«Món al Revés» és un tema que no es pren seriosament a si mateix. La cançó passa per diferents fases fins que arriba la conclusió que no hem d’aterrar-nos abans de viure.
El principi del tema descriu una situació en què et tapes amb alguna cosa externa que et provoca un moviment intern. Aquest moviment descol·loca els hàbits del protagonista i aquest reacciona amb ànsia al·lucinògena. Trontolla entre l’impulsiu i la inacció.
En el moment àlgid d’aquesta al·lucinació apareix la frase infantil que va diluint l’ànsia i ens porta a la tornada, sambera i ballable, que li treu pes a tot l’anterior.
És una cançó que invita a viure sense paranoia, a no tenir por d’apropar-se a coses, valors, persones que ens agraden, tot i que això impliqui allunyar-nos del que érem. És un cant a l’absurd de l’existència amb una invitació gratuïta a apropar-nos més a allò que ens mou.
Aquest nou tema de Miquel Abras és un homenatge a totes aquelles persones que no es paren a pensar que pensen els altres i que es deixen portar pels seus impulsos a cada moment.
A «Bomba de Fum» es nota molt la influència d’artistes com Lenny Kravitz, on es fusiona el rock amb el Funky amb tocs de vents.
Podriem dir que aquesta és la cançó que millor defineix el que serà el pròxim àlbum de Abras «1977» i ens fa entreveure com sonaran les pròximes cançons de l’artista.
Roger Padrós ens ofereix un pop folk modern que, tot i integrar elements contemporanis, manté intacta l’essència del directe. Aquesta peça parla de com, malgrat el soroll constant del món, l’amor és el que preval i dona sentit a tot. Sense artificis, només amb una melodia planera i una lletra propera, «De tu i de mi» es converteix en una declaració de proximitat i veritat.
La cançó és la primera peça del nou EP de Roger Padrós. Amb la seva veu càlida i una producció que respecta l’espontaneïtat del directe, «De tu i de mi» convida l’oient a connectar amb allò que és simple i essencial, posant l’amor al centre, enmig de la sorollosa realitat que ens envolta.
Els Premis ARC han presentat avui, al Teatre de la Llotja de Lleida, quins són els nominats a endur-se els guardons d’aquest 2024. Són els premis de la indústria musical en directe i per tercer any consecutiu, la capital del Segrià és l’amfitriona amb un objectiu clar: descentralitzar i equiparar culturalment el territori català per garantir l’accés a la cultura per igual a tota la societat catalana. Així doncs, el proper 20 de novembre tindrà lloc la gala dels PREMIS ARC 2024 al Teatre de la Llotja.
La comunicadora aranesa, Núria Marín – també coneguda com Núria Secret -, serà la conductora de la cerimònia d’entrega dels Premis ARC 2024, que tindran lloc el proper 20 de novembre, a les 20h, al Teatre de la Llotja de Lleida.
A més de la presència de la periodista, la gala comptarà amb quatre actuacions que posaran banda sonora al esdeveniment: Blaumut obrirà la gala amb la seva proposta pop. El grup, veterà als escenaris catalans, presenta enguany el seu sisè disc d’estudi, «ABISME»; seguidament comptarem amb l’actuació de la cantant emergent Raquel Lúa, amb la seva música d’arrel mediterrània i veu privilegiada; la tercera actuació de la nit serà de la jove barcelonina Maig, una de les revelacions de la temporada. Per tancar la gala dels Premis ARC, ens acompanyarà el grup Zetak, amb la seva captivadora proposta visual i musical de pop electrònic.
La nova edició dels Premis ARC compta amb una gran varietat de nominats que, entre d’altres categories, opten a guanyar el reconeixement a la millor programació musical, a l’artista revelació de la temporada, millor gira, millor programa musical… En definitiva, una llista que posa en valor les iniciatives més destacades relacionades amb la indústria de la música del directe de Catalunya. El 22 d’octubre s’obre la votació interna per a seleccionar els guanyadors de cada categoria per part dels membres de l’Associació Professional de Representants, Promotors i Mànagers de Catalunya (ARC) i els guanyadors es donaran a conèixer, el dia 20 de novembre, durant la gala dels Premis.
CATEGORIES I NOMINATS PREMIS ARC 2024
ARTISTA O GRUP EMERGENT
Figa Flawas
Dani6ix & IZZKID
Ouineta
Mar Pujol
MILLOR GIRA D’ARTISTA O GRUP DE JAZZ, MÚSICA CLÀSSICA O MÚSICA TRADICIONAL
Belén Bandera
Els Pescadors de L’Escala
Marala
Alidé Sans
MILLOR GIRA D’ARTISTA O GRUP D’AUTORIA PRÒPIA
LIA KALI
Mojinos Escozíos
Figa Flawas
Oques Grasses
MILLOR GIRA D’ARTISTA O GRUP PER A PÚBLIC FAMILIAR
Els Atrapasomnis
AMBAUKA – Peti qui peti!
