THE KOOKS – SEASIDE
THOMAS HEADON – 2009 TOYOTA
MGMT – TIME TO PRETEND
CHVRCHES – OVER
DEL WATER GAP – ALL WE EVER DO IS TALK
VAMPIRE WEEKEND – A-PUNK
BLU DETIGER – DANGEROUS GAME
GINESTÀ I MARIA HEIN – ELS OCELLS
GIRL IN RED – TOO MUCH
NÉOMÍ – SOMEBODY’S DAUGHTER
GRIZZLY BEAR – TWO WEEKS
MARIA JAUME – RESSACA A SA PLATJA
THE BLACK KEYS – HOWLIN’ FOR YOU
JOSEPH – THE SUN
THE DECEMBERISTS – BURIAL GROUND
INHALER – THESE ARE THE DAYS
BABY QUEEN – WE CAN BE ANYTHING
LIZZY MCALPINE – CEILINGS
THE VACCINES – WRECKING BAR
SDP509 és el nom d’un grup bagenc emergent de música urbana en català. El grup es caracteritza per fer una música festiva, barrejant estils com el reggaeton, pop i alguns tocs de trap, rock i música electrònica.
“Tornar a Començar” és el primer single de 2024 de SDP509. Una proposta d’estil electrònic, que tracta d’una història entre dues persones que han compartit molts moments i els seus camins s’han separat. Tot i així, sempre hi haurà aquell moment de l’any quan es tornen atrobar.
En aquesta cançó podem escoltar les veus de Pau Cru, Furki, Didi i Lluís No, tot i que una gran part del protagonisme se l’emportarà la part instrumental electrònica creada i produïda per Furki. A més, aquest senzill anirà acompanyat per un videoclip gravat per Toni Camacho i dirigit per Helena Berch.
La formació és tot un fenomen a la xarxes amb més de 10.000 seguidors a TikTok, amb moltes persones enganxades a tot el que pengen.
Mar Pujol i Bruna González, ahir a l'Heliogàbal - Foto: Eudald Puig
Feia temps que no anava a l’Heliogàbal. De fet, va ser el segon cop que trepitjava aquella sala petita tan icònica del barri de Gràcia. L’han fet més gran, i ja està bé perquè l’essència la segueix mantenint.
Hi anava per veure una artista que tinc relativament a prop de casa i que a la plana ja ha començat a agafar bastant nom. Soc d’Osona i ella és del Lluçanès (no ens hi posarem gaire a discutir això de la nova comarca, que no ens hi trobaríem pas). Ja que ens teníem a prop, i que alguna vegada ja l’havia vista per algun escenari d’aquí a la plana, creia que era bo veure-la a la capital. Viatge cap a Barcelona, C-17 avall. Coincideix que és el dia abans de publicar el seu segon llarga durada: «Cançons de rebost»(Hidden Track Records, 2024), cosa que significarà que tocarà alguna cançó abans de veure la llum. I tal dit tal fet.
Arribo a Gràcia una estona abans del concert, i a l’hora prevista obren les portes de l’Heliogàbal. Comença a entrar la gent, i entre birra amunt i aigua avall, la sala s’omple de bona manera i arrenca el concert. «Carai! La sala està a petar!». Literalment, és el que vaig pensar. Estic a darrere de tot perquè més endavant hi ha files de gent que han estat previsors i han volgut fer-se amb la primera fila del concert.
Mar Pujol és una artista molt sincera amb les seves cançons que ja ens va meravellar amb el seu primer àlbum «Trepa» (Niu Mgmt, 2022). Cançons sortides del cor literalment i que estan escrites per transmetre amor. «‘Tots els racons’ és ben especial per mi. Cada cançó del disc emmagatzema un trosset d’aquest any passat diguéssim i n’hi ha que em toquen especialment». Va ser una de les primeres que va tocar la cantant del lluçanès que afirmava que «estic molt nerviosa».
