Arriba la 22a edició del Festival Acústica a Figueres

Aquest dijous 28 comença l’Acústica de Figueres, que tindrà lloc fins al diumenge 31 d’agost. El festival se celebra, com cada any, al nucli urbà de la ciutat de Figueres amb més d’una trentena d’actuacions amb entrada lliure. Més de 120.000 espectadors podran gaudir d’aquests quatre dies dedicats a la música catalana

Oques Grasses, Lax’n’Busto, Mushka, Alizzz, Figa Flawas, Els Catarres, Ginestà, Mama Dousha, Suu, Maria Jaume, Sandra Monfort, Gavina MP3 o Doctor Prats són alguns artistes de la vint-i-dosena edició de l’Acústica, un dels festivals amb més poder de convocatòria del país. L’Acústica reuneix en un cartell exclusiu a grups del moment, grups de llarga trajectòria i també noves propostes.

Enguany se suma un nou escenari, el Figueres Acústica Arena, amb capacitat per a 20.000 persones amb l’objectiu d’acollir grans gires i on actuarà un dels grans grups de Catalunya: Oques Grasses. La banda inaugurarà la nit de dissabte amb totes les entrades exhaurides.

La resta de concerts es faran als escenaris habituals de Plaça Catalunya, Rambla i Plaça Palmera de Figueres. Hi haurà una gran varietat d’artistes i gèneres musicals perquè el públic pugui escollir el que més li agradi.

Els Catarres són els encarregats d’inaugurar la nit de dijous, mentre que el divendres ho farà Lax’n’Busto, que serà l’últim concert de la gira actual al Principat. També hi haurà les actuacions d’Alizz, Ginestà, Figa Flawas, Mama Dousha i Svetlana. Dissabte serà el torn de Ja T’ho Diré, el públic podrà gaudir d’un dels únics concerts de la gira. Dr.Calypso celebren 35 anys de trajectòria i, per això serà un dels últims concerts de gran format. A la Plaça Palmera hi haurà les actuacions de Sandra Monfort, Suu i Maria Jaume i a la Rambla, la Mushka. Després dels concerts, cada nit hi haurà sessió de DJ’s amb Mon Dj, Cosmik DJ o DJ Alegre.

També, es manté la programació familiar en horari diürn i les actuacions de l’Orquestra Di-Versiones, El Pony Menut i l’Orquestra Maribel.

 

- Publicitat -

Un àlbum debut ple d’històries i records, “I Barely Know Her” de Sombr

Amb tan sols vint anys, Sombr s’ha consolidat com un dels artistes més prometedors del panorama musical internacional. Des del desembre de l’any passat, el cantant novaiorquès ha donat pistes sobre el seu primer disc, amb cançons com “Back to Friends” que ha aconseguit un número global a Spotify. El 22 d’agost va estrenar el seu àlbum debut compost de deu cançons, “I Barely Know Her”.

L’àlbum s’inicia amb ‘crushing’, una lletra que parla des de la melancolia d’una relació passada. Expressa les ganes de tornar, d’estimar, de retrobar aquella persona, però sap que ja no hi és. El beat és un pop que t’eleva a un altre espai físic que resulta molt modern i innovador.

El disc continua amb ’12 to 12′, un tema amb un ritme no tan nostàlgic, marcat més aviat per un sentiment de ressentiment. Expressa que, si des del principi hagués sabut que marxaria, mai s’hauria llançat a estimar. Aquesta cançó fa venir ganes de saltar per l’habitació com un boig; és la típica que et poses al cotxe i cantes a ple pulmó.

La següent cançó és, ‘i wish i knew how to quit you’ que retorna a un ritme més d’enyorança a causa d’aquesta relació passada. Ell defineix la seva addició a aquell amor que va sorgir a un dels barris més icònics de Nova York, Brooklyn, on ell i la seva parella s’entregaven mútuament en una nit en la qual semblava que tot s’aturava.

