Pol Bordas avança el seu debut amb ‘Tòrax’

TÒRAX’ és un testimoni de les fases d’una relació fugaç; l’enamorament, la fragilitat de la confiança, l’aventura, la il·lusió, equivocar-se…

Aquests contrastos són representats també a la producció d’un caràcter variat i experimental però emmarcat en ritmes de reggaeton, electrònica i en el pop urbà. Una cançó de Pol Bordas i Ohanko a la producció.

La peça és el primer avançament del primer àlbum de Bordas ‘AQUESTA VIDA ÉS NOSTRA».

- Publicitat -

Júlia Blum estrena nova versió de ‘No vull i vull’, amb Mama Dousha i Scotty DK

Júlia Blum acaba de deixar-nos sense paraules amb la nova versió que ha estrenat de ‘No vull i vull‘, la cançó que tancava el seu darrer treball «Vainilla».

En aquesta ocasió s’ajunta amb Mama Dousha i Scotty DK, per estrenar una versió remix amb noves capes sonores, nous ritmes i arranjaments que fan que la cançó agafi un so més renovat i modern.

- Publicitat -

Mark Knopfler reuneix una seixantena de músics per regravar ‘Going Home (Theme From Local Hero)’

Mark Knopfler publicarà una nova versió especial del seu mític ‘Going Home (Theme From Loval Hero)’, per recaptar fons per la lluita contra el càncer. La cançó estarà disponible a partir del 15 de març.

La cançó compta amb la producció de Guy Fletcher, que ha treballat intensament per incloure en 9 minuts als més grans de l’escena rock amb els més grans guitarristes de la història.

Joan Armatrading, Jeff Beck, Richard Bennett, Joe Bonamassa, Joe Brown, James Burton, Jonathan Cain, Paul Carrack, Eric Clapton, Ry Cooder, Jim Cox, Steve Cropper, Sheryl Crow, Danny Cummings, Roger Daltrey, Duane Eddy, Sam Fender, Guy Fletcher, Peter Frampton, Audley Freed, Vince Gill, David Gilmour, Buddy Guy, Keiji Haino, Tony Iommi, Joan Jett, John Jorgenson, Mark Knopfler, Sonny Landreth, Albert Lee, Greg Leisz, Alex Lifeson, Steve Lukather, Phil Manzanera, Dave Mason, Hank Marvin, Brian May, Robbie McIntosh, John McLaughlin, Tom Morello, Rick Nielsen, Orianthi, Brad Paisley, Nile Rodgers, Mike Rutherford, Joe Satriani, John Sebastian, Connor Selby, Slash, Bruce Springsteen, Ringo Starr and Zak Starkey, Sting, Andy Taylor, Susan Tedeschi and Derek Trucks, Ian Thomas, Pete Townshend, Keith Urban, Steve Vai, Waddy Wachtel, Joe Louis Walker, Joe Walsh, Ronnie Wood, Glenn Worf, Zucchero. formaran part de la cançó.

 

- Publicitat -

Vampire Weekend anuncien el disc «Only God Was Above Us»

Vampire Weekend fa 5 anys que no treuen disc i aquest 2024 publicaran «Only God Was Above Us» del qual aquest dijous n’han anunciat la seva edició a través d’un petit vídeo a Youtube.

El nou treball arribarà el 5 d’abril i els dos primers avançaments seran ‘Capricorn’ i ‘Gen-X Cops’, que es podran escoltar a partir del dia 16 de febrer. El treball inclourà fins a 10 pistes.

Tracklist

1. Ice Cream Piano
2. Classical
3. Capricorn
4. Connect
5. Prep-School Gangsters
6. The Surfer
7. Gen-X Cops
8. Mary Boone
9. Pravda
10. Hope

- Publicitat -

Quinto es presenta amb ‘Ara què fem?’

Foto: Lluck Tomas

QUINTO és la nova joia musical de Pego (La Marina Alta). S’estrena a l’ecosistema musical valencià amb el seu primer avançament “Ara què fem?” i amb una declaració d’intencions clara: liderar el nou rumb de l’urban valencià. El tret de sortida d’este nou projecte és un viatge introspectiu a través de la complexitat de les relacions i l’estima.

