Calvin Harris acaba de presentar el llistat de col·laboracions de “Funk Wav Bounces Vol. 2″ el disc que arriba 5 anys després del primer volum, i que està previst que es publiqui el 5 d’agost.
El disc inclourà la col·laboració de Dua Lipa i Young Thug, que hem pogut escoltar al senzill ‘Potion’, però també noms com Justin Timberlake, Charlie Puth, Normani, Pharrell Williams, 21 Savage, Lil Durk, Halsey, Swae Lee, Busta Rhymes, Snoop Dogg, Jorja Smith, Stefflon Don, Pusha T o 6lack entre altres.
El DJ ha penjat un vídeo on anuncia tot plegat i on hi sona una de les seves noves cançons.
La música del nostre país veu néixer un nou talent musical amb una veu prodigiosa i una simpatia i energia contagiosa. Parlem de la joveníssima artista de Sant Cugat del Vallès, Martina Burón.
L’artista s’estrena amb un tema ple de frescor i ritme, per frenar les altes
temperatures, anomenat ‘Estiu’. Tot una oda als sentiments i sensacions que es viuen en aquesta època de l’any. A més, la cançó s’acompanyarà d’un videoclip.
Martina Burón és la guanyadora de la segona edició del talent show musical de La Xarxa TV, “Objectiu Paki”, un programa dirigit i impulsat per la Televisió de Cardedeu i que ha assolit un èxit absolut d’audiència, tant a les televisions com a les xarxes socials.
Burón demostra amb aquesta cançó el seu gran talent vocal amb només 18 anys, després de diversos anys d’estudis musicals. Concretament, ha impartit música clàssica i piano al Conservatori Victòria dels Àngels Sant Cugat del Vallès, teatre musical a l’Aula de So i, actualment, estudia jazz al Taller de Músics de Barcelona. La cançó “Estiu” ha estat produïda per Ramon Hernández i l’ha publicada la discogràfica catalana, Crea Music.
Hem hagut d’esperar més d’onze anys per tornar a veure en directe a Rise Against. El seu darrer concert a Barcelona va tenir lloc el març de 2011, també a la Sala Razzmatazz. Llavors estaven de promoció amb “Endgame” i aquest dimecres era la gira de presentació de “Nowhere Generation“.
Tot i això ha semblat una excusa per tornar a presentar en directe els seus grans èxits, i és que del nou treball ben poca cosa hem pogut escoltar.
El concert ha començat puntualment a les 9, després que els catalans Blowfuse fessin de teloners i obrissin una nit que prometia molt. La primera a sonar ha estat ‘Prayer of the Refugee’, una de les cançons del disc “The Sufferer & the Witness” editat el 2006 i dels que més temes hem pogut escoltar. Només ha estat superat per “Appeal to Reason”.
El públic pràcticament omplia la sala gran de Razzmatazz i feia molta gràcia veure-ho des de darrera, perquè veies dos tipus de públic, el que encara ho dona tot, fa olles, es passeja per sobre de la resta de persones i crida, salta, i balla. I cap a la meitat de la sala en enrere, al públic més tranquil, aquell que potser fa 20 anys ocupava les primeres posicions però que ara ho vol viure d’una altra manera. Evidentment amb excepcions! Al meu costat hi havia gent que ho donava tot i altres que aprofitaven les lentes com ‘Hero of war‘ per explicar-se la vida (cosa que sempre em molesta als concerts, la falta de respecte cap al grup i la resta de persones que volen escoltar la música i no les seves converses).
Per cert que el grup ha estat molt reivindicatiu en tot moment, i és que com bé saben els seus seguidors, la formació de Tim McIlrath és d’aquelles que no es queda callada i clama davant de les injustícies del nostre món. També han afegit que no trigaran tant a tornar a Barcelona! Esperem que sigui veritat!
