La nova Maria Hein a «TOT ALLÒ QUE NO SAP NINGÚ»

Aquest estiu no hem fet res més que escoltar la música de Mushkaa, Julieta, The Tyets o Figa Flawas. No hi ha dubte que aquests artistes han revolucionat el panorama musical català. Però hi ha una altra veu que, tot i que ja feia temps que sonava, ara ha començat a formar part d’aquest cercle, i és la de Maria Hein.

La cantant mallorquina acaba de publicar el seu segon àlbum, «TOT ALLÒ QUE NO SAP NINGÚ», i ha fet un gir radical respecte el seu primer treball, «Continent i contingut». El folk i el pop han quedat enrere per deixar pas als beats i els sintetitzadors, seguint la tendència actual del panorama musical.

La nova Maria Hein

Amb els primers senzills, ‘FETS DE FIL’ i ‘FIU FIUUU’ ja vam poder percebre aquest canvi d’estil. Després de la col·laboració amb Mushkaa a ‘TEMPS‘, va quedar clar quin era el nou camí que volia seguir la cantant. La producció d’aquest nou treball, en mans de Sr. Chen i Ferran Palau, es fonamenta en els elements electrònics, un recurs totalment desconegut per a Maria Hein fins ara. Així i tot, encara queda una essència de la Maria d’abans amb temes a veu i piano com ‘ES PERFIL D’ES TEU COS’ o ‘SA PELL ME TORNA BLANCA’. Per als nostàlgics, aquestes cançons són oasis dins d’aquest nou univers.

Pel que fa a les lletres, aquest cop Maria Hein s’obre en canal i ens canta el que li passa pel cap sense filtres ni floritures. Evidentment, sempre hi ha un toc literari, però sabem de què tracta exactament cada cançó. Aquest aspecte va acompanyat del canvi d’estil musical: directe i minimalista. Està clar que l’important d’aquest àlbum és el que es diu. Per fer un resum de l’energia que desprèn: si t’agafa en un mal dia, és molt probable que acabis plorant.

Poques col·laboracions, però molt encertades

A part de la col·laboració amb la Mushkaa, l’àlbum ens ha portat dues sorpreses que encaixen a la perfecció amb la veu dolça de la mallorquina: Rita Payés i Socunbohemio. La primera ha participat a ‘CANSADA DE TU’, que a la part final incorpora la melodia de ‘Quien lo diría’, de la mateixa Payés. En aquest cas, ella només ha tingut una intervenció molt petita, però hauria sigut molt interessant escoltar-la al llarg de la cançó, ja que les seves veus es complementen d’una manera fantàstica. En el cas de ‘TANTES COSES A DIR-TE’, Socunbohemio sí que hi juga un paper més rellevant. De fet, podria haver sigut ell l’autor del tema, perquè encaixa molt bé amb l’estil del seu últim disc.

No es pot negar que és un àlbum bo, i més tenint en compte que l’ha fet una noia que acaba de fer 20 anys. No és ni millor ni pitjor que l’anterior; és diferent. Ara bé, queda el dubte de si aquest nou estil ve donat per un canvi en la cantant o per intentar adaptar-se a la nova tendència musical. Evidentment, pot ser una barreja dels dos factors, però són dues personalitats tan diferents que es fa difícil saber-ho. D’alguna manera, sembla que hagi perdut la seva essència. Això no ha de ser necessàriament negatiu, perquè mai és una mala idea experimentar i jugar amb diferents sonoritats, i menys quan s’és tan jove i es té tota una carrera per davant.

Caldrà veure per on seguirà l’artista en els seus pròxims treballs. Ara, de moment, toca viure aquesta nova etapa i veure com porta les cançons al directe, tenint en compte que també haurà de canviar molt.

- Publicitat -

El fenomen viral ‘Si no estás’ d’Iñigo Quintero al top Global de Spotify

Iñigo Quintero és un dels artistes virals del moment, gràcies a ‘Si no estás‘ una cançó editada fa un any però que les darreres setmanes i gràcies a TikTok s’està fent un lloc en el nostre dia a dia.

La cançó es va començar a utilitzar amb freqüència en aquesta xarxa social i ha provocat que sigui un dels temes virals del moment, no només a l’estat espanyol, també a tot el món. ‘Si no estás’ va entrar a la llista Top 50 Global, de Spotify i aquest dilluns 2 d’octubre segueix escalant posicions i ja ocupa el lloc 9, superant Dua Lipa, The Weeknd o Taylor Swift.

‘Si no estás’ ha enganxat molt amb aquesta història de desamor i de quan estàs perdut quan la persona que estimes et fa mal i es distancia de tu.

L’èxit de la cançó és tan gran que aquesta setmana ha pujat fins el tercer lloc de la llista de senzills d’Espanya, després de la seva entrada fa 7 dies al lloc 51.

