Flashy Ice Cream són un dels fenòmens de la música urbana en aquests moments a Catalunya, gràcies al seu so i a unes lletres que enganxen entre els més joves (i els no tan joves).
Avui hem parlat amb ells, ja que el proper 12 de juny editen el seu segon disc «Don Gelato». Ha estat una conversa que es podria definir com a «Amor a primera vista».
Avui amb en Joan Grivé hem fet l’entrevista menys confinada de totes, ja que s’ha passat tota l’estona caminant pel bosc, donant-nos una enveja brutal.
Hem parlat dels seus inicis, dels vídeos que penja, d’Adolescents, de la Juliana, en Bru (que és un ranci i que no contesta mai) i de mil històries més.
Lady Gaga publica aquest divendres el seu esperat disc «Chromatica«, del qual fa una setmana va estrenar ‘Rain on me’, peça que ja és número 1 en un bon grapat de països. Abans de l’arribada de tot el disc la cantant ha tingut un detall amb els seus seguidors i ha compartit una altra de les col·laboracions que formen part del disc, ‘Sour Candy‘ amb les BlackPink, tot un fenomen de masses.
La producció torna a ser cosa de Burns i Bloodpop, que impregnen a la cançó un so molt dels anys 90, com ja van fer amb l’anterior senzill.
El disc s’ha filtrat en alguns països abans de l’estrena oficial prevista per aquesta mitjanit hora catalana.
En poc menys d’un mes, el festival ÍTACA es ‘desconfinarà’ i celebrarà una ‘Edició Limitada’ que inclourà sis concerts amb grups i artistes de referència del país: Els Amics de les Arts, Andrea Motis, El Petit de Cal Eril, Ferran Palau, Sanjosex i Meritxell Neddermann. Sota l’eslògan ‘L’espectacle ha de continuar’, les actuacions tindran lloc entre el 19 i el 27 de juny a les localitats empordaneses de Corçà i La Pera que col·laboren en la celebració dels concerts. Entrades a la venda al web del festival.
Els concerts d’aquesta ‘Edició Limitada’ ja formaven part de la programació de l’ÍTACA 2020 i s’han reubicat en altres dates i espais que permetin la seva celebració. Aquesta edició especial s’iniciarà el dia 19 de juny a Corçà amb els concerts d’El Petit de Cal Eril i Ferran Palau, dues de les principals estrelles de l’univers musical català. Acompanyats per les seves respectives bandes, els dos músics interpretaran temes dels seus nous discos Energia fosca i Kevin. Una nit per gaudir de dos dels grans talents de la música de casa nostra.
Agenda:
19 de juny, El Petit de Cal Eril i Ferran Palau, a Corçà
20 de juny, Els Amics de les Arts, a Corçà
26 de juny, Sanjosex i Meritxell Neddermann, a La Pera
27 de juny, Andrea Motis, JazzPera, a La Pera
Les actuacions, amb el públic assegut, tindran aforaments limitats a la normativa vigent i se celebraran amb les mesures de seguretat necessàries per garantir la salut d’artistes, tècnics, personal de producció i suport, i assistents.
El festival ha aconseguit ‘salvar’ la majoria de concerts de petit i mitjà format. En canvi, a causa de les limitacions actuals es veu obligat a posposar els concerts de gran format d’ÍTACA L’ESCALA, ÍTACA SANT JOAN o ÍTACA PALAFRUGELL que sobrepassen el nombre d’espectadors màxim autoritzat actualment per les autoritats. El festival estudia diverses opcions pels concerts multitudinaris: celebrar-los durant la tardor si les mesures sanitàries ho permeten o posposar-los al 2021. A banda dels concerts previstos en la seva ‘Edició limitada’, el festival només té confirmat un concert més aquest any amb l’actuació ja anunciada de Macedònia a l’Espai Ter de Torroella de Montgrí el proper mes d’octubre.
Hem conversat amb l’Anna Bacardit, una de les quatre persones responsables d’engegar aquesta interessant proposta que permet al públic gaudir dels seus artistes preferits en streaming i interactuar amb ells per un preu mòdic de 5 euros.
Aquests diners van pels artistes en aquests difícils moments que viu el sector musical i cultural en general.
Hem volgut parlar amb ella de com va néixer aquesta iniciativa, dels artistes que han tocat i tocaran i del futur de la música en directe.
A vegades tenim la mania d’anar a buscar les coses a fora, quan aquí a Catalunya es fa música urbana de qualitat i que triomfa entre els més joves (i els no tan joves).
Avui anem fins a Badalona per parlar dels Tixin’, un grup que combina des del trap, passant pel R&B o el dancehall.
Van iniciar-se amb aquest projecte el 2017 i ja el primer any van sonar amb força al costat d’altres noms que estan revolucionant l’escena urbana del país.
