“Vaig decidir ser allò que ells deien que jo no podia ser”. Una dècada de Taylor Swift

Avui en dia tothom xerra d’ella, o com a mínim, reconeix el seu nom. Als seus inicis ella era una noia innocent que cantava country amb els seus vestits de princesa i rínxols daurats com si fos treta d’un món de contes. Ara ha rebut el premi de la dona de la dècada per Billboard.

Amb un so country, Taylor Swift va debutar al món de la música amb el seu primer àlbum “Taylor Swift”. Treu el seu segon disc “Fearless”, i poc a poc va pujant esglaons i a sonar a les ràdios a escala mundial amb les cançons Love Story i You belong with me. La cantant anava diferenciant-se d’altres artistes a mesura que treia cançons explicant històries i realitzant videoclips que semblaven curtmetratges, cosa que es pot veure especialment al disc “Speak Now” que va composar sencerament ella sola.

Aviat es va convertir en un personatge conegut, i com tota persona situada al món de la fama, rebia crítiques. La més utilitzada era (i és) que només sap cantar sobre relacions amoroses i que no fa res més que tenir parelles. Però els swifites, és a dir, els fans, continuaven escoltant les seves cançons i convertint-les en èxits.

El disc “Red” va ser un gran èxit entre els seus fans, i és que sempre surt en el Top 3 dels discs de l’artista. Aquest àlbum comença a reflectir la seva transformació cap al pop, amb cançons com Red, I knew you were trouble, 22, o We are never ever getting back together. El següent que es pot veure a la discografia és el treball “1989”, el primer categoritzat com a pop i on es veu molt reflectida la seva tradició de contar històries als videoclips de Wildest Dreams o Bad blood, encara que també apareixen uns videoclips més artístics com podem veure a Style. Però la cançó que marca la diferència és Shake it up. Aquest hit agafa la idea de les crítiques i els “haters” per tal d’eliminar-ho a nivell individual (com diu “perquè els jugadors jugaran, jugaran, jugaran, jugaran, jugaran i els haters odiaran, odiaran, odiaran, odiaran, odiaran, jo només m’ho llevaré de damunt”).

“Reputation” és un disc molt diferent al que s’havia vist anteriorment de Taylor Swift, o això es pensava amb el primer single Look what you made me do, que torna a recollir les crítiques cap a ella, però aquest cop en una mena de paròdia. En aquesta cançó hi ha una frase que va alarmar molt als swifties: “I’m sorry, the old Taylor can’t come to the phone right now. Why? Oh, ‘cause she’s dead’”, és a dir, que ella mateixa deia que la antiga Taylor havia mort. Però, quan va sortir tot l’àlbum es veia la vertadera intenció de l’artista: realitzar una part del disc amb un nou so, però que la segona meitat mesclés aquest nou so amb el que més la caracteritza a ella (com es pot escoltar a cançons com New Years Day, Dancing with our hands tied i Dress).

Però aquesta època més fosca i de canvi personal va acabar a principis del 2019. Taylor va tornar a l’acció amb el que ella diu ‘Easter Eggs’, un petit joc pels seus fans perquè ella sap que “són excel·lents en encertar les pistes que ella deixa”, i va anar deixant aquestes pistes a les seves xarxes socials i a entrevistes (recordem la de l’Ellen DeGeneres). Uns mesos després surt el single Me!, una col·laboració amb Brendon Urie de Panic at the Disco!. Aquesta cançó i videoclip descobreixen a una Taylor molt més feliç i divertida, iniciant la nova era. Surt finalment el disc “Lover”, que és tot un èxit, amb cançons com The Man, que parlen dels problemes que ha tingut per ser dona al món de la música i del què va passar amb Scooter Braun dient “Estic tan cansada de córrer el més ràpid que puc pensant en si arribaria allà abans si fos home […] perquè si jo fos un home, aleshores seria l’home”. L’artista admet que el videoclip de la cançó Lover és un dels seus favorits.

Aquest és el punt en el que l’artista decideix explicar una història: la de Scooter Braun, Scott Borchetta i el grup Carlyle. Perquè sembla que després del disc “Reputation”, tota la seva discografia es va vendre a aquestes persones, sense cap avís ni consulta amb ella. Ella ja no tenia els drets de les seves pròpies creacions, i quan es va decidir manifestar dient que tornarà a gravar tots els anteriors àlbums, li fan la vida impossible, negant-li la possibilitat de cantar les seves pròpies cançons als AMA’s quan rep el títol d’artista de la dècada, o negant-li l’ús de les cançons al seu proper documental de Netflix. Finalment, però, i després de queixes per part de molts altres artistes, va poder actuar amb un mash-up dels seus temes més importants.

