Nit màgica al Camp Nou de la mà de Sílvia Pérez Cruz i Marco Mezquida

Al Camp Nou s’hi ha viscut algunes nits màgiques en els darrers anys. El 5 a 0 contra el Madrid, la remuntada contra el PSG… tanmateix, aquest últim any el futbol no ha protagonitzat cap nit destacable. Afortunadament, pel bé de l’estadi, la Silvia Perez Cruz i en Marco Mezquida s’han encarregat de subministrar tota la màgia i l’emoció que l’esport no ha sabut donar, amb un sublim repertori en el que s’hi trobaven algunes de les cançons del seu darrer àlbum gravat al Japó; “MA”. El concert arribava de la mà del festival “Cruïlla XXS”, on artistes com el Kanka o el grup Sopa de Cabra havien tocat en el mateix escenari els anteriors dies.

La nit començava forta, sense presentacions ni miraments, quan Marco Mezquida ja interpretava el començament de “Estrela, Estrela”. Després de les primeres paraules d’inici, el concert prosseguia amb un repertori que incloïa tots els registres de Sílvia Pérez Cruz, acompanyats de la versatilitat al piano d’en Marco Mezquida. En diverses ocasions també s’incloïa una guitarra, i demostrava que la coordinació entre ells no només és present en veu i piano.

La vetllada finalitzava amb una versió del “No Surprises” de RadioHead i una del “Hallelujah” de Cohen amb lletra d’un poema de Lorca. Un final de repertori per deixar el Camp Nou commocionat després de dues hores intenses i emocionants, que et feia veure que la nova normalitat d’aquests dos artistes segueix en la mateixa línia que la vella.

Sens dubte, una de les claus de l’èxit d’aquest duo que començava ara fa 2 anys, i que s’ha consolidat enguany amb el llançament de l’àlbum “MA“, és la vertiginosa química que hi ha entre ells. Les mirades i els somriures enmig dels temes juntament amb les abraçades un cop finalitzades les cançons, demostren que aquesta parella està feta a mida dalt l’escenari. Aprofitant el paral·lelisme evident amb la ubicació del concert, Marco Mezquina es comparava amb Messi, quan sempre que se l’elogia recalca que res seria possible sense l’equip que té darrere. Una valenta comparació justificada després de l‘exhibició que es va produir a l’estadi.

La comoditat amb la qual s’hi trobaven sobre l’escenari també es plasmava en la complicitat amb la que es dirigien al públic. Uns discursos protagonitzats majoritàriament per Sílvia Pérez Cruz, que a mesura que anava passant el concert augmentaven de càrrega emocional. No hi van faltar reivindicacions respecte a la importància de no deixar de banda la cultura en aquests temps difícils, a més de criticar que existeixin tantes complicacions a l’hora de fer concerts i no altre tipus d’oci.

Un cop passada l’hora i mitja de concert va haver-hi 10 minuts en els quals es va produir un monòleg de tots dos, que feia oblidar que estaves a un concert seu i no a una terrassa xerrant amb ells. Paraules gratificants entre ells, així com l’explicació del “perquè” del disc i anècdotes relacionades amb el futbol van ser algunes de les coses que explicaven al públic amb total naturalitat. De fet, Marco Mezquida va haver de començar sense previ avís el següent tema, amb les primeres notes del “Chistus Factus” perquè Sílvia Pérez Cruz deixés de parlar i tornés a deixar el camp bocabadat.

En definitiva, una extraordinària vetllada que ens va fer veure com hem trobat a faltar els concerts durant la pandèmia a més de ratificar que Sílvia Pérez Cruz és una de les millors veus del país. Una exhibició que no va acabar en mocadorada, però que si va deixar l’estadi dempeus.