Molt ben acompanyada tota l’estona pel violoncel de Bruna González, amb qui col·labora a ‘Flor de nit’, i que va saber acompanyar molt bé en tot moment. Pizzicato en moments delicats, però també utilitzant l’instrument com ens imaginem. Una unió que a primera vista no em va convèncer, però amb el transcurs del concert va saber-me atrapar. I és que de fet Mar Pujol no és que necessiti ni la seva veu per acompanyar la guitarra ni tampoc cal altre instrument, sinó que utilitza la seva habilitat vocal i artística per fer un tot perfecte que sap emocionar-te, connectar, i sincerar-te amb una música que precisament és això: sincera, humana i honesta.
El disc ha sortit divendres, però el que està clar és que a Mar Pujol l’Heliogàbal comença a quedar-se petita.
The Weeknd acaba amb el lideratge d’Ariana Grande, que després de 4 setmanes al número 1 perd la preuada primera posició que va a parar a les mans de ‘One of the girls‘, una de les cançons de la banda sonora de «The Idol».
Entren a la llista
Nebulossa – Zorra
Els Amics de les Arts – Les paraules que triem no dir
Surten de la llista
Els Amics de les Arts – Tothom es separa (23 setmanes)
Jason Derulo & Megan Trainor – Hands on me (15 setmanes)
Aspirants
Iglú – Tota la vida (4 setmanes)
Soolking & Gazo – Casanova (4 setmanes)
Ginestà – La meva sort (3 setmanes)
Suu – Últimamente (2 setmanes)
Sia & Kylie Minogue – Dance alone (2 setmanes)
dani6ix & Izzkid – Enemics (2 setmanes)
Júlia Blum & Mama Dousha – No vull i vull (remix) (2 setmanes)
Dua Lipa – Training season (novetat)
La Fúmiga & The Tyets – Covards (novetat)
Mahmood – Tuta gold (novetat)
Celobert estrena ‘Hi seré’ el tercer senzill abans del llançament del disc a l’abril. Aquesta cançó pretén a empènyer i ser perseverant en allò que desitja un mateix.
El grup està format per tres músics formats a l’ESMUC: la Laia Camps, en Miquel Freixas i en Martí Vila. Ells van decidir començar aquest projecte a principis del 2023, ja que compartien interessos comuns.
El seu projecte se centra en l’indie-pop, el jazz i la música urbana, mentre que també cal destacar que el seu àlbum serà totalment en català.
Tot i ser el nom del grup, ‘Celobert’ és un concepte que busca la creativitat i la tendresa d’un mateix. El grup compta amb dues cançons més: ‘Celobert’ i ‘No t’esperava’, juntament amb el seu videoclip.
Amb les lletres de les seves cançons volen compartir les situacions dels joves que viuen avui dia, cantades de manera poètica i entranyable.
Els titans de l’indie rock The Postal Service i Death Cab for Cutie continuen la seva icònica gira conjunta aquest 2024. La seva ampliació respon a l’enorme demanda dels fans després de les dates del 2023, aclamades per la crítica i de gran èxit. El tour co-encapçalat per les dues bandes va esgotar totes les entrades i va incloure actuacions consecutives al Madison Square Garden de Nova York, tres nits al Hollywood Bowl de Los Angeles i parades estel·lars a moltes altres grans ciutats, reunint més de 250.000 fans a estadis i amfiteatres emblemàtics de tot Estats Units.
Aquest extraordinari esdeveniment en directe celebra els 20 anys dels àlbums seminals de cada banda llançats el 2003: Give Up de The Postal Service, amb certificat de platí per part de la RIAA (Recording Industry Association of America) i Transatlanticism de Death Cab for Cutie , el seu quart LP d’estudi. Dos clàssics publicats amb vuit mesos de diferència i creats amb un pressupost total de gravació de només 20.000 dòlars.
Benjamin Gibbard, cofundador d’ambdues bandes, seguirà fent doblet en les dates del 2024, interpretant Give Up i Transatlanticism al complet amb els seus respectius companys de banda.
