Bruno Mars prepara una nova col·laboració, ara amb Nile Rodgers de Chic

Bruno Mars continua fent amics allà a on va i després de les col·laboracions amb Cardi B amb ‘Finesse’ i ‘Please me’ o ‘Blow’ amb Ed Sheeran, el cantant ja prepara una nova cançó en aquest cas al costat del llegendari Nile Rodgers dels Chic.

Sembla que la cançó formaria part del nou disc del músic dels Chic, tot i que de moment encara no hi ha data de publicació. L’únic que se sap és que tot plegat s’ha gestat als mítics estudis Abbey Road de Londres.

Sobre aquesta cançó es veu que Mars ha tingut un pes molt important, fins el punt que Rodgers va canviar els primers acords del tema, que s’aproximava al jazz, però Bruno Mars li va dir que tenia que canviar-los si volia que la cançó fos un gran èxit. Un fet similar també va passar amb la mencionada ‘Blow’ d’Ed Sheeran.

 

- Publicitat -

El segon disc de Harry Styles podria arribar ben aviat

El 2017 Harry Styles va presentar el seu debut homònim després de debutar amb One Direction i des de llavors que el músic no ha parat de triomfar gràcies a cançons com ‘Sign of the times’.

El músic podria publicar el seu segon disc més aviat del que ens pensem o si més no alguna cançó, ja que se l’ha vist a Mèxic rodant el que podria ser el seu nou videoclip.

Tot i que el britànic volia mantenir l’anonimat només arribar a l’aeroport ja va veure com les xarxes socials no paraven de penjar imatges d’ell per tot arreu a on anava.

De moment el cantant no ha reaccionat a les seves xarxes, que es mantenen inactives des de fa molts mesos.

- Publicitat -

Rihanna respon a Trump pels atemptats a El Paso i Daytona

Rihanna appears onstage during the 2019 BET awards at Microsoft Theater in Los Angeles, California on June 23, 2019. (Photo by Jean-Baptiste LACROIX / AFP) (Photo credit should read JEAN-BAPTISTE LACROIX/AFP/Getty Images)

La gran estrella de Barbados no ha quedat gens contenta amb la resposta de l’actual president dels Estats Units, Donald Trump, als tirotejos massius d’aquest cap de setmana a El Paso, TX, i Daytona, OH.

Així ho ha demostrat a través d’Instagram, ja que el diumenge 4 d’agost va utilitzar la xarxa social per expressar la seva frustració envers Trump i la facilitat per comprar armes que hi ha actualment als Estats Units.

El missatge que Rihanna ha publicat en resposta a la captura de pantalla del tweet de Donald Trump diu:

Hm… Donald Trump, vostè ha escrit malament “terrorisme”! El seu país ja ha tingut 2 atemptats terroristes amb hores de diferència deixant quasi 30 morts innocents. Això, només dies després d’un altre atac terrorista a Califòrnia, a on un terrorista va poder comprar LEGALMENT un rifle d’assalt (AK-47) a Las Vegas, per després conduir unes hores fins a un festival gastronòmic a Cali i deixar 6 persones mortes incloent un infant! Imagini’s un món en el qual és més fàcil comprar un AK-47 que tenir una VISA! Imagini’s un món en què es construeix un mur gegant per mantenir els terroristes DINS ESTATS UNITS!!! Les meves pregàries i més profundes condolences a les famílies i amics de totes les víctimes de Texas, Califòrnia i Ohio! Em sap molt greu la vostra pèrdua! Ningú mereix morir així! NINGÚ!”

Rihanna és només un dels molts artistes (com John Legend o Cardi B) que han criticat i han expressat la profunda llàstima pels tirotejos massius que estan tenint lloc a Estats Units de forma freqüent.

Els tirotejos d’El Paso i Daytona han deixat 20 i 9 víctimes mortals, respectivament, i dotzenes de ferits. Ambdós assassins han estat identificats com a homes blancs d’uns 20 anys que van fer servir rifles d’assalt.

 

View this post on Instagram

 

Um… Donald, you spelt “terrorism” wrong! Your country had 2 terrorist attacks back to back, hours apart leaving almost 30 innocent people dead. This, just days after yet another terrorist attack in California, where a terrorist was able to LEGALLY purchase an assault rifle (AK-47) in Vegas, then drive hours to a food festival in Cali leaving 6 more people dead including a young infant baby boy! Imagine a world where it’s easier to get an AK-47 than a VISA! Imagine a world where they build a wall to keep terrorists IN AMERICA!!! My prayers and deepest condolences to the families and loved ones of all the victims and the communities affected and traumatized, from Texas, California, and Ohio! I’m so sorry for your loss! Nobody deserves to die like this! NOBODY!

