«Amor artificial», el flamant senzill d’Obeses, una fantasia synthwave, un himne disco pop d’harmonies impossibles i de detallisme psicodèlic que suposa una nova aventura creativa pels músics osonencs.
En aquesta ocasió reflexionen sobre l’abisme al qual ens aboca la revolucionària intel·ligència artificial i en com aquest nou paradigma tindrà incidència en les relacions humanes.
Obeses publicaran el seu sisè d’estudi aquest 2024. La banda ja va anunciar la data de presentació en directe del que serà el seu nou treball discogràfic, que serà el 29 de juny de l’any vinent a la sala Paral·lel 62 de Barcelona
Tant la portada del senzill com el vídeo que acompanya la peça, obres de Víctor Rubio (@foscacinetica) de la productora Acid Factory, ens submergeixen en l’univers lúdic de l’amor tot convertint els quatre membres de la banda en protagonistes d’un videojoc. Tot plegat s’inspira en referències audiovisuals de dècades passades per projectar una mirada cap al futur.
Hem quedat amb la Sofia Coll que acaba de presentar el seu nou senzill ‘Q NO’ cantat íntegrament en català i que ha arribat després del seu èxit ‘Here to stay’. Ho ha fet amb una melodia que enganxa i que t’atrapa des del principi fins al final.
Hem parlat amb ella mentre un grup nombrós d’infants miraven atentament l’entrevista tot esperant de fer-se una foto amb ella o demanar-li un autògraf.
Ens ha explicat que vol seguir estrenant cançons els propers mesos, qui sap si abans de l’edició d’un disc.
Així mateix a Primera Fila vam estrenar l’espai «Entrevistes A la carta» on un dels seguidors de l’artista podia entrevistar-la amb el micròfon de Primera Fila. La Marta va guanyar el sorteig i avui també li ha pogut fer algunes preguntes.
Bivac presenta Aquell moment, el primer avançament del seu primer CD. El senzill, acompanyat amb un videoclip Km0, amb un missatge “made in Bivac” que ens transporta a aquells amors incondicionals on encara que el vent no bufi a favor, cal moure cel i terra.
Bivac estrena el seu any musical amb la presentació del primer senzill del seu nou CD, Indrets, que veurà la llum aquesta primavera. Un àlbum amb onze temes, gravats i produïts als Estudis Santa Pau (Pla de l’Estany), d’estils diversos, explorant nous camins, on continuen el seu segell propi i festiu.
En algunes cançons, han optat per treballar acompanyats amb artistes ja consagrats del seu entorn banyolí com el grup Germà Negre o Roko Banana. Després de la presentació del seu primer EP, Memòries d’un demà, ara fa poc més d’un any, Bivac torna amb nova música per plantar les bases d’una banda de pop/rock que ha experimentat una evolució important en molt poc temps.
L’endemà del llançament d’aquest senzill, podreu escoltar algunes de les noves cançons en primícia al Festival Strenes de Girona, concretament, a l’escenari ubicat a la Plaça del Vi a les 18:30 h. Aquest concert donarà el tret de sortida a la seva gira Molinet, que ja va omplint el calendari amb dates que sabrem pròximament i on estrenaran un nou directe amb molta nova música i bon rotllo dalt l’escenari.
A Primera Fila obrim un nou espai d’entrevistes amb l’Aleix Otem i en Marc Clapés on conversaran amb persones relacionades amb el món de la interpretació.
En aquest primer capítol entrevisten a La Imèn, una de les actrius protagonistes de la sèrie de 3Cat «Jo Mai Mai».
Com van ser els seus inicis? Com ha estat treballar en aquesta sèrie? Com afronta els càstings?
Hem parlat dels seus projectes actuals, del què ha de venir…
Sigui a Barcelona, Madrid o qualsevol part del món, Sara Roy sempre ha tingut el pensament recorrent en el seu interior de comparar un viatge en metro o tren amb el viatge brutal i frenètic que suposa la vida. Ara s’ha decidit a posar-li melodia i ritme a aquest pensament: així és com ha sorgit «ALTA VELOCITAT», el seu nou senzill.
