Oques Grasses oferiran el concert inaugural del Festival Strenes

Foto i retoc: Xevi Abril

Oques Grasses seran els encarregats d’oferir el concert inaugural del festival Strenes, que tindrà lloc el dia 30 de març al Pont de Pedra de Girona a partir de les 6 de la tarda.

La banda osonenca estaran com anteriorment han fet altres bandes al terrat de l’oficina de turisme, fent sonar les cançons del disc «Fans del sol«. L’any passat el concert d’Els Catarres es va suspendre arran de l’empresonament dels líders independentistes.

El festival Strenes arriba enguany més en forma que mai amb gran èxit a la venda d’entrades.

- Publicitat -

Mor el cantant i compositor Scott Walker

El segell britànic 4AD ha informat que el cantant i compositor Scott Walker ha mort als 76 anys per causes desconegudes.

«Amb gran tristesa anunciem la mort de Scott Walker, que deixa una filla, Lee, una neta Emmi-Lee i la seva parella Beverly». Així comença l’obituari que li ha dedicat el segell amb el qual ha treballat durant 15 anys. També han recordat els seus inicis amb el grup The Walker Brothers, la seva etapa en solitari com a crooner, fins als seus darrers treballs més experimentals.

- Publicitat -

Horaris de la Telecogresca 2019

Oques Grasses van triar el 6 d’abril i durant la Telecogresca com el dia per estrenar el seu nou disc «Fans del sol» a Catalunya. Serà el primer concert que oferiran al nostre país i ja sabem que l’actuació del grup serà a la mitjanit, just abans del final de festa de l’escenari Analògic amb els Buhos.

La jornada l’obriran Kronical a dos quarts de 7 de la tarda i posteriorment serà el torn de Pupil·les i Auxili. Els Zoo oferiran el seu directe a un quart d’onze i posteriorment serà el torn d’escoltar com sonen les cançons del nou disc d’Oques Grasses.

L’escenari digital portarà el ritme de Raver des de tres quarts de 7 de la tarda i seguidament seran Afrika, Dj Kärdo (per partida doble), Maikel Delacalle, Ms Nina i Hektor Mass els qui faran ballar al ritme de la música electrònica a tots els amants del gènere.

Les entrades es poden adquirir al web del festival en dues modalitats, amb consumicions a 22 euros o sense a 17.

- Publicitat -

Polèmica a la xarxa pel suposat preu que cobra Rosalía per actuar

Rosalía és una de les cantants més reclamades per tots els festivals i ciutats del món i sense anar més lluny fa pocs dies es va anunciar una gira pels Estats Units i que en molt poca estona va veure com aconseguia exhaurir totes les entrades. Però no tot són alegries per la cantant catalana, que els últims dies ha hagut de veure com es parlava d’ella pel suposat preu que cobra per actuar.

Tot neix arran d’un missatge de l’alcalde de Valladolid, Óscar Puente que deia a través de Twitter el suposat catxe de l’artista. Puente explicava que Rosalía cobrava mig milió d’euros per actuar, fet que va provocar que la cantant respongués al polític i desmentís categòricament aquest preu i remarcant que era fals. La catalana explicava als seus seguidors que ja saben que no és un xou senzill i que hi ha moltes persones treballant, però el que s’ha dit està lluny de ser veritat.

Aquí no ha acabat la cosa, ja que Puente ha respost a la cantant assegurant que aquesta és la xifra que els hi va passar el seu agent per començar a parlar després de dos mesos d’espera. El polític afegeix que «en tot cas si aquesta no és la xifra, digui’ns el seu catxe i estarem encantats de contractar-la«.

- Publicitat -

Lewis Capaldi suma 4 setmanes de lideratge al Regne Unit amb ‘Someone you loved’

L’escocès Lewis Capaldi ha arribat per quedar-se i el seu senzill ‘Someone you loved’, inclòs a l’EP «Breach» suma una quarta setmana de lideratge al Regne Unit i ni de bon tros sembla que això hagi d’acabar-se. De fet després d’unes quantes setmanes on el tema aconseguia superar per poc ‘Giant’ de Calvin Harris, aquests últims Capaldi ha sumat més de 7 milions de reproduccions en streaming.

En tercera posició segueix la malaguenya Mabel amb una altra de les sensacions del moment ‘Don’t call me up’. El quart lloc és pel nou senzill de Tom Walker, ‘Just you and I’, que després del bon èxit del seu primer disc, els temes van escalant places. Jonas Brothers segueixen el seu camí ascendent i ja se situen cinquens amb ‘Sucker’. Lauv i Troye Sivan entren al top 10 amb ‘i’m so tired’.

