Lorde està de retorn i fa pocs dies va inaugurar un compte a Tiktok on va mostrar uns fragments d’una nova cançó que sembla que formarà part del seu esperat quart disc.
Ara l’artista ha anat fins a Instagram per fer saber que aquest nou senzill es diu ‘What Was That’ i que arribarà molt aviat.
El darrer treball de Lorde va ser “Solar Power” editat l’agost del 2021.
Linkin Park serà el grup que actuï a la final de la Champions League, que tindrà lloc el 31 de maig a Múnic. Una final que podria tenir presència catalana després de la victòria del Barça davant del Borussia Dortmund. Els altres equips semifinalistes són l’Inter de Milà, el PSG i l’Arsenal.
L’actuació serà just abans del partit i formarà part del Pepsi Kick Off, que l’any passat va protagonitzar Lenny Kravitz.
El grup de Mike Shinoda es va reactivar el 2024 amb l’anunci del disc “From Zero” i la incorporació de Emily Armstrong, en substitució del desaparegut Chester Bennington.
La banda des de llavors no ha parat d’oferir concerts arreu del món, tot i que de moment cap d’ells ha passat pel nostre país.
Eduard Fernández, Emma Vilarasau i el grup vallenc Figa Flawas es van endur tres dels nou Premis DRAC que RAC1 va concedir ahir al vespre en una gala que es va fer a la Sala Oriol Martorell de L’Auditori de Barcelona, plena a vessar amb més de 500 persones. La quarta edició dels premis, que s’inclou en els actes de celebració del 25è aniversari de l’emissora, també va guardonar la companyia teatral Dagoll Dagom, l’associació Adolescència lliure de mòbils, l’Institut Guttmann, el Festival Cruïlla i Pau Brunet, un nen d’onze anys que a través de les xarxes socials explica com és viure amb trastorn de l’espectre autista. A banda, els premis també van reconèixer a títol pòstum un col·laborador històric de RAC1, el xef Fermí Puig, que va morir el juliol passat. La seva filla, Carla Puig, va ser l’encarregada de recollir el guardó.
Marc Giró, presentador del Vostè primer de RAC1, va ser el mestre de cerimònies d’una gala que va obrir Joan Dausà amb un dels seus èxits, Ho tenim tot. Però no va ser l’única actuació musical d’una nit amb molt de protagonisme cultural. Jordi Garreta i Alèxia Pascual, protagonistes del musical Mar i cel, de Dagoll Dagom, van cantar una versió acústica de Per què he plorat? amb el seu compositor, Albert Guinovart, al piano. Per la seva banda, Mama Dousha va posar la cirereta a la nit amb un potent xou en directe amb la seva banda cantant Rikiti.
‘Contra vent i marea’ és el nou disc de la valenciana JazzWoman i, alhora, tota una declaració d’intencions. El tercer llarga durada de la cantant suposa un gir de 180 graus en la seua trajectòria, combinant rock, metal, punk, ska i electrònica, sense perdre l’essència hip-hop que sempre l’ha caracteritzada i en 10 noves peces s’endinsa en una sonoritat més contundent i unes lletres més crues.
És així com ‘Contra vent i marea’ s’erigeix com un crit de resistència enfront de les injustícies socials, la precarietat i el conformisme. Sense col·laboracions i amb una producció sòlida, ‘Contra vent i marea’ és un viatge de 10 temes on cada cançó es converteix en un manifest. Des de l’energia desbocada de “Motivat a lo Rambo” fins a la força revolucionària de “Tira i Arrastre”, passant per l’himne de la insubmissió “Pirata”, JazzWoman carrega contra el sistema, denuncia les contradiccions de la societat i reivindica la lluita col·lectiva.