Tot seguit arriba la preferida de molts: ‘back to friends’. No hi ha marxa enrere: el sentiment els ha portat a un límit del qual tots dos saben que no hi ha retorn i que no poden tornar a ser amics. Aquesta cançó remou molt, tant per lletra com per instrumental, que fa que tot sigui molt sentimental.

En ‘canal street’ la cinquena cançó del disc, sembla que el protagonista d’aquesta història vol tornar a sortir amb altres noies, però cap no és com ella. Tot li recorda a ella: els carrers per on camina, les cigarretes que fuma, les llums de Nadal, tot el porta de nou a ella. A qui no li ha passat això? Tot el que és tangible pot convertir-se en el record d’una persona.

La següent cançó és ‘dime’, que amb un to pop reflexiona sobre la seva relació: Què puc fer per a què m’entenguis? Reclama un amor, un amor que ha marxat a Europa i que, sense ella, no aconsegueix animar-se. No sé què pots fer, Sombr, però això és un temacle amb totes les majúscules.

Amb un to més fresc, es presenta ‘undressed’, on el protagonista es troba en un moment en què la seva relació està en pausa, però ell sap que no vol a un altre, no vol a un altre que no sigui ella. Aquesta cançó recorda a un dia de pluja.

La vuitena cançó del disc és ‘come closer’. Sembla que el protagonista de la nostra història amorosa sap donar a la seva relació, tan difícil de descriure, tot el que vol. No vol estimar a mitges, vol estimar de manera completa, cosa que sembla genial i recomanable per a tots aquells que es queden a mitges. O vas a totes, o vas a totes.

A la penúltima cançó del disc, ‘we never dated’, amb un toc de pop i guitarra elèctrica, però amb aquesta melancolia que ja és el seu segell, Sombr diu que no pot fer res perquè l’estimi. Això és un clar exemple d’idealització cap a una persona.

L’última cançó del disc, ‘under the mat’, els dos protagonistes de la història tenen idees molt diferents sobre política, però que, tot i això, s’estimen. Lloguen un petit apartament i a mesura que passava el temps, ella l’odiava cada vegada més. Coses de la convivència.

Per concloure, cal destacar la delicadesa amb què Sombr barreja pop, guitarra elèctrica i sentiments d’una manera en la qual et fa oblidar que estàs escoltant música. Sembla més aviat que visquis una vida a Nova York, amb aquella noia que t’agrada i que, malgrat tot, no et fa ni cas.

- Publicitat -

Olivia Dean una veu prodigiosa que val la pena escoltar

Si parlem d’artistes angleses, toca parlar d’Olivia Dean. Amb només vint-i-sis anys de vida i sis de trajectòria musical. Olivia Lauryn Dean s’ha posicionat dins del mercat com una artista única i sincera amb el contingut que explica a les seves cançons. A la seva discogràfica hi podem trobar senzills amb més de 20.000.000 reproduccions i dos àlbums en directe, l’últim al Eventim Apollo. A més a més, també ha sigut nominada als premis Mercury prize el 2023 i al Brit Awards al 2024 com a millor artista emergent entre d’altres… Tanmateix, el pròxim 26 de setembre la cantant presentarà el seu segon disc d’estudi “The art of loving” sota el segell de Capital Records.

Per què val la pena escoltar-la?

La veu de la cantant és sens dubte un regal per la oïda. La seva música destaca per la seva suavitat i naturalitat a l’hora de cantar, amb influències del neo-soul i el R&B. Al llarg dels anys ha aconseguit una sonoritat més rodona i plena, consolidant les seves produccions amb lletres més reflexives i construint l’artista que està esdevenint.

La lírica dels seus temes va adreçat a la temàtica de les relacions personals, l’autoconeixement i la vulnerabilitat de les persones. Posant els fonaments de la seva veu dins el neo-soul.

