Roger Margarit ens presenta ‘Petazetas’ amb el seu grup Mapache Gris

Mapache Gris és una banda indie/pop amb elements de música urbana i de new wave sorgida de la imaginació de l’ex-cantautor Roger Margarit. Ideada durant el confinament, aquesta banda ideal havia d’aparèixer màgicament per salvar el món i els seus éssers estimats en un context que no convidava a l’optimisme. L’univers conceptual de les seves primeres cançons del projecte gira al voltant dels següents pilars: salut mental, canvis vitals com a solució contra una situació adversa i la lluita per ser un mateix; tot des d’un punt de vista irònic amb tocs d’humor absurd.

També hi juga un rol important l’estupefacció davant dels exponencials canvis tecnològics viscuts durant els darrers anys i les últimes tendències musicals i estètiques. Estils com el reggaeton, el trap o el k-pop apareixen diluïts en les textures sonores del grup. S’han sumat a aquesta aventura els músics experimentats Esteve Martínez al baix, Nil Bribian a la bateria i Víctor Valiente (Sidonie, Mucho, Mi Capitán) assumint el paper de productor juntament amb Margarit.

Petazetas és una cançó escrita el 2021 durant la post pandèmia i els seus confinaments perimetrals i tocs de queda. Hi començava a haver més llibertat però restringida. Agafar el cotxe o sortir de la ciutat semblava un viatge a un altre planeta. En aquell moment el reggeton era la música més nostàlgica que existia perquè l’oci nocturn, sinònim de bons moments amb els amics, estava tancat i era complicat trobar-se. La lletra em va venir inspirada per uns stories que va penjar una amiga.

La Nicole tornava cap a casa en bicicleta després d’una festa passat el toc de queda de les 22:00. La ciutat estava deserta i en silenci. Durant el trajecte i mig borratxa aprofitava per reflexionar sobre la seva vida, sobre allò que havia assolit i tot el que havia deixat escapar. Al final de vídeo rep l’impacte d’un cotxe, fet que va quedar com un petit accident anecdòtic. És una cançó nostàlgica -que fa referència a un símbol pels nens dels 80’s i 90’s- però que mira cap al futur amb optimisme. Diu adéu a un món que ha desaparegut totalment i s’inicia un nou camí que el/la protagonista haurà de recórrer sol, lluitant contra les adversitats i els seus propis fantasmes.

- Publicitat -

L’humorista Guillem Estadella publica ‘Que torni el Disc Estrella’

L’humorista Guillem Estadella fa el salt a la música i publica la seva primera cançó “Que torni el Disc Estrella”, un tema que captura l’esperit de l’estiu amb una melodia enèrgica i on recorda l’estiu de fa uns anys.

Estadella vol tornar al passat amb una melodia ja coneguda però amb el so actual. Àlex Pérez, cantant, compositor i productor, que ha treballat amb Miki Núñez, Lildami i Mariona Escoda entre altres, ha estat qui ha construït de manera conjunta amb GestaFesta per crear aquest ‘cutremazo’.

El llançament de «Que torni el Disc Estrella» també surt acompanyat d’un videoclip gravat a la platja de Cunit pel periodista Aleix Figueras on surten cares conegudes com el cantant de Buhos Guillem Solé, i el cantautor i showman Lo Pau de Ponts.

- Publicitat -

Stay Homas i The Tyets ens porten a ‘La platja’

Foto: Marta Mas

Dues de les formacions catalanes més en forma del moment s’uneixen per a publicar «LA PLATJA», una cançó estiuenca que parla dels ingredients necessaris per passar un estiu com cal: solet, platgeta, guingueta, cerveseta freda, Calippos, festa, amor d’estiu i Plats Bruts.

«LA PLATJA» és la cançó més tropical de HOMAS, el darrer treball dels Stay Homas, que va veure la llum el passat 5 de maig. Gravada i produïda juntament amb The Tyets i mesclada per Joan Borràs dels Oques Grasses, «LA PLATJA» navega entre el reggaeton, el mambo, la batxata i pel techno, els ingredients perfectes per convertir-se en una de les cançons d’aquest estiu.

La cançó, no obstant això, s’ha mantingut inèdita fins aquest divendres, ja que tan sols formava part de l’edició física del disc.

- Publicitat -

Les Montses presenten «De tots colors»

Les Montses ha publicat el seu tercer àlbum «De tots colors», després d’haver-ne avançat fins a cinc cançons durant el 2023. La boy band de Sant Vicenç dels Horts destaca la nova sonoritat d’aquest seu tercer treball. Sense fugir del pop-folk insígnia, acompanyats per instruments característics com el banjo i la guitarra acústica, hi han afegit tocs electrònics per portar el disc a sons més actuals. De fet, el disc ha estat produït per Stefano Maccarrone – que ha produït temes de Carlos Sadness o Rigoberta Bandini, entre altres.

