The Gramophone AllStars publiquen el disc «Love Letter»

The Gramophone Allstars Big Band publica avui el seu nou disc “Love Letter”, un EP en vinil 10 polzades d’edició limitada a 300 còpies numerades a mà. Ja es pot escoltar a totes les plataformes.

La presentació oficial en viu tindrà lloc el 5 de juny a la plaça Monumental de Barcelona, dins el cicle Monumental Club. Les entrades ja estan a la venda.

Inspirat en el llegat de The Skatalites, “Love Letter” compta amb quatre composicions originals inèdites, ‘Marina Ginestà’, ‘Supersonic’, ‘One for Lola’ i ‘Storm On Silicon’, així com l’explosiva versió del clàssic ‘Old Rocking Chair’ de Jackie Opel & The Skatalites, arranjada per Lluc Casares i amb les veus de Kathy i Yolanda Sey.

L’amor envers la llegendària banda jamaicana s’entreveu a cada compàs i es fa evident en múltiples referències, ja siguin musicals o també gràfiques, com la icònica imatge que inspira la portada. A més, The Gramophone Allstars ha ampliat per l’ocasió cadascuna de les cordes de la secció de vents amb reforços de luxe, per tal de fer sonar la big band com mai abans.

- Publicitat -

Yung Rajola narra les misèries de Barcelona al videoclip de «Ciutat Trista»

Des dels JJOO del 92 fins a les pallisses de l’1O, passant pel discurs inculpatori de Jordi Pujol, els últims 8M o la darrera visita del rei Juan Carlos. El disc de Yung Rajola, COR TRENCAT (Halley Supernova, 2021) parla justament dels diferents motius pels quals un jove dels 90 té el cor trencat, i és obvi que un d’ells no podia ser un altre que viure en una ciutat com Barcelona, que com tantes altres, ha viscut per sobre de les seves possibilitats fins que la gent ha dit que prou.

La bombolla immobiliària, la crisi econòmica, la crisi migratòria, el processisme, i ara la crisi de la Covid… diferents cares d’una mateixa moneda que tant aviat t’escalfa com et crema, hereva d’una època on, des de l’òptica del mil·lènnial, es veia tot de color de rosa. I és que és normal que un jove dels 90 (i també dels 2000!) vegi Barcelona com una ciutat trista si la compara amb l’opulència postolímpica, amb les oportunitats laborals dels seus pares o si surt al carrer a contemplar l’estat policial que tenim als carrers en aquest moment pandèmic.

La publicació d’aquest videoclip (realitzat per l’artista visual Mario G. Salinero) no és casualitat, doncs d’alguna manera és l’avantsala de l’aterratge en directe del projecte a la ciutat protagonista de la peça: Barcelona, i és que el divendres que ve dia 21 de maig Yung Rajola presentarà el disc a la Sala Barts Club, en dos passes a les 18:30h i a les 20:30h, amb el cartell de sold out penjat ja al segon. En directe, Rajola anirà acompanyat del seu inseparable amic d’infantesa Marc Vi. Les entrades estan disponibles a la web de la Barts.

- Publicitat -

Els Punyent es troben ‘On Fire’

Després d’un sòlid debut fa unes setmanes amb ‘The Spectator’ , el quartet català de rock alternatiu Punyent ens avança el seu segon single ‘On Fire’. A l’igual que molts guionistes de sitcoms que comencen escrivint el tercer o el quart episodi, ‘On Fire’ es tracta del primer tema que va escriure la banda, la cançó amb la que van veure clar que això es tirava endavant. Un tema frenètic i sense pauses, ideal per a una persecució, amb una guitarra inspirada en l’himne ‘ Go With The Flow’ de Queens of The Stone Age, i una bateria inspirada en Opeth.

Després de l’estiu, trauran el seu primer disc d’estudi, «Against Stupidity», gravat en Ophiura Studio amb Leo Pascual i cuinat a foc lent durant molts mesos. Un disc de 8 temes que ajunta les reflexions personals i l’autocrítica de cada un dels membres, deixant un treball genuí ple d’històries quotidianes i també molta reflexió.