Se m’ha fet curt el concert? Sí. Després d’onze anys d’espera, tenia ganes almenys de gaudir de dues hores de Rise Against. Però en 90 minuts el concert es donava per acabat i en general deixava bones sensacions. Hauria pogut ser més llarg? Segur que sí. Ens ho hem passat de nassos i ens ha transportat a la dècada dels 2000? També. Ha molat escoltar en directe ‘Savior’, ‘Satellite’,’Hero of war’, ‘Give it all’, ‘Ready to fall’ o ‘I Don’t Want to Be Here Anymore’? Us asseguro que molt. Repetiré si tornen a venir? No ho dubteu. Em trobareu a Primera Fila.
Tornar a València i sentir que alguna cosa dins teu sempre ha format part d’aquesta ciutat, dels seus carrers i de la seva gent, per molt que t’allunyes. L’artista valencià Hivern torna amb un nou tema que, aquesta vegada, sí que explica una mica de la seva pròpia història: ‘Secrets’. Després de la sortida de ‘Llums en verd’, Hivern presenta una cançó que parla d’ell i d’una ciutat: “és una carta de flirteig a València”, bromeja l’artista tractant de donar-li sentit a aquesta sensació de retrobament amb la ciutat i l’estrany sentiment que t’espeny cap a les teves arrels.
‘Secrets’ ha comptat amb la producció de l’holandès Makii i ha estat mesclada i masteritzada per Cinco Sound, estudi canadenc encapçalat per Danny Troya. Hivern és un projecte musical que busca introduir noves sonoritats al panorama musical català i ‘Secrets’ no és cap excepció, i de fet, es tracta d’una cançó especial per a l’artista: “m’agrada perquè ha passat un any i mig de la seva producció i encara no m’he avorrit: això em fascina”, riu.
Així doncs, amb una lletra que s’emmarca a València, el metro de la ciutat també es converteix en símbol de la cançó: “trobava molt a faltar València i moure’m per la ciutat, utilitzar el transport públic”, admet Hivern mentre matisa que més enllà de l’amor cap a una persona, ‘Secrets’ és “ aquest cúmul de sentiments quan tornes”.
El videoclip, farcit de simbolisme, està gravat al metro de València i el seu objectiu respon a la necessitat d’enllaçar les contínues referències que bateguen dins de la pròpia cançó: “volíem crear un ambient únic, d’acord amb la sonoritat del tema”, finalitza Hivern. El muntatge ha estat al càrrec de Nacho Carretero.
El festival Primavera Sound comença a escalfar motors per l’edició 2023, que tindrà lloc de l’1 al 3 de juny a Barcelona, mentre que l’edició de Madrid serà del 8 al 10 de juny. Ambdues ciutats està previst que tinguin un cartell similar, així com jornades complementàries de dilluns a dimecres i diumenge, per fer tota una setmana de Primavera Sound.
Els primers abonaments es posaran a la venda el divendres 1 de juliol a les 12 del migdia, per a posseïdors d’abonament o entrada de dia de Primavera Sound Barcelona 2022 (un codi d’entrada del 2022 = un abonament del 2023). Tot plegat es podrà gestionar a través de AccessTicket, l’app que vas fer servir per validar la teva entrada de Primavera Sound Barcelona 2022 i accedir al festival, podràs trobar el teu abonament a preu reduït. Els preus seran: 195€ abonament general, 400€ abonament VIP, 320€ abonament doble general, 650€ abonament doble VIP (més despeses de distribució). La compra early bird s’allargarà fins el final del dia 4 de juliol.
A partir del 5 de juliol i fins el 7 de juliol a les 12, qualsevol persona podrà comprar en la segona tanda d’early birds a través de DICE i amb els següents preus: 245€ abonament general, 450€ abonament VIP, 395€ abonament doble general, 750€ abonament doble VIP (més despeses de distribució).
El preu definitiu tindrà lloc quan s’anunciï el cartell de l’edició 2023. Llavors el preu serà: 325€ abonament general, 545€ abonament VIP, 520€ abonament doble general, 900€ abonament doble VIP (més despeses de distribució).