Pel que fa als discs, Jack Savoretti aconsegueix el primer número 1 amb «Singing to strangers», que ha venut unes 32.000 unitats en els primers set dies. Segona plaça per Dave, seguit de Tom Walker que suma posicions amb «What a Time lo be alive». Les bandes sonores de The Greatest Showman, A Star is Born i Bohemian Rhapsody segueixen al top 10, així com George Ezra, Ariana Grande o el nou disc de Dido i Foals, que això sí, perden 6 i 8 posicions respectivament.

- Publicitat -

La Llista – 23 al 29 març

Oques Grasses arriben fins al número 1 de La Llista gràcies a ‘Torno a ser jo‘, una de les cançons incloses a «Fans del sol«.

Entren a la llista

Miki Núñez – La venda
Tom Walker – Just you and I

Surten de la llista

Jax Jones & Years & Years – Play (13 setmanes)
Gabriela Richardson – Crime (6 setmanes)

Aspirants

Martin Garrix feat. Bonn – No sleep (4 setmanes)
Zaz – Qué vendrá (4 setmanes)
A Boogie Wit da Hoodie – Look back at it (4 setmanes)
Ariana Grande – Break up with your girlfriend, i’m bored (4 setmanes)
Clean Bandit feat. Ellie Goulding – Mama (3 setmanes)
Crystal Fighters – Wild ones (2 setmanes)
Marshmello & Chvrches – Here with me (2 setmanes)
Ava Max – So Am I (2 setmanes)
LSD – No new friends (novetat)
Itaca Band – Apropa’t (novetat)
Buhos – Connectats (novetat)
Two Door Cinema Club – Talk (novetat)

La Llista Nº 320 / Setmanes en llista / Variació respecte setmana anterior

1 OQUES GRASSES – TORNO A SER JO (8) (+2)
2 CALVIN HARRIS FEAT. RAG’N’BONE MAN – GIANT (10) (-1)
3 ALFRED GARCÍA I PAVVLA – WONDER (11) (-1)
4 MABEL – DON’T CALL ME UP (6) (+2)
5 ARIANA GRANDE – 7 RINGS (8) (=)
6 LEWIS CAPALDI – SOMEONE YOU LOVED (4) (+5)
7 SAM SMITH & NORMANI – DANCING WITH A STRANGER (10) (-3)
8 IMAGINE DRAGONS – BAD LIAR (16) (=)
9 ROBIN SCHULZ FEAT. ERIKA SIROLA – SPEECHLESS (11) (=)
10 DAVID GUETTA FEAT. BEBE REXHA & J BALVIN – SAY MY NAME (20) (-3)
11 AVA MAX – SWEET BUT PSYCHO (17) (-1)
12 LAUV FEAT. TROYE SIVAN – I’M SO TIRED (5) (+6)
13 GEORGE EZRA – HOLD MY GIRL (12) (+1)
14 HUGEL FEAT. AMBER VAN DAY – WTF (7) (+1)
15 OQUES GRASSES – IN THE NIGHT (6) (+2)
16 MARK RONSON FEAT. MILEY CYRUS – NOTHING BREAKS LIKE A HEART (16) (-4)
17 ZEDD FEAT. KATY PERRY – 365 (4) (+4)
18 JONAS BROTHERS – SUCKER (2) (+12)
19 POST MALONE FEAT. SWAE LEE – SUNFLOWER (18) (-3)
20 CARDI B FEAT. BRUNO MARS – PLEASE ME (3) (+6)
21 TROIS CAFÉS GOURMANDS – À NOS SOUVENIRS (22) (-8)
22 TWENTY ONE PILOTS – CHLORINE (5) (+2)
23 SIGRID – DON’T FEEL LIKE CRYING (7) (=)
24 HALSEY – WITHOUT ME (19) (-4)
25 THE CHAINSMOKERS FEAT. 5 SECONDS OF SUMMER – WHO DO YOU LOVE (4) (+4)
26 AITANA – VAS A QUEDARTE (13) (-7)
27 CLEAN BANDIT FEAT. MARINA I LUIS FONSI – BABY (15) (-2)
28 KHALID – TALK (3) (+8)
29 LADY GAGA & BRADLEY COOPER – SHALLOW (22) (-2)
30 GALANTIS FEAT. ONEREPUBLIC – BONES (5) (+3)
31 DOCTOR PRATS – TU FAS (24) (-3)
32 PINK – WALK ME HOME (3) (+5)
33 ARIANA GRANDE – THANK U, NEXT (19) (-2)
34 MONARCHY – BACK TO THE START (9) (=)
35 LADY GAGA – ALWAYS REMEMBER US THIS WAY (2) (+5)
36 BUHOS – TRANSMETS ENERGIA (24) (-4)
37 MIKI NÚÑEZ – LA VENDA (1) (N)
38 JOAN DAUSÀ – TOT ANIRÀ BÉ (10) (-3)
39 TOM WALKER – JUST YOU AND I (1) (N)
40 WALK THE MOON – TIMEBOMB (8) (-2)

- Publicitat -

Entrades exhaurides pel Clownia 2019

Quan falten tres mesos perquè el festival obri les portes, la ciutat llunyana penja el cartell de «sold out» per sisè any consecutiu (tants com anys que se celebra el festival). Sant Joan de les Abadesses s’omplirà del 27 al 30 de juny en el festival impulsat per Txarango.