Punyent està format per Xavi Sánchez (1995, Barcelona, veu principal i guitarra), Jordi Montmany (1997, Calella, Guitarra solista i veu), Joan Díaz (1997, Sant Andreu de Llavaneres, Bateria) i Sergi Martínez (1995, Sant Joan Despí, baix i veu), un grup d’amics inseparables i molt transparents.

- Publicitat -

Novetats de la setmana: The Black Keys, St Vincent, Morcheeba, Jorja Smith

Anem a repassar les principals novetats discogràfiques d’aquesta setmana que van des de The Black Keys, passant per St Vincent, Morcheeba, Jorja Smith, Delta Goodrem, J. Cole o Paul Weller.




Pel que fa a les estrenes musicals de la setmana destaquem el nou senzill d’Olivia Rodrigo o noves propostes de Tones and I, Ryan Adams, Suu amb Carlos Sadness, Martin Garrix amb Bono i The Edge, The Rasmus, Meduza, Manic Street Preachers, Lukas Graham, Elton John i Years & Years, Nyandú, Weezer, The Vaccines, Alan Walker, Roba Estesa, Sugababes o la nova versió de ‘Si et quedes amb mi’ de Sopa de Cabra.










- Publicitat -

Martin Garrix, Bono i The Edge posen música a l’Eurocopa amb ‘We Are The People’

El 2020 s’havia de celebrar l’Eurocopa de futbol però la Covid va impedir que es pogués dur a terme i va haver de canviar les dates.

Fa dos anys la UEFA va encarregar el projecte musical a Martin Garrix, el millor DJ durant molts anys i que ara ha creat un himne per aquesta competició esportiva.

La cançó es diu ‘We Are The People’ i en ella hi col·laboren dos dels components dels U2, Bono i The Edge.

La UEFA va donar carta blanca al productor perquè treballés durant setmanes i mesos i per anar fent noves versions d’una cançó que finalment aquest divendres ha vist la llum. El que tenien clar des de l’organisme és que volien que la lletra tractés el concepte de la «unió». Volien unir a la gent.

Garrix ja està pensant en l’espectacle d’obertura de la competició esportiva, que creu que serà molt èpic. Tindrà lloc l’onze de juny a Roma.

- Publicitat -

Suu estrena ‘Barcelona Tropical’ amb Carlos Sadness

Suu i Carlos Sadness tornen a col·laborar junts després que els dos artistes treballessin plegats en la producció del darrer disc de la catalana «Ventura».

Els dos artistes es van quedar amb les ganes de cantar junts i tenien clar que la cançó havia de ser en català, tal com explica la Suu a les xarxes.

En aquest nou llançament, on Carlos Sadness canta per primera vegada en català, la parella artística volen mostrar una Barcelona tropical que apareix quan se la sap mirar. «Saps la típica persona que sense pretendre-ho et fa veure el món de manera diferent?», comenten. «Doncs aquesta cançó parla d’algú que et regala una nova mirada que et permet redescobrir zones de Barcelona per les que hem passejat mil vegades que, de sobte esdevenen molt més tropicals del què pensàvem». La cançó ve acompanyada d’un videolip que mostra aquesta Barcelona oberta, lluminosa i tropical.

- Publicitat -

Entrevista a Edu Esteve: «La música va ser la meva gran salvadora després de la mort del meu pare»

A Primera Fila live hem conversat amb el músic Edu Esteve que acaba de presentar el seu primer disc «Fènix«. Un disc que va arribar després de la mort del seu pare.

N’hem parlat, així com del seu retorn als escenaris i també ens ha recomanat anar al psicòleg, de fet creu que tothom hi hauria d’anar.

També ha explicat com va rebre la seva família les seves noves composicions i l’emoció d’escoltar la cançó dedicada al seu pare.

- Publicitat -

Foo Fighters, Tina Turner i Jay-Z entren a la Rock and Roll Hall of Fame

Foo Fighters, Tina Turner, Carole King, The Go Go’s, Jay-Z i Todd Rungren són els noms que enguany entraran a la Rock & Roll Hall of Fame, en superar a la resta de formacions que optaven a entrar en aquest club de formacions amb llarga trajectòria a les seves esquenes.