Cal destacar també la seva evolució amb les últimes produccions. Els temes són més rics i la tècnica de producció musical és més avançada. La seva maduresa dins el món musical, mostra una evolució que promet una llarga carrera.

Us deixem i us animem a escoltar aquesta artista alternativa i escoltar un estil de música diferent del que estem acostumats. Perquè ben segur que no us deixarà indiferents.

- Publicitat -

Bru, Cloe Riembau i Sodi, finalistes de la 25a edició del Sona9

Després de les semifinals celebrades a la sala El Molino de Barcelona, el jurat del concurs Sona9 ha anunciat els tres finalistes de la seva 25a edició: la lleidatana Bru, en l’àmbit del bedroom pop; la bisbalenca Cloe Riembau, amb proposta indie-pop; i el grup tarragoní Sodi, de pop-rock.

La final tindrà lloc coincidint amb l’inici de les Festes de la Mercè de Barcelona i servirà per commemorar el 25è aniversari del certamen de música emergent. En aquesta fase, els tres artistes afrontaran encara proves puntuables: un concert de petit format al programa Sona9 d’iCat, una estada a les Cases de la Música per preparar l’espectacle amb un director d’escena, i la gravació d’una cançó als Estudis Camaleó amb l’assessorament del productor Aleix Iglesias.

La cloenda comptarà amb el concert de Gavina.mp3, guanyadors de l’edició 2024, que hi presentaran el seu proper treball Sempre i per instint (Montebello, 2025). Després de la seva actuació, es lliuraran els guardons del concurs: el Premi Sona9, el Premi Joventut, el Premi Èxit, el Premi Cases de la Música i el Premi Verkami per Votació Popular, aquest darrer ja adjudicat a Sodi el mes de juliol passat.

En total, l’edició d’enguany reparteix més de 50.000 euros en premis, que inclouen des de la gravació d’un disc i un videoclip fins a gires de concerts i plans de producció i assessorament.

El Sona9 està organitzat per Grup Enderrock i 3Cat (iCat i TV3), amb el suport de la Generalitat de Catalunya i diverses institucions i patrocinadors com Estrella Damm, el Govern d’Andorra, l’Ajuntament de Palma, la Fundació SGAE i l’AIE.

- Publicitat -

Ataraxia presenta “Catalan Dream”, el seu primer EP íntegrament en català

El col·lectiu musical empordanès Ataraxia acaba de fer un pas endavant amb la publicació del seu primer EP, Catalan Dream. El treball esdevé un punt d’inflexió per a la banda, que aposta per un so fresc i identitari, amb influències del rock, el pop alternatiu, l’electrònica i les sonoritats urbanes.

Ataraxia va néixer l’agost del 2022 de la mà d’Emesbi, productor i artista amb la voluntat de construir un projecte propi. Poc després s’hi va afegir el seu cosí Àlex Blánquez, sorprenent per les seves habilitats compositives i vocals malgrat no haver-se dedicat mai abans a la música. El 2023, el projecte es va consolidar amb l’arribada d’Axel Vivas, que va aportar noves idees i energia.
El primer single, Dime, va veure la llum el 22 de desembre de 2023 i, des d’aleshores, el grup ha anat creixent fins a culminar amb el llançament d’aquest EP.

El disc recull cançons que giren entorn de la identitat catalana, l’orgull de les arrels i la mirada cap a nous horitzons. El concepte del “Catalan Dream” es presenta com una metàfora de viure plenament a Catalunya, gaudint de la seva cultura i la seva terra.
Entre els temes més destacats hi trobem la versió de L’Empordà de Sopa de Cabra, renovada amb una visió actual que conserva únicament l’estribillo original i reconstrueix la resta amb una sonoritat pròpia.

