Slipknot han anunciat que el seu nou disc, que encara no té títol arribarà el dia 9 d’agost. El grup ho ha fet saber després de confirmar una gira pels Estats Units i que començarà el 26 de juliol.
Abans d’aquesta gira els podrem veure en dos festivals espanyols, el Download Festival i el Resurrection.
De moment l’únic que hem pogut escoltar del nou disc és el tema ‘All out life’.
Billie Eilish és un dels fenòmens del moment i el seu debut “When We All Fall Asleep, Where Do We Go?” arribarà el 29 de març. La cantant de Califòrnia ha compartit una nova cançó ‘wish you were gay’, que de ben segur continuarà conquistant a tots els seus seguidors.
Uns seguidors que ja han exhaurit totes les entrades pels concerts del 9 de març al Sant Jordi Club i pel 2 de setembre al Poble Espanyol i és que Billie Eilish és ja tot un fenomen de masses i no hi ha qui pugui amb ella.
Guillem Roma estrena aquest any un nou treball discogràfic on proposa arribar a les cançons d’una manera diferent, amb influències de la música llatinoamericana, el bolero o els sons mediterranis i una personalitat original que l’ha consolidat en el panorama musical del nostre país.
En aquest nou espectacle explora els límits de les cançons a través d’un procés de transformacions irreconeixibles del seu propi repertori.
Una proposta original, arriscada i fresca amb una posada a escena participativa que farà reflexionar sobre la creativitat, el que és nou i el que és vell o quina és l’essència d’una cançó.
Ho fa amb una mirada moderna i de qualitat acompanyant-se amb músics de gamma alta com els guitarristes Pau Figueres i Guillem Plana, el bateria de Macaco, Didak Fernandez, el baixista Miquel Sospedra, o la complicitat de la seva germana Marta Roma, al violoncel.
Un bon dia per veure-ho és el 24 de març al Centre Tradicionàrius a partir de les 7 de la tarda. Entrades a la venda.
Alfred García i Nil Moliner actuaran el 29 de juny al Poble Espanyol de Barcelona com a part del cartell de la segona edició del Share Festival, que també ha anunciat la presència de C, Tangana, Lola Indigo i Becky G. També podrem veure-hi Brodas Bros i el Dj Luc Loren.
Serà una bona oportunitat per veure a l’Alfred García, després que el músic català hagi exhaurit les entrades de bona part de la gira de presentació de “1016”, però també de Nil Moliner, que també està omplint la majoria de locals on actua.
Les entrades es poden adquirir a través de la xarxa Ticketmaster.
Keith Flint, el cantant de The Prodigy ha mort als 49 anys, segons han informat diferents mitjans. El cos del músic ha estat trobat sense vida a Dunmow (Essex) quan passaven pocs minuts de les vuit del matí.
La policia ha explicat que la mort no està sent tractada com a sospitosa i s’està preparant un expedient pel forense.
A través d’un missatge a Instagram, Liam Howlett, el seu company del grup, ha confirmat que Flint s’hauria suïcidat.
The Prodigy es van convertir en un dels referents a principis dels 90, aconseguint números 1 amb “Firestarter” i “Breathe”.
El grup va editar un disc el passat mes de novembre, arribant un cop més al número 1 al Regne Unit. La banda l’havia de presentar en directe en alguns festivals, entre ells el Doctor Music.
Tot i que Flint va començar sent el ballarí del grup, posteriorment va ser-ne el cantant, on la banda va guanyar més popularitat.
A l’inici de curs el setembre del 2015 a l’escola de música TOT MÚSICA de Caldes de Montbui, en Joan Ramon, profesor de l’esmentada escola, ofereix la possibilitat de fer un “combo” exclusivament femení i d’acord amb l’escola, després d’uns mesos de proves i ajustaments, el grup queda format definitivament.
Marta Àrcega a la bateria, Ariadna Caldentey a l‘ukelele, Mariona Mir guitarra acústica i Àfrica Blades al piano i els teclats. Les edats anaven dels 11 als 15 anys.