Avui fa 30 anys i ahir va rebre el títol d’Artista de la Dècada, i va pronunciar un discurs on menciona lo difícil que és ser artista femenina, quan tothom associa el teu èxit a qualsevol home que tinguis a prop, o simplement es demana com pots estar allà. Comenta què “tot el que deien que ella no podria fer, ella ho acabava fent”, i que les cançons que ho demostren són, per exemple, Mean, Blank Space i Shake it off. Ella resumeix la seva carrera com un constant intent de demostrar que pot fer el que sigui. “No sabia que sempre trobarien alguna cosa per la que criticar-me, i jo tota l’estona intentava adaptar-me en comptes de corregir-me. Al principi deien que no cantava molt bé. D’acord, per “Speak Now” decideixo treballar constantment, treballar en la tècnica vocal diàriament i perfeccionar els directes. Quan tinc 20 anys diuen que tinc masses relacions amoroses? D’acord. Aturaré. Simplement estaré soltera. Durant anys. Ara diuen que l’àlbum “Red” té massa cançons sobre ruptures amoroses? D’acord, aleshores faré un sobre mudar-me a Nova York i decidir que realment la meva vida és més divertida amb els meus amics. Oh, diuen que la meva música canvia massa per seguir essent catalogada com a country? D’acord. Aquí teniu tot un canvi de gènere i un àlbum pop anomenat 1989. Ara diuen que estic mostrant massa imatges de mi amb els meus amics. D’acord. També puc aturar de fer això. Ara sembla que soc una dona calculadora, manipuladora en comptes d’una dona intel·ligent i empresària. D’acord. Desapareixeré de l’esfera pública. Durant anys. Ara dieu que soc una vilana. D’acord, aquí teniu un àlbum anomenat Reputation ple de serps per tot arreu.”.

Dona de la dècada segons Billboard, tres peces a la llista de les millors cançons de la dècada per la revista Rolling Stone (nº5 All too well, nº58 New Romantics i nº73 Blank Space), mare de tres gats adorats per tot l’internet i amb set àlbums als seus deu anys de carrera. Ella ha demostrat i continua demostrant ser una artista molt preocupada per les seves companyes de professió, i una artista molt agraïda als seus fans, organitzant, per exemple, vàries quedades amb uns pocs swifties per fer concerts privats.

Taylor Swift, artista de la dècada.

- Publicitat -

Billie Eilish dona de l’any 2019 i Taylor Swift de la dècada

Amb tan sols 17 anys Billie Eilish ha aconseguit el guardó a Woman of the year que va entregar ahir a la nit la revista Billboard i que va reconèixer les artistes més importants d’aquest 2019, però també de la dècada que tanquem el 31 de desembre.

Billie Eilish es va mostrar sorpresa amb el premi i va agrair la lluita que van fer les dones del passat i per haver aconseguit que la vida de les dones d’avui en dia sigui una mica més fàcil. La cantant de ‘bad guy’ va rebre el guardó de la mà de la mítica cantant Cyndi Lauper.

Un altre dels premis que es va entregar va ser “Rising Star” que va anar a parar a les mans de la catalana Rosalía, que va agrair que es valori a algú que canta en espanyol i va explicar que va créixer en una família amb moltes dones. Va donar les gràcies a la seva mànager amb la qual ha creat un bon equip.
La cantant de ‘Milionària’ també va explicar que quan va començar a gravar, les seves grans inspiracions eren dones, però va comprovar com als estudis de gravació tots eren homes. I va ressaltar que no pararà de lluitar fins que no vegi el mateix nombre de dones i homes als estudis de gravació.

Enguany també tanquem una nova dècada, la formada entre el 2010 i 2019 i que al Regne Unit va tenir a Ed Sheeran com a protagonista. Això sí als Estats Units la revista Billboard va triar a Taylor Swift com la clara guanyadora a Dona de la dècada.
En el seu discurs, la cantant de ‘You need to calm down’ ha criticat el sexisme en el món de la música i ha denunciat que ha hagut de lluitar i treballar molt per superar-ho. També va afegir com es qüestiona sovint a les cantants per si es mereixen el que han aconseguit.

Entre la resta de premiades també trobem Alanis Morissette com a “Icona” i Nicki Minaj a “Game-Changer”.

- Publicitat -

El nou disc de Selena Gomez es dirà “Rare”

El 10 de gener arribarà “Rare” el nou disc de Selena Gomez, el seu primer treball en 5 anys des de la publicació de “Revival”. La cantant ha aprofitat per posar títol al disc i també per presentar la seva portada, on podem veure una foto que l’artista havia publicat anteriorment a Instagram.

