El sindicat de funcionaris CSIF ha presentat una denúncia contra el grup català Manel i el programa d’humor de TV3 “Polònia” per un delicte d’odi i injúries contra la policia basant-se en la versió que van emetre de la cançó ‘Boy Band‘ el dijous 24 d’octubre.
L’esquetx del “Polònia” presentava un grup de dos Policies Nacionals i dos Mossos d’Esquadra que versionaven la cançó ‘Boy Band’ tractant en clau d’humor les actuacions policials durant els aldarulls de les manifestacions en contra de la sentència del procés. Tot i que Manel no apareix ni es menciona en l’esquetx més enllà de la mateixa melodia de la cançó, el CSIF ha denunciat al grup i el text ha estat admès a tràmit per la Fiscalia.
Segons el CSIF, en la paròdia es compara als policies amb una “banda d’analfabets, assetjadors morals, agressius i violents que causen lesions a la ciutadania indiscriminadament”.
S’acumula així la denúncia que havia presentat CSIF a la que havien plantejat altres sindicats per un esquetx del programa ‘Està passant’, i per la qual ja s’havien obert diligències. CSIF va decidir portar els dos programes de TV3 a la fiscalia per un delicte d’odi i injúries contra la policia.
Manel ha respost la notificació amb la presentació del videoclip del tema ‘Formigues’ que tot i ja estar programat per aquest dimecres a les quatre de la tarda el subtil tuit del grup en que les “formigues” podrien fer referència a alguna de les institucions que l’han denunciat.
Encara no has escoltat el disc de Manel? Tranquils, és una pregunta retòrica i segurament força freqüent les primeres setmanes d’octubre. Sense saber ben bé el perquè, cada cop que Manel presenta un nou disc es transforma en tot un esdeveniment nacional i es converteix en el primer punt a l’ordre del dia de totes les tertúlies. Ara, amb una mica de temps per pair tot aquest tifó de crítiques en calent i, a les portes de l’estrena d’aquest àlbum, bisturí en mà comencem la crítica del “Per la bona gent”, cinquè disc d’estudi de Manel i primer autoeditat.
Manel no ha estat mai un grup conformista, partint d’aquesta premissa cada vegada que han creat un nou àlbum ho han fet amb la voluntat transformista i transformadora per no perdre l’essència. Sí, adéu als instruments acústics, ja ho van deixar prou clar amb el disc “Jo competeixo”, l’electrònica havia arribat per quedar-s’hi. I benvinguts tots els ritmes que han incorporat de la música urbana i les noves tendències musicals. Realment ben poc en queda, per no dir gens, de la sonoritat d’aquell “Els Millors Professors Europeus” però alhora en aquests 10 anys han teixit un segell genuí que impregna d’un “nosequé” els dotze temes, un estil Manel.
El single ‘Per la bona gent’, com a punta de llança i avançament del disc, ja va esdevenir tota una declaració de principis i una advertència de cap a quin cantó havia fet un cop de cintura el quartet. Guillem Gisbert i la seva velocitat vocal pronuncia perfectament els versos de la tornada en uns tresets al més pur estil dubstep. Una tornada buida i fosca completament anòmala de la música pop, potser tal com l’havíem entès fins ara, ens avança que trencaran qualsevol estructura de cançó melòdica-clàssica.
I amb aquest single introduïen una nova paraula en el vocabulari popular, samplers. Encara que no tothom ho pronunciï de manera adequada tothom ha captat el significat d’aquest concepte desconegut per gran part de la població però alhora tan freqüent en aquest disc i en altres artistes. Diguem-ne que d’això n’hem fet un verb a la catalana, per poder dir que Manel ha samplejat l”Alenar’ Maria del Mar Bonet, que a la vegada ha servit per descobrir a tota una generació aquest treball.
Des d’aquell memorable Palau del 2010 s’han consagrat com una institució i han pujat a dalt de tot de l’star system català (si en podem dir així) per assolir una aura de pioners en tot el que fan, un títol difícil d’aconseguir si no evoluciones amb les exigències de la música més mainstream -i no tant- i amb la voluntat de reinventar-se contínuament. Possiblement aquest equilibri que han mantingut creant “tendència” en una nova sonoritat però alhora llegint els gustos del gran públic els ha donat una fama digna de ‘Boy Band’. Ni més ni menys aquesta és la temàtica del single homònim que a base d’un ritme a cavall del funk i disco expliquen peripècies poc autobiogràfiques. Sense deixar de banda el videoclip, que brilla en la seva màxima expressió aquest tema d’estètica tan pròxima al famós videojoc Just Dance.