En poc temps la compenetració del grup és extraordinària i es passa de l’etapa normal de compenetrar-se musicalment entre els diferents instruments interpretant versions, a treballar amb cançons inèdites. El reconegut compositor Amado Jaen ofereix al grup algunes cançons i el resultat és summament satisfactori. El grup s’anima a compondre les seves pròpies cançons i el “combo” s’ha transformat en un conjunt musical que elles mateixes bategen amb el nom CABLE OBSESSION per les dificultats dels cables de connexió entre instruments i amplificadors.
Després de fer diversos concerts en activitats de TOT MÚSICA, d’altres actuacions en pobles pròxims a Caldes i d’haver fet de teloneres dels grups ROBA ESTESA i AMICS DE LES ARTS; s’incorporen nous instruments: Ariadna i Mariona ambdues, afegeixen guitarres elèctriques a més de l‘ukulele i la guitarra acústica, enriquint també el so incorporant-hi veus i cors.
L’agost del 2017 CABLE OBSESSION grava una maqueta als estudis LA RULOT, que és presentada a la discogràfica DISCMEDI amb el resultat de la signatura d’un contracte discogràfic amb l’esmentada companyia.
L’agost del 2018 es grava el disc als estudis AURHA sota la producció musical de Joan Ramon i amb Maurizio Tonelli “MAURI” com a enginyer de so.
I el proper 8 de març arriba el seu debut amb “Viu la vida”.
The Tallest Man on Earth ha anunciat que el 19 d’abril publicarà un noi disc anomenat “I Love You. It’s A Fever Dream”, del qual ja n’ha avançat un primer tema, ‘The Running Styles of New York’.
El 29 de març arribarà als cinemes la nova pel·lícula de Tim Burton “Dumbo” que tindrà a la seva banda sonora una versió del tema ‘Baby Mine‘ que han fet els canadencs Arcade Fire.
La cançó original de Disney es va estrenar l’any 1941 i ara podrà escoltar-se de nou als crèdits finals d’aquesta nova pel·lícula protagonitzada per Colin Farrell, Michael Keaton o Danny DeVitto entre altres.
De moment no es pot escoltar tota la cançó sencera, però se n’ha estrenat un fragment.
Coincidint amb la publicació de “unamentlentaeminentalimentalentenimentilamenta.com“, el doble Cd dels PulpoPop, en Nil Ortiz entrevista al grup que dóna detalls del disc i de la seva manera d’entendre la música, així com de l’amor, es clar.
Els recursos educatius i lingüístics de la web unamentlentaeminentalimentalentenimentilamenta.com estan destinats a un públic juvenil i infantil o a un públic més adult?
Depenent de les cançons, hi ha exercicis més fàcils que altres. No estan classificats per nivells, la qual cosa farem properament. En tot cas, els hem concebut per amplificar didàcticament les classes de català. Per exemple, si toca lliçó de pronoms febles, poden escoltar a classe l’U d’Oc i després decidir quins exercicis fer servir.
Com influeixen/Que aporten els recursos educatius i lingüístics en la visió del disc?
No ens vam proposar que l’objectiu fos ampliar l’enteniment del conjunt de les cançons del disc, sinó que cada cançó ajudés a estudiar conceptes lingüístics sincrònics o contextuals, aprenent fonètica, fonologia, morfologia, sintaxi, semàntica, estilística, o, pragmàtica. Tot i que també hi ha molts exercicis de creació. Són aquests on l’oient/estudiant pot adquirir una nova visió del disc. Per exemple a La vida d’una fulla es demana inventar un possible final. A Per boca d’embrió, crear un rap mitjançant una ampliació de la tornada. O a Ho sé, crear una nova estrofa a partir de conceptes antagònics aportats.
POP, és obvi, deu fer al·lusió a l’estil musical, però perquè PULPO?