El Pony Menut
Viri Virom
MILLOR GIRA DE GRUP DE VERSIONS O TRIBUTS
Piratas Rumbversions
Banda Neon
Miquel del Roig
Les Que Faltaband
MILLOR GIRA D’ORQUESTRA O GRUP DE BALL
Welcome Band
Orquestra SABOR SABOR
ZAMBA SHOW
Mediterranea música
MILLOR GIRA INTERNACIONAL D’ARTISTA O GRUP
LIA KALI
Che Sudaka
CRISIX
Maruja Limón
MILLOR PERIODISTA O PROGRAMA MUSICAL
Ignasi Julià
Joan Arenyes i Serrat
Acústicament
El Celbobert-Icat
MILLOR PROGRAMACIÓ DE FESTA MAJOR
Festa Major de Terrassa
Festa Major de La Seu D’Urgell
Festa Major de Maig de Tàrrega
Festa Major de Monells
MILLOR PROGRAMACIÓ DE FESTIVAL CICLE DE CONCERTS DE MITJÀ I GRAN FORMAT
Festival de Jazz de Barcelona
Vida Festival
Guitar BCN
Magnific Fest
MILLOR PROGRAMACIÓ DE FESTIVAL CICLE DE CONCERTS DE PETIT FORMAT
Dansàneu, Festival de Cultures del Pirineu
Perifèria Cultural
Reus Music Festival
Festival Embassa’t
MILLOR PROGRAMACIÓ D’ESPAI MUSICAL O SALA DE CONCERTS
New Fizz
PARAL·LEL 62
Auditori de Girona
Sala Els Pagesos
La Fundació Barcelona Music Lab anuncia el llançament de l’Energy Challenge 2024, un programa d’innovació oberta que té com a objectiu trobar solucions tecnològiques per impulsar la transició energètica en els festivals de música de Catalunya.
Dirigit a startups de tot Europa, l’Energy Challenge ofereix una plataforma única per desenvolupar tecnologies sostenibles, col·laborar amb grans esdeveniments i accelerar la seva implementació en el sector musical.
El programa s’enfoca en tres grans reptes energètics: la monitorització i l’optimització del consum d’energia, la integració d’energies renovables i la sensibilització de participants, artistes i proveïdors. Les 8 startups seleccionades tindran l’oportunitat de testar les seves solucions col·laborant amb els promotors i organitzadors de festivals i concerts com The Project, Ítaca Cultura i Acció a l’Empordà i Cruïlla Festival i amb partners com Fira de Barcelona i B:SM (Barcelona de Serveis Municipals).
«Aquest és un moment clau per la indústria musical, que ha de liderar la transició cap a pràctiques més sostenibles. L’Energy Challenge permet a les startups innovadores connectar amb esdeveniments de gran impacte i desenvolupar solucions que marcaran la diferència en la reducció del consum energètic dels festivals», destaca Miquel Curanta, director de la Fundació Barcelona Music Lab.
Les startups participants gaudiran de mentoratge, formació i la possibilitat de fer networking amb experts de la indústria musical i de la sostenibilitat. A més, tindran la possibilitat de participar en un Pitch Day al febrer de 2025, on podran presentar les seves propostes davant un jurat de professionals i optar a implementar un projecte pilot durant els festivals de 2025.
L’Energy Challenge 2024 està organitzat per la fundació Barcelona Music Lab amb el suport de L’institut de Cultura de Barcelona (ICUB) i en col·laboració amb Impact Hub Barcelona.
El programa compta amb el suport científic-industrial de Eurecat i la Càtedra ENIA Siemens Energy AI Chair. Energy Sustainability for a Decarbonized Society 5.0 per a traslladar el coneixement industrial a la implementació de les solucions en un entorn urbà.
La convocatòria del programa estarà oberta des del 17 d’octubre fins al 24 de novembre. Per a més informació i inscripcions, visiteu:
Cabró Rock, el festival de música catalana de referència, acaba d’anunciar La Raíz com a primer cap de cartell per a la seva pròxima edició, que tindrà lloc els dies 13 i 14 de juny de 2025. La banda formarà part d’un cartell de luxe, que comptarà amb un total d’uns 20 artistes dels millors del panorama musical dels Països Catalans, en una edició especial per celebrar el 5è aniversari del festival. De moment, encara no es coneixen més artistes del cartell, però des de les xarxes socials del festival ja s’ha fet èmfasi en el fet que aquesta serà la més gran del Cabró Rock.