 

- Publicitat -

Petits Camaleons tanca edició amb més de 8.000 persones

Foto: Raül Clemente Molina

La dotzena edició del festival Petits Camaleons ha finalitzat aquest diumenge al vespre amb un èxit de participació incontestable. L’assistència global ha estat de 8000 persones, amb les entrades exhaurides. Així, les xifres per dies han estat de 3000 persones divendres, 2500 dissabte i 2500 el diumenge, repartides entre els espectacles que han tingut lloc al Teatre Auditori, les diferents carpes i escenaris del festival i els carrers de Sant Cugat amb la cercavila.

L’organització tanca així la que sens dubte ha estat una de les edicions més satisfactòries, en la qual, sobretot, ha continuat mantenint la seva premissa de no renunciar a la qualitat artística ni als bons equipaments i instal·lacions que fan de Petits Camaleons un festival tan especial.

Com ha destacat a la roda de premsa final el seu director, l’Albert Puig, el festival mai renunciarà a la cura de tots els detalls per tal que el públic infantil pugui gaudir d’una experiència musical i cultural a l’altura de qualsevol festival fet per adults. Això sí, una experiència adaptada quant a format a les necessitats de les nenes i els nens, i amb concerts, per tant, de no més de mitja hora.

A Primera Fila vam tenir l’oportunitat de parlar amb el director del festival, així com alguns dels artistes que formaven part del cartell

 

 

- Publicitat -

Doctor Prats anuncien aturada tècnica del grup

Aquest cap de setmana el festival Petits Camaleons ha comptat amb Doctor Prats com un dels grups que han actuat a la jornada del diumenge. Els terrassencs han fet vibrar als més petits amb els seus himnes.

Entre actuació i actuació hem parlat una estona amb ells i ens han explicat que després de 8 anys farien una «parada tècnica» per preparar un nou disc, això sí, no estarien 6 mesos aturats sinó que l’aturada seria més llarga. Han deixat entreveure que el 2025 faran 10 anys i que potser seria el moment del seu retorn, tot i que tampoc ho han assegurat.

Això sí, abans de marxar una temporada el grup oferirà 4 concerts a mitjans de desembre a 4 poblacions de les 4 províncies catalanes. Han avançat que no serà a les capitals i que seran concerts a l’aire lliure, alguns d’ells gratuïts i amb moltes sorpreses.

- Publicitat -

Primera Llista – 30 setembre al 6 octubre

La sud-coreana Peggy Gou continua liderant la Primera Llista gràcies al seu èxit ‘(It goes like) Nanana’.

Entren a la llista

Cassö feat. Raye – Prada

Surten de la llista

The Kolors – Italodisco (8 setmanes)

Aspirants

Imagine Dragons – Children of the sky (4 setmanes)
Purple Disco Machine ft. Nothing But Thieves – Something On My Mind (3 setmanes)
Zara Larsson feat. David Guetta – On my love (2 setmanes)
Julieta – Enamorada de tu (2 setmanes)
Troye Sivan – Got me started (2 setmanes)
Shakira feat. Fuerza Regida – El jefe (2 setmanes)
OneRepublic – Mirage (novetat)
Roger Padrós – El món (novetat)
Tate McRae – Greedy (novetat)

La Llista Nº 556

#ArtistaCançóSet.Var.
01Peggy Gou(It Goes Like) Nanana11=
02Mushkaa & JulietaNo m’estima +7+1
03Olivia RodrigoVampire13-1
04Dua LipaDance the night18+1
05Joan DausàJo mai mai (10 anys)9+1
06Miley CyrusUsed to be young5+5
07Troye SivanRush10=
08Jung Kook feat. LattoSeven10-4
09Calvin Harris ft. Sam SmithDesire7+1
10Sebastián Yatra & Manuel TurizoVagabundo14-2
11Selena GomezSingle soon4+4
12Buhos feat. Juan MagánEl món de veritat13-3
13Bebe Rexha & David GuettaOne in a Million7+1
14SexenniPer la borda18-2
15Olivia RodrigoGet him back!2+15
16Mushkaa & RootsEl mambo12-3
17Els Amics de les ArtsTothom es separa5+6
18The TyetsCoti x Coti31-2
19Karol GMi ex tenía razón3+8
20TwocolorsCynical6=
2131 FAMSeptiembre8-4
22Flashy Ice CreamMillor del que pensava8=
23Kenya GraceStrangers2+13
24AitanaLas Babys16-3
25Stay Homas & The TyetsLa platja15-6
26David Guetta feat. Anne-Marie & Coi LerayBaby don’t hurt me23-2
27Cassö feat. RayePrada1🆕
28SexenniSupernova4+3
29Figa FlawasAurora4+3
30OneRepublicRunaway18-4
31The TyetsOlívia24-2
32Imagine DragonsWaves14-4
33SiaGimme Love2+5
34Miki NúñezGelat15-9
35Miley CyrusFlowers37=
36Figa FlawasMussegu27-2
37LoreenTattoo30-4
38CocoLlimona i sal3+1
39Calvin Harris ft. Ellie GouldingMiracle28-2
40Ed SheeranEyes Closed27=

- Publicitat -

Entrevista a Maria Hein: «Tinc ganes de deixar de tocar, de preocupar-me dels instruments»

La mallorquina Maria Hein acaba de publicar el seu segon àlbum, ‘TOT ALLÒ QUE NO SAP NINGÚ’. Hem aprofitat el dia de la presentació per parlar amb ella sobre aquest nou projecte.

