Ed Sheeran anuncia que està preparant un disc pòstum

Als seus 32 anys, Ed Sheeran ha sorprès al personal després d’afirmar en una entrevista a Rolling Stone, que està preparant un disc que es publicarà quan ell hagi mort.

El britànic ha dit que durant el temps que li queda de vida vol anar preparant aquest disc perfecte i que hi anirà afegint cançons per tenir el seu testament musical, que veurà la llum quan ja hagi mort.

Per altra banda, el músic ha explicat que treballant amb Aaron Dressner es va donar compte que havien escrit suficient material per fer un altre disc diferent, que serviria per començar una nota etapa musical. Sembla que les cançons serien massa alegres per «Subtract» i que podrien formar part d’un nou cicle de 5 discs, que tindria a veure amb algun tipus de símbols, tot i que no matemàtics.

El britànic també va explicar que està preparant un disc col·laboratiu amb J Balvin, que inclourà cançons amb Pharrell Williams, Shakira, Daddy Yankee o Burna Boy.

I tot això a només dos dies per l’estrena de ‘Eyes Closed’, l’avançament del disc «Subtract«, previst pel 5 de maig. Dos dies abans s’estrenarà a Disney + una docusèrie «Ed Sheeran: The Sum of it All», que explicarà l’ascens a la fama del músic i com s’han creat alguns dels seus èxits.

- Publicitat -

Bredda avancen el seu nou disc amb ‘Tenim memòria’

Bredda és fusió festiva, de caliu i germanor, amb una espurna característica que consoliden amb un missatge únic.
Amb una nova formació, la banda se segueix reivindicant dins l’escena musical de ponent, com un dels grups amb més projecció de les terres de Lleida.

Després de publicar l’any passat Resiliència, Bredda decideix fer un salt professional i presentarà el proper 13 d’abril el seu segon treball d’estudi que portarà el nom de La Nostra Història. A través d’aquest concepte, la banda pretén englobar en un àlbum d’estudi amb 4 cançons, un recorregut sobre la història catalana i la cultura popular dels països catalans ordenat cronològicament, amb la finalitat de defensar la llengua i utilitzar-la una vegada més com una eina de protesta i reivindicació en cadascuna de les cançons que en formaran part.

La Nostra Història, pretén recordar en 4 cançons els inicis de la història dels països catalans i la cultura dels pobles. A través de les seves lletres pretenen reivindicar una vegada més la llengua catalana i transmetre una sensació d’anhel de llibertats.

Tenim Memòria, és el primer dels temes del treball que presentaran, i tal com indica el seu títol, és una cançó reivindicativa que fa referència a tot el que ha viscut el poble català històricament. Un record constant a molts il·lustres i ubicacions, que avui dia són història de Catalunya. Al mateix temps que pretén recordar la importància que sempre ha tingut i continua tenint la cultura popular.

- Publicitat -

MTINES i David Carabén estrenen ‘Com vols que no ho vegi?’

Foto: Lluís Tudela

Aquest single és l’últim que estrena MTINES que presenta el disc complet el divendres 24 de març, conjuntament amb el videoclip d’aquest tema.

‘Com vols que no ho vegi’ parla d’aquelles exparelles que et tracten com un desconegut i en el fons es per protegir-se a ells mateixos. Una cançó sensible, propera i trista. Musicalment és una cançó industrial, sense instruments analògics, on destaca el contrast entre la melodia harmònica i lligada, amb la base rítmica que està marcada i tallant. La cançó sobresurt amb la col·laboració de David Carabén, cantant i líder de Mishima, i una de les millors veus de Catalunya.

En el videoclip, que surt divendres amb tot el disc, hi ha una aparició estel·lar de Roger Coma, un dels rostres més reconeguts tant de la televisió com del cinema català. Publicada originàriament amb el primer grup de Marc Tinés, Estramoni, ara la reversiona amb una estructura nova i una sonoritat més actualitzada. Avui, dimecres 22, es farà una presentació del disc a la sala Heliogàbal de Barcelona i el dissabte dia 25 tocarà al Lets Festival a la sala The Garage (Hospitalet) juntament amb Vera Fauna.

- Publicitat -

Laura Pausini torna a Barcelona per celebrar 30 anys sobre els escenaris

Laura Pausini celebrarà el proper 29 de gener de 2024 el seu 30è aniversari sobre els escenaris a Palau Sant Jordi de Barcelona, ​​en un concert únic i extraordinari organitzat per la promotora Clipper’s Live. Les entrades per a aquest concert es podran a la venda el dissabte 25 de març a partir de les 09:00h a les pàgines web oficials: clippersmusic.org i laurapausini.com.

