Ahir era el dia que Green Day havia de publicar una nova cançó, però va acabar la jornada i no vam tenir cap nova peça del grup americà. El que sí ha arribat és una peculiar imatge del que sembla un cap d’un toro i que els membres del grup van compartir a través de les seves xarxes socials.
Els seus seguidors no saben si es tracta d’una endevinalla sobre un possible nou disc, una gira o una nova cançó. El temps ho dirà. De moment us deixem la imatge i que cadascú tregui les seves pròpies conclusions.
Lil Nas X i Billy Ray Cyrus mantenen el lideratge de La Llista amb ‘Old town road‘ i ho fan per quarta setmana consecutiva, una fita a l’abast de molts pocs temes.
Entren a la llista
Post Malone feat. Young Thug – Goodbyes
Ed Sheeran feat. Khalid – Beautiful people
Mark Ronson i Camila Cabello – Find U Again
Surten de la llista
Jonas Brothers – Sucker (18 setmanes)
BTS i Halsey – Boy with luv (13 setmanes)
Robin Schulz – Speechless (27 setmanes)
Aspirants
Tiësto feat. Jonas Blue & Rita Ora – Ritual (7 setmanes)
Little Mix – Bounce back (4 setmanes)
Imagine Dragons feat. Elisa – Birds (4 setmanes)
Kygo feat. Whitney Houston – Higher love (4 setmanes)
Lildami – La dels Manel (3 setmanes)
Ed Sheeran feat. Bruno Mars & Chris Stapleton – Blow (3 setmanes)
Sigala feat. Becky Hill – Wish you well (novetat)
Mabel – Mad love (novetat)
Passion Pit feat. Galantis – I found u (novetat)
La Llista Nº 337 / Setmanes en llista / Variació respecte setmana anterior
1 LIL NAS X FEAT. BILLY RAY CYRUS – OLD TOWN ROAD (14) (=4)
2 SHAWN MENDES FEAT. CAMILA CABELLO – SEÑORITA (3) (=)
3 ALAN WALKER FEAT. SABRINA CARPENTER & FARRUKO – ON MY WAY (13) (+1)
4 DADDY YANKEE FEAT. KATY PERRY – CON CALMA (REMIX) (11) (-1)
5 PEDRO CAPÓ & FARRUKO FEAT. ALICIA KEYS – CALMA (REMIX) (9) (+2)
6 OQUES GRASSES – IN THE NIGHT (23) (-1)
7 KATY PERRY – NEVER REALLY OVER (7) (+1)
8 DOCTOR PRATS – LES TEVES PIGUES (8) (+3)
9 ED SHEERAN FEAT. JUSTIN BIEBER – I DON’T CARE (10) (-3)
10 BILLIE EILISH – BAD GUY (15) (-1)
11 5 SECONDS OF SUMMER – EASIER (6) (+3)
12 MARTIN GARRIX FEAT. MACKLEMORE & FALL OUT BOY – SUMMER DAYS (9) (+4)
13 TAYLOR SWIFT – YOU NEED TO CALM DOWN (4) (+5)
14 AVICII FEAT. ALOE BLACC – SOS (14) (-4)
15 MEDUZA & GOODBOYS – PIECE OF YOUR HEART (13) (-3)
16 LEWIS CAPALDI – HOLD ME WHILE YOU WAIT (9) (-4)
17 SHAWN MENDES – IF I CAN’T HAVE YOU (10) (=)
18 MAHMOOD – SOLDI (6) (+1)
19 TAYLOR SWIFT FEAT. PANIC! AT THE DISCO – ME! (12) (-4)
20 AVICII FEAT. CHRIS MARTIN – HEAVEN (4) (+7)
21 LIZZO – TRUTH HURTS (4) (+2)
22 ONEREPUBLIC – RESCUE ME (7) (=)
23 ITACA BAND – APROPA’T (17) (-2)
24 DOMINIC FIKE – 3 NIGHTS (6) (+4)
25 ROSALÍA – MILIONÀRIA (2) (+11)
26 LEWIS CAPALDI – SOMEONE YOU LOVED (21) (-1)
27 ELS CATARRES – MARTINA (12) (-7)
28 PANIC! AT THE DISCO – HEY LOOK MA, I MADE IT (3) (+3)
29 BUHOS – CONNECTATS (16) (-5)
30 LSD (LABRINTH, SIA I DIPLO) – NO NEW FRIENDS (17) (-4)
31 JESS GLYNNE & JAX JONES – ONE TOUCH (7) (+1)
32 MABEL – DON’T CALL ME UP (23) (-2)
33 KEANE – THE WAY I FEEL (5) (+2) 34 POST MALONE FEAT. YOUNG THUG – GOODBYES (1) (N)
35 SENSE SAL – LA SORTIDA (13) (-6) 36 MARK RONSON & CAMILA CABELLO – FIND U AGAIN (1) (N)
37 MIKI NÚÑEZ – CELÉBRATE (3) (+1)
38 GERTRUDIS – BON DIA VIDA (2) (+1) 39 ED SHEERAN FEAT. KHALID – BEAUTIFUL PEOPLE (1) (N)
40 STROMBERS – CADA COP QUE RIUS (11) (-6)
Estava cantat que el disc ” No.6 Collaborations Project” d‘Ed Sheeran arribaria al número 1 del Regne Unit, però qui es podria imaginar que vendria 125.000 còpies en la seva primera setmana. El disc ja és el més venut de l’any en aquell país en la setmana del seu llançament. A més el llançament del nou disc ha propiciat que els seus anteriors discs incrementin posicions i també figurin al top 40 en aquell país.