Amb una estètica inspirada en el món pirata i el granat com a color insígnia, ‘Contra vent i marea’ representa la determinació de qui no es resigna en un àlbum que desafia tempestes. Al nou disc de la valenciana, cada cançó és un abordatge: “I no tindràs” retrata la crua realitat de l’accés a l’habitatge; “No em para l’aire” ens parla de la necessitat de resistir malgrat la foscor; “La Manchega” homenatja la memòria i les arrels amb una mirada emotiva.
Aquest treball no busca agradar, busca remoure consciències. Amb un so poderós i una actitud sense filtres, JazzWoman aposta per una proposta que trenca amb els esquemes tradicionals del rap i la música urbana, endinsant-se en terrenys més agressius i reivindicatius.
Després del llançament del seu primer àlbum AQUESTA VIDA ÉS NOSTRA, Pol Bordas torna a la música amb ‘caviar i efectiu’, la seva primera col·laboració amb Bert Bert. El tema combina un so nostàlgic amb un toc cru i directe, influenciat per artistes com Bbytrickz, Rojuu i Rusowsky.
‘Caviar i efectiu’ explora temàtiques com la traïció, les dificultats de la vida i la necessitat de deixar-ho córrer quan tot es complica. La cançó parla de la traïció, les dificultats de la vida i la necessitat de deixar-ho córrer quan tot es complica, amb l’objectiu de no pensar-hi massa i mantenir-se ferm, amb la convicció que tot acabarà bé. La producció té un aire distintiu que fusiona un to melancòlic amb una actitud decidida i, alhora, una sensació de resignació tranquil·la.
Amb un flow sòlid i un text que reflexiona sobre les adversitats, ‘caviar i efectiu’ transmet un estat d’ànim que, tot i la lluita, busca la calma enmig del caos. Pol Bordas continua consolidant el seu espai dins de l’escena catalana i amb aquest tema al costat de Bert Bert, reafirma que el seu lloc és aquest.
Mentre “Cafè pels més cafeteros” (Luup Records, 2025) continua creixent a les plataformes digitals, The Tyets es preparen per arrencar la seva ruta cafetera. El nou àlbum ja ha aconseguit situar-se entre els més escoltats de l’Estat, situant-se en la posició 35 de la llista de Promusicae en la seva primera setmana. A més, temes com “Un petonet”, al costat de Juan Magan, o “Si ho deixéssim tot”, destaquen entre els temes preferits pels fans del duet de Mataró.
Un àlbum, “Cafè pels més cafeteros”, que, en només dues setmanes, s’estrenarà en directe a La Mirona en el marc del festival STRENES de Girona. Concretament, serà els dies 26 i 27 d’abril quan, per primer cop, tots els nous temes de The Tyets agafaran una nova dimensió. I és que, com ens tenen acostumats, el duet de Mataró està ultimant un directe carregat d’energia i ple de novetats.
2025 és l’any de Greta Farelo. La de Vilassar publica “CODO CON CODO”, un àlbum de 7 cançons on l’artista es presenta, aquest cop en solitari. Coneixem a una Greta que agafa el micro per sincerar-se i es va camuflant en diferents estils per parlar-nos d’amor, d’esforç i d’aquest nou projecte que va prenent forma.
“Todo mi mundo se acelera y no lo puedo parar” són les primeres paraules de l’àlbum. ‘INTRO’ retrata aquesta nova realitat de la Greta. És una carta de presentació abans d’entrar a la resta de l’àlbum. Ens parla de sacrificis i també de l’esforç a l’hora de començar aquesta nova etapa, però en cap moment de por. La Greta confia en ella mateixa, perquè “Si nadie fuera el elegido no perdería mi tiempo”
A ‘AMOR EN EL METRO’ canvia de ritme i veiem a una Greta més romàntica. De la mà de la producció de Jovedry i Xicu, l’artista s’enamora a ritme de samba, i canta com feia molt temps que no sentia per ningú.