L’àlbum està compost per 8 cançons en els que no hi manquen el bon rotllo i optimisme que caracteritzen el grup. Es tracten temes com l’amor, els records, pors, amb tot, però, de com afrontar el futur en positiu.

Les Montses han sigut un dels grups catalans més sonats en diverses ràdio fórmules catalanes, sobretot amb el seu single ‘Lliure’ que acumula fins a gairebé mig milió de reproduccions a Spotify.  Sobre la nova gira, a dia d’avui encara no hi ha dates confirmades. Ara bé, van fer el primer avançament del disc en primícia al passat dimecres 14 al seu poble.

- Publicitat -

Entrevista a Julieta: «Llençar ‘Cari’ va ser arriscat, perquè no s’havia fet mai això aquí, en català»

Fa just una setmana, la cantant barcelonina Julieta va publicar “Euga de nit”, la segona part del que serà el seu tercer àlbum. L’hem entrevistat per parlar d’aquest projecte, que ben aviat veurà la llum, i de moltes altres qüestions relacionades amb la seva música. 

Hem parlat de la seva profitosa trajectòria musical, que va començar fa tan sols dos anys. Amb aquest temps, ha aconseguit posicionar-se com la nova promesa de la indústria musical catalana, tot i que també comença a sonar molt per la resta de l’Estat. També hem aprofitat per conèixer-la més com artista, saber en què s’inspira i qui són els seus referents, entre les quals hi ha Rosalía, Angèle o Dua Lipa. I no hem oblidat que, fins fa molt poc, estudiava enginyeria de sistemes audiovisuals. Ens ha explicat que aquesta carrera i la música són dues facetes seves que es complementen molt bé.

No hem passat per alt les seves recents publicacions a les xarxes socials, relacionades amb la campanya de la nova equipació del Futbol Club Barcelona. L’hem vist al costat de jugadors i jugadores del Barça, i també d’altres artistes del moment, com les germanes Bad Gyal i Mushkaa. Julieta ha deixat caure que, en un futur, podríem tenir una col·laboració amb alguna d’elles. 

Tot i que la barcelonina ha explicat que la tercera part de l’àlbum sortirà una mica més tard del previst, la podrem escoltar molt aviat. De moment, la podrem veure actuar durant tot l’estiu a un munt de localitats catalanes, entre les quals hi ha Valls, durant la revetlla de Sant Joan, o el Festival Vida de Vilanova i la Geltrú, el 30 de juny. 

- Publicitat -

Indubio ens presenten ‘Petards de Sant Joan’

Indubio són una colla de joves que amb prou feina fa un any i poc que estan en aquest projecte, del qual ja n’han presentat un EP format per sis cançons autoproduïdes.

Ara però ens presenten la seva banda sonora per aquest estiu amb ‘Petards de Sant Joan‘, on parlen de perdre la por a arriscar-se i de llençar-se, cremant a la foguera un missatge d’amor perquè es faci realitat.

La banda ha estat treballant en un nou directe molt més festiu, del qual ja n’han ofert alguna mostra al Freedom Fest, de Lleida, o a La Cabra, de Vic.

Properament els veurem a la Festa Major, de Rubí, el 30 de juny i l’endemà a la de Sant Cugat.

- Publicitat -

Miki Núñez ens regala un ‘Gelat’

Divendres passat va publicar-se el disc «121» de Miki Núñez, i el músic de Terrassa ja ens va avisar que després d’editar el treball tindríem una sorpresa en forma de cançó. Aquest tema ha estat ‘Gelat‘, que no va arribar a temps d’entrar al disc, però que segur que es farà tips de sonar aquest estiu, gràcies a la seva frescor i a una lletra que enganxa des del primer moment.

Treballada colze a colze amb Genís Trani, ve acompanyada d’un videoclip que té tots els ingredients d’un bon estiu, platja, amics, amor i com no, un bon gelat!

Aquest dimarts hem tingut l’ocasió de parlar amb en Miki, sobre la cançó, el nou disc i molt més!

Entrevista a Miki Núñez: “El meu germà serà un dels convidats del concert del Sant Jordi”

- Publicitat -

Entrevista a Miki Núñez: «El meu germà serà un dels convidats del concert del Sant Jordi»

Divendres passat es va posar a la venda «121» el nou treball del nostre estimat Miki Núñez, amb el qual hem quedat en aquest ventós dia que ha fet a la ciutat de Barcelona. Ens ha explicat que el disc ja suma més de 14 milions de reproduccions i que n’està molt content.

Una conversa on s’ha parlat del disc, del directe que farà el dia 30 de juny al Sant Jordi Club, de Barcelona i on ens ha avançat que a part dels convidats ja anunciats també hi hauria la Sara Roy o el seu germà Eloy.

Com que és una gran estrella de la música i la televisió ha hagut d’atendre algunes trucades o aparicions inesperades, com Toni Clapés i Manel Vidal.

