Roger Padrós celebra el seu aniversari regalant-nos ‘El buit’

Roger Padrós publica per sorpresa «El Buit», el segon single del què serà el seu nou disc per a celebrar amb els seus seguidors el seu 26è aniversari.

«El buit» és una crida al pes de les paraules, a la força de la imaginació, a crear i fer realitat tot allò que ens mou per dins per poder sortir d’aquesta presó on tot es mesura amb xifres. I més avui dia, que vivim de pressa, de manera superficial i desconnectada on el més important són els clics, les imatges o l’aparença, una vegada més, l’art és l’aparador perfecte del moment present.

La sensibilitat no és substituïble per cap màquina. Tenim un univers a dins, només cal creure en nosaltres i escoltar-lo.

Una nova producció de Jan Aygua.

- Publicitat -

Lal’Ba arriben ‘X una nit’

Lal’Ba és un dels grups amb més projecció de l’escena catalana. Aquest 2023 el trio d’Olesa de Montserrat ha publicat el seu primer disc No hi ha dies dolents (Promo Arts Music Records), amb èxits com Abella Reina, Quan Arribi Lal’Ba o Parella Imperfecta. Aquest 2023 han actuat a grans festivals com Cruïlla, Acústica, Strenes, Magnífic Fest Lleida o Empordà Music Festival, entre d’altres.

El 2024 continuen la seva gira i ens tenen preparats dos o tres singles més que aniran publicant al llarg de l’any vinent.

Ara comparteixen ‘X una nit’, que arriba abans del concert que el grup oferirà a les Fires de Girona, en el que suposarà el darrer directe de l’any. La cançó ha estat mesclada per Roger Rodés i parla de l’empoderament femení en les relacions sexo-afectives.

- Publicitat -

Scorpio torna amb ‘M’enxixo’

Scorpio torna aquesta tardor amb ‘M’enxixo’ una producció amb aires electrònics que ha estat produït per Jan Aygua, que ja es va encarregar de produir el disc «Antares», en aquella ocasió al costat de Pep Saula.

Un tema que parla de sentir una connexió especial amb algú altre en un ambient de festa. Amb aquesta nova cançó, la Scorpio fa un pas més enllà i explora amb l’electrònica i el House, combinant-lo amb la música urbana i el Funk Brasiler.

- Publicitat -

Entrevista al productor musical Jan Aygua

A Primera Fila hem conversat amb molts cantants i grups, alguns dels quals també fan feina de productor, però mai fins al moment havíem dedicat la major part de l’entrevista a parlar de la feina que fan els productors musicals.

Per això vam decidir contactar amb un d’ells i ens vam decantar per en Jan Aygua, pel qual havíem tingut molt bones referències d’altres companys de professió.

Ha produït per Roger Padrós o per Scorpio, però també ens va avançar que està treballant en un projecte personal que podria arribar abans de l’estiu.

Una feina que moltes vegades els mitjans passen per sobre però que és molt necessària perquè un producte quedi rodó.

- Publicitat -

The Beatles presenten la seva última cançó: ‘Now and Then’

Aquest dijous ha vist finalment la llum ‘Now and Then‘ la darrera cançó dels Beatles amb tota la formació original del grup amb John Lennon, Paul McCartney, George Harrison i Ringo Starr.

La cançó està disponible en diferents formats i també en un vinil amb doble cara A, al costat de ‘Love me do’, de 1962.

‘Now and Then’ va gravar-se com a maqueta amb el piano i la veu de John Lennon, l’any 1979, però no va ser fins el 1995 que es van fixar en ella amb la intenció d’incloure-la al projecte «The Beatles Anthology», finalment però va quedar-ne fora, fins ara que ha vist la llum.

El 2021 el documental «The Beatles: Get Back«, dirigit per Peter Jackson, va restaurar l’àudio i amb l’ajuda de la intel·ligència artificial i van aïllar els seus components instrumentals, les veus i totes les converses entre els membres dels Beatles. Peter Jackson i el seu equip van aplicar la mateixa tècnica amb la tecnologia d’àudio MAL de WingNut Films, i el 2022 Paul i Ringo van decidir completar la cançó.

‘Now and Then’ formarà part d’una reedició del disc «1967-1970 dels Beatles (Blue Album) juntament amb «1962-1966 (Red Album)», que celebra el seu cinquantè aniversari enguany.