A ‘CODO CON CODO’, la cançó que li dona nom a l’àlbum, dona un cop d’ull al passat. Amb un to melancòlic, recorda quan pujava a l’escenari als concerts de la seva germana, Mushka. “Tu ya estabas en los bolos, donde yo hacía los coros”. Aquest és un himne cap a qui l’ha acompanyat dalt i baix dels escenaris. Família, amics i tothom que l’ha ajudat en el procés. A mitja cançó trobem el punt d’inflexió de l’àlbum; deixa enrere la Greta que pujava als escenaris com a corista, i “salgo pal’ lio”, és a dir, comença la seva carrera com a artista en solitari.
Precisament per donar inici a aquesta nova etapa com a cantant, les dues cançons següents són les que senten un precedent. A ‘U MY NASTY GYAL’ i a ‘USTED’ veiem a una Greta que decideix innovar amb nous ritmes i recursos però segura de si mateixa. Sap el que es fa. Dues cançons que no són fàcils de treure del cap i tot i ser prou diferents entre si, encaixen perfectament amb l’estil de la Greta. A mesura que avança l’àlbum veiem com incorpora coros a ‘USTED’ i amb una producció molt curada la cantant es va movent entre diferents estils.
A ‘LO QUE MEREZCO’ és on veiem a una Greta més sensible. Afirma que no vol que sigui fugaç i es mostra segura amb el seu projecte. Amb ‘OUTRO’, cançó on deixa clar que “me lo ha dicho el cielo, que me está esperando allí”, tanca l’àlbum. Durant l’últim minut del disc, repeteix aquesta frase amb la intenció que sigui aquest missatge el que quedi.
“CODO CON CODO” és el primer àlbum d’una artista que tot i passar per una gran varietat d’estils, no sona experimental. Les cançons pop encaixen perfectament amb la samba i tot el projecte gaudeix d’una identitat molt definida que dona forma a l’estil de la Greta. Pel nom de l’àlbum podem intuir que ha estat molt ben acompanyada en el procés de creació. Una cosa innegable, però, és que l’èxit és tot seu. Després d’aquest primer àlbum, i tot indica que serà el primer de molts, només li podem donar les gràcies a la Greta.
Doechii es converteix en l’artista número 1 de la setmana amb ‘Anxiety’ el seu èxit viral.
Entren a la llista
Ed Sheeran – Azizam
Miley Cyrus – End of the world
The Tyets – Si ho deixéssim tot
Surten de la llista
Els Amics de les Arts i The Tyets – 4-3-3 (19 setmanes)
Kygo i OneRepublic – Chasing paradise (9 setmanes)
Leony – By your side (5 setmanes)
Aspirants
Coldplay – Good Feelings (3 setmanes)
31 FAM – Mama ho sento (2 setmanes)
Gabry Ponte – Exotica (2 setmanes)
Doctor Prats & La Fúmiga – Extraordinàriament normal (2 setmanes)
Ariana Grande – Twilight zone (2 setmanes)
Aquest projecte és molt més que música; l’artista vol simular un viatge tant per ell mateix cap a un futur d’èxits i superació, utilitzant el cel com a referència de superar barreres i demostrar que no hi ha límits, i per altra banda, l’EP també simula un viatge per l’oient cap a una explosió d’emocions. “Sobre l’Sky” simbolitza l’ascens cap a un futur brillant.
Ja hem pogut gaudir dels avançaments de “Entre Estrelles” i “Desde Girona pel Món” amb Quimo, que mostren un petit tros del que serà “Sobre l’Sky”.
Amb aquest EP, Fortuu ens mostra una dualitat fascinant: la renovació d’un artista que no té por de provar nous sons i estils, però que alhora manté intacta l’essència que el fa únic. Les lletres són una combinació de superació, amor, desamor, motivació i reflexió, creant una connexió especial amb els oients.
Aquest treball no només és el punt de partida del nou any per Fortuu, sinó també una promesa d’un 2025 ple de sorpreses i innovacions musicals.