- Publicitat -

Dua Lipa anuncia disc de remixos de “Future Nostalgia”

Dua Lipa va anunciar fa uns dies que el proper 13 d’agost arribaria un remix de ‘Levitating‘ on col·laboraria Madonna i Missy Elliot. I sembla que no serà l’única cançó del seu nou disc “Future Nostalgia” que es podrà escoltar amb un nou remix i és que una setmana després arribarà “Club Future Nostalgia The Remix Album“, on sembla que trobaríem remixos de Mark Ronson, Normani, Gwen Stefani, Kylie, Moloko, Jamiroquai i molts més.

La imatge del disc inclou alguns dels que haurien participat en la remescla, com els abans mencionats o també el logo de Jamiroquai.

Dua Lipa ja acumula més d’un milió de còpies venudes del seu últim disc i amb aquesta nova edició podria augmentar aquestes xifres considerablement.

Està sent un bon any per la britànica, tot i que fa uns dies les nominacions dels MTV VMA’s es van oblidar de la cantant a les principals categories.

- Publicitat -

Un imparable Lildami torna explosiu el Cruïlla XXS

Lildami

La nit del 2 d’agost, després de 6 mesos sense trepitjar cap escenari, Lildami juntament
amb el Sr. Chen i la Emotional G van tornar a donar-ho tot al festival cruïlla xxs. Quan
només faltaven 15 minuts perquè comencés el concert gairebé tothom ja havia ocupat
el seu lloc al Poble Espanyol.

Només començar i sense trencar les normes de prevenció pel COVID-19, la gent es va
aixecar per poder ballar. Van fer una entrada tan excepcional que semblava que no ho
podrien millorar però tot i així al cantar ‘Otra raya pal tigre’ per primera vegada en
directe, el públic es va animar ballant i cantant el nou hit del terrassenc.

El Lildami va deixar clar que el coronavirus no ha destrossat l’estiu sinó que el destrossem nosaltres igual que ells van destrossar l’escenari amb la cançó ‘Sempre és estiu’. Tots
tres cantants van connectar molt amb el públic amb cançons com ‘Catalano’, ‘Maleducao’ o ‘Serrallonga’ que van cantar junts de principi a fi.

Hi ha molts moments que van marcar la nit com el moment en el que el Sr. Chen va confessar que la primera cançó que van crear pel disc “Flors mentre visqui” va ser ‘Immortal’. A més a més va revelar que estaven creant més art per publicar-lo en un segon disc.

Un dels moments més curiosos va ser quan tota la plaça va fer deu segons de silenci
total abans de l’inici de la cançó ’Mentrestant’. Lildami va aconseguir també que el
públic es quedés completament quiet com una estàtua amb la tornada de ‘Nach’.

Emotional G i Sr. Chen durant la cançó ‘Pussy Song’ van enviar-se fotos provocatives
pel mòbil respectant el distanciament social en lloc d’acostar-se i ballar un a sobre de
l’altre com feien abans.

Un cop finalitzada l’actuació la gent va demanar més i a crits de “No n’hiha prou!” van tornar a l’escenari per tornar a cantar ‘Otra raya pal tigre’ de manera improvisada i sense haver-ho preparat.

Tot i les adversitats que presentava aquest concert Lildami, Emotional G i Sr. Chen no van perdre el seu estil característic i van retornar a l’escenari amb més ganes que mai.

Marina Cunillera

- Publicitat -

El Kanka enamora el públic del Camp Nou

El passat diumenge dia 2 d’agost, el cantautor malagueny Juan artísticament anomenat Kanka, va omplir el recinte del Camp Nou. Amb una guitarra i un ukulele, les seves cançons van aconseguir transportar-nos a aquella Andalusia més profunda, d’on ell prové.

El concert va començar amb un toc d’humor; la primera cançó que va sonar va ser    ‘llámame fino’. El tema emfatitza  que al cantant no li agrada el futbol i per tant va voler fer la metàfora d’actuar al Camp Nou i alhora cantar aquesta cançó, que contradiu precisament el que ell pensa sobre el món del futbol.

La Covid-19 també va tenir un paper important durant l’actuació, ja que el mateix cantautor va voler agrair al públic més d’un cop la seva assistència al concert. A més sense deixar l’humor de banda, que va predominar al llarg del concert, el cantant va fer paral·lelismes amb les cançons que tocava .