Aquest divendres se n’estrenarà el videoclip.

- Publicitat -

Dua Lipa presenta el senzill ‘Houdini’

Dua Lipa ha confirmat que el seu nou senzill es dirà ‘Houdini’ i s’estrenarà el 9 de novembre. Aquesta serà la primera cançó d’una nova era per la cantant després de l’èxit assolit amb «Future Nostalgia».

Sembla que el seu tercer disc tindrà aires psicodèlics, similar al de Tame Impala, com ha insinuat l’artista.

Pel que fa a ‘Houdini’ l’estètica i simbologia que ha anat compartint l’artista s’inspira en el famós mag, que sempre utilitzava claus en els seus espectacles.

- Publicitat -

Green Day anuncien concert a Madrid l’1 de juny de 2024

Green Day han anunciat avui diferents gires mundials pel 2024, una pels Estats Units al costat de The Smashing Pumpkins i Rancid, mentre que la part europea del tour aniran acompanyats de Nothing But Thieves i The Hives.

A Espanya els veurem el 30 de maig al O Son do Camiño i l‘1 de juny a la Caja Magica, dins del festival Rio Babel. Les entrades pel segon concert es posaran a la venda el divendres 10 de novembre.

La banda estatunidenca acaba d’estrenar «The American Dream is Killing Me», el primer avançament del que serà el seu nou disc Saviours, que es publicarà el 19 de gener de 2024 i que presentaran en aquest concert a la Caja Mágica de Madrid l’1 de juny.

Així mateix, el grup ha aprofitat l’anunci per estrenar nova cançó ‘Look Ma, No Brains‘.

- Publicitat -

La Ludwig Band, Guillem Gisbert i Alizzz al Vida 2024

Foto: Gin Torrado i Albert Pons

El Vida comença a desvetllar els noms que formaran el cartell d’una edició molt especial del festival de Vilanova i la Geltrú, que aquest any celebra el seu desè aniversari. Amb la voluntat de donar cada banda la importància que es mereix, el Vida aquesta setmana ha anunciat un artista cada dia a través del seu canal de difusió V4M (twitch.tv/vidafestival).

Sota el lema «10th Revolution» el Vida Festival reivindica la seva aposta singular que any rere any posa les persones al centre, en un entorn únic i programa artistes de primera línia i emergents a Vilanova i la Geltrú. La 10a edició del Vida tindrà lloc del 4 al 6 de juliol i els abonaments estan a la venda al web del festival

Dilluns es va anunciar el primer artista internacional: el trio de Los Angeles CANNONS, una banda que alterna entre instants de introspecció vaporosa, èxtasi brillant en la pista de ball i sensualitat crua. El dimarts al matí s’anunciava la Ludwig Band, la banda d’Espolla que presentarà el seu nou disc Gràcies per venir, el més ambiciós, corejable, potent i representatiu dels quatre que han publicat en cinc anys. També el concert de la cantautora lluçanenca Mar Pujol que anunciava la publicació del seu àlbum debut al 2024. L’artista desfà la veu i la guitarra en una proposta que parla tant de quotidianitats com de fets més transcendentals, punyint l’ànima de qui l’escolta. Dimecres va ser el torn de l’artista i productor Alizzz, que tornarà al festival amb un nou àlbum sota el braç després de ser un dels caps de cartell de la 8a edició. I, per últim, avui mateix s’ha anunciat Guillem Gisbert, el cantant de Manel, que va anunciar fa poques setmanes la seva carrera en solitari, que com sempre, tindrà la cançó en el centre, per seguir fent allò que tant li agrada: explorar-ne els racons, palpar-ne els marges, des de l’ambició, l’elegància i l’eclecticisme.

- Publicitat -

Martigo presenta la seva mixtape «Xarnego»

Martigo és una d’aquelles veus cridades a fer-se sentir en l’efervescent escena urbana en català. Amb tot un seguit de singles publicats, no fa falta haver sentit molta música per adonar-se que Martigo té un talent innat a l’hora de fer melodies enganxoses i queda demostrat en aquesta mixtape de títol «XARNEGO» que surt avui.