Els abonaments de Primavera Sound Barcelona 2023 i Primavera Sound Madrid 2023 garanteixen l’accés a les jornades principals de la seu que trieu (Parc del Fòrum o Ciudad del Rock).
La programació complementària de Primavera a la Ciutat està inclosa a l’abonament de la ciutat escollida, sempre subjecte a les limitacions d’aforament i seguint el sistema d’accés que es detallarà més endavant.
Els abonaments dobles són unipersonals i garanteixen l’accés a les jornades principals de Primavera Sound Barcelona 2023 i Primavera Sound Madrid 2023. El sistema d’accés es detallarà més endavant.
Els abonaments VIP inclouen accés al recinte principal de la seu escollida de Primavera Sound 2023 per carril d’entrada exclusiu, accés a totes les zones VIP del festival fins a completar aforament, accés a les àrees de visibilitat preferent dels escenaris principals del festival fins a completar aforament i carril d’entrada preferent per a determinades actuacions programades en espais de capacitat limitada.
Els abonaments de Primavera Sound Madrid 2023 inclouen transport d’anada i tornada des de Madrid fins al recinte de Ciudad del Rock.
¿Estuviste en Primavera Sound Barcelona 2022? Entonces puedes hacerte con tu abono para Primavera Sound 2023 en Barcelona y/o Madrid a precio reducido. Desde el próximo viernes 1 a las 12:00 (CEST) hasta el lunes 4 a las 23:59 (CEST) podrás conseguirlo a través de AccessTicket. pic.twitter.com/8bGoFDgzHQ
Twitter ha vist aquest dimecres com Amaia i Rigoberta Bandini s’intercanviaven tuits, on es compartien uns versos, d’una nova cançó que s’estrenarà el 8 de juliol, segons han confirmat fonts pròximes a les dues artistes.
No seria la primera vegada que faran alguna cosa juntes, ja que Paula Ribó (Rigoberta Bandini) apareix als crèdits de ‘Bienvenidos al Show’, la cançó que obre el nou disc.
De moment es desconeix si la cançó formaria part del debut de Rigoberta Bandini o si serà un senzill entre les dues artistes i prou.
hoy paula me ha dicho que un día también se sintió incomprendida
Per altra banda, Amaia ha estat notícia a les xarxes els darrers dies, després de ‘l’atropellament mortal’ que interpreta en la darrera campanya de la DGT, per la qual se n’han fet nombrosos mems i paròdies a la xarxa.
Sexenni continuen imparables amb el seu debut “Retrats” i amb la potent cançó ‘De Lao‘ que escala fins a la tercera posició de les cançons en català més radiades del mes de juny, segons les llistes confeccionades per l’APECAT. Així doncs, la cançó dels lleidatans escala un lloc i ja es troba al top 3 del més sonat a Catalunya, només per darrera de ‘A poc a poc’ de Doctor Prats que manté el lideratge, i de Stay Homas amb ‘Here2Play’ que també mantenen el segon lloc.
Joan Dausà debuta al cinquè lloc amb la producció d’Alizzz amb ‘Queda’t així’, mentre que Marcel i Júlia pugen del lloc 24 al 6 amb ‘Que no s’acabi mai’. Bon debut també de Sara Roy amb ‘Una cançó d’amor’ al lloc 12 o de Júlia Blum i Sexenni amb ‘Aquí i avui’ al 15.
Un any més amb l’arribada de l’estiu ha arribat l’anunci “Meditarràniament” d’Estrella Damm. Enguany la música la posen Santi Balmes (Love of Lesbian) i Clara Viñals (Renaldo & Clara). La cançó està creada per Paula Ribó (Rigoberta Bandini) i Esteban Navarro.
El leitmotiv d’enguany és “El temps que ens ha tocat viure és la meva vida, i ara sé com la vull viure”. La campanya d’estiu explica la història de l’Èric, un forner que decideix anar de viatge per descobrir noves coneixences i a viure experiències que mai s’hauria imaginat. Tot plegat muntat en una bicicleta que recorrerà indrets del país com el Mont-rebei, la Vall d’en Bas o algunes zones de l’Empordà, com el Cap de Creus, que és el final del viatge.
