La cantant Scorpio torna amb força amb el llançament de ‘NIÑATEJANT PT.2’, un disc que representa una evolució sonora i artística respecte al seu debut. Sense renunciar a les arrels electròniques, el reggaeton i l’afrobeat que han marcat el seu estil, aquest nou treball incorpora textures més refinades, lletres madures i una producció acurada, consolidant la seva veu dins l’escena musical urbana en català.
Un dels moments àlgids del disc és la col·laboració amb els valencians Gava & Nico, dues promeses emergents que aporten carisma i frescor a aquest segon capítol del projecte. La seva presència reforça el caràcter vibrant i expansiu del disc, tot obrint-lo a nous públics i influències.
Lluny de ser una simple continuació, ‘NIÑATEJANT PT.2’ és una reafirmació del moment creatiu que viu Scorpio, mostrant una artista segura, lliure i fidel a la seva identitat. Amb una aposta clara per trencar etiquetes, el disc es presenta com una proposta sòlida, coherent i amb un missatge directe.
Des que es va donar a conèixer a la primera edició del talent show Eufòria (3Cat), Scorpio ha experimentat una ascensió meteòrica. El seu estil versàtil, que combina elements de l’urban i el pop amb influències d’estrelles internacionals com Beyoncé o Rihanna, l’ha convertit en una de les artistes amb més projecció del panorama musical català. A això s’hi suma la seva potent presència escènica, coreografies enèrgiques i una personalitat magnètica que connecta intensament amb el públic.
Les artistes catalanes Ven’nus i Mushka han presentat “No existiran”, una nova cançó que dona continuïtat a l’univers de “Les vides”, tema publicat per Ven’nus (Valèria Saurí) a mitjans de març. Si aquella primera entrega explorava una realitat paral·lela marcada per les decisions no preses, “No existiran” aprofundeix encara més en aquest relat, retratant una relació amorosa intensa i fallida, i els ecos emocionals d’allò que mai es va viure.
La nova cançó esdevé una reivindicació del dolor, la pèrdua i el record, simbolitzats en una tornada punyent que repeteix “No existiran” com un mantra, una forma de renunciar als futurs imaginaris que es van esborrar amb el fracàs d’un amor. La cançó conclou amb una línia que ressona amb força: “he pujat al temple i reso a altres sants”, un gest que apunta cap a la necessitat de cercar nous referents i reconstruir-se després d’una caiguda emocional.
Amb la col·laboració de Mushka —una de les veus més destacades de l’escena musical catalana actual—, “No existiran” guanya una nova profunditat. La producció musical ha anat a càrrec de Balma, coneguda pel seu estil electrònic fantasiós, i Vernat, que aporta una atmosfera sonora immersiva, combinant guitarres suaus i ritmes juganers. El resultat és una peça que oscil·la entre la fragilitat i el caos controlat, com una dansa melancòlica dins un univers alternatiu.
El videoclip, ideat com a continuació visual de “Les vides”, reforça aquest univers amb una narrativa hipnòtica inspirada en l’anime i les distòpies tipus Black Mirror. Amb la participació de Mushka i un gran equip de joves creadors provinents de l’entorn universitari de Ven’nus, la peça audiovisual construeix un món on fins i tot una màquina pot arribar a trencar les barreres de la realitat per explorar allò que mai va ser.
Amb aquest nou llançament, Ven’nus continua consolidant una proposta artística experimental i compromesa amb la creació en català, fent de la imaginació i la possibilitat els pilars d’un projecte que transcendeix la música i abraça també el món visual i conceptual.
Males notícies per als fans europeus de Kings of Leon: la banda ha anunciat aquest dijous la cancel·lació de tota la seva gira europea i britànica, inclosa la seva esperada actuació al festival Mad Cool de Madrid, prevista per al dijous 10 de juliol.
El motiu és un accident domèstic que ha patit el vocalista Caleb Followill, que s’ha trencat un peu jugant amb els seus fills i ha hagut de ser operat d’urgència a Nashville. Així ho ha explicat ell mateix a través d’un missatge publicat a Instagram:
«Hola a tothom, sobretot als nostres fans europeus que ens veníeu a veure aquest estiu. Lamentablement, aquests concerts s’han de cancel·lar per culpa d’un accident boig que vaig tenir l’altre dia. M’he trencat el peu jugant amb els meus fills».
Tot i prendre’s la situació amb humor, Caleb reconeix que ha estat un cop dur:
«Ha estat desagradable, però us estalviaré els detalls. M’han operat d’urgència i els metges m’han dit que no puc estar de peu, viatjar ni fer res durant vuit setmanes».
