Sauarribarà a les sales de cinema amb una pel·lícula que dirigirà Elisabet Terri i que estarà interpretada per Pol Monen, Guillermo Lasheras i Guim Puig.
Segons ha avançat RAC1, serà una producció catalana-andorrana, rodada íntegrament en català i en ubicacions com Vic, Vilanova de Sau i el Pantà de Sau.
S’explicarà els inicis del grup l’any 1986 que els dos artistes es van conèixer i van formar el grup i finalitzarà l’any 1999, quan Carles Sabater va morir poc després de fer un concert a Vilafranca del Penedès.
Coincidint amb els 25 anys de la mort de Sabater, Pep Sala publica ‘Nous poemes i velles promeses‘ amb Sau30, que va escriure i que ve a ser una segona part de ‘Poemes i promeses’, una peça que era molt important per a ells a nivell personal.
El videoclip està protagonitzat pel mencionat actor Guim Puig, juntament amb Pep Sala i dirigit per Elisabet Terri.
La guanyadora de la segona edició d’Eufòria, la Jim, acaba de presentar el seu primer senzill ‘VINE‘, produït per Genís Trani.
L’artista ens farà ballar i divertir-nos amb un pop electrònic per mirar de connectar amb el públic jove que la segueix tant per la seva estètica com per la seva música, amb la seva personalitat atrevida i apassionada.
Jim presentarà els seus èxits al festival Strenes, de Girona, el dia 20 d’abril, i una setmana abans actuarà a la Nau B1, de Granollers.
Bones notícies pels vallencs Figa Flawas que debuten a la llista de discs de l’estat espanyol amb «La calçotada«, que se situa en vintena posició de vendes, molt per sobre de produccions.
El nou treball del grup arriba amb força en una llista de 100 discs on només hi ha presència de dues produccions en català. L’altre és «Èpic Solete», de The Tyets, que suma 46 setmanes a la llista i havent arribat al seu moment a la desena plaça del chart.
Aquesta setmana una altra catalana, la Bad Gyal, ha situat el disc «La joia» com el segon més venut, només superat pel disc d’Operación Triunfo.
Podeu recuperar l’entrevista/tertúlia que vam fer als Figa Flawas fa uns dies.
Dagoll Dagom, la icònica companyia catalana, ha obert aquest dilluns 5 de febrer la venda d’entrades per l’espectacle Mar i Cel que arribarà a Barcelona el setembre de 2024. L’estrena de l’emblemàtic musical va veure la llum per primer cop el 1988 sota la direcció de Joan Lluís Bozzo. La nova reposició serà dirigida per Anna Rosa Cisquella i Miquel Periel i s’emmarca en la celebració dels 50 anys de la companyia, que tindrà lloc l’any 2024, i suposarà el seu comiat definitiu dels escenaris de Catalunya.
Les entrades es poden adquirir a través de la pàgina web de Mar i Cel o del Teatre Victòria i es podran canviar de dia fins al 31 de juliol de 2024 sense despeses.
Aquest mateix dilluns 5 de febrer, la companyia inicia els càstings presencials. Entre les més de 1.000 candidatures rebudes, 109 aspirants comencen avui el procés de selecció que culminarà amb l’elecció del repartiment que protagonitzarà la reestrena de Mar i Cel.
Els germans Angus & Julia Stone tornen a Catalunya amb la gira Living Room Sessions, que arribarà el 14 de maig al Palau de la Música Catalana dins del festival Guitar Bcn.
En aquest nou tour, els australians presentaran el seu nou treball Cape Forestier, una col·lecció de cançons amb sentiment que comparteixen el so del seu viatge extraordinari conjunt. «Fer música sempre ha estat força senzill per a nosaltres… És simple, és una cosa que hem de fer».
Junts com a artistes, productors i compositors, Angus & Julia Stone formen les dues meitats d’una proposta que revela un amor pur i genuí per la música, amb un gran talent per explicar belles històries. Històries que els han portat per tot el món, sorprenentment commovedores i amb caràcter propi.
La gira Living Room Sessions promet una experiència única i bella, mostrant l’evolució del duet des dels primers àlbums A Book Like This i Down The Way fins al seu àlbum homònim produït per Rick Rubin, passant per l’hipnòtic Snow, i tornant al present amb temes del nou disc. Una barreja fascinant d’emocions, des del dolor fins a l’alegria, mentre Angus i Julia Stone ofereixen una actuació commovedora plena de records i música atemporal.
Entrades a la venda el divendres, 9 de gener al web del festival.
Aquesta matinada ha tingut lloc la 66a edició dels Premis Grammy, que han coronat a Taylor Swift com la reina de la nit aconseguint el preuat guardó de millor disc de l’any per «Midnights«, fet que l’han convertit amb l’artista amb més premis d’aquesta categoria, superant a Frank Sinatra, Paul Simon i Stevie Wonder.