Pel que fa al repertori va ser molt variat, des del seu hit ‘Canela en rama’, que posava dempeus el públic del Cruïlla, passant per cançons com ‘Que bello es vivir’ i sense oblidar  les més energètiques i els  grans clàssics com és el cas de ‘Vengas cuando vengas’.

D’altra banda i seguint amb el repertori, El Kanka va voler tenir un record per a les seves arrels a Barcelona, ja que hi va viure 2 anys. Per aquest motiu va cantar una cançó que habitualment no toca en els seus concerts; amb ‘Andalucia‘  va dedicar aquest tema a totes aquelles famílies que van venir a viure a Catalunya, des d’altres comunitats autònomes .

Per últim,els assistents al concert van demanar a crits ‘Lo mal que estoy y lo poco que me quejo’. Sense fer-se de pregar el cantant – que ja tenia previst el tema- va fer-los cas i amb aquesta cançó va acabar el concert.  Durant més d’un minut el públic, eufòric, va alternar crits i aplaudiments. En una ovació col·lectiva , digne d’un gol de Messi, els assistents del Cruïlla, acomiadaven així el cantautor en un dels pocs concerts que farà aquest estiu a Catalunya.

En un ambient digne de final de Champions i en un dels millors camps del món, El Kanka va saber guanyar-se el clam de tot el Camp.

- Publicitat -

Taylor Swift suma un nou rècord als Estats Units gràcies a “Folklore”

El nou disc de Taylor Swift “Folklore” és número 1 aquesta setmana als Estats Units (així com ho va ser al Regne Unit) amb unes xifres superiors a les 846.000 còpies venudes, fet que la situen com el disc més venut de l’any als Estats Units i el seu setè número 1 directe a la llista.

Amb aquestes dades es converteix en l’artista femenina que més números 1 directes ha assolit i supera a Beyoncé, Lady Gaga, Madonna i Britney Spears que estan empatades amb 6. A nivell global el líder continua sent Jay-Z amb 14 números 1 directes.

D’aquestes 846.000 unitats, 615.000 corresponen a còpies físiques, 218.000 a l’streaming i la resta a tracks equivalents.

El disc ha obtingut crítiques molt positives de la majoria de mitjans, tot i que a la nostra redactora Patri López no li va acabar de fer el pes. Pots llegir la seva crítica aquí.

- Publicitat -

El nou disc d’Adele no sortirà el setembre

El nou disc de la britànica Adele semblava que s’havia de publicar el mes de setembre, però les últimes notícies aportades pel seu mànager Jonathan Dickins revelen que no serà així. Dickins explica que no sortirà aquest mes i és que el coronavirus ha trastocat tots els plans previstos. De cop estàs fent coses i de sobte el món es para. Afegeix que el disc sortirà quan hagi de sortir i que no pot posar-hi una data precisa.

També explica que hi ha música nova creada però que encara s’hi està treballant. Sobre els col·laboradors del disc, sembla que hi hauria John Legend i Raphael Saadiq.

Adele també ha estat notícia les últimes hores per actualitzar el seu Instagram i compartir una imatge seva on se la pot veure al davant d’una pantalla on es projecta ‘Black is King’ la nova pel·lícula de Beyoncé. A la descripció de la foto, Adele escriu: gràcies reina per fer-nos sentir tan estimats a través del teu art.

View this post on Instagram

 

Thank you Queen for always making us all feel so loved through your art ♥️♥️

A post shared by Adele (@adele) on

- Publicitat -

Petits Camaleons torna a l’octubre amb un nou format

Foto: No Sonores

El festival Petits Camaleons de Sant Cugat del Vallès torna els dies 3 i 4 d’octubre amb un nou format adaptat a la situació actual de la Covid-19.

Amb el lema de Petits (forts i valents) Camaleons el festival aposta per grups com Els Amics de les Arts, Blaumut, Doctor Prats, The Penguins, Suu, Dàmaris Gelabert, Xiula i Joan Garriga.

