Aquesta setmana s’han celebrat els 50 anys de la publicació del disc dels Beatles “Abbey Road” i aquest mateix divendres arriba una edició deluxe amb motiu d’aquesta efemèride. Però no és l’únic disc de la setmana, també en tenim de La Pegatina, amb un recopilatori de grans èxits amb alguna peça inèdita, també dels Scouting for Girls, un EP de Noel Gallagher, la banda sonora de Judy amb Sam Smith, Adam Lambert o Temples.
Pel que fa a les novetats musicals en tenim des del nou senzill dels Lukas Graham, passant per Meghan Trainor, Echosmith, Manel, Jeff Lynne, Foals, Jimmy Eat World, Zedd amb Kehlani, James Arthur, Galantis, Mike Posner, Christina Aguilera o Noah Cyrus. Totes elles les trobaràs com cada setmana a la nostra llista de Spotify.
Kesha és notícia aquest mes de setembre per ocupar la portada de la revista Billboard i és que la cantant té un nou disc entre mans que segons explica arribarà el mes de desembre i del qual el mes d’octubre ja en podem escoltar un primer avançament.
El nou disc l’ha escrit al costat de Wrabel i inclou col·laboracions entre altres de Dan Reynolds dels Imagine Dragons, Nate Ruess dels Fun o la seva pròpia mare Pebe. La producció és de Jeff Bhasker i Ryan Lewis.
La cantant ha dit que amb aquest treball torna al pop, després d’un últim disc “Rainbow” on es movia més pel country.
A través de la xarxa l’artista ha publicat noves imatges i ha escrit la frase “Torno a tenir ous”, que podria tenir relació amb la seva nova cançó. De fet les darreres hores s’han filtrat a la xarxa dos fragments d’unes cançons que podrien formar part del disc. Una d’elles, ‘Raising hell’ podria ser el primer senzill.
Després de dos extraordinàries gires amb entrades esgotades a Europa i Estats Units, el llegendari artista membre del Hall of Fame del Rock & Roll, Jeff Lynne, torna amb el seu flamant nou àlbum “From Out of Nowhere”, que sortirà a la venda l’1 de novembre.
L’àlbum ja està disponible per a reserva digital, i la cançó que dóna nom al disc, “From Out of Nowhere” ja està disponible a les plataformes digitals.
Igual que en el seu àlbum anterior, “Alone in the Univers” del 2015 (el primer llançament de l’artista en 14 anys), Lynne mostra noves facetes del so que el caracteritza a “From Out of Nowhere”, obrint nous camins de sons i emocions sense abandonar la seva llegat admirat a tot el món. Un cop més, toca gairebé totes les notes de la música i sona a les guitarres, el baix, el piano, la bateria i els teclats, a més de encarregar-se de les interpretacions vocals principals i d’harmonia en capes. Steve Jay, que també ha estat l’enginyer de l’àlbum, afegeix una mica de percussió.
John Homme, el líder de Queens of The Stone Age ha anunciat que el 25 d’octubre arribaran dos nous volums de les Desert Sessions sota el nom de “Arrivederci Despair” i “Tighwads & Nitwits & Critics & Heels” i que reuniran en elles col·laboracions de músics com Billy Gibbons de ZZ Top, Stella Mozgawa de Warpaint, Carla Azar de Autolux, Jake Shears de Scissor Sisters, Les Claypool de Primus o Mike Kerr de Royal Blood.
En total seran vuit cançons que formaran part d’aquests dos nous àlbums que ja es poden encarregar a través del web de les Desert Sessions.
Tracklist
Move Together (lead vocal: Billy F. Gibbons)
Noses in Roses, Forever (lead vocal: Joshua Homme)
Far East for the Trees
If You Run (lead vocal: Libby Grace)
Crucifire (lead vocal: Mike Kerr)
Chic Tweetz (vocals: Töôrnst Hülpft, Matt Berry)
Something You Can’t See (lead vocal: Jake Shears)
Easier Said Than Done (lead vocal: Joshua Homme)
Avui fa 50 anys que la millor banda de la història van publicar el seu últim disc com a formació de quartet. El 26 de setembre de 1969 al Regne Unit i l’1 d’octubre als EUA van suposar el final de la producció discogràfica dels Beatles (descartant la posterior publicació de ‘Let It Be’ el 1970, que havia estat gravat molt abans però).
‘Abbey Road’ ha estat considerat com un dels discs més treballats i complets dels Beatles, i tot i que per aquell moment ja no es sostenien com banda, van aconseguir tirar endavant un dels àlbums més brillants i influents de la història de la música.
Amb grans èxits intergeneracionals com “Here Comes The Sun” o “Come Together”, ‘Abbey Road’ va marcar el final d’una època, d’una llegenda musical. L’última cançó del disc, sense poder-ho saber del cert, “The End”, és un comiat d’en John, en Paul, en George i en Ringo.