A post shared by badgalriri (@badgalriri) on

- Publicitat -

El nou disc de Bon Iver es podrà preescoltar a Barcelona

El 30 d’agost arribarà el nou disc de Bon Iver amb el nom de “i,i“, però no caldrà esperar fins aquell dia per poder escoltar les cançons del treball, ja que el 7 d’agost es podran escoltar de forma totalment gratuïta a la botiga Revolver de Barcelona a partir de les 12 del migdia. Serà l’única ciutat de Catalunya on es podrà sentir com sona el nou material de Justin Vernon.

Del disc ja n’hem pogut escoltar peces com ‘Faith’, ‘Hey, Ma U (Man Like)’ o ‘Jelmore’.

- Publicitat -

Noel Gallagher publicarà nou EP al setembre

Noel Gallagher li està agafant el gust a això de publicar EP’s i després de “Black Star Dancing” aquest 2019 ha anunciat un segon disc amb 5 cançons que portarà per nom “This Is The Place” i del qual ja n’ha presentat el tema que li dóna nom.

Aquest nou disc arribarà el 27 de setembre amb dos temes inèdits i 3 remixos.

- Publicitat -

Slipknot estrenen ‘Birth Of The Cruel’, dies abans de publicar nou disc

Aquest divendres surt a la venda “We Are Not Your Kind” el sisè disc dels Slipknot, que avui han compartit un nou avançament abans de l’arribada del disc. Es tracta de ‘Birth of the cruel‘, que s’ha estrenat al programa de Zane Lowe i que ja es pot escoltar a Youtube, acompanyat d’un vídeo vertical.

- Publicitat -

Mando Diao anuncien el seu nou disc “Bang”

Els suecs Mando Diao han anunciat a través de les xarxes la publicació del seu nou disc, que portarà per nom “Bang” i que arribarà el 18 d’octubre.

El líder del grup Björn Dixgård, ha explicat que el disc està inspirat en coses feroces i explosives.

- Publicitat -

Drake publica un disc de rareses amb una col·laboració de Beyoncé

El canadenc Drake ha tingut uns mesos relativament tranquils, on l’hem pogut escoltar en diferents col·laboracions, ja sigui amb Quavo o Bad Bunny o més recentment ‘Money in the grave’ amb Rick Ross.

I de cop i per sorpresa de tots ha anunciat a través d’Instagram la publicació de “Care Package” un disc de rareses amb 17 cançons, algunes de les quals ja havien vist la llum però que mai havien format part de cap treball.

Hi trobem des de col·laboracions ambn J. Cole, Rick Ross o Beyoncé, que és protagonista per partida doble, primer per cantar a ‘Can I‘, una peça que havia de formar part de “Views from de The 6”, però que després de filtrar-se la demo va ser descartada. L’altre cançó es diu ‘Girls love Beyoncé‘ i el raper canta amb James Faunleroy la tornada del clàssic de les Destiny’s Child ‘Say my name’.

Curiosament la cançó on canta Beyoncé, la diva de moment no apareix acreditada, com sí que passa amb la resta de col·laboracions del disc.

- Publicitat -

“Divide Tour” d’Ed Sheeran ja és la gira més taquillera de la història

Mandatory Credit: Photo by Luca Piergiovanni/EPA-EFE/Shutterstock (10302578e) Ed Sheeran performs during a concert at Wanda Metropolitano stadium in Madrid, Spain, 11 June 2019. Ed Sheeran in concert, Madrid, Spain - 11 Jun 2019

Semblava impossible que algú pogués superar les astronòmiques xifres que els U2 van aconseguir amb “U2 360 Tour“, però aquí estava el britànic Ed Sheeran per reafirmar-se com un dels artistes amb més èxit del moment. La seva gira “Divide” va començar el 16 de març de 2017 i encara segueix activa arribant als 736,7 milions de dòlars i superant els 735,4 que havien assolit els irlandesos.

El concert que Sheeran va fer a Dinamarca el passat 2 d’agost va ser el que va fer decantar la balança al seu favor i aconseguint amb això ser el número 1 de recaptació en tota la història de la música. I la gira ni tan sols ha acabat, ho farà el 26 d’agost al seu país.