Clams va sorgir de l’èxit que va tenir el projecte Música per a la Inclusió, que té la finalitat de contribuir a canviar la mirada envers les persones en situació de discapacitat, visibilitzant les seves capacitats i fent de pont cap a la inclusió social.
Clams va autoeditar el seu primer disc a mitjans del 2014 juntament amb el seu videoclip “A sobre d’un coet”. L’any 2015 van publicar el seu segon treball “Aigua i Pedra” i el 2018 el seu tercer àlbum “Ciclorama”, on transmeten la maduresa artística i musical assolida durant tots aquests anys.
El proper 2023 la banda celebra el seu 10è aniversari i actualment estan presentant el seu quart treball discogràfic que porta per títol “Melodies del somriure inconscient”, editat per la Produktiva Records. Enregistrat, mesclat i produït per l’Ildefons Alonso (El Petit de Cal Eril) al Konvent de Cal Rosal (Berga). Masteritzat pel Víctor Garcia a Ultramarinos Costa Brava. Demos enregistrades pel Víctor Gorriti a Gato Negro Estudis.
En aquest nou disc les lletres parlen de les relacions humanes, el viatge que fem a través dels somnis i la llibertat que trobem en ells, on realment ens mostrem com som i fluïm a través d’ells. Hi són presents conceptes com l’enyorament, l’atracció, l’enamorament, els somnis, la bellesa, la feblesa, l’amor propi, la calma… tot des d’un vessant optimista.
Moltes de les melodies de clams sorgeixen del somriure que es dibuixa a la cara en recordar moments bonics i màgics. “Melodies del somriure inconscient” reivindica això.
Fa pocs dies vam coincidir al Festival Ítaca amb Oques Grasses, que enguany celebren el seu desè aniversari. I sense que nosaltres en fóssim conscients, aquella va ser la desena entrevista que fèiem al grup osonenc.
La nostra primera trobada va ser el 2013 al programa Per no dir res a Matadepera Ràdio, on en Josep Montero i en Guillem Realp van fer acte de presència i fins i tot ens van tocar una cançó en directe. Allà va néixer aquesta especial feeling que fa que siguem un dels pocs mitjans que mai tenen un no per nosaltres.
La següent conversa va ser telefònica i en aquella ocasió també s’hi va afegir l’Arnau Altimir. Era l’abril del 2016 i després de 3 anys sense parlar vam trencar el silenci amb una xerrada de 40 minuts. Quan ens hi posem no és per poca estona.
No vam haver d’esperar gaire per tornar a parlar i a l’octubre del mateix 2016 coincidíem al festival Petits Camaleons, en una conversa on s’hi va anar afegint altres membres del grup com el Miquel Rojo.
El 2017 vam tornar a parlar amb en Josep Montero al programa Per no dir res, altre cop per telèfon, realment no recordem el motiu de la trucada, però què més dóna oi?
Després d’un 2018 on van estar concentrats a preparar el disc “Fans del sol”, el febrer de 2019 vam tornar-nos a trobar per parlar del seu nou treball i per fer una mica de gresca. Va ser breu, ja que era una entrevista de promoció i aquells dies van molt de bòlit. Però igualment tots els minuts els aprofitem al màxim!
El mateix 2019 vam tornar-nos a trobar al festival Petits Camaleons de Sant Cugat, i vam anar a petar la xerrada amb ells mentre dinaven. Moments de tranquil·litat per parlar de coses random.
El 2020 va ser un any de restriccions i confinament i només vam poder conversar amb una Oca, en Josep Valldeneu ens va atendre i vam conversar a través de l’Instagram live.
El juny de 2021 vam trobar-nos al Festival Ítaca a l’Estartit, altre cop a la zona del backstage, aquells moments on apareixen altres persones de l’equip i podem aprofitar per conèixer a la família d’Oques Grasses.