La cançó ha estat produïda de manera impecable per Àlex Blat, Dani Belenguer (Bearoid) i el propi Quinto; capturant l’essència de l’urban-pop i acompanyant-la amb els arranjaments pels camins de la incertesa i la desconnexió en l’amor de la qual ens parla la lletra. “Ara que fem?” desafia les dinàmiques tòxiques per expressar la suposada indiferència del protagonista, culminant en un gir emocional que revela la crua veritat. Frescor i sinceritat, amb un missatge lluny de les convencions, és la carta de presentació de QUINTO. L’estrena s’acompanya d’una peça audiovisual sorprenent obra de Lluck Tomàs i Raül Solves.

“Ara què fem?” és el primer avançament del primer EP de QUINTO, titulat V, el qual veurà la llum al llarg de 2024. Un primer treball on el pegolí vol demostrar la seua capacitat d’innovació i lideratge en la renovació de la música urbana. La preestrena completa i en directe de QUINTO tindrà lloc a Pego el pròxim dissabte 9 de març de 2024.

- Publicitat -

Bryan Adams presentarà el seu nou disc el 12 de novembre a Barcelona

Després de la seva reeixida gira del 2022, Bryan Adams torna a Catalunya el 2024! Amb un tour ple d’èxits, Bryan Adams torna a la tardor amb la seva gira ‘So Happy It Hurts’ , que comptarà amb una actuació el 12 de novembre al Palau Sant Jordi, de Barcelona.

Les entrades es podran adquirir a partir de les 10:00h del dimecres 14 de febrer a través de doctormusic.com i entradas.com. En aquesta gira hi haurà disponibles entrades de peu a Pista i de seient reservat a Grada. El preu de les entrades oscil·larà entre els 44 Euros i els 75 Euros (IVA inclòs, despeses de distribució no incloses).

- Publicitat -

El Festival Strenes tanca el cartell de la dotzena edició

Foto: Gaspar Morer

Els osonencs  Oques Grasses estrenaran el seu esperat nou disc, que els tornarà a transformar en un dels grans grups d’aquesta temporada en un nou escenari, el Palau de Fires de Girona. Guillem Gisbert, el cantant de Manel, presentarà el seu esperat nou disc amb un doble concert a les escales de la catedral. El mateix escenari majestuós on també faran un doble concert The Tyets, el grup que lidera la nova escena musical catalana, per a presentar-hi el seu nou espectacle. Una altra de les sorpreses d’aquesta dotzena edició és el retorn dalt dels escenaris de la cantant Russian Red, una de les figures més fascinants i sorprenents que ha tingut l’escena indie estatal. Després d’anys sense publicar disc ni fer gires, torna als escenaris per presentar a comarques gironines les cançons d’un nou minielepé cantades per primera vegada en castellà.

També es podrà viure el nou espectacle de la cantant, compositora i productora Julieta a L’Auditori, que arribarà a Girona consagrada com una de les artistes pop catalanes amb més projecció arreu de l’estat. Els Amics de les Arts publicaran nou disc al març. Es titularà Les paraules que triem no dir, serà el setè de la seva carrera i el presentaran amb un doble concert al Teatre Municipal. Figa Flawas, cridats a ser un dels grans grups del 2024, presentaran el seu segon disc LA CALÇOTADA a La Mirona.

Blaumut presentaran per primera vegada en directe el nou disc que publiquen a la primavera a l’escenari icònic de les Escales de la Catedral. Gossos, un dels grans grups de la generació del pop-rock en català, celebra 30 anys de carrera i una gira de comiat a L’Auditori. La Ludwig Band presentarà el disc Gràcies per venir  a l’icònic escenari de les Escales de la Catedral, una gesta que arriba després d’haver guanyat el Premi Talent Gironí. El Kanka, un dels cantautors de nova generació amb més seguidors i prestigi de l’escena estatal presentarà el seu espectacle de grans èxits en format acústic a L’Auditori.

Els madrilenys  Sidecars  presentaran «MODO AVIÓN Teatro Tour». Un grup amb 18 anys de trajectòria, rockers per excel·lència, i on per primera vegada s’atreveixen a un espectacle de teatre.  Quimi Portet celebrarà al Teatre Municipal els seus 25 anys de carrera dalt de l’escenari amb l’espectacle «Si plou, ho farem al Festival Strenes». Al llarg d’aquests anys, el vigatà ha publicat deu àlbums d’estudi que han suposat una important aportació a la música en català sempre amb un univers propi on el rock’n’roll es transforma en vehicle de pensament, dinamo d’ironia i corretja de transmissió d’allò que Dylan va convertir en alta literatura.