El nom del disc prové, justament, del carrer on es trobava l’estudi on es va gravar aquest disc i quasi tota les resta de discografia dels Beatles. Abbey Road és un carrer del nord de Londres on actualment hi trobem els Abbey Road Studios (estudis que van acollir aquest nom després de la publicació del disc), i és també el carrer de la mítica fotografia que serveix de portada del disc.
El disc va estar produït i orquestrat per George Martin, amb Geoff Emerick com a enginyer de gravació. Una de les curiositats d’aquest disc és la presència d’un medley al llarg de tota la cara B, una peça de més de 16 minuts que enllaçava una cançó amb l’altra.
Tot i que avui ‘Abbey Road’ ha esdevingut un dels discs més icònics del rock gràcies al seu títol i la seva portada, en un inici no anava a ser així. Al principi, el disc s’anava a anomenar ‘Everest’ -en honor a la marca de tabac que fumava Geoff Emercik- i s’havia preparat una expedició fotogràfica a l’Everest per il·lustrar la portada de l’àlbum.
L’any 2003, ‘Abbey Road’ va ocupar la 14a posició de la llista de la Rolling Stone dels 500 millors àlbums de la història. També ha estat condecorat amb el reconeixement del disc de diamant, com altres 5 discs de la banda.
El líder de The Gaslight Anthem Brian Fallon ha anunciat una gira europea que tindrà una parada el 7 de maig a la Sala Apolo de Barcelona i que servirà per presentar el seu tercer disc en solitari, que es publicarà durant l’any vinent. Ho farà juntament amb The Howling Weather.
Fallon repassarà cançons dels seus primers discs “Painkillers” i “Sleepwalkers”, però també en farà sonar de noves.
Les entrades es posaran a la venda el dia 30 de setembre a Evenbrite, tot i que des demà hi haurà una prevenda.
Foals ha publicat el tema ‘Into The Surf’, el seu tercer avançament de l’àlbum “Everything Not Saved Will Be Lost – Part 2” que s’estrena el 18 d’octubre.
Primerament van llançar ‘Black Bull’ i ‘The Runner’, però amb aquest nou tema, estrenat al programa Beats 1 de Zane Lowe, es mostra un ritme molt més pausat i melancòlic amb la veu més íntima del líder de la banda Yannis Philippakis. La pista tracta sobre l’ombra de la mort, d’algú que no torna d’un viatge.
L’álbum consta de 10 cançons: ‘Red Desert’, ‘The Runner’, ‘Wash Off’, ‘Black Bull’, ‘Like Lightning’, ‘Dreaming Of’, ‘Ikaria’, ‘10,000 Ft.’, ‘Into The Surf’ i ‘Neptune’.
La compositora novaiorquesa Fiona Apple ha revelat en una entrevista amb Vulture alguns aspectes discogràfics, entre ells la data del seu nou i cinquè àlbum després de “The Idler Wheel…” del 2012.
Durant l’entrevista, sobre la data del llançament del disc Fiona Apple ha respost que “fa milions d’anys que suposadament l’havia d’haver finalitzat”, i que “espera” publicar-lo a principis de l’any 2020.
També ha deixat clar que l’àlbum és “només jo i la banda” i ha volgut expressar el que sent per aquest, ja que explica que com més control té més l’importa i més és per a ella com un triomf. Per aquest motiu explica que “l’últim disc i aquest se senten més com els meus que els altres discos”, però ha recalcat que, tot i això, no és que no senti que els altres siguin seus.
La coneguda sala barcelonina acollirà el proper 29 d’octubre un concert per recaptar fons per l’ONG Proactiva Open Arms. El concert comptarà amb un cartell de luxe, amb grans artistes més que reconeguts dins el panorama indie nacional. Love of Lesbian, Bad Gyal, Mishima, Maria Arnal i Marcel Bagés o Cala Vento són només uns quants dels artistes que tocaran al llarg de tres hores en aquest concert.
Tots aquests artistes i els seus equips tècnics han acordat actuar de forma totalment gratuïta per així poder destinar la totalitat dels beneficis a ajudar Open Arms en la seva missió humanitària al Mediterrani.
L’entrada anticipada donarà accés a la sala principal i a la sala [3], una sala destinada a la música electrònica. També hi haurà una entrada “zona zero” que no donarà accés al concert però servirà per contribuir igualment. L’obertura de les portes serà a les 19:30.
Sam Smith torna a sumar una altra banda sonora a la seva carrera i ara el podrem escoltar a la pel·lícula “Judy”, protagonitzada per Renée Zellweger en el paper de Judy Garland. El britànic interpreta el tema ‘Get Happy‘, al costat de l’actriu. El tema és una de les cançons més populars de Garland i formarà part d’una banda sonora que trobarem a partir d’aquest divendres i on també canta un dels grans fans de la popular actriu, Rufus Wainwright.