El Festival Itinera dona el tret de sortida a la seva cinquena edició aquest pròxim 7 de juny, reafirmant la seva missió de portar la cultura als racons més recòndits de Catalunya. Amb més de 200 concerts gratuïts programats fins al 30 de novembre, el festival torna a apostar per l’accés universal a la música i per la revitalització dels micropobles catalans, convertint-los en epicentres culturals temporals.
Fidels al seu esperit fundacional, els organitzadors d’Itinera continuen treballant per combatre el despoblament rural mitjançant una programació rica i diversa que dona visibilitat a la identitat i el caràcter singular dels micropobles. Espais emblemàtics i poc habituals per a l’activitat musical acolliran artistes de reconegut prestigi nacional i internacional, amb propostes que abracen una àmplia varietat de gèneres.
El festival reforça també la seva aposta per la diversitat musical, amb una programació que inclou Black music (jazz, blues, soul i gòspel), músiques del món, música d’arrel i, des del 2024, també música clàssica. Aquesta barreja de sons i estils crea una oferta atractiva i plural, pensada per arribar a públics molt diversos.
Una de les novetats destacades d’enguany és la segona convocatòria per a artistes de micropobles, impulsada conjuntament amb la Fundació “la Caixa”. Aquesta iniciativa, que va tenir una molt bona acollida en l’edició anterior, ofereix als artistes seleccionats l’oportunitat de formar part del cartell del festival amb almenys quatre actuacions, obrint-los la porta a nous circuits professionals i escenaris.
A banda dels concerts, Itinera proposa una oferta cultural complementària amb tallers, exposicions i altres activitats paral·leles que enriquiran la vida social i cultural de les comunitats participants.
Amb aquesta nova edició, el Festival Itinera es consolida com un referent del panorama musical i social del país, tot promovent una cultura de proximitat, inclusiva i arrelada al territori. Una veritable celebració de la música i dels pobles que donen vida a Catalunya.
La cantautora mallorquina Maria Antònia Roses llança “Tornar”, un nou tema carregat de sensibilitat i introspecció. La cançó és l’últim avançament abans de la publicació del seu primer EP, titulat Me’n vaig sense fugir, previst per al 13 de juny.
Amb una sonoritat que combina el pop i la cançó d’autor, Roses aprofundeix en l’experiència personal com a motor creatiu. “‘Tornar’ posa punt final a una etapa molt important del meu viatge a Austràlia. No només va ser un desplaçament físic, sinó també un viatge emocional que em va capgirar per dins”, explica l’artista. “Tornar sempre és la millor part, i menys mal que vaig tornar, perquè si no, res d’això hauria passat.”
El tema ha estat produït, mesclat i masteritzat per Toni Morales a l’estudi MonoBoost, donant-li una textura càlida i honesta que connecta amb el relat vital que conté.
Per celebrar aquest llançament, Maria Antònia Roses oferirà el seu concert de presentació oficial el 10 de juliol al pati del Teatre de Petra, el seu poble natal. Un escenari carregat de significat que promet una nit íntima i emotiva.
Amb aquest single, Roses reafirma la seva aposta per una música sincera, que parla des del cor i convida a mirar endins. Tornar és, en paraules de l’artista, un retorn a casa i també a una mateixa.
Aquest dimecres ha tingut lloc la roda de premsa del Festival Cruïlla 2025, que enguany celebra el seu quinzè aniversari amb una edició carregada de novetats, compromís social i reconeixement institucional. L’acte ha comptat amb la participació de Jaume Collboni, alcalde de Barcelona, i Jordi Herreruela, director del festival.
L’alcalde ha volgut destacar el caràcter únic del Cruïlla, definint-lo amb tres paraules clau: diversitat, amabilitat i sostenibilitat. “És el festival més local dels que se celebren a la ciutat, pel que passa damunt i sota l’escenari. És un punt de trobada natural per als barcelonins i catalans”, ha afirmat Collboni.
Per la seva banda, Herreruela ha agraït el suport de tots els qui han fet possible aquests quinze anys de trajectòria. “Estem agraïts i orgullosos. Barcelona és la millor ciutat del món, i l’única capaç d’acollir un festival com el Cruïlla”, ha declarat amb emoció.
Una edició molt especial
Del 9 al 12 de juliol, el Parc del Fòrum acollirà més de 50 artistes de primer nivell repartits entre sis escenaris, incloent-hi el retorn del concert commemoratiu amb Love of Lesbian & Amics, amb convidats com Maria Hein, Alizzz, José Madero, Figa Flawas, Marc Gili, Maruja Limón, Maika Makovski, David Ruiz (La M.O.D.A.), Valeria Castro, Viva Suecia i Cala Vento.