El festival se celebrarà a l’escenari del Teatre-Auditori per on passaran un total de 8 grups diferents durant el cap de setmana (4 dissabte i 4 diumenge) en dues franges horàries de matí i tarda. Els concerts seran d’una hora de durada amb una pausa de 30 minuts entre espectacles.

Les entrades es podran adquirir en paquets de dos concerts i ja es poden adquirir al web del festival de manera limitada per assegurar l’aforament reduït i el distanciament entre butaques.

- Publicitat -

Stay Homas es desconfinen al Festival Grec de la millor manera possible

No agafa a ningú per sorpresa dir que Stay Homas són, molt probablement, el fenomen musical més sonat de l’any. Si més no, al nostre país.

El Guillem, el Rai i el Klaus conformen una d’aquelles històries que recorden a la frase d’una cançó de Nueva Vulcano: todo vino por la broma”. I és que realment ni ells mateixos pensaven que quan van “composarun bossa nova “conyera” sobre el coronavirus arribarien on han arribat.

El que va començar com un divertiment que tres amics van començar a practicar durant el confinament ha acabat convertint-se en la banda sonora del confinament de desenes de milers de persones. I així ha quedat demostrat, amb dos sold outs al Festival Grec.

Ara doncs, hem de parlar i veure com els hi ha sentat el desconfinament a Stay Homas. Si han sabut sortir de la seva terrassa i començar una carrera com a grup amb totes les lletres. De moment, puc avançar que el resultat ha estat fantàstic.

Fent un repàs de gairebé totes les ‘Confination Songs‘ -només se’n van deixar sis en el tinter- Stay Homas van defensar un concertàs d’hora i mitja on el públic es va entregar des del minut 1. I és que la gent hi anava amb ganes, amb moltes ganes.

Poder viure en directe totes aquelles cançons que et van acompanyar durant els durs mesos de confinament era una experiència única per a qui realment hagués connectat amb els Homies. Aquest és el meu cas.

Era inevitable que els temes no et transportessin a un temps anterior, d’enclaustrament i d’incertesa. No obstant això, poder viure ara aquestes cançons en un context com el del Festival Grec era una experiència renovadora. Era gairebé simbòlic, veure com aquelles cançons que es van fer en un confinament ara s’estaven cantant en un amfiteatre amb gent de veritat, ballant i gaudint com ara costa de recordar.

Menció especial aquí al respecte i la responsabilitat del públic amb les mesures de seguretat, i al Grec per haver creat un espai i totalment segur.

Ara en clau més analítica, Stay Homas van defensar un molt bon concert. Van sonar realment bé, tenint en compte que, literalment, l’únic instrument constant que sonava era una guitarra, i que era el seu segon concert. I, per sort, van fer les cançons en la versió original, la de la terrassa. I això s’agraeix moltíssim.

A banda d’això, les col·laboracions amb les que va comptar el concert van ser esplèndides. Cada cop que sortien els artistes a l’escenari era un “subidón” total. I, per l’amor de Déu, va ser una benedicció poder escoltar la veu de la Sílvia Pérez-Cruz. De veritat, la veu d’aquesta dona és de les millors coses que li han passat a l’ésser humà.

En definitiva, el concert dels Stay Homas va ser pura emoció. Va ser retrobar-se amb el
“jo” de fa uns mesos, va ser riure amb els moments més hilarants de la nit i plorar en pensar amb aquella persona a qui li cantaries cada dia de la teva vida les cançons dels Homies.

- Publicitat -

Bastille col·labora amb Graham Coxon amb el seu nou senzill ‘What You Gonna Do’?

Bastille, després d’estar un any sense treure res nou, tornen a la càrrega amb el seu nou senzill ‘What You Gonna Do’?.

Aquest tema és molt especial, ja que conté una col·laboració molt important musicalment parlant. Es tracta de Graham Coxon, guitarrista i corista de la famosíssima banda de pop britànic, Blur.