Finalment, els sabadellencs  31FAM interpretaran en directe a La Mirona el seu darrer disc, x si ens veiem en una altra vida, publicat a mitjan octubre amb un nou espectacle que incorpora cos de ball, músics en viu i efectes lumínics.

El cantautor mallorquí  Joan Miquel Oliver  portarà dalt de l’escenari del Teatre Municipal les cançons del seu setè LP en solitari, Electronic Devices, publicat a principis d’octubre, acompanyat d’un quartet que incorpora per primera vegada un baix, el de la baixista Stefi Lusini, que també col·labora al darrer treball. Ginestà mostraran per primera vegada en directe al Teatre Municipal les cançons del seu quart treball, Vidameva, que es publica a principis de febrer i que compta amb cançons ja publicades com «De tot el món» o «Em bategues».

El cantautor flamenc de Jerez de la Frontera  Raule, presentarà nou disc a La Mirona. Lildami & Big Friends presentarà al Teatre Municipal un nou espectacle amb banda. Els valencians  La Fúmiga actuaran a La Mirona per a presentar-hi les cançons del seu tercer disc.  Les  Roba Estesa  celebren deu anys de trajectòria amb la publicació del seu quart disc, del que ja han sonat cançons de sonoritat pop urbà «LNTMNT», «Stikinlova» o «EL <3 A 1K». El presentaran a La Mirona.

El grup de música urbana de Sabadell Flashy Ice Cream, un dels grups pioners d’aquest gènere, demostraran que estan en forma amb la presentació d’algunes de les cançons del seu nou disc, que estarà dividit en quatre volums que aniran publicant al llarg de l’any. Un dels altres discos que sonaran per primera vegada en directe a l’Strenes serà el setè de Xarim Aresté, que publicarà al març i presentarà al Teatre Municipal. Després de passar una temporada lluny dels escenaris, la cantautora. Pèl de Gall, una de les bandes de referència de l’escena pop-rock balear, que presentaran a La Mirona les cançons del seu nou disc, que veurà la llum a la primavera.

Mama Dousha
, l’autor del superèxit «Rikiti», presentarà les cançons del seu EP Segur que m’equivoco. La cantant de Felanitx i veïna de Barcelona, Maria Hein estrenarà en directe les cançons del disc Tot allò que no sap ningú. Paula Valls estrenarà Començar de nou, el seu tercer disc, el primer que publica en català. Una col·lecció de cançons íntimes que celebra les imperfeccions i denuncia una societat que no es permet defallir mai. Per altra banda. Per altra banda, Jim, la flamant guanyadora de la segona edició d’Eufòria, farà el seu primer concert a comarques gironines a L’Auditori per presentar algunes cançons pròpies que combinarà amb les millors actuacions del programa. Roger Padrós, que torna de la seva aventura al Benidorm Fest amb la motxilla plena d’experiència i cançons noves presentarà el seu nou treball d’estudi.

Dani6ix & Izzkid, un dels fenòmens més emergents de la música urbana catalana, que presentaran en directe les cançons del seu disc  Stem vius!  Els osonencs  Pelat i Pelut  presentaran en concert les cançons del seu darrer disc, Termomix. El grup de pop animat Classe B  de Torroella de Montgrí actuaran a La Mirona per presentar les seves cançons de pop urbà, i l’artista de música urbana de Fornells de la Selva,  Fortuu, presentarà la seva proposta de música urbana com un dels artistes gironins del gènere amb més projecció.

Cloe, que ha sorprès al panorama amb tan sols mitja dotzena de cançons publicades, farà les delícies del públic de l’Estació Jove igual que la gironina  Jost Jou  i el seu pop electrònic. L’Strenes també ha apostat per la cantant de pop urbà i tiktoker gironina  Juls  i els garrotxins  Santa Mandra, que portaran el seu rock elèctric en català després de l’èxit del seu primer disc,  El cap a la lluna. Finalment, Bivac, una banda formada per deu joves disposats a donar-ho tot dalt de l’escenari presentaran el seu primer disc, que veurà la llum aquesta primavera.