En tercera posició de les gires amb més recaptació trobem “Not in a Lifetime Tour” de Guns N’Roses amb 563 milions, seguits pels Rolling Stones amb “Bigger Bang amb 558 i “A Head full of Dreams” de Coldplay amb 523 milions.

 

- Publicitat -

The Offspring arrasen a Barcelona 10 anys després

El Barna’n’Roll ha tancat l’edició més popular de la seva història, tant d’aforament com de dimensió de cartell. Enguany, han dut com a cap més visible els ja consolidats californians The Offspring, una de les bandes que han ajudat a construir el so del punk modern.

No obstant això, va haver-hi lloc al cartell del Barna’n’Roll per a molts altres grups, també de catalans, que van aprofitar aquesta oportunitat per mostrar-se a un públic major.

I parlant de públic major, cal destacar que no hi cabia ni una agulla al Poble Espanyol la nit del 3 d’agost. Amb un Sold Out absolut, el festival va amuntegar a més de 5.000 persones que van reviure els dies gloriosos del rock durant una calorosa nit d’estiu.

Evidentment, el concert principal i pel que tothom venia era el de The Offspring. No obstant, van tenir uns teloners que van escalfar de grata manera al públic abans del plat principal. Estem parlant dels italians Talco, un grup radicalment antifeixista de ska i rock que van muntar una gran, gran festa al Poble Espanyol.

Talco és d’aquells grups que tenen la virtut (o el defecte) de no fer pauses entre cançons, i “cascar-se” un concert de quasi una hora sense ni un minut per respirar. Personalment, crec que aquesta tàctica funciona molt bé per a grups com Talco, els quals la majoria de les seves cançons són similars pel que fa a ritme i melodia i el fet de solapar-les crea una major sensació de “bestialitat” a l’hora de saltar, ja que és un non-stop.

Ara bé, també pot crear la sensació (que és el que em va passar una mica a mi) que tot el concert és una única cançó que va variant una mica. Suposo que als fans de Talco això no els hi deu passar, però vist des de fora és una mica la sensació que dóna.

Deixant de banda tot això, hi ha una cosa que és innegable: l’energia que desprenia la banda dalt de l’escenari i com ho transmetien al públic era per emmarcar. No hi havia quasi cap moment durant el concert que no es veiés a algun membre del grup saltant, ballant o incitant al públic a fer-ho.

I després del concert de preparació, després de la volta de reconeixement, va arribar el clímax de la nit. The Offspring són una d’aquelles bandes que saps que en directe són divertits i frenètics, però no te’n pots fer a la idea fins que no ho vius en directe.

Aquest concert, de la mateixa manera que tota la gira que estan fent actualment, era un concert homenatge al seu gran disc ‘Americana’. Van obrir amb la cançó que dóna nom al disc i després va arribar la frenètica “All I Want”, i el públic va embogir com pocs cops havia vist en un concert. La massa de persones que es trobaven davant de l’escenari va començar a formar una espècie d’onada humana que anava al compàs de la música.

Van encadenar llavors unes quantes cançons molt enèrgiques, però no tan conegudes, fins que van arribar a un dels meus punts preferits de la nit: el cover de “Whole Lotta Rosie” d’AC/DC. Veure a The Offspring tocant una cançó dels australians era com una espècie de somni fet realitat.

A tot això cal afegir que la banda va sortir “endollada” des del minut u, i van mantenir una relació molt directe amb el públic tota l’estona. Van agrair fàcilment més de 10 cops al públic per ser allà i es van entregar al 100% a la seva audiència. Tenint en compte la quantitat d’anys que fa que toquen i l’èxit internacional que ha aconseguit The Offspring, veure aquesta humilitat i aquesta gratitud en les seves paraules és un fet que diu molt d’ells com a grup i com a persones.

El concert va seguir i la meva fascinació per ells anava creixent, fins a arribar a un dels punts màxims en la cançó “Gone Away”. Començant com una versió a piano, en Dexter va fascinar al públic amb una de les cançons més maques dels Offspring (sinó la que més). El tema va anar agafant força fins al punt final, en el que va acabar un altre cop sortint tota la banda i culminant una de les versions en directe més aconseguides que he escoltat mai.

Tot seguit, vam plantar-nos a la traca final. Un seguit d’unes 5 cançons que van coronar un concert genial. Amb grans èxits com “Why don’t you get a job?” (en el qual van començar a volar boles inflables enormes entre el públic), “Pretty Fly (For a white guy)” o “The kids aren’t all right”, el nivell d’èxtasi entre la multitud va adoptar nivells extrems.

