Gertrudis és una de les bandes festives del país amb més trajectòria, ja que enguany compleixen vint-i-tres anys de carrera. Però lluny de ser un grup envellit, els Gertrudis han sabut renovar-se i conviure amb l’actual escena festiva, facturant èxits recents com «Si tothom calla» o «Bon dia vida», entre d’altres.
El mes de març la banda ja ha presentat el tema «M’agrada», on col·labora Macaco i que ha suposat el seu retorn després de cinc anys. «M’agrada», que ja porta més de 150.000 reproduccions ha estat la mostra de que Gertrudis es troba en millor forma que mai
Deu són les cançons que formen part d’aquest àlbum, un treball on, per quarta vegada a la carrera de Gertrudis, Roger Rodés, un dels productors de casa nostra amb més prestigi internacional, ha tornat a agafar els comandaments de la producció. Quatre anys i una pandèmia han passat des de la publicació del darrer disc dels de la Garriga, «No em dona la gana».
Molts cops, fer un disc és una quimera. Fer un grapat de cançons que tinguin coherència, que es puguin seqüenciar una rere l’altra i que et representin com a persona no és gens fàcil. I nedar a contracorrent dels tempos de «la indústria», i amb un mateix com a gran enemic. Tot i això, en Martí, el Galgo Lento, ha aconseguit superar tots aquests obstacles i culminar el seu segon disc: MARTINET!
En Martí es despulla per complet. Ens explica en primera persona com se sent, com es veu dins de l’escena, que li agrada i que no. Ell mateix i el mateix disc MARTINET! són els protagonistes d’aquesta història. Un llançament que ha tardat a arribar més de dos anys i mig des del seu debut, perquè ha estat cuinat a foc lent i amb molt d’amor.
MARTINET! és un disc de contrastos on l’artista mostra les seves inseguretats i les seves pors a temes com PERÒ QUE BÉ o DEIXA’M EN PAU; però també treu la seva mala llet a talls com MARTINET! o CEL GRIS / RARA AVIS. En Martí juga amb pianos dolços o guitarres hipnòtiques i els contraposa amb beats i baixos super contundents.
En aquest disc el Galgo Lento s’ha envoltat de moltíssim talent com el de la Kris Tena, Vernat, Alba Armengou, Massaviu, Hereus del Beat o Mishii. En Martí ha concebut el disc sol, però les seves col·laboracions l’han ajudat a vestir de mil colors la sonoritat de l’àlbum, com fan artistes com Kendrick Lamar o Kanye West.
Bounce Twice publiquen aquest divendres el seu nou EP «Bounce Ur Booty» que arriba un any després del seu debut «Rave On». Amb aquestes 4 noves cançons pretenen descriure diverses sensacions i sentiments quotidians com és l’amor, la llibertat i també el desamor, però sense deixar mai de ballar! És un reflex de tot allò que neix a la primavera i que acaba movent el món.
El treball inclou 3 cançons en castellà i una en català i ens expliquen els processos creatius, els plans de futur, entre ells una actuació a l’Strenes Urbana aquest dissabte entre moltes altres sorpreses.
N’hem parlat amb la cantant i imatge del grup Lil Aiden i el productor i DJ Efren Kairos.
Lluc continua fent camí i després d’estrenar ‘Samarreta de ratlles’ ja està preparat per obrir un nou capítol de la seva carrera musical.
Ara, arriba ‘i <3 paris’, el primer senzill del nou disc del Lluc que portarà per nom ‘peixcru’s shisha lounge’. Aquest nou treball canvia totalment el rumb de l’últim projecte. En aquesta nova cançó, podem escoltar un so totalment nou amb influències de l’afro i de ritmes africans.
L’artista parla d’una situació d’amor quotidià, d’una manera irònica i despreocupada, amb una tornada enganxosa i un ritme animat i estiuenc. Produïda per Jamz, del grup gironí d’Entresol2a, i amb el cop de mà del Biel Colomer de Massaviu.
Ara que el reflex de Primavera Sound 2023 ja quasi enlluerna per la seva proximitat, és moment de resoldre definitivament el trencaclosques del cartell. Els quasi 170 shows programats deixen de formar un pòster estàtic i busquen ja el seu lloc tant en l’edició de Barcelona com a la de Madrid: quan actua aquell grup, quan puja a l’escenari aquella artista? Ja pot descobrir-se consultant els horaris de les tres jornades principals que se celebraran al Parc del Fòrum de l’1 al 3 i a la Ciutat del Rock del 8 al 10 de juny, respectivament.
N’hi ha molt, moltíssim per examinar en aquests horaris durant les tres pròximes setmanes per arribar al festival amb l’itinerari a punt, encara que un cartell com aquest, ple de racons per explorar i desplegat al llarg de deu escenaris, sempre ofereix sorpreses quan es deixa espai a l’atzar. Gràcies a un primer cop d’ull ja podem conèixer, entre altres detalls, que Fred again.. i el seu amic Skrillex es donaran el relleu la nit de divendres, que la tornada de Caroline Polacheck al festival per segon any consecutiu serà definitivament en gran, que Avalon Emerson ha canviat les matinades per les tardes en la seva nova reconversió dream-pop, que la festa també podrà ser jazz al show noctàmbul de The Comet is Coming, que Black Country, New Road inauguraran els escenaris principals els dos caps de setmana o que ambdós festivals encararan definitivament la seva recta final amb la icònica sessió de DJ Coco.