Ataraxia busca connectar amb la joventut catalana amb una proposta musical diferent a la que hi havia fins ara a l’escena del país. La seva estratègia passa per reforçar el missatge amb videoclips i visualizers cinematogràfics, així com una forta presència a TikTok i Instagram, on volen crear comunitat i establir un vincle proper amb els seguidors.

Més que un simple EP, Catalan Dream és presentat com un manifest generacional: un treball que celebra el passat musical i cultural, alhora que obre camí cap al futur amb una aposta valenta i diferent dins de l’escena catalana.

- Publicitat -

Llini presenta “Va Bé”, un afrobeat amb so global que vol portar el català a les grans llistes

Llini continua consolidant-se com una de les veus més prometedores de l’escena urbana catalana. Després de l’èxit del seu debut amb Stem Units —tema amb el qual ha multiplicat per sis els seus oients a Spotify i ha entrat a les principals emissores musicals especialitzades—, l’artista torna a la càrrega amb Va Bé, la seva tercera cançó i avançament del seu pròxim disc.

En aquest nou single, Llini repeteix tàndem amb Masvi i Kiddi, amb qui ja va signar Mamma Mia, que segueix sumant reproduccions a les plataformes digitals. Ara, el trio aposta per un afrobeat seductor i energètic que combina ritmes africans amb textures urbanes i una melodia magnètica.

La lletra de Va Bé respira naturalitat i connexió instantània: trobades inesperades, química a la pista i aquella sensació que, quan algú arriba a la teva vida, tot sembla encaixar. L’eslògan “Shorty, per aquí tot va bé” es presenta com un ganxo infal·lible, fàcil de recordar i impossible de treure’s del cap.

Amb una producció d’estil internacional i una aposta clara pel català dins el panorama de la música urbana i l’afrobeat, Va Bé es perfila com una peça ideal tant per a nits d’estiu i sessions de club com per gaudir-la en solitari amb auriculars.

Llini, Masvi i Kiddi signen així una declaració d’intencions: la música urbana feta aquí pot sonar amb ambició global i fer ballar tothom.

- Publicitat -

Doja Cat publica ‘Jealous Type’ i anuncia gira internacional

La guanyadora d’un premi Grammy Doja Cat ha publicat el seu nou senzill Jealous Type, produït per Jack Antonoff i Y2K. El videoclip, dirigit per Boni Mata, es va rodar a Los Angeles i acompanya l’estrena d’aquesta cançó, que formarà part del proper àlbum de l’artista, Vie, previst per al 26 de setembre.

El tema ja s’havia pogut escoltar en primícia durant la campanya d’estiu de Marc Jacobs, i més recentment la cantant el va interpretar en directe al festival Outside Lands de San Francisco. Després de l’actuació, també va organitzar una sessió exclusiva d’escolta en un club de la ciutat.

Paral·lelament, Doja Cat ha anunciat la seva primera gira per Oceania i Àsia, la Ma Vie World Tour, que començarà el 18 de novembre a Auckland (Nova Zelanda) i passarà per ciutats com Perth, Melbourne, Sydney, Manila o Tòquio, abans de tancar el 21 de desembre a Kaohsiung (Taiwan).

L’artista arriba a aquesta nova etapa després de l’èxit de Scarlet 2 CLAUDE, la versió ampliada del seu quart disc, que incloïa cançons com Paint The Town Red i Agora Hills, totes dues amb una forta presència a les llistes d’èxits globals.

- Publicitat -

Primera Llista – 23 al 29 agost

No hi ha canvis i Figa Flawas repeteixen al primer lloc de la llista amb ‘A la freSka’ la seva proposta per aquest estiu.