Els fans d’ambdues formacions estan d’enhorabona, ja que ara portaran la seva inoblidable gira el 27 d’agost al Poble Espanyol de Barcelona. La inscripció a la prevenda és oberta des d’aquest moment fins a les 9:30h del 21 de febrer. La prevenda començarà a partir de les 10h del 21 de febrer i la venda general s’obrirà el divendres 23 de febrer a les 10h. Les entrades es podran adquirir mitjançant lasttour.org.
Ja tornem a estar aquí, en un divendres més de novetats musicals. Anem al lío:
Novetats:
Aquesta setmana si, per fi, després de mesos fent el tonto, ha sortit Vultures 1, l’esperat (per alguns) disc del polèmic Kanye West i Ty Dolla $ign (¥$). Sense ser cap bogeria a nivell d’innovació, de producció, ni tenir performances molt destacades, la veritat és que m’ha semblat un bon disc. El pitjor les lletres. M’esperava una mica més després de tot el hype, però l’estic escoltant bastant. Hauria? No crec. DONDA tenia cançons puntuals més destacables, però en general, m’han agradat més d’aquest. M’ha sorprès molt Ty Dolla $ign, que té per mi els millors versos la majoria de cançons. De les millors per mi “CARNIVAL” amb Playboi Carti i Rich The Kid (i els ultres de l’Inter de Milà); “STARS” i “FUK SUMN”, amb Playboi Carti i Travis Scott. “BURN”, “DO IT” i “PROBLEMATIC” també top. Què us ha semblat a vosaltres?
Després de rebentar el mercat amb l’espectacular Houdini, Dua Lipa torna amb el seu segon single, “Training Season”, amb el que va obrir la cerimònia dels Grammy i en el que repeteix equip amb Kevin Parker de Tame Impala i Danny L. Harle (Caroline Polachek/ Charli XCX). La cançó torna a ser un hitazo que se’n va directe al top 1. Aquí podem escoltar la seva versió més propera a ABBA, a la psicodèlia dels seixanta, sense abandonar el toc pop-funky habitual. S’està convertint en una de les meves artistes preferides. Moltes ganes d’escoltar el nou àlbum.
El londinenc Alfie Templeman va ser un dels meus descobriments de l’any passat. Aquesta setmana ha publicat un nou single anomenat “Eyes Wide Shut” (peliculón). M’ha recordat moltíssim al millor Mika. O inclús a Scissor Sisters. Una espècie de synth pop psicodèlic, que podria ser el primer avançament del seu segon disc.
Ja ha sortit el nou EP del LlucTOTES LES VEUS ARA SON ECOS. La majoria de cançons ja estaven fora i ja havien aparegut per aquí. Tot i això, de les noves, us recomano molt “AUTOMME”, una cançó més lenta però molt maca, que s’allunya una mica de l’estil de la resta de l’EP, però que m’ha agradat molt. Ganes de veure’l en directe a la Laut el 21 de març.
Després de set anys de silenci i després de la dissolució de Brockhampton (joder), un dels seus membres inicials, Matt Champion, ha tret un single en solitari. S’anomena “Aphid” i és una col·laboració amb Dijon, un altre artistazo, que ha girat amb Bon Iver, Clairo o boygenius. Sembla que serà el primer single d’un nou disc. M’ha agradat molt com sona, crec que pot tenir una veu personal i una imatge molt aconseguida (el videoclip és top), té molt bona pinta.
IDLES ha tret avui el seu nou i cinquè disc, TANGK. He de dir que sóc bastant més fan dels anteriors (com els tres primers, res). Igualment, hi ha cançons destacades, com els singles “Dancer” i “Gift Horse” o “Jungle”, de les noves, que tornen a mostrar el talent i el potencial de la millor? banda de postpunk del moment. Joe Talbot, com sempre, espectacular.