Sheeran també fa doblet en senzills, ja que ‘Beautiful people‘ el seu duet amb Khalid arriba fins a la primera plaça i desbanca ‘Señorita’ que cau al segon lloc. Així mateix la tercera i quarta posició també són per cançons del mateix disc, el número 3 per ‘Take me back to London’ amb Stormzy i la quarta per ‘Cross me’ amb Chance the rapper. Com que la nova normativa de la llista britànica només permet tres cançons d’un mateix disc en la llista de senzills, temes com ‘I don’t care’ desapareix d’entre les 100 posicions.
Al costat del prestigiós compositor i productor Max Martin, a més de Savan Kotecha i Ilya, Sam Smith llança una altra porció de pop perfecta, ‘How Do You Sleep?‘. La característica veu de Sam s’alça sobre la producció de somni de Ilya (per MXM Productions) abans de l’explosió del ballable tornada. L’increïble vídeo està dirigit per Grant Singer i compta amb la coreografia de Parris Goebel.
El britànic ha explicat que està sent un any on se sent molt lliure tant a nivell musical com personal i que s’ho ha passat més bé que mai fent aquesta cançó i el vídeo i que és temps de ballar!
El 2 d’agost es posa a la venda el primer disc de la cantant Mabel, aquesta noia provinent de Màlaga però que va començar triomfant principalment al Regne Unit i després a la resta del continent. El disc es dirà “High Expectations” i el presentarà a la 2 de l’Apolo el 22 de febrer de l’any vinent.
Les entrades es podran adquirir el dia 24 a partir de les 10 en una prevenda des d’Spotify, un dia després a LiveNation i el 26 pel públic general a través de la xarxa Ticketmaster.
Mabel s’ha fet molt popular gràcies al tema ‘Don’t call me up’, que ja supera els 300 milions de reproduccions a Spotify i que ja ha estat número 1 en un bon grapat de llistes. Des de fa algunes setmanes ha presentat ‘Mad love’ un altre avançament del disc, que també s’ha situat en bons llocs al Regne Unit.
Continuem el mes de juliol amb més novetats discogràfiques com el nou disc dels Sum 41 o de Flaming Lips. La que també treu treball aquesta setmana és Iggy Azalea i finalment també destaquem la banda sonora The Lion King, la segona que arriba en pocs dies i un cop més amb Beyoncé posant tot el seu talent.
De novetats aquesta setmana n’hi ha per tots els gustos, des de nous èxits de Pixies, Iggy Pop, passant pels nous vídeos de Charli XCX o Beyoncé. The All American Rejects, Sam Smith, Akon o Bazzi també treuen noves propostes.
Un nou disc d’EdSheeransempre són bones notícies. Si bé és una figura que assegura qualitat i respecte per la seva obra, no sempre tenim del tot clar què en podem esperar del cantant britànic. En aquest cas, però, no pensava trobar-me el que m’he trobat, un llistat de cançons avorrides, sense gràcia, repetitives i genèriques que no tenen gaire més interès que les col·laboracions d’EdSheeran amb les moltes estrelles de la música que apareixen en aquest disc.
I és que aquesta és la principal gràcia del disc: les col·laboracions. Des d’estrelles del pop com Bruno Mars o Justin Bieber, fins a llegendes del rap com 50 Cent o el mateix Eminem, passant per altres artistes molt mediocres (però que estan de moda) com Cardi B o PauloLondra. En fi, un “popurri” d’estrelles mediàtiques que posen els pèls de punta les adolescents i als adolescents que, al cap i a la fi, són els que vestiran de diners a EdSheeran i a les discogràfiques.