En un trajecte amb tren pot arribar a passar de tot: cares desconegudes que es tornen conegudes, pujades i baixades. A vegades el perds, va tard o baixes a la parada equivocada. Et sents sola entre la multitud, o de sobte trobes a una amiga que et fa el trajecte més fàcil. I és que, la vida, en si mateixa, també és això. Sara Roy parla sobre com ens construïm amb les decisions que prenem i els camins que escollim. Sempre hi haurà el moment de reprendre allò que un dia vas deixar, sense tenir en compte la pressió social d’assolir objectius quan s’és jove. Mai és massa tard, sempre es pot pujar el tren.
Per compondre «ALTA VELOCITAT», Sara Roy ha comptat amb la inestimable col·laboració de Sr. Chen i Àlex Pérez. La creativitat va començar a Madrid, on la Sara va visitar al Chen al seu estudi, juntament amb l’Àlex, i allà va començar a sorgir el tema. La cirereta del pastís a càrrec de Genís Trani, acaba de fer la cançó rodona.
Trobem en aquest «ALTA VELOCITAT» la sonoritat pop-electrònic que ja s’intuïa a «Ja no m’importa», tot i que aquest cop, és més exagerada. La bateria és la protagonista principal, juntament amb un tempo accelerat que fa sensació de velocitat. Sintetitzadors i guitarres distorsionades, així com jocs amb la veu, fan que «ALTA VELOCITAT» s’enganxi frenèticament.
«ALTA VELOCITAT» ve acompanyada d’un videolíric, gravat per Albert Colet i creat per la mateixa Sara Roy, que també n’és la protagonista. La desacomplexada i divertida, gaudint la cançó on s’ha de viure: a l’andana del tren.
Amb aquest «ALTA VELOCITAT» Sara Roy continua fent camí per construir el seu pròxim disc, que veurà la llum abans no acabi l’any.
‘Tot és molt difícil’ podria ser la típica cançoneta que vas cantant dins el teu cap cada cop que t’adones que no controles la majoria d’elements que configuren el teu dia a dia. Arribar a final de mes o entendre la pàgina web de la Renfe poden convertir-se en tasques d’una dificultat titànica. La revolució tecnològica suposadament ens havia de facilitar les coses, però la vida moderna és una gimcana que et posa a prova constantment. Amb un punt d’exageració i amb un embolcall acústic aquesta és la cançó que obrirà TECNO REALISTA, el nou disc del cantautor de Sant Celoni.
Avui, també, aprofitem per obrir el pre-order de l’edició limitada de TECNO REALISTA, una preciosa edició en vinil i carpeta semi-envernissada. En aquesta ocasió, intentarem no enviar els discs per missatgeria o correu postal. Aviat donarem detalls de com recollir les còpies.
Joan Colomo és, sens dubte, un dels músics més prolífers, talentosos i carismàtics de la música catalana de l’última dècada. Segurament, també, és un dels escriptors de cançons més àcids i punyents que tenim a casa nostra. Un Ray Davies escorredís i de mirada capcota que, de mica en mica, sense fer gaire soroll i com qui no vol la cosa, ha anat acumulant un cançoner popular propi replè d’himnes atemporals que ens expliquen el dia a dia de la nostra crua i melancòlica realitat.
Després de l’èxit del disc de celebració del seu 10è aniversari, Invencibles, Els Catarres tornen a l’actualitat musical de la mà d’una nova cançó, una magnífica «Començar a viure», on el grup es torna a mostrar en plena forma. La nova cançó, que han gravat i produït a Can Pardaler de David Rossell, és un homenatge a tot el que s’acaba massa aviat i que en el fons, no té valor per la seva extensió en el temps, sinó per la seva intensitat i per l’impacte emocional que representa. La lletra parla d’una relació que ha patit un final precoç, i del seu protagonista, que necessita agafar perspectiva per poder valorar la bellesa que ha suposat viure-la i assimilar-ne l’aprenentatge.
Musicalment parlant, «Començar a viure» continua amb l’evolució del so del trio d’Aiguafreda, que des de fa temps se sent còmode en l’experimentació amb diferents estils i maneres de produir. La nova cançó absolutament pop, explora diversos estils com el rock i l’EDM que contribueixen en el fluir de la melodia i en la catarsi emocional final. Tal com els propis Catarres expliquen, «sentíem que la música havia d’acompanyar aquesta muntanya russa d’emocions i endur-se l’oient en un recorregut que no deixa de sorprendre».