Fixem-nos amb l’ordre del disc completament premeditat i amb una intenció efectiva. Així doncs, la primera ‘Canvi de paradigma’ ens introdueix lentament en una nova sonoritat alhora que adverteixen que aquesta potser no és al gust de tothom. “Va ser eficaç el foc, tonificant” exclamen buscant nous modes de producció en una tornada sincopada amb molt eco, panoramització i contramelodies.
Difícilment es podia preveure que musicarien dos versos del poema “La Formiga” de Jacint Verdaguer, però semblen fets a mida en aquesta història de ‘Formigues’ (en tots els sentits) que a ritme de tecno dels 80 expliquen una distòpia basada en una invasió de formigues.
‘Aquí tens el meu braç’ sampleja els cors de ‘Vine a la Festa’ d’Els Pets. Beats molt treballats a ritme de reggae i un baix providencial converteixen aquest tema en la banda sonora de qualsevol local underground. Amb una forta reverb la cançó busca les tensions fins a arribar a una tornada de melodia simple, enganxosa i repetitiva però amb un final obert.
‘Adela i el marge’ mostra la versió més folk de Manel amb l’acústica, equalitzada amb certa intencionalitat, al centre d’atenció i una tornada força lluminosa. És l’exemple més gran que la senzillesa de pocs elements ben estructurats pot fer una gran cançó.
La força d”Els entusiasmats’ et marca des de la primera vegada que sents aquest tema plagat de recursos mainstream i sons urbans. Distorsions i vibracions enriqueixen aquesta crítica de la societat de l’espectacle que estem instal·lats.
‘Amb un ram de clamídies’ sampleja un fragment de ‘Ràdio Capvespre’ que Maria Cinta va compondre amb Josep Maria Bardagí. En una estètica de cançó d’amor s’amaguen aquestes clamídies, que perfectament podrien ser una espècie de flor aromàtica tot i ser un gènere de bacteris.
Roger Padilla canta ‘Les restes’, la peculiar història d’un cap d’obra amb evidents similituds a l’Aladí de Walt Disney. La pulsació que marca el contratemps de les agulles d’un rellotge evoca al pas del temps. Després d’una tensió creixent el tema es buida amb una caixa de ritmes molt simple que desemboca a un final explosiu ple d'”oli de sobrassada”, sintetitzadors i guitarres elèctriques.
‘Tubs de ventilació’ és la psicodèlia més exuberant de tot el disc, una vàlvula d’escapament per alliberar la repressió de la vida monòtona.
Guillem Gisbert adapta la lletra de ‘Stars’, de la cantautora nord-americana Janis Ian, per parlar del preu de la fama i una reflexió de la profunda decadència de les estrelles. I per acabar una estrella, “Santi” Sisa, com diria la gravació d’El Gato Pérez, col·labora en ‘El vell músic’. Al més pur estil galàctic de Sisa, aquest tema és l’ingredient perfecte per tancar un local hipster de Gràcia.
Un disc breu però de consum gurmet, amb matisos i molts elements a analitzar. El dia que puguem catalogar aquesta sonoritat, i cada dia hi som més a prop, com un gènere pop aquest àlbum representarà una bona transició a les noves tendències musicals cada dia més influents i populars a la indústria.
Rúpits ens proposen amb ‘Camaleons‘ un viatge al passat on es fa referència a aquelles ganes de tornar a ser el nen que mai hauríem d’haver deixat de ser. Musicalment, és una cançó que hibrida bastant bé les arrels més orgàniques del grup amb els nous sons electrònics que caracteritzen el disc “Imaginari“. Una barreja ètnica i electrònica per no deixar mai de ser aquells petits gegants carregats d’il·lusions.