La banda La Raíz es va separar fa 7 anys just quan estaven en el cim de la seva popularitat, deixant orfes a milers de fans, que han vist en aquesta breu gira de retrobament, l’única oportunitat per tornar a emocionar-se amb les cançons d’una de les bandes més massives de la música valenciana. Cal destacar que Pablo Sánchez, cantant i líder del grup, va anunciar que aquesta gira és un retrobament temporal. Per tant, l’oportunitat de tornar a veure La Raíz en directe, serà només pels afortunats que aconsegueixin entrades per les poques dates disponibles.
La formació va exhaurir totes les entrades de la Telecogresca, en tan sols 4 hores. Ara arriba una nova oportunitat per poder gaudir del grup en directe, el dissabte 14 de juny.
Les entrades sortiran a la venda el pròxim 24 d’octubre a les 17:14 h a través de la web oficial del festival. La quantitat d’entrades serà limitada i s’espera una gran demanda, així que s’aconsella estar preparat per garantir l’accés a un dels esdeveniments musicals més esperats de l’any.
Bon matí a tothom. Com Tyler, The Creator, jo aquesta setmana he decidit publicar en dimarts, perquè ja està bé de la sobreexplotació els divendres. Semblava que no pero al final aquests dies ha sortit bastanta cosa, es nota que s’ha acabat l’estiu i ve el nadal. Som-hi:
NOVETATS:
I començaré, com no, amb el mateix Tyler, The Creator que bastant per sorpresa, aquesta setmana va publicar “St. Chroma”, la intro i el teaser del seu proper àlbum, que s’estrena en 7 dies: Chromakopia.I no només això, sinó que ja està disponible a les plataformes “Noid”, el segon senzill.A la primera, podem escoltar les veus de Daniel Caesar, i hi ha molta gent especulant amb que també hi apareix Frank Ocean. Tan de bo. Lo que sabem segur es que sona espectacular.La segona és una cançó més experimental, que sembla que serà el camí del disc, amb l’ús de samples de música africana (d’un grup de rock de Zambia dels 70… show), i una producció increïble.Us deixo per aquí els dos vídeos, que a nivell conceptual i visual no tenen desperdici. Tot produit i dirigit pel mateix Tyler. Un geni, com sempre.
Jean Dawson ha publicat el seu disc Glimmer of God, un dels releases que més m’ha agradat d’aquesta setmana. En ell trobem el seu estil habitual, on fa homenatge a les seves arrels mexicanes, sense abandonar el pop-rock, hip-hop i r&b experimental, amb sintes i tocs nostàlgics dels 80. És a dir, experimenta amb mil gèneres, però sona tot genial. Em quedo amb “Darlin’” i sobretot “Kollapse” i “P4IN”, apart dels singles.
Un altre dels discos que us porto avui és el de Black Hibiscus, GROWING PAINS. Escolteu cançons com “GROWING” o “TENSION” que se sumen als singles per seguir explorant el so indie-soul de l’artista nigerià resident a London.
A res de que surti el seu nou disc, Pau Vallvé ha tret l’últim i cinquè single, “Cervell vs Cor”, que serà la intro de l’àlbum i que i ja s’ha convertit amb una de les meves cançons preferides d’Agorafília. M’ha encantat com mescla una lletra més aviat trista i propera al folk (ens agrada) amb l’ús de sintes i caixes electròniques.
Wallows ha publicat una nova versió d’un dels singles del seu últim disc, Model, publicat aquest maig. Es tracta de “BAD DREAM” i si en la primera versió no em va encantar, crec que aquí aconsegueix sonar molt millor. Al vídeo podreu escoltar la original, i a l’Spoty la nova.
L’artista i productora valenciana, Xenia ens ha compartit “DÓNDE VA EL AMOR”, una cançó que formarà part del seu nou disc que sortirà aquest 14 de novembre. Després de 3 singles, aquest és el que més m’ha convençut, gràcies en part a aquestes pop electrònic, format per melodies suaus acompanyades d’un beat de bulería que simula una metralleta. Top.
L’artista revelació d’aquest 2024, Michael Gordon, més conegut com Mk.gee, segueix publicant música, i segueix sent boníssima. Aquest cop ho fa amb un tema proper al trance, psicodèlic, experimental. “ROCKMAN” acompanya a “Lonely Fight” i al seu aclamat disc Two Star & The Dream Police en l’any més important de la carrera del anterior guitarrista de Dijon.