Dave Grohl ja formava part del saló com a part de la banda Nirvana, el mateix que passa amb Tina Turner que al seu moment va entrar-hi amb el seu projecte a duet Ike & Tina Turner.

La gala tindrà lloc el 30 d’octubre a Cleveland.

- Publicitat -

Acampada Jove presenta el cartell d’aquest any 2021

L’Acampada Jove 1.0 ha anunciat aquest dijous tot el cartell per l’edició d’enguany que comptarà amb grups com Zoo, Oques Grasses, Doctor Prats, Boikot, Roba Estesa, Buhos, 31 FAM, The Tyets, Smoking Souls, Ciudad Jara o El Diluvi entre altres.

El festival tindrà lloc del 16 al 18 de juliol i les entrades ja estan a la venda al web de l’Acampada.

- Publicitat -

Entrevista a Àlex Pérez: «Vaig passar una nit a l’estudi de gravació amb la Mariah Carey»

A Primera Fila live hem conversat amb el músic Àlex Pérez, sobre els seus nous projectes per aquest 2021. També ens ha explicat el seu retorn als escenaris amb dos concerts per aquest estiu.

Hem parlat dels seus inicis, del procés creatiu i de tota la gent que ha conegut en el món de la música, entre ells Miki Núñez, amb el qual ha escrit algunes cançons com ‘No m’ho esperava’.

També hem conegut la història del dia que va passar la nit a l’estudi amb la Mariah Carey quan encara era aprenent o d’una de les persones amb les quals no es va acabar d’entendre per la forma amb com era.

Recupera la conversa:

- Publicitat -

Entrevista a Rally Ray que debuta amb ‘Venim d’on venim’

Amb tan sols 19 anys Rally Ray és una de les grans apostes del segell Delirics, que després de guanyar el concurs Trapkids l’ha fitxat per anar publicant les seves cançons com ‘Venim d’on venim

La primeres d’elles es va estrenar fa menys d’una setmana amb gran èxit a la xarxa i avui n’hem volgut parlar amb el seu autor.

També ens ha explicat els seus plans de futur, la seva trajectòria, influències i ha respòs algunes preguntes que els seus seguidors li han fet al directe de Primera Fila live.

- Publicitat -

La gira «Respira» de Joan Dausà a punt d’exhaurir entrades

Foto: Gemma Martz

Els únics concerts que realitzarà aquest estiu Joan Dausà seran en el marc del «Respira: Un concert, una festa, una experiència». Es tracta d’un nou esdeveniment, ideat pel mateix Dausà, que tindrà lloc al recinte de la ciutat grega i romana d’Empúries (Museu d’Arqueologia de Catalunya), a l’Escala, durant sis dies -24, 25 i 26 de juny i 2, 3 i 4 de juliol-.

Joan Dausà coneix bé aquest bell entorn de l’Empordà, que l’acull durant llargues temporades i que precisament li ha servit de teló de fons durant la composició d’algunes de les noves cançons. Aquesta cita no només serà única pel marc especial on s’ubica sinó també perquè el públic assistent escoltarà abans que ningú totes les cançons que formaran part del seu quart disc, que es publicarà a la tardor.

«Respira: Un concert, una festa, una experiència» es concep com un espai de trobada sota els pins, al costat del mar i amb les ruïnes Gregues com a teló de fons. A part dels concerts de Joan Dausà, el recinte del festival comptarà amb un espai Village on abans i després de l’actuació el públic podrà degustar la gastronomia de l’Empordà i fer una cervesa, un bon vi o còctels d’autor. Aquest espai comptarà amb l’actuació d’un DJ que tancarà cadascuna de les sis vetllades programades.

Joan Dausà ha demostrat el seu gran poder de convocatòria una vegada més. En tan sols 48 hores va exhaurir quatre dels sis concerts que finalment s’han acabat anunciant. En total ja s’han venut 6.500 de les 7.500 entrades que s’han posat a la venda.

DATES DEL RESPIRA
24 de juny – Últimes entrades
25 de juny – Entrades exhaurides
26 de juny – Entrades exhaurides
2 de juliol – Entrades exhaurides
3 de juliol – Entrades exhaurides
4 de juliol – Últimes entrades

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...