2023 és l’any de Laura Pausini. Han passat trenta anys des que la victòria al Festival de San Remo amb la cançó La Solitudine va marcar l’inici de l’ascens excepcional, així com el principi d’una cursa sense precedents. 30 anys plens de grans èxits, amb més de tretze discos publicats, 75 milions de còpies venudes a tot el món i desenes de premis nacionals i internacionals: un Grammy, quatre Latin Grammy, un Globus d’Or i una nominació a l’Oscar.

Per tot això, tres dècades després d’aquell inici, la icona musical italiana celebra aquest aniversari amb una gira mundial que passarà per l’emblemàtic Palau Sant Jordi de Barcelona el proper 29 de gener del 2024. Serà un gegantí retorn per a Laura Pausini , qui portarà la seva música a alguns dels escenaris més prestigiosos del món per trobar-se amb els seus fans en un espectacle que incorporarà tota la nova música al seu extens repertori i que marcarà un nou capítol a la seva carrera.

- Publicitat -

Samantha presenta el seu nou disc amb ‘Harta de mí»

«Harta De Mí» és el nou i inesperat senzill de Samantha. Una composició de pop clàssic amb pinzellades de cançó d’autor ens submergeix en les indiferències i indecisions que poden desgastar una relació. A mig camí entre una confessió i una celebració, Samantha ens demostra la maduresa i l’evolució amb una lletra que descriu la realitat d’una relació en decadència.

Una guitarra esmolada sobre una base serena i constant prepara el camí per als versos heterogenis i encertats de l’artista valenciana.

Després del llançament de «Me Encontré», una cançó amb què fugia de la seva línia romàntica, amb «Harta De Mí» Samantha aposta per aprofundir en aquesta banda més amarga i sincera.

Aquesta cançó ve acompanyada d’un videoclip dirigit per Nicolás Cala. Amb una aposta minimalista en un escenari ideal per perdre’s o trobar-se, Samantha ens presenta l’avantsala del seu nou projecte.

- Publicitat -

Empordà Music Festival anuncia el cartell del 2023

L’Empordà Music Festival tindrà lloc el proper 29 de juliol a la Bisbal d’Empordà i comptarà amb Suu, Buhos, Lildami, Doctor Prats, Lal’Ba i The Tyets, que han estat els darrers confirmats. El festival tindrà lloc a l’Antic Camp de Futbol de la Bisbal.

Les entrades es poden adquirir a través del web del festival a un preu reduït de 20 euros (majors de 15 anys) i 10 euros pels menors de 14.

HORARIS

Lal’ba 17:00h
Lildami 18:00h
Suu 19:35h
The Tyets 21:10h
Dj Ryna 22:25h
Doctor Prats 23:05h
Dj Ryna 0:35h
Bhúos 1:15h
Carles Pérez – Ràdio Flaixbac 2:45h

- Publicitat -

Alison Goldfrapp actuarà al Primavera Sound que perd a FKA twigs

Primavera Sound ha anunciat alguns canvis al cartell d’enguany després de la caiguda de FKA twigs, que no podrà actuar per motius aliens a l’organització. També cauen del cartell ANYMA i Palm.

El festival ha anunciat que Alison Goldfrapp i Sevdaliza s’incorporen al cartell, després de sumar New Order fa uns dies. El Primavera també afegeix a Yves Tumor i Japanese Breakfast al Primavera a la ciutat.

Tot plegat a partir del 31 de maig al Parc del Fòrum de Barcelona. Els abonaments continuen disponibles al web del Primavera.

- Publicitat -

Berta Clapés debuta amb «Songs From My Bedroom»

L’artista sabadellenca de vint-i-un anys Berta Clapés publica el seu primer EP “Songs From My Bedroom”, que consta de sis cançons originals en anglès. D’aquest hem pogut escoltar ja els primers singles, “Loving You” i “813 Days of Blue”, publicats recentment. Fins ara la seva trajectòria artística s’ha pogut seguir per les xarxes socials i el seu canal de YouTube, on penja cançons autoproduïdes i versions, com també en els directes que ha estat fent especialment per Sabadell.

El gènere amb el qual Berta Clapés es descriu és pop i “bedroom pop”, un estil que fa referència a les cançons creades o produïdes a l’habitació pròpia, i a vegades també als artistes independents, com és el seu cas. En el seu cas les cançons van ser gravades al home studio de Jordi Mateo, Green House Studios, i en una minúscula sala a sobre d’uns magatzems on van gravar la primera cançó, on amb prou feines cabien els dos, la bateria i les guitarres, i que Jordi va batejar com a Inmundo Studios. L’última cançó de l’EP, “The Ending of the World” és un tema acústic i íntim que van decidir gravar d’una presa al mig del Torrent de Colobrers, de manera que se senten els sorolls del bosc i els ocells.