“Smoke” és el títol de la nova cançó de Ari Lennox, una artista que per mi està super infravalorada. Gairebé mai deceb. Aquest cop ha aconseguit mesclar l’R&B amb sons de Motown i soul junts. A més, molt a favor de la seva decisió d’abandonar les xarxes socials. Veure’m si aconsegueix arribar al mainstream d’aquesta manera, desafiant el funcionament de la indústria actual i a base de bona música. El vídeo, a un manicòmi, al més pur estil One flew over The Cukoo’s Nest, m’ha encantat.
L’artista britànica FKA twigs is back, i ho farà amb un nou disc a principis de 2025. El primer single, “Eusexua”, que també serà el nom del disc, no em va apassionar, però “Perfect Stranger”, el segon, és un temazo. Pop electrònic amb un video hipnòtic (amb Yves Tumor i la Phoebe Waller Bridge, lol). Aquest any sí, ens trobarem al Primavera Sound.
Un descobriment que m’han enviat aquesta setmana ha estat el de Ruel i el seu nou tema “Cats on The Ceiling”. Es tracta d’un cantant australià, de només 21 anys, que fa pop molt del rollo d’artistes com Fiji Blue, Rex Orange County Joji o Troye Sivan. La tinc enganxadíssima. Us agradarà!
“Dirty Laundry” és el nou single de l’Alfie Templeman, el primer després de Radiosoul, un gran disc que va publicar aquest juny. La cançó segueix sent igual de bona que el disc, amb el seu so de pop funky, i el falset que l’acompanya.
En un estil similar, també trobem “Head In My Hands” la nova cançó de la banda noruega d’indie-pop Kakkmaddafakka, que estan de retorn aquest any i sembla que en bona forma, després de publicar 4 cançons que sonen prou bé i de passar per la nostra ciutat la setmana passada, en un concert a la sala Apolo.
L’artista de Terrassa Au Rora també ha tret un nou senzill, “How Long Are We Supposed To Wait”, aquest cop en anglès, després de l’èxit de “No hi ha temps”, aquest cop ens porta una cançó més enigmàtica, emocional, envolvent, produïda per l’Andreu Marqués (Tacho, Xavi Fornaguera) i que t’atrapa.
El rise de la Doechii des del llançament del seu disc Alligator Bites Never Heal segueix ampliant-se cada dia més, i és tot el que es mereix. Aquesta setmana ha tret una nova col·laboració, amb l’artista americana de dark r&b BANKS, anomenada “I Hate Your Ex-Girlfriend”. La cançó, inclús m’ha recordat al so de Brutalismus per moments. M’ha flipat el vibe i la potència del tema, gràcies a un baix distorsionat brutal, els sintes i les dos veus.
Realment és de la setmana passada, però colarem com a novetat “She Wants To Go Dancing” el nou single de Mt. Joy, una banda de folk i indie-rock americana. En aquest single, el seu so, a mig camí entre el pop i la psicodèlia, m’ha flipat. Els seguiré perquè tot apunta a nou disc aviat.
I acabo la llarga llista d’avui amb el retorn dels pioners del trap a catalunya, P.A.W.N. GANG, que han publicat la seva nova mixtape ASHO KE Li DiUAN TRAP, amb el que recuperen el so dels seus inicis gràcies a cançons com el single “CHiKAGO”, o “VAN DA LLESTUS” i “LA CLiKA”.
DESCOBRIMENTS:
No he vist la serie de Monstruos, però la meva família sí i aquests dies em van ensenyar a Milli Vanilli, una banda alemana de dance pop dels 80, que tenen cançons com “I’m Gonna Miss You” i la veritat és que m’ha encantat.
I fins aquí el blog d’avui. També hi ha hagut altres releases importants, com el de l’EP de Bon Iver, el retorn en forma de col·laboració de Brent Faiyaz o l’últim senzill de La Élite.
Paul Di’Anno ha mort als 66 anys després d’uns anys on arrossegava problemes de salut, que el van deixar en cadira de rodes.
El músic va ser vocalista de Iron Maiden en els dos primers discs. Posteriorment va actuar amb Battlezone i Killers, i també va realitzar nombrosos llançaments en solitari o col·laborant amb altres artistes.
El primer disc retrospectiu de la seva carrera, «The Book of the Beast«, es va publicar el passat mes de setembre i en ell trobaves les gravacions més destacades des de que va deixar Iron Maiden.