PULPO continua compartint POP però s’hi afegeix UL. Invertit és LU. LU és un castellanisme. PULPO és POP en castellà, per açó hi apareix llur barbarisme. Si hi afegim una I, podem construir OULIPO, grup de literatura experimental que ens ha influït a l’hora de crear els jocs de llengua. El nom PULPOPOP va ser creat després de llegir la novel·la OP OLOOOP de Juan Filloy. Segurament, part de la càbala de la nostra obra lletrística d’aquests anys, està influenciada per l’obra d’aquest gran col·leccionador de palíndroms.
Teniu influències o referents en el món de la música? Quins són?
Ara mateix, la màxima inspiració insonora per a la creació sonora, són els fal·lus gegants d’en Xicu. No és música, són escultures: les arts forniquen juntes. Aviat inaugurarem ‘Manola’, l’escultura que el mateix cantant del grup ha esculpit pel Bosc de Can Ginebreda.
Perquè considereu que heu tornat més calmadets?
Hem fet un disc acústic: post-rave. Creiem que ideal per escoltar-lo mig estirat al llit, amb un argòtic mai amè entre llavis, mig encès. Un incís: segur que no destorbarà el globus passant, ans al contrari, s’allargassarà trànsit i levitació.
A Instagram seguiu més gent (787) que la que us segueixen (292), la gent no us fa “follow back” o té altres pretensions aquest compte?
Això és així perquè vàrem clicar un botó que ens proposava seguir i sincronitzar tots els contactes de whatsapp. Disposem de les xarxes per mostrar el què fem, sense entrar al Show de Truman. Independentment de qui ens segueix; fem el que ens agrada, és senzill, és fàcil: fem el que ens rota: el que ens agrada. A part de crear ens dediquem a la docència, et faries creus dels esforços que hem de centrar perquè moltes i molts adolescents visquin la música amb la seva ànima i no per aconseguir més likes o més seguidors. Hi ha poca veritat ara mateix.
Els temes han estat creats cada un amb un objectiu pedagògic o un cop creats es pot crear?
Els temes? Han estat creats cada un amb un objectiu pedagògic? O… un cop creats es pot crear? Es pot crear què? Es pot respondre una pseudopregunta no interrogativa amb una pregunta? La resposta és: Sí. Si ens regim estrictament pel llenguatge, entenem tema com el motiu melòdic d’una composició musical, per tant intuïm doncs que us volíeu referir a ‘cançons’ (la cançó implica lletra i veu però no exclusivament acompanyament instrumental). Si la pregunta és doncs si cada una de les cançons ha estat creada amb un objectiu pedagògic, la resposta és: -Sí.
Carla Simó va començar amb vosaltres i quan ha marxat s’ha fet famosa, vosaltres quan entrareu a la fama?
No estem en la música per res que tingui que veure amb la fama, sinó per omplir un buit existencial i espiritual.
Si haguéssim de resPoNDRe amb el to irònic proposat diríem:
-Quan estrenem Katartist, la pel·lícula que retrata la nostra puta vida.
La terra, el territori (flora i fauna), la meteorologia, les persones que us envolten…, en general tot el vostre context, com afecta aquest treball?
El lloc on assagem fa una pudor de pet de llop pútrid, a paper en descomposició, a putrefacció absoluta. I és que assagem prop de la fàbrica Hinojosa, que és d’uns feixistes valencians que viuen en hotels i no estimen el poble de Sarrià de Ter. Són els putos amos perquè no hi ha pebrots ni sants, ni verds, ni escalivats per a clausurar-los la fàbrica. Per això ens surt la música que ens surt. Duem el nom del Ter pel país amb orgull; som ambaixadors de la putrefacció absoluta. Hi ha una escena del clip d’U d’Oc que transcorre per davant les seves instal·lacions; tot i ser pública la via, ells ens van fer fora d’allà…
Quins paral·lelismes hi ha entre vosaltres i un “mamífer salvatge” com l’Ós Bru?