Una gala amb molt accent femení i on també han triomfat Billie Eilish amb ‘What Was I Made For?’ que guanya a millor cançó de l’any, o Miley Cyrus, aquesta última a millor gravació de l’any per ‘Flowers’.
Victoria Monet ha sorprès en aconseguir el premi a millor artista revelació, mentre que SZA que partia com una de les favorites amb 9 guardons, finalment se n’ha emportat 3. Tampoc ha tingut sort Olivia Rodrigo, tot i que estava nominada a un bon grapat de categories.
Abans de la gala emesa per televisió s’ha fet una pregala on s’han anunciat un bon grapat de categories, on destaquen els premis per Kylie Minogue i el seu ‘Padam padam’, The Beatles, la banda sonora de Barbie o Paramore en la categoria de rock.
La gala ha deixat un bon grapat d’actuacions musicals, d’artistes com Dua Lipa (que ha estrenat el seu nou senzill ‘Training season’), i que ha estat l’encarregada d’obrir la gala. Miley Cyrus ha interpretat ‘Flowers’; Olivia Rodrigo i el seu ‘Vampire’ o Billie Eilish i SZA.
Àlbum Taylor Swift – Midnights
Boygenius – The Record
Janelle Monáe – The Age of Pleasure
Jon Batiste – World Music Radio
Lana Del Rey – Did You Know That There’s a Tunnel Under Ocean Blvd
Miley Cyrus – Endless Summer Vacation
Olivia Rodrigo – Guts
SZA – SOS
Cançó Billie Eilish – What Was I Made For?
Dua Lipa – Dance the Night
Jon Batiste – Butterfly
Lana Del Rey – A&W
Miley Cyrus – Flowers
Olivia Rodrigo – Vampire
SZA – Kill Bill
Taylor Swift – Anti-Hero
Gravació Miley Cyrus – Flowers
Billie Eilish – What Was I Made For?
Boygenius – Not Strong Enough
Jon Batiste – Worship
Olivia Rodrigo – Vampire
SZA – Kill Bill
Taylor Swift – Anti-Hero
Victoria Monét – On My Mama
Artista Revelació Victoria Monét
Coco Jones
Gracie Abrams
Fred Again..
Ice Spice
Jelly Roll
Noah Kahan
The War and Treaty
Cançó Pop Solista Miley Cyrus – Flowers
Billie Eilish – What Was I Made For?
Doja Cat – Paint the Town Red
Olivia Rodrigo – Vampire
Taylor Swift – Anti-Hero
Àlbum de Música Urbana Karol G – Mañana Será Bonito
Rauw Alejandro – Saturno
Tainy – Data
Àlbum Country Lainey Wilson – Bell Bottom Country
Brothers Osborne – Brothers Osborne
Kelsea Ballerini – Rolling Up the Welcome Mat
Tyler Childers – Rustin’ in the Rain
Zach Bryan – Zach Bryan
Cançó R&B SZA – Snooze
Coco Jones – ICU
Halle – Angel
Robert Glasper Featuring Sir & Alex Isley – Back to Love
Victoria Monét – On My Mama
Àlbum Pop Taylor Swift – Midnights (GANADOR)
Ed Sheeran – Subtract
Kelly Clarkson – Chemistry
Miley Cyrus – Endless Summer Vacation
Olivia Rodrigo – Guts
Taylor Swift ha aprofitat la nit dels premis Grammy, en els quals ha fet història, per anunciar el seu nou treball «The Tortured Poets Department«, que arribarà el 19 d’abril.
El disc estarà format per 17 cançons i s’hi inclourà les col·laboracions de Florence + The Machine i Post Malone.
L’artista actuarà el 30 de maig a l’Estadi Santiago Bernabeu, de Madrid, en el que serà el seu únic concert a l’estat.
Tracklist
01 Fortnight (feat. Post Malone)
02 The Tortured Poets Department
03 My Boy Only Breaks His Favorite Toys
04 Down Bad
05 So Long, London
06 But Daddy I Love Him
07 Fresh Out The Slammer
08 Florida!!! (feat. Florence + The Machine)
09 Guilty As Sin?
10 Who’s Afraid Of Little Old Me?
11 I Can Fix Him (No Really I Can)
12 Loml
13 I Can Do It With A Broken Heart
14 The Smallest Man Who Ever Lived
15 The Alchemy
16 Clara Bow
Bonus Track:
17 The Manuscript
‘Les paraules que triem no dir’ és la nova cançó que presenten Els Amics de les Arts. Aquest nou tema estarà inclòs en el nou àlbum del grup, que té prevista la seva publicació el 5 de març.