La banda afirma que volien fer una cosa diferent de la resta de temes que havien tret fins ara i sorprendre els seus fans constantment amb tot el que està per vindre. A més a més, conten que fer aquesta cançó ha sigut una gran distracció durant la situació que estem vivint.

Com moltes de les cançons de Bastille, ‘What You Gonna Do’?, tracta sobre que la societat està enganxada al telèfon i vivint la seva vida sempre darrere d’una pantalla.

 

- Publicitat -

Golejada d’Els Amics de les Arts amb un ‘4-3-3’ esperat al Camp Nou

Començaven escalfant a la gespa, a punt per sortir a donar la millor versió de si mateixos sobre el camp blaugrana. Amb el dorsal número 3, Dani Alegret; amb el 7, Joan Enric Barceló; i amb el dorsal 14… Ferran Piqué! No seria una nit de futbol, sinó de música en viu i espectacle.

Els Amics de les Arts van oferir un concert en acústic repassant aquells temes del repertori que acostumen a quedar eclipsats pels grans hits de la banda. ‘Tots els homes d’Escòcia’, ‘Reykjavík’, ‘Per mars i muntanyes’. Un concert diferent, que podria estar passant perfectament al fons d’un pub amb un públic reduït i ben a la vora dels músics. Però la crisi sanitària obliga a mantenir distàncies de seguretat, i encara que els seients buits separessin els assistents, el caliu seguia present entre un públic molt entregat.

Els Amics de les Arts a l’escenari del Cruïlla XXS situat sobre la gespa del Camp Nou

Tal i com va passar al Grec dos dies abans, o al primer concert de la gira “Els dies més dolços” al Festival Ítaca, els Amics estaven acompanyats per la cellista Maria de Paol i la ballarina Idu Massa. Aquestes dues incorporacions, a més de les que controla en Ferran Piqué digitalment amb el seu ordinador, donen un toc especial a aquest espectacle que seguirà per Catalunya aquest estiu.

L’humor tampoc podia faltar en un concert d’Els Amics de les Arts. Fins i tot van ploure clatellades entre els integrants de la banda, que els van fer sortir del guió previst. El descontrol va arribar quan un públic hooligan va començar a entonar càntics futbolístics, incitats pels músics. Donava la sensació, ben bé, d’estar al mig d’un partit del Barça. Especialment quan va sonar el de “Bartomeu, dimissió”.

Esperem que amb el nou disc, que finalment sortirà a la venda el 18 de setembre, sigui possible una gira amb tots els músics a dalt de l’escenari. Al Camp Nou es respiraven les ganes de ballar i cantar les cançons dels Amics. Sort dels dos últims temes, ‘Jean-Luc’ i el tant esperat per l’ubicació del concert ‘4-3-3’, que van fer posar dempeus a gairebé tots els fans. Siguem optimistes. Cada dia que passa, és un dia menys d’aquesta emergència sanitària que estem vivint, i els concerts tal i com els recordàvem, tornaran aviat.

- Publicitat -

Donallop torna als escenaris amb ganes de donar-ho tot

Sobre l’escenari d’una de les places emblemàtiques de la ciutat solsonina, amb l’aforament limitat a 200 persones i amb totes les mesures de seguretat, Donallop ha donat tret de sortida al seu primer concert post-confinament presentant les cançons del seu últim disc “Crisàlide“.

Durant el concert que s’emmarca dins del cicle de concerts d’estiu “Solsona dona la Nota“, que organitza l‘Orfeó Nova Solsona i l’Ajuntament de Solsona, el duet mallorquí format per Joana Pol i Pere Bestard, han agraït moltes vegades el fet de tornar als escenaris després de mesos sense activitat i també han defensat reiteradament que la cultura és un espai segur.

La parella de Mallorca, des de bon principi han volgut portar un tros de “sa terra” al Solsonès amb la seva llengua, els sons del vent de tramuntana i les llums que feien recordar a l’aigua cristal·lina de l’illa. No ha estat però, fins a “Camins de pedra”, que el duet ha homenatjat els seus orígens al peu de la serra de tramuntana i on la parella ha estat molt reivindicativa en el fet que hem de ser conscients de cuidar el planeta i la nostra terra.