Aquest és els segon single després de Planetes, que es va llençar com a presentació de l’àlbum Imaginari, publicat el passat mes d’abril. Un disc editat per Cases de la Música que va més enllà de l’anterior paisatge sonor de Rúpits, però sense abandonar el segell propi de les cançons -que combina melodies obstinades de guitarra i vents, oferint tornades enganxoses i mantenint un to molt festiu i rítmic- ni el so analògic dels anteriors treballs.
Joan Dausà està a punt d’acabar la gira del disc “Ara som gegants“, però encara queden algunes dates per gaudir del músic. Aquest divendres comença “L’eufòria final” amb un concert a Lleida i posteriorment estarà a Girona, Mataró o Reus. El punt finals serà amb un doble concert els dies 10 i 11 de gener a Sant Cugat.
Aquest divendres arriba el videoclip de ‘Gegants‘, una nova cançó que s’ha presentat aquest dimecres. El videoclip inclourà algunes cares conegudes com els periodistes Joan Maria Pou i Agnès Marquès, l’actriu Elisabet Casanovas i l’actor i presentador Santi Millan.
Deftones s’incorporen al Mad Cool 2020 per presentar el seu proper treball d’estudi, del qual se’n sap poca cosa, però que ha de donar relleu a “Gore” editat el 2016.
La banda de Chico Moreno se suma a altres noms ja confirmats com Billie Eilish, Pixies, Taylor Swift, Richard Hawley, Foals o Twenty One Pilots.
El Mad Cool tindrà lloc del 8 a l’11 de juliol al Recinto de Valdebebas – Ifema i les entrades sortiran el dia 1 de desembre.
Harry Styles ha comunicat la data de llançament del seu segon àlbum en solitari, “Fine Line”, que es publicarà el 13 de desembre. En una entrevista per a la revista “Rolling Stone” el va descriure en referència a les cançons més dures que ha escrit i que conté, com la sensació de “mantenir relacions sexuals i sentir-se trist”.
Fa unes setmanes va estrenar el primer tema, anomenat ‘Lights Up‘, i ara ha publicat també alguns detalls sobre “Fine Line” a través de les xarxes socials, on ha donat a conèixer la portada del disc.
Styles realitzarà diversos actes de promoció per al seu nou projecte. Acudirà a dos programes televisius: el 16 de novembre a “Saturday Night Live” i el 21 i 22 de novembre a “Later… With Jools Holland“.
Natural de Centelles, David Nuri comença a tocar el saxo alt amb 10 anys a l’escola municipal del seu poble. Anys més tard canvia el saxo alt pel saxo tenor i comença a tocar amb músics d’arreu de la comarca. Durant aquests anys, també estudia la carrera de Publicitat i Relacions Públiques. Més tard, entra a l’ESEM Taller de Músics per cursar els estudis superiors de interpretació saxo jazz.
Va formar part del grup Bonobos del que era cantant i saxofonista amb els que va tocar durant 6 anys per arreu del territori català, amb els que va enregistrar dos discs. A part, va formar part de la gira mexicana del grup Txarango i va participar en el final de gira 2016 dels Catarres, amb els que ha gravat el seu últim disc “Tots els Meus Principis”.
També ha format part d’altres formacions i ha col·laborat amb altres músics com Nyandú, Victor Nin, Babylon Roots Wolfish, Nuna, Laura Cruells, Jambalaya o La Selva Big Band havent participat a festivals com U-Zona Reggae, Voll-Damm Festival de Jazz de Vic, Acampada Jove, Festival Connexions, Clownia Festival o Telecogresca entre d’altres.
Ara estrena ‘Guerra i Pau’ amb un videoclip molt original, que com ell recomana és millor mirar-lo des del mòbil!
El rap de la terra creix i es consolida a un ritme trepidant de la mà de Senyor Oca que publicarà l’esperat nou disc “EGA” el 22 de novembre.
“Bona amiga” és una oda a l’amistat i a tot el que l’envolta; la diversió, la confiança, la paciència, la tristesa, la complicitat i la tolerància. Amb una tornada que atrapa i una lletra exquisida que connecta amb les persones des de la part més honesta i humana.
Dirigit per Xavi Parce, autor d’altres videoclips d’èxit de l’artista com Aixopluc, el videoclip representa la muntanya russa de l’amistat, amb conflictes dramàtics i estima incondicional.
