Crisàlide, el nou disc de Donallop

Avui es publica Crisàlide, el tercer disc d’estudi de Donallop. El duet format per Joana Pol i Pere Bestard porten a l’extrem la premisa que “la profunditat, la visió radical i la bellesa no s’exclouen mútuament”.

Els mallorquins demostren al llarg de la seva discografia que són esperits lliures només lligats a una idea invariable, l’essència de Donallop és la mutació. Aquest àlbum ha estat enregistrat per primera vegada en format de power trio, al costat del bateria Josep Servera, i coproduït colze a colze per la Joana amb Paco Loco

«Crisàlide és un retrat poètic del que podria ser l’eclosió d’un nou ésser humà i les relacions humanes que sorgeixen en aquest ambient social i polític, en el centre d’aquest sistema decadent, que tot i la decadència, s’ha enfortit a mesura que la tecnologia avança a marxes forçades en un desig de control social, a l’estil 1984

- Publicitat -

Calexico & Iron & Wine presenten ‘Father Mountain’

Calexico & Iron & Wine han anunciat l’esperat retorn que es materialitza amb Years to Burn, el primer Lp del «crossover» que es publicarà el 14 de juny sota el segell de City Slang. Aquest àlbum ha estat gravat als famosos estudis Sound Emporium de Nashville (Tennessee) i el productor Matt RossSpang.

Aquesta no és la primera aventura de Sam Beam, Joey Burns i John Convertino, ja l’any 2005 van treure In the Reins, el primer Ep d’aquest grup a tres bandes.

A l’espera de veure’ls en directe i com a avançament del disc podem escoltar «Father Mountain«, un tema que emana aquest folk tan característic en l’obra de Sam Beam.

- Publicitat -

Jungle by Night arriben a Barcelona el 2 d’abril

Jungle By Night actuaran el 2 d’abril a la 2 de l’Apolo de Barcelona, com a part de la seva gira europea de presentació del disc «Livingstone».

Jove col·lectiu de nou músics amb base a Amsterdam el so és la suma de diversos instruments (trompeta, saxo, trombó, guitarra, teclats, baix i percussions), donant com a resultat un repertori on mana aquest jazz que busca alegrar la vida i convertir-la en ball infecciós, i que posats a acceptar una sola etiqueta seria la de l’afrobeat. Van començar el 2010 i des de llavors han emprès una aventura viatgera amb amplada geogràfica, amb quatre treballs en el seu haver -el primer, el seu EP homònim de debut el 2011, publicat remesclat un parell d’anys més tard; a això cal sumar els LPs «Hidden» (2012), «The Hunt» (2014), «The Traveller» (2016) i «Livingstone» (2018) -.

Una allau d’influències globals, amb el punt de partit en la barreja instrumental, sense veus, de jazz amb funk i highlife africà ia partir d’aquí van afegint seu exòtic amaniment de bogeria (ben entesa) amb ritmes etíops, psicodèlia turca, cúmbia colombiana , pop avançat i fins tints puntuals de música contemporània d’halo minimalista.

- Publicitat -

Lighthouse Family anuncien el seu retorn 18 anys després

Lighthouse Family tornen aquest 2019 després de 18 anys del seu últim llançament «Whatever Gets You Through The Day». El nou disc s’editarà a través de Polydor i es dirà «Blue Sky In You Head» i suposarà el quart disc del duet format per Tunde Baiyewu i el productor i compositor Paul Tucker.

El disc inclourà 13 cançons i vindrà amb un CD complementari amb els seus millors èxits remasteritzats. No hi faltaran peces com ‘Lifted’, ‘High’ o ‘Ocean Drive’ entre altres.

La banda va tenir una breu però intensa carrera discogràfica amb 3 discs entre els més venuts entre el 1996 i el 2001 i deixant un bon grapat de senzills que no paraven de sonar arreu del planeta.

Aquest nou treball s’espera pel 3 de maig i estarà presentat per ‘My Salvation‘.

- Publicitat -

Cris Juanico presenta el seu nou disc «Viu»

Cris Juanico ens presenta «Viu«, el seu nou treball discogràfic. Un disc amb cançons que ens canten històries quotidianes, de superació, d’escenes vitals, històries de persones que estimen, que tenen pors i dubten, que creuen i s’alegren de viure, totes inspirades en la Menorca més salvatge de la que ell n’és un privilegiat element més. Un recull de melodies narrades que veurà la llum aquesta primavera.

Sempre a la recerca del contrast entre la música i la paraula, entre la melodia i la poètica, entre la solidesa i la delicadesa, Cris Juanico vesteix les seves cançons de rock amb aires de folk, en incorporar la sensibilitat i el detall del violí o del guitarró a una banda clàssica de so molt consistent, creant un confortable coixí per a les melodies d’aires mediterranis que impregnen les seves composicions.