Ja enfilant cap al final del concert, s’ha donat un moment molt especial a la Plaça del Camp de Solsona: els espectadors han pogut presenciar com per darrere l’escenari, passava el cometa NEOWISE. I de mentre, Donallop, ha volgut celebrar els seus 10 anys dalt dels escenaris cantant una versió, que havien cantat en els seus inicis, del grup mallorquí Antònia Font i després una versió més íntima de “S’esqueix“. La parella però, abans de marxar definitivament ha volgut regalar un altre cop als espectadors “Com avui” una cançó que parla de fer-se gran i de gaudir de la vida, perquè com diu la lletra “Mai serem tan joves com avui”.

- Publicitat -

Tots els camins porten a Roses

“Tots els camins porten a Roses”, la frase que Gerard Quintana ha adaptat a la part final del concert del festival Sons del Món abans d’acabar una gran nit amb ‘Camins’.

El concert de Sopa de Cabra ha donat el tret de sortida al festival, que ha adoptat totes les mesures de seguretat perquè es pogués dur a terme i en tot moment el personal del festival vigilava que tothom respectés la distància de seguretat i portés la mascareta posada correctament.

La banda gironina no ha pogut presentar com es mereixia el seu nou treball “La Gran Onada”, ja que just quan havia de començar la gira va iniciar-se l’etapa de confinament i per això aquest concert era un dels primers que la banda podia oferir. Per aquest motiu de bon inici hem gaudit d’algunes peces del nou disc, que han estat molt ben rebudes pel públic. Des de ‘Fràgil’, passant per ‘Farem que surti el sol’ o ‘Deien adéu’.

Però no ha estat fins que han arribat clàssics com ‘Per no dir res’ o ‘Si et quedes amb mi’, quan el públic s’ha posat dempeus per ballar, cridar i moure’s una mica, després d’una bona estona assegut a la cadira. Es notava en l’ambient les ganes que hi havia de passar-s’ho bé i d’escoltar una de les bandes més estimades de casa nostra.

Les noves cançons s’han anat intercalant amb els grans èxits com ‘El far del sud’ amb menció cap a la seva filla petita que estava present al concert o ‘Eix de rotació, dedicada a una seguidora del grup que durant un concert de Calella de Palafrugell va saber que li havien trobat un donant pel cor i ja per sempre més aquesta cançó anava lligada a ella.

Sopa de Cabra és una d’aquelles bandes que sempre ho dona tot en directe i és que la bona sintonia entre ells es nota en tot moment. Una vegada més no hi van faltar ‘Si et va bé’, ‘Podré tornar enrere’ o ‘Cercles’.

Evidentment que un concert sense ‘L’Empordà’ no és un concert de Sopa de Cabra i si a més estan tocant en aquesta zona doncs encara més era un dels moments més esperats de la nit. Ha semblat com si no hi hagués demà amb la motivació general i amb pràcticament tothom dret ballant al ritme de la mítica cançó.

Tocava començar a acabar i després d’un breu intent de marxar han engegat els bisos amb la necessària ‘El boig de la ciutat’, una de les imprescindibles del seu repertori, per seguir amb la sempre emotiva ‘Seguirem somniant’ i rematar-ho amb la preciosa ‘Els teus somnis’.

El grup tornava a abandonar l’escenari però no podia ser que marxessin sense cantar ‘Camins’! El grup ha reaparegut després d’un clam popular de “No n’hi ha prou”.

No teníem ganes de marxar, volíem més música, més festa! Després de la bonica ‘Fronteres’ ha arribat una de les històriques del disc “Ben Endins” ‘Tot queda igual’ i al final la cirereta del pastís ha estat ‘Camins’, per rematar una nit on la cultura ha tornat a demostrar que és segura i que és més necessària que mai.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Galetes estrictament necessàries

Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.

Galetes de tercers

Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

Si manteniu aquestes galetes habilitades ens ajudareu a millorar el lloc web.