També s’hi incorporen propostes destacades com Africa Express, liderat per Damon Albarn, que farà el seu debut a Barcelona, i Samuraï, que presentarà el seu disc ‘El Silencio del Ruido’. A més, el festival incorpora dansa com a nova disciplina artística amb Cruïlla Dansa Bonpreu Esclat, en un escenari arran de mar comissariat pels Brodas Bros i amb la participació de The Ruggeds i The Concept Cuba.
Cruïlla Arts i un festival que vibra amb la ciutat
El Cruïlla 2025 tornarà a esdevenir un gran aparador cultural amb Cruïlla Arts, que oferirà instal·lacions lumíniques, exposicions participatives, concursos d’art urbà, actuacions castelleres i la col·laboració del Poblenou Urban District. L’escenografia artística anirà a càrrec, un any més, de Lluís Danés.
Compromís amb la sostenibilitat
El festival reafirma la seva aposta pionera per la sostenibilitat a través del Pla Cruïlla 2025, amb electricitat 100% renovable, eliminació de generadors de gasoil i un sistema de gestió de residus integrat. L’economia circular, la contractació local i l’ús de materials reutilitzables (com els gots i envasos retornables) en seran pilars fonamentals. La col·laboració amb Endesa i la certificació B Greenly avalen l’esdeveniment com a model de referència.
Un festival inclusiu i transformador
El Cruïlla amplia el seu compromís social amb mesures concretes d’accessibilitat: barres adaptades, espais tranquils per a persones amb neurodiversitat, plataformes per a mobilitat reduïda, i preus reduïts per a col·lectius vulnerables. En col·laboració amb Apropa Cultura i entitats com Arana Feminista o l’Ajuntament de Barcelona amb el protocol No Callem, el festival vetlla per un espai segur, inclusiu i compromès.
L’Espai Transforma’t, coordinat per l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament, tornarà a ser el punt neuràlgic de reflexió i activisme, amb una desena d’ONGs abordant temes com el comerç just, la crisi climàtica o les crisis humanitàries.
La innovació entra en escena
El Cruïlla 2025 també aposta per la innovació amb la nova Càtedra UAB-Cruïlla, centrada en la recerca d’intel·ligència artificial aplicada a la música i les arts. Aquesta aliança amb la Universitat Autònoma de Barcelona busca impulsar el talent creatiu i tecnològic del país.
Amb quinze anys de trajectòria, el Festival Cruïlla es confirma com molt més que un festival de música: és un projecte cultural arrelat a la ciutat, que evoluciona amb consciència, responsabilitat i esperit transformador. Enguany, torna amb més força que mai per oferir una experiència única i inesborrable.
En Lluís Sánchez ha publicat “Una versió més gastada” el seu primer disc post Eufòria, que arriba amb una sonoritat i una foscor que potser no es veia tant en el programa de 3Cat. El músic ens ha explicat que tenia ganes de mostrar aquesta part d’ell.
Fa uns dies va publicar un vídeo a les seves xarxes on relatava com es va sentir després de sortir d’un talent show on tota l’estona t’arriben imputs molt positius i després anar aprenent a conviure amb el dia a dia. D’alguns dels pensaments i moments que ha viscut en parla en aquest treball.
Un disc que ja ha presentat en directe a la seva terra i que continuarà rodant les properes setmanes.
Ezvit 810 presenta el seu àlbum “Bella sombra”, un laberint on hi ha setze portes, i en cadascuna d’elles trobem a l’artista en un moment diferent de la seva vida. Comencem a la foscor, però a mesura que avancen les cançons i a través de l’amor, arriba la llum.
L’àlbum no conté cap col·laboració, perquè és tan personal, que no podia incloure cap altra veu per explicar la seva història. “Bella sombra” és el resultat d’un procés complex, un procés on l’artista s’ha aïllat per descobrir-se a si mateix però també per curar-se i poder arribar a aquesta llum que ens parla al disc.
Ezvit afirma que sempre canta des dels seus sentiments, ja que és una manera de poder deixar enrere tot el que li passa: parlant-ne a una cançó. Al llarg de les setze cançons que formen l’àlbum passa per una gran varietat de temes, tot i que podríem dir que el principal és l’amor: cap a la seva família, els seus amics, la seva parella i fins i tot el seu gos.
“Bella sombra” és un joc de contrastos, un àlbum que explica que una ombra, no té perquè ser sempre dolenta. A vegades, dins de la foscor, també passen coses maques.
A Primera Fila ens encanta trobar-nos amb Els Amics de les Arts i petar la xerrada. Ja sigui per comentar un nou treball que han publicat, un espectacle teatral o en aquest cas per parlar sobre els 20 anys del grup.
Aquest dimarts a la tarda el grup tenia un acte organitzat per la Llibreria Ona i la revista Enderrock, on el grup oferia una conversa amb un final feliç amb la interpretació acústica i sense micròfons d’algunes de les seves cançons més emblemàtiques com ‘Louisiana’ ‘Jean-Luc’ o ‘Tots els homes d’Escòcia’. Ha estat preciós i podeu veure el moment de ‘Louisiana o els camps de cotó’ al nostre Instagram.
