Entrevista amb Els Amics de les Arts: ‘Allà on volia’ sonarà per obrir els concerts

Trobar-se amb Els Amics de les Arts sempre és un plaer per l’equip de Primera Fila. Juntament amb Oques Grasses, són el grup amb el qual ens ho passem més bé fent «entrevistes». Són una de les bandes que hem parlat més cops els darrers anys i per tant ja hi ha una complicitat que es fa evident en totes les nostres converses.

La d’aquest divendres no ha estat una excepció. Hem parlat del seu nou disc «Allà on volia», també ens han avançat la cançó que obrirà la nova gira, detalls de les cançons, però en definitiva és una entrevista que s’ha d’escoltar i gaudir com del seu fantàstic nou disc.

8 noves cançons que t’atrapen i amb les quals ja t’imagines a un dels seus concerts preparat per desconnectar de tot i deixar-se endur per la música i les seves particulars històries.

Tot plegat ho hem acabat amb la potent veu de Ferran Piqué, que ens ha emocionat molt.

Llarga vida a Els Amics.

- Publicitat -

Bob Dylan actuarà el 23 i 24 de juny al Liceu

Bob Dylan continua amb la seva gira internacional, que enguany passarà per Barcelona els dies 23 i 24 de juny. L’actuació tindrà lloc al Gran Teatre del Liceu.

El músic presentarà el seu últim disc «Rough and Rowdy Ways», en el marc del Guitar BCN.

Les entrades es posen a la venda el proper dilluns 15 de març a les 10 del matí al web del festival.

Aquest concert és un PHONE FREE SHOW, això significa que els telèfons no estan permesos a la sala durant el concert. Més info al web de Guitar BCN.

 

- Publicitat -

El Cap Roig Festival presenta el cartell del 2023

Avui s’ha presentat, a la seu de CaixaBank a Barcelona, la vint-i-tresena edició del Cap Roig Festival, organitzat per Clipper’s Live amb l’impuls de CaixaBank. En el transcurs de l’acte, l’organització del festival ha revelat el cartell amb els artistes que, a partir del 14 de juliol i fins al 19 d’agost, ompliran amb la seva música l’escenari dels Jardins de Cap Roig, a Calella de Palafrugell.

El prestigiós cartell reafirma el seu esperit eclèctic amb una gran varietat de gèneres musicals a través d’artistes internacionals i nacionals de primer nivell, amb noms tan destacats com Norah Jones, Simply Red, Luz Casal, Manuel Carrasco, Vanesa Martín, Sebastián Yatra, Juan Diego Flórez, Ara Malikian, Stay Homas, Els Amics de les Arts, Damien Rice, Pablo López, Lola Índigo, Mika, Pablo Alborán, Taburete, Joan Dausà, Sílvia Pérez Cruz o Els Catarres.

Les entrades del Cap Roig Festival es posaran a la venda dilluns que ve 13 de març a les 10:00h en la web oficial del Festival: www.caproigfestival.com.

- Publicitat -

Novetats de la setmana: Els Amics de les Arts, Miley Cyrus, Van Morrison

Aquesta setmana ha arribat «Allà on volia» el nou disc d’Els Amics de les Arts, format per 8 noves cançons que enganxen de mala manera.

També ha arribat l’esperat retorn de Miley Cyrus amb «Endless Summer Vacation», el disc el qual vam conèixer la popular ‘Flowers’. La setmana ens deixa també novetats de Pirat’s Sound Sistema, Van Morrison, Sleaford Mods o The Blaze.




La setmana ens deixa també noves col·laboracions de Calvin Harris amb Ellie Goulding, també noves propostes de Meghan Trainor, Nicki Minaj, Tame Impala, Pnau, Anne Marie, Christine and the Queens, Gayle, Tiësto, Lauren Daigle o Maluma. A casa nostra, ens arriben noves cançons de Socunbohemio, Iglú, Núria López, Cactus i molts més!

- Publicitat -

Pirat’s Sound Sistema publiquen el disc «Bang Bang!»