Entenem la música com una eina de transformació social, per això a l’Ós Bru defensem la reintroducció de l’ós al Pirineu i convidem a reflexionar sobre la preservació d’aquest increïble mamífer salvatge. Les imatges de l’ós bru del videoclip han estat gravades al cantàbric i cedides per Fapas- (Fondo para la Protección de los Animales Salvajes).
Quins canvis trobem en aquest treball en l’imaginari dels Pulpopop?
L’amor marca la diferència.
El més substancial és que en els anys 9 precedents només hem utilitzat la paraula amor en un parell d’ocasions, ambdues eren incloses al 1er vers de la cançó 2ns ‘amor, amor, si m’ho dius tant potser perdrà el valor’. Ara al desè any, en una cançó l’hem utilitzat 97 cops, parlem de l’Amor lèsbic, l’amor trans, l’amor gai, l’amor heterosexual, l’amor heteroflexible, homosexual, donosexual, bisexual, intersexual, pansexual, asexual, amor LGBTQIA, amor hiperdescontextualitzat, amor desoxiribonucleic, amor a l’escocesa: love, amor a la irlandesa: love, amor gaèlic: love, amor a l’anglesa: love, amor a la basca: Maite zaitut! amor indomable, amor indominable, amor incombinable, amor innominable, amor abominable, amor amable, afable, palpable, amor possessiu, obsessiu, imperatiu, amor invisible, indie-visible, amor apostòlic i romà, amor platònic, amor aristotèlic, amor terrorista: dispara “a”, dispara “ema”, dispara “o” i dispara “erra”, amor a tret per lletra, amor en quatre trets, que no pas amor a tret per síl·laba, ja que les consonants tenen dubtes vocals, existencials: “Ao” dubte d’en “Mr”, Cupido, que com que duu passamuntanyes no sap on ha posat les fletxes perquè el que realment duu són bombes, amor que explota, amor que explota pels aires, amor que sols l’amor cura, amor evangèlic, medicinal, homeopàtic, amor apàtic, amor opiàcic, amor sense –a– ni esma: “amo”, amor sense –m– ni tancament de llavis “aor”, amor sense –r– “amo”, o ‘ti amo’ o amor a la menorquina: “amô”, amor sense amo esdevé d’or, amor sense or és l’ham que tot s’ho empesca per conquistar l’amor, és l’ham que pesca un amor fugaç que dura 3” (tres segons de silenci), o un amor voraç que en dura 2 (dos segons de silenci), o un amor que sols en dura un (1” de silenci), així és l’amor de fugaç, voraç i sorollós, amor al·legòric: Amor (aquí la pronúncia ―diguem-ne l’oralitat al·legòrica– no ha fet palès la majúscula de la 1a de les vocals, la musculatura manifestament frondosa de la inicial), amor que torna a la torna, amor Antic(h), amor que torna més que la tirallonga d’en Serrallonga i el romesco i l’allioli junts, amor entre vampirs i rat-penats, amors que et xuclen la sang, estaques per acabar mort o per acabar amb l’amor fantasmal, miralls que no retornen ni Roma, amor declinat: amandus, amandi, amanda, amando, amandae, amandis, amande, amandam, amandos, amandis, amāris, amātur, amāmur, amamĭni, amantur, Amer, amēris, amētur, amēmur, amemĭni, amentur, amābar, amabāris, amabātur, amabāmur, amabamĭni, amabantur, amarer, amarēris, amarētur, amarēmur, amaremĭni, amarentur, amandorum, la declaració d’amor ha durat escassos 4 segons perquè tot just proclamada la declaració