Dos anys després de l’èxit de Tell Me That It’s Over, disc amb cançons com “I Don’t Want to Talk”, “Especially You” o “Marvelous”, la banda d’indie-pop britànic Wallows, ha fet la seva reaparició avui amb una nova cançó, “Your Apartment”, amb la que la banda de Dylan Minnette (13 Reasons Why) inicia una nova era.
En una línia similar, Vampire Weekend segueix publicant temes del que serà el seu nou projecte, després de la confirmació a festivals d’arreu d’Europa, com el Primavera Sound. D’aquesta setmana, em quedo amb la brillant “Gen-X Cops”. Per cert, Ezra Koenig, el seu cantant, va ser el productor de Lemonade de Beyoncé. A més de ser la parella de Rashida Jones (The Office, Parks and Recreation). El seu nou disc, Only God Was Above Us, veurà la llum el 5 d’abril, després de cinc anys d’aturada.
Brent Faiyaz apareix com a feat a “not enough” una de les cançons de it’s not you, it’s me, el nou EP de N3WYRKLA (no hi havia un nom més senzill?). Ja els havíem escoltat col·laborar a “Outside All Night”, de l’últim disc de Brent. Com és habitual, molt bon tema de R&B, no falla. I un altre cop, amb només 21 anys.
I parlant encara de col·laboradors de Brent Faiyaz, la jove promesa de l’escena Joony, ha tret un nou tema juntament amb DaeMoney, “DOUBLE C’S”. M’ha flipat el flow dels dos artistes. Hauré d’escoltar-me’l més, perquè entre això, “Paper Soldier” i “FYTB” amb Brent i “IDC” i “ZOOM ZOOM” amb Jordan Ward, que, per cert, aprofito per recomanar, té molt bona pinta.
“Yeern 101” és el nou tema del raper ScHoolboy Q, habitual col·laborador de Kendrick Lamar. Tota la cançó amb la típica stinky face. Duríssima. Res més a dir.
Habla de Mí en Presente comença a preparar la sortida del seu pròxim disc, amb “Que la vida se pare”, el seu primer single que van presentar ahir en directe una absoluta festa a la Bodega Impala de Sants. Estigueu atents, perquè presentaran cada single en una bodega diferent, en una sèrie de mini concerts acústics que no us voleu perdre. Ventilador i bombo sempre. 18 de maig a l’Apolo!!
La cantautora catalana Mar Pujol ha tret el seu segon disc, Cançons de rebost. La primera cançó, “Amor en conserva”, m’ha aconseguit emocionar com feia molt que no m’emocionava. Que maco i que dolç que ho fa. Després de fitxar per Hidden Records i d’obrir els últims concerts de Mishima, veurem on la porta aquest àlbum, però fent les coses amb tant sentiment, segur que arribarà lluny.
Descobriments:
El descobriment d’aquesta setmana és el de l’artista nigerià de només 22 anys Black Hibiscus. No us podeu perdre els seus temes “Basquiat”, del disc The End of the World, de 2022 i “FAST LOVE” del seu últim EP de l’any passat. Sona a una mescla entre Blood Orange i Omar Apollo… M’encanta.
Si us heu quedat amb ganes de més, teniu també nova música de Jorge Drexler, Dent May, Nia Archives, Yeat, Ven’nus o TRISTÁN! entre molts d’altres.
Joan Dausà viu un dels moments més dolços de la seva carrera musical després de convertir-se en un dels pocs solistes que, cantant en català, ha aconseguit omplir el Palau Sant Jordi amb 16.400 persones, una fita anteriorment només assolida per grans noms de la cançó com Joan Manuel Serrat o Lluís Llach.
Durant el concert del Sant Jordi, el cantant va proposar als espectadors la possibilitat de celebrar un altre concert de grans dimensions en una ciutat fora de Catalunya i va obrir una període de preinscripció que durant les últimes setmanes ha rebut una allau de reserves.
L’actuació al Sant Jordi havia de ser el punt final apoteòsic als tres anys de la gira Jo mai mai, però el santfeliuenc, sempre inquiet i creatiu i animat per la gran resposta dels seus seguidors, ha decidit marcar-se un nou repte i ara anuncia La Gran Bogeria 2 al Palacio Vistalegre de Madrid.