Van fer l’intent de marxar i com a bis van tocar “You’re gonna go far, kid” i l’esbojarrada “Self Esteem”. Recordeu el que he mencionat abans sobre la massa uniforme que era la multitud del públic? Doncs bé, en aquesta cançó final va arribar al màxim nivell,en el qual absolutament tothom va començar a saltar al mateix moment. Una passada.

En fi, ja no sé quines virtuts més puc destacar del concert de The Offspring. Els adjectius es queden curts per intentar descriure com de divertit va ser el concert del grup punk al Barna’n’Roll.

The Offspring era un grup que mai havia sigut sang de la meva devoció, però després d’aquest concert la meva visió ha canviat per sempre més. Poques bandes aguanten el tipus tan bé com ho han fet aquests tius després de tants anys, mantenint el carisma i la il·lusió del primer dia. Sembla que surtin a tocar per primera vegada a cada concert, encara que ja en portin milers a la seva esquena, i això crec que té un valor incalculable.

Llarga vida a Offspring, una de les millors bandes en directe actualment. I llarga vida al Barna’n’Roll, per demostrar que el rock i el punk no han mort, i que a Barcelona sempre tindran una casa.

- Publicitat -

La Llista – 3 al 9 agost

Lil Nas X acaba d’igualar aquesta setmana el rècord de setmanes consecutives al número 1 que tenien els Clean Bandit amb Rockabye. Des de principis de 2017 que cap altre cançó havia ni tan sols aguantar 5 setmanes al número 1 i Old town road ja n’acumula 6. Sense cap mena de dubte que estem davant d’un dels temes més importants de l’any i que ha trencat rècords a tot arreu i de fet aquesta setmana ha arribat a les 17 setmanes de lideratge a la Billboard, sent la primera en arribar a aquesta marca.

Entren a la llista

Sam Smith – How do you sleep
Tiësto feat. Jonas Blue i Rita Ora – Ritual

Surten de la llista

Taylor Swift i Brendon Urie – Me! (13 setmanes)
Els Catarres – Martina (13 setmanes)

Aspirants

Kygo feat. Whitney Houston – Higher love (6 setmanes)
Lildami – La dels Manel (5 setmanes)
Mabel – Mad love (3 setmanes)
End of the world feat. Clean Bandit – Lost (novetat)
Dean Lewis – Waves (Timbaland remix) (novetat)
Jonas Brothers – Only human (novetat)

La Llista Nº 339 / Setmanes en llista / Variació respecte setmana anterior

1 LIL NAS X FEAT. BILLY RAY CYRUS – OLD TOWN ROAD (16) (=6)
2 SHAWN MENDES FEAT. CAMILA CABELLO – SEÑORITA (5) (=)
3 ALAN WALKER FEAT. SABRINA CARPENTER & FARRUKO – ON MY WAY (15) (+2)
4 PEDRO CAPÓ & FARRUKO FEAT. ALICIA KEYS – CALMA (REMIX) (11) (=)
5 KATY PERRY – NEVER REALLY OVER (9) (+1)
6 DOCTOR PRATS – LES TEVES PIGUES (10) (+2)
7 OQUES GRASSES – IN THE NIGHT (25) (=)
8 TAYLOR SWIFT – YOU NEED TO CALM DOWN (6) (+1)
9 MARTIN GARRIX FEAT. MACKLEMORE & FALL OUT BOY – SUMMER DAYS (11) (+2)
10 5 SECONDS OF SUMMER – EASIER (8) (=)
11 DADDY YANKEE FEAT. KATY PERRY – CON CALMA (REMIX) (13) (-8)
12 AVICII FEAT. CHRIS MARTIN – HEAVEN (6) (+2)
13 ROSALÍA – MILIONÀRIA (4) (+5)
14 BILLIE EILISH – BAD GUY (17) (-2)
15 ED SHEERAN FEAT. JUSTIN BIEBER – I DON’T CARE (12) (-2)
16 MAHMOOD – SOLDI (8) (=)
17 POST MALONE FEAT. YOUNG THUG – GOODBYES (3) (+10)
18 MEDUZA & GOODBOYS – PIECE OF YOUR HEART (15) (-1)
19 LIZZO – TRUTH HURTS (6) (+1)
20 DOMINIC FIKE – 3 NIGHTS (8) (+3)
21 ONEREPUBLIC – RESCUE ME (9) (+1)
22 PANIC! AT THE DISCO – HEY LOOK MA, I MADE IT (5) (+2)
23 AVICII FEAT. ALOE BLACC – SOS (16) (-8)
24 MARK RONSON & CAMILA CABELLO – FIND U AGAIN (3) (+7)
25 SHAWN MENDES – IF I CAN’T HAVE YOU (12) (-4)
26 LEWIS CAPALDI – HOLD ME WHILE YOU WAIT (11) (-7)
27 ED SHEERAN FEAT. KHALID – BEAUTIFUL PEOPLE (3) (+6)
28 ITACA BAND – APROPA’T (19) (-3)
29 LEWIS CAPALDI – SOMEONE YOU LOVED (23) (-1)
30 KEANE – THE WAY I FEEL (7) (+2)
31 GERTRUDIS – BON DIA VIDA (4) (+5)
32 JESS GLYNNE & JAX JONES – ONE TOUCH (9) (-2)
33 SIGALA FEAT. BECKY HILL – WISH YOU WELL (2) (+4)
34 MIKI NÚÑEZ – CELÉBRATE (5) (+1)
35 TIËSTO FEAT. JONAS BLUE & RITA ORA – RITUAL (1) (N)
36 BUHOS – CONNECTATS (18) (-2)
37 SAM SMITH – HOW DO YOU SLEEP? (1) (N)
38 PASSION PIT FEAT. GALANTIS – I FOUND U (2) (+2)
39 MABEL – DON’T CALL ME UP (25) (-1)
40 SENSE SAL – LA SORTIDA (15) (-1)