En aquest nou disc, la cantant ha fet un canvi radical d’estil en les lletres de les cançons i, sobretot, en la seva producció. Per a ella, escriure de manera crua i directa ha estat més difícil que fer-ho poèticament com en l’últim disc. Com que ara els ritmes i melodies són més ballables, hi haurà un canvi en el directe. Per això, assegura que vol canviar els instruments pel ball, tot i que també té la seva dificultat.

A ‘TOT ALLÒ QUE NO SAP NINGÚ’ hi trobem grans col·laboracions com «TEMPS», que ja coneixíem, amb la Mushkaa. Però també hi ha hagut sorpreses com la Rita Payés o Socunbohemio. També hem parlat de les col·laboracions que hi ha hagut aquest estiu entre artistes com la Julieta, la Mushkaa o The Tyets, que els ha ajudat a créixer a tots. La Maria encara no ha treballat amb The Tyets, però ha confessat que un dia van proposar-li de fer una ‘bachata’. Ha afirmat, a més, que li encantaria col·laborar amb artistes com Xicu, Galgo Lento o Marala.

- Publicitat -

Novetats de la setmana: Ed Sheeran, Green Day, Wilco, Maria Hein

Aquesta setmana ha arribat la tardor i amb ell el disc «Autumn variations» d’Ed Sheeran, amb cançons relacionades amb amics seus, però també amb la tardor com a rerefons.

La setmana també ens deixa l’extensa edició del «Dookie» de Green Day, que arriba als 30 anys i per això se n’ha publicat una edició amb 5 discs i ple de material inèdit.

La resta de llançaments internacionals els protagonitzen: Wilco, Jorja Smith, Animal Collective, LP, Mae Muller, Lil Wayne o Steven Wilson. També trobem nous discs de David Bisbal o Álvaro de Luna. A casa nostra Maria Hein edita el seu segon disc.





- Publicitat -

Neck Deep publicaran un disc homònim el gener de 2024

Neck Deep han anunciat el llançament d’un disc de títol homònim pel proper 19 de gener, del qual n’han avançat el senzill ‘It Won’t Be Like This Forever‘, que arriba després de les estrenes de ‘Take me with you’ i ‘Heartbreak Of The Century’.

La banda vol tornar a les seves arrels, per això han tornat al seu local al nord de Gal·les, com als inicis del grup.

Tracklist

1. ‘Dumbstruck Dumbf**k’
2. ‘Sort Yourself Out’
3. ‘This Is All My Fault’
4. ‘We Need More Bricks’
5. ‘Heartbreak Of The Century’
6. ‘Go Outside!’
7. ‘Take Me With You’
8. ‘They May Not Mean To (But They Do)’
9. ‘It Won’t Be Like This Forever’
10. ‘Moody Weirdo’

- Publicitat -

Bizarrap/Bizapop anuncia la sessió 57 en un extens vídeo

Aquesta mateixa setmana Bizarrap canviava el seu nom d’Instagram pel de Bizapop, fet que feia entreveure que ben aviat arribaria una nova cançó, que semblava que podria ser amb algun/a artista pop. Ara s’ha confirmat que el 4 d’octubre arribarà la sessió 57, tot i que de moment es manté el misteri de qui serà qui cantarà aquest cop.

La xarxa fa dies que corren rumors sobre qui podria ser, però de moment no hi ha res oficial i tocarà esperar.

De moment podem veure el vídeo, de prop de deu minuts, que el productor ha compartit per celebrar els 8.500 milions de reproduccions que ha arribat a Spotify.

L’argentí empra una veu en off en el vídeo, com si es tractés de la veu de la consciència, que li diu coses com que la feina no està feta i que com més ampli sigui el seu públic més exigent serà.

- Publicitat -

Llum fitxa per Vida Records i estrena ‘Liquid Latex’

L’última incorporació del segell, Llum, neix sota la mirada d’una generació líquida que no entén de fronteres, i als peus d’una nova escena de pop nacional.

Amb un estil propi que ha plasmat al seu primer àlbum de debut, encara per descobrir: com si fiquéssim en una batedora barres punxants, electrònica distorsionada i lletres íntimes i enganxoses sobre l’ambició, la infància i la pròpia expressió.