Però no ens desviem del tema. Les col·laboracions. Mireu, el com s’han executat aquests “crossovers” és molt fàcil d’explicar: “BeautifulPeople“, la cançó en col·laboració de Khalid, és una cançó de Khalid mediocre, tirant a dolenta. “RememberTheName“, la cançó en col·laboració d’Emimen, és una cançó d’Eminem mediocre, tirant a dolenta (bé, com totes les dels seus últims àlbums). “Way To Break MyHeart“, la cançó en col·laboració d’Skrillex, és una cançó d’Skrilex… En realitat, en aquest cas, la cançó és tan absurdament comercial i avorrida que ningú diria que Skrillex ha tingut res a veure. De fet, penso que si a l’Skrillex de 2012 (quan va “inventar” el dubstep) li haguessin dit que participaria en aquesta lamentable cançó, no s’ho hagués cregut.
Suposo que ja aneu entenent la idea. EdSheeran ha intentat barrejar el seu estil propi amb el de cadascun dels col·laboradors. Malauradament, la barreja no ha quedat bé, gens bé. Les cançons apareixen com unes entitats estranyes, que si bé sonen rematadament comercials i perfectament capaces de sonar dia si i dia també a la ràdio, flueixen per les orelles de forma fugaç i extremadament oblidable.
De fet, crec que la paraula que millor defineix aquest disc és aquesta: oblidable. El repertori de ‘Nº6CollaborationsProject‘ ha abusat tant dels estereotips de la música mainstream actual que, a vegades, sembla una pròpia paròdia de la música pop del 2019. Raps innecessaris i sense gràcia, bases rítmiques genèriques digitals generades per ordinador, lletres soses i sense cap tipus de significat i la maleïda moda actual de fusionar la música llatina amb la música pop. Ah, i no ens oblidem del nostre estimat amic autotune, que no s’ha volgut perdre aquesta cita tampoc.
EdSheeran sembla determinat, en aquest disc, a tirar per terra i destrossar els estils genuïns i originals de tots els artistes que l’acompanyen. Em refereixo a que hi ha algunes cançons que sonen bé, fresques i interessants fins que el pèl-roig obre la boca. Per exemple, “Cross Me”, la col·laboració amb ChancetheRapper i PnB Rock, comença força bé i amb ganxo, fins que EdSheeran comença a cantar i transforma el que podria haver sigut una cançó interessant en un tema votimivament comercial i avorrit. Marca de la casa d’EdSheeran, sembla ser.
També cal mencionar el poc amor propi que han tingut alguns artistes a l’hora de fer el que han fet en aquest disc. Entenc que artistes com PauloLondra, Cardi B o A BoogieWitdaHoodie necessitaven sortir a l’últim àlbum d’EdSheeran per impulsar les seves carreres i guanyar més seguidors i tota la pesca. Ara bé, no concebo com artistes de la talla de Bruno Mars o el ja mencionat Skrillex han acceptat participar en aquestes vergonyoses cançons, que deixen en ridícul a la resta de la seva excel·lent carrera.
M’agradaria fer una última menció. “Antisocial” és la cançó en què EdSheeran col·labora amb el raper i estrella pionera del hip-hop estatunidenca Travis Scott. Bé, crec que en realitat ha col·laborat amb el productor i el mesclador de Travis Scott, ja que la cançó és, bàsicament, una base que faria servir Scott, amb tots els seus efectes sonors i els seus “It‘s lit!”; amb la veu (totalment fora de lloc) d’EdSheeran rapejant per sobre. En definitiva, una cançó que dóna força cringe.
EL MILLOR:
“BLOW“, l’última cançó de l’àlbum. No només perquè t’indica que ja s’està acabant el calvari d’escoltar el disc sencer, també per l’intent d’EdSheeran i Bruno Mars de vendre una cançó de rock. Es valora la intenció, però al’ voler mantenir-se dins les barreres de la música comercial, els hi ha quedat una altra cançó molt mediocre.
Ja és oficial. Ja es coneixen quines han estat les 3 cançons més reproduïdes a la ràdio, TV i espais públics aquest segle XXI al Regne Unit. I la clara guanyadora ha estat “Chasing Cars”, d’SnowPatrol.
El grup irlandès fundat el 2006 van firmar una gran cançó, un himne intergeneracional que s’ha postulat, doncs, com la cançó més escoltada d’aquest mil·lenni. “Chasing Cars” ha venut més d’un milió de còpies al Regne Unit i és el 98è senzill més venut de la història. Segurament, la seva aparició reiterada en pel·lícules i sèries de televisió, sobretot a “Grey‘s Anatomy“, ha ajudat a crear d’aquesta cançó l’himne que és avui en dia.
Els “runner–ups” d’aquesta llista han estat el hit de 2010 dels BlackEyedPeas“I Gotta Feeling”, en segon lloc, i la cançó infinitament reproduïda de Pharrell Williams, “Happy“.
La ja consolidada banda de folk americà Wilco han anunciat la publicació del seu pròxim disc anomenat ‘Ode to Joy‘, que té previst veure la llum el 5 d’octubre.