d’amor ha quedat –automàticament– tombada, ha estat una declaració d’amor auto-tombada, l’amor ha esdevingut inconegut, amor a l’exploradora, que a la recerca va, d’un amor paleozoic o mesozoic, en tot cas un amor que s’ha mantingut viu (si entenem viu com la possibilitat de retornar a la vida post-desglaç) sota d’una capa de gel de 4.776 metres de gruix; la missió l’han finançada a parts iguals els governs de Costa de Marfil, d’Ivori, Calci, Estronci, Radi, Vari, amor químic que no físic, d’agent químic letal, amor a l’assassí, amor hibristofílic, amor a l’ascensor, com en un anunci de desodorant, amor suat, amor que dura un puja i baixa, amor que per ser consolidat (o altrament dit: solidificat), amb nou plantes i un àtic en fa prou, l’amor perdut, l’amor buscat, l’amor trobat, l’amor retrobat, l’amor rebuscat, l’etern triangle: l’amorós, “El triangle amorós”, equilàter, isòsceles, escalè, rectangle, obtusangle, acutangle, el tercer en discòrdia és el vèrtex exponencial, el més agut, obtús, abús, hiperbòlic, amor Sierpinski, triangularitzat, fractal: quelcom així com per exemple que la teva àvia s’enamorés de la teva mare i aquesta de la teva germana i aquesta última ho fes de la seva filla i així infinitament fins a l’avortament, l’amor icosaèdric, a 20 amants per cap, l’amor del “jo us declaro”, un amor opressor, entès com la fissura rectal d’on surt la revolució que tots portem dins, una revolució de merda, amor cacofònic, amor dodecafònic, amor sense escrúpols, amor censurat, amor incongruent, amor des de l’exili, a 1.332 quilometres, amor pres, amor de bis a bis, amor a 750 quilometres amb minibús i 13 punts negres, amor que com la majoria d’amors és amor sense amor: concloent doncs que l’amor de debò és en la pràctica totalitat dels casos una sentència d’«amort».
En resum, en 10 anys de carrera hem utilitzat l’amor 99 vegades; en aquesta resposta un total de 100.
David Guetta arriba fins al capdamunt de La llista gràcies a Say My Name!
Entren a la llista
The Chainsmokers feat. 5 Seconds fo Summer – Who do you love
Zedd feat. Katy Perry – 365
Lewis Capaldi – Someone you loved
Surten de la llista
Steve Aoki – Wasted on me (14 setmanes)
The Vaccines – All my friends are falling in love (11 setmanes)
James Arthur i Anne Marie – Rewrite the stars (12 setmanes)
Aspirants
5 Seconds of Summer feat. Julia Michaels – Lie to me (6 setmanes)
Dua Lipa – Swan Song (5 setmanes)
Segonamà & Txarango – Crida (4 setmanes)
Avril Lavigne feat. Nicki Minaj – Dumb Blonde (3 setmanes)
Pink – Walk me home (2 setmanes)
Cardi B feat. Bruno Mars – Please me (2 setmanes)
Khalid – Talk (2 setmanes)
Martin Garrix feat. Bonn – No sleep (novetat)
Zaz – Qué vendrá (novetat)
Ariana Grande – Break up with your girlfriend, i’m bored (novetat)
A Boogie Wit da Hoodie – Look back at it (novetat)
La Llista Nº 317 / Setmanes en llista / Variació respecte setmana anterior
1 DAVID GUETTA FEAT. BEBE REXHA & J BALVIN – SAY MY NAME (17) (+2)
2 ALFRED GARCÍA I PAVVLA – WONDER (8) (+2)
3 ARIANA GRANDE – 7 RINGS (5) (-2)
4 SAM SMITH & NORMANI – DANCING WITH A STRANGER (7) (+2)
5 TROIS CAFÉS GOURMANDS – À NOS SOUVENIRS (19) (-3)