Aquesta notícia arriba just deu dies després que Txarango fes de la roda de premsa de presentació del cartell complet. I no és gens estrany que s’hagin exhaurit les entrades d’un festival que té un cartell amb grups consolidats com Oques Grasses, Green Valley, Doctor Prats, Itaca Band, Buhos, Judit Neddermann, Balkan Paradise Orchestra, Joan Dausà, Joan Garriga, Natxo Tarrés & the Wireless, Tremenda Jauria o la Companyia Elèctrica Dharma; artistes emergents com Lildami, Pupil·les, Balkan Paradise Orchestra, Segonamà o Tremendu; i els colombians L-33, l’aposta «més potent» de l’edició.

- Publicitat -

Conversem amb els Gebre del disc «Marçà-Falset»

Aquesta setmana us vam parlar del grup ebrenc Gebre i avui hem tingut l’oportunitat de parlar amb ells a la ràdio. Pots escoltar l’entrevista a continuació, on hem parlat dels inicis, dels concerts que han de venir i de tot el que té relació amb el seu EP «Marçà-Falset».

- Publicitat -

Möndo Loco publica «Dueños de Nada»

Avui surt a la llum Dueños de Nada, el segon disc d’estudi dels Möndo Loco, l’antiga formació de Miki Florenra (guitarra de La Pegatina) presenta aquest nou treball sota el segell madrileny Calaverita Records.

Möndo loco és una banda de mestissatge que neix l’any 2011 a la ciutat de Lleida amb un so fresc i potent. En aquest treball aposten clarament pel castellà com a mitjà de totes les seves cançons excepte «Trenca Amb el Compàs», l’únic tema en català. En resum, presenten 11 cançons que desprenen vitalitat i força.

El grup presentarà el nou àlbum el 31 de març al Cafè del Teatre de Lleida, on arrancaran una gira que els portarà a més de quinze dates pel territori català i espanyol. El quintet està format per: Joel Rovira (veu i guitarra espanyola), Miquel Sàez (trombó i veus), Álvaro Pineda (guitarra), Emili Regany (bateria) i Roc Domingo (baix).

‘¡Hoy Voy A Muerte!’ és el single d’aquest nou treball i va arribar a mitjans de febrer en format videoclip realitzat per Produccions Àuria i protagonitzat pels membres del grup que trenquen amb la rutina.

- Publicitat -

Novetats discogràfiques en streaming: La Casa Azul, Dean Lewis, Leiva, Kakkmaddafakka

Un divendres més et portem algunes de les novetats discogràfiques de la setmana on els catalans La Casa Azul i Ramon Mirabet encapçalen els llançaments destacats. Però no ens oblidem del debut de Dean Lewis o del retorn de Leiva i Kakkmaddafakka. Flume, Van Morrison, American Football o Andrew Bird també se sumen a les propostes musicals de la setmana.









De

- Publicitat -

Canet Rock publica el seu primer disc recopilatori

El dimarts 19 de març es va presentar el primer disc recopilatori del Canet Rock amb un concert de Buhos a la UVic, on van assistir més d’un miler de seguidors que van poder comprar el treball en primícia.

Avui es publica aquest àlbum, editat pel segell barceloní Halley Records, i conté un recull de 14 dels temes que sonaran a la pròxima edició del festival el 6 de juliol, més un bonus track del tema «Tanca els ulls» de Txarango, que va servir per acomiadar l’última gira del grup i que mai abans s’havia pogut tenir en format físic.

Buhos, Els Catarres, Doctor Prats, Els Pets, Xavi Sarrià i el cor de la fera, Roba Estesa, La Pegatina, Itaca Band, Elèctrica Dharma, La Casa Azul i Oques Grasses són alguns dels grups que formen part d’aquest disc i que actuaran al festival que ja ha exhaurit les 23.000 entrades, quatre mesos i mig abans que obrin les portes.

Tots els diners recaptats aniran per #culturaambcausa.

- Publicitat -

Tame Impala avancen el seu nou disc amb ‘Patience’

Tame Impala han començat el dia estrenant ‘Patience’ l’avançament del seu nou disc, que arribarà 4 anys després de «Currents».

La cançó arriba un dia abans que el grup actuï al programa Saturday Night Live, on tot fa pensar que l’estrenaran en directe per primer cop.

El grup actuarà aquesta primavera al nostre país, ja que forma part del cartell del Primavera Sound.

 

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...