- Publicitat -

Morat arriben des de Colòmbia amb els seus grans himnes a les maletes

Ahir la Ciutadella de Roses tenia una de les cites més esperades de tot el Festival Sons del Món. Ahir arribaven directament de Colòmbia el grup de pop Morat, un dels grups que més cançons ha portat a les llistes d’èxits hispanoparlant aquests últims anys i que ahir va aplegar a una gran massa de persones de totes les edats.

Tot i que la mitjana d’edat era força reduïda (el percentatge de nenes d’entre 12 i 18 anys era molt elevat), es podien veure tota classe d’assistents al concert. Des de pares amb els seus nens petits, parelles de ja més d’avançada edat que venien per cantar a l’amor i el desamor o grups d’amics i amigues que havien adoptat les cançons de Morat com a himnes propis.

I aquest és, de fet, el primer punt que em va sorprendre de la vetllada i el que per a mi és el més significatiu. La quantitat de tipus de persones i de finalitats que la música de Morat ha aconseguit arribar és realment lloable. Les seves cançons, a banda de ser èxits comercials facilets i festius, tenen aquella virtut d’incloure a una “població” amplíssima i de congregar-la en un mateix denominador comú: passar-ho bé.

No esperis de Morat poemes profunds amb lletres líricament impecables, ni tampoc grans invents transgressors pel que fa a les melodies i a la música. Però el que sí que se’ls hi pot reconèixer és que han sabut interpretar exactament què és el que el seu públic demanava. Han sabut entendre quin tipus de música s’ha de fer en aquest segle XXI per triomfar i com s’ha de fer. I això, amics i amigues, s’ha de valorar i reconèixer.

Cenyint-nos ara a l’estricte directe que es va viure la nit passada al festival Sons del Món, cal mencionar que Morat no va decebre. Amb uns potents baffles i un equip digne de qualsevol gran banda internacional, els colombians van interpretar els seus grans èxits de forma impecable. A vegades, massa i tot. Semblava en alguns punts que fos un playback de les versions d’estudi, ja que el directe estava tan preparat i aconseguit que costava diferenciar-lo dels temes del disc. Això ja és un fet de gustos personals, si prefereixes que el directe soni diferent de l’estudi o no, però en aquest cas, en què el públic simplement busca cantar a pulmó les cançons que tants cops ja han escoltat, crec que fer-ho igual que al disc és un punt a favor.

En definitiva, no cal buscar-li tres peus al gat. Morat són un grup que van al que van, i que tenen el públic que tenen. El seu directe feia honor al seu nom i realment no va decaure en quasi cap moment, però tampoc va deixar sense alè. No estem davant d’una banda que hagi canviat la història de música en llengua espanyola, estem davant d’una banda que ha tingut el talent, el do o la sort de ser els creadors de molts dels himnes festius d’aquesta generació.

A continuació, una sèrie de fotografies del concert:

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...