Com el seu nom indica, la seva mirada és enlluernadora: a la vegada llum i ombra, llegint el seu passat per gravar un futur.

El seu primer single ‘LIQUID LATEX’, ens trasllada a una realitat alterna en què el que és bell és l’autèntic. La primera peça d’un projecte artístic ambiciós, irreverent i, sobretot, visceral.

- Publicitat -

Maria Hein estrena «Tot allò que no sap ningú»

Foto: Clara Ako de Ariz

Han passat dos anys des que Maria Hein es va presentar davant el món amb Continent i Contingut, un àlbum de debut amb el qual es va convertir ràpidament en una de les artistes revelació del moment.

Un disc delicat, on barrejava folk i pop, i en el qual desprenia una màgia única que tallava la respiració, màgia que li va portar a guanyar premis com el de Millor Artista Revelació (2021), Millor cançó (2021), Millor Disc Revelació (2022) i Millor Disc d’Autor (2022) d’Enderrock, i a estar nominada als Premis Alicia 2023 al Millor Talent Emergent i al Premi Cerverí 2022 a la millor lletra per Sa teva presència.

TOT ALLÒ QUE NO SAP NINGÚ és el segon disc de la cantant i compositora mallorquina, un àlbum on la Maria Hein aposta pels elements electrònics, amb una producció més minimalista, on la veu és l’instrument principal que vertebra cadascuna de les cançons. I, sincerament, aquest disc és la prova perfecta de què Maria Hein pot arribar fins a qualsevol lloc.

Amb una actitud totalment camaleònica i amb ganes d’experimentar amb altres sonoritats i textures, Maria Hein ha passat d’un Continent i Contingut, on trobem lletres atemporals i una producció més orgànica i clàssica, a TOT ALLÒ QUE NO SAP NINGÚ, on s’expressa d’una manera directa, cara a cara i de tu a tu. Un disc formulat com 13 capítols que expliquen tot el camí d’una relació, des del principi fins al final.

I en aquest traçat amb forma de muntanya russa trobem una mescla de sentiments i emocions amb ritmes que van des del pop amb melodies enganxoses i que abracen el concepte kawaii a moments més foscos i crus, on trobem la Maria Hein pràcticament al descobert, mentre de fons es van fonent la melancolia del piano i l’agressivitat dels baixos i dels samples. Tot un viatge on Maria Hein no ha tingut pors ni cap mena de prejudici a l’hora de posar-se a prova.

A TOT ALLÒ QUE NO SAP NINGÚ, Maria Hein ha pogut treballar acompanyada del Sr. Chen i de Ferran Palau per arrodonir aquest nou camí. I, per si encara no era prou rodó, també ha volgut comptar amb les col·laboracions de Rita Payés, Mushkaa i Socunbohemio. No es pot demanar més. Maria Hein ha comptat amb el suport de Espai Marfà per a la realització d’aquest disc.

- Publicitat -

S’apropa l’obertura del nou Espai Texas

Foto: Marc Mampel

Aquest octubre el nou Espai Texas serà una realitat i obrirà per primer cop les portes al públic. Els actes inaugurals començaran el 6 d’octubre amb la presentació del projecte, la programació de la temporada teatral i de les primeres pel·lícules que es podran veure el cinema. El 13 d’octubre s’estrenarà el primer espectacle al Teatre Texas: Pongo, un espectacle d’improvisació i humor creat per Judit Martín, Alba Florejachs i Mónica Ballesteros produït per Barc Produccions. L’endemà, el dia 14, hi haurà una presentació exclusiva per a les més de 2000 persones que van participar en la campanya de micromecenatge que ha servit per finançar part de la remodelació de l’equipament.

Les altres cites destacades seran: el 18 d’octubre amb l’estrena d’Austràlia, un text escrit i dirigit per Israel Solà produït per Flyhard Produccions; el 18 d’octubre amb l’inici de les primeres projeccions a les sales dels Cinemes Texas; i el 25 d’octubre amb la inauguració institucional amb presència d’autoritats que inclourà una projecció d’un curtmetratge i una funció especial de teatre.

Actualment, l’equipament es troba en la fase final d’obres de millora i rehabilitació, que convertiran els antics Texas en un espai que combinarà cinema, teatre i bar. La reactivació dels Texas és possible gràcies a la unió de dues empreses que aglutina una dotzena de professionals de diverses generacions amb una dilatada trajectòria en l’àmbit de la producció, exhibició, distribució i comunicació cultural a Catalunya: Cinema Illa Mesina i Texas Teatre. El projecte compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i el Ministeri de Cultura. També hi col·laboren Òmnium Cultural, entitat que ha facilitat el projecte des de la seva posada en marxa, la cooperativa Abacus i l’empresa Parlem.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...