El disc trobarem el tema ‘Lose You To Love Me‘ que actualment ocupa el novè lloc de la llista americana, però també ‘Look at Her no’ i temes com ‘Dance again’, ‘People You Know’ o les col·laboracions de Kid Cudi i 6LACK. Així mateix en els crèdits dels temes trobem Julia Michaels o Bebe Rexha.

- Publicitat -

Guns N’Roses anuncien gira europea pel 2020

Avui la banda que va sacsejar a el món amb el seu retorn el 2016, Guns N ‘Roses ha anunciat dates per al 2020, el següent pas per a la seva fenomenal carrera. Començant el 20 de maig a Lisboa, Portugal, al Passeio Marítim de Alges, la gira trencarà els sostres dels recintes de tot Europa amb la seva enorme i estimat catàleg d’èxits. Fent parades a Espanya, Alemanya, Anglaterra, Suècia, Àustria, Itàlia, Suïssa, Polònia, República Txeca i Holanda, aquesta èpica sèrie de dates portarà a la banda a Dublín, Irlanda per una sèrie de concerts al Marlay Park el 27 de juny de 2020. s’anunciarà una data addicional a Escòcia el 2020.

L’única parada a Espanya, serà a Sevilla, el 23 de maig a l’Estadi Benito Villamarín.

Guns N ‘Roses està format per Axl Rose (veus i piano), Duff McKagan (baix), Slash (guitarra solista), Dizzy Reed (teclat), Richard Fortus (guitarra rítmica), Frank Ferrer (bateria) i Melissa Reese (teclat).

INFORMACIÓ D’ENTRADES:

Prevenda AMEX i Club de Fans el 17 i 18 de desembre
Prevenda per membres registrats en livenation.es a partir de l’19 de desembre a les 10:00 am

Entrades a la venda general el 20 de desembre a partir de les 10:00 am a través d’ livenation.es , Ticketmaster i El Corte Inglés

- Publicitat -

Gertrudis publiquen el seu esperat disc “No em dóna la gana”

Gertrudis presenta aquest divendres 13 de desembre el seu vuitè disc “No em dóna la gana”, un títol que respòn al moment actual. Tal com ha explicat la banda, “Davant d’un món advers, davant d’un viatge sense vent a favor, davant d’uns moments convulsos, amb tot el poder que tenim als nostres dits, cridem tots junts: “No em dóna la gana”.

El disc, produït per Roger Rodés (Macaco, Estopa), és un dels llançaments més celebrats d’aquest any i arriba en un dels moments més dolços de la carrera dels Gertrudis. Dotze cançons noves on els de la Garriga tornen a sorprendre fent un pas endavant i mostrant la seva voluntat de creixement constant. Tota una declaració d’intensions en un grup que complirà vint anys de carrera al 2020.

Els avançaments que el grup ha fet de l’àlbum, entre els quals hi ha l’himne d’aquest estiu “Bon dia vida” i “Si tothom calla”, han tingut una rebuda espectacular sumant més d’un milió de reproduccions a les diferentes plataformes digitals.

- Publicitat -

Suu estrena ‘Tant de bo’ amb producció de Carlos Sadness

Suu, una de les artistes catalanes més seguides i escoltades de l’actualitat, publica “Tant de bo” el primer avançament del seu esperat segon disc, que es titula “Ventura” i que produeix el reconegut cantant, compositor i il·lustrador Carlos Sadness.

Segons ha explicat ella mateixa, el seu esperat segon àlbum, que veurà la llum el 10 de gener, serà més íntim i madur que l’anterior, reflex de la nova etapa vital més adulta des del punt de vista personal, professional i artístic. El primer avançament n’és un bon exemple. “Tant de bo” és una declaració d’amor sincera. Dir la veritat sense gens de por. Ja fa molts mesos que Suu va escriure aquesta cançó i el seu sentit ha mutat moltíssim des d’aleshores, però l’essència del missatge es manté: Tant de bo arregléssim els problemes cantant.

Les primeres dates de presentació del nou àlbum ja s’han donat a conèixer. La primera parada serà a Madrid el 17 d’abril (Sala Nazca), passant per València el 24 d’abril (Ram Club) i l’endemà, 25 d’abril per Barcelona (Sala Barts).

Ja en podem veure el videoclip que ha dirigit en Marc Vadillo.

>

- Publicitat -

Novetats de la setmana: Harry Styles, Stormzy, Dua Lipa, Gertrudis

Aquesta és la darrera setmana abans de festes amb novetats discogràfiques i a no sé que en les properes setmanes hi hagi algun llançament sorpresa fins el mes de gener no hi ha programat cap disc en especial.