Aquest dilluns ha mort Joan Roselló, cofundador i CEO de la promotora barcelonina de concerts The Project, als 65 anys, després d’una llarga malaltia. Roselló, que va fundar l’empresa el 1988 juntament amb Tito Ramoneda, ha estat una figura clau en la indústria musical catalana. The Project organitza més de 700 concerts anuals i esdeveniments de gran renom, com el Festival de Jazz de Barcelona, el Guitar BCN i el Festival de la Porta Ferrada, entre altres.
El seu soci, Tito Ramoneda, ha destacat la passió i compromís de Roselló en tots els àmbits, i ha expressat el gran dolor que sent tot l’equip de The Project per la seva pèrdua. Ramoneda ha remarcat la valentia amb què Roselló va afrontar la malaltia fins a l’últim moment.
Entre els reconeixements de la promotora, destaca la Medalla d’Or al Mèrit Cultural de l’Ajuntament de Barcelona, que van rebre el 2009. A més, Roselló també va ser president de l’Associació de Representants, Promotors i Mànagers de Catalunya (ARC) entre 2008 i 2011. La seva mort ha coincidit amb l’anunci de l’adquisició de The Project per part de Warner Music Spain.
Lady Gaga va prometre que el seu nou senzill arribaria el mes d’octubre i s’acaba de confirmar que aquest divendres s’estrenarà ‘Disease‘, el tema que servirà per presentar el seu setè disc.
La cantant va donar pistes sobre el seu nou senzill canviant les inicials de 7 de les seves cançons que estaven estilitzades diferent que les altres. Entre elles es formava la paraula disease.
Seven songs from Lady Gaga’s discography have been updated on streaming services to spell out the word «Disease”. pic.twitter.com/6fa0kUhYAF
La cançó arribarà en un moment on la cantant continua triomfant amb ‘Die with a smile’, que des de fa molts dies lidera el rànquing global de Spotify amb 10 milions de reproduccions per dia.
La cantant ha publicat l’hora d’estrena de les cançons, qui sap si fent-nos un petit spoiler de les dates de la seva propera gira, ja que moltes de les ciutats coincideixen en hores, fet que podria fer pensar que l’artista oferiria concerts en aquestes poblacions, on hi ha entre elles, Barcelona.
El Festival Cruïlla ha anunciat avui els primers noms del cartell de la seva 15a edició, que se celebrarà del 9 al 12 de juliol de 2025 al Parc del Fòrum de Barcelona. Els primers artistes confirmats son la icònica cantant i compositora Alanis Morissette i la banda de rock alternatiu Thirty Seconds to Mars, liderada per Jared Leto
Aquestes primeres confirmacions marquen un inici espectacular per a una edició que promet ser memorable en el que es celebraran els 15 anys d’un festival amb una personalitat única.
Amb aquests primers noms el Festival Cruïlla continua consolidant-se com una de les cites musicals més importants de l’estiu a Barcelona, oferint una experiència única que combina música, humor, art i cultura al Parc del Fòrum de Barcelona.
Una de les primeres confirmades d’aquesta quinzena edició serà la canadenca Alanis Morrissette. La cantant, compositora i músic és considerada de les més influents de la música contemporània. Guanyadora de set Grammys i elogiada per la crítica per la seva música i actuacions profundament expressives, Morrissette s’ha convertit en una estrella de la música rock alternatiu reconeguda a nivell mundial. Després d’una increïble gira de 35 dates a Nord Amèrica, la cantautora es prepara per seguir amb Triple Moon Tour arreu del Regne Unit, Europa i Sud Amèrica, i com no podia ser de cap altra manera, farà parada pels escenaris del Cruïlla el dissabte 12 de juliol.
Qui també han confirmat que passaran pels escenaris de Cruïlla han estat els californians Thirty Seconds to Mars. La banda dels germans Leto, que va estrenar ja fa gairebé 23 el seu àlbum debut, presenta ara el seu sisè disc ‘It’s the End of the World but It’s a Beautiful Day’ i fa amb una gira amb parada a Barcelona. La quinzena edició del Festival Cruïlla acollirà el grup de rock experimental en un concert imperdible que ja porta temps omplint grans escenaris arreu del món i batent rècords allà on actua.
Tota la informació i entrades a la venda a cruillabarcelona.com i seetickets.com.
Billie Eilish reté el lideratge de la Primera Llista amb ‘Birds of a feather’.
Entren a la llista
Coldplay – All my love
Surten de la llista
Oques Grasses i Julieta – Com el dia i la nit (25 setmanes)
Aspirants
Miquel Abras – Ego (5 setmanes)
Gigi Pérez – Sailor song (4 setmanes)
Sexenni – El Club de la sisena hora (novetat)
Buhos – Diumenges (novetat)
Ginestà – Només viure (novetat)
Alfred García – Rumba catalana (novetat)
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...