- Publicitat -

«La força de l’Ebre», el nou himne de la Plataforma en Defensa de l’Ebre

«La força de l’Ebre» és una cançó composta per Pepet i Marieta i dedicada a la Plataforma en Defensa de l’Ebre (PDE) en commemoració dels 18 anys de lluita del moviment antitransvasament i en defensa del riu Ebre.

La nova cançó de Pepet i marieta compta amb la participació de La Pegatina, Ebri Knight, Gemma Humet, El Diluvi, Joan Rovira, Los Sirgadors i La Carrau.

«La força de l’Ebre», ve acompanyada d’un videoclip realitzat per Mario Pons de Segula Films, ha estat enregistrat parcialment al pont Lo Passador però també conté un recull d’imatges de les mobilitzacions que ha organitzat la plataforma.

En el videoclip hi col·laboren Arturo Gaya i Quique Pedret (Quico el Cèlio, el Noi i el Mut de Ferreries), el Club de Rem Delta, de Sant Jaume d’Enveja, els Castellers de Tortosa o el Xiqüelos i Xiqüeles del Delta – Colla Castellera del Delta de l’Ebre.

«La força de l’Ebre» s’estrenarà en directe a la gran diada ebrenca de reivindicació festiva que se celebrarà el pròxim 30 de març al Pavelló 1r d’Octubre d’Amposta. Serà un dels actes cabdals de la celebració dels 18 anys de la plataforma, que pretén recordar (com diuen Quico el Célio i el Noi) que «les lluites que es guanyen són les que no s’abandonen».

- Publicitat -

Es presenta el cartell dels 50 anys de Woodstock

Els 50 anys del mític festival de Woodstock tindrà lloc del 16 al 19 d’agost a Watkins Glen a Nova York i avui se n’ha presentat el cartell on figuren caps de cartell com The Killers, The Black Keys, Jay-Z o Imagine Dragons. També trobem noms com Cage the Elephant, Carlos Santana, Greta Van Fleet, Portugal The Man, The Head and the Heart, Miley Cyrus, Halsey, Leon Bridges, Robert Plant o Janelle Monáe entre altres.

Les entrades surten molt aviat a la venda.

 

- Publicitat -

Enter Shikari entre les últimes confirmacions del Download Festival Madrid

La versió madrilenya del Downlaod Festival ha incorporat les seves últimes bandes al cartell d’enguany, on figuren noms com Enter Shikari, Chevelle, Children of Bodom, Watain, Mantar, Rival Sons, Red Fang o Comeback Kid.

El Download compta enguany amb grups de la talla dels Tool, Slipknot, Papa Roach, Architects, Taking Back Sunday Scorpions, Sum 41 o Stone Temple Pilots entre altres.

El festival tindrà lloc del 28 al 30 de juny a Caja Mágica de Madrid i les entrades es poden adquirir al web del Download.

- Publicitat -

Robert Smith afirma que The Cure ja han acabat la gravació del nou disc

Robert Smith ha confirmat que el nou disc de The Cure ja està acabat. Així ho ha detallat el cantant del grup en una entrevista radiofònica, on no ha donat més detalls del disc, ni la data de publicació ni tan sols el nom. L’únic que se sap és que el relleu de 4:13 Dream, ja està finalitzat.

La banda té previst presentar-lo en directe aquest any en alguns festivals, entre ells el Mad Cool i el Doctor Music.

 

- Publicitat -

Metallica tornarà a tocar amb l’Orquestra Simfònica de San Francisco

Fa 20 anys Metallica van enregistrar dos concerts al costat de l’Orquestra Simfònica de San Francisco, que posteriorment es van editar el novembre del 1999 sota un doble disc anomenat S&M. Vint anys després tornaran a actuar junts amb motiu d’aquest aniversari i de la inauguració d’un nou pavelló a la ciutat.

El concert tindrà lloc a principis de setembre al Chase Arena, sota les ordres del director Michael Tilson Thomas i les entrades es posaran a la venda el 22 de març.

El disc va sumar més de 8 milions de còpies a tot el món i el grup va aconseguir fins i tot un premi Grammy.

 

- Publicitat -

Entrevistem als mallorquins Xarxa per parlar del disc «La vida i el foc»

Hem conversat amb els Xarxa que ens han explicat detalls sobre el seu primer LP «La vida i el foc», que han treballat a foc lent amb el teclista dels Auxili. Un disc ple de col·laboracions interessants i que presentaran al territori català a finals d’abril. 

- Publicitat -

The Raconteurs finalitza la gravació del nou disc

El desembre de 2018 The Raconteurs van reaparèixer per estrenar dues cançons noves: «Sunday Driver« i «Now That You’re Gone«.

El grup de Jack White torna i la discogràfica ha confirmat, amb un suggerent tweet, que ja han posat punt final a la gravació del tercer disc d’estudi.

El quartet presentarà aquest àlbum en una gira europea en què recorreran per ciutats com París (Olympia), Brussel·les (Cirque Royal), Berlín (Verti Music Hall) o Londres.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...