Lamentablement, Eddie Palmieri, Ezra Furman i Maral no podran estar presents al festival per motius de salut que han afectat les seves respectives gires, mentre que Liturgy, Blondshell i ABADIR s’incorporen a les jornades principals de Primavera Sound 2023: la banda novaiorquesa oficiarà la seva cerimònia metal només a Barcelona (dissabte 3 de juny), la cantautora rock presentarà el seu debut homònim a la senda de Liz Phair o Hole només a Madrid (dijous 8 de juny) i el productor egipci proposarà una pista de ball més enllà dels límits del club, a Barcelona juntament amb el percussionista turc Hogir (dijous 1 de juny) i a Madrid en solitari (dijous 8 de juny).
Aquest dijous s’han anunciat els horaris dels concerts d’aquest proper mes de juliol, distribuïts entre els cinc escenaris que el Festival Cruïlla ha preparat per aquesta propera edició. De moment s’han presentat els horaris de les jornades de dijous, divendres i dissabte, mentre que els de dimecres s’anunciaran molt aviat.
L’escenari Estrella Damm serà testimoni dels concerts de Rubén Blades amb la Roberto Delgado Big Band, alt-J, The Offspring, Antònia Font o Moderat entre d’altres, mentre que el Cruïlla Enamora albergarà els de Tash Sultana, Bomba Estéreo, Franz Ferdinand, Leiva o Parov Stelar.
L’escenari Vueling acollirà els shows de Omara Portuondo, Carolina Durante, Amaia, Stay Homas i molts altres, mentre que el Vallformosa serà l’escenari de tota la programació del Cruïlla Comedy i també de propostes locals com Pau Vallvé, Sidonie o Cupido.
A l’escenari Johnnie Walker hi podrem veure les propostes més emergents, des de Lal’Ba o Pinpilinpussies fins Victorias, Renaldo & Clara o Shego.
Carles Cuní ha estat una de les veus més importants a la meva vida, just en l’època que presentava «La nit dels ignorants», a Catalunya Ràdio. Allà va ser on em vaig enamorar del mitjà i a partir d’aquí vaig tenir clar que jo també volia fer ràdio.
Per això avui ha estat tan especial poder parlar una estona amb ell. Hem parlat dels seus inicis, que ni de bon tros estaven lligats a la ràdio, també ens ha parlat del fet que ell és el germà de Josep Cuní i que a casa seva s’escoltava a en Josep a la ràdio, mentre que per ell la ràdio no ha estat com passa amb alguns locutors un enamorament i una passió, més aviat una relació professional.
També ens ha explicat que no portava molt bé el fet de treballar tantes hores, haver d’entrar a la mateixa hora i fer-ho cada dia.
Des de 1992 dirigeix Flaix FM (dos anys més tard arribaria Flaixbac). Hem parlat del pes que han tingut i tenen les dues emissores al país, com són un referent per la gent jove i com aconsegueixen que tots els locutors que entren al grup acabin impregnant el so i l’estil Flaix.
Com que en Carles és un home de ràdio (ni que sigui professionalment) aquesta entrevista ha estat només amb la veu com a protagonista.
Tres anys després, Stay Homas ha presentat un nou disc que porta per nom ‘HOMAS’. Les tretze cançons que el conformen reafirmen la més pura essència Stay Homas sense assumir excessius riscos ni marxar massa de l’estil que els caracteritza des que van néixer en plena pandèmia. Com és habitual en ells, el treball combina català, castellà i anglès i fa servir sons popers per aconseguir uns resultat festiu i alegre.
El single del disc, ‘LA NÒRIA‘, ja supera les 800.000 reproduccions a Spotify i sintetitza l’essència del treball amb una lletra d’amor embolcallada amb una melodia melosa molt enganxosa.
La primera cançó del disc, ‘QUIERO MÁS‘, dona la benvinguda a l’oient amb palmades i guitarra elèctrica i contrasta amb el to de que la segueix, ‘DIME‘, que fa de contrapès amb un look trist i melancòlic. Aquesta sonoritat trista, però, desapareix ràpidament amb ‘PETONS‘, que té una tornada al pur estil Stay Homas amb alt risc d’estar donant voltes al cap de més d’un.