- Publicitat -

Fila Indie – 3×18

TRACKLIST

ARCADE FIRE – WAKE UP
THE SHINS – AUSTRALIA
ARCTIC MONKEYS – DANCING SHOES
THE RACONTEURS – STEADY, AS SHE GOES
TOMMY NEWPORT – SECRET PLACE
BLU DETIGER – DANGEROUS GAME
DR. DOG – WHERE’D ALL THE TIME GO?
THE KOOKS – NAIVE
ALABAMA SHAKE – HOLD ON
ALT-J – BREEZEBLOCKS
SUBWAY RAT – LOST WITHOUT U
THE STROKES – THE ADULTS ARE TALKING
BOB JUNIOR – WISH YOU WERE HERE
LAST DINOSAUR – N.P.D
THE LUMINEERS – OPHELIA
THE LOCAL TRAIN – CHOO LO

 

- Publicitat -

Entrevista a l’actor Biel Rossell, un dels protagonistes de «Jo Mai Mai» o «La Mesías»

Ens hem trobat per Gràcia amb el jove actor igualadí Biel Rossell, que tot i la seva curta edat, només té 19 anys, ja l’hem pogut veure a pel·lícules com «La vida sense la Sara Amat«, o sèries com «Cucut», «La Mesías» o «Jo mai mai».

Hem volgut saber d’on sortia aquesta passió per la interpretació, també com va afrontar el moment que li van dir que formaria part del repartiment de «La Mesías», la sèrie dels Javis, així com és treballar amb grans noms de l’escena cultural del país.

Gran consumidor de teatre, no tant de cinema, ens ha explicat (uns 200 cops), que el 9 de maig estrena obra a la sala petita del TNC, al costat de grans noms de l’escena teatral com Mercè Arànega, Victòria Pagès o Míriam Iscla. Es diu «Amnèsia» i la venda està funcionant la mar de bé.

- Publicitat -

La Raíz torna després de 6 anys

La Raíz ha donat una alegria als seus seguidors després d’anunciar a través d’un vídeo publicat a les seves xarxes el seu retorn per aquest 2024.

Va ser el 2018 quan el grup valencià va comunicar la seva retirada de la música, fins fa poc que va compartir una història d’Instagram que ja va donar a entendre que alguna cosa passava.

La banda ha estrenat un vídeo protagonitzat per una ampolla que ha estat sis anys guardava a un rebost, amb el seu lema «Nos volveremos a ver«, de fons.

Aquest retorn arriba després de la pausa indefinida del grup del vocalista de La Raíz, Ciudad Jara, va fer aixecar tot tipus de sospites sobre el possible retorn del grup.

La formació ha explicat a l’agència EFE que van prometre que tornarien i que ho compliran aquest any. No hi ha una idea dissenyada d’un retrobament continuat, però sí que almenys ens ajuntarem una vegada més per cantar les cançons al costat del públic. Serà una reunió que li devem a la banda.

- Publicitat -

Marcel i Júlia suspenen la seva gira i la publicació del nou disc per motius de salut

Marcel i Júlia han emès un comunicat a través de les xarxes socials on lamenten haver de suspendre la publicació del seu nou disc, així com el concert de presentació del proper 7 de març i totes les dates previstes pels propers mesos.

La formació al·lega motius de salut que faran que tots aquests actes no es puguin dur a terme durant aquest 2024.

Des de Primera Fila volem enviar una forta abraçada a tots els components de la formació.

- Publicitat -

Sia & Kylie Minogue estrenen ‘Dance alone’

Sia ha donat detalls sobre el seu nou treball «Reasonable woman», que arribarà el 3 de maig i del qual ja n’ha anunciat el llistat de cançons que en formaran part. S’esperen col·laboracions de Paris Hilton, Chaka Khan, Labrinth o Kylie Minogue.

Precisament amb Kylie acaba de presentar ‘Dance alone‘ que arriba després de ‘Gimme love’, una cançó que ha funcionat molt bé a les llistes europees i que ara ja té relleu en forma de col·laboració.

Tracklist

Little Wing
Immortal Queen (featuring Chaka Khan and ???)
Dance Alone (Sia and Kylie Minogue)
I Had A Heart
Gimme Love
Nowhere To Be
Towards The Sun
Incredible (featuring Labrinth)
Champion (featuring Tierra Whack, Kaliii, and Jimmy Joliff)
I Forgive You
Wanna Be Known
One Night
Fame Won’t Love You (with Paris Hilton)
Go On
Rock And Balloon

 

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...