Els singles com «Turreig», «OMG!» o «Sakura» van servir com a preludi del que seria aquesta mixtape on hi trobem temes que caminen cap al pop com «Surt el Sol» o «Barceloneta» i d’altres que van directes al reggaeton com «LA GOMETA».

El títol de la mixtape «XARNEGO» té una intenció. El mateix Martigo ho explica així:

«Hi ha molts artistes que fan música en català, cada cop més, però és ben difícil trobar-ne un de família d’immigrants, de xarnegos. Aquest àlbum simbolitza l’abraçada a Catalunya d’una persona que ha nascut aquí, però que a casa ha parlat castellà des que va néixer. La meva intenció amb aquest disc és atraure a més xarnegos, als quals sempre els hi ha costat consumir música en català. Aquest àlbum vol ajudar a fer aquesta transició que jo mateix he fet, la de gaudir de la música en català tant com ho faria en castellà, o en qualsevol altre idioma.»

Us convidem a descobrir Martigo i el seu univers a aquesta primera mixtape, el 2024 serà l’any del seu disc debut i «XARNEGO» sense dubte, serveix per anar obrint boca.

- Publicitat -

Aquest cap de setmana comença el Cruïlla de Tardor 2023

Després d’un increïble Festival Cruïlla 2023, aquest dissabte 4 de novembre torna la nova edició del Cruïlla de Tardor, un cicle de concerts que ja s’ha fet lloc a l’agenda de tots els melòmans de Barcelona. Diferents sales de la ciutat obriran les portes per acollir una programació eclèctica que combina artistes referents amb músics emergents de l’escena catalana.

Obrirà foc Niña Polaca, el 4 de novembre, i Ciudad Jara, el 10 de novembre, a la Sala Apolo, seguit del concert de Funzo & Baby Loud el dissabte 11 al Sant Jordi Club. Novembre continuarà carregat de concerts amb la doble sessió de Pinpilinpussies + Vecinos el divendres 17 a la Sala Wolf i Victorias + Banani el 18 al Sidecar. Aterrarà l’africana Fatoumata Diawara al Paral·lel 62 el dimecres 22 i gaudirem de les barcelonines Al·lèrgiques al Pol·len el 24 a la Sala Wolf. L’endemà, i tancant un novembre ple d’opcions musicals, 31 FAM presentant nou disc al Sant Jordi Club mentre ressona la interessant proposta de Joan Miquel Oliver a Razzmatazz. El cicle acabarà al desembre protagonitzat per Nena Daconte el divendres 1 a la Sala Wolf.

- Publicitat -

Entrevista a Paula Valls: «És una patacada bèstia cantar les cançons del disc i en certs temes tremolo i tot»

La Paula Valls va tenir anorèxia durant una temporada i ara ha tornat amb un nou disc anomenat «Començar de nou» que és com un nou punt de partida en una artista que va començar de molt jove amb el disc «Black and white» editat el 2016. Posteriorment arribaria «I Am» el 2018.

Ara 5 anys després fa un nou pas a la seva carrera i es despulla emocionalment i ens explica tot el que ha viscut amb la seva malaltia. A més ho explica en català, després de dos discs on l’anglès era el gran protagonista.

Unes cançons delicades, dividides en dos discs que expliquen el procés que ha viscut. Ens explica que quan ha cantat les noves cançons en alguns moments tremola i tot i que és molt bèstia tornar a reviure tot allò, però és guai recuperar-ho des de la tranquil·litat d’estar bé. També ens ha explicat que s’està cuidant molt.

Després de presentar-lo a Vic, ara ens ha explicat que té varis concerts, un d’ells a Vilafranca del Penedès, un lloc on sempre l’han cuidat molt.

- Publicitat -

Bruce Springsteen actuarà a Barcelona el 20 de juny de 2024

Foto: Danny Clinch

Bruce Springsteen ha donat a conèixer les dates de la seva gira europea que tindrà lloc durant el 2024 al costat de la E Street Band i un cop més Barcelona no n’ha quedat fora. El concert tindrà lloc a l’Estadi Olímpic el dia 20 de juny.

Les entrades es posaran a la venda el proper 14 de novembre a través de doctormusic.com i entradas.com des de les 10 del matí. El preu serà de 65, 70, 78, 90, 105 i 128 Euros per les entrades de seient reservat, 85 de la pista del darrere i 128 per la davantera.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...