Harry Styles amb el seu segon disc “Fine Line” i Stormzy amb “Heavy is the head” competiran per aconseguir liderar les llistes de vendes, així com el treball del músic de country Blake Shelton. I a casa no ens podem oblidar del nou disc dels Gertrudis “No em dóna la gana”

Pel que fa a les novetats discogràfiques en tenim de Dua Lipa amb el tema que dóna nom al seu nou disc “Future Nostalgia”, també de Suu amb producció de Carlos Sadness, MGMT, Ava Max, Brian Fallon o Kesha. Totes elles com sempre les trobareu a la nostra llista d’Spotify.




- Publicitat -

Woodkid anuncia el seu retorn pel 2020

El 2020 farà 7 anys de la publicació de “The Golden Age” el primer i únic disc editat per Woodkid i des de llavors els seus seguidors estaven esperant alguna notícia del músic.

A través d’una publicació a la xarxa Yoann Lemoine ha dit “He tornat” i ha explicat que els darrers cinc anys ha estat treballnt en aquest nou disc i en un nou espectacle escènic. La seva intenció és compartir-lo amb el seu públic el 2020.

Per anar obrint boca ha compartit un tràiler on es presenta la nova música que oferirà.

- Publicitat -

Es donen a conèixer els nominats al BBC Sound of 2020

La BBC ha presentat avui el llistat dels 10 nominats al BBC Sound of 2020, aquella famosa votació on cerca l’artista o nom de l’any vinent que tindrà molta repercussió al món i que no només se centra en artistes del Regne Unit.

Entre els noms d’enguany trobem a Yungblud, segurament el més famós, si més no les seves reproduccions a Spotify així ho asseguren. Entre la resta de noms trobem Arlo Parks, Celeste, Beabadoobee, Glasgow Joesef, Georgia, Joy Crookes, Squid, Easy Life i Inhaler.

Un d’ells potser aconseguirà el mateix reconeixement internacional que antics guanyadors del guardó com Adele, Years & Years o Sam Smith. Tot i això al seu moment Lady Gaga o Florence + The Machine no van resultar vencedores i les coses no els hi han anat gens malament tampoc.

El 9 de gener se sabrà el nom del guanyador.

- Publicitat -

La primera banda de Chester Bennington publicarà un disc en honor seu

Chester Bennington
Foto: Marcel Van Hoorn / EFE

El grup Grey Daze ha volgut recordar, amb un àlbum tribut, al difunt Chester Bennington, antic membre de la banda conegut per ser el vocalista de Linkin Park. El disc que la banda està preparant es basa en temes que estaven tornant a gravar l’any 2017 i que consistien en les seves primeres cançons.

La seva viuda, Talinda Bennington, ha anunciat a través de Twitter la intenció de llançar l’àlbum per part de la primera banda del cantant per homenatjar-lo. A més, ha afegit que Chester volia que “els fans escoltessin tot el que va fer i el seu viatge musical va començar amb Grey Daze”.

El material gravat sortirà publicat amb la col·laboració de l’organització sense ànim de lucre 320 Changes Direction. Aquesta organització està creada per Talinda Bennington, i tracta de conscienciar sobre la salut mental.

 

Ver esta publicación en Instagram

 

Una publicación compartida de Talinda Bennington (@talinda320) el

- Publicitat -

Taylor Swift la cantant més ben pagada el 2019

Com cada any, Forbes ha publicat la llista amb els cantants o bandes més ben pagats al llarg dels darrers 365 dies i enguany la primera posició va a les mans de Taylor Swift amb 185 milions de dòlars, seguida per Kanye West amb 150 i Ed Sheeran amb 110.

Entre el top 10 també figuren Elton John, Drake, Metallica o Beyoncé.

TOP 10 MÉS BEN PAGATS (xifres en milions de dòlars)

1 TAYLOR SWIFT – 185
2 KANYE WEST – 150
3 ED SHEERAN – 110
4 THE EAGLES – 100
5 ELTON JOHN – 84
6 BEYONCÉ – 81
7 JAY-Z – 81
8 DRAKE – 75
9 DIDDY – 70
10 METALLICA – 68,5

 

- Publicitat -

El Vida 2020 confirma tretze nous noms

Després d’haver confirmat aquesta mateixa setmana a Angel Olsen, Manel, Black Pumas i Cut Copy, el Vida presenta tretze noves incorporacions a la propera edició del festival.

Els nous noms que formen part del cartell del VIDA 2020 són Cate Le Bon, Enric Montefusco, Flamingods, The New Raemon i Paula Bonet presentant ‘Quema la Memoria’, Núria Graham, Mourn, Mazoni, Ladilla Rusa, Baywaves, Camellos, Candeleros, Chaqueta de Chándal i Myōboku.

Amb tots aquests noms damunt la taula, el festival es reafirma en la seva aposta tant per grans noms amb una llarga trajectòria a les espatlles, com per propostes novells amb una interessant projecció.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...