Hem parlat d’Eufòria i de la feina que fa al costat de la Marta Torné, del seu passat lligat a la interpretació o del seu nou tema ‘Gelat’ que surt aquesta propera mitjanit.

- Publicitat -

Paul McCartney treballa en la cançó final dels Beatles feta amb IA

Paul McCartney ha assegurat a una entrevista a la BBC Radio, que es troba treballant en la cançó final dels Beatles, creada amb intel·ligència artificial per extreure la veu d’una maqueta vella de John Lennon, i per arribar a construir la que ell considera la cançó final del grup de Liverpool.

El programa sembla que és el mateix que es va utilitzar en el documental «Get Back» sobre els Beatles, i que servia per separar les veus dels instruments.

Tot i que no ha especificat quina cançó serà, alguns mitjans apunten que podria tractar-se de ‘Now and Then‘, una maqueta amb la qual fa anys que està treballant i qui Yoko Ono hauria enviat l’any 1994. La cançó va ser gravada per Lennon l’any 1978 amb la intenció que McCartney la fes servir.

Semblaria que la maqueta no s’escoltava massa bé i per això es va excloure de la seva antologia editada el 1995.

La cançó podria publicar-se a finals d’aquest any.

- Publicitat -

El cartell dels Petits Camaleons 2023

El festival Petits Camaleons, la festa familiar i musical més gran de Catalunya, acaba de presentar el seu cartell en una roda de premsa al Teatre-Auditori de Sant Cugat del Vallès.

Al Petits Camaleons 2023 podrem gaudir del mestissatge festiu de Macaco, Doctor Prats i Gertrudis, el pop rock de Joan Dausà, Triquell i Suu, la música d’arrel amb la Balkan Paradise Orchestra, la cançó d’autor amb l’Anna Andreu, la Marta Rius o l’Alicia Rey, les músiques urbanes amb Lildami, les propostes més familiars com The Penguins ‘Reggae per Xics, Xiula o Pep López i el Jazz amb Jazz Duo Pop, entre molts més artistes configuren la dotzena edició del festival, que ja s’ha convertit en tot un referent musical i familiar a la ciutat de Sant Cugat del Vallès. Un festival on es prioritza el contacte directe dels nens i nenes amb els seus artistes i amb concerts adaptats a les necessitats de tota la canalla.

Un total de 29 artistes, 73 concerts i 9 escenaris configuren l’actual edició del festival, com sempre amb una gran varietat d’estils musicals.

A més, Petits Camaleons aposta de nou per les activitats paral·leles com ara els concerts per nadons, instal·lacions, tallers i una zona de restauració amb food trucks, cercaviles, l’espai ‘Camaleons Solidaris’ dedicat a les ONG’s, exposicions, programes de ràdio en directe, la zona comercial…

Tot això, sense oblidar-nos d’algunes de les activitats més populars del festival: les famoses rodes de premsa on els nens, convertits en petits periodistes, són els veritables protagonistes o la zona de signatures d’autògrafs per parts dels artistes.

Els escenaris d’enguany seran 9: Teatre-Auditori, carpa Arborètum, carpa Torreblanca, Aula Magna, Escenari La Pua, Pati Obra Social «La Caixa», escenari per a Nadons 1, escenari per a Nadons 2 i la plaça d’Octavià.

La festa inaugural, oberta a tothom, tindrà lloc el divendres 29 de setembre amb cercaviles musicals i l’actuació de Pep López a la plaça d’Octavià. La gran festa dels pares i les mares serà el mateix divendres al Teatre-Auditori i a la plaça Victòria dels Àngels amb les actuacions de Joan Dausà i la Marta Rius.

Petits Camaleons és una producció de No Sonores amb l’Ajuntament de Sant Cugat i el Teatre-Auditori de Sant Cugat.

- Publicitat -

Pupil·les ens apropen vivències estiuenques a ‘Les escollides’

Les Pupil·les són la banda degana de l’urban femení i feminista valencià. Conegudes per cançons bailongas, però amb missatge, com «V», «Estima’t» o «Domini màgic», ara aquestes valencianes tornen per presentar-nos «Les escollides».

En aquest nou hit, les Pupil·les fan un viatge per un estiu que ja ha passat i per les ganes que tenen les protagonistes a reviure algunes sensacions estiuenques.

Amb una base molt pop, i amb recursos d’electrònica i ritmes que evoquen el techno, el duet valencià procura explicar com d’afortunades són les protagonistes de la cançó per haver viscut aquelles nits d’estiu plenes d’alegria i confort.

- Publicitat -

Bring me the Horizon anuncien el disc «Post Human: NeX GEn»

Bring Me The Horizon han posat data i títol a la continuació de «Post Human: Survival Horror». El nou disc es dirà «Post Human: NeX GEn» i arribarà el 15 de setembre.

Així mateix el grup ha donat a conèixer les primeres dates d’una nova gira que començarà el gener de 2024 al Regne Unit, amb Bad Omens i Static Dress com a artistes convidats.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...