Entren a la llista

Alex Warren – Eternity

Surten de la llista

Doctor Prats i La Fúmiga – Extraordinàriament normal (18 setmanes)

Aspirants

Chappell Roan – The Subway (3 setmanes)
Huntr/X – Golden (2 setmanes)
Ed Sheeran – A little more (2 setmanes)
Els Catarres – Paracaigudistes (novetat)

La Llista Nº 655

#ArtistaCançóSet.Var.
01Figa FlawasA la freSka7=
02The TyetsTàndem8+1
03Ed SheeranSapphire9-1
04Mama DoushaVitamina de l’amor8+6
0531 FAMTossuda PT. 214=
06SombrUndressed14+1
07La Ludwig BandMillor amb ell11+2
08Alex WarrenOrdinary26-2
09Calvin Harris & Clementine DouglasBlessings7+3
10Sabrina CarpenterManchild10-6
11SombrBack to friends18+2
12Justin BieberDaisies4+4
13BlackpinkJump5+2
14Alfred García i Álvaro SolerEstrella12-6
15Lewis CapaldiSurvive6+3
16La FúmigaLa penúltima6+5
17The Tyets & Juan MagánUn petonet18-6
18Ed SheeranAzizam20-1
19Aitana6 de febrero15-5
20Sexenni & Yung RajolaAvall lo paper9+5
21Miki NúñezAvui3+9
22Nil MolinerTu cuerpo en braille14-2
23Buhos, Els Catarres & Henry MendezNo és Miami13-4
24SuuTan clar6+3
25Benson BooneMystical Magical16-3
26David Guetta & SiaBeautiful People22-2
27Banda NeonEs busca catalanet10-4
28Tommy CashEspresso Macchiato11-2
29GinestàTot el que ens queda24=
30Josep Montero & Rita PayésAnother sunny day11-2
31Alex WarrenEternity1🆕
32Miley CyrusEnd of the world20-1
33Lola YoungMessy33-1
34Lady Gaga & Bruno MarsDie With A Smile53=
35The TyetsSi ho deixéssim tot20-2
36Damiano DavidBorn with a broken heart39-1
37Skye NewmanOut Out2+3
38Oques GrassesSort de tu46-1
39Rosé feat. Bruno MarsAPT.41-1
40Lady GagaAbracadabra28-1

- Publicitat -

El pas enrere de Conan Gray a “Wishbone”

Cinc anys després de ‘Heather’, Conan Gray presenta “Wishbone” el seu darrer àlbum d’estudi i alhora un retorn als seus inicis. Dotze cançons que, una vegada més canten a l’amor, però no des d’un punt de vista idealitzat. Canta al moment en que no l’escullen. Canta des del punt de vista del que es queda enrere. 

Després de “Found Heaven” (2024), la sonoritat d’aquest nou projecte era una incògnita. En aquest darrer àlbum, l’artista havia apostat per explorar l’estètica dels anys vuitanta als Estats Units i experimentar amb nous ritmes. Aquesta combinació amb la lírica característica de Gray donava com a resultat cançons on no s’arribava a transmetre el mateix i tampoc es reconeixia a l’artista. Arriscar no sempre surt bé, i segons les dades de l’àlbum és clar que “Found Heaven” no va estar a l’altura de la resta de projectes de Gray. És per això, que a “Wishbone” ha fet un pas enrere; ha tornat a treballar amb el productor dels seus àlbums anteriors i ha tornat a la seva zona de confort; un pop introspectiu, honest i el més personal fins al moment.

L’àlbum comença amb ‘Actor’, una cançó que encapsula perfectament la idea del projecte i ens recorda qui és Conan Gray. Aquesta marca un abans i un després en la discografia del cantant ja que utilitza per primera vegada el seu nom en una cançó. Al llarg del disc canta a una relació romàntica i passada, i a ‘Actor’ podem veure a grans trets com era aquesta relació.

This song’ i ‘Vodka Cranberry’ encaixen perfectament en la narrativa d’aquesta història d’amor i els videoclips no són un element més sinó que ens permeten entendre en profunditat sobre el que ens parla la cançó. Deixant enrere l’estètica que segueix l’estil del cantant, estableixen un suport visual per il·lustrar la història “d’amor” que ha merescut 12 cançons. 