La cançó va acompanyada d’un clip dirigit per Lyona i localitzat a Sant Júlia de Vilatorta.
Els Catarres ja han anunciat els primers concerts que conformaran la gira d’aquest 2024:
28/04 Calafell Family Weekend – Calafell
30/04 FM – Figueres
04/05 FM – Cerdanyola del Vallès
11/05 FM – Riudarenes
18/05 FM – Sant Feliu de Pallerols
15/05 Endofest – Premià de Dalt
01/06 La Patum – Berga
23/06 FM – Encamp
28/06 Festival Pausa – Muntanyola
29/06 Comarkalada – Cubells
05/07 FM – Lliçà de Vall
06/07 Canet Rock
12/07 FM Sant Vicenç de Castellet
20/07 Talarn Music Experience – Talarn
26/07 FM Riells i Viabrea
27/07 Empordà Music Festival – La Bisbal d’Empordà
02/08 FM – Sant Just Desvern
03/08 FM – Bolvir
13/08 FM – Sant Vicenç de Montalt
14/08 FM – Roses
15/08 Garbinada – Falset
16/08 FM – Rialp
17/08 FM – Gironella
24/08 FM – El Palau d’Anglesola
31/08 FM – Torredembarra
05/09 Es Claustre – Maó
07/09 FM – Vilobí d’Onyar
MILEY CYRUS, ELTON JOHN I MÉS – NOTHING ELSE MATTERS
QUEENS OF THE STONE AGE – THE EVIL HAS LANDED
BON IVER – RE:STACKS
FOO FIGHTERS – I AM A RIVER
XAVIER RUDD – SPIRIT BIRD
BILLY TALENT – FORGIVENESS I+II
AVENGED SEVENFOLD – SET ME FREE
BLUR – TENDER
MARK KNOPFLER I MÉS – GOING HOME
El Rock & Roll Hall of Fame ha anuncia els noms que entraran a formar part del selecte club, on trobem Cher, Ozzy Osbourne (que ja en formava part amb Black Sabbath), Foreigner, Mary J. Blige, Dave Matthews Band, Peter Frampton, Kool & The Gang i A Tribe Called Quest.
Per altre banda n’han quedat fora noms il·lustres com els d’Oasis, Mariah Carey, Sade, Lenny Kravitz o Sinéad O’Connor.
La gala d’entrega tindrà lloc el 19 d’octubre als Estats Units.
Taylor Swift continua demostrant que és l’artista femenina número 1 del moment i no para de destrossar rècords a tot arreu. La sortida del seu nou disc «The Tortured Poets Department» va aconseguir situar les 31 cançons del treball entre el top 50 global de Spotify.
Un disc que va sumar més de 25 milions de reproduccions en un sol dia amb ‘Fortnight’, superant les xifres que va obtenir Mariah Carey i el seu ‘All I Want For Christmas is You’, fa uns mesos.
Així mateix les reproduccions totals del disc superen els 313 milions, destrossant l’anterior rècord, que per cert era d’ella, quan amb «Midnights» va aconseguir-ne 186 milions.
L’artista no només suma en streaming, ja que les diferents variacions de l’edició física del disc, faran que encara augmentin més aquestes dades.
La pregunta que es fa tothom ara mateix és si el nou treball superarà els 1,6 milions de còpies de «Midnights». Algunes webs ja especulen que podria superar els 2 milions d’unitats venudes, fet que la situarien com el tercer disc més venut de la història, durant la primera setmana, als Estats Units.
Després de saber-se fa pocs dies, que «Fruit del deliri» havia sumat més de 5 milions de reproduccions en una setmana, ara arriben unes altres dades espectaculars. El nou disc d’Oques Grassesha debutat a la tercera posició dels discs més venuts a la llista d’àlbums d’Espanya.
El nou disc dels osonencs se situa per sobre de discs de Beyoncé, Shakira, Karol G, Bad Bunny o Bad Gyal. De fet només es veu superat pels nous treballs de Supersubmarina i Mark Knopfler.
Amb aquesta tercera plaça superen la quarta que van assolir amb el seu anterior treball «A tope amb la vida».
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...