Abans no es publiqui el seu pròxim disc que arribarà al llarg de l’estiu i que inclourà 13 cançons i algunes col·laboracions, han compartit a través de les diferents plataformes com Spotify o Youtube un EP «Pixin» format per cinc peces que se sumen a altres que havien publicat anteriorment com ‘Temps al temps’ o ‘Amunt i avall’.
La majoria de les cançons han anat acompanyades de vídeos que han agradat molt entre el públic adolescent. I és que per exemple ‘Temps al temps’, parla d’una història d’amor adolescent i això fa que els joves se sentin molt identificats amb les lletres. Algun dels vídeos suma més de 100 o 200.000 reproduccions al seu canal de Youtube.
Aquest 27 de maig s’ha presentat el cartell de la vintena edició del Primavera Sound, que enguany s’ha hagut de cancel·lar a causa de la pandèmia de coronavirus.
Per la pròxima edició es mantenen bona part dels artistes que havien d’actuar enguany i sumant-me de nous. Entre els noms que veurem l’any vinent del 2 al 6 de juny trobem a The Strokes, Tame Impala,Tyler The Creator, Manel, The National, Beck, Gorillaz, Massive Attack, Charli XCX, Cigarettes after sex, Idles, Iggy Pop, Metronomy, Yo la Tengo, Jamie xx, Bad Bunny, Amaia, Pavement i molts més que encara s’han d’anunciar.
Totes les entrades adquirides per aquest any seran vàlides per l’any vinent i tots els que les conservin tindran beneficis especials. Tots els que vulguin els diners de les entrades ho podran sol·licitar a partir del 3 de juny al web del festival.
La setmana passada Lana del Rey va ser notícia arran del missatge que va compartir a Instagram, on es defensava de les crítiques rebudes al llarg de la seva carrera i on mencionava altres artistes de la música, que han aixecat molta polseguera durant els últims dies. Avui ha respost a través d’un vídeo a la mateixa xarxa social.
En el vídeo també explica que el seu nou disc es dirà «Chemtrails Over the Country Club«, que comptarà amb la producció de Jack Antonoff i que es publicarà el 5 de setembre.
Tot i que avui ja hem entrat en la fase 1 a la zona de Barcelona, nosaltres seguim confinats a les nostres cases fent entrevistes a Primera Fila cada dia! Aquest dilluns ha estat el torn de l’Òscar Ruiz, un dels components de Segonamà, que des de fa alguns mesos han iniciat una nova etapa amb un canvi de rumb musical que els apropa més al so R&B.
N’hem volgut parlar amb ell, també sobre com ha afectat aquesta situació del coronavirus a aquest nou disc, dels concerts i de tot el que els hi espera els propers mesos.
Alícia Rey, la veu dels Sense Sal ens presenta la seva primera cançó en solitari, anomenada ‘Tornar’.
Sobre la cançó, la cantant explica que quan va començar a escriure aquesta cançó feia dues setmanes que tot s’havia parat i pensava molt en la idea de l»abans’.
Es parlava a totes hores sobre la idea que tot tornés a ser com era feia unes setmanes, fins que vam despertar: idealitzàvem la vida abans de que es parés el més valuós, el temps, i caigués a les nostres mans.
El temps és el que l’abans ens robava, apoderant-se del que més apreciem.
I ara que sentim els ocells durant tot el dia, que l’aire fa olor d’aire i els boscos creixen més forts, l’Alicia Rey es pregunta qui voldrà tornar a engegar perquè tot torni a córrer el doble, com ho feia, el rellotge que crèiem impossible d’aturar.
Ara tot comença a tenir sensació de tornar. No sé si recordarem que teníem el temps a les nostres mans i el tornarem a vendre a qualsevol preu, a canvi d’un abans que havia de canviar com fos.
Txarango s’acomiadaran el 19 de juny amb un últim disc anomenat «De vent i ales«. El nom del quart i últim treball de la banda ha estat presentat a través d’un documental autoproduït, que recupera algunes de les vivències i llocs on Txarango ha escrit les cançons del disc.
Entre les noves cançons que sonen durant el documental trobem ‘Les coses senzilles, ‘Si sabessis, ‘Avui que fas anys’, ‘La foguera’, ‘Bendita vida’, ‘Quan cau el sol’, ‘Nous camins’, ‘Aguacero’ o ‘És hora de tornar a casa’, que és la cançó que tanca un disc format per 16 peces.
Segons explica el grup del Ripollès, el disc es un cant d’agraïment a la vida, a deixar-se emportar pels seus camins, a estendre fort les ales i a fluir amb el vent. Ja es pot reservar a la seva pàgina web i rebre’l a casa el mateix 19 de juny.
La banda tenia la intenció de fer una gira de comiat que havia de començar el mes de juny, però a causa de la situació que es viu a tot el planeta es va haver de cancel·lar, sense poder donar una alternativa a tots els concerts anunciats.
El grup treballa intensament per poder oferir algun altre concert tant bon punt es puguin realitzar i demana a tothom que hagi adquirit entrades que se les guardi.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...