Abans però tenien 10 minuts per parlar amb nosaltres. 10 minuts que els hem aprofitat al màxim. Les converses amb el grup sempre s’allarguen molt més però en aquesta ocasió hem decidit parlar d’aquests 20 anys en aquest temps que teníem i dedicar 30 segons a cadascun dels anys.
I el resultat ha estat molt satisfactori i intens a parts iguals. A la propera ja recuperarem la “versió extended” de les nostres entrevistes.
Felicitats, amics i per molts més anys compartint moments amb vosaltres!
MINOVA estrena ‘Tot el que importa‘ una cançó amb col·laboració de l’actriu i cantant Carol Rovira, que és el primer tastet del que serà el seu nou treball i que busca retornar a les sonoritats del seu primer àlbum “La sort dels principiants”. On les sonoritats orgàniques i electròniques conviuen amb les lletres quotidianes i la debilitat pels 80’s
Les guitarres sintetitzades predominen la composició, missatge i melodia, buscant retornar a la senzillesa dels seus antics temes. Compten amb un solo de saxo del multiinstrumentista Alan Imar (Tversky) i actualment conegut com a Nala Rami.
‘Tot el que importa’ sona a estiu, a cotxe amb les finestres baixades i a aventura estival amb algú que acabes de conèixer. La lletra és autobiogràfica i ens remarca que el més important de tot és deixar-se endur per al moment.
El videoclip està gravat amb una Lumix Panasonic i un mòbil i està compost d’escenes de la vida quotidiana sota un filtre per semblar que aquestes escenes estiguessin gravades amb una Super 8.
Aquest tema de “pop llunàtic” deixen entre veure el rumb que continuaran amb el seu nou àlbum, que esperem que puguem conèixer les noves cançons ben aviat.
Ja fa uns quants anys que seguim de ben a prop la trajectòria de l’Arnau Grabolosa (aka Grabu), ja sigui amb els directes amb altres artistes com Guillem Gisbert, Maig o la Llum; però també pel seu projecte en solitari Grabu, on la música electrònica n’és la gran protagonista.
Potser aquí a casa costa més d’entrar-hi en certs sectors, on si no cantes en català sembla que et mirin malament, però ell va a la seva i ha creat un segell personal que quan hi entres no en pots sortir.
Avui havia de ser una tarda tranquil·la però de bon principi indicava tot el contrari. No ens hem coordinat bé i un estava a un lloc i l’altre a un altre local situat a uns vint minuts. Finalment ens hem trobat i hem iniciat una conversa on des de la taula podíem contemplar una gavina menjant-se un pobre colom que restava mort al terra, fent les delícies dels guiris que passaven per la zona que no podien evitar mirar aquella escena.
Nosaltres hem preferit no mirar més i concentrar-nos en la promoció del disc “Pulse”, però quan feia 3 minuts que xerràvem tranquil·lament ens han fet fora del local ja que pel que sembla allà no es poden fer ni fotos ni vídeos! No ho sabíem i hem decidit marxar a un altre lloc on fóssim més ben rebuts.
Hem acabat a la Ciutadella i quan em disposava a obrir el tripode el meu dit petit ha decidit que era un bon moment per ser seccionat fent que raig de sang sortís sense intenció d’aturar-se. L’entrevista s’estava demorant però per sort la confiança amb en Grabu és gran i per tant cap problema. Unes ambles italianes ens han salvat donant-nos un mocador de paper que ha evitat acabar dessagnat (és una petita exageració, tranquils) al parc i ser el protagonista d’un capítol de Crims.
Després de tots aquests entrebancs l’hem començat i aquest n’és el resultat:
El passat novembre, Àlex Pérez emocionava amb Amor d’Estiu, una cançó alegre i mediterrània que celebrava els bons moments viscuts tot posant música als comiats. El tema es va convertir ràpidament en un fenomen: més de 103.000 reproduccions a Spotify i centenars de milers de visualitzacions a TikTok i Instagram l’han consolidat com el major èxit de la seva trajectòria.
Ara, el músic, productor i compositor català torna amb un nou senzill: Que el món no ens dolgui (tant). Amb aquesta nova proposta, Pérez manté el seu compromís amb una música que no només busca entretenir, sinó també fer pensar i acompanyar emocionalment. La cançó s’obre com una vàlvula d’escapament, oferint un espai sonor on respirar i reflexionar enmig del soroll quotidià.
Amb aquest nou llançament, Àlex Pérez confirma el seu moment dolç i la seva capacitat per connectar amb el públic des de l’emoció i la proximitat.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...