els records o el pas del temps són alguns dels temes del disc.

Cada cançó és com una fotografia. Fent musicalment aquell gest tan característic de quan mirem el negatiu d’una foto a contrallum. Buscant-ne tot el significat, fent autocrítica i deixant el missatge gravat amb cada nota.

- Publicitat -

Julieta anuncia «Tu Juru la Ju Tour 2024»

La Julieta ens havia de donar una gran notícia aquest dilluns a les 7 de la tarda i ha estat l’anunci de la seva gira «Tu Juru la Ju Tour» 2024, que començarà el 30 de març a Alacant i s’allargarà fins a finals de setembre en un concert encara pendent d’anunciar-se.

Durant els propers mesos la podrem veure en festivals com el Canet Rock, el Vida, el Primavera Sound, l’Ítaca, l’Strenes, l’Arenal Sound, el Share Festival, el Mad Cool o l’Acampada Jove.

Tot plegat mentre la seva música continua estan a l’ordre del dia, triomfant amb ‘Lokura’ i més recentment amb Belén Aguilera a ‘Thelma & Louise’.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...