A mesura que anem avançant en l’àlbum, l’artista també avança en aquest procés de ruptura i veiem com a través de les cançons va deixant enrere aquesta versió romantitzada de la persona amb qui ha mantingut una relació. A ‘Romeo’ el deixa d’idealitzar i a ‘My world’ passa a la següent fase: l’acceptació. Al sortir de la relació es converteix en una persona més lliure que no sent l’obligació d’haver d’acontentar a ningú. Una cançó sobre tenir control de la teva vida i trobar-hi pau. 

‘Class Clown’ és un parèntesi. No és la primera vegada que l’artista referència la seva infància, adolescència, i l’abandonament. El tracta en l’àmbit familiar, però també sentimental i és el que fa de nexe amb la següent cançó; ‘Nauseous’. El cantant demostra com aquest abandonament ha desencadenat un bloqueig emocional i una impossibilitat per part seva a l’hora d’implicar-se en noves relacions. Ha començat a veure l’amor com una amenaça i li fa por, perquè el vol molt, però no es permet a si mateix sentir-lo. Sempre està alerta, esperant que li facin mal. 

Cap procés és lineal i a ‘Caramel’ ens ho demostra. Tot i veure la relació des de fora, i ser plenament conscient de com va ser tractat al llarg de la relació, quan hi pensa només recorda els bons moments. Precisament per això a ‘Eleven Eleven’ confessa que ho donaria tot per tornar-hi. Ho interpreta tot com un senyal, i deixant enrere qualsevol voluntat de superar-lo, el demana. El demana a les estrelles, a les 11:11, el demana de dia i de nit, perquè no accepta que s’hagi acabat, i perquè el vol a ell i només a ell. 

L’àlbum acaba amb ‘Care’, quan Conan Gray accepta finalment que el millor és estar separats.  “Mistook who you were for who you could be” i és conscient que l’ha idealitzat i ha perdonat massa. Confessa també, en aquesta darrera cançó, que no sap si podrà estimar una altra vegada. No vol tornar enrere, però a vegades li agrada recolzar-se en el passat.

“Wishbone” no havia de ser un àlbum. Durant la gira Conan Gray escrivia tot allò que li passava i un dia, va sentir la necessitat de fer-ne cançons. Per aquest motiu l’àlbum és un gran encert, perquè no va néixer amb cap pretensió, i això és el que el fa tan pur, tan sincer. Ens retroba amb Conan Gray. 

- Publicitat -

Ultralone vesteix la seva música de ‘Raf Simons’

Ultralone publica el seu nou senzill ‘Raf Simons’. La cançó segueix amb l’estil que l’artista ha consolidat en els seus projectes anteriors “MÚSICA PER BANDOLERS” (2024) i “MÚSICA PER BANDOLERS 2” (2025): beats intensos i agressius, tot i presentar una estètica més fosca. El títol, nom d’un dissenyador belga, sembla funcionar com a declaració d’actitud i per a reivindicar la cultura underground. 

Tot i no allunyar-se de l’estil característic d’Ultralone, a ‘Raf Simons’ desapareixen els samples i llença una proposta pura i directa. Al videoclip que acompanya la cançó s’evidencia aquest punt més fosc, i fins i tot podem veure un estil que ens recorda a l’estètica de Raf Simons. 

Després de ‘Jove catalanet’ i ‘Serpico’, Ultralone es consolida com una proposta autèntica i es desmarca de l’escena musical catalana a cada cançó. Segons el que publica l’artista a xarxes socials, ‘Raf Simons’ és el tercer i darrer avançament del seu nou àlbum, Farmàcia de Guàrdia.