No fa ni dues setmanes que els sabadellencs 31 FAM van treure a la llum el primer tastet del que serà el seu nou disc ‘R31’. Amb “Mama ho sento”, el primer avançament del nou projecte, el grup va demostrar que segueix més actiu que mai explorant nous sons i profunditzant en la seva essència.
Ara, han llençat “La Gavina (Mambo Remix)”, el segon single del seu nou àlbum, una cançó que presenta una fusió explosiva de mambo, ritmes contagiosos i lletres carregades d’emoció i passió.
Aquest nou senzill arriba per conquerir les pistes de ball i els cors dels amants de la música urbana. És una cançó festiva amb patrons de mambo/merengue que es construeix a partir d’un sampleig de la icònica havanera catalana ” La gavina ” de Marina Rossell, i la col·laboració de la veu de Magalí Sare. La combinació és poderosa, amb una melodia enganxosa i una producció vibrant.
31 FAM aborda “La Gavina (Mambo Remix)”, deixant de banda el puritanisme que hi ha per tocar cançons icòniques catalanes i té la intenció de modernitzar-la, donant-li un toc divertit, passant-ho bé fent música sense que tingui límits. No existeixen fronteres en la seva música perquè abraça molts estils.
El single “La Gavina (Mambo Remix)” ja està disponible en totes les plataformes digitals, i el grup comença ja el compte enrere per la sortida del seu nou àlbum. A més, ja està preparant el que serà la seva nova gira, amb el primer concert confirmat per al pròxim 3 de maig a Razzmatazz, que està molt a prop d’exhaurir entrades.
La pianista i cantant Meritxell Neddermann publica la cançó ‘Porto la sal’, una nova col·laboració amb Vernat. La cançó explora la lluita interna que se sol tenir davant una atracció irresistible, com el cant de les sirenes del mar. A través de la combinació de capes de percussió orgànica i una producció magnífica s’aconsegueix una peça profunda i atmosfèrica que construeix un paisatge sonor immersiu, que marca una evolució valenta en la trajectòria artística de la cantant.
‘Porto la sal’ marca una nova etapa sonora per Meritxell Neddermann. L’artista s’endinsa en un territori rítmic i experimental amb influències del funk carioca, l’estil més popular al Brasil i del candombe, un gènere tradicional de l’Uruguai.
La cançó sonarà per primera vegada en directe el pròxim 14 de maig a la Sala Apolo, en un concert molt especial que tancarà la gira del seu segon disc Suelta. Sobre aquest concert, acaba d’anunciar que, sota el nom de Meritxell Neddermann & Let Them Big Ensemble, l’artista s’acompanyarà d’alguns dels millors músics i artistes del país com Andrea Motis, Clara Peya, Rita Payés i Pol Batlle, entre altres.
Abril, l’artista lleidatana publica ‘no vull dir-te adéu’, el single de presentació del que serà el seu imminent nou EP. La cançó explora les relacions amoroses des d’un punt de vista romàntic i alhora vulnerable. Aquest avançament és el primer tast d’un projecte on l’artista fusiona la sensibilitat amb una producció fresca i multicolor.
Després del seu debut amb ‘Catorze’ l’any 2022, l’artista es consolida com una de les veus emergents més sensibles i autèntiques del panorama musical català. Ara, amb ‘no vull dir-te adéu’, ens parla del romanticisme de voler mantenir viu allò que sembla condemnat a acabar. Un crit tendre i sincer que arriba després d’un procés creatiu llarg i ric, amb l’acompanyament del productor musical Víctor Ayuso
“Aquesta cançó es va començar a escriure una nit d’estiu, quan no podia dormir. Volia guardar la melodia abans que marxés, així que la vaig gravar fluixet, al llit, amb tothom dormint. Era el 18 de juliol de 2022.”diu abril.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...
Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
Galetes estrictament necessàries
Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.
Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.
Galetes de tercers
Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.
Si manteniu aquestes galetes habilitades ens ajudareu a millorar el lloc web.
Activeu primer les galetes estrictament necessàries perquè puguem desar les preferències!