Foto; Rubiales-Photography

El sound system de reggae en català més longeu del país torna a la càrrega amb Bang Bang, el millor disc dels Pirat’s Sound Sistema després de més de 20 anys de trajectòria musical, gairebé 850 concerts i 4 discos i 1 EP. A més, ho fa transformant el trio en quartet, amb la incorporació de la veu femenina de Serena, qui aporta nous timbres, més festa i més mala llet al projecte.

Tal i com ens demostraven en el single d’avançament publicat el 27 de gener (i que portava el mateix nom que el disc), els Pirat’s Sound Sistema estan en plena forma i ens brinden 10 cançons que aquesta vegada amaguen sorpreses estilístiques sense deixar de banda l’essència 100% Pirata.

El pal de paller continua sent el reggae, el dancehall i l’ska de denúncia però en aquest nou treball la Pirata incorpora sons del moment com l’electro-soca de «Normalitat», l’afrobeat de «Bang Bang», el dancehall futurista de «Sense Llum» (amb Maluks i Alidé Sans) o el reggae amb picades d’ullet al trap de «El Lliri» (amb Yung Rovelló i La Clika Pika).

Els de Sants-Maresme-Girona publiquen així treball i ho fan sota la batuta musical del productor bagenc Oriol Puig ‘Puxi’ de Tropical Galàxia, 10 noves cançons infestades de ritmes jamaicans i un dub a mans de Chalart 58.

La gira dels Pirat’s comença aviat i, de moment, ja hi ha tres concerts confirmats:

15 abril a la Deskomunal (Barcelona)

13 de maig Castellvell del Camp

3 de juny a la Pobla de Segur

- Publicitat -

Cactus estrenen la festiva ‘Falla’

Cactus es va estrenar l’any passat amb el segell Delirics, amb qui va publicar nou àlbum: ‘Mode avió’. Aquest és el tercer disc de la banda valenciana i el primer sense la vocalista Samantha (OT). En aquesta nova proposta, el grup valencià va apostar per melodies ballables i fresques, sense perdre la seva essència urbana. Sens dubte, aquest nou treball ha estat tot un èxit i així ha quedat palès amb singles com ‘A la valenciana’, que ha estat sonant a totes les ràdios musicals de Catalunya i ha omplert un munt de festivals, festes majors i sales aquest estiu!

Avui presenten un segon avançament que no podia arribar en un millor moment: ‘Falla’. Aquest senzill et transporta a aquella festa constant, a l’amor, que al final és una falla que crema, una falla que si es compon dels personatges adequats, fan esclatar la primavera. Com oblidar aquella nit de festa amb aquella persona especial, aquella persona que ha generat en tu uns records que passen a formar part de la història personal de cadascú…

- Publicitat -

Socunbohemio estrena ‘Les coses que no m’agraden de tu’

Socunbohemio publica ‘Les coses que no m’agraden de tu’, el darrer avançament del seu esperat disc de debut «Contes de les Quatre Estacions» que veurà la llum el proper 17 de març.

L’artista presenta una proposta fresca i animada, mantenint una melangia ja característica en el projecte, però descobrint nous terrenys amb certa picardia.

Aquest últim single anuncia la catàstrofe, és la culminació d’un imaginari que fins ara s’ha anat deixant conèixer per mitjà de d’algunes de les vinyetes que conformen els ‘Contes de les Quatre Estacions’.

- Publicitat -

Els Amics de les Arts publiquen el disc «Allà on volia»

El trio format per Daniel Alegret, Joan Enric Barceló i Ferran Piqué presenta unes noves cançons que fugen de la sobreproducció i fan una aposta per un joc de pocs elements.

Desmarcant-se un cop més d’etiquetes i estils, Els Amics de les Arts mostren una vegada més la seva capacitat de passejar-se per diferents gèneres musicals sense perdre el que els defineix. D’aquesta manera, presenten un disc volgudament polièdric amb noves cançons que porten títols com ‘La nit sembla que serà nostra’, ‘Citant Mercè Rodoreda’ o ‘Estimeu-me’, destinades a ocupar aviat un lloc privilegiat al costat d’altres grans himnes de la banda.