Els temes de “Songs From My Bedroom” van del desamor, la ruptura d’una amistat, la nostàlgia, les relacions tòxiques, el dir-li a una persona que seràs allà amb ella sempre…

És un primer projecte on es barreja una visió més infantil amb una més madura, ja que al final aquestes cançons van ser escrites entre els seus 18 i 21 anys.

A banda de la producció de Jordi Mateo, “Songs From My Bedroom” també compta amb la col·laboració de la violoncel·lista Júlia Carrasco i Laura Díaz amb el piano a “Wisteria”.
L’EP es pot escoltar ja a totes les plataformes digitals, inclosos Spotify, iTunes, Instagram i TikTok, i al YouTube es trobaran els líric vídeos amb la traducció al català a la casella de la descripció.

- Publicitat -

El Pony Pisador s’ajunten amb The Longest Johns a «The Longest Pony»

Els catalans El Pony Pisador presenten “The Longest Pony”, un àlbum on uneixen forces amb els referents internacionals dels sea shanties The Longest Johns.

“The Longest Pony” es compon de peces tradicionals i clàssiques del repertori folk anglosaxó, com “Tennessee Waltz” o “All For Me Grog”, així com dues composicions originals, “Wheels of Glory” i “Haul and Drag”. També inclou una peça en català: l’havanera “Al Pirata Joan Torrellas”, una composició original de Carles Casanovas, antic membre del grup d’havaneres Port-Bo.

Aquesta col·laboració ha nascut de l’amistat i l’admiració mutua entre els dos grups, construïda al llarg dels últims anys en coincidir als festivals de sea shanties per diversos països d’europa. The Longest Johns, la banda referent del gènere, van saltar a la fama mundial a principis del 2021 quan la seva cançó “The Wellerman” es va convertir en un fenomen viral de Tiktok. Actualment fan gires regularment per Europa i Estats Units i representen la bona salut a nivell internacional dels sea shanties i la música marinera.

Per a El Pony Pisador, aquesta col·laboració significa l’oportunitat de traslladar la seva proposta musical i les cançons marineres autòctones, les havaneres, al panorama folk internacional.

De la combinació entre les potents veus dels anglesos i la destresa instrumental dels catalans neix aquest aquest álbum conjunt que presentaran a Catalunya amb dues dates. El 5 de maig a la Sala Salamandra i el 7 de maig a l’Auditori de Girona.

- Publicitat -

Ben Howard anuncia concert a Barcelona el 25 de maig

Ben Howard actuarà a la Sala Razzmatazz, de Barcelona, després de cinc anys sense visitar el país. L’artista oferirà un concert el dia 25 de maig.

Les entrades sortiran a la venda el divendres 24 de març a les 10 del matí a Ticketmaster, tot i que el dia abans hi haurà prevenda a LiveNation.es. Costaran 39,50 euros.

- Publicitat -

Paul Weller actuarà a Barcelona el 18 de setembre

Paul Weller ha anunciat els detalls de la seva propera gira que passarà el 18 de setembre per la Sala Razzmatazz, de Barcelona.

El mític artista acumula prop de 50 anys a sobre els escenaris i presentarà el seu darrer disc «Will of the people«, editat el passat mes d’octubre. En el concert tampoc faltaran cançons dels últims anys, d’un músic que va formar part dels grans The Jam o The Style Council.

Les entrades sortiran a la venda el proper divendres 24 de març a la xarxa Ticketmaster a un preu de 47,50 euros.

- Publicitat -

Sotrac estrenen ‘Herois’ amb un vídeo fet amb intel·ligència artificial

Foto: Jordi Galderic i Débora Alarcon

La música de Sotrac té una energia contagiosa que arriba a l’ànima i el seu nou single «Herois» no és una excepció. Amb una lletra inspiradora i una melodia upbeat, esdevé una cançó que parla del coratge, la resiliència i la capacitat humana de superar les dificultats de la vida.

Fills del pop/rock en català, els distingeix el contrast de la veu femenina de l’Helena amb el joc de guitarres acústiques i distorsionades, harmonies vocals, unes lletres que van més enllà dels tòpics del pop i una presència a l’escenari que connecta amb aquells que busquen la contundència (però també la proximitat) d’un directe treballat al detall que mai deixa al públic indiferent.

Sotrac ens sorprèn amb una proposta molt rítmica i enganxosa que contrasta amb missatges referents a una realitat dura i molt qüestionable, tota una declaració d’intencions que no amaga el to que marcarà el seu tercer disc «Herència»

El seu disc destacaran unes lletres que tracten sobre el món que hereten els i les joves i que preocupen a tota una generació. En coherència amb aquestes lletres i aprofitant la creixent tendència de l’ús de la Intel·ligència Artificial a la vida quotidiana, han produït tot l’art que acompanya aquest àlbum amb una IA.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...