Amb més de 900mil visualitzacions a Youtube i després de dos anys girant sense parar per festes majors, sales i un sold out a la sala Razmatazz, Senyor Oca presenta EGA que és una aposta cap a nous gèneres musicals a través del hip hop.
El festival anual de música multigènere més important de les Illes Balears ha confirmat els primers artistes de l’edició 2020, que se celebrarà el 15 i 16 de maig a l’Antiguo Aquapark de Calvià.
Ja s’han confirmat diverses actuacions, entre les quals destaquen la participació de Michael Kiwanuka, Miles Kane, Kate Tempest i Temples. També s’han confirmat altres artistes com Kase.O, León Benavente, Carolina Durante, Alizz, Delaossa, etc.
Per aquesta edició Mallorca Live Festival s’ha decidit per reunir diversos gèneres com ara el rock, l’electrònica, indie i el rap de la mà d’estrelles internacionals i de talents locals. A més, al desembre 2019 i a principis del 2020 també es podrà gaudir dels concerts anomenats Mallorca Live Nights, que tindran lloc en el recinte d’Es Gremi.
Si ya has venido, repetirás. Si es tu primera vez, prepárate para el mejor festival de la historia de la isla 💙
_
Si has vingut, repetiràs. Si és la teva primera vegada, prepara’t pel millor festival de la història de l’illa 💙
El 31 de desembre la Fira Gran Via – Barcelona acomiadarà l’any amb el Biocap Festival, una experiència única que uneix els grans grups festius de l’any La Pegatina, Oques Grasses, Ladilla Rusa i Karamba, en un festa sostenible i de filosofia bio amb una zona de restauració per sopar amb una carta plena de productes de qualitat i sostenibles.
El segon escenari està apadrinat pel Canibal Apolo, l’exitosa i multitudinària nit dels dimecres a la Sala Apolo, que ha programat els seus djs residents i una actuació de Matah amb el productor català de música jamaicana Chalart58.
La Fira Gran Via – Barcelona comptarà amb barres i foodtrucks de qualitat i sostenibles amb cervesa artesana, destil·lats, refrescos i altres productes amb un impacte mediambiental molt menor a l’habitual als macro-festivals, i a un preu competitiu i igualat al dels productes convencionals.
La segona edició del Biocap programarà 12 hores de música per oferir la millor benvinguda al 2020. Els primers 1.000 abonaments s’han venut amb temps rècord.
The Calling amb Alex Band al capdavant actuaran el 2 de febrer a la sala Razzmatazz 2 de Barcelona on mostraran com sonen les seves noves cançons i rememorant els temes que van marcar els seus seguidors entre el 2001 i el 2005, que va ser quan van editar els seus dos únics àlbums. El 2016 van tornar després d’uns anys separats i des de fa anys que prometen nou material que sembla que arribarà en els pròxims mesos.
La nit l’obriran My Silent Bravery i Psycho Village, que seran els teloners d’aquest concert.
Les entrades es poden adquirir a la xarxa Ticketmaster o al web de RocknRock per 26 euros.
El 22 de novembre arribarà la segona part de “Frozen” als cinemes i una setmana abans ja en podrem gaudir de la banda sonora que inclourà noms com Weezer, Panic! At The Disco, o un cop més Idina Menzel.
La cançó que avui s’ha presentat és ‘Into the unknown‘ i sonarà amb la veu de Idina Menzel, però també al final de la pel·lícula amb la de Brendon Urie de Panic! At The Disco.
Frozen 2 soundtrack
1. “All Is Found,” performed by Evan Rachel Wood
2. “Some Things Never Change,” performed by Kristen Bell, Idina Menzel, Josh Gad and Jonathan Groff
3. “Into the Unknown,” performed by Idina Menzel (feat. AURORA)
4. “When I Am Older,” performed by Josh Gad
5. “Reindeer(s) Are Better Than People (Cont.),” performed by Jonathan Groff
6. “Lost in the Woods,” performed by Jonathan Groff
7. “Show Yourself,” performed by Idina Menzel and Evan Rachel Wood
8. “The Next Right Thing,” performed by Kristen Bell
9. “Into the Unknown,” performed by Panic! At the Disco (end credits)
10. “All Is Found,” performed by Kacey Musgraves (end credits)
11. “Lost in the Woods,” performed by Weezer (end credits)
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...