Segons els seus creadors, «Allà on volia» parla de la distància que hi ha entre el que som i el desig del que volem ser o el que volem que creguin que som. Escoltant les vuit cançons del disc, es fa un recorregut per vuit històries vitalistes, entre les quals podem trobar un antihomenatge a les xarxes socials, una nit de festa passats els trenta, una cançó d’amor i més d’una reflexió sobre la necessitat de mirar cara a cara a la contradicció per poder-se acceptar.

Al nou disc d’Els Amics de les Arts destaquen les col·laboracions d’artistes com Eva Amaral (‘La nit sembla que serà nostra’), Andrea Motis (‘Cada Cel’) o el pianista Marco Mezquida (‘Estimeu-me’).

‘Allà on volia’ es publica sota el segell Pistatxo Records. Després d’haver treballat amb les principals discogràfiques locals i multinacionals, el grup retorna als seus orígens cap a l’autogestió, realitzant la majoria dels seus videoclips ells mateixos, treballant les seves comunicacions amb el seu públic i XXSS sense intermediaris.

El nou disc de Els Amics de les Arts està produït i mesclat pel productor escocès Tony Doogan (Mogwai, Belle & Sebastian, Snow Patrol entre d’altres), tancant la trilogia formada pels últims tres treballs de la banda: Un estrany poder (2017); El senyal que esperaves (2020) i Allà on volia (2023). El màster ha anat a càrrec de Frank Arkwright (Blur, Arcade Fire, The Smiths…) als estudis Abbey Road de Londres.

Polifacètics i carismàtics, Els Amics de les Arts es troben en un gran moment de la seva carrera, en la qual estan posicionats com un dels grups més sòlids de la música en català i més estimats pel públic. Recentment han fet realitat el seu antic somni de fer un musical i han presentat amb gran èxit de crítica i públic ‘Pares Normals’, al Teatre Poliorama.

El grup preveu una destacada gira de concerts aquest estiu, que estan programats als principals festivals i sales del país. Els concerts de presentació del nou treball seran a Barcelona el 13 de maig de 2023 (Razzmatazz-Guitar BCN) i a Girona (Festival Strenes-Escales de la Catedral) el 6 de maig de 2023.

- Publicitat -

Oques Grasses, Julieta, Mariona Escoda o The Tyets triomfen als Premis Enderrock 2023

Foto: Pau López

El grup osonenc Oques Grasses i la cantant barcelonina Julieta, amb dos guardons cadascú, han liderat el palmarès dels XXV PREMIS ENDERROCK – PREMIS DE LA MÚSICA CATALANA 2023, celebrats aquest dijous 9 de març a l’Auditori de Girona. La gala, que enguany ha celebrat la seva vint-i-cinquena edició, ha atorgat una vintena de guardons a l’escena musical del país i, per primera vegada a la història, els projectes liderats per dones han rebut la majoria de premis votats pel públic i la crítica, amb una representació del 56%.

El palmarès dels premis anuals de la música catalana ha coronat Oques Grasses, Julieta i Mariona Escoda com els grans artistes de l’any, amb guardons atorgats pel vot popular i la crítica. Després de celebrar una dècada de trajectòria omplint el seu primer Palau Sant Jordi, Oques Grasses ha rebut dos premis com a Millor artista i Millor directe segons la votació popular. Posicionada com una de les noves veus més destacades de l’any, Julieta també ha pujat a l’escenari per recollir dos guardons pel darrer àlbum Ni llum ni lluna (Music Bus, 2022), considerat per la crítica el Millor disc d’artista revelació i pel públic el Millor disc de cançó i pop urbà. La cantant vallenca Mariona Escoda, talent sorgit del concurs de TV3 Eufòria, s’ha emportat el premi a Millor artista revelació per votació popular.