Després de la seva recent visita a la Península, a l’Azkena Rock (Vitoria), JeffTweedy ha comunicat que el seu onzè àlbum ja està llest.
Aquesta serà la tracklist d‘‘Ode to Joy‘, i el seu primer senzill, “Love is Everywhere (Beware)“
El pròxim 19 de juliol s’estrena el disc ‘TheLionKing: Thegift‘, on trobarem temes d’artistes com Pharrell Williams, KendrickLamar o Beyoncé.
Aquesta última ha estat l’encarregada de presentar el primer single de l’àlbum, ‘Spirit‘, que la mateixa Beyoncé ha descrit com “Una carta d’amor a l’Àfrica”.
‘Spirit‘ ja compta amb un impressionant videoclip cuidat al detall, on l’artista, envoltada de paisatges propis de la sabana africana, combina les seves espectaculars coreografies amb danses tribals, impressionants ballarins i vestuari, i l’aparició especial de la seva filla, BlueIvy.
Paral·lelament, es presentarà la banda sonora oficial de la pel·lícula, on es fa també notable la participació de Beyoncé en temes tan famosos com ‘Can youfeelthelovetonight‘, el duet que interpreta amb ChildishGambino.
Haurem d’esperar al pròxim divendres per a escoltar l’àlbum sencer, però fins aleshores, podem gaudir de l’espectacular videoclip de ‘Spirit‘.
Mandatory Credit: Photo by Luca Piergiovanni/EPA-EFE/Shutterstock (10302578e)
Ed Sheeran performs during a concert at Wanda Metropolitano stadium in Madrid, Spain, 11 June 2019.
Ed Sheeran in concert, Madrid, Spain - 11 Jun 2019
Una estàtua gegant d’EdSheeran ha aparegut a Moscou, i no ha deixat indiferent a ningú.
L’estàtua, que representa el cantant pel-roig amb una de les seves característiques camises de colors i els seus tatuatges, ha aparegut al bell mig del GrokyParkde Moscou, com a prèvia per al concert d’EdSheeran a la capital russa aquest divendres.
L’estàtua mostra al cantant estirat de costat en una postura poc “ortodoxa”, i té un tamany realment impressionant. No obstant això, l’estàtua mostra una versió bastant “aturistada” del cantautor britànic.
Ahir diumenge, un centenar de “riggers” es concentraven davant de la Fira de Barcelona per a denunciar la precarietat del sector. Avui, després de 4 dies de vaga, el conflicte s’ha traslladat als jutjats, posant en perill la celebració del festival Sónar.
El Sindicat de Riggers, els muntadors dels elements aeris d’escenaris subcontractats per Fira de Barcelona, denúncia el fet que la institució hagi tret a licitació el Servei de muntadors d’escenes, sense incorporar els requisits legals per subrogar-los, i demanen que aquesta subrogació dels seus contractes formi part del plec de condicions del concurs per a les empreses que organitzin esdeveniments a les seves instal·lacions de Barcelona i l’Hospitalet.
Isaac Flix, portaveu del sindicat, alertava ahir que defensaran el dret a vaga “fins a assolir els drets mínims per treballar a gust i amb seguretat”. L’aturada, convocada fins al 20 d’abril, posa en perill esdeveniments com el Mobile WorldCongress i, en concret, la celebració del festival Sónar, que té programat el seu tret de sortida per al pròxim dijous.
Fira de Barcelona no ha donat cap resposta al Sindicat, i tot i que asseguren haver tingut converses amb els advocats que assessoren els muntadors, no contemplen seure a negociar amb ells.
El desacord paralitzaria la preparació del Sónar, que ha de fer-se del 18 al 20 de juliol, però l’organització del festival ha garantit que aquest es desenvoluparà “amb total normalitat” i ha optat per la contractació de substituts dels vaguistes.
Aquesta contractació vulnera, segons el Sindicat, el seu dret a vaga, i és per aixó que han imposat una denúncia a la institució. Aquesta ja ha estat admesa a tràmit i en les próximes hores les mesures cautelars empreses pel jutge determinaràn el futur d’aquest festival referent de música electrónica i experimental.
Això se suma a altres obstacles als quals l’organització del festival ja ha hagut de fer front, com la cancel·lació de l’actuació d’uns dels plats forts del cartell, el raper i productorA$APRocky, ja que es troba detingut en presó preventiva a Suècia des del passat dijous. El raper, que es va veure involucrat en un altercat, no pot confirmar quan serà alliberat i de moment s’ha vist obligat a aturar la seva gira europea.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...
Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
Galetes estrictament necessàries
Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.
Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.
Galetes de tercers
Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.
Si manteniu aquestes galetes habilitades ens ajudareu a millorar el lloc web.
Activeu primer les galetes estrictament necessàries perquè puguem desar les preferències!