6 CALVIN HARRIS FEAT. RAG’N’BONE MAN – GIANT (7) (+3)
7 POST MALONE FEAT. SWAE LEE – SUNFLOWER (15) (-2)
8 AVA MAX – SWEET BUT PSYCHO (14) (-1)
9 OQUES GRASSES – TORNO A SER JO (5) (+8)
10 MARK RONSON FEAT. MILEY CYRUS – NOTHING BREAKS LIKE A HEART (13) (-2)
11 IMAGINE DRAGONS – BAD LIAR (13) (+3)
12 AITANA – VAS A QUEDARTE (10) (-2)
13 JAX JONES FEAT. YEARS & YEARS – PLAY (11) (=)
14 ROBIN SCHULZ FEAT. ERIKA SIROLA – SPEECHLESS (8) (+5)
15 MABEL – DON’T CALL ME UP (3) (+10)
16 CLEAN BANDIT FEAT. MARINA I LUIS FONSI – BABY (12) (-4)
17 HALSEY – WITHOUT ME (16) (-2)
18 PINK – A MILLION DREAMS (13) (-7)
19 DOCTOR PRATS – TU FAS (21) (-3)
20 GEORGE EZRA – HOLD MY GIRL (9) (+1)
21 LADY GAGA & BRADLEY COOPER – SHALLOW (19) (-1)
22 MONARCHY – BACK TO THE START (6) (=)
23 ARIANA GRANDE – THANK U, NEXT (16) (-5)
24 SKYLAR GREY – EVERYTHING I NEED (6) (+2)
25 OQUES GRASSES – IN THE NIGHT (3) (+3)
26 HUGEL FEAT. AMBER VAN DAY – WTF (4) (+3)
27 BUHOS – TRANSMETS ENERGIA (21) (-4)
28 SIGRID – DON’T FEEL LIKE CRYING (4) (+4)
29 BASTILLE & SEEB – GRIP (10) (-5)
30 LAUV FEAT. TROYE SIVAN – I’M SO TIRED (2) (+6) 31 LEWIS CAPALDI – SOMEONE YOU LOVED (1) (N)
32 JOAN DAUSÀ – TOT ANIRÀ BÉ (7) (+1)
33 TWENTY ONE PILOTS – CHLORINE (2) (+7)
34 WALK THE MOON – TIMEBOMB (5) (+1)
35 GALANTIS FEAT. ONEREPUBLIC – BONES (2) (+4) 36 ZEDD FEAT. KATY PERRY – 365 (1) (N)
37 GABRIELA RICHARDSON – CRIME (4) (+1)
38 CHARLI XCX FEAT. TROYE SIVAN – 1999 (20) (-7) 39 THE CHAINSMOKERS FEAT. 5 SECONDS OF SUMMER – WHO DO YOU LOVE (1) (N)
40 WILD – HERE WE GO (9) (-6)
Lewis Capaldi ha fet broma dient que ja és un one-hit wonder, després de situar al primer lloc de la llista britànica el seu èxit ‘Someone you love’, que ha protagonitzat una batalla aferrissada amb ‘Giant’ de Calvin Harris, que finalment s’ha quedat en segon lloc.
Capaldi va visitar Catalunya aquest dimecres on va ser teloner dels Bastille i tornarà a la capital catalana el 29 d’octubre on presentarà les cançons d’un disc que arribarà durant la primavera.
Tornant a la llista britànica, Pink debuta al vuitè lloc amb ‘Walk me home’, mentre que Tom Walker entra el top 10 amb ‘Just you and I’ i ‘Shallow’ puja 10 posicions després de guanyat l’Oscar. Bones pujades per Khalid amb ‘Talk’ i Lauv i Troye Sivan amb ‘i’m so tired’.
En àlbums Ariana Grande segueix liderant per tercera setmana amb “thank u, next”, seguida de la banda sonora de “The Greatest Showman” i la de “A Star is Born” i “Bohemian Rhapsody”.
Cardi B i Bruno Mars han repetit col·laboració després del moderat èxit de ‘Finesse’ i des de fa alguns dies ja sona a tot arreu ‘Please me’, una nova cançó amb una lletra que no deixa indiferent i amb frases com “Your pussy basura (Basura) My pussy horchata”. Doncs bé des d’avui ja podem veure el videoclip d’aquesta peça, on els dos artistes es troben en una hamburgueseria i s’enamoren i a partir d’aquí tot és possible…
La cançó va debutar al cinquè lloc de la llista americana i mentre que el Regne Unit ho va fer a la dotzena posició i aquest divendres ha caigut 8 llocs.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...