Per veure la pel·lícula encara haurem d’esperar fins el 5 de desembre.
“NINE” ja és el segon disc de la “banda-reina” del pop-punk de finals dels 90 sense la presència del cantant i guitarra Tom DeLonge. I, com ja es veia en l’anterior ‘California’, aquesta presència es troba a faltar. No obstant això, hi ha bones idees i cançons en aquest “NINE” que cal destacar.
El primer que salta a la vista en aquest “llarg” és la desviació de gènere que ja es començava a notar en l’anterior treball de la banda. Si bé Blink-182 eren dels millors fent aquell pop-punk frenètic, ara s’hi percep un desviament cap a un estil molt més mainstream que s’acosta més al pop “guitarrero” que probablement agradarà més al públic jove americà.
És això un punt negatiu? Per als fans de la banda de tota la vida, sí; per a les noves “orelles” i la nova audiència, segurament no. Els canvis d’estil en les bandes són ja coneguts per tots i són molt freqüents, no obstant, sap greu que aquest canvi d’estil vingui generat més per una necessitat d’adaptar-se a les modes musicals actuals i no per un canvi musical intern de la banda.
Entre tot això, però, hi trobem temes que recorden a l’època daurada de Blink-182 com “Generational Divide”, amb uns acords extremadament ràpids i una bateria de Travis Barker simplement frenètica. Malauradament, aquesta cançó sembla voler passar desapercebuda entre la resta de cançons del disc per donar pas a títols molt més “facilets” d’escoltar.
Cal destacar també la cançó, “Darkside”, un dels últims senzills que es van treure abans de la publicació del disc. No és una cançó perfecta, però és un dels temes que més recorden i s’emmarquen en l’estil clàssic de Blink-182.
I dins d’aquesta categoria trobem cançons com “The First Time”, la benvinguda del disc, “Happy Days“, amb uns “coros” facilets o, probablement, la cançó més fluixa dins de tot el disc “I Really Wish I Hated You“.
En general, no ens trobem davant d’un disc excel·lent i no serà un dels àlbums recordats de Blink-182. No obstant això, que a ple 2019 encara quedin grans bandes d'”antaño” en actiu i segueixin publicant, encara que hagin perdut bastant el fil, és un fet agradable.
EL MILLOR
L’estètica del disc, força treballada.
Cançons com “Darkside”, força “pegadiza”; o “Remember To Forget Me”, amb un toc més acústic i íntim.
EL PITJOR
En general, la manera com Blink-182 s’han venut a la música comercial i han adoptat aspectes d’altres gèneres com el pop o el hip-hop.
La falta d’idees a l’hora de les lletres de les cançons.
Ticketmaster ha emès un comunicat sobre el procediment que s’ha seguit en la venda d’entrades per la segona data del concert de Rosalía en el Palau Sant Jordi, pel fet que es van esgotar molt ràpidament els tiquets pel primer concert a Barcelona i a Madrid.
Les entrades de la cantant catalana per la gira “El mal querer” a Espanya es van esgotar en qüestió de minuts a les webs oficials Live Nation, Ticketmaster i Corte Inglés, i moltes es van trobar després disponibles a pàgines especialitzades en la revenda a preus molt superiors a l’original.
Ticketmaster, companyia líder mundial en la venda d’entrades, ha assegurat a través d’un comunicat publicat dilluns que és la que inverteix més en tecnologia per a la venda d’entrades en tot el món. A més, expressa que “el procés de venda i la cua virtual de Ticketmaster ha funcionat correctament. La plataforma de Ticketmaster processa milers de transaccions concurrents en un entorn segur. Això permet que un nombre molt elevat d’usuaris entrin a comprar entrades al mateix temps i l’aforament disponible es vengui en pocs minuts”.
També menciona que quan es tracta de grans artistes, com ara la Rosalía, hi ha una demanda d’entrades que arriba a superar l’oferta. Llavors s’activen mesures com ara “identificació i bloqueig d’atacs de bots, pagament segur amb les últimes mesures d’autenticació dels usuaris i monitoratge de les transaccions completades per identificar aquelles que siguin amb fins fraudulents”. A més, la plataforma es defensa de les acusacions de permetre la revenda i expressa que durant aquest any “ha bloquejat més de sis mil milions de bots a tot el món i ha aconseguit identificar i anul·lar milers de compres fraudulentes”.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...
Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
Galetes estrictament necessàries
Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.
Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.
Galetes de tercers
Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.
Si manteniu aquestes galetes habilitades ens ajudareu a millorar el lloc web.
Activeu primer les galetes estrictament necessàries perquè puguem desar les preferències!