La tria del Palacio Vistalegre no és causal, ja que és un espai original amb una disposició circular que facilita la celebració dels concerts propers i íntims, una proposta escènica molt adequada a l’estil de Joan Dausà que sempre es marca com a objectiu connectar amb el públic a través de les emocions de les seves cançons.
JURIOL és una banda catalana de pop rock formada el 2020. Integrada per Clara Oliveres (compositora, guitarrista i cantant), Raquel Pizarro (guitarrista), Miki Santamaria (baix) i David González (bateria).
Després del seu debut amb el primer àlbum d’estudi «T’he Trobat» (RGB Suports, 2021), ara JURIOL presenta el seu nou single, «Tu Fas», primer avançament del nou àlbum «Picar Pedra» (RGB Suports, 2024) que es publicarà a la primavera.
Enregistrat i produït als estudis de Can Pardaler amb el reconegut productor David Rosell, aquest nou treball és un salt qualitatiu en la sonoritat de la banda. Promet una nova dimensió musical que destaca l’evolució del quartet des del seu debut buscant en el rock noves fórmules i sonoritats més actuals.
Amb la combinació de la potència de guitarres, riffs i ritmes contundents, juntament amb melodies suaus i enganxoses, JURIOL ofereix una proposta musical poc escoltada en el panorama català actual.
«Tu Fas» promet oferir als oients una experiència diferent amb la inconfusible empremta sonora de JURIOL.
GULUSSINA és un reggaeton suau, d’aquells de cantar baixet a l’orella. Aquest és el segon senzill del primer EP de l’artista català i és una cançó d’amor amb tocs de fantasia i nostàlgia. La música acompanya aquesta idea fantasiosa amb sintetitzadors tous i llunyans per parlar d’una relació amorosa, però també de la idolatria cap a l’altra persona.
enMatu ha emergit com una nova veu vibrant en la música urbana catalana. Amb la fusió de reggaeton, trap, rnb i afrobeat, entre d’altres estils, ha anat cridant l’atenció del públic més atent a més de fer-se un nom dins de les promeses de l’urbà a Catalunya. Les seves lletres i melodies exploren les relacions personals amb una combinació de melancolia i modernitat. Les col·laboracions amb artistes del moment, com dani6ix i izzkid, a l’icònic disc de Nadal del Roots, consoliden un nou col·lectiu que puja amb força i que ja rep el suport d’artistes com The Tyets o Mushkaa. Una nova escena prometedora de la qual enMatu forma part com a artista clau.
JACOBS arrenca el 2024 amb «BOMBOLLA», single amb què presenta el seu nou nom i projecte artístic.
Amb «BOMBOLLA», JACOBS ens anima a sortir de la nostra zona de confort, a sortir de la «bombolla», atrevint-nos a explorar noves maneres de viure sense que ens importi el que pensin els altres.
Amb un so fresc, més electrònic del que tenia acostumats als seus fans, JACOBS fa un salt endavant cap a una nova sonoritat més club, però sense perdre l’essència pop que tant la caracteritza.
Lau Gibert la cantant i ballarina de Lloret de Mar presenta la seva nova cançó Gates. Es el quart tema compost per ella mateixa amb la producció de Scotty DK, després de Ni la moto, Macba, Permanent, i A la nit.
Les Gates que ve acompanyat d’un divertit videoclip, amb imatges i looks que recorden als anys 2000 i amb molts elements de la època, és segons paraules de la pròpia Lau «una cançó que parla sobre una reunió d’amigues, una sortida amb les millors amigues que només volen passar-ho be». En el clip l’artista i companyia simulen que son gates, en ell es recullen molts moments de festa que fan encomanar les ganes de diversió.
La cançó formarà part del seu proper Ep A la nit (segell FANATIK de Blanco y Negro music), previst per al mes de març i estarà a les plataformes digitals i en físic.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...