- Publicitat -

Lil Nas X, hospitalitzat i detingut a Los Angeles per una possible sobredosi i un altercat amb la policia

El raper nord-americà Lil Nas X, de 26 anys, ha estat hospitalitzat i posteriorment detingut després d’un incident succeït dijous a la matinada a Los Angeles. Segons ha informat la policia de la ciutat californiana, l’artista va ser trobat caminant en roba interior i amb unes botes de cowboy blanques pel Ventura Boulevard, al barri de Studio City. Diversos veïns van alertar les autoritats en veure’l deambular pel mig de la calçada.

Quan els agents van arribar al lloc, el cantant de Old Town Road, que acumula dos premis Grammy, s’hi hauria enfrontat, arribant fins i tot a colpejar un oficial, fet pel qual va ser arrestat i acusat d’agressió lleu. A les 6:10 del matí va ser traslladat a un hospital per rebre tractament a causa d’una possible sobredosi. Posteriorment, i un cop rebut l’alta mèdica, va passar pel procés de detenció i va ser traslladat a la presó de Van Nuys, segons ha confirmat un portaveu policial a la revista People.

A les xarxes socials circulen vídeos en què es veu Lil Nas X caminant aparentment tranquil i fins i tot ballant. En algun moment, l’artista es va col·locar un con de trànsit al cap i es dirigia als vianants demanant que no el gravessin, mentre feia referència a una festa.

Aquest incident arriba després d’un seguit de comportaments estranys que el raper ha exhibit a les xarxes, com esborrar totes les publicacions del seu Instagram i canviar-se el nom artístic a “Queen Madeline”. A l’abril passat ja va ser hospitalitzat per una paràlisi facial.

Lil Nas X, de nom real Montero Hill, es va convertir en una estrella mundial el 2019 amb el seu èxit Old Town Road, que li va valer un dels dos Grammy que acumula.

- Publicitat -

Mor Brent Hinds, exguitarrista de Mastodon, en un accident de moto als 51 anys

Brent Hinds, reconegut guitarrista i co-líder de la banda nord-americana de metal progressiu Mastodon, ha mort la nit d’aquest dimecres 20 d’agost als 51 anys en un accident de trànsit a Atlanta. Segons ha informat la premsa local, una furgoneta es va saltar un ceda el pas, provocant una col·lisió que li va resultar fatal.

Hinds havia format part de Mastodon des de l’any 2000 fins al 2025, quan va ser expulsat del grup enmig d’una polèmica després que ell mateix qualifiqués els seus companys de «persones horribles» a través d’Instagram. Tot i això, la seva petjada a la banda és indiscutible: va ser present en discos clau com Remission (2002), Leviathan (2004), The Hunter (2011) —que van presentar a Espanya— o Once More ’Round the Sun (2014). El seu darrer disc amb el grup data del 2021.

Més enllà del seu talent amb la guitarra —instrument que combinava amb una trajectòria inicial tocant el banjo—, Hinds era conegut per la seva personalitat excèntrica i imprevisible. Al llarg dels anys va protagonitzar episodis sonats, com la creació del «Mastodong», un consolador gegant de fusta, o l’«Asstodong» en plena era del twerking, mostres d’un humor irreverent que Mastodon mai va amagar. També van sorprendre amb un insòlit split conjunt amb la cantautora Feist.

La banda ha publicat un comunicat en què deixen de banda les diferències recents i expressen el seu dolor:
«Ens trobem en un estat de profunda tristesa i dolor… anit, Brent Hinds va morir a causa d’un tràgic accident. Estem desconsolats, commocionats i encara intentant processar la pèrdua d’aquesta força creativa amb qui vam compartir tants triomfs, fites i la creació de música que ha commogut tantes persones. Acompanyem en el sentiment a la família, amics i fans de Brent. Us demanem que respecteu la privacitat de tothom en aquests moments difícils».

 

Ver esta publicación en Instagram

 

Una publicación compartida por Mastodon (@mastodonrocks)

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Galetes estrictament necessàries

Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

Galetes de tercers

Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

Si manteniu aquestes galetes habilitades ens ajudareu a millorar el lloc web.