Dos mesos després vam coincidir a un altre festival de l’Empordà el Portalblau de l’Escala-Empúries. Allà vam fer una conversa random (les de sempre) i amb trucada inesperada de GerryQuerryBerry.
I finalment arriba aquest 2022 i ens trobem de nou al Festival Ítaca. La banda no acostuma a fer entrevistes durant els concerts, però tothom que ens coneix una mica, sap que això nostre no són entrevistes, és una història d’amor que va néixer aquell gloriós maig de 2013. Són la gent que estimem.
Aquest 2022 se celebren els 10 anys de la banda osonenca Oques Grasses. No és cap secret si dic que és el meu grup català preferit. No ho és, només cal veure el meu historial de concerts, per veure que segurament és el grup que he vist més vegades en directe. I totes les gires tenen els seus moments àlgids i altres que penses, mira aquesta no caldria que sonés, però, en canvi, trobes a faltar-ne alguna.
Del concert d’ahir al Festival Ítaca de l’Estartit no tinc res a dir. La tria de cançons va ser brutal, hi ha moments per viatjar al llarg dels 10 anys del grup, per escoltar cançons de tots els seus àlbums, cosa que en altres gires potser no passava. Quina il·lusió em va fer tornar a escoltar en directe ‘Fullar sempre‘, una de les cançons de “You Poni”, juntament amb ‘Cara de cul’, que va tenir el privilegi de sonar segona, després de la potent ‘Elefants‘.
Del seu debut “Un dia no sé com” van sonar les habituals ‘Cul’ i ‘Passos importants’, però també ‘Cavall estable‘, que em va fer viatjar fins als primers concerts que vaig anar del grup.
La pràctica totalitat de les cançons de “Fans del sol” van sonar al concert, només ‘Més likes’ es va quedar sense sonar. Pel que fa a ‘A tope amb la vida’, vam gaudir de 7 de les 10 cançons del disc i ens vam quedar sense ‘Talismà’, ‘Goodline’ i ‘Lakilove’.
Un dels grans moments del concert va arribar quan el grup va baixar de l’escenari i va obrir-se camí entre el públic per cantar just davant de la zona dels companys de so. Van triar ‘Petxina lliure’, la representació del disc ” Digue-n’hi com vulguis”. Un moment que ens va retornar als inicis més pròxims del grup, quan feia versions randoms de David Bisbal o feia parlaments eterns. Ara, com ens va explicar en Josep Montero a l’entrevista que vam fer-li, tot això ja és impensable i tot i que a vegades fan una mica el boig, ara el què fan és principalment cantar. Però Oques Grasses mai saps per on et sorprendran…
A l’entrevista, en Josep Montero també va analitzar l’èxit de ‘La gent que estimo’, la primera cançó lenta que els fa triomfar, de fet és la més reproduïda del darrer disc i molta gent la va considerar la seva millor cançó del 2021. Va ser la darrera de sonar, després d’una nit intensa on no vam parar de ballar i celebrar els 10 anys d’un grup que encara té un llarg camí per recórrer al costat dels seus fans.
El passat mes de maig vam entrevistar a la Suu per parlar del seu nou disc “Karaoke“. No han passat ni dos mesos i clar, sempre que ens la trobem ens agrada parlar amb ella. Avui no ha estat la típica entrevista de promoció i hem aprofitat per parlar d’altres qüestions que potser no vam poder tractar al seu moment.
Col·laboracions entre artistes, la vida durant els bolos, el que fa mentre va de camí als concerts…curiositats i coses que tot bon seguidor de l’artista voldria saber.
Com sempre a l’Instagram podreu veure El test de Primera Fila!
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...
Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
Galetes estrictament necessàries
Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.
Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.
Galetes de tercers
Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.
Si manteniu aquestes galetes habilitades ens ajudareu a millorar el lloc web.
Activeu primer les galetes estrictament necessàries perquè puguem desar les preferències!