El PREMI ENDERROCK D’HONOR ha estat per a Esquirols, just quan es commemoren 50 anys del primer disc, Cants al vent (Edigsa, 1973). Amb un repertori que va del folk a la cançó compromesa, el grup osonenc ocupa un lloc preeminent en la història i en l’imaginari col·lectiu de la música popular catalana. I una de les grans veus de la Cançó, Marina Rossell, ha rebut el PREMI ENDERROCK A LA TRAJECTÒRIA. Al llarg de prop de cinc dècades, la cantant penedesenca ha adaptat els poetes catalans, les cançons tradicionals i els referents de la cançó francesa, aconseguint projectar-se arreu d’Europa.

Durant la gala dels XXV PREMIS ENDERROCK s’han revelat la resta de guardons per votació popular. El trio vallesà Els Catarres ha rebut el premi a Millor disc de pop-rock per Diamants (Halley Records), mentre que en la categoria folk el guardó ha estat pel xativenc Pep Gimeno ‘Botifarra’ per Ja ve l’aire (Mico Entertaintment). L’estatueta al millor disc d’urbana se l’ha endut la valenciana JazzWoman i el seu darrer treball Atlantis (Propaganda pel Fet!). El duet mataroní The Tyets ha guanyat el premi a la Millor cançó per «De l’1 al què», un dels grans èxits del 2022, i el guardó al Millor videoclip se l’ha endut el cantant terrassenc Lildami per «Supermercat». Per la seva banda, Rigoberta Bandini ha estat votada com a Millor disc en llengua no catalana per La emperatriz (autoeditat).

- Publicitat -

Noves entrades a la venda pels concerts de Bruce Springsteen a Barcelona

Foto: Danny Clinch

Els darrers reajustaments de producció han permès posar a la venda un nombre limitat de noves entrades per als concerts de Bruce Springsteen and The E Street Band a Barcelona.

Des d’ara mateix, ja podeu adquirir aquestes noves entrades per als concerts del divendres 28 i el diumenge 30 d’abril a l’Estadi Olímpic de Barcelona. Les entrades estan a la venda a través de doctormusic.com i entrades.com. Les entrades disponibles són de seient reservat a la grada i de pista.

Després de passar pels Estats Units, la gira europea d’estadis arrencarà a Barcelona el 28 d’abril amb un dels espectacles de Rock més llegendaris de tots els temps, amb un inici de gira que promet ser memorable.

- Publicitat -

Entrevistem Enric Lòpez i descobrim qui és «Ell ara soc jo»

Enric López va presentar fa unes setmanes l’avançament del seu segon disc. Sota el títol «Ell ara soc jo» López ens transporta a un viatge per la vida on el va i ve de persones és essencial.

Hem de remuntar-nos al 2020 per descobrir el seu últim treball «Fràgil» que va ser la seva carta de presentació. Ara tres anys més tard Enric López torna a la càrrega i aposta per unes melodies més clares i definides, fugint de capes i buscant transparència en les cançons.

A l’entrevista parlem del videoclip de la cançó «Ell ara soc jo», de la seva estima per la música, de la vida i de les novetats que ens espera en el que serà el seu segon treball discogràfic que sortirà a la tardor.

- Publicitat -

New Order se suma al cartell del Primavera Sound 2023

El Primavera Sound ha sumat a New Order com a cap de cartell per la jornada de l’1 de juny a la capital catalana.

La mítica banda celebrarà com toca els 40 anys del seu tema ‘Blue Monday, però no deixaran de tocar altres dels seus himnes en uns concerts que es preveuen històrics. True Faith, Bizarre Love Triangle o Perfect Kiss faran les delícies dels seus seguidors.

Una edició del Primavera Sound que comptarà també amb altres referents de l’electrònica, com Depeche Mode i Pet Shop Boys.

El cartell també figuren artistes i grups com Kendrick Lamar, Rosalía, Calvin Harris, Skrillex o The Moldy Peaches.

Les entrades i els abonaments estan a la venda al web del Primavera.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...