La primera cançó amb títol en anglès de les tres que hi ha a ‘HOMAS’ és ‘THE ONLY ONE‘. El seu títol ja ens revel·la en certa manera el seu contingut, tant melòdicament com a nivell de lletra propi d’algú que està com a mínim una mica enamorat. La dosi d’ironia la trobem a ‘RADE BLUNNER‘, invertint el nom de la famosa pel·lícula ‘Blade Runner’. Pur pop amb la guitarra i bateria altre cop de protagonistes. L’última cançó titulada en anglès és ‘I’LL BE HOME‘, que reprèn el camí de ‘DIME‘ amb una emotiva base de piano, i la dosi més festiva i trompetera del disc la trobem a ‘MORIR VIVIENDO‘. El tancament el disc, ‘TROPICAL.mp3‘, és una tornada al principi. Però no al principi del disc, sinó al principi de tot, als orígens de tot. La sonoritat del tema, casolana, ens evoca a aquells TikToks que van amenitzar el confinament a mitja Catalunya. «Muchísimas gracias por haber escuchado el disco, us estimem a fondo, un besito!», diuen al final d’aquesta cançó.
Stay Homas, doncs, no arrisca ni sorprèn amb un disc que, amb el nom que té, mai ho ha pretès. Es tracta d’una consolidació de l’estil inconfusible dels Homas, però corre el risc de fer-se monòton i excessivament continuista.
Haurem d’esperar fins després de l’estiu per gaudir del nou disc de Meritxell Neddermann, però abans no arribi, ens avança un tercer single que ens parla sobre la sensació d’incomoditat que existeix en determinades situacions on no t’acabes de trobar còmode amb algú amb el que suposadament existeix sintonia i mantens una estreta relació. D’això ens parla la Meritxell a «T’esperaré una mica més».
«T’esperaré una mica més» està produïda entre la mateixa Meritxell Neddermann i Carles Campi, productor també de Vetusta Morla, Jorge Drexler, Morgan, entre d’altres. Es va gravar als estudis madrilenys Reno de Madrid, durant el fred desembre de l’any passat. Inspirada en la sonoritat pop-soul més típica dels Estats Units, Meritxell Neddermann trenca totalment amb una psicodèlica que s’enganxa sense voler-ho.
La sortida d’aquest single va acompanyada d’un videoclip que ha estat dirigit per Clara Dressaire i la Júlia Neddermann, i està fet amb una col·lecció de vídeos domèstics en un to desenfadat gravats durant el 2022.
Els Pets van exhaurir la setmana passada les entrades del seu concert de cloenda de la Gira 1963, que tindrà lloc el dia 1 de desembre a la Sala Apolo de Barcelona. És per aquest motiu, i amb la voluntat de donar cabuda a totes les persones que s’han quedat fora, que els de Constantí acaben d’anunciar una segona data, que serà dilluns 27 de novembre, també a la Sala Apolo.
La gira del seu darrer treball discogràfic, 1963, el tretzè disc d’estudi de la seva carrera, va començar el 30 d’abril de l’any passat al Festival Strenes, i en total hauran fet prop de 50 concerts. El grup no té previst fer cap gira al 2024.
Òscar Boyle és un jove de 24 anys que, amb estudis previs de trompa al conservatori de Girona, al començar la carrera de física les seves prioritats van fer un gir. Va decidir refugiar-se en la música escrivint les seves pròpies cançons, però les va guardar en un calaix.
Després de debutar aquest mes de març amb el seu primer single One Last Time, de la mà d’El Teler, el jove cantautor ens presenta Empty Pages. La cançó veurà la llum el 10 de maig i posarà nom al seu primer EP, que s’anirà estrenant single a single.
A Empty Pages Boyle fa un retrat dels seus moments més ombrívols. Quan perdem el rumb, tot ens va gran i ens costa trobar les paraules per expressar-nos. De manera que tot el que ens queda són pàgines buides, «empty pages».
En aquest segon single, Òscar Boyle també ha treballat amb el productor Àlex Pérez, qui l’ha acompanyat tant com a productor i enginyer de gravació i mescla, com fent l’acompanyament amb el seu petit segell que porta per nom El Teler Music. Juanjo Muñoz dels estudis Catmastering ha estat, de nou, l’encarregat del màstering.
Òscar Boyle, de pare britànic, tria l’anglès com a llengua per explicar les seves històries. Dins el disc hi haurà també una cançó en castellà amb una col·laboració molt especial. Tot i això, no descarta aventurar-se amb el català i confessa que «ja en tinc alguna al calaix, amb ganes que surti a la llum».
Artesania, sensibilitat, guitarres acústiques, sons evolvents i la seva preciosa i potent veu són els trets característics de les cançons d’Òscar Boyle. Un artista, una veu, unes cançons que no deixaran indiferent a ningú.
The Hives anuncien un nou concert a Barcelona, pràcticament un any després de la darrera visita a la capital catalana. El directe tindrà lloc el 4 d’octubre a la Sala Razzmatazz, en el marc de la seva nova gira, on presentaran el seu primer treball en onze anys.
El nou disc es dirà “The Death of Randy Fitzsimmons» i es publicarà l’11 d’agost. La banda ha assegurat que seguirà la línia musical que els ha convertit en un dels grups amb millor directe.
Les entrades es posaran a la venda aquest divendres a través de Ticketmaster, amb prevenda el dia abans a LiveNation.es.
🔥The Hives, considerada como una de las mejores bandas en directo, anuncia 3 conciertos en España.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...