La cançó que han escollit Els Amics de les Arts per presentar el seu nou disc explica, com només saben fer ells, una història d’amor des del principi al final, a través de paraules callades que potser si haguessin estat pronunciades haurien canviat el nostre destí.
Un any després de publicar el seu últim disc Allà on volia (Pistatxo Records, 2023); Els Amics de les Arts sorprenen amb un nou treball. ‘Les paraules que triem no dir’ (Pistatxo Records, 2024) serà un disc de set cançons, fidel al propòsit del grup de narrar el seu pas per la vida.
El nou disc d’Els Amics de les Arts s’imprimirà en format físic com a disc i vinil només sota comanda i el grup va anunciar recentment l’activació de la prevenda a través de la seva pàgina web.
Els concerts de presentació seran el 12 d’abril al Teatre Municipal de Girona, en el marc del Festival Strenes; i el 18 de maig al Teatre Victòria de Barcelona, dins el festival Guitar BCN.
No fa ni un mes que es va publicar ‘Termomix’ (Microscopi, 2024) i els Pelat i Pelut ja la van fer tremolar ahir a Vic. La banda d’Osona ha tingut suficient capacitat de convocatòria per a omplir la sala petita de l’Atlàntida de la manera que no ens té acostumats: a peu dret, sense butaca i amb servei de bar.
La cita ja feia temps que la tenien reservada al calendari i no van decebre ningú. Pràcticament deu minuts més tard de l’hora prevista la banda encapçalada per Xavier Abril va arrencar l’espectacle amb la proposta que obre el disc: «Fem la Morsa». La sala va embogir, i a aquesta la van seguir altres èxits del disc com «Em Flipa», però també altres del seu darrer treball com l’homònima «Flor al cul» o el single «Em peta».
Amb una secció de vents i de percussió excel·lents (on sobretot els primers es veia que s’ho estaven passant d’allò més bé amb els gestos que feien en tot moment com si en algun moment fos una classe d’aqua gym), la banda va seguir la nit dedicant-la a totes les mares amb la cançó «La mama»: «És per això que estem tots vuit aquí a dalt, gràcies a totes», deia Xavier Abril en una de les poques ocasions en les que va dirigir-se al públic. Quan ho feia ho deia clarament emocionat: «És un immens plaer que estigueu aquí. No ens hauríem pogut imaginar poder omplir la sala».
«Sr.Planeta», «Ennuvolat», «Cuidadito», «Germana estiu», o també un popurri de rumba van ser algunes que Pelat i Pelut va tocar durant la nit on també hi va haver temps per interpretar «Pumtxikitum», una de les dues col·laboracions que trobem en el seu primer disc «Flor al Cul» (Microscopi, 2021) juntament amb CapiNàs que els van acompanyar a l’escenari.
Un dels moments més emotius va ser quan es va interpretar «Camina lluny», dedicada precisament al Pelut de la banda: «Anem a fer una cançó molt personal en el meu cas perquè la gent que coneix Pelat i Pelut sap que això va néixer d’un Pelat i d’un Pelut. Doncs bé, fa poc el Pelut original va anar a viure a Mallorca i arran d’això vam escriure aquesta.» Deia Xavier Abril on just després va baixar de l’escenari i es va fondre amb una abraçada amb el Pelut original, Jacint Torrents, que evidentment no podia faltar tampoc a la cita que els seus companys feien a Vic.
Pelat i Pelut, uns artistes en majúscules que van més enllà de la rumba catalana que tot i dominar perfectament l’estil s’atreveixen en buscar noves sonoritats. Des del bolero a la bachata passant pels ritmes més electrònics. Sonoritats que es van deixar escoltar ahir en tot moment en un concert que va durar poc més d’una hora i que per a molts dels assistents es va fer curt. Potser massa confeti però van poder celebrar, per fi, la presentació del disc i on van convertir l’Atlàntida de Vic en una festa absoluta que va tremolar a ritme de la seva particular Termomix.
Després d’una gira històrica, que l’ha portat a omplir més de 30 sales i festivals per tot Catalunya, Pau Vallvé es presentava a la mítica sala Razzmatazz (on també hi ha tocat Radiohead!), en marc del Cruïlla d’Hivern, aquest divendres 2 de febrer a les 21:00h. I ho feia ni més ni menys que davant de 2200 persones i de penjar el cartell de sold out.
Quaranta-dos anys, divuit discos a les esquenes, després d’haver tocat en dotze projectes diferents, haver produït milers de cançons per altres artistes i realitzat bandes sonores per pel·lícules i anuncis. Mai ha desistit, i ha continuat creient en ell i en la seva música. Tot amb un projecte fet des de l’estudi de casa seva, autogestionat, autoeditat, autodistribuït fora del gran cercle de les discogràfiques de la indústria musical. Després dels èxits puntuals de 2010 (2010) i De Bosc (2012), i de passar Pel dies bons (2014) i l’emoció d’“Abisme Cavall Hivern Primavera i Tornar, podríem dir que Pau Vallvé va començar a explotar amb el que per mi és el seu millor disc, Life Vest Under Your Seat (2019). Finalment, el cantautor català ha vist com ha assolit l’èxit amb els seus últims dos discos, La vida és ara (2020), escrit durant el confinament al seu estudi al soterrani i : ) (2022), el seu disc més hedonista, més lleuger i més rítmic.
Alhora, aquest últim, és el seu disc més col·lectiu, i així ho transmet a l’escenari, amb un canvi de banda i de format (com ens té acostumats a cada gira), on trobem ara dues bateries, un baix (i sampler), un teclat, i ell a les veus i la guitarra. Format del qual ens hem pogut acomiadar de la millor manera, a l’espera de veure què ens té preparat per a la pròxima gira.
I quan dic de la millor manera, em refereixo a un so i unes llums excel·lents, i un setlist on vam poder escoltar els grans hits d’aquests dos últims àlbums, on destaco cançons com “Berenar Sopar” o “Èpoques glorioses”; però on també vam poder viatjar al passat per escoltar per primer cop en molt de temps la cançó que va dedicar a Banyoles, “17820”, o himnes com “En càmera lenta”, el cant a la salut mental de “Un sol radiant” o les que per mi, són les seves millors cançons en el directe “Que vingui l’Hivern” i “Diuen diuen diuen”, amb les que vaig tenir la pell de gallina d’inici a fi, recordant com sempre els moments i les persones que t’apareixen pel cap quan escoltes les cançons de Pau Vallvé.
Després del seu discurs sobre que no s’ha de fer un bis i fer-lo igualment (estic en contra!), va tornar amb “Protagonistes” i “Avui l’únic que vull”, les cançons a qui li deu tot i que el públic va cantar amb més energia que mai.
Una pena no haver pogut tornar a escoltar “Benvingut als Pirineus”, o moltes altres de la seva època més trista, però quan tens una discografia tan àmplia i de tanta qualitat, ha de ser molt complicat escollir-ne les cançons. M’encantaria que artistes com en Pau fessin algun concert cantant només repertori que no sona mai als directes i així poder gaudir, almenys un cop a la vida, d’aquestes cançons que el directe oblida.
Molt content d’haver pogut tancar el cicle iniciat en el concert de presentació de la gira a l’Ateneu de l’Aliança el 24 de novembre de 2022. I a més, amb bones notícies, ja que en Pau Vallvé va comentar que ja estava acabant d’escriure noves cançons. I més content encara que projectes com aquests tinguin èxit i triomfin de la manera en què ho fan. Queda una mica d’esperança a la indústria musical catalana.
No hi ha canvis i Ariana Grande segueix liderant la Primera Llista amb ‘yes, and?’, l’avançament del disc «Eternal Sunshine».
Entren a la llista
Àlex Pérez – Seguirem cantant
Kygo feat. Ava Max – Whatever
Surten de la llista
Sia – Gimme love (19 setmanes)
Figa Flawas – Xtraterrestres (15 setmanes)
Aspirants
Sofia Coll – Here to stay (5 setmanes)
Lil Nas X – J Christ (4 setmanes)
Alok & Bebe Rexha – Deep in your love (4 setmanes)
Iglú – Tota la vida (2 setmanes)
Soolking & Gazo – Casanova (2 setmanes)
Ginestà – La meva sort (novetat)
Cyril – Stumblin’ In (novetat)
Benson Boone – Beautiful things (novetat)
L’Ariox acaba de publicar el seu quart àlbum i primer llarga durada, “Ariox is super sad”. El disc està format per 13 cançons, una de les quals, “NS ON EM PORTA”, ja havia publicat prèviament i ha tingut molt bona rebuda.
En aquest disc, l’artista parla del desamor, la tristesa i el desequilibri, i fa un gir en l’estil musical, deixant enrere el pop-indie per fer música electrònica.
Hem parlat amb la cantant sobre el significat del concepte que ha volgut plasmar i de com ha sigut el procés d’aquest nou projecte.
Ha col·laborat amb dues de les artistes del moment: la Julieta, amb la cançó “No és amor”, i la Maria Hein, amb “Tu i jo”; i assegura que han sigut referents per ella. Tot i això, l’artista amb el qual s’ha inspirat més ha sigut el britànic Fred Again.
L’Ariox ens explica que el proper 16 de febrer actuarà a l’Heliogàbal, també al Primavera Sound, i pròximament podrem saber més dates de concerts.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...